شنبه در خصوص تعطیلی دو هفته ای کشور تصمیم گیری می شود
سایر منابع:
سایر خبرها
گام های ماندگار دولت در توسعه بهداشت و آموزش
/> معاون وزیر:بیماران کرونایی زودتر به مراکز درمانی مراجعه کنند معاون وزیر بهداشت: بیمه تمام داروهای بیماران کرونا را پوشش می دهد معاون وزیر بهداشت: شنبه در خصوص تعطیلی 2 هفته ای تصمیم گیری می شود مراجعه دیرهنگام به پزشک فوتی های ناشی از کرونا را افزایش می دهد بازدید از بیمارستان های بجنورد، اسفراین و شیروان و بررسی نحوه خدمات دهی به بیماران
وزارت بهداشت: هرگونه جابه جایی مسافر به صورت هوایی، زمینی و دریایی بدون دریافت تست کرونا ممنوع است
/> نامه معاون بهداشت وزیر بهداشت به شرح زیر است: از این رو و طبق مصوبه صادر شده از سوی وزارت بهداشت و همچنین در راستای اجرای بند هفت مصوبه جلسه 42 ستاد ملی مدیریت کرونا درباره عدم جابجایی مسافران دارای تست کرونای مثبت و با عنایت به تسریع در قطع زنجیره انتقال کرونا از تاریخ 28 آبان 99 هرگونه جابه جایی مسافر به صورت هوایی، زمینی و دریایی بدون دریافت تست کرونا ممنوع اعلام شده است.
معاون وزیر بهداشت: بیمه تمام داروهای بیماران کرونا را پوشش می دهد
بیمار آنرا مصرف کند پیشرفت بیماری را کند کرده و انتقال آن را به دیگران کمتر ساخته و خطر مرگ و میر را پایین می آورد. معاون درمان وزیر بهداشت در خصوص پایان موج سوم بیماری گفت: پایان این مرحله به رفتارهای اجتماعی مردم بستگی دارد که هر مداخله ما 2 هفته بعد اثر خود را نشان می دهد و در صورت برگزاری و حضور در تجمعات، 2 هفته بعد شاهد افزایش مبتلایان خواهیم بود و در صورت مراعات پروتکل ها نیز 2
هفته آینده کمک کارانه کادر درمان پرداخت می شود
دلجویی از همکارانی است که چندین ماه شبانه روزی مشغول خدمت رسانی به مردم هستند. دکتر جان بابایی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای بیماران که متاسفانه هنوز روند ثابتی رو پیدا نکرده و همچنان رو به افزایش است، همکاران بخش درمان، تلاش شبانه روزی سنگینی را در بخش ها ارائه می کنند. معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت های انجام شده در بجنورد گفت: تیم های تنفسی خوبی شکل گرفتند و
تعطیلی پایتخت جدی شد؟
درپی افزایش درخواست ها برای تعطیلی کامل تهران به مدت دوهفته قرار است امروز ستاد ملی کرونا درمورد این پیشنهاد تصمیم گیری کند. هفته گذشته روسای دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در نامه ای به وزیر بهداشت، خواستار پیگیری تعطیلی حداقل دو هفته ای سراسری همراه با اعمال محدودیت جدی در سفرهای بین شهری و رفت وآمدهای غیر ضروری درون شهری در تهران به دلیل وضعیت بغرنج میزان موارد ابتلا به ویروس کرونا و فرسوده شدن کادر درمان شدند. پیش ازاین هم برخی از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر و جمعی ازم
امروز درباره تعطیلی دوهفته ای تصمیم گیری می شود
بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته، قرار است که امروز درخصوص تعطیلی دوهفته ای کشور برای کنترل شیوع کرونا تصمیم گیری شود. او در حاشیه سفرش به استان خراسان در این باره گفت: در اکثر استان ها روند رو به کاهش نداریم؛ یا با شیب ملایم در حال افزایش و یا در حالت ثابت هستیم. باید صبر کنیم که ان شاءالله رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم بتواند سیکل انتقال بیماری را بشکند. جان بابایی درخصوص طرح تعطیلی
آیا غول کرونا مهار می شود؟
ستاره صبح - کرونا جان 461 نفر دیگر را در ایران گرفت سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت 461 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار جان باختگان قطعی بیماری کووید 19 در کشور به 40 هزار و 582 نفر رسید و 27 استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند. به گزارش ایرنا، سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر روز 23 آبان 1399 بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 11 هزار و 737 بیمار جدید مبتلابه کووید 19 در کشور شناسایی شد و دو هزار و 967 نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 738 هزار و 322 نفر رسید.سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون 546 هزار و 642 نفر از بیماران، بهبودیافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همچنین 5630 نفر از بیماران مبتلابه کووید 19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و 424 هزار و 479 آزمایش تشخیص کووید 19 در کشور انجام شده است. 27 استان در وضعیت قرمز لاری افزود: استان های تهران، اص ...
ضرورت تست کرونا برای مسافرانی که قبلا مبتلا بوده اند/ اجرای مصوبه در چند شرکت هواپیمایی و ریلی
های اخیر این مصوبه را اجرا کرده اند و در هفته جاری کار گسترده تر دنبال می شود. وی با اشاره به نامه معاونت بهداشت درباره موضوع مذکور، اظهار کرد: به محض اینکه نامه را دریافت کردیم، هماهنگی ها در حوزه حمل و نقل انجام دادیم، زیرساخت ها عمدتا انجام گرفت و کار شروع شد. معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در تشریح روند اجرای کار توضیح داد: از هفته گذشته در همکاری با وزارت بهداشت و
واکسن ایرانی کرونا در فهرست کاندیدا های واکسن کووید 19 سازمان جهانی بهداشت
تهران همچنان در گیرو دار چانه زنی مناقشه ها بر سر ماجرای تعطیلی دو هفته ای کشور هم همچنان ادامه دارد و آنطور که قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت خبر داده بود در خصوص تعطیلی دوهفته ای کشور برای کنترل شیوع کرونا، امروز در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، تصمیم گیری خواهد کرد. نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران، اما در پاسخ به این پرسش که موضوع
اماواگر های تعطیلی 2 هفته ای کرونایی/ مسئولان همچنان معتقد به محدودیت های نیم بند هستند!
تعیین کننده مصادیق و اعلام کننده محدودیت ها باشد و سلامت حتی بر امنیت اولویت دارد اما متاسفانه به نظر می رسد که در تصمیم گیری ها تعلل وجود دارد و تصمیمات با تاخیر گرفته می شود و با وجود درخواست متخصصان بعد از چند هفته تازه امروز سرنوشت تعطیلی کشور در ستاد مقابله با کرونا مشخص می شود؛ شاید بهتر باشد با توجه به اینکه آمار ابتلا و فوتی های کرونا بالاست، کمی شاهد تصمیم گیری سریع تر مسئولان باشیم تا خانوا
همراهی مردم و اصناف در طرح محدودیت های ساعت 18/ کرونا همچنان بدون دارو و درمان
نظر می رسد که میزان همکاری مردم و اصناف با این طرح مناسب است. البته در حال حاضر سه روز از اجرای این طرح گذشته و ممکن است برخی از آن آگاهی کافی نداشته باشند. با این حال، نظارت بر اجرای طرح بر عهده فرمانداری ها و استانداری هاست. لاری تاکید کرد: انتظار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز، همراهی اصناف و مردم با اجرای این طرح است تا بتوانیم این محدودیت ها را به خوبی اجرایی کنیم تا در نهایت
ماجرای تعطیلی 2 هفته ای کرونایی به کجا رسید؟
گفت که موضوع تعطیلی تهران و کلانشهرها هنوز در صحن ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح نشده است اما من با این موضوع موافق هستم. در نهایت روز پنجشنبه قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت از بررسی تعطیلی 2 هفته ای کشور در روز شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد. حالا باید منتظر ماند و دید که در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا چه تصمیمی در این باره گرفته می شود. بیشتر
معاون وزیر بهداشت: روند ابتلا به کرونا در ایران کاهشی نیست
، رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی و ... همه اینها باید با هم رعایت شود. وی افزود: این حلقه، حلقه انتقال است، چرخه ای دارد، که هر قسمتش باید شکسته شود و اگر یک قسمت بماند نمی توانیم بیماری را به صفر برسانیم. معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تعطیلی دو هفته ای کشور برای کنترل شیوع کرونا گفت: شنبه در ستاد ملی در خصوص تعطیلی دو هفته کشور تصمیم گیری خواهد شد.
سردرگمی دانش آموزان در سایه اظهارنظرهای متفاوت؛ مدارس بجنورد تعطیل است؟
دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی همچنین در رابطه با خبر دیگری هم که به نقل از معاون وزیر بهداشت در بجنورد مبنی بر تعطیلی دو هفته ای کشور منتشر شده بود٬ گفت: جان بابایی به صورت غیررسمی اعلام کردند که تعطیلی دو هفته ای کشور در ستاد ملی کرونا بررسی می شود. براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی٬ وضعیت شیوع کرونا در استان هم چنان قرمز و بحرانی است و در شبانه روز گذشته 13 نفر فوت کرده و
معاون وزیر بهداشت: مهار کرونا باید از خانه ها آغاز شود
زمینه ای از جمله دیابت و فشار خون دچار بوده و نیازمند مراقبت های ویژه هستند. معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: ضروری است از سالمندان، که در برابر این ویروس آسیب پذیری بیشتری دارند، محافظت بیشتری صورت گیرد. جان بابایی همچنین گفت: برای کاهش میزان مرگ و میر افراد، باید مبتلایان هرچه زودتر به مراکز درمانی مراجعه کنند. معاون درمان وزیر بهداشت امروز با بازدید از بیمارستان بیمارستان
قطع زنجیره انتقال کرونا در گرو اقدامات بهداشت محور است
تزریقی ضدویروس رمدسیویر و ... بسیارگران است. حتی تست PCR برای کرونا نیز 500 هزار تومان هزینه دارد. در حالی که به جای همه این هزینه ها، فقط کافی است تمام اصول بهداشتی رعایت شده و تا آنجا که امکان دارد در خانه بمانیم و در محل کار هم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم. نماینده مردم بجنورد با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از ابتلا به کرونا باید بهداشت محور حرکت کرد تا به مرحله درمان محور نرسیم
تکلیف تعطیلی دوهفته ای کشور شنبه مشخص می شود
به گزارش خبرگزاری مهر ، قاسم جان بابایی، کاهش روند موجود را وابسته به توجه مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مردم مراعات نکنند، زنجیره انتقال ویروس قطع نخواهد شد و بخش ها همچنان پر بیمار خواهد بود. وی با تاکید بر مشارکت همگانی برای کنترل کرونا در ایران، گفت: وزارت بهداشت به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد بلکه باید همه سازمان ها و مردم پای کار بیایند
شنبه در خصوص تعطیلی 2 هفته ای تصمیم گیری می شود
سالم خبر : امروز پیش جلسه تعطیلی کشور برای کنترل شیوع کرونا، برگزار شد که شنبه در ستاد ملی کرونا در خصوص این تعطیلی 2 هفته ای تصمیم گیری خواهد شد. به گزارش سالم خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی،قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت که به این استان سفر کرده است، روز پنجشنبه در جریان بازدید از مراکز درمانی این استان، با اشاره به طرح تعطیلی یک ماهه گروه
معاون وزیر بهداشت: شنبه در خصوص تعطیلی 2 هفته ای تصمیم گیری می شود
شده وزارت بهداشت را به درستی اجرا کنند. کمک کارانه کادر درمان هفته آینده پرداخت می شود معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه هفته آینده کمک کارانه کادر درمانی پرداخت خواهد شد، گفت: با تخصیص یک میلیارد یورو از منابع صندوق ذخیره ارزی، به زودی این منابع در کشور توزیع می شود. دکتر جان بابایی تاکید کرد: با توجه به افزایش کرونا و کاهش مراجعان، درآمد بیمارستانها به شدت کاهش
پرداخت کمک کارانه کادر درمانی تا هفته آینده
کرونا عنوان کرد و افزود: خسته نباشید و دلجویی از همکارانی که چندین ماه است شبانه روزی مشغول خدمت رسانی به مردم هستند از دیگر اهداف این سفر می باشد. وی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای بیماران که متاسفانه هنوز روند ثابتی رو پیدا نکرده و همچنان رو به افزایش است، همکاران بخش درمان، تلاش شبانه روزی سنگینی را در بخش ها ارائه می کنند. معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به فعالیت
بازدید معاون درمان وزارت بهداشت از بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد
به گزارش وبدا، دکتر قاسم جان بابایی در این بازدید ضمن عیادت از بیماران مبتلا به کووید 19 بستری در این بیمارستان از نزدیک در جریان آخرین اقدامات و نحوه خدمات دهی مدافعان سلامت و کادر درمانی این بیمارستان به مراجعان قرار گرفت. دکتر جان بابایی از نزدیک با تعدادی از بیماران، پزشکان و پرستاران این بیمارستان به گفتگو پرداخت. معاون درمان وزارت بهداشت طی بازدید از بخش های مختلف اورژانس، تریاژ، ICU و کووید 19، خدمات شبانه روزی 9 ماهه انجام گرفته توسط کادر درمانی در این بیمارستان را بسیار مطلوب توصیف و از تلاش های صورت گرفته آنان قدردانی کرد. ...
فوت چندین عضو یک خانواده در ابتلاهای خانوادگی به کرونا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر سید احمد هاشمی با اشاره به اینکه براساس آخرین آمار تا روز 18 آبان ماه، وضعیت بیماری کووید 19 در استان خراسان شمالی همچون بسیاری از استان ها وضعیت نامناسبی دارد و قرمز است، اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر 326 بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند. وی با بیان اینکه طی هفته گذشته متوسط مرگ و میر در استان به هشت نفر رسیده است، گفت: این در حالی است
سفر معاون درمان وزارت بهداشت به خراسان شمالی
به گزارش وبدا، دکتر قاسم جان بابایی در سفر خود از بیمارستان های اسفراین، بجنورد و شیروان بازدید خواهد کرد تا ضمن عیادت از بیماران در جریان آخرین وضعیت ارائه خدمات مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی به مردم در دوره شیوع ویروس کرونا در خراسان شمالی قرار گیرد. بازدید از بخش های مختلف اورژانس ، درمانگاه ، بستری، ICU ، کووبد 19 و همچنین دیدار چهره به چهره با کادر درمانی و مدافعان سلامت در این بخش ها از برنامه های معاون وزیر خواهد بود.
جزئیات طرح محله محور در مقابله با کرونا/پیش بینی کاهش بستری ها
وزارت بهداشت با اشاره به بررسی طرح منع تردد از ساعت 21 شب، گفت: بحث های نهایی درباره ابعاد مختلف طرح در جلسه شنبه آینده ستاد ملی کرونا مطرح و نهایی خواهد شد. وی با اشاره به نامه 65 نفر از رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی به وزیر بهداشت افزود: رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی در این نامه درخواست تعطیلی سراسری و حداقل 2 هفته ای کرده اند و در این باره در جلسه قرارگاه هم بحث هایی شده است.
میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه کافی نیست
قاسم جان بابایی در حاشیه بازدید از بیمارستان امام حسن بجنورد که محل نگهداری بیماران کرونایی استان است در گفتگو با مهر اظهار کرد: متأسفانه دورهمی ها باعث شده افراد مسن بیشتری به کرونا مبتلا شوند لذا نیاز است که مردم از برگزاری میهمانی های خانگی به شدت پرهیز کنند. معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه کافی نیست لذا اگر می
جزئیات طرح محله محور در مقابله با کرونا
یک هفته است که روزانه بیش از 450 فوتی به علت کرونا داریم گفت: هیچکس نباید تنها منافع خودش را در نظر بگیرد بلکه باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم کرونا را مهار کنیم. وی افزود: ما در وزارت بهداشت بدون همکاری و مشارکت مردم و بقیه دستگاه ها هیچ کاری نمی توانیم از پیش ببریم و در فروردین که موفقیت داشتیم علتش همکاری مردم و همکاری بین بخشی در کل کشور بود. معاون کل وزارت بهداشت با
فوتی های کرونا، هر روز بیشتر از دیروز
) بجنورد احمد هاشمی با بیان اینکه مراکز نمونه گیری تشخیص کرونا در استان افزایش می یابد، گفت: در دو هفته آینده انجام آزمایش در یکی از آزمایشگاه های سطح شهر بجنورد آغاز خواهد شد و مذاکره در شهرستان شیروان و اسفراین انجام شده که با ورود آزمایشگاه های خصوصی دغدغه مردم کمتر شود. به گفته او ، 75 نفر از کارکنان بهداشت و درمان استان به علت افزایش تعداد بیماران و ارتباط نزدیک کارکنان با آن ها به کرونا مبتلا شده اند که با ادامه این روند برای خدمت رسانی به بیماران با مشکل مواجه می شویم. انتهای پیام/ ...
سازهایی که درموافقت و مخالفت با تعطیلی تهران کوک شدند
/> رئیسی روز شنبه 17 آبان ماه در یک گفت وگوی زنده با اشاره به تصمیمات ستاد ملی کرونا و تصویب اقدامات جدید در این رابطه، در مورد تعطیلی تهران اظهار کرد: ستاد ملی کرونا اختیارات کامل داشته و گاه فراقانونی تصمیم می گیرد و رهبر معظم انقلاب نیز بر جایگاه این ستاد تاکید دارند. هر تصمیم و پیشنهادی که از هر بخشی به ستاد بیاید، باید مراحل خود را طی کند و فقط نظر شهردار یا وزارت بهداشت در آن دخیل نیست. رئیس