سایر منابع:
سایر خبرها
اینجا قزوین است؛ سرزمین 301 معدن فعال/ 4 معدن راکد دوباره جان گرفتند/نفس تازه در رگ های صنعتی قزوین
استان، با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت معادن استان قزوین، اعلام کرد: در حال حاضر 301 معدن دارای پروانه بهره برداری در استان وجود دارد و ظرفیت سالانه استخراج این معادن 12 میلیون تن است. وی افزود: بیش از 90 درصد معادن فعال استان، معادل 150 معدن، به باسکول مجهز هستند و تأمین سوخت این معادن منوط به نصب باسکول انجام می شود. رستمی با اشاره به جایگاه استان در سطح کشور گفت: استان قزوین با
ظرفیت استخراج معادن قزوین سالانه 12میلیون تن است
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محسن رستمی، مدیرکل صمت استان قزوین و دبیر شورای معادن استان در نوزدهمین جلسه شورای معادن استان که به ریاست نوذری استاندار قزوین برگزارشد با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت معادن استان اظهار کرد: استان قزوین دارای 301معدن با پروانه بهره برداری است و ظرفیت استخراج سالانه این معادن، 12میلیون تن می باشد. وی با اشاره به ساماندهی فعالیت معادن افزود: بیش از
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان خبر داد: صدور 312 پروانه بهره برداری برای استخراج مواد معدنی در ...
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر ضرورت بهره برداری بهینه از ظرفیت های معدنی استان، گفت: تاکنون 312 پروانه بهره برداری برای استخراج مواد معدنی مانند دولومیت، فلدسپات، سنگ های تزئینی و سنگ آهن صادر شده است. محمدعلی محمدی روز سه شنبه به مناسبت روز صنعت و معدن در جمع خبرنگاران با تأکید بر ضرورت بهره برداری بهینه از ظرفیت های معدنی استان، اذعان کرد: تاکنون 312 پروانه بهره برداری
فعالیت 30 درصد معادن سنگ تایباد
آنها شهره جهانی دارند. طلا، مس، کرومیت، سنگ آهن، سیلیس، زغال سنگ و سنگ های قیمتی مانند فیروزه جزو ارزشمندترین ذخایر معدنی این استان به شمار می روند. معادن خراسان رضوی 2.9 درصد از کل مساحت استان را تشکیل می دهند که سنگ آهن خواف شاخص ترین معدن استان و جزو 10 معدن بزرگ سنگ آهن دنیا و بزرگترین معدن سنگ آهن ایران است. 980 پروانه بهره برداری از معادن معتبر در خراسان رضوی وجود دارد.
ذخیره 38 میلیون تن طلا در آذربایجان شرقی
تسریع در پاسخ استعلام های قانونی، حدود 10 میلیون تن ذخیره قطعی با عیار 1.9 به ظرفیت موجود استان افزوده خواهد شد. پرنیان گفت: اکنون آذربایجان شرقی از نظر تعداد معادن و میزان ذخایر قطعی طلا، رتبه سوم کشور را دارد، اما با صدور پروانه های جدید، این استان از لحاظ تعداد معادن طلا به رتبه اول کشور ارتقا می یابد. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به ظرفیت های کم
مدیرکل صمت استان همدان خبر داد: اجرای 10 پروژه تحول آفرین در استان صمت همدان در مسیر بهره وری و توسعه
غیر فعال، توسعه تجارت خارجی و هوشمندسازی فرآیند نظارت در بازار عنوان و ابراز امیدواری کرد که این طرح ها منشأ خیر و تحول برای استان باشند. مدیرکل صمت استان همدان با اشاره به ظرفیت های زیاد معدنی استان، گفت: همدان با حدود 1.7 میلیارد تُن ذخیره و 192 معدن فعال، زمینه اشتغال بیش از دو هزار و 500 نفر را فراهم کرده و به یکی از قطب های معدنی کشور بدل شده است. وی همچنین صنعت و معدن را خط مقدم
تخفیف معدنی؛ کلید طلایی جنوب کرمان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ، وزیر صنعت، معدن و تجارت، سید محمد اتابک، در نشستی با فعالان اقتصادی جنوب کرمان، کرمان را بهشت معادن نامید و بر ظرفیت های معدنی این منطقه – از مس و طلا تا تیتانیوم – تأکید کرد. او اعلام کرد که با هماهنگی استاندار کرمان و در شورای معادن، تخفیفات حقوق دولتی تنها برای شرکت هایی اعمال خواهد شد که به مسئولیت های اجتماعی پایبند باشند؛ یعنی سرمایه گذاری مستقیم در
سیستان و بلوچستان؛ قطب جدید معادن استراتژیک ایران
داوود شهرکی در گفت وگو با ایسنا، بیان کرد: در حوزه معدن، سیستان و بلوچستان دارای 525 پروانه معدنی است که حدود 40 درصد آن ها مربوط به مواد فلزی و غیرفلزی، 50 درصد مربوط به مصالح ساختمانی و کمتر از پنج درصد به پروژه های عمرانی راه، راه آهن و سایر بخش ها اختصاص یافته است. وی ادامه داد: حجم ذخایر معدنی شناسایی شده سیستان و بلوچستان بیش از 3.5 میلیارد تن است که معادل حدود هفت درصد کل ذخایر
مجمع کرومیت 35 ریال سود تقسیم کرد
بیانگر رشد بهره وری و عملکرد مثبت است. طرح های توسعه شرکت در حوزه مواد معدنی توسعه معادن جدید و تنوع محصول: در محدوده معدنی کرومیت سفید نهر ، شرکت اقدامات اکتشافی به منظور شناسایی ذخایر پلی متال، طلا، مس و منگنز را همزمان با استخراج انجام داده است. مجوز انجام این فعالیت های اکتشافی حین استخراج توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی صادر گردیده است. شرکت در
استخراج منیزیم با سرمایه گذاری معدنی در جنوب اصفهان
معدن 24:استاندار اصفهان از معرفی پنج طرح سرمایه گذاری در استان خبر داد که یکی از آنها مربوط به استخراج و تولید منیزیم در جنوب استان است. استاندار اصفهان اعلام کرد که پنج طرح سرمایه گذاری در استان معرفی شده است. یکی از طرح های پیشنهادی، سرمایه گذاری در حوزه معدن در جنوب استان با هدف تولید و استخراج منیزیم است. این طرح با هدف بهره برداری از منابع معدنی و توسعه صنایع
افتتاح اولین کارخانه کنستانتره تیتانیوم کشور در کهنوج با 3000 میلیارد تومان سرمایه گذاری
به گزارش می متالز، وزیر صمت در این مراسم، این طرح را منحصر به فرد دانست و گفت: این طرح به یاری خداوند و تلاش سرمایه گذاران صنعت و معدن و مردم یکی از کارخانجات منحصر به فرد است که برای اولین بار در کشور احداث شده است. سیدمحمد اتابک افزود: این حجم سرمایه گذاری در سال سرمایه گذاری برای تولید به بهره برداری رسید و تولید رنگدانه در صنعت رنگرزی کشور توسط این کارخانه رقم می خورد. برای صنعت
جولان معادن در جوبن؛ توقف فعالیت مطالبه جدی است
خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: گروهی از اهالی و جوانان روستای جوبن از توابع شهرستان رودبار با حضور در محل فعالیت یکی از معادن منطقه، نسبت به آنچه آن ها تخریب گسترده اراضی کشاورزی، باغات و تهدید معیشت مردم می نامند، اعتراض کرده و خواستار توقف فوری بهره برداری از این معدن شدند. در مقابل فساد سکوت نکنید سهراب قدیمی یکی از معتمدین و اهالی جوبن با انتقاد از تخریب روستا توسط معادن
اینوا قفل 18 ساله 6 واحد تولیدی راکد را باز کرد
اشاره به اینکه امروز 6 واحد صنعتی با سرمایه گذاری حدود 1,100 میلیارد تومان به چرخه تولید بازمی گردند، گفت: این واحدها اشتغال مستقیم برای 350 نفر ایجاد خواهد کرد که این روند، اشتغال غیرمستقیم قابل توجهی نیز به همراه دارد. وی با بیان اینکه آذربایجان غربی حدود 2070 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری دارد که بیش از 80 درصد آن ها در ارومیه متمرکز هستند،گفت: یکی از سیاست های مهم استان، توسعه متوازن
مدیرکل صمت: 136 معدن قزوین غیرفعال است
میلیون تن از آنها برداشت می شود. رستمی همچنین به 150 باسکول در معادن استان اشاره کرد و ادامه داد: برخی از معادن ما دارای واحدهای بهره برداری، از جمله معدن سرب و روی بویین زهرا و یا مس طارم سفلی نیز هستند. وی یادآور شد: قزوین از نظر تعداد معادن نسبت به وسعت خود، رتبه نخست کشور را داراست اما متاسفانه بخش معدن این اداره کل با کمبود نیرو و کارشناس مواجه است. گفتنی است، بخش معادن استان قزوین 2 هزار فرصت شغالی را به خود اختصاص داده است.
آبنوش: معدن بهترین منبع درآمد برای جایگزینی نفت است
ببندیم و معادن را فعال کنیم برای کشور کافی است لذا تاکید داریم جلسات ما باید در مسیر تقویت معادن باشد و موانع استخراج و اکتشاف را برداریم. آبنوش تصریح کرد: در مجلس آمادگی داریم هرکاری لازم باشد انجام دهیم تا این بخش تقویت شود و در استان قزوین هم در گذشته یک سری تخلفات شده بود که خوشبختانه با حضور آقای رستمی مدیرکل صمت و آقای عبدی معاون بخش معدن این مسائل شفاف و برطرف شده و کارها سامان
کانسار از افزایش ظرفیت استخراج سنگ سیلیس و تجمیع معادن خبر داد
به گزارش کدال نگر بورس24 ، شرکت معدن کاران نسوز از افزایش ظرفیت استخراج سنگ سیلیس از معدن سیلیس شمال چشین خبر داد. بر اساس گزارش منتشر شده در سامانه کدال، این شرکت اعلام نمود که تناژ استخراج سالیانه ماده معدنی مندرج در پروانه از تاریخ تایید طرح بهره برداری مورخ 1403.07.26 ، از 15 هزار تن به 50 هزار تن تا پایان دوره بهره برداری مورخ 1405.11.05 افزایش می باید و وزارت سمت با این افزایش مبنی بر تجمیع معدن شمال چشین با چشین الف موافقت نموده است.
استاندار قزوین بر پایش معادن غیرفعال استان تاکید کرد
به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد نوذری روز شنبه در نشست شورای معادن استان قزوین، اظهار کرد: غیرفعال بودن 50 درصد معادن قزوین به هیچ عنوان برای ما قابل قبول نیست و متاسفانه عملکرد این حوزه در استان از گذشته ضعیف بوده است. وی اضافه کرد: اینکه برخی معادن استان از جمله سنگ لاشه و مخلوط کوهی غیرفعال هستند باید مورد بررسی قرار گیرد چرا که این معادن دارای اشتغالزایی بالا بوده و در عین حال نیز
قزوین در نسبت تعداد معادن به وسعت، رتبه اول کشور را دارد
پروانه بهره برداری است، افزود: ظرفیت سالانه استخراج معادن در استان بیش از 12 میلیون تن است که نشان دهنده جایگاه مهم قزوین در زنجیره تأمین مواد اولیه صنایع کشور است. مدیرکل صمت استان قزوین ادامه داد: از مجموع معادن فعال استان، بیش از 90 درصد آن ها یعنی حدود 150 معدن به باسکول مجهز شده اند که نصب این باسکول ها شرط لازم برای تأمین سوخت معادن است و به شفاف سازی فعالیت های معدنی و جلوگیری از
پروانه بهره برداری معادن غیرفعال در قزوین لغو می شود
به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمد نوذری ظهر امروز _شنبه بیست وهشتم تیر_ در جلسه شورای معادن استان قزوین اظهار کرد: مدیرکل صمت باید وضعیت معادن غیر فعال را بررسی و تعیین تکلیف کند که چرا در گروه مخلوط کوهی (یک محصول معدنی) 48 معدن غیر فعال داریم. وی افزود: برخی از سرمایه گذاران می خواهند زمین و وام بگیرند و دنبال تولید و استخراج نمی روند، چون اهلیت آن را ندارند. در حالی که سرمایه
معادن در دست سرمایه گذارنماها، تعیین تکلیف می شوند
استفاده از هوش مصنوعی و فناوری های روز، عوارض مناسب از معادن اخذ شده و بارگیری کامیون ها به صورت استاندارد و بدون اضافه بار انجام شود. به گفته وی، معمولا کامیون ها اضافه بار دارند. عبدی مدیر معادن استان هم با بیان اینکه 50 درصد از 12 هزار معدن کشور فعال هستند، گفت: صدور مجوز بهره برداری با ما است، ولی سلب آن با وزارتخانه و شورای عالی معادن است.
بی توجهی به ظرفیت های حوزه صنعت و معدن جنوب کرمان
کرمان رئیس سازمان صمت جنوب کرمان نیز در این نشست، نبود برق مورد نیاز معاون را از عمده مشکلات منطقه دانست که حمایت جدی همگان را می طلبد. مسلم مروجی جنوب کرمان را دارای دو ظرفیت کشاورزی با 5 و نیم میلیون تن تولید و معادن دانست و گفت: در این منطقه ذخایر متعدد فلزی از جمله تیتانیوم، 70 درصد کرومیت کشور و سنگ های طلایی را داریم. وی افزود: در جنوب کرمان تعداد 102 پروانه
تسهیل تمدید پروانه های بهره برداری معادن در ماده 45 آیین نامه اجرایی قانون معادن
به گزارش دنیای معدن، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: در راستای تسهیل گری، تمدید پروانه بهره برداری های معادن که باید 18 ماه قبل از اتمام اعتبار نسبت به ارائه درخواست تمدید اقدام می نمودند و به هر علتی این موضوع توسط بهره بردار اقدامی صورت نگرفته است، در این زمینه، شورایعالی معادن با پیشنهاد معاونت امور معادن و صنایع معدنی با در نظر گرفتن برخورد یکسان با کلیه متقاضی ها، تمدید این
اجرای بزرگ ترین پروژه زیرساختی ایمیدرو در جنوب کرمان آغاز شد
به گزارش معدن خبر، معاون وزیر صمت و رییس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) عصر چهارشنبه در این آیین گفت: خطوط انتقال برق از جیرفت تا ساردویه به طول 62 کیلومتر خطوط انتقال و اعتبار چهار هزار میلیارد ریال به عنوانِ بزرگ ترین پروژه زیرساختی ایمیدرو آغاز به کار کرد. محمد آقاجانلو افزود: ایمیدرو 20 هزار میلیارد ریال پروژه در دست اجرا دارد که چهار هزار و 500
سیستان و بلوچستان ، قطب نوین معادن استراتژیک و فرصت های اشتغال زایی در ایران
معادن استراتژیک ایران و دومین دارنده ذخایر مس کشور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت های استثنایی معدنی، اظهار داشت: این استان با در اختیار داشتن 3.5 میلیارد تن ذخیره معدنی شناسایی شده و 525 پروانه بهره برداری، به یکی از قطب های بی رقیب معدن کشور تبدیل شده و سهمی چشمگیر در توسعه اقتصادی و اشتغال ایفا می کند. داوود شهرکی بیان کرد: در حوزه معدن
صادرات 78 درصدی کالا ها به اتحادیه اوراسیا با تعرفه صفر
بهره برداری از آنها اقدام کرد. وزیر صمت با ابراز رضایت از تأمین برق معادن ساردوئیه، تأکید کرد: ایجاد زیرساخت، نخستین گام توسعه معادن است و اگر موانع زیرساختی برطرف شود، سرمایه گذاری در استان افزایش خواهد یافت. اتابک با اشاره به وضعیت مبهم معدن مس کرور در عنبرآباد گفت: باید این مورد بررسی شود، زیرا این مسیر از پتانسیل معدنی بالایی برخوردار است و لازم است بازدید میدانی صورت گیرد
کهنوج، بزرگترین ذخیره تیتانیوم ایران صاحب کارخانه شد
کارخانه کنسانتره معدن تیتانیوم کهنوج با 150 میلیون تن ذخیره قطعی و سرمایه گذاری سه همت، با حضور ویدیوکنفرانسی رئیس جمهور و حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در جنوب کرمان به بهره برداری رسید. به گزارش مکران، کارخانه تیتانیوم کهنوج در ارتباط برخط با رئیس جمهور و با حضور وزیر صمت، استاندار کرمان، نماینده مردم 6 شهرستان جنوب استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران در این شهرستان افتتاح شد
رویکرد کلان توسعه آذربایجان شرقی مبتنی بر اقتصاد معدن تعریف شده است
کارشناسی داریم، امروز 72 موضوع معدنی در این جلسه مطرح شد و درباره تمامی آن ها تصمیم گیری لازم انجام گرفت. سرمست با بیان اینکه آذربایجان شرقی یکی از استان های مهم معدنی کشور است، اظهار کرد: مدیریت استان به طور ویژه بر اقتصاد معدن تمرکز دارد و این استان به واسطه تنوع و گستره معادن خود به عنوان یک استان معدنی شناخته می شود که انواع ذخایر معدنی در آن به اثبات رسیده است. وی توسعه
هم زمان با حضور وزیر صمت در جنوب کرمان؛ *برپایی نوزدهمین میز خدمت برای رسیدگی به چالش های معدن و صنایع ...
به گزارش اسراء پرس، نوزدهمین میز خدمت معدن و صنایع معدنی با حضور وجیه الله جعفری معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، مدیران کل این معاونت و مدیر کل صمت جنوب کرمان در جیرفت برگزار و به بیش از 30 پرونده معدنی رسیدگی شد._ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت صمت، وجیه الله جعفری میز خدمت معاونت معدنی وزارت صمت را بخشی از برنامه های سفرهای استانی وزارت صمت عنوان کرد و گفت: تصمیم گیری در