سایر منابع:
سایر خبرها
جرم محاربه حد شرعی و دارای پشتوانه فقهی و حقوقی است
مصوَّب 1392ش. در مورد تعریف محاربه این گونه قانونگذاری شده است: محاربه عبارت از کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها است، به نحوی که موجب ناامنی در محیط گردد. هرگاه کسی با انگیزه شخصی به سوی یک یا چند شخص خاص سلاح بکشد، و عمل او جنبه عمومی نداشته باشد و نیز کسی که به روی مردم سلاح بکشد، ولی در اثر ناتوانی موجب سلب امنیت نشود، محارب محسوب نمی شود . در ماده 282 قانون مجازات ...
محارب از آن جهت که قاتل امنیت است، مورد مجازات قرار می گیرد
.... وی در ادامه افزود: 4 مجازات برای محارب و مفسد فی الارض در آیه تعیین شده است و اختلاف دوم اینجا است در صورت صدق محاربه کدام یک از مجازات ها باید اعمال شود و به عبارت بهتر بین این 4 مجازات ترتیب باید داد یا قاضی مخیر است یک کدام را انتخاب کند؟ عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد تأکید کرد: قاضی باید بر اساس قانون حکم دهد و قانون مجازات اسلامی در کشور ما نیز بر اساس فتوای مشهور ...
به جای تلاش برای آسان سازی مرگ،قدری هم به فکر زندگی باشید!
مجازات اسلامی:گروهی که در برابر اساس نظام جمهوری اسلامی ایران، قیام مسلحانه کنند باغی محسوب و در صورت استفاده از سلاح، اعضای آن به مجازات اعدام محکوم می گردند) کاش به جای تلاش برای آسان سازی مرگ، قدری هم به فکر زندگی باشند و به آسان سازی زندگی بیاندیشند. راهی برای آرامش، مسالمت و حرمت مردمانی که حق حیات دارند. راه زندگی نشان دهید نه راه مرگ. حق حیات را محترم بدارید. به گزارش مردم ...
قصد خشونت و ناامنی برای حکم محاربه کافی است
های اغتشاشگران در فضای مجازی را مؤثر بر صدور آرا می دانند. امروز در صفحه حقوقی جوان تأثیر یا عدم تأثیر فضای مجازی در تحقق جرم محاربه را بررسی می کنیم. میثم عظیمی، عضو هیئت علمی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جوان می گوید: مختصات عمل توسط فردی که مرتکب جرم شده بسیار قابل اهمیت است. ممکن است شخصی در فضایی که تردد به شدت کم است و در یک راه فرعی و کوچه بن بست به روی فردی به قصد ...
مصادیق اجرای حکم محاربه در تاریخ اسلام/تعلل قوه قضاییه در محاکمه جنایتکاران
را شدت عمل تلقی می کنند؛ درحالی که این شدت عمل اسلام در مورد محاربان، برای حفظ خون های بی گناهان و جلوگیری از تجاوزهای افراد قلدر، جانی، چاقوکش و آدم کش نسبت به جان، مال و ناموس مردم بی گناه است(تفسیر نمونه، ج 4، ص361). در همین راستا خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا ، برای بررسی مصادیق محاربه در تاریخ اسلام و نحوه برخورد ائمه معصومان(ع) با شخص محارب با جناب آقای محمدحسین رجبی ...
صبحانه خبری، 7 دی 1401؛ از واکنش قوه قضاییه به موضوع آزار جنسی در زندان زنان تا اظهارات روحانی در دیدار ...
بوده بنشیند و در فرودگاه هم نشسته است. حالا هر ایرلاین دیگری هم بود باید می نشست. درخواست تشدید مجازات متهمان حوادث اخیر آیت الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری پیشنهاد داد: برای محاکمه اغتشاشگران از حکم بغی به جای محاربه استفاده کنند. بغات کسانی هستند که برای براندازی نظام اسلامی به میدان می آیند و حکم بغات از محارب به مراتب سخت تر است چرا که محارب فقط به ارعاب مردم ...
ترقی: خبرنگاران نباید نظر مراجع تقلید را درباره محاربه بپرسند / هیچ حکمی، نمی تواند حکم و تشخیص ولی فقیه ...
شان فراهم می کنند. بیشتر بخوانید: میرسلیم: عوامل ناآرامی ها باید 5 یا 10 روز بعد از دستگیری اعدام شوند/ اکنون، فاصله دستگیری ها تا اعدام ها، بسیار زیاد است عضو مجلس خبرگان: قضات، حکم بغی یه اغتشاشگران بدهند / حکم بغات به مراتب سخت تر از محارب است کاش به جای تلاش برای آسان سازی مرگ به آسان سازی زندگی بیاندیشند/ انتقاد یک حقوق دان از راهکار عضو مجلس خبرگان ...
عضو مجلس خبرگان: قضات از حکم بغی به جای محاربه برای محاکمه اغتشاشگران استفاده کنند / حکم بغات از محارب ...
که حتی در احکام الهی تشکیک میکنند. عضو مجلس خبرگان در پایان خطاب به قوه قضائیه و قضات پیشنهاد داد: برای محاکمه اغتشاشگران از حکم بغی به جای محاربه استفاده کنند. بغات کسانی هستند که برای براندازی نظام اسلامی به میدان می آیند و حکم بغات از محارب به مراتب سخت تر است چرا که محارب فقط به ارعاب مردم می پردازد و کاری به نظام اسلامی ندارد. وی ادامه داد: البته که بغات در مرتبه اول مقابل نظام اسلامی امام معصوم می ایستند اما از آنجا که طبق ادله، ولایت فقیه، فقیه جامع الشرایط مبسوط الید است، لذا جایگاه امام معصوم را در نظام اسلامی دارد. لینک کوتاه کپی لینک ...
حکم اعدام محسن شکاری برای جامعه مبارک است، اعدام زود نبود، دیر هم شد!
رویداد24 نوشت: حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مجلس یازدهم در واکنش به انتقادات درباره اعدام محسن شکاری و اینکه آیا محاربه هراس افکندن در دل مردم است یا ماور می گوید: اگر اقرار متهم و شهادت شهود را مشاهده کنید، کاملا مصادق هراس افکنی است و مستحضر هستید که کلمه مردم که در متن قانون آمده است، به این معنا نیست که مامور جزیی از مردم نباشد. شهادت شهود هم دال بر ترسیدن مردم است. این یک مطلب بدیهی ...
ولایت فقیه همان ولایت الهی است
اسلامی جدید میباشد محارب کسی است که با کشیدن سلاح و ترسانیدن مردم قصد افساد در زمین را داشته باشد، ایشان در کتاب تحریر الوسیله مبحث کتاب الحدود مساله 1 میفرمایند: "المحارب هو کلّ من جرّد سلاحه او جهزّه لاخافه الناس و ارادة الافساد فی الارض؛ فی برّ کان او فی بحر، فی مصر او غیره، لیلاً او نهاراً..."یعنی محارب کسی است که سلاح خود را برکشد و از غلاف بیرون آورد یا آماده کند برای ترساندن مردم و قصد افساد ...
ولایت فقیه بنابر مستفاد ظاهر مجموع ادله وارده همان ولایتی الهی ست/ قیام کننده مقابل آن محارب می باشد
مومن عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مستفاد از آیه شریفه آن است که محاربه عبارت است از جنگیدن و ایستادن در مقابل خداوند متعال و رسول گرامی اسلام (ص) و جنگیدن با ایشان به این است که مثلا شخصی به قصد مقابله و مقاتله با حکومت اسلام یا همان ولایت الهی سلاح خود را بیرون کشد که نفس این قصد و تشهیر سلاح در زمان پیامبر اکرم محاربه و جنگیدن با سرپرستی و ولایتی است که از طرف خداوند متعال اعطاء شده است و اگر همین عمل را شخص در زمان ما که عصر غیبت است انجام دهد که حکومت اسلامی توسط و ...
بیانیه جامعه مدرسین قم درباره حکم اعدام محاربین
ترساندن (حتی اگر ترساندن بدون قتل و به هر شکلی باشد)، باید درس عبرتش به تناسب سنگینی هزینه های روانی و اجتماعی وارد بر مردم، هزینه های حیثیتی تضعیف کننده جایگاه تأثیرگذاری ایران در جهان، ایجاد مانع بر سر راه رشد کشور، درگیر کردن حاکمیت و دولت به رفع آثار خشونت و اغتشاشات و در مقابل، کم شدن تمرکزش بر رفع مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی و معیشتی، باشد. ترساندن نوع دوم (هرچند بدون قتل و جرح باشد)، مجازات ...
نگاهی به جنایتی که محمد قبادلو مرتکب شد/ روانپزشک سازمان پزشکی قانونی: متهم انگیزه مشخص داشته و ماهیت ...
اغتشاشات و آشوب ها را شناسایی ، دستگیر و معرفی کنند؛ در این زمینه، توفیقات خوبی حاصل شده و این روند ادامه دارد؛ بر همین اساس بار دیگر تاکید می کنم عناصری که در قضایای اخیر مرتکب قتل و جرح دیگران شدند، با خود سلاح به همراه داشتند، اموال مردم را به آتش کشیدند، در نظم اجتماعی اختلال ایجاد کردند، مانع از کسب و کار مردم شدند، خوف ایجاد کردند و آرامش مردم را به هم زدند، هر چه زودتر شناسایی و به دستگاه قضایی ...