عاملان قطع درختان جنگلی مریوان دستگیر شدند
سایر منابع:
سایر خبرها
تخریب هفت کوره زغال در جنگل های آستارا / رفع تصرف اراضی ملی
به گزارش ایلنا از آستارا ، نسرین غزنوی گفت: نیروهای منابع طبیعی کوره های زغال را در اراضی جنگلی لوندویل و بهارستان تخریب و متهمان را به دادگاه معرفی کردند. وی گفت : ماموران یگان حفاظت این اداره در عملیاتی دیگر ، به رفع تصرف اراضی ملی در روستاها ی دربند و سیج این شهرستان اقدام کردند. غزنوی با بیان اینکه جنگل در تولید اکسیژن نقش مهمی دارد، از مردم خواست اتفاقاتی نظیر تخریب و تصرف اراضی ملی، جنگل ها و مراتع را با تلفن رایگان 1504 امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.
توقیف خودرو های حامل چوب و ذغال جنگلی قاچاق در سپیدان
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، سید عبداله بحرینی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان گفت: بر اساس گزارش های مردمی و طبیعت دوستان مبنی بر حمل ذغال و هیزم درختان جنگلی بلوط با چندین خودرو، بلافاصله ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی وارد عمل شده و موفق به شناسایی و توقیف یک دستگاه پژوه 405 حامل هیزم بلوط و دو خودو پراید حامل ذغال بلوط شدند. او، بیان
ماموران منابع طبیعی آستارا سه متجاوز به این عرصه را دستگیر کردند
نسرین غزنوی روز پنجشنبه در اداره منابع طبیعی آستارا گفت: فردی در روستای ویرمونی بخش مرکزی آستارا پنج هزار متر مربع از اراضی ملی را تصرف کرده بود و امروز ماموران منابع طبیعی با حکم قضایی به آزادی اراضی و دستگیری و معرفی متهم به دادگاه اقدام کردند. وی افزود: امروز در عملیاتی دشوار، سه کوره تولید زغال از درختان جنگلی را در ارتفاعات لوندویل کشف و تخریب کردیم و در این راستا یک نفر دستگیر و
انجام 94 هکتار بذرکاری توسط دهیاران روستاهای جنگل نشین کامیاران
هرچند قطع درختان و تخریب مرتع را نمی توانیم انکار کنیم اما متناسب با ظرفیت و تعداد نیرویی که در اختیار داریم با این افراد به شدت برخورد می کنیم. شهرستان کامیاران به مکانی کاملا ناامن برای قاچاقچیان چوب تبدیل شده است رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کامیاران اظهار کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان کامیاران با فعال کردن گشت های شبانه روزی در سطح شهرستان برای مقابله با تخریب
بلوط های زاگرس در آتش کمبود امکانات می سوزند
طبیعی همه ساله با فرا رسیدن فصل گرم ناخودآگاه دچار آتش سوزی شده و به تلی خاکستر تبدیل می شوند. کمبود نیروی انسانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه برای حفاظت و صیانت از منابع طبیعی این استان نیازمند تقویت نیروهای محیط بان هستیم اظهار می کند: درحالی که میانگین سطح حفاظت برای هر قرقبان در کشور شش هزار هکتار است هر قرقبان در این استان از 18هزار
برای مقابله با آتش سوزی نقاط بحرانی شناسایی شدند
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ فرشید سنجری فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: جنگل به عنوان منطقه ای وسیع و پوشیده از درخت و گونه های غنی بدون دخالت انسان به وجود آمده اما با عدم نگهداری، بهره برداری صحیح و حریق شاهد خیانت انسان ها هستیم در حالی که جنگل ها سرمایه همه نسل ها است. او افزود: آتش سوزی جنگل ها سبب می شود جان
صیانت از جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد نیازمند تجهیزات نوین است
مهمترین این زیرساخت هاست. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: سرانه جنگل و مراتع استان 1.6 هکتار است که بیش از 6 برابر میانگین سرانه عرصه های طبیعی کشور است. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: در حالیکه میانگین سطح حفاظت برای هر قرقبان در کشور 6 هزار هکتار است هر قرقبان در این استان از 18هزار هکتار جنگل و مرتع حفاظت می کند که این
آتش سوزی مراتع فیروزآباد را تهدید می کند
انجام شده با دادستان شهرستان در بخش هایی از منطقه کوه سپیدار بخش میمند با ایجاد آتش بر حفاظت فیزیکی لازم صورت گرفت. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزآباد در پایان بر همکاری و مشارکت همه جانبه مسئولان شهرستان در جهت حفاظت از اراضی ملی تأکید کرد و از مردم فهیم و طبیعت دوست خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف ازجمله قطع درختان جنگلی و نیز مشاهده آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی مراتب را از طریق تماس با شماره 1504-یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند. انتهای پیام/ ...
کشاورزان دزفول از آتش زدن بقایای گندم خودداری کنند
مصطفی استاد چینی گر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آتش زدن بقایای گندم در برخی موارد باعث سرایت آتش از اراضی کشاورزی به جنگل ها و مراتع و وارد آمدن خسارت های سنگین به زیستگاه ها و گونه های جانوری و گیاهی می شود. وی اظهارداشت: درصورت مشاهده هرگونه آتش سوزی بقایای گندم در زمین های کشاورزی طبق قوانین و مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد. رئیس اداره منابع طبیعی و
دستگیری عاملان قطع غیرمجاز درختان در تالاب قره قشلاق بناب
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ، لطفی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب با اشاره به قطع اشجار در تالاب قره قشلاق بناب توسط افرادی سودجو گفت: با توجه به این که افرادی ناشناس در هنگام شب خصوصاً بین ساعات دو الی پنج بامداد اقدام به قطع اشجار به ویژه درختان گز در تالاب قره قشلاق می کردند، از این رو موضوع در دستور کار یگان حفاظت این اداره قرار گرفت و با اجرای گشت
تخریب کنندگان منابع طبیعی منتظر برخورد قاطعانه باشند
/> حجت الاسلام عاصمی اضافه کرد: برخی افراد و سودجویان در ابتدا اقدام به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی کرده بعد اقدام به فنس کشی، سپس کاشت نهال و درختان را انجام و در نهایت اقدام به ساخت چند طبقه ویلا می کنند و بعد از آن گزارش این تخلفات به مراجع قضایی ارسال می شود و تقاضای تخریب دارند. دادستان عمومی انقلاب شهرستان سروآباد گفت: اگر در همان ابتدا ادارات و دستگاه های مربوطه نظارت کامل و گشت های
توقف مبارزه با آفت در ارسباران قابل قبول نیست
داور نامدار روز پنجشنبه در بازدید از روند مبارزه با آفت پروانه دُم قهوه ای در جنگل های فندقلوی شهرستان اهر با بیان اینکه این آفت در جنگل های ارسباران و مناطق جنگلی اهر واقع در روستاهای افیل، بهل و گوراوان حالت طغیانی دارد، افزود: باید اقدامات لازم توصیه ای از سوی کارشناسان گیاه پزشکی در این مناطق انجام گیرد. وی از تامین اعتبارات مورد نیاز برای مبارزه با آفت پروانه دُم قهوه ای در جنگل
جنگل های کشور به چند نوع آفت آلوده شده اند
مرحله دوم آن آغاز شده است. وی بیان کرد: در این مرحله با استفاده از محلول سازگار با محیط به نام بی- تی درختان جنگل محلول پاشی می شود. وی اظهارامیدواری کرد این مرحله نیز موفقیت آمیز باشد. از 70 هزار هکتار جنگل های ارسباران بیش از 10 هزار هکتار در حوزه جغرافیایی شهرستان مشگین شهر واقع شده است. جنگل های مشگین شهر جزو جنگل های حفاظت شده در کشور است و دارای گونه های مختلف گیاهی از جمله زالزالک ،ازگیل، گلابی وحشی ،آلوچه وحشی و چند گونه دیگر است.
کشت هر هکتار درخت صنوبر، با سوددهی 20 میلیون تومانی
استان تشکیل شد. وی تعداد پرونده های تخلف تشکیل شده برای تخریب و تصرف جنگل ها را در فروردین امسال سه فقره عنوان و بیان کرد: این تعداد پرونده مربوط به تخریب و تصرف چهار هکتار از عرصه های جنگلی است. جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: سال گذشته 189 فقره پرونده تخلف مربوط به قطع یک هزار و 736 اصله درخت در استان تشکیل شد.
رفع تصرف 124 هزار متر از اراضی ملی در شفت | 3 متهم به مرجع قضایی معرفی شدند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، فرمانده انتظامی استان گیلان از رفع تصرف 124 هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش 8 میلیارد ریال در شهرستان شفت خبر داد. سردار عزیزاله ملکی اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط افرادی در یکی از روستاهای شهرستان شفت، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. وی با بیان اینکه ماموران انتظامی ضمن هماهنگی قضایی به همراه
شهرستان لردگان برای احداث باغ گیاه شناسی آمادگی دارد
ملک محمد قربانپور روز پنجشنبه در جلسه کمیته حفاظت و صیانت از عرصه های منابع طبیعی شهرستان افزود: برای راه اندازی باغ گیاه شناسی، طرح تهیه و زیرساخت های لازم از جمله زمین مورد نیاز تامین شده است. وی با اشاره به اینکه احداث این باغ نیازمند صدور مجوز از مرکز تحقیقات کشاورزی کشور است، گفت: برای راه اندازی این باغ 13 هکتار زمین درنظر گرفته شده است. وی اظهار داشت: این باغ با
برگزاری جلسه مدیریت بحران در سپیدان
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، سید عبداله بحرینی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان در جلسه ستاد مدیریت بحران با ارائه گزارشی از وضعیت اقدامات انجام شده برای پیشگیری و کنترل آتش در عرصه های منابع طبیعی گفت: نصب بنر های هشدار دهنده در مسیر جاده ها و کانون های بحرانی آتش سوزی و نیز مکان های تفریحی و گردشگری با همراهی اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان از
حساسیت مردم برای حفظ مراتع گلستان اندک است
هادی هاشمیان روز پنجشنبه در جلسه شورای حفاظت بیت المال گلستان افزود: متاسفانه در استان برخی افراد شبانه ده ها هکتار از مراتع را شخم کرده و در آن کشت و کار می کنند اما این گونه گزارشات بسیار دیر و زمانی که مراتع دچار آسیب زیاد شدند به دستگاه قضایی می رسد. وی افزود: در حال حاضر حساسیت مردم به قطع درختان جنگل مطلوب است و با همراهی آنان جلوی بسیاری از تخلفات گرفته شده که اگر این توجه در
2 فرد زمین خوار در سرپل ذهاب دستگیر شدند
. وی ادامه داد: یگان حفاظت منابع طبیعی در زمینه های مختلف زمین خواری، برداشت بی رویه و غیرمجاز گونه های گیاهی و دخل و تصرف در منابع طبیعی باجدیت ورود می کند. او اضافه کرد: مردم مناطق مختلف شهرستان در این زمینه با این یگان حفاظت منابع طبیعی همکاری کنند تا شاهد سوء استفاده افراد سودجو از منابع عمومی نباشیم. سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از 90 هزار تن جمعیت و برخورداری از 48 کیلومتر نوار مرزی با عراق، بیش از 88 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی جنگل و مرتع دارد.
خسارت آفت پروانه دم قهوه ای در مناطق جنگلی شهرستان اهر
هایی که در جنگل های ارسباران از نظر آفت و بیماری ها انجام می گرفت، متوجه شدیم که در برخی از مناطق جنگلی شهرستان اهر در حومه روستاهای افیل، بهل و گوراوان از این آفت خسارت دیده اند. وی ادامه داد: با توجه به این که آفت در مرز مشترک استان های اردبیل و آذربایجان شرقی طغیان کرده بود، با تشکیل جلسات مشترک کارشناسی بین اداره کل منابع طبیعی دو استان مقرر شد تا به صورت مشترک و هر استان در محدوده
کشف جسد مردی با دستان بسته در جنگل های میناب
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد اسلامی دهیار روستای دهو میناب در گفتگو با هرمز اظهار کرد:حوالی ساعات 19روز پنجشنبه یکم خرداد ماه یکی از اهالی روستای دهو که در حال بریدن تنه درختان کرت در جنگل های سولان این روستا بود جسد یک فرد مجهول الهویه را در درون گودال شناسایی می کند. وی افزود: در پی تماس تلفنی این جوان به دنبال کشف این جسد در منطقه جنگلی روستای دهو بلافاصله با همکاری
حفظ منابع طبیعی با همت مردم
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، بهره برداران بیژگردی وظیفه حفاظت از 1600 هکتار از مراتع را خود برعهده گرفتند. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: ورود زودهنگام دام به مراتع و چرای بی رویه عوامل مهم تخریب این زیستگاه های طبیعی است. محمدی مقدم گفت: هم اکنون 2 میلیون و 500 هزار راس دام در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که این میزان سه و
برگزاری جلسه کمیته اطفای حریق شهرستان هریس
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،خاکپور فرماندار هریس در جلسه کمیته اطفای حریق شهرستان با اشاره به بارندگی های سال زاراعی جاری گفت: شدت بارندگی ها در سال جاری موجب پوشش گیاهی مناسب در منطقه شده که ضرورت اندیشدن تمهیدات بهتر و بیشتر جهت جلوگیری از هر گونه آتش سوزی احتمالی را می طلبد. خاکپور افزود: با توجه به گستردگی و پراکندگی عرصه های منابع طبیعی، امکانات
تشکل های مردمی وادارت برای اطفا ء حریق منابع طبیعی را یاری کنند
تابستان همکاری لازم را با اداره منابع طبیعی شهرستان در بحث حفاظت وحراست از عرصه ها داشته باشند. وی گفت : در راستای پیشگیری از حریق اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دهلران نیروهای قرق بان ودیدبان در مناطق از شهرستان بکار گیری کرده است رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دهلران تصریح کرد : دیدار چهره به چهره با عشایر قشلاقی، ایجاد برجک دیدبانی ،گشت موتوری در مناطق تفریحی از جمله اقدماتی پیشگیری از حریق است که منابع طبیعی شهرستان انجام داده است وی گفت : حدود 120 هزار هکتار جنگل در شهرستان دهلران وجود دارد که از این میزان 20 هزار هکتار جنگل دست کاشت است ...
گسترش زراعت چوب برای حفاظت و احیای جنگل ها
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان شمالی،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه توسعه زراعت چوب، بهترین راهکار برای افزایش سطح جنگل ها و احیای اراضی عاری از جنگل برای کاهش فشار بر منابع جنگلی است، گفت: امسال برنامه کشت درختان گز و پرداخت 520میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت در دستور کار است. حسن وحیدافزود:برای توسعه زراعت چوب بویژه درخت صنوبر، ده درصد آورده شخصی و 90درصد
بالگرد ها بدون پول برای اطفای حریق جنگل ها نمی پرند!
شعار سال: این گشت و گذارها به دنبال آزادسازی رفت و آمدها بیشتر هم شد. ترددهایی که ترس زیادی به دل کارشناسان محیط زیست و منابع طبیعی ریخته است. آنها از تابستان پیش رو و خشک شدن پوشش سبز طبیعت می ترسند که با هر جرقه ای گر می گیرد. کارشناسان از جمله هادی کیادلیری رئیس انجمن جنگل ایران و بهمن افراسیابی سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها کشور احتمال می دهند که جنگل ها و مراتع امسال آتش
آسیب زاگرس نشینان از قطع بلوط ها
را در روستای سید محمد از توابع بخش منج گرفت و بسیاری از خانه ها را ویران کرد: روستای سید محمد در شیب کوهپایه واقع شده است. سال گذشته در پی قطع درختان جنگل و بارندگی های شدید، سیلی در منطقه به راه افتاد که علاوه بر کشته شدن 4 نفر از اهالی روستا، بسیاری از دام ها، خانه ها و زمین های کشاورزی نیز از بین رفت. در این حادثه 143 خانوار روستایی متحمل خسارات سنگین شدند و به از آن روستای سید محمد دیگر قابل
زراعت چوب در 600 هکتار اراضی ملی خراسان شمالی اجرا می شود
محسوب می شود و برداشت چوب صنعتی از سطح این جنگل ها صورت نمی پذیرد. بر اساس قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی کشور قرار بود از سطح 75 هزار هکتار عرصه های ملی، مستثنیات و باغی کشور 20 هزار هکتار آن در استان های شمالی زیر پوشش طرح زراعت چوب برود ولی تاکنون بر اساس آمار تنها هفت هزار هکتار زیر پوشش قرار گرفته است بذر طرح ملی "زراعت چوب" در سال 84 کاشته شد تا بتوان به جای برداشت بی رویه از جنگل ها راه نجاتی برای قطع درختان پیدا کرد و البته این طرح از آن زمان تاکنون با فراز و نشیب هایی در استان های مختلف کشور به مرحله اجرا درآمد. انتهای پیام ...
عامل انسانی دلیل آتش سوزی های جنگلهای کوهدشت
شهرستان نیست که امیدوارم با همت مسئولین شهرستانی و مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، مکان مناسبی برای این مهم جانمایی شود. وی در پایان فرهنگ سازی توسط مسئولین شهرستان برای مردم بومی در راستای صیانت از جنگلها را امری بسیار مهم تلقی کرد و اظهار داشت: دهیاران به وظیفه اصلی خود که حفاظت از اراضی ملی است عمل نموده و اداره منابع طبیعی را در راستای حفاظت از جنگلها و مراتع، خودداری از تخریب و تصرف اراضی ملی، قطع درختان و جلوگیری از ذغال گیری یاری نمایند. کد خبر 1390305
347 هکتار از جنگل های کوهدشت سال گذشته دچار حریق شد
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک ، ماشاءالله نعمتی عصر امروز در همایش پیشگیری اطفاء حریق جنگل ها و مراتع کوهدشت، اظهار داشت: وجود جنگل ها، مراتع و منابع طبیعی نقش ارزشمندی در تأمین نیازهای انسان ایفا کرده و به مثابه حیات است. وی افزود: جنگل ذخیره گاه خوبی برای حفظ و نگهداری آب است به طوری که هر هکتار درخت بلوط 500 تا دو هزار مترمکعب آب ذخیره می کند.