توصیه رئیس علوم پزشکی اهواز برای پیشگیری از تنگی نفس پس از بارندگی
سایر منابع:
سایر خبرها
10 شهر خوزستان در وضعیت خیلی پرخطر کرونا قرار دارند
جهت درمان قطعی بیماری در دسترس نیست، تنها راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری، رعایت اصول بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمع و شستن مستمر دست ها است و انتظار می رود تا مردم برای حفظ سلامت خود و اطرافیان، رعایت اصول بهداشتی را در بالاترین سطح مورد توجه قرار دهند. رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شنبه 17 آبان در حاشیه نشست مقابله با بیماری
جنایتی به نام آلودگی هوای اهواز/ از آتش سوزی در سایت صفیره تا برداشت سیاه نیشکر
پسماند شهرداری اهواز به وجود 2 سایت زباله در این کلانشهر اشاره و بیان کرد: سایت قدیم پسماند به حدود 16 پیش است و هم اکنون در اختیار شهرداری اهواز نیست و در زمینه نفت واقع شده و هرازگاهی دچار آتش سوزی هایی می شود و مزاحمت ها و مشکلاتی برای شهروندان ساکن غیزانیه، برومی و صفیره ایجاد می کند. رضا علیجانی تصریح کرد: همه سعی و تلاش ما جلوگیری از وقوع آتش سوزی های عمدی و غیرعمدی است و با
نخستین شهر دانشگاهی دنیا بعد از 18 قرن به جرگه شهرها پیوست
خوزستان به وجود آمده است و آن در ابتدا یکی از پاسگاه های ارتش، یا یک مقر سپاهی بوده است. وی با اشاره به آنکه در حدود 1800 سال پیش گندی شاپور یک شهر بود گفت: سال گذشته با ابلاغ وزارت کشور گندی شاپور دوباره به جرگه شهرها پیوست و به نام شهر جندی شاپور شناخته شد. به گفته زلقی، سوابق مطالعات باستان شناسی در گندی شاپور به گمانه زنی های محدود آدامز امریکایی در سال 1961میلادی بازمی گردد
افزایش شمار بیماران تنفسی ناشی از اولین باران پاییزی در خوزستان
فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، گفت: در پی اولین بارندگی های پاییزی در خوزستان و تا صبح روز جمعه 23 آبان 99، تعداد یک هزارو 782 بیمار با علائم تنفسی و تنگی نفس به بیمارستان های استان مراجعه کرده اند که از این تعداد 158 بیمار بستری شده اند. او در ادامه بیان داشت: باتوجه به تداوم بارش ها
باران نفس شهروندان خوزستانی را گرفت / حدود 2 هزار نفر راهی بیمارستان های خوزستان شدند
بیمارستان های خوزستان مراجعه کرده اند رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: از این تعداد بیماران، یک هزار و 782 نفر از این تعداد به صورت سرپایی درمان شده اند. وی گفت: اغلب این بیماران در شهرهای اهواز، دشت آزادگان، آبادان، خرمشهر و امیدیه بوده اند و بیشترین آمار مراجعه کنندگان نسبت به جمعیت در خرمشهر بوده است. گزارش تسنیم؛ سال گذشته 12هزار و576 نفر با عارضه
تعداد بیماران تنفسی در خوزستان به یک هزار و 782 نفر رسید
گفته وی از چهارشنبه شب تا صبح پنجشنبه 102 بیمار با مشکل تنگی نفس به بیمارستان های دانشگاه در خوزستان مراجعه کردند. به گفته ابول نژادیان در بارندگی روز یکشنبه 18 آبان ماه تنها چهار نفر به بیمارستان های گلستان و سینا در اهواز مراجعه کردند. رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام کرده: با توجه به اینگه گرده افشانی درختان کونوکارپوس و علف های هرز در بعد از ظهرو اوایل شب اتفاق
در خوزستان باران بارید، 102 نفر راهی بیمارستان شدند
فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: 102 بیمار با مشکل تنگی نفس از شب گذشته و در پی باران پاییزی در اهواز تاکنون به بیمارستان های دانشگاه در خوزستان مراجعه کرده اند. به گزارش فکرشهر از ایرنا، دکتر فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در توییتی اعلام کرد: از این تعداد مراجعه 23 نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: با توجه به پراکندگی ذرات
تکذیب آبگرفتگی یک بیمارستان در شهر اهواز
به گزارش ایسنا، در اطلاعیه امشب (22 آبان ماه) دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آمده است: "از ساعتی پیش ویدئویی تحت عنوان آبگرفتگی یکی از بخش های بیمارستانی در اهواز در فضای مجازی منتشر شده که با بررسی های صورت گرفته، مشخص شد این فیلم مربوط به هیچکدام از بیمارستان های اهواز و استان نیست و انتساب آن به بیمارستان های شهر اهواز تکذیب می گردد. لازم به ذکر است هم اکنون تمامی بیمارستان های
افزایش بیماران تنگی نفس در خوزستان به 1782 نفر
به گزارش خبرنگار مهر ، فرهاد ابول نژادیان در پیامی در شبکه اجتماعی خود نوشت: به دنبال اولین بارندگی های پاییزی در خوزستان و تا صبح روز جمعه یک هزار و 782 بیمار با علائم تنفسی و تنگی نفس به بیمارستان های استان مراجعه کردند. وی همچنین گفت: از این تعداد 158 بیمار بستری شدند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان توصیه کرد: با توجه به تداوم بارش ها توصیه می کنم که مردم به ویژه
بیمارستان های خوزستان دچار آبگرفتگی نشدند
به گزارش ایرنا روز گذشته ویدیویی مبنی بر ریزش باران از سقف یک بیمارستان و آبگرفتگی داخل ان در فضای مجازی منتشر و به یکی از بیمارستان های اهواز منتسب شد. پیگیری خبرنگار ایرنا حاکیست این ویدیو مربوط به استان خوزستان نیست و تنها یک شیطنت رسانه ای است که در فضای مجازی منتشر شده است. دانشگاه علوم پزشکی اهواز ضمن تکذیب چنین حادثه ای اعلام کرد: هیچ کدام از بیمارستان های دولتی و
سامانه جدید بارشی وارد خوزستان می شود
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، امید بن عباس مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: با توجه پیش بینی اداره هواشناسی از اواسط روز یک شنبه هفته آینده سامانه جدید بارشی وارد استان می شود و احتمال رگبار و رعد و برق، تندباد لحظه ای، وزش باد متوسط و بارش تگرگ بصورت نقطه ای به ویژه در مناطق شمالی، شمال شرق و شرقی وجود دارد. او افزود: با توجه به احتمال لغزندگی
بارندگی ها ادامه دارد
باران پاییزی خوزستان بارش نخستین باران پاییزی در خوزستان همانطور که انتظار می رفت، افراد زیادی را با مشکلات تنفسی و تنگی نفس به مراکز درمانی کشاند. طبق آخرین اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، 1964بیمار با علائم تنفسی و تنگی نفس به بیمارستان های خوزستان مراجعه کرده اند که 1782نفر از این تعداد به صورت سرپایی درمان شده اند. فرهاد ابول نژادیان با بیان اینکه 158 بیمار به صورت موقت بستری
نفس تنگی 1782 خوزستانی پس از باران
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بر اساس اعلام فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، در پی اولین بارندگی های پاییزی در خوزستان و تا صبح روز جمعه تعداد 1782 بیمار با علائم تنفسی و تنگی نفس به بیمارستان های استان مراجعه کرده اند که از این تعداد 158 بیمار بستری شده اند. باتوجه به تداوم بارش ها مردم بویژه بیماران تنفسی از قرار گرفتن در معرض باران اجتناب کنند به گزارش فارس،در 6 سال گذشته بیش از 60 هزار خوزستانی پس از نخستین بارشهای پاییزه به مراکز درمانی خوزستان مراجعه کردند و امسال هم خوزستانی ها دچار تنگی نفس شدند. ...
ادامه مراجعه بیماران تنفسی به بیمارستان های خوزستان / خرمشهر، بیشترین آسیب تنفسی پس از باران
تداوم بارندگی ممکن است مراجعه بیماران با علایم تنفسی باز هم ادامه داشته باشد بنابراین از مردم به ویژه افرادی که بیماری های تنفسی دارند می خواهیم همچنان از منزل خارج نشوند و درب و پنجره ها را ببندند. بیماران تنفسی اسپری های تنفسی را نیز استفاده کنند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اگر فردی دچار سنگینی یا درد قفسه سینه، سرفه و خس خس سینه شد حتما از اسپری سالبوتامول دو تا چهار پاف برای سه مرتبه و در فاصله هر 20 دقیقه یک بار استفاده کند. پس از آن در صورت نیاز در فاصله چهار تا شش ساعت مجددا از آن استفاده کند. انتهای پیام ...
102 نفر به علت تنگی نفس به مراکز درمانی اهواز مراجعه کردند
به گزارش خبرنگار مهر ، فرهاد ابول نژادیان در پیامی در شبکه اجتماعی خود نوشت: از شب گذشته و در پی اولین باران پاییزی در اهواز، تاکنون 102 بیمار با علائم تنفسی و تنگی نفس به بیمارستان های دانشگاه مراجعه کرده اند که 23 نفر از آنها بستری شده اند. با توجه به پراکندگی ذرات آلرژن در هوا ضروری است مردم به ویژه بیماران تنفسی از خانه خارج نشوند و در و پنجره های خانه نیز بسته شوند . رئیس دانشگا
در خوزستان باران بارید، 102 نفر راهی بیمارستان شدند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: 102 بیمار با مشکل تنگی نفس از شب گذشته و در پی باران پاییزی در اهواز تاکنون به بیمارستان های دانشگاه در خوزستان مراجعه کرده اند 23نفر بستری شدند وی افزود: با توجه به پراکندگی ذرات آلرژن در هوا ضروری است مردم به ویژه بیماران تنفسی از خانه خارج نشوند و در و پنجره های خانه نیز بسته شوند. دانشگاه علوم پزشکی اهواز در آخرین اعلام نظر، گرده درخت
نخستین بارش پاییزی 102 شهروند اهوازی را راهی بیمارستان کرد
بیماران تنفسی از خانه خارج نشوند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: افرادی که سابقه آسم یا سابقه بیماری های تنفسی دارند یا بیمارانی که از اسپری تنفسی استفاده می کنند و افرادی که درجاتی از این بیماری ها را دارند در بارندگی های اولیه استان خوزستان بیرون نروند و درب و پنجره های خانه ها نیز بسته باشند. به گزارش تسنیم؛ سال گذشته 12هزار و576 نفر با عارضه تنفسی راهی مراکز درمانی شدند. در
بارش مداوم باران در استان خوزستان / بارش 50 میلی متر باران در رامهرمز
/> گتوند 0.5 میلی متر صفی آباد-دزفول 0.01 میلی متر همچنین بنابر گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از شب گذشته تا کنون در پی بارش نخستین باران پاییزی در استان خوزستان ، بیش از 100 بیمار تنفسی راهی مراکز درمانی و بیمارستان ها شدند. انتهای پیام/343/ش
عقب ماندگی شهرستان شوش در بخش بهداشت و درمان جبران می شود
است گفت: بیمارستان نظام مافی فاقد بخش جراحی است و مردم شهرستان شوش به ناچار برای عمل جراحی باید راهی شهرهای همجوار شوند. رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ضمن تاکید بر تامین پزشک متخصص با اولویت جراح مغز و اعصاب برای بیمارستان نظام مافی شوش از رفع کمبودهای اتاق های عمل این بیمارستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختار فیزیکی این بیمارستان به صورت بخش به بخش تکمیل و بهسازی می شود.
مصیبت اولین باران در اهواز، همان همیشگی ها!
امروز گزارش کرده که احتمالا این سامانه بارشی تا صبح فردا در منطقه وجود خواهد داشت. اولین باران پاییزی اهواز علاوه بر آبگرفتگی معابر 102 نفر را نیز تاکنون به علت تنگی نفس روانه بیمارستان کرده که 23 نفر از آنها بستری شده اند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این رابطه گفته است: زمانی که نخستین بارندگی پاییزی همراه با رعد و برق و وزش باد رخ می دهد، شانس گرده افشانی گیاهان
حکایت باران و معضل تکراری آبگرفتگی در اهواز
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بارش باران از شب گذشته در اهواز آغاز شد و در حالی که شهروندان اهوازی خوشحال از اولین بارش پاییزی بودند، آبگرفتگی معابر باز هم در ذوق شان زد. باران از نشانه های بارز رحمت الهی است و باریدن آن، خشنودی دل های مردم را در پی دارد، اما شاید مردم هر جایی بجز اهواز؛ اهوازی ها دیگر می دانند کمی که باران در شهرشان شدید ببارد، باید خود را برای خیلی چیزها از جمله
مدیریت بحران خوزستان در خصوص سامانه بارشی جدید هشدار داد
لیمتر بارندگی ثبت شده است. بارش باران در اهواز و آبادان باعث آبگرفتگی مناطق شهری و قطعی برق شد.
جلوگیری از پیشرفت MS با کنترل روح و روان
اتحادخبر: یافته های جدید محققان کشورمان نشان می دهند که توجه به وضعیت روان شناختی افراد مبتلابه بیماری MS می تواند در کنترل پیشرفت این بیماری ناتوان کننده، مؤثر باشد. به گزارش ایسنا، بیماری مولتیپل اسکلروزیس یا MS، به عنوان یک بیماری مزمن خودایمنی التهابی و دومین علت عمده ناتوانی عصبی در میان بزرگ سالان بعد از تروما، حدود 2.3 میلیون نفر را در سرتاسر جهان تحت تأثیر قرار داده است. این
بارش باران در اهواز
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، از دقایقی پیش بارش شدید باران به همراه رعد و برق کلانشهر اهواز را فرا گرفت. این بارش باران علاوه بر لطیف کردن هوای اهواز موجب خوشحالی مردم و کشاورزان شد. این بارش همچنین موجب آبگرفتگی معابر و خیابان ها ی این کلانشهر شده است. همچنین امروز باران در اغلب مناطق استان بارید. مدیرکل هواشنایی خوزستان گفت: این بارش ها به علت نفوذ سامانه بارشی به اس
دکتر منوچهر مهرام در سه برنامه میهمان برنامه بانخبگان رادیو سلامت می شود.
درمان در دانشگاه keel انگلستان اشاره نمود. ایشان در عرصه های مختلف آموزش و پژوهش، بهداشت و درمان و مدیریت اجرایی در دانشگاه های علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، کرمانشاه، زنجان، قزوین و وزارت بهداشت حضور فعال داشت. وی همچنین در سالهای دفاع مقدس 34 ماه داوطلبانه فعالیت کرد. دکتر مهرام بیش از 80 مقاله علمی در مجلات معتبر داخلی یا خارجی منتشر یا در سمینارها و کنگره های علمی ملی و بین المللی
برگزاری سومین همایش ملی علوم ورزشی با رویکرد سلامت، ورزش و جامعه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، امید حاجتی در نشستی با هدف برگزاری سومین همایش ملی علوم ورزشی با رویکرد سلامت، ورزش و جامعه که با حضور رئیس هیات ورزش های همگانی خوزستان، رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه شهید چمران اهواز و نائب رئیس هیات ورزش های همگانی استان برگزار شد، با اشاره به نقش دانشگاه به ویژه دانشکده علوم ورزشی در توسعه و ترویج ورزش همگانی اظهار کرد: امروزه نگاه مسئولان به ورزش
چند خبر ورزشی از خوزستان
باشگاه شکایت کرده و خواستار رسیدگی به این پرونده شده است. محمد بلبلی فصل گذشته با پشت سر گذاشتن دوران محرومیتش کمترین بازی را در استقلال انجام داد و در نهایت به صورت قرضی به تیم نفت مسجدسلیمان اضافه شد. سومین همایش ملی علوم ورزشی با رویکرد سلامت، ورزش و جامعه، با همکاری هیات ورزش های همگانی خوزستان و دانشکده تربیت بدنی دانشگاه شهید چمران اهواز به صورت وبینار برگزار خواهد شد.
اعزام بیش از 150 طلبه جهادگر به بیمارستان های کرونایی اهواز
به گزارش شبکه اطلاع رسانی رهیاب ، حجت الاسلام بهادر پرچم فرمانده بسیج طلاب و روحانیون استان خوزستان در خصوص جهادگران عرصه سلامت، گفت: هم اکنون جهادگران مدارس علمیه اهواز به صورت شیفتی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در بیمارستان های رازی و گلستان، مشغول انجام فعالیت های خدماتی و کمک به کادر درمان و پزشکی می باشند. وی افزود: این حرکت جهادی علاوه بر کلانشهر اهواز، در شوشتر، بهبهان و آبادان
تاثیر پایداری جو در آلودگی هوای اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، امید بن عباس شب گذشته (چهارشنبه 21 آبان) در سومین جلسه از سلسله جلسات مطالبه گری که در مسجد جوادالائمه اهواز برگزار شد اظهار کرد: از ابتدای سال تا اول آبان خوشبختانه میزان آلودگی در شرایط اضطراری قرار نگرفته است. مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه این وضعیت آب و هوایی مرهون تلاش همکاران در سنوات گذشته است افزود: سال گذشته به دلیل ریزگرد