خبرنگاران به تأسیسات هسته ای نطنز می روند
سایر خبرها
ادعای فرانسه درباره گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران
برای کاهش تعهدات برجامی برداشته ایم. امروز گام چهارم را اعلام می کنیم. امروز به سازمان انرژی اتمی ابلاغ خواهم کرد که از فردا گام جدید را بردارد." روز دوشنبه نیز با حضور علی اکبر صالحی ، رئیس سازمان انرژی اتمی و اصحاب رسانه، ماشین های سانترفیوژ IR 9، IR 7 و IRs به نمایش درآمدند. صالحی در جریان بازدید از ماشین های سانتریفیوژ مجتمع شهید احمدی روشن گفت: در گام سوم کاهش تعهدات هسته ای، 2 هزار و 660 سو ظرفیت عملیاتی به مجتمع غنی سازی نطنز اضافه شده است. انتهای پیام/
گام چهارم، خروج از برجام نیست
بیرون رفته است.وی با بیان اینکه ما امروز در گام سوم هستیم و برخی تعهدات خود را نیز کم کردیم، گفت: خیلی مانده تا به آنجایی که شما می گویید برسیم. گفتنی است، علی اکبر صالحی روز گذشته در مجتمع هسته ای نطنز از اقدام ایران در گازدهی به زنجیره 30 تایی سانتریفیوژهای IR6 خبر داد و از سانتریفیوژهای IR9 وIR7 خبر داد
صفیر سانتریفیوژهای نطنز به غرب رسید
تهران (پانا) - سومین مهلت 60 روزه ایران برای کاهش تعهدات برجامی به پایان رسید و دقیقا یک روز مانده به پایان این مهلت، علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در بازدید از سایت مجتمع غنی سازی نطنز که با حضور خبرنگاران انجام شد کاهش تعهدات ایران را به نمایش گذاشت. سومین گام ایران بند 39 برجام و ماشین های سانتریفوژ را نشانه گرفته بود. آنچه بهروز کمالوندی 60 روز پیش در بیان بخشی از
امروز؛ اتمام سومین مهلت اروپا برای تضمین برجام/ فردو در گام چهارم فعال می شود؟
اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی به نطنز و افتتاح زنجیره 30 تایی ماشین های میانی آی آر 6 در مجتمع هسته ای شهید احمدی روشن ، به نظر می رسد که اقدامات ایران در گام چهارم، طرف غربی را بسیار متعجب خواهد کرد. طبق گفته صالحی قرار بود افتتاح زنجیره 30 تایی IR6، سه الی چهار سال آینده صورت گیرد، اما چون در یک چالش سیاسی با غرب قرار گرفته ایم دستور مقامات ارشد کشور این بود که این زنجیره هم اکنون افتتاح شود
گازدهی فردو از فردا آغاز می شود/ جزئیات چهار گام کاهش تعهدات هسته ای ایران
ایران گفته بود گام های بعدی گام هایی خواهند بود که شاید کمتر از جنس فنی باشند البته در حال حاضر فعال کردن فردو باقی مانده است که می تواند یک گزینه باشد . اما امروز 14 آبان، سومین مهلت دو ماهه اروپایی ها برای عمل به تعهدات برجامی شان، پایان یافت. دیروز (دوشنبه 13 آبان) علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در مجتمع هسته ای شهید احمدی روشن نطنز، زنجیره 30 تایی ماشین های میانی آی
واکنش آمریکا به گام چهارم برجامی ایران
نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران به عملی شدن گام چهارم برجامی ایران (کاهش تعهدات مندرج در برجام) واکنش نشان داد. به گزارش شیعه پرس، برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا، در گفتگو با الجزیره اقدام ایران را در کاهش تعهدات برجامی، باج خواهی هسته ای دانست. برایان هوک مدعی شد: ایران از تصمیمات هسته ای اش برای ترساندن کشورهای اروپایی استفاده می کند و آمریکا این
نامه گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران تحویل آژانس شد
ایران در توافق هسته ای تأمین شود تهران نیز به سرعت می تواند کاهش تعهدات خود را متوقف کند. گام سوم را رئیس جمهوری اسلامی ایران 13 شهریورماه بعد از پایان جلسه سران قوا اعلام کرد و گفت، از 15 شهریور این مرحله کلید می خورد. وی تاکید کرد، هر آنچه کشور در زمینه تحقیق و توسعه فناوری هسته ای نیاز دارد، سازمان انرژی اتمی اقدام کند. روحانی افزود: اقدام های ایران در چارچوب مقررات آژانس خواهد
فرانسه به کاهش تعهدات برجامی ایران واکنش نشان داد
که منتظر گزارش رسمی آژانس بین المللی انرژی اتمی در ارتباط با اقدامات هسته ای ایران خواهد بود. بیشتر بخوانید: ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از گام هسته ای تازه ایران واکنش روسیه به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران در همین ارتباط، اگنس واندرمول ، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که کشورش به همراه دیگر شرکای خود در انتظار گزارش آتی آژانس بین المللی انرژی اتمی
انگلیس: گام چهارم تهدیدی برای امنیت ملی ماست!
نطنز آغاز شد. هم زمان کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین اعلام کرد: پس از دستور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری به سازمان انرژی اتمی برای کلیدن زدن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی از طریق آغاز گازدهی در تاسیسات فردو، این مهم در نامه ای به اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی رسید. وی افزود: در این نامه تصریح شده جمهوری اسلامی ایران از فردا (چهارشنبه
گام چهارم کاهش تعهدات برجامی میلی متری یا بازدارنده؟!
قدس آنلاین : فردا سومین فرصت 60 روزه جمهوری اسلامی ایران به طرف های باقی مانده در برجام پایان می یابد. بر اساس آنچه متصدیان حوزه دیپلماسی و هسته ای کشور اعلام کرده اند قرار است به دلیل بدعهدی های طرف های برجامی، ایران گام چهارم کاهش تعهدات برجامی را بردارد. ایران تاکنون در سه گام (18 اردیبهشت، 16 تیرماه و 15 شهریور) نسبت به کاهش تعهدات هسته ای خود اقدام کرده و موعد اجرای گام چهارم کاهش
فرانسه به کاهش تعهدات برجامی ایران واکنش نشان داد
مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز آغاز شد. تصمیم جدید ایران در ارتباط با عملیات گازدهی ماشین های سانتریفیوژ پیشرفته نسل جدی IR6 در آستانه اعلام گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای ایران صورت گرفته است. ایران اعلام کرده با توجه به عدم پای بندی کشورهای اروپایی امضا کننده برجام، کاهش تعهدات خود را تا متوازن شدن مشارکت طرف های متقابل در برجام ادامه خواهد داد. کد خبر 4764638
ایران معطل نماند
اول می توانند غنی سازی اورانیوم را انجام دهند. وی افزود: پس از ابلاغ دستور گسترش و شتاب بخشی به فعالیت های تحقیق و توسعه هسته ای کشور بدون رعایت تعهدات برجامی، اقدامات ویژه ای در زمینه تحقیق و توسعه روی ماشین های سانتریفیوژ صورت گرفته است. رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: سال های زیادی غنی سازی کشور با ماشین های نسل اول IR1 انجام می شد که پس از ابلاغ گام سوم، نخستین بار اختلاط
واکنش آمریکا به گام چهارم ایران در زمینه کاهش تعهدات برجامی
تا سقف 3.67 را رعایت نخواهد کرد و این میزان به 4.5 درصد افزایش یافت. گام سوم را رئیس جمهوری اسلامی ایران 13 شهریورماه بعد از پایان جلسه سران قوا اعلام کرد و گفت از 15 شهریور این مرحله کلید می خورد. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی تاکید کرد، هر آنچه کشور در زمینه تحقیق و توسعه فناوری هسته ای نیاز دارد، سازمان انرژی اتمی اقدام کند. درباره جزئیات گام سوم کاهش تعهدات برجامی بهروز
کاهش تعهدات برجامی ایران در ایستگاه فردو
افتتاح کارخانه نوآوری آزادی گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای بر اساس توافق هسته ای(برجام) را اعلام کرد و گفت که تصمیمات اتخاذ شده برای اجرای این گام امروز به سازمان انرژی اتمی ابلاغ شده و از فردا اجرایی می شود. در فاصله کوتاهی پس از اعلام رئیس جمهوری از اعلام گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای، رسانه ها و خبرگزاری های غربی با انتشار خبر گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای ایران، این اقدام را گامی رو
آغاز گام چهارم کاهش تعهدات برجامی
سانتریفیوژ پیشرفته نسل جدید IR6 با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی امروز در مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز آغاز شد. علی اکبر صالحی در مراسم راه اندازی و رونمایی زنجیره 30 تایی ماشین های IR6 در سایت هسته ای نطنز گفت: تقارن امروز و این افتتاحیه با 13 آبان را به فال نیک می گیریم این نشان می دهد که خون شهدای ما پایمال نشده و جوانان غیور و شجاع سازمان انرژی اتمی که مجاهدان راه علم هستند در
سازمان انرژی اتمی، فردا شاهد آغاز گام چهارم است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، کاظم غریب آبادی امروز (سه شنبه) گفت: پس از دستور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری به سازمان انرژی اتمی برای کلیدن زدن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی از طریق آغاز گازدهی در تاسیسات فردو، این مراتب در نامه ای به اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی رسید. سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین افزود: در این نامه تصریح شده جمهوری اسلامی ایران
گام چهارم کاهش تعدات برجامی از فردا آغاز می شود
اخبار وی با بیان اینکه ما امروز در گام سوم هستیم و برخی تعهدات خود را نیز کم کردیم، گفت: خیلی مانده تا به آنجایی که شما می گویید برسیم.طبق صفحه اخبار ایران ، علی اکبر صالحی روز گذشته در مجتمع هسته ای نطنز از اقدام ایران در گازدهی به زنجیره 30 تایی سانتریفیوژهای IR6 خبر داد و از سانتریفیوژهای IR9 وIR7 خبر داد. به گزارش اخبار ایران وجهان سایت شهر خبر برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا
سازمان انرژی اتمی، فردا شاهد آغاز گام چهارم است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، کاظم غریب آبادی امروز (سه شنبه) گفت: پس از دستور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری به سازمان انرژی اتمی برای کلیدن زدن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی از طریق آغاز گازدهی در تاسیسات فردو، این مراتب در نامه ای به اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی رسید. سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین افزود: در این نامه تصریح شده جمهوری اسلامی ایران
واکنش ها به چهارمین گام کاهش تعهدات برجامی ایران
غربی امروز و با انتشار خبر گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای ایران، این اقدام را گام رو به عقب و فاصله گرفتن ایران از برجام خواندند. خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس با انتشار سخنان روحانی و با اشاره به دستاوردهای هسته ای دیروز نوشت: سازمان بین المللی انرژی اتمی هنوز به این اقدام واکنشی نشان نداده است. علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی دیروز در مراسم راه اندازی و رونمایی زنجیره
واکنش روسیه به گام چهارم برجامی ایران
سوی دیگر دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه هم به گام چهارم برجامی ایران واکنش نشان داد. وی اعلام کرد: مسکو نگران کاهش تعهدات برجامی ایران است. پسکوف افزود: فروپاشی برجام گواه دهنده خیر نیست. به گزارش مهر،شایان ذکر است که روز گذشته عملیات گازدهی ماشین های سانتریفیوژ پیشرفته نسل جدید IR6 با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز آغاز
واکنش اتحادیه اروپا به گام چهارم اتمی ایران
شفقنا- اتحادیه اروپا به برداشته شدن گام چهارم ایران در موضوع هسته ای واکنش نشان داد. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ایران در ادامه کاهش تعهدات اتمی خود در چارچوب برجام اعلام کرد راه اندازی و رونمایی زنجیره 30 تایی ماشین های آی آر6 در سایت هسته ای نطنز را در آغاز کرده است. این موضوع که در پی بدعهدی اروپا در تامین خواسته های اقتصادی و سیاسی ایران صورت گرفت، بازتاب
هوک کاهش تعهدات هسته ای را باج خواهی ایران نامید
انرژی اتمی از افتتاح زنجیره 30 تاییIR6 در نطنز خبر داده و آن را ناشی از فشارهای سیاسی وارده قلمداد نموده است. سخنگوی دولت دیروز در پاسخ به این پرسش که فرصت 60 روزه سوم برای تامین منافع ایران توسط اروپا 2 روز دیگر به پایان می رسد با توجه به عدم تامین منافع ایران، گام چهارم کاهش تعهدات برجامی در چه سطحی عملیاتی می شود، گفت: اجازه دهید همان روزی که کاهش تعهدات برجامی اعمال می شود خود رئیس
صالحی: 500 کیلوگرم ذخایر اورانیوم غنی شده در اختیار داریم/بتن ریزی واحدهای 2 و 3 بوشهر هفته آینده
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به نطنز، علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (دوشنبه) پس از بازدید از تأسیسات غنی سازی شهید مصطفی احمدی روشن نطنز در نشستی خبری به تشریح آخرین تحولات در عرصه فعالیت های هسته ای و اقدامات صورت گرفته در سه گام پیشین کاهش تعهدات برجامی پرداخت. این نشست خبری در آستانه ورود ایران به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی برگزار شده است
صالحی:غنی سازی اورانیوم در فردو از فردا انجام می شود/ کمالوندی: مواد به ماشین هایی که تحت خلأ می ...
سوم تا ساعت 24 روز چهارشنبه است و از ساعت 12 شب فردا، ما عملاً وارد گام چهارم خواهیم شد که گام چهارم همان طور که اشاره شد فعال کردن فردو است. سخنگوی سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: به عبارت دیگر فردو بر اساس برجام تا به حال قرار بود که مواد هسته ای نداشته باشد، ولی در حال انتقال مواد هسته ای به فردو هستیم و این مورد امروز به آژانس اعلام شده است و فردا انتقال انجام می شود.
انتقال مواد هسته ای به فردو از فردا آغاز می شود
توازن؛ سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: مواد هسته ای فردا به فردو منتقل خواهد شد و تا فردا شب ساعت 12، غنی سازی در فردو آغاز شود. به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به دستور رئیس جمهور در خصوص آغاز غنی سازی در مجتمع غنی سازی شهید علیمحمدی در فردو، گفت: رئیس جمهور که ریاست شورای عالی امنیت ملی را به عهده دارد امروز این دستور را اعلام
بعیدی نژاد: تلاش می کنیم که برجام به طور کامل از بین نرود
سانتریفیوژ پیشرفته نسل جدید آی. آر 6 (IR6) با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز آغاز شد. همزمان کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران در وین اعلام کرد: با دستور رئیس جمهوری ایران به سازمان انرژی اتمی برای کلیدن زدن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی از طریق آغاز گازدهی در تأسیسات فردو، این مهم در نامه ای به اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی رسید.
روحانی: از 6 نوامبر ایران دوباره تعهدات برجامی خود را کاهش می دهد
نباشند، هر 60 روز تعهدات خود را کاهش دهد. در تاریخ 6 سپتامبر، ایران اعلام کرد که در مرحله سوم کاهش تعهدات خود در توافق هسته ای آغاز کرده و محدودیت های فعالیت های تحقیقاتی را برداشته است. در تاریخ 8 سپتامبر، آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش داد که مقامات ایرانی از آغاز تحقیقات و توسعه سانتریفیوژهای جدید به خبر داده اند. چند وقت پیش، تهران اعلام کرد اقداماتی را در دست تدوین دارد که مرحله چهارم کاهش تعهدات خود را به انجام برساند.
افزایش 11 برابری تولید اورانیوم در ایران
علی اکبر صالحی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، درباره نگه داشتن اورانیوم و تولید آن در کشور گفت: قبل از گام سوم حدود 450 گرم در روز تولید اورانیوم داشتیم که از امروز این رقم به بالای 5 هزار گرم (5 کیلوگرم) در روز رسیده است. رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: امروز همزمان با 13 ابان، آغاز اقدام های وسیع در بخش هسته ای در سایت نطنز را به فال نیک می گیریم. وی تصریح کرد: کارکنان سازمان انرژی
نگرانی های ایران درباره تحریم های غیرقانونی را درک می کنیم
سه گام گام از تعهدات خود کاسته و اعلام کرده گام چهارم در این راستا را از فردا (چهارشنبه) برخواهد داشت و تزریق گاز به سانتریفیوژ های نصب شده در تأسیسات زیرزمینی فردو را آغاز می کند. بر اساس برجام، این تأسیسات قرار بود به مرکز تحقیق و توسعه و تولید ایزوتوپ های پایدار بدل شود. سانتریفیوژ های مرکز فوردو از نوع سانتریفیوژ های نسل اول هستند. در توافق هسته ای مقرر شده بود این سانتریفیوژ ها بدون تزریق گاز اورانیوم بچرخند. در مقابل 5060 سانتریفیوژ تأسیسات هسته ای نطنز، طبق این توافق مجاز به غنی سازی هستند. ...
کاهش تعهدات به جای حساس رسیده است
اختیار غنی سازی بیشتر از آن در دست خودمان است. محمدی با بیان اینکه قطار کاهش تعهدات هسته ای در حال رسیدن به انتهاست، گفت: این موضوع اهمیت فوق العاده ای دارد. وی با اشاره به برخی نکات فنی گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای کشورمان، افزود: بر اساس محاسبات سازمان انرژی اتمی، تا پیش از گام چهارم، ظرفیت غنی سازی ما 8 هزار و 600 سو بود، اما اکنون حدود 1000 سو به ظرفیت غنی سازی کشورمان افزوده می