17 حمله هوایی عربستان در 24 ساعت گذشته به یمن
سایر منابع:
سایر خبرها
نقض آتش بس در حدیده ادامه دارد/ مقابله انصارالله با نفوذ ائتلاف عربی به مأرب
های دشمن برای نفوذ به سمت پایگاه های نیروهای انصارالله در رغوان مأرب را ناکام بگذارند. وی گفت، جنگنده های ائتلاف طی 24 ساعت گذشته 18 حمله هوایی در مناطق مختلف انجام دادند. 13 مرتبه بخش صرواح، چهار مرتبه بخش مجزر مأرب و یک مرتبه کتاف در استان صعده را هدف گرفتند. این در حالی است که پیش از این ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان از تمدید آتش بس در یمن به مدت یک
انصارالله یمن از اسارت دهها عنصر وابسته به ائتلاف سعودی خبر داد
شفقنا- یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن خبر داد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی توانسته اند با شکست عملیات زمینی نیروهای وابسته به دولت منصور هادی، دهها تن از آنان را به اسارت بگیرند. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، یحیی سریع در صفحه توئیتر خود نوشت که نیروهای دشمن در دو مرتبه در استان الضالع و مأرب تلاش داشتند به مواضع نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن حمله کنند و درگیری ها از صبح تا
تجاوزات هوائی ائتلاف سعودی علیه یمن امروز هم ادامه داشت
به گزارش جام نیوز ، شبکه المیادین به نقل از سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که جنگنده های آل سعود در 24 ساعت گذشته 16 حمله هوایی به استانهای الجوف، مأرب و صعده انجام دادند. بنا بر این گزارش، سرتیپ یحیی سریع در یک گفت وگوی مطبوعاتی بدون اشاره به خسارات و تلفات ناشی از این حملات افزود که ائتلاف سعودی در این مدت 180 بار آتش بس در یمن را نقض کرده است.
ارتش یمن از اسارت شماری از نیروهای ائتلاف سعودی خبر داد
این کشور را تا دو هفته متوقف کرده است. با این حال دو هفته گذشت و این حملات نه تنها متوقف نشد بلکه تشدید یافت. این ائتلاف جمعه گذشته آتش بس ادعایی خود را برای یک ماه دیگر تمدید کرد. ارتش یمن می گوید ائتلاف سعودی در ادعای خود صادق نیست و به حملات خود در استان جوف و مأرب ادامه می دهد و در صورت تداوم، نتایج این اقدامات خود را در عمق خاک عربستان خواهد دید.
تحولات یمن؛ تداوم نقض آتش بس ادعایی در شمال و جنگ قدرت در جنوب
خبرگزاری میزان - یمن ، فقیرترین کشور غرب آسیا که نزدیک به 6 سال گذشته مورد شدیدترین و غیرانسانی ترین حملات و محاصره ها قرار گرفته، با شیوع بیماری کرونا با مشکلات مضاعفی روبرو شده است؛ این در حالی است که ائتلاف سعودی با وجود ادعا های مکرر در مورد برقراری آتش بس این کشور را همچنان زیر آتش مرگبار خود نگه داشته است. به گزارش المسیره، ائتلاف سعودی در 24 ساعت منتهی به روز سه شنبه، 108 بار
راه امارات و عربستان از هم جدا شد؟
نیروهای وابسته به دولت مستعفی در استان مارب در شمال شرقی یمن خبر داد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن دربیانیه ای در توئیتر اعلام کرد، ارتش و کمیته های مردمی توانستند تلاش های دشمن برای نفوذ به سمت پایگاه های نیروهای انصارالله در رغوان مأرب را ناکام بگذارند. وی گفت، جنگنده های ائتلاف طی 24ساعت گذشته 18حمله هوایی در مناطق مختلف انجام دادند. باوجود حمله
یمن قربانی اختلافات عربستان و امارات
خبر ندارد، ریاض و ابوظبی دست از سر مردم مظلوم یمن بر نمی دارند و هرکاری که دلشان بخواهند در این کشور انجام می دهند. شرایط مردم مظلوم یمن با آغاز ماه مبارک رمضان که از آن به عنوان ماه خدا یاد می شود، نه تنها بهتر نشده بلکه زنان و کودکان بی دفاع یمنی این روزها میهمان بمب های ائتلاف عربی – آمریکایی به سرکردگی عربستان هستند تا حدی که فقط استان الحدیده در غرب یمن ظرف 24 ساعت گذشته 108 بار
آینده جنگ یمن در میانه همه گیری کرونا و آتش بس شکست خورده
/> عربستان به عنوان رهبر گروه ائتلافی، روز 8 آوریل به طور یکجانبه آتش بس دو هفته ای در جنگ خود علیه حوثی ها اعلام کرد که از فردای آن اجرایی شد و قرار است در صورت خوب پیش رفتن مذاکرات، ادامه یابد. طبق بیانیه پادشاهی سعودی که به نام ائتلاف برای بازیابی مشروعیت در یمن منتشر شد و کلنل ترکی المالکی آن را خواند، هدف از آتش بس مقابله با شیوع بیماری همه گیر کووید-19 و تلاش های جدید برای مذاکره بر سر راه حلی
ضررهای دنباله دار ریاض در سایه بی مدیریتی های بن سلمان
خاورمیانه نیز در روزهای گذشته طی مقاله ای در ارتباط با تحولات اقتصادی عربستان و چالش های آن در سایه سقوط قیمت نفت، نوشت که رژیم سعودی از زمانی که سلمان بن عبدالعزیز در سال 2015 روی کار آمد 233 میلیارد دلار از ذخایر مالی خود را از دست داده است. سازمان بین المللی پول نیز در گزارش خود اعلام کرده که از سال 2015 یعنی مرگ عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه سابق تاکنون با اینکه ذخایر مالی عربستان بسیار
ضرب شست ایران به آمریکا ؛خط بطلانی بر تهدیدات نظامی است
در دوره ترامپ بیش از همیشه این اتفاق افتاد. تنش ها و درگیری ها در دریای عمان و خلیج فارس در سال 2019 در زمان آمد و رفت میانجیگران به تهران، نمونه بارز آن بود و دیگر حمله به آرامکو که امریکا هیچگونه دفاعی از تاسیسات نفتی عربستان نکرد و دیگر حمله سپاه به پایگاه نظامی عین الاسد که بازهم به پاسخی به این حملات نداد. مثال روشن آن برای رئیس جمهور چرتکه انداز ساقط کردن پهپاد آمریکایی بود که گفته می شود 4
ائتلاف سعودی علیرغم آتش بس اعلامی 23 مرتبه یمن را بمباران کرد
به گزارش آمد خبر (amadkhabar.ir) : سخنگوی نیروهای مسلح یمن از 23 حمله هوایی ائتلاف سعودی به استان های مارب و صعده علیرغم آتش بس اعلامی خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از 23 حمله هوایی ائتلاف سعودی به این کشور طی 24 ساعت گذشته علیرغم آتش بس اعلامی خبر داد. بر اساس این گزارش، ائتلاف سعودی طی این مدت پنج حمله هوایی را به
عربستان سعودی به رغم ادعای آتش بس، امروز 23 بار یمن را بمباران کرد
المسیره این مقام نظامی یمن همچنین گفت: جنگنده های ائتلاف سعودی ظرف 24 ساعت گذشته 17 مرتبه شهرهای صرواح و مجزر در استان مأرب و پنج مرتبه شهر مدغل در همین استان و یک مرتبه هم شهر کتاف در استان صعده را بمباران کردند . ائتلاف سعودی روز جمعه بعد از دو هفته از اعلام آتش بس ادعایی یک طرفه، از تمدید یک ماهه آن خبر داد. این ائتلاف مدعی شده بود که این آتش بس در راستای کمک به تلاش ها برای مقابله
مقابله مقاومت یمن با نفوذ شبه نظامیان ائتلاف سعودی در استان مأرب
.... وی افزود: ائتلاف متجاوز دیروز 18 بار به مناطق متفرقه یمن، 13 بار به شهرستان صراوح، چهار با شهرستان مجزر استان مأرب و یک بار نیز به منطقه کتاف استان صعده حمله هوایی کرده است. تجاوزات ائتلاف سعودی به یمن در ماه مبارک رمضان نیز متوقف نشده است و با وجود اعلام آتش بس یک جانبه، همچنان به حملات خود علیه یمن و کشتار مردم بی گناه این کشور ادامه می دهند. در حملات متجاوزان ائتلاف سعودی به یمن از سال 2015 تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده اند و طبق گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است. انتهای پیام ...
ادامه نقض آتش بس یمن از سوی رژیم سعودی
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، یحیی سریع، سخنگوی نیرو های مردمی یمن اعلام کرد: رژیم سعودی به نقض آتش بس ادامه می دهد. وی افزود: ائتلاف متجاوزان سعودی در شبانه روز گذشته 29 بار مناطق مختلف یمن از جمله استان مارب، الحوف، صعده و صنعا را بمباران کرده اند. رژیم سعودی در این حملات، خانه های مسکونی و غیرنظامیان را هدف قرار می دهد. پیش از این نیز محمد
عربستان یمن را بمباران کرد
به گزارش افکارنیوز ، جنگنده های سعودی-آمریکایی با ادامه نقض آتش بس ، در 24 ساعت گذشته شماری از استان های یمن را هدف قرار دادند. اخبار بین الملل -سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: در 24 ساعت گذشته جنگنده های متجاوز، 29 بار به استان های مارب، الجوف، صعده، الضالع و صنعا حمله کردند. سرتیپ یحیی سریع افزود: در این مدت 12 نوبت شهرستان مجزر و چهار نوبت شهرستان صرواح در استان
نقض دوباره آتش بس در یمن از سوی عربستان
به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المسیره، نیروهای عربستان سعودی و همپیمانانش با وجود درخواست آتش بس ماه رمضان دیروز در حمله به مناطق مسکونی در استان صعده چند خانه مسکونی را تخریب کردند. جنگنده های عربستان دوباره توافق صلح را نقض کردند و مناطق مسکونی شادا و منابه در استان صعده را بمباران کردند. ساکنان محلی می گویند چند فروند موشک سعودی به این مناطق نیز شلیک شد. منابع خبری در یمن هیچ خسارت جانی در حمله موشکی عربستان گزارش نکردند. پایان پیام/ 42
اهداف سعودی از اعلام آتش بس دروغین/ تیر بن سلمان به سنگ خورد
گذشته خود به تنهایی گواه بر این مدعاست. ارتش و کمیته های مردمی یمن بارها و در مناسبت های مختلف ثابت کرده اند که قادرند مواضع حساس و راهبردی عربستان سعودی را مورد هدف قرار دادند. حملات موشکی گسترده به تأسیسات نفتی آرامکو تنها گوشه ای از قدرتنمایی موشکی نیروهای مقاومت یمن محسوب می شود. بر این اساس، بدیهی است که سعودی ها تلاش می کنند از رهگذر یک آتش بس دروغین در کوتاه مدت، زمینه برای خروج
چرایی اصرار ائتلاف متجاوز سعودی و امارتی بر ادامه جنگ در یمن در فضای کرونا و ماه رمضان
سازمان ملل و نماینده آن در یمن برای برقراری آتش بس فراگیر و تسریع کمک های انسان دوستانه استقبال کرده است اما گذشت زمان مشخص کرد که این آتش بس فریبی بیش نبوده است و به گفته سخنگوی نیروهای انصارالله از زمان اعلام اتش بس نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی و اماراتی به 57 حمله زمینی و حدود 500 حمله هوایی دست زده اند. شاید اولین سوالی که به نظرمی رسد این است که علت اصرار ائتلاف متجاوز بر استمرار حملات علیرغم
آغاز دوباره درگیری های داخلی میان مزدوران عربستان و امارات در یمن +تصاویر و نقشه
منجر به کشته و زخمی شدن چندین نفر شد. با اینکه رسانه های وابسته به سعودی قصد داشتند حمله را به انصارالله یمن نسبت بدهند اما کادر رهبری مجلس انتقالی جنوبی به خوبی میدانست که حملات توسط نیروهای منصور هادی که تحت حمایت عربستان هستند صورت گرفته است. در 2 ماه پایانی تابستان گذشته درگیری های شدید میان قوای دو طرف در استان های عدن، لحج، ضالع و شبوه میان دو طرف روی داد که منجر به کشته و زخمی شدن
جمهوری اسلامی نوشت: بن سلمان در باتلاق خودساخته
/> امسال، از دو هفته قبل دولت عربستان آتش بس اعلام کرده بود ولی هرگز به این آتش بس اعلام شده پای بندی نشان نداد. سخنگوی انصارالله یمن روز اول ماه مبارک رمضان اعلام کرد اصولاً عربستان به آتش بسی که خود اعلام کرده بود عمل نکرده و اکنون که ماه رمضان شروع شده است نیز به بمباران شهرها و خانه های مردم ادامه می دهد. تفاوت ماه رمضان امسال با سال های گذشته اینست که محمدبن سلمان امسال در داخل عربستان با دو
واکنش انصارالله به خودمختاری عناصر امارات در جنوب یمن
/> وی امروز (یکشنبه) در توییت دیگری به نقض مکرر آتش بس ادعایی ائتلاف سعودی هم پرداخت و در توییتر خود نوشت: بر اساس اطلاعات اولیه از زمانی که ائتلاف آمریکایی-بریتانیایی-سعودی و اماراتی و متحدان آنها از تمدید آنچه آتش بس می نامند، خبر داده اند تا ساعت شش غروب 30 حمله هوایی انجام شده است. شورای انتقالی جنوب پس از نشست فوق العاده شامگاه شنبه (دیشب) خود بیانیه ای مهم در این باره صادر کرد و از
جنگ 5 ساله یمن کرونا وآتش بس جعلی
شهدای ایران: امیر مسروری در خراسان نوشت: تنها چند روزپس ازپنجمین سالگرد جنگ یمن، رسانه های مختلف به نقل از مقامات عربستان سعودی اعلام کردند، ریاض جنگ در یمن را متوقف کرده و فضای درگیری در یمن دیگر قرار نیست به سوی یک جنگ همانند پنج سال گذشته ادامه پیدا کند. یمنی ها در این مدت نشان دادند با آن که از نظر نظامی و امنیتی در محاصره کامل قرار داشتند اما اتکا به توان داخلی به معنای واقعی برگ
جنگ داخلی با سلاح اقتصاد
روز گذشته در گزارش خود با اشاره به این تحولات نوشت: منابع آگاه خبر داده اند که پروژه حمله به ریاض سلامه با دستور جبران باسیل، داماد میشل عون و از پدرخوانده های دولت دیاب با هدف برکناری وی و تعیین منصور بطیش، وزیر سابق اقتصاد به عنوان رئیس کل بانک مرکزی آغاز شده است. در ادامه این گزارش آمده: کمپین فشار علیه ریاض سلامه مورد حمایت حزب الله لبنان است؛ چرا که این جریان، سلامه را مسئول اجرای تحریم های
مهمترین عناوین روزنامه ها و خبرگزاری های برخی کشور ها
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ، مهمترین عناوین روزنامه ها و پایگاه های خبری برخی کشور های جهان به شرح ذیل است. هند //روزنامه اردو زبان ساهارای ملی: - اجازه دولت مرکزی هند برای بازکردن مغازه های مختلف (در مناطق روستایی و شهری با چند شرط در نقاطی که ویروس کرونا گزارش نشده است) - انتقاد حزب کنگره از برخی سیاست دولت مرکزی هند درباره قرنطینه - بررسی
نواندیش نوشت: وضعیت وحشتناک مسلمانان هند با شیوع کرونا/ تبدیل بزرگ ترین دموکراسی جهان به بزرگترین شکنجه ...
دولت مودی حتی خواستار تیراندازی به مسلمانان شد! بیمارستانی در ایالت اوتار پرادش در شمال هند در یک آگهی عمومی اعلام کرد که بیماران مسلمان را نمی پذیرد مگر اینکه نتیجه آزمایش منفی برای کووید-19 داشته باشند. رهبران حزب حاکم نیز به این گروه پیوسته و حملات علیه مسلمانان را آغاز کردند. یک وزیر فدرال در حزب مودی گفت که جلسه نظام الدین مارکاز جنایت است و این را نمی توان نادیده گرفت یا بخشید
بیماری های واگیر جهانی و رسانه های خوب و بد
با حقیقت آشنا شود؛ این شبکه از یک طرف حقایق ایران را نشان می دهد و شیوع این ویروس را خبر داد از طرف دیگر رفتار آرام و منطقی مردم را در ایران که آماج حملات مختلف قرار دارد در مقایسه با قحطی ساختگی و غارت فروشگاه ها در آمریکا و اروپای مدعی تمدن را به جهان نشان می دهد . جهان با چنین برنامه هایی می تواند به این ادراک برسد که اخبار دروغ و جعلی دستگاه رسانه ای غرب تا چه میزان به مردم کشورهای غربی آسیب می زند. چه کسی حقیقت را می گوید و چه کسی با ساخت ویروس کرونا و انتشار آن به همه انسان ها ستم کرده است . ...
تعیین جدول زمانی خروج نیروهای آمریکایی از عراق
کانسیل آمریکا در گزارشی اعلام کرد که نیروهای آمریکایی احتمال دارد که در سال جاری میلادی از عراق عقب نشینی کنند. به گزارش ایسنا، به نقل از المعلومه، پایگاه آتلانتیک کانسیل نوشت، در شرایطی که دولت عراق برای حفظ نوعی از روابط دیپلماتیک و اقتصادی با آمریکا بدون فاصله گرفتن از همسایه قدرتمند خود، ایران تلاش می کند، نیروهای آمریکایی احتمال دارد که در این سال از عراق عقب نشینی کنند. در این گزارش آمده است
فراکسیون جهادی پادزهر القای ناکارآمدی !/ نقشه راه جهش تولید
. جنگ 5 ساله یمن کرونا وآتش بس جعلی امیر مسروری در خراسان نوشت: تنها چند روزپس ازپنجمین سالگرد جنگ یمن، رسانه های مختلف به نقل از مقامات عربستان سعودی اعلام کردند، ریاض جنگ در یمن را متوقف کرده و فضای درگیری در یمن دیگر قرار نیست به سوی یک جنگ همانند پنج سال گذشته ادامه پیدا کند. یمنی ها در این مدت نشان دادند با آن که از نظر نظامی و امنیتی در محاصره کامل قرار داشتند اما اتکا به
سازمان ملل از متجاوزان به یمن حمایت می کند
عربستان از زمان اعلام طرحش یعنی از بیست و یکم سپتامبر سال گذشته ادامه دارد. وی افزود این تماس ها فراز و فرود دارد و همچنان در مرحله گفتگوست و عملی نشده است. المشاط در این گفتگو به جنگ اقتصادی علیه ملت یمن و نقش منفی سازمان ملل متحد در این خصوص نیز اشاره ودرباره تلاش ها برای مبارزه با فساد و دشواری سازگار کردن وضع استثنایی کنونی کشور با ساختار های حقوقی که برای وضع ثبات تدوین شده است سخن گفت.