تحصیل 800 دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
سایر خبرها
جزییات اجرای تعهدخدمت دانش آموختگان پزشکی حائز رتبه برتر دانشنامه اعلام شد
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو ، مرکز جذب، امور هیئت علمی و نخبگان وزارت بهداشت اعلام کرد: بر مبنای تصمیم اتخاذ شده در جلسه سیاستگذاری مشترک معاونت های آموزش و درمان وزارت بهداشت در خصوص توزیع نیرو های متعهد خدمت دانش آموخته حائز رتبه 5 درصد دانشنامه (بورد) تخصصی سالجاری مقرر شد: 1) کلیه دانش آموختگان رتبه برتر (حائز رتبه های 5 درصد) دانشنامه (بورد) تخصصی سال 1403، در سامانه
اجرای طرح دکتری استاد محور در دانشگاه علوم پزشکی تهران
/> همچنین زرگران مدیر توسعه امور بین الملل معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد؛ پذیرش دانشجو در این مقطع از سال 1397 آغاز شد و پیش از آن به شیوه Ph.D. by Research جذب دانشجوی بین الملل در دوره دکتری را انجام می دادیم که نهایتا منجر به جذب 3 دانشجو در یک سال تحصیلی شد؛ اما با تدبیر خوب دکتر رامین کردی، معاون بین الملل وقت دانشگاه در سال 1397 پذیرش دانشجوی بین الملل در دوره دکتری
بازدید رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران از دانشگاه علم و فرهنگ
به گزارش خبرگزاری سینا : نبیل الراشدی رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران با هماهنگی دفتر همکاری های علمی و ارتباطات بین الملل در دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی حضور یافت و با رئیس و معاونین آموزشی و بین الملل دانشگاه علم و فرهنگ دیدار کرد. این جلسه با هدف مذاکره برای ورود دانشگاه علم و فرهنگ به رتبه بندی دانشگاه های معتبر عراق و متعاقب آن جذب دانشجویان عراقی برگزار شد. در
کسب نشان سیب سلامت توسط پگاه لرستان
به گزارش وارک نیوز، همایش روز جهانی غذا؛ امروز پنجشنبه دهم مهرماه به همت دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد. در این همایش سیروس ابراهیمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، اصغر صفری راد مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری، بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و قائم مقام وزیر بهداشت در استان، رضا سپهوند، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، امید مقیمی منفرد مدیر اداره نظارت بر
رشد 7 دهم درصدی جذب دانش آموزان به رشته علوم و معارف اسلامی در سال تحصیلی جدید
نادر کریمی بیرانوند در حاشیه سومین گردهمایی مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی که در مشهد برگزار شده بود در گفت وگو با خبرنگار پانا گفت: همانطور که مستحضر هستید یکی از مدارس تخصصی آموزش و پرورش، مدارس علوم و معارف اسلامی است که امسال علی رغم اینکه افزایش استقبال ثبت نام در این رشته را داشتیم اما همچنان تعداد دانش آموزان به نسبت سایر رشته ها کم است؛ ما برنامه ریزی کرده بودیم که سال گذشته 68 درصد
کاهش خدمت سربازی برای دانشجویان ماهر
به گزارش دانشگاه آزاد اسلامی، نشست شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با حضور محمدعلی نادی خوراسگانی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی، محمدحسین رنجبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و سایر اعضا در واحد بندرعباس برگزار شد. معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: مدت زمان خدمت سربازی
رتبه برتر مناطق گردشگری کندوان، مراغه، جلفا و کلیبر
احمد حمزه زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی اظهار کرد: تعداد مسافران به استان آذربایجان شرقی بیش از دو میلیون و پانصد و بیست هزار نفر شده است و اقامت مسافران در مراکز اقامتی با 7 درصد افزایش داشته و حدود 90 درصد مکان های اقامتی اشغال است. حمزه زاده گفت: شصت و هفت هزار و هشتصد و بیست نفر گردشگر خارجی با اقامت با 10 درصد در سطح استان افزایش داشته است و یازده میلیون و
1100 دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تحصیل می کنند
نفر جذب و مشغول به تحصیل هستند؛ در مجموع این دانشگاه نسبت به سال گذشته تعداد 500 نفر افزایش جذب دانشجو داشته؛ دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دومین دانشگاه در سطح کشور با بالاترین جذب دانشجو در بخش بین الملل است، همچنین در حوزه افزایش تعداد رشته تحصیلی، از 96 رشته به 114 رشته ارتقا پیدا کرده است. افتتاح بزرگترین آزمایشگاه رفرانس غرب کشور، در کرمانشاه آزمایشگاه مرجع منطقه ای غرب
ارتقای رتبه بندی جهانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: این دانشگاه در گزارش 2025 نظام رتبه بندی جهانی تایمز (Times Higher Education) در بازه رتبه ای 1000-801 جهانی قرار گرفت و با 200 پله صعود جایگاه خود را در این نظام بهبود بخشید. عابدین ایرانپور افزود: بنا بر نتایج اعلام شده از سوی موسسه تایمز، دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ویرایش 2025 موفق به ارتقای جایگاه خود به بازه رتبه ای 1000 – 801
کسب رتبه برتر کشوری ستاد اقامه نماز دانشگاه علوم پزشکی فسا
اینکه مسئولان اجرایی باید به فریضه نماز و قرآن توجه ویژه داشته باشند، گفت: خوشبختانه در دانشگاه، مسئولین امر به این مهم بسیار توجه دارند و امید داریم که با حمایت بیش از پیش مسئولین، بتوانیم از ظرفیت عظیم این فریضه الهی استفاده کنیم . در بررسی ها و رتبه بندی جدید مرکز اقامه نماز نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، استان های قم، تهران و چهارمحال بختیاری به عنوان استان های برتر و دانشگاه های علوم پزشکی فسا، تبریز، مازندران، بابل و جهرم به عنوان دانشگاه های برتر در امر اقامه نماز در یک سال گذشته انتخاب شدند. ...
ارتقاء رتبه پژوهشی دستور کار وزارت علوم
هایی برای حل مشکلات به صورت دوجانبه هستیم. موسوی در پاسخ به سوالی درباره اهمیت رتبه بندی دانشگاه ها در سطح بین المللی گفت: این سوال مطرح است که آیا قرار گرفتن در رتبه های بین المللی اهمیت دارد؟ پاسخ این است که بسته به اهداف هر دانشگاه، می توان راهکارهای متفاوتی طراحی کرد. اگر دانشگاهی به دنبال جذب دانشجویان بین المللی باشد، قطعاً رتبه بندی برای آن اهمیت خواهد داشت. این امر به جذب
معدوم سازی بیش از 8 تن داروی غیرقابل مصرف، در دانشگاه علوم پزشکی مشهد (9 آبان 1403)
به گزارش شهرآرانیوز ، دکتر علی اصغر اسماعیل زاده اظهار کرد: به منظور صیانت از سلامت عموم مردم، پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی از دارو های تاریخ مصرف گذشته، رسالت و مأموریت معاونت غذا و دارو دانشگاه، اهمیت جمع آوری دارو های تاریخ مصرف منقضی و قاچاق و... امحای دارو های تاریخ مصرف گذشته و قاچاق داروخانه های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به روش اصولی با حضور مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل
بدون همکاری های دانشگاهی، بهبود اقتصادی کشور های بریکس ممکن نیست
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه تهران، الهام امین زاده، معاون بین الملل دانشگاه تهران ، در اجلاس رؤسای دانشگاه های کشور های عضو بریکس که 17 و 18 اکتبر 2024 در مسکو برگزار شد، با اشاره به جریان جدید اقتصادی، علمی، فناوری نهاد های مدنی که کشور های عضو بریکس در جهان ایجاد کرده اند، آمادگی دانشگاه های ایران را برای همکاری در جهت تقویت علوم مختلف در کشور های عضو بریکس اعلام کر
آمار تکان دهنده مرگ و میر ناشی از سرطان پستان در کشور و مشهد
عنوان کرد که 54 درصد از فوت بانوان در گروه سنی 30 تا 59 سال در کشور به علت سرطان پستان بوده است. طبق گفته دکتر ملیحه کیانفر، سکته های قلبی رتبه اول و سرطان پستان رتبه دوم علت مرگ بانوان در گروه سنی 30 تا 59 سال در کشور تشخیص داده شده اند. رئیس پیشگیری از بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: برای غربالگری سرطان سینه در مراکز بهداشت، شرح حال بیمار و علائم خطر
تغییر الگوی تغذیه و کم تحرکی سلامت افراد جامعه را تهدید می کند
رضا سپهوند امروز (نهم آبان ماه) در مراسم روز جهانی غذا که در سالن آمفی تئاتر دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد، بیان کرد: نکته مهم و مسلم در بحث سلامت جامعه و انسان سلامت غذا، مواد خوراکی و آشامیدنی است. وی بیان کرد: امروز هم بسیاری از کسانی که در خدمتشان هستیم صاحب صنعت و واحدهای تولیدی و محصولات سلامت محور هستیم. او گفت: اگر غذای سالم در دسترس مردم قرار
استفاده از محصولات سلامت محور نیازمند آموزش است
سیروس ابراهیمی امروز (نهم آبان ماه) در مراسم روز جهانی غذا که در سالن آمفی تئاتر دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از مسائل مهم دنیای کنونی تامین غذا به صورت کمی و کیفی است، بیان کرد: بررسی و نظارت بر کیفیت، بهداشت و سلامت غذا برعهده معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان است. وی با بیان اینکه امروز در دنیا تنها تولید محصولات مطرح نیست، بلکه
نابینایی ناشی از مشکلات شبکیه نوزادان در خراسان رضوی ریشه کن شد
است. وی ادامه داد: در راستای شناسایی زودهنگام بیماران رتینوپاتی، برنامه پزشکی از راه دور و ارسال تصاویر به بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) در حال انجام است و هدف عمده استفاده از تصویربرداری از راه دور دیجیتال برای شناسایی نوزادان نارس دارای مشکلات شبکیه است که نیاز اکید به مراجعه حضوری برای تشخیص قطعی و درمان دارند. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که امروزه لزوم
برگزاری آیین معارفه رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
آنان افزایش می یابد. حبیبی در ادامه پیشگیری از بیماری ها را مقدم بر درمان دانست و تصریح کرد: یکی از راهکار های پیشگیری از بیماری ها، افزیش سطح سواد سلامت در جامعه است که این امر با همکاری معاونت بهداشتی و دانشجویی وزارت بهداشت محقق می شود.وی همچنین اجرای طرح پزشک خانواده و موضوع جوانی جمعیت را از دیگر اولویت های وزارت بهداشت دانست. همچنین در این مراسم، سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی
رشد 35 درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران/ دندان پزشکی و داروسازی گوی سبقت را از پزشکی ...
. خوشدل تصریح کرد: یک اتفاق بسیار خوب که امسال در پذیرش ها رخ داد افزایش تراز پذیرش است که به نسبت سال های گذشته ترازهای بهتری را موفق شدیم جذب کنیم و وقتی تراز ما وقتی با سایر دانشگاه های علوم پزشکی مقایسه میکنیم در رشته های دکتری حرفه ای در رده سوم و چهارم قرار گرفته ایم. وی با بیان اینکه رشته های جدید دیگری از جمله هوش مصنوعی در پزشکی و برخی رشته های علوم شناختی و همین طور
کسب عنوان پژوهشگر برتر دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
به گزارش قدس خراسان به نقل از علوم پزشکی مشهد، پژمان حسین زاده دانشجوی ترم 4 رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پژوهشی که به منظور تولید، استخراج و بهره وری یک سری نانو ذرات برای انتقال بدون چالش داروهای شیمی درمانی به سطح تومورهای گلیوبلاستوما که شایع ترین و بدخیم ترین تومور مغزی محسوب می شود انجام شده بود موفق به کسب رتبه برتر پژوهشی در این کنگره شد. پژمان حسین زاده گفت: در این
طرح پرستار پیگیر 90 هزار بیمار در خراسان رضوی را فرا گرفت
فالوآپ پیگیری مراحل درمانی بیمار پس از ترخیص است تا نیاز به بستری مجدد پیدا نکنند و روند درمان آنها در منزل به خوبی انجام شود. مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: پرستار پیگیر ( فالوآپ) به معنای پیگیری زنجیره ای سلامت بیمار به مدت 48 ساعت، یک هفته، 2 هفته، یک ماه تا یک سال بعد از ترخیص از بیمارستان و ارائه راهنمایی های لازم به بیمار است. صادقی گفت: این برنامه با
معاون وزیر بهداشت: برای ارتقای سواد سلامت جامعه، برنامه ویژه ای داریم+فیلم
داروی کافی برای مردم استفاده می کنیم. در این مراسم از تلاش های مهدی هاشمی قدردانی و محمود نوری شادکام بعنوان رییس جدید دانشگاه علوم پزشکی یزد معرفی شد. رییس جدید دانشگاه علوم پزشکی یزد، 55 ساله و رزمنده دفاع مقدس است که در سال 68 وارد دانشگاه شد؛ در ابتدا پزشکی عمومی، سپس متخصص اطفال و بعد از آن فوق تخصص کودکان را دریافت کرد. رییس شبکه بهداشت میبد، دریافت گواهینامه عالی بهداشت، عضو هیئت علمی دانشگاه، معاون بهداشتی، رییس بخش نوزادان صدوقی، معاون آموزشی و معاون درمان دانشگاه از جمله مسوولیت ها و افتخارات دکتر محمود نوری شادکام بوده است. ...
برگزاری دوره توانمند سازی و مهارت افزایی ویژه مربیان و سرگرو های جهادگر سلامت استان فارس در مشهد مقدس
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ پاسدار حسین صمصام مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس در گفتگو با خبرنگار بسیج در شیراز اظهار داشت: سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز اقدام به برگزاری دوره توانمند سازی و مهارت افزایی ویژه مربیان و سرگرو های جهادگر سلامت به مدت سه روز در مجتمع فرهنگی تربیتی جواد الائمه مشهد مقدس کرد. وی تصریح کرد: این دوره ویژه 88 نفر
شاخص غربالگری مصرف مواد مخدر و الکل در دزفول 93.5 درصد است
، مشکل تنفسی و اعصاب هشداری است که باید نهایت تا 24 ساعت بعد از مصرف اطلاع رسانی و درمان شود. اعتیاد، اولویت پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی دزفول معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز گفت: 20 درصد محتوا در دانشکده های علوم پزشکی دزفول به کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد اضافه شده است که امیدواریم نتایج خوبی در پیشبرد وضعیت سلامت به همراه داشته باشد.
150 دانشجوی بومی در رشته های پزشکی خراسان جنوبی پذیرفته شدند
/> معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: تمامی این دستاورد ها در شرایط تحریم ها و جنگ ها حاصل شده و نتیجه تلاش و همت جوانان و نوجوان ایرانی بوده است. وی با اشاره به دانشکده پزشکی عمومی دانشگاه آزاد بیرجند افزود: مجوز این دانشکده با تلاش و پیگیری های فراوان روسای این دانشگاه از سال های گذشته تاکنون اخذ شد و برای تامین تجهیزات و امکانات استاندار نیز باید تلاش
تأکید بر اهمیت راهبری و اجرای راهبردهای خرید خدمات سلامت
به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهندس طاهر موهبتی، در پنجمین جلسه خرید راهبردی خدمات سلامت که با حضور دکتر نجفی خواه معاون سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از صاحبنظران برگزار شد، گزارشی از پیشرفت های صورت گرفته در این حوزه ارائه داد. وی تأکید کرد که بر اساس تصمیم جلسه پیشین، دکتر پوراصغری، رییس مرکز تحقیقات مدیریت بیمارستانی دانشگاه
اهدای عضو در خراسان جنوبی 100 درصد افزایش یافت
مهیار محمدی فرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اهدا کنندگان عضو 2 نفر زن و 6 نفر مرد بودند که اعضای بدنشان به بیماران نیازمند پیوند شده است. وی بیان کرد: از این افراد 12 کلیه، هشت کبد، 2 قلب و 10 قرنیه اهدا شده است. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه سه نفر برای اهدای عضو به یزد و پنج نفر به مشهد اعزام شدند گفت: آخرین اهدای عضو مربوط به
هزار و 250 میلیارد ریال برای تامین تجهیزات بیمارستانی استان کرمانشاه اختصاص یافت
کرمانشاه در حوزه تجهیزات بیمارستانی مثبت و موفق بود و میزان اعتبار اختصاص یافته از این محل نیز براساس عملکرد خوب دانشگاه در سال گذشته بوده است. کریمی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه جذب اعتبارات توازن ملی نیاز به پیگیری جدی دارد، گفت: خوشبختانه با پیگیری ها و رایزنی های انجام شده در سال های قبل اعتبارات توازن ملی به صورت 100 درصد در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تخصیص یافت و امسال نیز به مانند سال
افزایش تعداد مقالات دانشگاه علوم پزشکی کردستان
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر اهمیت ارتقای شاخص های پژوهشی و فناوری و همچنین برنامه های این معاونت در مسیر پیشبرد اهداف کلان علمی کشور گفت: در سال جاری میلادی تاکنون 282 مقاله بر اساس شاخص Scopus و 232 مقاله بر اساس شاخص ISI در این دانشگاه منتشر شده است که نسبت به مشابه سال قبل از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است. افشین ملکی افزود: شاخص های علم سنجی شامل ارزیابی کمی و کیفی برونداد علمی پژوهشگران است که می تواند مبنای ارزشیابی، رتبه بندی دانشگاه، سیاست گذاری های پژوهشی، طراحی نقشه راه توسعه و دستیابی به مرجعیت علمی قرار گیرد. ...
افسردگی بیش از 3 درصد مردم جهان
روانشناسی در کشور افزود: وزن سلامت روان و سلامت جامعه در شبکه سلامت کشور بالاست و باید به استاندارد های جهانی نزدیک تر شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: آمار های سلامت روان کشور باید از 10 سال به 5 سال کاهش یابد تا در برنامه ریزی برای مداخلات به هنگام اطلاعات به روزتر داشته باشیم. علیرضا زالی همچنین با ابراز تاسف از تشخیص دیر هنگام اوتیسم گفت: با تشخیص به هنگام و