سایر خبرها
3 میلیارد نفرساعت بازی رایانه ای ارزش سرمایه گذاری بیشتری دارد
فناوری در آن پررنگ است. این مسئله مورد توجه ستاد فناوری های نرم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز قرار دارد. وی همچنین گفت: امروز در صنعت خلاق آنچه مورد توجه است این است که چه قدر از مخاطب زمان و توجه می گیریم؟ در ایران روزانه 34 میلیون نفر متوسط 95 دقیقه در روز بازی می کنند، یعنی سه میلیارد نفرساعت بازی در روز؛ اگر هر دقیقه بازی قابلیت خلق ارزش 10 تومان داشته باشد، این حجم از ...
تقدیر معاون علمی رئیس جمهور از شروع فعالیت سرمایه گذاری در جشنواره بازی فجر
ایجاد می کند. بنابراین می توان گفت هنر محصول فرهنگ است و به همین دلیل هنرها در میان همه ملت ها متفاوت است. دهقانی فیروزآبادی گفت: وقتی فناوری با اقتصاد عجین می شود، شرکت دانش بنیان ایجاد می شود، شرکت دانش بنیان ترکیب خلاقانه فناوری و کسب و کار است که می تواند نوآوری فناورانه عرضه کند. وی افزود: تفاوت کسب وکار خلاق با مؤسسات هنری سنتی این است که شما همزمان بال فناوری، کسب وکار ...
اختتامیه نهمین جشنواره فجر بازی های رایانه ای برگزار شد
و فرهنگ در سایه روح و جان است. دهقانی گفت: زمانی که علم وجود داشته باشد، فناوری ظهور پیدا می کند، زیرا فناوری همان علمی است که به عرصه عمل رسیده است و زمانی که فرهنگ وجود داشته باشد در عرصه عمل به هنر تبدیل می شود . وی در ادامه گفت: زمانی که فناوری، کسب و کار و اقتصاد بایکدیگر عجین شوند، شرکت های دانش بنیان روی کار می آیند. وی افزود: تفاوت کسب وکار خلاق با موسسات ...
بازی های رایانه ای یکی از بزرگترین فرصت های اقتصادی و فرهنگی است / آمار جالب بازیکن های ایرانی + فیلم
که متوسط 34 میلیون نفر ایرانی درروز 95 دقیقه بازی می کنند که عدد بزرگی است. معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از بازی به عنوان بستری برای فرهنگ سازی نام برد و افزود: بازی به رشد ذهنی کودک و نوجوان کمک کرده همچنین برای آموزش و بسیاری از مسائل مورد توجه است و بحث اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد. وی تصریح کرد: امسال با همت بنیاد ملی بازی های رایانه ای و ستاد توسعه فناوری های نرم ...
رویداد صنایع خلاق فرهنگی در تبریز برگزار شد
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه هنر اسلامی تبریز، با حضور سعید جعفری راد رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، سجاد پاکزاد رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز، قاسم صادقی بجستانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) و دبیر علمی جشنواره و محمدجواد استادی مشاور مدیرعامل و مدیر کلان پروژه مکتب هنری رضوان موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی و دبیر هنری جشنواره در سالن ...
افزایش خانه های خلاق به 1800 شرکت/راه اندازی صندوق حمایتی با 500 میلیارد تومان سرمایه
ابلاغ قانون جهش تولید دانش بنیان، مسیر توسعه صنایع خلاق از حوزه سرمایه گذاری و زیرساختی تا تولید محصول دانش بنیان و خلاق با مدیریت و کمک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان برای فعالان این حوزه بسیار هموارتر از گذشته شد. چراکه بر اساس گزارش ها، در حال حاضر گردش مالی صنایع خلاق در دنیا حدود 2700 میلیارد دلار برآورد شده و گفته می شود این حوزه بسیار مهم بیش از 50 میلیون نفر اشتغالزایی ...
مشترک شوید!
داریم تا به تولید علم هوش مصنوعی در کشور ادامه دهند. وی درباره رتبه 77 ایران در حوزه کاربرد هوش مصنوعی گفت: این عدد یک هشدار است و نشان می دهد علم هوش مصنوعی در کشور ما کاربردی نشده است و صنایع از این علم استفاده کاربردی نمی کنند و این به دلیل نبود دانش موضوعی و تخصصی است تا در آن هوش مصنوعی به کار رود. به گفته بهنگار، دلیل دیگر این است که بین دانشگاه و صنعت هم فاصله وجود دارد و تعامل ...
سعید مکرمی معاون انتشارات باغ کتاب شد
. وی افزود: در یک سالۀ اخیر، بسیاری از مشکلات و ضعف های ساختاری باغ کتاب مرتفع شده است و هم اکنون فرصت خوبی است تا با یاری حق، دورۀ جدید تاثیرگذاری باغ کتاب بر اکوسیستم کتابی کشور آغاز شود. مدیرعامل باغ کتاب تهران گفت: با توجه به نقشی که باغ کتاب در حوزه صنایع خلاق به خصوص موضوعات ترویج علم و دانش و فرهنگ و هنر ایفا می کند، نقطه عزیمت باغ کتاب حوزه کتاب و حمایت از ناشرین و ...
کدام بازی ها برگزیده نهمین جشنواره بازی های رایانه ای فجر شدند؟
فرهنگی حضور داشتند. هنر محصول فرهنگ است دهقانی فیروزآبادی در این آیین اختتامیه گفت: دو مخلوق وجود دارند که تمام دستاوردهای بشر برای این دو است؛ علم در سایه عقل و فرهنگ در سایه جان و روح؛ همه آنچه که ارزش انسانی محسوب می شوند، ارزش علم یا فرهنگ هستند. وی ادامه داد: زمانی که علم وارد میدان می شود فناوری ایجاد می کند؛ فناوری علمی است که کاربردی شده و زمانی که فرهنگ به ...
روان شناسیِ هنر منتشر شد
، عصب شناسی هنر ، چرا به هنر می پردازیم؟ ، بازنمایی فضا، خطوط شکل ساز و فرم در هنر ، بازنمایی رنگ و حرکت در هنر ، چه چجیزی هنر را تراز اول می کند؟ ، خلاقیت در هنر و علم مطالب خود را عرضه است. روان شناسی هنر درآمدی است درباره مجموعه منتخبی از راه های پرشماری که در آنها روان شناسی می تواند به ما در درک و تحسین فعالیت های خلاق کمک کند. این کتاب با بررسی چگونگی درک ما از وجوه گوناگون هنر، از ...
تولید و انتشار بازی های پرمخاطب یک تکلیف جدی برنامه هفتم است
مشکلات اجرایی جامعه مؤثر هستند. ما نسبت به بحث بازی به عنوان یکی از راه های مهم در حوزه مسائل فرهنگی و اقتصاد فرهنگ و هنر باید توجه کنیم. وی ادامه داد: امروز بازی ها سهم مهمی را در انتقال فرهنگ ایفا می کنند. در همه کشور های توسعه یافته صنعت گیم با این نگاه در حال سرمایه گذاری و گسترش حیطه فعالیت های مهم است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما متوجه می شویم که در گذر زمان، یک ...
رسانه ها دست به کار شوند؛ آغاز پیش ثبت نام نمایشگاه رسانه های ایران
نوین مجازی (سامانه های خبری اپلیکیشن ها و سکوهای خبری)، صنایع خلاق رسانه ای/ شرکت های دانش بنیان رسانه ای / شرکت ها و موسسات تولیدکننده محتوای مجازی و رسانه ای/ مجموعه های پایش، رصد و تحلیل داده، دانشگاه ها و دانشکده ها، اندیشکده ها و موسسات آموزشی حوزه ارتباطات و رسانه/ موسسات پژوهشی حوزه ارتباطات و رسانه، صنایع و خدمات مرتبط با حوزه رسانه و اطلاع رسانی اعم از: چاپ، کاغذ، توزیع/ کانون های آگهی و ...
راه اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی بندرعباس در دهه فجر
شوند.سمیه صمصام پور سرپرست مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری بندرعباس نیز گفت: با توجه به پیشینه فرهنگ و هنر این شهر، بندرعباس در سال 98 بعنوان شهر خلاق در حوزه صنایع دستی و آئین های سنتی عضو شبکه خلاق شهر های یونسکو شد.
اقتصاد فرهنگ، ضمانت تداوم توسعه است
دبیر اجرایی سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به اینکه این سند حاوی 10 راهبرد و 60 اقدام در حوزه حمایت از صنایع فرهنگی است، اظهار کرد: تلاش معاونت علمی ریاست جمهوری و زیرمجموعه های آن بر این مبنا است که اقدامات مندرج در سند به نحو احسن در زیست فناورانه کشور عملیاتی شود. در این مسیر، تأمین بودجه لازم برای توسعه زیرساخت و اجرای برنامه ها ...
چگونه در کودکان تفکر حکمت بنیان ایجاد کنیم
فرد چیزی را خلق می کند؛ تفکر مراقبتی، هم تفکری است که با حوزه احساسات و عواطف پیوند می خورد؛ می گوید وقتی من سعی می کنم خودم را جای دیگری قرار دهم تفکر مراقبتی شکل می گیرد و البته مراقبت از فرایند تفکر و حتی توجه به تفکر خود فرد هم مراقبتی نامیده می شود. این پژوهشگر با بیان اینکه برای تفکر خلاق در کودکان بازی ها و مراقبت هایی طراحی شده است، تصریح کرد: مراقبت های اخلاقی از حوزه خیال یکی ...
وزیر بهداشت: کشورهای خارجی داروهای ایرانی را باکیفیت می دانند
لاق و نوآور باشند و صرفاً کپی نکنند بلکه باید راهکارهای جدید برای رفع مشکلات مردم ایجاد کنند بنابراین مهم ترین مسئله هر شرکت دارویی، داشتن یک مرکز تحقیقاتی قوی است . از این رو تشکیلات دانش بنیان در پارک علم و فناوری در حوزه علوم پزشکی ها شکل گرفت و 15 پارک علم و فناوری در حوزه دانشگاه های علوم پزشکی راه انداخته ایم. وزیر بهداشت گفت: عجین شدن علم و صنعت می تواند تحولات بزرگی ایجاد کند ...
نهمین جشنواره بازی های رایانه ای فجر به پایان رسید
به گزارش زیرنویس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم، با اشاره به اینکه زمانی تصور بر این بود که بازی فقط به کودکان تعلق دارد، اما امروز وسیله و شیوه ای برای برای حل مسائل است، گفت: بر این اساس، در جشنواره بازی های جدی، رقابت هایی را دیدیم که در آنها، راه حل [...]
فعالان بخش خصوصی: ظرفیت های گردشگری چهارمحال و بختیاری را معرفی کنید
باید به فرهنگ آن منطقه احترام بگذارد و محیط زیست آن را حفظ کند. این کارشناس حوزه گردشگری به سیاست های راهبردی حوزه گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: اگر چهارمحال و بختیاری بخواهد در مسیر توسعه این صنعت قرار گیرد ناگزیر است تا از دانش های روز از جمله هوش مصنوعی استفاده کند و بتواند به نحو درستی در خصوص بهره گیری از ظرفیت های خود تصمیم گیری کند. طالع ماسوله با تاکید بر اینکه قرن 21 ...
افتتاح کارخانه کاغذ در خوزستان تا پایان سال/کارگروه صیانت از نشر فعال است
ارشاد اسلامی به عنوان مهمترین رکن و تنظیم کننده حکمرانی فرهنگی کشور برنامه های مختلفی داریم از برنامه حمایتی معیشتی اهالی فرهنگ و هنر قدم های بزرگی برداشته شده است، به عنوان مثال یک شهرک در پرند درحال ساخت است. بیمه اصحاب فرهنگ و هنر اکنون به عدد چند برابری رسیده در همه بخش ها چنین کارنامه ای وجود دارد. اختصاص 9 هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح های عمرانی حوزه فرهنگ اسماعیلی در ...
لزوم افزایش تولیدات مشترک با سازمان انرژی اتمی
فناوری انجام می شود، تبدیل علوم و تحقیقات به محصول است تا به مردم کمک شود. ما از دانش بنیان ها انتظار داریم خلاق و نوآور باشند. بنابراین هر شرکت دارویی مهم ترین مسئله اش داشتن یک مرکز تحقیقاتی قوی است . عالم بی عمل مانند زنبور بی عسل است و باید امکانات علمی برای مردم خلق ثروت کند. از این رو پارک علم و فناوری در حوزه علوم پزشکی ها شکل گرفت؛ چراکه عجین شدن علم و صنعت می تواند تحول ایجاد کند. دولت به ...
دعوت برای یک گردهمایی بزرگ/ثبت نام متقاضیان حضور در نمایشگاه رسانه های ایران آغاز شد
...، رسانه های برخط (خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و اطلاع رسانی)، رسانه های نوین مجازی (سامانه های خبری اپلیکیشن ها و سکوهای خبری)، صنایع خلاق رسانه ای/ شرکت های دانش بنیان رسانه ای / شرکت ها و موسسات تولیدکننده محتوای مجازی و رسانه ای/ مجموعه های پایش، رصد و تحلیل داده، دانشگاه ها و دانشکده ها، اندیشکده ها و موسسات آموزشی حوزه ارتباطات و رسانه/ موسسات پژوهشی حوزه ارتباطات و رسانه، صنایع و خدمات ...
قصه مبارزه و تبلیغ و شهادت
نمایشگاه کتاب تهران از آن رونمایی شد. این کتاب، حجم زیادی ندارد و چهار دهه زندگی پرفرازونشیب روحانی شهید را در 88 صفحه خلاصه و بازخوانی می کند. البته صفحات انتهایی کتاب به عکس هایی از مقاطع مختلف زندگی حجت الاسلام شهید، عباس شیرازی تعلق دارند. نویسنده برای ارائه تصویری کلی از شخصیت و زندگی شهید تلاش کرده، اما – تا جایی که در این حجم کم ممکن بوده – به جزییات نیز توجه داشته است. همین روایت کلیات با درنگ بر برخی جزییات، یکی از نقاط ماه بالانشین به شمار می رود و هدف کتاب، یعنی معرفی چهره ای از چهره های پرتلاش و مصمم انقلاب را – که در پایان، مزد مجاهدت هایش را با شهادت گرفت - به خوبی محقق می کند. ...
می توان ارزآوری بالایی از صادرات کاشی و سرامیک داشت
به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، عزت الله اکبری تالارپشتی در آیین افتتاحیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کاشی و سرامیک که از روز گذشته(22 دی ماه) به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد، با بیان اینکه این نمایشگاه در سطح خوبی برگزار شده اظهار کرد: ما در حوزه صنعت کاشی و سرامیک ، تولیدکنندگان توانمندی داریم که با رقبای خارجی رقابت می کنند ولی ...
چهارمین دوره کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت با رویکرد سلامت معنوی برگزار می شود
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ وابسته به جهاددانشگاهی، چهارمین دوره کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت با رویکرد سلامت معنوی سه شنبه اول اسفند ماه 1402 در سالن همایش های بین المللی دانشگاه علم و فرهنگ وابسته به جهاددانشگاهی برگزار می شود. اگرچه اهمیت صنعت گردشگری بر کسی پوشیده نیست، با این حال مطالعات صورت گرفته صرفا جوانب مادی گردشگری را مد نظر قرار داده و از فلسفه و ماهیت ...
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: مشکلات اینترنت بازی سازان برطرف خواهد شد
به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه آیین اختتامیه نهمین جشنواره بازی های رایانه ای فجر، گفت: صنعت گیم فضای خوبی را به خود اختصاص داده است و در آخرین پیمایش بیش از 34 میلیون بازیکن در این صنعت حضور دارند که از این تعداد بیش از 4 میلیون حرفه ای هستند. یعنی بالای 21 ساعت در هفته بازی می کنند. ما از این موضوع به عنوان یک فرصت مناسب نگاه می ...
پیوند 12 هزار دانشجوی داروسازی با صنعت زمینه ساز خودکفایی کامل در حوزه سلامت کشور
دانش بنیان را نسبت به سال گذشته داشتیم و سال جاری حدود 200 شرکت دانش بنیان حاضر در نمایشگاه داریم، تعداد شرکت ها نشان از تمایل و رشد دانش بنیان در سلامت دارد، شرکت های دانش بنیان به عنوان یک ارزش افزوده در کشور تلقی می شوند و مسیر اقتصاد کشور به جهت حمایت از این شرکت ها است، زیرا با بهره وری بالا خلق ثروت می کنند. رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: سال جاری در کنار شرکت های دانش بنیان ...
34 میلیون نفر بازیکن بازی های رایانه ای و موبایلی در کشور
هایی که مخاطبان بازی می کنند بیشتر بازی موبایلی است. در جشنواره امسال، تعداد بازی هایی که در بخش موبایلی حضور دارند، بیشتر از بازی های رایانه ای است و کیفیت فنی این بازی ها بالاست، اما در بخش بازی های رایانه ای سطح کیفی در بخش روایت و پویانمایی قویتر هستند. حاجی هاشمی این را هم گفت که: بازی رایانه ای و موبایلی یک صنعت رسانه خلاق هست هر محصول جدید یک ایده و تولید جدید هست و به راحتی صادر می شود و سال هاست توی فروشگاه های خارجی صادر و به فروش می رسد. البته در تلاش هستیم در بنیاد بازی های رایانه ای با شرایط بهتری حمایت و صادرات این صنعت خلاق انجام شود. ...
حمایت بنیاد ملی علم از طراحی و توسعه دستیار هوشمند بانکی
به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا ، این بنیاد امروز (یکشنبه) فراخوان طراحی و توسعه دستیار هوشمند بانکی در قالب برنامه حمایت از پژوهش عمیق شرکت های دانش بنیان را منتشر کرد. بنیاد ملی علم ایران در راستای مأموریت گراشدن پژوهش ها و حمایت از طرح های پژوهشی که به فناوری روز دنیا می پردازد و می تواند باری از دوش صنعتگران کشور بردارد، فراخوان هایی را با عنوان برنامه حمایت از پژوهش عمیق شرکت های ...