سایر منابع:
سایر خبرها
ربیعی:موفق به مهار ویروس کرونا شدیم
مدت مشابه سال قبل، فقط در استان تهران 15 درصد افزایش مصرف گاز را شاهد بودیم و انتظار می رود مقداری در مصرف گاز صرفه جویی کنیم. قرار است در نیروگاه تهران یا کلان شهرها مازوت استفاده نشود وی افزود: بحث سیاست گذاری نیست. بحث همراهی هم مهم است. یعنی جداسازی اقدامات دولت از مردم میسر نیست و باید توأمان با هم کار کنیم و رفتارهای محیط زیستی و انضباط محیط زیستی را باید افزایش دهیم
ربیعی: ارتباط توقیف نفت کش کره ای با بلوکه شدن پول های ایران؟ اگر کسی هم گروگانگیر باشد، دولت کره جنوبی ...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که توقیف نفت کش کره مرتبط با بلوکه شدن پول های ایران در این کشور است بیان داشت: اگر کسی گروگانگیر باشد دولت کره جنوبی است که به بهانه های واهی بیش از 7 میلیارد دلار ما را گروگان گرفته است. به گزارش انتخاب ، علی ربیعی در نشست خبری خود اضافه کرد: حتی در مورد کالاهایی که ادعا می شد تحریم نیست، از اینکه در
تحریم مانع صادرات مازوت
ستاره صبح - وزیر نفت گفت: ما مایل نیستیم مازوت مصرف شود اما چاره ای جز تحویل مازوت نداریم. بیژن زنگنه روز گذشته در نشست مشترک وزرای نیرو، نفت و کشور با اشاره به اینکه آنجا که چاره ای نیست، کاری جز مصرف مازوت نمی توانیم انجام دهیم، ادامه داد: گازوئیل هم در حداکثر میزان ممکن تحویل می شود و بیشتر از این امکانش وجود ندارد. وی افزود: در گازوئیل نیز بحث صادرات مطرح نیست و هر چه گازوئیل مازاد در کشور وجود دارد تحویل می دهیم، بخشی نیز باید از مخازن نیروگاه ها استفاده شود تا اینکه بتوانیم مجموعه را مدیریت کنیم. زنگنه تأکید کرد: یکی از علل افزایش مصرف گاز خانگی باز کردن پنجره ها با این تصور است که کرونا خارج می شود درصورتی که باید مردم هم دما را پایین بیاورند و هم از اتلاف انرژی خودداری کنند. وی بابیان اینکه مشکلاتی داریم و نمی توانیم همه استان ها را در بحث مصرف مازوت مستثنا کنیم، گفت: در بحث سیمان قرار ما این بود که از زمستان مصرف مازوت داشته باشند و امروز در هیئت دولت مصوب می کنیم که قیمت نفت کوره معادل گاز مصرفی شان شود.وزیر نفت افزود: در بحث نفت کش ها هم نگرانی ها حل شد و ما لاستیک فروشی و روغن فروشی نداریم و تلاش کرده ایم در بحث حمل بار به نیروگاه ها مشکلی نداشته باشیم. زنگنه گفت: اگر مصرف برق کم شود مصرف مازوت هم کاهش می یابد و همه تجربه ها در بحث صرفه جویی مصرف گاز با اولویت برق هم اجرا شود.وی بر رعایت هر چه بیشتر مصرف بهینه انرژی در ادارات هم تأکید کرد و افزود: ما به هیچ وجه مایل نیستیم که مازوت مصرف شود، اما چاره ای نداریم و گازوئیل در حداکثر ممکن تحویل می شود و بیش از این امکان ندارد. زنگنه افزود: بر ا ...
تحریم مانع صادرات مازوت
وقت یک بار بگوید که ما هشدار دادیم اما نشد، عدم نظارت درست را نشان می دهد و چنین توجیهی به هیچ عنوان قابل قبول نیست. باوجوداینکه کاهش ترددها به خاطر همه گیری کرولا نوید کاهش روزهای آلوده تهران را می داد، اما اوضاع بدتر از همیشه هم شد. محمد درویش، فعال محیط زیست، با اشاره به افزایش روزهای آلوده و کاهش روزهای پاک تهران، از سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متهم شماره یک این اتفاقات نام برده است. او به
تهرانِ من حراج / نیروگاه ها چاره ای جز مصرف مازوت ندارند؟
دارند، اما امسال نیروگاه ها و صنایع نیز به دلیل استفاده از سوخت های غیراستاندارد نقش مهمی در آلودگی هوای برخی کلانشهرها ایفا می کنند. با این حال در این باره اتفاق نظری در اظهارات مسئولان وجود ندارد. سازمان حفاظت محیط زیست: مقصر مازوت است عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، چندی پیش گفته بود که به دلیل تحریم ها برخی نیروگاه ها و پالایشگاه ها به سبب پُر بودن انبارها، چاره
مازوت؛ سمی که می سوزد و می سوزاند
به گزارش خبرنگار ایمنا ، گمانه زنی ها درباره مصرف مازوت (نفت کوره) در نیروگاه ها و صنایع کلانشهرها شاید به یک سال پیش بازمی گردد زمانی که مسئولان شهرداری تهران مدعی شدند منشأ بوی بد پایتخت استفاده از مازوت غیراستاندارد با غلظت گوگرد بالا در صنایع شهرری بوده است. نفت کوره یا مازوت (Mazut) یکی از هیدروکربن های نفتی و ارزان ترین ماده سوختنی برای کوره ها، حمام ها و تنور نانوایی ها
زنگ خطر آلودگی هوا برای نیمی از جمعیت ایران/ سوخت های فسیلی یا تصمیم گیری های غلط؛ کدام مقصر اصلی است؟!
کاهش روزهای آلوده تهران را می داد، اما اوضاع بدتر از همیشه هم شد. محمد درویش، فعال محیط زیست، با اشاره به افزایش روزهای آلوده و کاهش روزهای پاک تهران، از سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متهم شماره یک این اتفاقات نام برده است. او به اعتماد آنلاین می گوید: سازمان محیط زیست باید بگوید کجا، چه زمانی و چند بار هشدار رسمی و قانونی به آنها داده است. مگر می شود وزارت نفت این کشور بدون هماهنگی با ریاست
چه شد که مازوت نفس تهرانی ها را گرفت؟
گذشته یکی دو راهکار را انجام داد تا الان به این مشکل نخوریم. چرا وزارت نیرو و نفت به این پیشنهاد عمل نکردند؟ معمولا آنها راحت ترین کار را اجرا می کنند. یعنی مازوت را به نیروگاه ها می دهند تا بسوزد و در نهایت به ریه شهروندان برود. ما می خواستیم جلوی فعالیت نیروگاه هایی را که مازوت می سوزانند، بگیریم. بخش تامین سوخت مازوت نیروگاه ها را اداره کل استانها در سازمان محیط زیست رفتند و پلمب کردند ولی به دستور دادستانی همه پلمب ها باز شد و الان دارند از مازوت استفاده می کنند. وقتی هم دستور دادستان باشد، ما نمی توانیم روی دستور آنها اقدامی کنیم و تصمیم گیری نهایی با قوه قضاییه است. ...
برق یا دود؛ مسأله این است
اینکه شرایط آلودگی هوا روز به روز بدتر می شود و تهران 10 روز پی در پی هوای آلوده را تجربه می کند، رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اگر گاز از سوی خانواده ها بی رویه مصرف شود استفاده از مازوت در صنایع و نیروگاه ها به عنوان سوخت اجتناب ناپذیر است.عیسی کلانتری افزود: با سرد شدن هوا مصرف گاز در میان خانواده ها افزایش یافته که این مسأله موجب شده تا گاز مورد نیاز صنایع و نیروگاه ها به عنوان سوخت کم شود
آلودگی هوا بازی های لیگ برتر را لغو می کند؟
شعار سال: آلودگی هوا بحث اصلی این روز های مردم است. موضوعی که هر روز ابعاد تازه تری پیدا می کند و جنجال های آن هم بیشتر می شود. آلودگی هوا این روز ها تقسیم عادلانه بدبختی در کشور است و فقیر و غنی، ورزشکار و غیر ورزشکار را درگیر خود کرده. آلودگی هوا مهمان زمستانی تمام شهر های ایران است و متاسفانه هیچ کدام از نهاد های مسئول هم برنامه ای برای کنترل آن ندارند. امسال نیز آلودگی هوای تهران
رئیس سازمان محیط زیست: یا قطعی برق را بپذیرید یا استفاده از مازوت!
دما را پایین بیاورند و هم از اتلاف انرژی خودداری کنند، مشکلاتی داریم و نمی توانیم همه استان ها را در بحث مصرف مازوت مستثنی کنیم. وزیر نفت مصرف کنونی گاز کشور را روزانه بیش از 825 میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: از این میزان 556 میلیون متر مکعب مصرف خانگی، عمومی و صنایع کوچک است. البته این مقدار نسبت به پارسال عدد بزرگی است و بیش از 60 میلیون مترمکعب نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. ایرنا
متهمان آلودگی هوا
ستاره صبح - آلودگی در تهران کیفیت هوای پایتخت روز گذشته در شرایط ناسالم برای گروه های حساس، بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، کودکان و سالمندان قرار گرفت. به نقل از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون طی روز یکشنبه منتهی به ساعت 8: 30 بر روی شاخص 158 در شرایط ناسالم برای همه گروه ها بود. در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون با شاخص 89، ازن با شاخص 10، دی اکسید نیتروژن با شاخص 106 و منواکسید کربن با شاخص 42 بوده است. ایستگاه های دانشگاه شهید بهشتی منطقه 1 با شاخص 118، پونک با شاخص 123 و گلبرگ منطقه 8 با شاخص 129 طی 24 ساعت گذشته از لحاظ آلایندگی ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با کمترین آلایندگی جزو مناطق ناسالم برای گروه های حساس بوده است و ایستگاه های پیروزی منطقه 13 با شاخص 174، شهرک شکوفه منطقه 14 با شاخص 172 و شهرداری منطقه 11 با شاخص 169 در همین مدت از لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بیشترین آلایندگی را داشتند و جزو مناطق ناسالم برای همه گروها به ثبت رسیده است. از ابتدای امسال 15 روز هوای پاک، 181 روز هوای قابل قبول یا همان سالم و 87 روز ه ...
رابطه بیت کوین و افزایش آلودگی هوا در البرز
هر ساله در فصل زمستان آلودگی هوا میهمان مردم کلانشهرهای کشور از جمله تهران و کرج بوده ؛ اما امسال با توجه به کاهش حدود 10% ترددها به دلیل کرونا ، باید آلودگی هم کاهش می داشت ، ولی میزان آن با توجه به نظر کارشناسان نسبت به سال قبل افزایش داشته است. با توجه به افزایش ناگهانی قیمت بیت کوین طی یک ماه گذشته و رسیدن قیمت هر واحد آن به حدود بالای 30/000 هزار دلار (حدود 750/000/000 میلیون
قاتل هوای پاک شناسایی شد
نسبت حمل ونقل بار و تردد کامیون ها کمتر شد. با این حال، آلودگی هوا امسال شدیدتر از سال گذشته بوده و شرایط به گونه ای است که با وجود کاهش تردد خودروهای دیزلی، آلودگی هوا نه تنها کمتر نشده که شاهد شدت گرفتن آلودگی هوا و مه آلود شدن آن در چند هفته اخیر بودیم. رئیس مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان ملی حفاظت محیط زیست در این باره توضیح داد: واقعیت این است که حجم ترددها کاهش پیدا نکرده و امسال به دلیل
اسم رمز؛ مازوت!
غوغایی به پا کرده است. یک روز رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مازوت سوزی نیروگاه ها و صنایع را تأیید و فردای آن روز مسئول دیگری این موضوع را تکذیب می کند. یک روز وزیر نفت استفاده از سوخت مازوت را تأیید می کند و روز بعد وزیر نیرو می گوید مازوت سوزی پاشنه آشیل ما شده است و این چرخه ادامه دارد. به راستی چه کسی درست می گوید؟ چرا در این چند سال برنامه های توسعه ای به صورت پایدار پیش نرفت که کشور امروز مجبور به
محدودیتی در صادرات مازوت وجود ندارد
/> وی با تأکید بر اینکه ایران در صادرات مازوت هیچ محدودیتی ندارد، کما اینکه در تابستان، تا حدودی همه مازوت تولیدی صادر شده است، افزود: آنچه قابل انتظار نبود، افزایش مصرف گاز است که احتمال دارد ناشی از رفتار مردم برای مقابله با کرونا باشد. وزیر نفت با اشاره به آمار شرکت ملی گاز ایران که ازسوی استاندار تهران اعلام شد، گفت: بر مبنای این آمار، مصرف گاز استان تهران از ابتدای آذر تا 12 دی ما
شلیک آلاینده ها به جان مردم
ستاره صبح - هر چه از روزهای سرد سال بیشتر می گذرد، آسمان تهران و دیگر کلان شهرها خاکستری تر می شود و این درحالی است که مدارس و برخی از اصناف اجازه فعالیت ندارند و دراین بین بسیاری استفاده از سوخت ممنوعه (مازوت) را در نیروگاه ها و صنایع دلیل تشدید آلودگی هوا می دانند. رئیس اورژانس تهران، اعلام کرد که از عصر جمعه هشدار سطح نارنجی شماره چهار اورژانس تهران برای آلودگی هوا فعال شده است و آمبولانس ها در حالت آماده باش قرار دارند. این هشدار با افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا فعال شده است و در روزهای دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه نیز در پایتخت فعال خواهد بود. عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست می گوید: درحال حاضر ظرفیت پالایشگاه ها از مازوت پرشده و به واسطه تحریم های بین المللی کسی خریدارشان نیست بنابراین مجبوریم در برخی نقاط از سوخت مازوت استفاده کنیم. یک بام و دوهوا اسماعیل کهرم، بوم شناس و فعال محیط زیست در گفت وگو با ستاره صبح با اشاره به وضعیت وحشتناک هوای تهران در روزهای گذشته گفت: برای حل معضل آلودگی هوا در تهران و سایر کلان شهرها باید ریشه ای عیب یابی و فکری اساسی برای آن شود. در کشور فرانسه باوجود اینکه خودروها، استاندارد ساخته شده است و از سوخت استاندارد نیز استفاده می کنند بازهم طرح زوج و فرد دارند، آن وقت در کشور ما خودروها و سوخت غیراستاندارد است و ما در همین مرحله اول درجا می زنیم! سیاست های مسئولان ما درباره بحران آلودگی هوا، یک بام و دوهوا است. خودروهای تک سرنشین بسیار زیادی در سطح شهر تردد می کنند، واگن قطار مترو به اندازه کافی نیست، وسایل حمل ونقل عمومی که خودش دود می کند، درختان زیادی از بین رفته و به جای آن ساختمان سازی شده است، تا جایی که از دست مسئولان برمی آمد خودرو و موتورسیکلت در شهر ریخته اند و در کنار همه این ها مازوت سوزی هم می کنند! آن وقت کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل می شود تا مشکل را حل کنند. ممنوعیت مازوت سوزی این فعال برجسته حوزه محیط زیست در ادامه به مخاطرات مازوت به عنوان سوخت نیروگاه ها اشاره کرد و گفت: آلایندگی مازوت از زغال سنگ بدتر است، اگر این ماده را در خاک تزریق کنیم خاک را می کُشد و سفره آب زیرزمینی را مسموم می کند؛ مازوت سمی است که به نفت کوره، نفت سیاه یا نفت دریا معروف است زیرا این سوخت در کشتی ها استفاده می شود و در نقاطی حرکت می کنند که تلاطم هوا وجود دارد و سوزاندن آن هوا را آلوده نمی کند. مازوت از زغال سنگ هم آلاینده تر است و این سوخت که به آن نفت دریا نیز گفته می شود، اغلب برای کشتی ها مورداستفاده قرار می گیرد، زیرا که آلاینده آن دودزا و سرطان زاست و باید از شهر دور باشد. ایران سالانه 15 میلیارد لیتر به امارات مازوت می فروخت و امارات آن را برای سوخت کشتی ها استفاده می کرد اما آمریکا از خرید سوخت مازوت ایران جلوگیری کرده و امارات نیز به بهانه اینکه مازوت ایرا ...
ضد و نقیض های مصرف مازوت| شرکت نیروی برق: مازوت مصرف نمی کنیم/ وزیر نفت: مجبوریم مازوت مصرف کنیم/ فعال ...
بزرگی است و بیش از 60 میلیون مترمکعب نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. زنگنه میانگین مصرف گاز کشور را معادل حدود 4 میلیون و 700 هزار بشکه نفت خام عنوان کرد و گفت: ما باید راه حلی برای این مقدار مصرف پیدا کنیم، اما در شرایط فعلی باید با همکاری سازمان ها، اعمال محدودیت ها و دعوت کردن مردم به صرفه جویی، مصرف را مدیریت کنیم. محمد درویش، فعال محیط زیست درباره آلودگی هوای تهران گفت
وزیر نفت ایران: چاره ای جز مصرف مازوت نداریم
برق کم شود مصرف مازوت هم کاهش می یابد و همه تجربه ها در بحث صرفه جویی مصرف گاز با اولویت برق هم اجرا شود. زنگنه با اشاره به اینکه تحویل گازوئیل بیش از این امکان ندارد، ادامه داد: البته بحث صادرات مطرح نیست و ما هر چه اضافه داشته باشیم می دهیم و بخشی هم باید از مخازن نیرگاه ها استفاده شود. گفتنی است آلودگی هوا در تهران و دیگر کلانشهرهای ایران در روزهای اخیر و با پایداری هوا افزایش یافته است. عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست ایران مصرف مازوت و گازوئیل غیر استاندارد در صنایع را منشا اصلی آلودگی هوا در زمستان می داند. ...
مازوت چیست و چرا می گویند دارد ما را خفه می کند؟
می شود تا سوخت زیان آور مازوت در نیروگاه ها و کارخانه ها جایگزین گاز طبیعی شود البته نیروگاه ها نیز بعضاً ناچار به استفاده از این سوخت هستند، زیرا تولید برق کشور نباید متوقف شود. رئیس مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست همچنین یکی از مهم ترین راهکار های استفاده نکردن از سوخت مازوت در نیروگاه ها و کارخانه های بزرگ را، کاهش مصرف گاز در خانه ها دانست و گفت: مردم باید در فصولِ سرد سال نسبت به صرفه جویی در گاز طبیعی اهتمام بیشتری داشته باشند تا نیروگاه ها و کارخانه ها نیز مجبور به استفاده از سوخت های جایگزین از جمله مازوت نباشند. /فرارو ...
اصفهان در حصار آلودگی صنایع؛ خفه ونفسگیرشده است
آلودگی صنایع خفه ونفسگیر شده است. وی افزود: می توان گفت طی 9 ماه گذشتۀ امسال، اصفهان بدترین وضعیت آلودگی هوا را نسبت به سال های گذشته داشته است و این موضوع تهدید جدی برای سلامت شهروندان و محیط زیست اصفهان است. این کنشگر محیط زیست با اشاره به اینکه در سال 97 اصفهان 36 روز هوای پاک داشت و سال 98 تعداد روزهای هوای پاک اصفهان 18 روز یعنی نصف روزهای سال 97 بود، گفت: متأسفانه امسال
کاهش 50درصدی ترددها افزایش 40درصدی آلودگی ها
اسم شان به عنوان متولی در قانون هوای پاک ذکر شده است اما کاری نمی کنند. هر سال هم که به این روزها می رسیم و نفس ها تنگ می شود، قلم برمی داریم به مطالبه گری که آهای شهرداری، آهای وزارت فلان و آهای مجلس و... به داد این مردم برسید و آنها هم حواله مان می دهند به آسمان و بارش باران و وزش باد! این برای نگارنده حتماً دردآورتر از سردردی است که از صبح که پا در خیابان و تا شب که سر بر بالین می گذارد، دارد. با
هوا آلوده تر می شود؛ مراقب باشیم
نیروگاه ها را دلیل آلودگی عنوان کرده است، همزمان عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست نیز گفته: ما نمی توانیم به صرف اینکه برق می خواهیم تولید کنیم و گاز نداریم، مازوت دهیم و هوای شهر را به این روز بیندازیم. با این وجود مقام های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، وزارت نیرو و چند نیروگاه استفاده از سوخت مازوت را تکذیب کرده اند. در این شرایط پیروز حناچی، شهردار تهران هم خواهان توقف استفاده از سوخت های
هشدار خطرناک هواشناسی درباره آلودگی هوای تهران
به آلودگی هوا تا حد امکان از منزل خارج نشوند ضمن آنکه همه افراد از فعالیت های فیزیکی و ورزشی در فضای باز خودداری کنند. * هشدار به نهادهای متولی بابت آلودگی هوای تهران و کلان شهرها وی در پاسخ به این سوال که این هشدار آلودگی هوا به نهادهای متولی هم داده شده است؟ بیان کرد: از هفته گذشته این هشدارها به نهادهای متولی داده شده است و پیشنهاد دادیم که در موضوع کاهش تردد خودروها و
وضعیت تهران بحرانی است/ پایتخت باید 3 روز تعطیل شود
پالایشگاه های اطراف تهران از مازوت استفاده می کنند و همین امر باعث آلودگی هوای پایتخت شده است. مجلسی ها هم به موضوع آلودگی هوا ورود کرده اند و قرار است که موضوع قانون هوای پاک پیگیری شود. آلایندگی در تهران بالا رفته است و پایتخت در وضعیت قرمز قرار گرفته است. برخی می گویند حتی ظرف چند روز آینده شاخص ذرات آلاینده به بالای 200 می رسد. در زمستان امسال به گفته کارشناسان، وضعیت بدتر از
عامل اصلی آلودگی هوای پایتخت چیست؟
ترین راهکار های استفاده نکردن از سوخت مازوت در نیروگاه ها و کارخانه های بزرگ را، کاهش مصرف گاز در خانه ها دانست و گفت: مردم باید در فصولِ سرد سال نسبت به صرفه جویی در گاز طبیعی اهتمام بیشتری داشته باشند تا نیروگاه ها و کارخانه ها نیز مجبور به استفاده از سوخت های جایگزین از جمله مازوت نباشند. به گفته استاندار تهران، پیشنهاد دو روز تعطیلی برای همه دستگاه های اداری دولتی، خصوصی و همچنین
من دچار خفقانم!/ اعتراض مردم به آلودگی هوا با هشتگ مازوت نسوزون
از شهروندان تهرانی به بهانه کاستن از بار ترافیک برای جلوگیری از آلودگی هوای تهران به چه دلیل بوده است؟ به هر حال با مطرح شدن استفاده از سوخت مازوت به عنوان متهم ردیف اول آلودگی هوای پایتخت در روز های اخیر مردم نیز ساکت نمانده و در فضای مجازی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و هشتگی با عنوان مازوت نسوزانید را راه اندازی کردند. یکی از کاربران توییتر دراینباره می نویسد: یعنی
تدابیر ناقص برای رفع آلودگی هوای تهران؛ ادارات نه، مازوت سوزی تعطیل شد!
است که به گفته استاندار تهران، پیشنهاد دو روز تعطیلی برای همه دستگاه های اداری دولتی، خصوصی و همچنین فعالیت های عمرانی در نشست امروز کمیته اضطرار هوا هم مطرح و تایید شده و بر اساس قانون به معاون اول رئیس جمهور ارائه خواهد شد تا وی یا هیات وزیران در این خصوص تصمیم گیری نهایی را انجام دهند ؛ پیشنهادی که احتمالا در شرایط فعلی باید روانه ستاد ملی مقابله با کرونا شود و بعید است در آن ستاد به تصویب برسد
آلودگی هوا شیوع کرونا را افزایش می دهد
، کودکان و سالمندان و در آستانه هوای ناسالم برای همه گروه ها است. از ابتدای امسال 15 روز هوای پاک، 181 روز هوای قابل قبول یا همان سالم و 87 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و 5 روز ناسالم برای همه گروه ها در تهران به ثبت رسیده است. هشدار هواشناسی: احتمال عبور شاخص آلودگی هوا از عدد 200 مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: اگر منابع آلاینده هوا تغییر نکند و
15میلیون لیتر مازوت، راه نفس مردم را گرفته است
گروه جامعه: : هر چه از روزهای سرد سال بیشتر می گذرد، آسمان تهران و دیگر کلانشهرها خاکستری تر می شود و این درحالی است که مدارس و برخی از اصناف اجازه فعالیت ندارند و در این بین بسیاری استفاده از سوخت ممنوعه (مازوت) را در نیروگاه ها و صنایع دلیل تشدید آلودگی هوا می دانند.روز گذشته سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه هشدار، از آلودگی شدید هوا در هفت کلانشهر کشور از جمله تهران، تبریز، مشهد، اصفهان، اراک