سایر خبرها
وجود 4400 معدن غیرفعال در کشور
مجموعه و نیز بررسی مسائل و مشکلات زیرساختی، آب و برق و... در این معادن و نقش آنها در ساختمان سازی امور عمرانی و زیربنایی در شهرشیراز وحومه بازدید انجام شد. معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: مقرر شد تا با همکاری استانداری فارس و سازمان صمت، سازمان محیط زیست در بحث جانمایی پیشنهادات بررسی تا در رفع مسائل و مشکلات و فعالیت این واحدها برنامه ریزی لازم و
استخراج سالانه 5 میلیون و 93 هزار تن مواد معدنی در مناطق دوکوهک
به گزارش" شیرازه "، مهندس حمید رضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در جلسه تشکل های بخش خصوصی با حضور دکتر اسماعیلی،معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت با بیان این که در منطقه دو کوهک در گلستان 26 معدن داریم، گفت: از این تعداد حدود 21 معدن آن دارای سنگ شکن می باشد و 5 مورد دیگر به دلایل مشکلات محیط زیستی، مجوز احداث سنگ شکن را ندارد. نزدیک یک و نیم میلیارد تومان حقوق
تلاش برای فعال شدن معادن غیر فعال فارس
... رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: بر این اساس، اقداماتی مانند تشویق سرمایه گذاران، ایجاد اشتغال، بهسازی، توسعه صادرات و ... در دستور کار و اولویت قرار داده شده است. وی اضافه کرد: بی شک، احیای معادن غیر فعال فارس، جهش در تولید استان را در پی خواهد داشت و حضور بخش خصوصی در این حوزه نقش بسزایی دارد. گفتنی است در بازدید از معادن شن و ماسه در منطقه دوکوهک شیراز، معاون هماهنگی امور اقتصادی و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، مدیرکل محیط زیست استان و تعدادی از معدن کاران، تولید کنندگان، سرمایه گذاران و کار آفرینان نیز حضور داشتند. پایان پیام/ 664 ...
فعال شدن 25 درصد از معادن غیرفعال کشور
میلیارد تن دارای پروانه بهره برداری هستند. وی مقاصد صادراتی معادن استان فارس را چین برای سنگ های تزئینی عراق سیمان کلینکر ونیز کشور های قطر، عمان، کنیا، کره جنوبی و ویتنام را نام برد. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اضافه کرد: امسال طرح مطالعاتی، پژوهشی بخش معدن تحت عنوان نقشه راه معدن و صنایع معدنی استان با همکاری دانشگاه شیراز در دست انجام است و در بخش اکتشاف نیز در پهنه اکتشاف شمال
استاندار فارس: فرصت های فعالیت در بخش معدن به بخش خصوصی واگذار شود
عنایت الله رحیمی، پنجشنبه در نشست شورای معادن استان فارس در شیراز افزود: بدون تردید فعالیت بخش خصوصی در این زمینه می تواند اثرگذارتر باشد و علاوه بر این با سیاست های کلان کشور هم همخوانی دارد. او ادامه داد: تکمیل زیرساخت های معادن و مجموعه های معدنی هم مدنظر است که این اتفاق می تواند با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و مشارکت معدن داران محقق شود و ما نیز از توانمندی های استان برای پیشبرد
افزایش 959 میلیون تنی ذخایر قطعی معدنی فارس
افزایش و به 3.4 میلیارد تن رسیده است. او افزود: طی یکسال گذشته 73 پروانه اکتشاف و گواهی کشف با هزینه عملیاتی بالغ بر 84 میلیارد ریال در بخش معدن استان فارس صادر شده است. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان اینکه طی این مدت 47 پروانه بهره برداری در حوزه معدن با سرمایه گذاری 690 میلیارد ریال در این استان صادر شده است، تصریح کرد: با صدور این تعداد پروانه بهره برداری
3.4 میلیارد تن ذخیره قطعی در بهره برداری از 648 معدن
به گزارش " شیرازه "، مهندس حمید رضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در یازدهمین جلسه شورای معادن به ریاست دکتر رحیمی استاندار فارس و با حضور دکتر اسماعیلی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت:در سال 98 بیش از 250 مجوز برای فعالیت در معدن صادر شده که هم اکنون تولیدات معدنی از 959میلیون تن افزایش یافته و به بیش از 3.4 میلیارد تن رسیده است. اشتغال برای 337 نفر
ضرورت جلوگیری از خام فروشی سنگ معادن در استان اردبیل
بیان کرد: یکی از اولویت های سازمان صمت در سال جهش تولید، رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی است و این امر در راستای ایجاد اشتغال در استان مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت. رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به افتتاح بزرگترین کارخانه تولید کننده کریستال کشور در اردبیل گفت: از تمام ظرفیت ها برای رفع مشکلات و فعال کردن بخش های صنعتی استان استفاده می کنیم. انتهای پیام/ع
ده ها دستگاه کامیون سنگین در جاده های خلخال جریمه شدند
سرهنگ علیرضا صحبتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر تردد کامیون با بار بیش از حد مجاز در مسیر جاده های خلخال به گیلان ممنوع است. او اضافه کرد: با اجرای این طرح از تخریب سطح جاده های این شهرستان که پیش از این توسط کامیون های حامل بار سنگین تخریب و تبدیل به معضل ترافیکی شهرستان خلخال شده است، جلوگیری خواهد شد. رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خلخال نیز
معدن بوکسیت دشتی به مرحله اکتشاف عمومی رسید
تاریخ ایجاد در 31 اردیبهشت 1399 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: معدن بوکسیت شهرستان دشتی این استان پس از طی مرحله پی جویی و شناسایی اکنون به مرحله اکتشاف عمومی رسید. به گزارش دیارجنوب ، سید حسین حسینی روز چهارشنبه افزود: این مرحله عملیات اکتشافی بر روی مناطق معدنی هدف شناسایی شده انجام و سپس کار وارد مرحله اکتشاف تفصیلی می شود تا با اثبات وجود پهنه معدنی
از معادن شن و ماسه در دنیا چه می دانید؟
شعار سال: به موادی از معادن استخراج می شوند فکر کنید، احتمالا ابتدا و اول از همه به طلا و از زغال سنگ گرفته تا فلزات پایه مانند نیکل که به برای استفاده در باتری های لیتومی استخراج می شود فکر می کنید و گزینه شما شن و ماسه نخواهد بود اما باید توجه کنید که این دانه های ریز بخش قابل توجهی از مواد معدنی استخراج شده در کره زمین را تشکیل می دهند. در این گزارش سعی داریم شما را با استخراج شن و ماسه آشنا
استخراج 5 میلیون تن مواد معدنی از معدن دو کوهک شیرازرئیس سازمان صنعت معدن و تجارت فارس گفت: 26 معدن در ...
حمیدرضا ایزدی چهارشنبه شب در دیدار فعالین معادن فارس با معاون وزیر صمت بیان کرد: در منطقه دو کوهک فارس 25 معدن فعالیت می کنند که از این تعداد 21 معدن دارای سنگ شکن بوده و مابقی نتوانسته اند مجوزهای لازم را برای خرید سنگ شکن جذب کنند. وی اضافه کرد: حقوق دولتی این معادن سالانه بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان ارزیابی شده است. رئیس سازمان صمت استان فارس در خصوص اشتغال نیز تاکید کرد: بر اساس آمارها این معادن بیش از یک هزار و 50 نفر اشتغال زایی مستقیم کرده اند و بالغ بر هزار نفر نیز اشتغال غیر مستقیم از این معادن دارند. ...
معاون وزیر صنعت: از سرمایه گذاری بر روی فرآوری سنگ های تزیینی حمایت می کنیم
این معادن است. به گفته وی، مقاصد صادراتی موادمعدنی استان فارس شامل کشورهای، چین (سنگ های تزیینی)، عراق (سیمان کلینکر) و کشورهای قطر، عمان، کنیا، کره جنوبی و ویتنام است. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد:از سال 98 طرح مطالعاتی - پژوهشی بخش معدن با عنوان استراتژی توسعه معدن و صنایع معدنی استان با همکاری دانشگاه شیراز در دست تهیه قرار گرفت و در بخش اکتشاف نیز در پهنه اکتشاف
در راستای احیاء معادن کوچک مقیاس صورت گرفت؛ برگزاری سومین کارگروه فعال سازی معادن مس خراسان جنوبی
در راستای طرح احیاء و فعال سازی معادن کوچک مقیاس، سومین کارگروه فعال سازی معادن مس خراسان جنوبی با حضور مدیران و کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، نمایندگان و کارشناسان مجتمع محدوده های اکتشافی خراسان جنوبی و معدن داران فعال در حوزه مس استان برگزار شد. در این جلسه معدن داران استان ضمن بیان مشکلات و دلایل تعطیلی واحدهای معدنی خود؛ مهمترین مشکل پیش روی معادن کوچک مقیاس را نبود
ضرورت ایجاد راهکار هایی برای تسهیل گری امور معدنکاران کرومیت
/> احمدی سلیمانی بیان کرد: حقوق دولتی از برخی معادن باید بیشتر وصول شود و به برخی دیگر باید تخفیفاتی ارائه گردد این مسئله می تواند عدالتی را ایجاد کرده و ظرفیت توانمندسازی تمامی بخش های فعال در عرصه معدن را فراهم آورد. باید برای حل مشکل درخواست ها را به دو بخش تقسیم کرد؛ آن هایی که در اختیار استان هستند از طریق سازمان صمت پیگیری کنیم و آنچه در حیطه اختیارات استانی نیست را از سوی وزارت پیگیری
دولت و بخش خصوصی نیازمند تعامل و همکاری هستند
اداره صنعت، معدن و تجارت قطعا پیگیری و برخورد خواهد شد. در ادامه این جلسه جامعه پیمانکاران استان نیز مشکلات و مطالبات خود از جمله طلب چند صد میلیاردی از دستگاه های استان، درخواست استفاده از تهاتر، واگذاری پروژه ها به پیمانکاران استان را مطرح کردند. انتهای پیام/م
مدیران فارس در خصوص سرمایه گذاران غیربومی در حوزه معادن هوشیار باشند
پرونده هایی که منتظر رای شورای معادن بودند از شورا عبور خواهند کرد و نتیجه آن اعلام خواهد شد. معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این نکته که یکی از دلایلی که در گذشته حجم بسیار انبوهی از پرونده ها جمع آوری می شد عدم اختیارات لازم به هر استان بوده است، گفت: مقرر شد تا واگذاری مسئولیت ها و اختیارات و وظایف بیشتر از شورای عالی معادن به شورای معدن استان و
کارگروه پیگیری طرح های توسعه ای در وزارت صمت تشکیل شد
این اساس، تلاش خواهد شد تا پیوند مستحکمی میان دو سازمان توسعه ای ایدرو (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) و ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) برای مشارکت در اجرای طرح های اولویت دار برقرار گردد. وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت مصمم است تا علاوه بر تمرکز بر موضوعات اولویت دار امروز کشور، از روند توسعه نیز غافل نشده و امور توسعه ای را نیز به موازات توجه به
جلسه تخصصی فعال سازی معادن کرومیت در سیستان و بلوچستان برگزار شد
...: به گزارش معدن نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، در برنامه های اجرایی طرح احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، پس از تکمیل گزارش های کارشناسی، بازدیدهای میدانی و هماهنگی با معدنداران و دارندگان مجوز کرومیت استان سیستان و بلوچستان که در سال گذشته انجام شد، نهایتاً در تاریخ 30 اردیبهشت 99 با حضور رییس سازمان صمت استان سیستان و بلوچستان، معاون معدنی سازمان صمت، نماینده و کارشناس طرح احیا در استان، مدیران شرکت طرف تفاهم طرح احیا، جهت توسعه و سرمایه گذاری (صدر تامین) با حضور معدنداران تصمیم گیری و برنام ...
فعال اقتصادی: ساختار تصمیم گیری در مورد محدوده های معدنی نیازمند تغییر است
محمدصادق حمیدیان، چهارشنبه در دیدار فعالان اقتصادی حوزه معدن فارس با معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در شیراز افزود: هم اینک تصمیم گیری در این زمینه در معاونت حفاظت دنبال می شود و تا زمانی که با نگاه محافظت و حفاظت مباحث مربوط به معدن دنبال شود شاهد تصمیم گیری با رویکرد منفی و برخوردهای قهری خواهیم بود. وی ادامه داد: انتظار فعالان بخش خصوصی این است که این ساختار
برگزاری نخستین کارگروه بررسی مشکلات معادن غیرفعال کرومیت خراسان جنوبی
بزرگنمایی: به گزارش معدن نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران؛ در راستای پیاده سازی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس نخستین کارگروه بررسی مسائل و مشکلات معادن غیرفعال حوزه کرومیت استان خراسان جنوبی با حضور مدیران و کارشناسان سازمان صمت استان، نمایندگان و کارشناسان مجتمع محدوده های اکتشافی خراسان جنوبی و معدن داران کرومیت استان برگزار شد.
مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (س) در توسعه معادن خراسان جنوبی
افزوده و افزایش اشتغال در بخش صنعت و معدن و به منظور بهره گیری از تمام ظرفیت داخلی برای پیشبرد و توسعه پایدار استان همکاری می کند. استاندار خراسان جنوبی در آیین امضای این تفاهم نامه با اشاره به وضعیت ذخایر معدنی غنی استان، از تمرکز دولت در سالهای اخیر برای مطالعات و اکتشافات پهنه های معدنی گفت : در پی مطالعات صورت گرفته و شناسایی پهنه های بسیار مطلوب مواد معدنی، سرمایه گذاری های خوبی برای
توسعه مناطق محروم با رشد معدنکاری
گیرند. به این ترتیب اگر نیازهای منطقه کمتر باشد، این معادن هم به طور طبیعی در اندازه کوچک فعالیت می کنند. ایروانی با بیان اینکه استان های کم برخوردار، سرمایه گذار کمتری دارند، گفت: باتوجه به اینکه مردم مناطق محروم ممکن است از درآمد و نقدینگی بالایی برخوردار نباشند، اغلب در زمینه فعال سازی معادن کوچک دچار مشکل هستند. مدیرکل دفتر نظارت امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نقش دولت
استاندار مرکزی بر ضرورت رفع مشکلات شهر آوه تاکید کرد
امیرحسینی اظهار داشت: در زمینه برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه های منطقه نیز به هیچ عنوان مجوز صادر نمی کنیم. وی اظهار داشت: برای رفع کم آبی منطقه نیز یک طرح تغذیه مصنوعی در دستور کار است. سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ساوه هم گفت: در حوزه رودخانه ها هیچگونه برداشت شن و ماسه امکانپذیر نیست اما مجوزهایی برای استخراج و بهره برداری تحت عنوان معادن شن و ماسه صادر شده است.
5 درصد صادرات معدنی کشور مربوط به استان خراسان رضوی است/ معادن بسیار غنی در منطقه بردسکن
به گزارش دنیای معدن، جواد خزاعی گفت: تاکنون بیش از 11میلیون تن ذخائر قطعی در شهرستان بردسکن کشف شده و سالانه 6 هزار تن کنسانتره مس در این شهرستان تولید می شود که برنامه داریم این رقم را به 11 هزار تن در سال افزایش دهیم. وی با بیان اینکه از مجموع 60 تنوع ماده معدنی در استان بیش از 50 نوع آن در منطقه ترشیز رویت شده است، گفت: خوشبختانه معادن بسیار غنی در منطقه بردسکن وجود دارد که اکثر