سایر خبرها
انرژی های تجدیدپذیر کاهش نگرانی های اقلیمی را به دنبال دارد
موجب می شود؛ البته صنعت برق کشور طی 40 سال گذشته دستاوردهای خوبی داشته و تبدیل به قدرت چهاردهم برق دنیا شده و عامل رفاه بوده و خودکفایی داشته است. مدیرعامل برق منطقه ای گیلان سهم تجدیدپذیرها در سبد برق کشور را دو درصد دانست که میانگین آن در دنیا 48 درصد است و گفت: بیش از 41 میلیون مشترک برق داریم و تولید برق ما 94 هزار مگاوات است و لذا نیازمند صرفه جویی در منابع ارزشمند و کاهش انتشار
نقش مؤثر واحد های تجاری در مصرف بهینه برق
پایداری شبکه برق سراسری و کاهش هزینه ها تأثیرگذار است. وی با اشاره به افزایش طبیعی مصرف برق در فصل گرما، از اصناف خواست در استفاده از روشنایی های بیرونی و تابلو های تبلیغاتی، صرفه جویی کنند؛ چراکه مصرف بالای این تجهیزات، فشار زیادی به شبکه وارد می کند. مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق فارس با قدردانی از همراهی بخش تجاری در سال گذشته، یادآور شد: 622 مشترک تجاری استان
جدول زمان بندی قطع برق قم سه شنبه 6 خرداد 1404 + برنامه قطعی برق شهرهای استان قم سه شنبه 6 خرداد 1404 + ...
در سال های اخیر، ناترازی انرژی به یکی از معضلات عمده در بسیاری از استان های کشور، از جمله قم تبدیل شده است. افزایش مصرف برق در ساعات پیک، به ویژه در فصل تابستان، به دلیل گرمای شدید و استفاده بیشتر از وسایل سرمایشی، باعث فشار مضاعف بر روی شبکه برق استان می شود. در این راستا، به منظور جلوگیری از بروز خاموشی های گسترده، شرکت توزیع برق استان مجبور به اجرای قطع برق موقت در برخی مناطق می شود
پایان 22 هزار فعالیت تعمیراتی نیروگاه شهید رجایی قزوین
ظرفیت یک هزار و 700 مگاوات، 2 درصد برق مورد نیاز کشور را تامین، نیروگاه های تولید پراکنده با ظرفیت تولید 2 هزار و 600 مگاوات برق، سه درصد برق کارخانجات و نیروگاه اتمی نیز با یک هزار مگاوات تولید، یک درصد برق مورد نیاز کشور را تامین می کنند. مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین ضمن توصیه به شهروندان برای صرفه جویی در مصرف انرژی، خاطرنشان کرد: وزارت نیرو تمام توان خود را برای بهبود شرایط به
کاهش 70 درصدی سرقت تجهیزات شبکه برق در قم
، دستگاه قضایی و همچنین کمپ کرامت سپاه استان قم، بر ضرورت تداوم اقدام های هماهنگ برای پیشگیری از سرقت و حفظ پایداری شبکه برق تاکید کرد. در جلسه قرارگاه مقابله با سرقت در استان قم که به ریاست اکبر بهنام جو استاندار قم و با حضور سردار محمد قنبری رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی قم، بقایی فرماندار قم، سردار میرحیدری فرمانده انتظامی استان و همچنین محمدباقر رشاد مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق قم برگزار شد، آخرین اقدام ها در حوزه پیشگیری از سرقت تجهیزات شبکه برق بررسی شد. انتهای پیام/ ...
دومین مانور سراسری مدیریت مصرف روشنایی معابر در خوزستان
، افزایش پایداری برق و بهبود کیفیت خدمات رسانی به مشترکان دارد. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان همچنین از همراهی مردم و همکاری نهادهای مختلف در اجرای موفق این مانور قدردانی کرد و خواستار استمرار توجه به موضوع مدیریت مصرف به ویژه در فصل گرم سال شد.
مقام قضایی خواستار تامین برق مناطق گرمسیری کرمان شد
صرفه جویی در مصرف انرژی پیشگام باشند و اداره برق بایستی با بازدید های میدانی به ادارات پرمصرف تذکرات لازم را بدهد و اداراتی که الگو های مصرف را به بهترین شکل ممکن رعایت می کنند تشویق شوند. این مقام قضایی اعلام کرد: یکی از مطالبه های به حق اصناف و واحد های تولیدی از ادارات برق، اطلاع رسانی دقیق از وضعیت خاموشی ها است که متاسفانه در برخی موارد مشاهد شده است نبود اطلاع رسانی دقیق و به
اصناف باید در رعایت الگوی مصرف پیشگام باشند
تابستان پیشرو، لازم است تمامی شهروندان به ویژه اصناف، با رعایت الگوهای بهینه مصرف، در تأمین پایدار برق شهرستان و استان مشارکت کنند. فرماندار شهرستان نیر در رعایت مباحث روشنایی با اشاره به بهینه سازی نور طبیعی در محل کسب اصناف گفت: اصناف برای صرفه جویی در مصرف برق تا جای ممکن از نور طبیعی خورشید استفاده کنند و چیدمان قفسه ها و محصولات را طوری تنظیم کنید که نور به خوبی به همه قسمت ها
تجهیز 110 اداره استان مرکزی به پنل های خورشیدی
انرژی های پاک افزود: این طرح گامی مهم در جهت صرفه جویی در مصرف برق و کاهش فشار بر شبکه توزیع برق استان است. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هشدار داد که در صورت عدم رعایت این مصوبه، برق مصرفی ادارات متخلف با تعرفه ای بالاتر محاسبه خواهد شد که این امر افزایش قابل توجه هزینه های جاری آنها را در پی خواهد داشت. وی تأکید کرد: اجرای این طرح نه تنها به کاهش هزینه های مالی
تأکید آیت الله سعیدی بر صرفه جویی در مصرف انرژی
به گزارش روابط عمومی استانداری قم، در ادامه این نشست کوتاه، به پیشنهاد مهندس بهنام جو و با دستور صریح آیت الله سعیدی، مقرر شد از میزان روشنایی های غیرضروری در محل اقامه نماز جمعه کاسته شود. این اقدام در راستای الگو شدن مصلی برای فرهنگ سازی در مصرف بهینه انرژی انجام گرفت. امام جمعه قم نیز در خطبه های نماز جمعه ضمن تأیید این تصمیم، بار دیگر بر ضرورت صرفه جویی عمومی در مصرف برق تأکید کرد
لزوم مدیریت مصرف برق برای نجات تولید و اشتغال در سیستان و بلوچستان
جمله تعطیلی موقت برخی واحدهای صنعتی و افزایش بیکاری در استان وارد کند. برای پیشگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و حفظ اشتغال موجود، نیاز به همکاری جدی مردم و اصناف داریم وی با اشاره به ارزشمندی نیروی کار سیستان و بلوچستان گفت: برای پیشگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و حفظ اشتغال موجود، نیاز به همکاری جدی مردم و اصناف داریم، به ویژه از واحدهای صنفی درخواست می کنیم در کاهش مصرف برق، به ویژه
استاندار قم: لزوم تقویت بهره وری و آسیب شناسی مستمر عملکرد دستگاه ها
بهره وری کل استان منجر می شود، تصریح کرد: بهره وری در نظام اداری تأثیر مستقیم بر شاخص های اقتصادی دارد و ارتقای آن یکی از مؤلفه های کلیدی در تحقق رشد هشت درصدی اقتصاد کشور است. بهنام جو با اشاره به برنامه چهارساله تحول اداری استان افزود: این برنامه باید به صورت جداگانه و فراتر از اقدامات جاری دستگاه ها، اجرا و تحت نظارت مستمر قرار گیرد تا در جهت ارتقای جایگاه استان گام های مؤثری برداشته
لزوم تقویت بهره وری و آسیب شناسی مستمر عملکرد دستگاه ها
استاندار قم، در جلسه شورای راهبری تحول اداری استان که امروز سوم خرداد در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، بر لزوم رویکردی متمرکز و برنامه محور در زمینه تحول اداری و افزایش بهره وری دستگاه های اجرایی تأکید کرد. اکبر بهنام جو با اشاره به اینکه بخشی از برنامه های اداری بصورت روتین از سوی دستگاه ها دنبال می شود، افزود: در حوزه تحول اداری نیازمند اقداماتی مستقل، دقیق و هدفمندیم. ب
انتقال نمایشگاه های خودرو و صنوف آلاینده به خارج از شهر ایلام، ضروری است
دبیر فیض الهی با حضور در ایسنا اظهار کرد: مکان مناسب 40 هزار متری در نظر گرفته شده برای استقرار نمایشگاه های خودرو و میدان میوه و تره بار مرکز استان در میدان قرآن به طرف مهدی آباد ، در حال آماده سازی است و شهرداری ایلام در حال ساخت آن است. وی خاطرنشان کرد: پس از سال ها پی گیری اتاق اصناف و مسئولان، روند کار آماده سازی زیرساخت ها به کندی پیش می رود و امیدواریم با سرعت بیشتری انجام شود
برنامه ویژه حمایت از صنایع با نیروگاه های خورشیدی در قم
دو روز یک بار برگزار می شود. برای توسعه تولید برق، به ویژه از طریق نیروگاه های خورشیدی که پتانسیل استان قم است، برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است. ارجمندزاده با اشاره به اینکه در حال حاضر، عدد ششصد و چهل مگاوات پروانه صادر شده و برخی از زمین ها به طور فوری واگذار شده است تصریح کرد: هم اکنون نود مگاوات در دستور کار قرار دارد و تلاش های زیادی در جهت تکمیل این پروژه ها در اطراف شهرک های
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان: 2هزار دیزل ژنراتور توسط بخش خصوصی در سطح استان نصب شده ...
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان،کوروش خسروی در حاشیه جلسه شورای انرژی استان، با اشاره به موضوعات مهم از جمله “ظرفیت ژنراتورهای خصوصی”،اظهار کرد: برنامه های کاهش مصرف برق و وضعیت تأمین گاز مورد نیاز بخش خصوصی دیزل ژنراتورها مورد بررسی قرار گرفت. وی افزود:بر اساس آمار ارائه شده، در حال حاضر حدود 2هزار ژنراتور توسط بخش خصوصی در سطح استان نصب شده است که نقش حیاتی
احتمال افزایش خاموشی ها با افزایش دما در هرمزگان
دهند و، چون بیشترین مصرف برق هرمزگان برای روشن نگاه داشتن کولر های گازی استفاده می شود بنابراین در خانه و محل کسب و کار فقط از یک دستگاه کولر استفاده کنند. بیشتر بخوانید: مصرف برق هرمزگان در ساعت های اوج 2500 مگاوات است فرشاد آدینه پور مدیر عامل شرکت برق منطقه ایی هرمزگان هم گفت: نیاز واقعی برق در هرمزگان روزانه 3 هزار و 850 مگاوات و مصرف واقعی 2 هزار و 920 مگاوات است در حالی که تولید برق در استان تنها 2 هزار و 456 مگاوات است و برای جبران این کمبود هر روز 464 مگاوات برق از شبکه سراسری تامین می شود. ...
مصرف برق به بیش از 64 هزار مگاوات می رسد
به گزارش صدای بورس ، مازیار جمشیدی مدیر بهره برداری و کنترل سیستم توانیر در خصوص آخرین وضعیت برق کشور گفت: پیش بینی می شود در روز جاری مصرف برق در زمان اوج مصرف به حدود 64 هزار و 500 مگاوات برسد، روز گذشته در اوج مصرف روزانه به عدد 65 هزار و 600 مگاوات رسید. وی در مصاحبه با سیما ادامه داد: میزان مصرف برق در مقایسه با سال قبل حدود 57 هزار مگاوات گزارش شده که با افزایش 16 درصدی همراه بوده و بسیار
انتشار جدول زمانی قطع برق استان قم فردا دوشنبه 5 خرداد 1404 | برنامه قطع برق قم فردا دوشنبه 5 خرداد + ...
را در اولویت قرار دهند. با توجه به برنامه اعلام شده برای قطعی برق در استان قم در روز دوشنبه، همکاری شهروندان برای صرفه جویی در مصرف برق بسیار ضروری است. کاهش مصرف در ساعات اوج، استفاده از وسایل کم مصرف، خاموش کردن وسایل برقی غیرضروری و تنظیم مناسب سیستم های سرمایشی، می تواند از بروز بحران های برق جلوگیری کند. بله، برخی از مناطق قم از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر روز دوشنبه 5 خرداد
صرفه جویی 10 درصدی مصرف برق خانگی معادل تولید 2 نیروگاه بزرگ
حدود 4 هزار مگاوات است که بر اساس این واقعیت، صرفه جویی 10 درصدی در بخش خانگی و تنها کاهش 3000 مگاوات از برق خانگی، امکان تأمین 75 درصد برق این صنعت را فراهم می آورد. مستند به موارد فوق مشاهده می شود که اجرای طرح های مدیریت مصرف برق و صرفه جویی در این حوزه چه در ایام اوج بار مصرف و چه در دیگر ایام سال تا چه میزان می تواند به اقتصاد کشور کمک کرده و از صرف هزینه های هنگفت جلوگیری کند. انتهای پیام/
فرماندار با قائم مقام مدیر حوزه در حوزه علمیه قم دیدار کرد
به گزارش خبرگزاری حوزه ، در این دیدار موضوعات مرتبط با مدیریت مصرف انرژی به ویژه برق و نیز ظرفیت های همکاری میان حوزه علمیه و دولت مورد بررسی قرار گرفت. فرماندار قم با اشاره به شرایط خاص مصرف انرژی در قم، اظهار داشت: موضوع برق نیازمند مدیریت و صرفه جویی جدی است و در صورت غفلت می تواند مشکلات گسترده ای به همراه داشته باشد. وی با تقدیر از همراهی تاریخی حوزه های علمیه، گفت
مجلس تکلیف تغییر ساعت رسمی کشور را یکسره کرد
صدا فقط برای هزار مگاوات صرفه جویی است. او افزود که دولت با تغییر ساعت کاری در فصل گرما سعی در مدیریت مصرف دارد، اما این اقدام تأثیر ناچیزی داشته و گزارش ها نشان می دهد صرفه جویی حاصل از آن تنها یک گیگاوات است. ماینرهای غیرمجاز، معضلی بزرگ تر از تغییر ساعت این نماینده مجلس به مصرف بالای ماینرهای غیرمجاز اشاره کرد و گفت: تنها 5 هزار مگاوات از مصرف برق کشور به ماینرهای غیرمجاز
تأمین آب پایدار اولویت اصلی استان است
ناترازی های برق اظهار داشت: در حال حاضر، 50 درصد از انرژی مورد نیاز تأسیسات شرکت از طریق منابع تجدیدپذیر تأمین می شود. وی همچنین از اجرای طرح هایی نظیر خاموشی تجهیزات انرژی بر در ساعات اوج مصرف و بهره برداری از ژنراتورهای موجود خبر داد و گفت: تمام توان خود را به کار بسته ایم تا به پایداری شبکه برق در تابستان کمک کنیم. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به محدودیت منابع آب
تغییر ساعت تنها هزار مگاوات از کمبود 30 هزار مگاواتی برق را جبران می کند
به گزارش تجارت نیوز ، مصطفی پوردهقان، نماینده اردکان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت وگو با تجارت نیوز درباره تغییر ساعت رسمی کشور گفت: صورت مسائل اصلی کشور را رها کرد ه ایم و به موضوع تغییر ساعت چسبیده ایم. صورت مساله چیست؟ در پیک مصرف تابستان، مصرف کشور به 70 هزار تا 95 هزار مگاوات می رسد و تولید نهایتاً 65 هزار مگاوات است. یعنی حدود 30 هزار مگاوات کمبود وجود دارد. براساس
طی افق دو ساله به طور کامل از بحران قطع برق در قم خداحافظی خواهیم کرد
نیروگاه های خورشیدی در سطح استان افزود: تاکنون برای ظرفیت 2600 مگاواتی نیروگاه خورشیدی مجوز صادر شده که از این میزان، 600 مگاوات وارد فاز بهره برداری شده و از هفته آینده، عملیات اجرایی برای دو هزار مگاوات دیگر نیز آغاز می شود و این روند نویدبخش آینده ای روشن در کاهش خاموشی ها در تابستان سال آینده خواهد بود. استاندار قم، تحقق کاهش 35 درصدی مصرف برق را کلید اصلی عبور از بحران دانست و تصریح
هشدار استاندار قم به ادارات پرمصرف برق؛ قطع تا تعهد کتبی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، اکبر بهنام جو در جلسه کمیته مدیریت مصرف انرژی استان قم که در سالن شهید زین الدین شرکت توزیع نیروی برق استان قم برگزار شد، بر لزوم صرفه جویی جدی در مصرف برق در همه بخش ها به ویژه ادارات تأکید کرد و از برخورد قاطع با نهادهای متخلف خبر داد. مهندس بهنامجو با هشدار نسبت به قطع برق ادارات پرمصرف گفت: اداراتی که برق آنها به دلیل مصرف بالا قطع می شود
اعمال محدودیت های ساعت کاری ویژه اصناف قم
امیر پوریزدی رئیس اتاق اصناف مرکز استان قم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری دانشجو با اشاره به مصوبه کارگروه بهینه سازی مصرف انرژی استان قم به ریاست استاندار، از اصناف خواست همچون سال گذشته با رعایت الگوی مصرف و همکاری در کاهش مصرف برق، یاری گر پایداری شبکه در تابستان باشند. وی با قدردانی از همراهی مطلوب اصناف در سال گذشته اظهار کرد: اصناف استان قم در سال گذشته همکاری
بازدید میدانی از فروشگاه های لوستر و دیگر اصناف این استان
به گزارش صفیر گیلان از رشت؛مسعود صادقی خمامی مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان به همراه جمعی از مدیران این شرکت و با هدف فرهنگ سازی مدیریت مصرف برق و جلب مشارکت مشترکان تجاری، تعدادی از فروشگاه های لوستر و دیگر اصناف این استان را مورد بازدید قرار داد. در این بازدید ضمن اهدای شاخه های گل به کسبه، اهمیت صرفه جویی در مصرف انرژی و همکاری در کاهش بار شبکه برق مورد تأکید قرار گرفت. طی