سایر منابع:
سایر خبرها
افزایش ابتلا به بیماری کرونا در اردبیل / احتمال تغییر وضعیت به قرمز / هفته سختی پیش رو داریم
صرف مثبت بودن تست بیمار، گویای ابتلا به بیماری نیست و گاهی تست بیمار منفی است اما فرد مبتلا است. وی با بیان اینکه فشار مالی قابل توجهی در دوران کرونا متحمل شدیم، گفت: درآمدهای ما با کاهش 9 برابری همراه شده و با این وجود مجبور شدیم از نیروهای قراردادی بیشتری برای ارائه خدمات به مردم استفاده کنیم. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تاکید کرد: در 4 ماه اخیر بسیاری از امکانات
روند شیوع کرونا در خراسان رضوی افزایشی است
رفته است. حیدر احسانی افزود: در پنج هفته گذشته شیوع بیماری کرونا در این شهرستان به اوج خود رسیده است. وی ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در شهرستان تایباد تاکنون 350 نفر در تنها مرکز پذیرش بیماران مبتلا به این ویروس بستری شده اند. حدود 80 درصد جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت استان توسط دانشگاه های
کرونا و پروتکل هایی که رعایت نمی شوند
مبتلا شده اند، ادامه داد: هم اکنون وضعیت شهرهای اردبیل، سرعین، خلخال و پارس آباد در زمینه ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کرونا نارنجی است. رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین گفت: در سه هفته آخر خرداد تست 55 درصد از افراد بستری مشکوک به بیماری کرونا در استان اردبیل مثبت اعلام شد در حالی که این رقم در هفته نخست فروردین ماه 36 درصد بود. کرونا بیدار
شاید به وضعیت قرمز کرونایی برگردیم
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، شهرام حبیب زاده در نشست خبری که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد پاسخگویی نسبت به افکار عمومی را از وظایف مهم دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد و گفت: رسانه ها می توانند دیدگاه مردم نسبت به عملکرد دانشگاه را احصاء کرده و به ما منتقل کنند تا در خدمات رسانی به مردم کیفیت را ارتقا دهیم. وی به وضعیت نارنجی استان
وضعیت قرمز کرونا در آذربایجان غربی/خودمراقبتی بهترین راه پیشگیری
شدند که تعداد 503 نفر مشکوک به کرونا و 229 نفر مبتلا به کرونا هستند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی بیان کرد کرد: تعداد 134 نفر از بیماران در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند که وضعیت 48 نفر از بیماران وخیم گزارش شده و این تعداد از بیماران به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند. آقازاده آمار فوتی های روز گذشته کرونا در استان را 10 نفر برشمرد و گفت: متأسفانه در آذربایجان غربی 374 نفر نیز بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. کد خبر 4957179 ...
روزانه 400 نفر در آذربایجان شرقی به کرونا مبتلا می شوند
افزود: حدود 90 درصد بیماران از بیمارستان ها ترخیص شده اند، ضمن اینکه حدود 8.3 درصد از مبتلایان شناسایی شده متاسفانه در استان فوت کردند که بیش از 600 نفر از مبتلایان هم استانی را شامل می شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با انتقاد از عدم مراعات پروتکل های بهداشتی توسط مردم استان، هشدار داد: این عدم رعایت فاصله اجتماعی و موازین بهداشتی، وضعیت آذربایجان شرقی را به سمت قرمز سوق خواهد داد که
شناسایی روزانه 400 مبتلا به کرونا در آذربایجان شرقی/ افزایش آمار مبتلایان زیر 15 سال به کرونا
سلامت گرفتار کرونا هستند وی یادآور شد: 950 نفر در کل استان از مجموع 27 هزار نفری کارکنان سلامت مبتلا به ویروس کرونا شده اند که تقریبا 70 درصد آن ها دوباره بر سر کار برگشته اند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه به شدت کادر درمان خسته شده است، ادامه داد: تا این لحظه 3 نفر از پزشکان، 4 نفر از پرستاران فوت شده اند که البته یکی از همکاران ما به علت بیماری زمینه ای در
صعودی شدن شیوع کرونا چهارمحال و بختیاری را در وضعیت هشدار قرار داد
موج اول بیماری قرار دارد و مطرح کردن موضوعاتی نظیر ورود به موج دوم بیماری صحت ندارد. وی با بیان اینکه 87 درصد بیماران مبتلا به کرونا در استان دارای بیماری زمینه ای بوده اند، تصریح کرد: همچنین از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در استان 80 درصد بدون علامت بوده اند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به قرمز بودن وضعیت استان، افزود
شیب افزایشی تعداد بیماران بستری کرونا در ایلام نگران کننده است
. صادقی فر یادآور شد: شخصی، پدر مسن خود که بیمار است را به بیمارستان می برد، وی نیز بعد از چند روز بیمار می شود و از آنجایی که راننده است، مشخص می شود 3 نفر از مسافرین او نیز مبتلا شده اند، شخص راننده و پدرش نیز به دلیل شدت بیماری بستری هستند، اگر این افراد از ماسک استفاده می کردند، شانس ابتلا به بیماری بسیار برایشان کمتر می شد. معاون دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام خاطرنشان کرد: با ادامه روند چند روز اخیر، باید منتظر قرمز شدن وضعیت کل استان تا پایان هفته جاری باشیم. پایان پیام/ 92 ...
به صدا در آمدن زنگ خطر کرونا در آذربایجان شرقی
ترخیص شده را در استان 12 هزار و 645 نفر اعلام کرد که معادل حدود 90 درصد بیماران است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان شرقی ، دکتر نمکی افزود: علت اوج گرفتن کرونا در این استان ها، بی تردید کم توجهی به نکات بهداشتی از جمله نزدن ماسک ، برگزاری تجمعات مختلف و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی است و وضعیت قرمز به لحاظ شیوع دوباره ویروس کرونا در آن ها حاکم است. رئیس دانشگاه
تشریح دلایل افزایش مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی
بیماران در ارومیه، اشنویه سه، بوکان 13 نفر، پلدشت 2 نفر، پیرانشهر پنج نفر، چایپاره یک نفر، تکاب 11 نفر، خوی 23 نفر، سردشت 6 نفر، سلماس چهار نفر، مهاباد 15 نفر، میاندوآب 12 نفر، نقده هفت نفر بستری هستند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای راه اندازی 100 تخت آی سی یو در استان انجام شده است، تصریح کرد: تعداد 140 نفر در بخش آی سی یو
ضاربان پزشک متخصص در پیرانشهر دستگیر شدند
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: این استان در وضعیت قرمز بوده و تعداد افراد مبتلا به بیماری کرونا همچنان رو به افزایش است. آقازاده افزود: تعداد افراد بستری در بیمارستان های آذربایجان غربی با سندرم حاد تنفسی افزایش یافته است و این استان در وضعیت حساسی قرار دارد. وی درباره تعطیلی بازار مهاباد نیز گفت: اقدام اصناف این شهرستان مبنی بر همراهی با
کرمان در آستانه هشدار
مربوط به حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان است. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیمارانی که با تشخیص قطعی کووید 19 در بیمارستان های استان کرمان بستری هستند 142 نفر است، افزود: این آمار طی دو هفته اخیر افزایش یافته است. درگذشت 6 بیمار مبتلا به کرونا طی 24 ساعت شفیعی با بیان اینکه از ابتدای اپیدمی تاکنون هزار و 337 بیمار با تشخیص قطعی در بیمارستان ها بستری شده و خدمات
ضاربین متخصص بیهوشی پیرانشهر دستگیر شدند/تب کرونا بالا رفت
متأسفانه جراحات شدیدی به متخصص بیهوشی وارد شده ولی ضاربین با همکاری دستگاه های ذیربط شناسایی و دستگیر شدند. آقازاده در ادامه از بالا رفتن تب کرونا در استان گلایه کرد و افزود: با وجود هشدار و توصیه های متعدد همچنان آذربایجان غربی در وضعیت قرمز بوده و تعداد افراد مبتلا به بیماری کووید 19 رو به افزایش است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اکنون وضعیت سه الی
احتمال طغیان کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری/ آمار مبتلایان به 1428 نفر رسید
رحمانی با اشاره قرمز شدن وضعیت استان گفت: عمده نگرانی ما افزایش تعداد مبتلایان و احتمال طغیان ویروس کروناست که با توجه به محدودیت فضا، کمبود تجهیزات پزشکی و ایجاد خستگی در کادر دمانی ممکن است خطرآفرین باشد. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: در این هفته مقدار 3میلیارد و 500 میلیون تومان در قالب هدیه به پرسنل بیمارستانی تعلق گرفت که با توجه به تعداد زیاد آن ها حدودا مبلغ500
فارس در آستانه مرحله قرمز کرونا قرار گرفت
دکتر مهرزاد لطفی روز سه شنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در شیراز با اعلام شرایط اضطراری و آماده باش دستگاه های اجرایی استان فارس برای مقابله با موج دوم کرونا از استاندار فارس خواست برای بازگشت محدودیت ها در موج دوم بحران کرونا چاره اندیشی شود . رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه با عزم جدی و همگانی باید با تغییر رویکرد در ارایه خدمات به مردم گام برداریم گفت: به ویژه در
وضعیت زرد شیوع کرونا در استان قزوین
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین گفت: تمام شهرستان های این استان شامل قزوین، البرز، آبیک، آوج، بویین زهرا و تاکستان به لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت زرد قرار گرفته است. به گزارش جماران، پیمان نامدار روز پنجشنبه در نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین با بیان اینکه تمام شهرستان های این استان در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار گرفته است، گفت: آمارهای افراد
وزارت بهداشت 20 دستگاه ونتیلاتور به خوزستان اختصاص داد
/> وی توضیح داد: همچنین پرستاران مخصوص بخش های مراقبت های ویژه از استان های دیگراعزام شدند که فعالیت دارند و یا جایگزین می شوند. احسان پور اظهار داشت: در حال حاضراز لحاظ تخت های عادی مشکلی نداریم و رزرو را حفظ کرده و به دنبال ظرفیت سازی هستیم. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهوازادامه داد: هدف دانشگاه شناسایی سریعتر و بیشتر بیماران مبتلا و بدون علامت و بهبود کیفیت خدمت رسانی
وضعیت شیوع کرونا در اردبیل رو به قرمز است
طوری که روزانه 13 نفر بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری می شوند. به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در یک هفته اخیر تعداد بستری بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان اردبیل از 93 نفر به 113 نفر افزایش یافته به طوری که این افزایش زنگ خطری است برای همشریان که رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک را در زندگی روزمره خود نهادینه و به یک رفتار تبدیل کنند. وی با بیان اینکه
زنگ خطر شیوع موج دوم کرونا در قم
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکزقم ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم در برنامه گفتگوی خبری سیمای مرکز قم، از افزایش حدود دوبرابری مراجعان و بستری شدگان مبتلا به کرونا در قم خبر داد و گفت: تعداد مراجعان از هشتادنفر به 160 نفر و تعداد بستری شدگان از هشتادنفر به 140 نفر رسیده است. دکتر قدیر افزود: تعداد افراد کرونا مثبت در مراجعات سرپایی هم افزایش یافته به گونه ای که 15 درصد
تاکید نمکی بر وارد نشدن به موج دوم کرونا در کمیسیون بهداشت/شناسایی روزانه 400 مبتلا به کرونا در ...
/> صومی ابراز کرد: در وضعیت سفید محدودیت نخواهیم داشت ولی در قرمز محدودیت هایی اعمال خواهد شد و به احتمال قوی رنگ نارنجی هم حذف خواهد شد. 950 نفر از کارکنان سلامت گرفتار کرونا هستند وی یادآور شد: 950 نفر در کل استان از مجموع 27 هزار نفری کارکنان سلامت مبتلا به ویروس کرونا شده اند که تقریبا 70 درصد آنها دوباره بر سر کار برگشته اند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با
ماجرای زنی که از مهمانان منطقه قرمز پذیرایی و فوت کرد
به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر محمدرضا قدیر، با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان قم گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد مراجعات در بیمارستان های استان هستیم بطوریکه از 80 نفر در چند روز قبل به 160 نفر در تاریخ دیروز در بیمارستان کامکار رسیده است که این نگران کننده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان داشت: اگر طی دو هفته گذشته تعداد بیماران کرونایی بستری شده در
ورود بدون ماسک به ادارات کردستان ممنوع است
شود. وی با اشاره به احتمال تکمیل ظرفیت مراکز درمانی کردستان در پی شیوع ابتلای ویروس کرونا گفت: نیروهای مسلح مستقر در استان باید مراکزی را پیشتر به عنوان نقاهتگاه تجهیز کرده بودند را هرچه سریع تر مجددا آماده کرده تا در صورت نیاز احتمالی در اختیار دستگاه درمانی قرار دهند. روزانه 700 تست کرونا در کردستان انجام می شود معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و
شناسایی 29 مبتلا به کرونا در اردبیل/مردم کرونا را جدی بگیرند
در استان اردبیل شناسایی شده که از این تعداد 22 نفر از اردبیل، دو نفر پارس آباد، سه نفر مشگین شهر و یک نفر گرمی و یک نفر از خلخال است که در بیمارستان فاطمی و بیمارستان تروما اردبیل بستری هستند و این آمار نشان دهنده افزایش چشمگیر آمار ابتلاء نسبت به روز گذشته در استان است. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از بستری بودن 113 نفر در بیمارستان ها خبر داد و گفت: طبق گزارشات رسیده تعداد
آذربایجان غربی در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد/ ورود متخصصان از تهران برای بررسی وضعیت بیماری
ویژه بیمارستان های استان اعلام کرد: تعداد 127 نفر در آی سی یو بستری هستند که 41 نفر از این تعداد به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند و تعداد افراد بستری شده نسبت به روز گذشته افزایش یافته است. رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: طی 24 ساعت تعداد 135 بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شدند که 52 نفر در ارومیه، 2 نفر در اشنویه، 12 نفر در بوکان، 2 نفر
خیز کرونا در گلستان، این بار از روستاها
قرار داشتند. تعداد بیماران بستری در سطح بیمارستان های استان به 150 نفر هم رسیده بود اما الان این تعداد به 385 بیمار رسیده است. در حال حاضر بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، شهرهای گنبدکاووس، بندرگز، آق قلا، بندر ترکمن و مراوه تپه، کلاله و گالیکش نیز در وضعیت قرمز کرونا و شهرهای گرگان، کردکوی، گمیشان، علی آبادکتول، مینودشت، آزادشهر و رامیان در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.