دلایل افول خودروسازان داخلی چیست؟
سایر خبرها
مافیا و انحصار در صنعت خودروسازی به ضرر مصرف کننده است
منجر به ایجاد انحصار شد. صنعت خودرو از گذشته به عنوان یک صنعت پیشران بوده و به حرکت درآوردن کل بخش صنعت در اقتصاد کشور را بر عهده دارد اما از زمانی که مسئولین دولتی به این نتیجه رسیدند که تنظیم بازار را از شورای رقابت بگیرد و در اختیار دولت و وزارت صمت قرار دهند این انحراف ایجاد شد. با ممنوعیت واردات مشکلات این حوزه بیشتر شد البته تلاطم بازار و بی ثباتی نرخ ارز هم از بیرون تبدیل به تهدیدی برای این
خودروسازان و تولیدکنندگان لوازم خانگی از حمایت رهبری سوءاستفاده کردند / دروغگوها باید تنبیه شوند !
داخلی سالیان سال است به یک معضل بزرگ و لاینحل تبدیل شده اند. اگر پیش از این مردم از کیفیت، طراحی و قیمت نامعقول خودروهای داخلی ناراضی بودند، امروز دیگر حرف جان مردم در میان است. فرقی هم نمی کند دوران قبل از تحریم را بررسی کنیم یا پس از آن را، داخلی هر دوره مردم را با صدمات مالی و جانی مواجه کرده اند. این گفته ها تنها نظر مردم یا پلیس راهور نیست، بلکه کارشناسان صنعت خودرو نیز به این موضوع اذعان دارند که دیگر کار از کار گذشته است و داخلی به نوعی جنایتکاران بزرگی هستند که توسط گروه هایی حمایت می شو
سایپا دانش بنیان می شود
شد. این رویه در تمام دنیا اجرایی شده و خودروسازی کشور خاصه ایران خودرو و سایپا نیز باید بدین سمت حرکت کنند. *واردات هنر نیست تیموری با بیان این که واردات خودرو هنر نیست؛ چراکه ظرفیت جذب نشده ی خودروسازان خارجی خریداری و در اختیار مصرف کننده ایرانی قرار می گیرد، گفت: تفکر ما نخست اشتغال زایی و تولید محصولی با کیفیت است؛ چراکک اشتغال با هر قیمتی پذیرفتنی نیست.
تشکیل شرکت تعاونی دانش بنیان ها برای همکاری با سایپا
سایپا نیز باید بدین سمت حرکت کنند. قیمت خودروهای وارداتی براساس کشش بازار تعیین می شود مدیرعامل گروه سایپا با بیان این که واردات خودرو هنر نیست، بیان کرد: با واردات خودرو، ظرفیت جذب نشده خودروسازان خارجی خریداری می شود و در اختیار مصرف کننده ایرانی قرار می گیرد، درحالی که تفکر ما نخست اشتغال زایی و تولید محصولی باکیفیت است؛ چراکه اشتغال با هر قیمتی پذیرفتنی نیست. وی افزود: از سوی
صدرایی: پایین آمدن کیفیت خودرو های داخلی فاجعه است/ خودرو های اقتصادی وارد شود تا مردم مجبور به خرید ...
بسیار بالاتر از رنج جهانی به مردم می فروشد، با توجیه زیان بار بودن. بابک صدرایی کارشناس بازار و صنعت خودرو خاطرنشان کرد: در بحث افت کیفیت واقعا خودروسازان باید شرمنده مردم باشند که206 مدل 89 از دید مصرف کننده با کیفیت تر از 206 مدل 1400 است. یعنی خودروساز هر ده سالی که می گذرد دچار افت کیفیت شده است. مردم معتقدند 206 مدل سال 80 که تماما فرانسوی بود، بسیار با کیفیت تر از مدل 90 است و باز
از ادعای ارزان فروشی خودروسازان تا برنامه تحولی وزیر صمت برای خودرو
ندارد و دیگری قیمت خودرو است. وی با بیان اینکه در حوزه قیمت خودرو هم مشکلات متعددی داریم، گفت: قیمت خودرو نسبت به چیزی که تحویل می دهند، بالا است. شورای رقابت باید به طور قانونی قیمت گذاری کند اما وزارت صنعت، معدن و تجارت به این موضوع ورود کرده است و در قالب ستاد تنظیم بازار قیمت گذاری می کند که این خلاف مقررات است. خودروسازان مدعی اند که هر خودرو را تا 30 میلیون تومان زیر قیمت می فروشند و متضرر می شوند، نارضایتی مردم هم که بر همگان روشن است.
نظام نباید هزینه عملکرد خودروسازان را بپردازد
انحصار در صنعت خودروسازی هستند. وقتی انحصار تولید در دست بخشی از خودروسازان است آنها عملا انگیزه ای ندارند تا رضایت مشتری را برای فروش خود جلب کنند. خودروساز می داند، واردات ممنوع است و به این دلیل هر نوع خودرویی که از سوی خودروساز داخلی ساخته شود در بازار مشتری دارد و به همین دلیل اهمیتی به ارتقای کیفیت خودرو خود نمی دهد. این موضوع سبب شده است خودروساز رشد نکند، کیفیت کاهش یابد و قیمت
واردات منطقی خودرو ؛ حذف دخالت دولت و رفع انحصار موجب افزایش کیفیت خودرو می شود
اظهارداشت: مافیا و انحصار خودرو مانند دو لبه تیغه ای است که به جان مردم افتاده است و وزرای ما در دام خودروسازان افتاده اند و همیشه شکست خورده اند. وی گفت: وقتی واردات را ممنوع کرده ایم موجب شده خودروی پراید از رده خارج که فرغونی بیش نیست را 200 میلیون تومان و خودروی چینی 300 میلیون تومانی را به قیمت یک میلیارد و 700 میلیون تومان به مصرف کننده تحمیل کنیم و حقشان ضایع شود. عضو
عملا خودروی تولید داخل نداریم
باشگاه خبرنگاران جوان - لطف الله سیاه کلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت خودروسازان داخلی گفت: خودروی داخلی ما در واقع تولید داخل نیست، زیرا تمام قطعات آن از خارج وارد می شود و فقط در کشور فقط مونتاژ می شود. به گفته این نماینده مجلس واردات خودرو به تولید داخل لطمه نمی زند، زیرا میزان نیاز کشور به خودرو 2 میلیون در سال است تا عرضه و تقاضا مدیریت شود، ولی در
مدل جدید خودروسازی از نگاه خودروسازان چگونه خواهد بود؟
انجمن های قطعه سازی کشور و برخی از قطعه سازان و خودروسازان بخش خصوصی و عمومی در کمیسیون صنایع مجلس برگزار شد . احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در همین رابطه در خصوص ایرادات وارد بر مدل خودروسازی کشور به قیمت گذاری دستوری اشاره کرد و اظهار داشت: قیمت گذاری دستوری زیان های انباشته هنگفتی را بر صنعت خودرو تحمیل کرده است و از سوی دیگر خصوصی سازی واقعی در دو شرکت ایران خودرو و سایپا
موشک سازان، خودروسازان خوبی خواهند شد؟
که باعث بی کیفیت شدن خودرو های ایرانی شده، حمایت های بی حد و اندازه دولت دولت از صنعت خودروسازی است که باعث معلول شدن این صنعت شده است. اعتقاد دارم به صورت غیرمنطقی، غیرعلمی و تحت تاثیر جهل و به اسم خودکفایی از صنعت خودروسازی حمایت شده و هزینه آن را مردم می دهند و انحصاری شدن این صنعت باعث تضییع شدن حق مردم شده است. بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت خودرو تا پیش از سال نو او می
چرا تولید خودرو در ایران رقابتی نیست؟
صف تعمیر یا تعویض قطعات قرار دارند. ظاهرا کیفیت، به چشم اسفندیار صنعت خودروی ایران تبدیل شده است. مصرف کنندگان ایرانی سال هاست از کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند و آزردگی به بخشی از تجربه آنها از خرید این محصولات تبدیل شده است. در این شرایط خودروسازان نیز نتوانسته اند اقدام لازم را انجام داده و از حیثیت خودروی ایرانی، دفاع کنند. دوشنبه صبح، رهبر انقلاب اسلامی نسبت به کیفیت خودروهای تولید داخل
دولت با سه اقدام، صنعت خودرو را از ورشکستگی نجات دهد
، از تصدی گری این صنعت کناره گیری کند و این فرصت را در اختیار افراد کارآفرین قرار دهد تا آنان چرخ این صنعت را به حرکت درآورند. در عوض، دولت سیاست گذاری انجام داده و قوانین مرتبط را به تصویب مجلس برساند. سیاست گذاران در نهایت باید با کمک سایر نهادهای حاکمیتی بر توسعه صنعت خودرو نظارت کنند تا از این چالش خارج شویم. به نظر شما برای ایجاد رقابت و رشد کیفیت، یکی از راهکارها واردات خودرو نیست
کیفیت نامرغوب خودروهای داخلی علت اصلی مرگ و میر در تصادفات جاده ای است + فیلم
علی رضایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به انحصار بازار خودرو توسط دو شرکت ایران خودرو و سایپا اظهارکرد: بخش قابل توجهی از مردم از صنعت خودروسازی رضایت ندارند؛ از طرفی دو شرکت بزرگ سایپا و ایران خودرو، انحصار در بازار خودرو را در دست گرفته اند. وی افزود: قیمت خودرو به صورت لحظه ای و ساعتی تغییر پیدا می کند که فرآیندی اشتباه
خودرو سازان به خود آیند؟
نارضایتی از کیفیت خودرو بازهم خریدار باشند. ناسپاسی خودروسازان کاملا مشهود است چراکه علی رغم اینکه مسئولین در طول چند سال اخیر به بهانه حمایت از صنعت خودرو، اجازه واردات خودرو را ندادند و جلوی فضای رقابتی به بهانه حمایت از تولید گرفته شده است به نوعی فرصت طلبی صورت گرفته است. شرایط به نفع تولید کننده است که در فضای بسته ای که انحصار در دست اوست و خودروی خارجی وارد نمی شود و همچنین متقاضی زیاد است بدون
بهانه جدید خودروسازان برای افزایش قیمت ها چیست؟
نه، اما به هر حال بازار با کمبود خودرو مواجه است. رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با بیان اینکه در حال حاضر بازار خودرو در رکود کامل است، اعلام کرده: هم اکنون خودرو ها در بازار میانگین 100 تا 150 میلیون تومان با کارخانه تفاوت قیمت دارند. اخیرا نیز مقام معظم رهبری از کیفیت خودرو ها انتقاد کرده و تاکید کردند: با وجود حمایت ها در طول سال های گذشته از صنعت خودرو کیفیت خودرو خوب نیست و
آیا انتقاد رهبری از صنعت خودرو به معنای مجوز واردات خودرو است؟
یکشنبه دهم بهمن سال 1400 رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان صنعتی و فعالان و کارآفرینان صنایع مختلف، در بخشی از سخنان خود انتقادات صریحی را متوجه خودروسازان داخلی کردند. ایشان ضمن تاکید بر ارتقای کیفیت تولیدات داخلی گفتند: حمایت های عملی و تبلیغاتی از تولید داخلی باید منجر به ارتقای کیفیت محصولات و همچنین ارتقای فناوری شود اما متأسفانه در برخی صنایع به ویژه در صنعت خودرو به موضوع کیفیت
عرضه خودرو افزایش نیافته است!
به گزارش صنعت ماشین ، موتمنی می گوید: به طور مثال اگر ایران خودرو هزار پژو 206 تیپ 2 را روزانه عرضه بازار کند، قیمت این خودرو 30 تا 40 میلیون تومان کاهش می یابد. نیاز بازار خودرو تامین نمی شود. اگر تاکید به آزادسازی واردات خودرو داریم نه فقط برای واردات خودروهای لوکس بلکه، خرید خودروهای ارزان با تعرفه های وارداتی کم که بازار خودرو را متعادل کند. قیمت پژو 206 تیپ 2 در سال 97، 58 میلیون
کیفی سازی تولید از مسیر آزادسازی واردات خودرو
طرح:مهدی مرتضوی/مردم سالاری انتقادات صریح رهبر معظم انقلاب از کیفیت خودروهای تولیدی داخل کشور، در شرایطی که طی هفته های اخیر با تصادف زنجیره ای خودروها در خوزستان و باز نشدن ایربگ تعدادی از آنها، هجمه های شدیدی علیه خودروسازان داخلی وارد شده بود، بار دیگر موضوع کیفیت خودروها را در صدر خبرها و اظهارنظرها قرار داد. در این میان موض
حمایت مقام معظم رهبری از حقوق مصرف کنندگان و اعتراض به بی کیفیتی محصولات خودروسازان
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه ایران کالا ، آقای عزت الله اکبری تالار دشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با برنامه چشم انداز گفت: در مورد حمایت از حقوق مصرف کننده قبلا به وزرا و معاون اول رئیس جمهور هشدار داده شده و نگاه کمیسیون صنایع و معادن مجلس همراستا با سخنان مقام معظم رهبری است. دخالت های دولت باعث می شود بخشی از صنعت رانتی شده و بخش دیگر به
جایگزین حذف قرعه کشی خودرو چیست؟
مخالف بودند و آن را راه حلی غیر کارشناسانه می دانستند. از دیدگاه این افراد به جای اجرای چنین سیاست هایی باید خودروسازان مجبور به تحویل خودروهای معوقه شوند. اینگونه خود به خود بازار خودرو نظم می گیرد و آشفتگی فعلی بازار برطرف می شود. برخی هم آزادسازی قیمت و عده ای واردات خودرو را گزینه مشکل گشا مطرح می کردند. چه بسا قرعه کشی طی یک سال و نیم گذشته در شرکت های خودروساز نشان داد که در این
تازمانی که رقیبی در بازار خودرو نباشد،کیفیتی دیده نمی شود/ ادامه تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازان
به گزارش مازند اصناف ؛ مهدی سعادتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به پشت پرده مافیای خودرو، گفت: باید برای صنعت خودرو رقیب سازی کرد و تازمانی که رقیبی در بازار خودرو نباشد، کیفیتی در خودروسازی دیده نمی شود. نماینده مردم بابل در مجلس با بیان اینکه کشور حداقل به 20 الی 30 میلیون خودرو در آینده نیاز دارد، افزود: توان تولید کارخانجات خودروسازی 800 هزار تا یک میلیون خودرو در سال
بازار خودرو منتظر طرح ساماندهی؛ چه افرادی می توانند خودرو وارد کنند؟
حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رییسه مجلس گفته است که کمیسیون صنایع بر نظر قبلی خود در ماده 4 طرح ساماندهی صنعت خودرو اصرار کرده است. شورای نگهبان هم اعلام کرده که درباره ماده 4 این طرح مبنی بر آزاد شدن مشروط واردات خودرو ابهامی ندارد، اما مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنان به برخی بند های آن ایراداتی وارد کرده است. میرسلیم می گوید: یکی از مشکلاتی که در خصوص واردات خودرو مطرح می
وقتی گوش خودروسازان به انتقادات ملت بدهکار نیست/ مردم ناراضی اند و خودروسازان همچنان طلبکار
استخوان مصرف کنندگان رسانده است تا آنجا که در روز گذشته رهبر انقلاب صراحتا به این موضوع اشاره و حق را به مردم دادند. رهبر انقلاب در نشست با تولیدکنندگان صنایع مختلف نیز به این موضوع اشاره داشتند و حق را به مردم دادند و تاکید کردند: ما در برخی از محصولات داخلی متأسفانه شاهد این هستیم که به کیفیت توجه نمی شود، این خیلی بد است، این همه حمایت در طول این سالها از صنعت خودرو در کشور شده خب
طرح وزیر صمت برای حذف قرعه کشی خودرو قابلیت اجرا ندارد/ استدلال وزیر صنعت برای تامین تقاضای بازار را ...
براساس گفته وی در سال آینده واردات خودرو نیز آزاد می شود بنابراین تقاضای بازار که حدود 2 میلیون دستگاه خودرو است تامین خواهد شد البته ما این استدلال را با این وضعیت، قبول نداریم. نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در تشریح دلایل نادرست بودن استدلال و راهکار وزیر صمت برای ساماندهی بازار خودرو، افزود: با فرض درستی راهکار وزیر صمت، این سوال مطرح می شود که در
مغایرت های قانونی و اشکالات طرح ساماندهی صنعت خودرو
دولت به منظور حل معضلات حوزه خودرو نسبت به واگذاری کامل سهام خود (تمامی سهام دولتی، چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیرمستقیم) اقدام و خودروسازان را با رعایت قیدهای لازم به بخش خصوصی واقعی واگذار کند. به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از تسنیم: سه تشکل مردم نهاد در نامه ای به دبیر شورای نگهبان، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نوشتند: با سلام و
شیوه قیمت گذاری فعلی منشا رانت و فساد است/ چرا دولت قیمت گذاری خودرو را به بنگاه های تولیدی نمی دهد؟
های خود از این صنعت ادامه دهد. وی تصریح داشت: زمانی که بنگاه تولیدی فرآیند قیمت گذاری را بر عهده می گیرد یعنی با محاسبه هزینه های تولید و جاری خود قیمت نهایی برای مصرف کننده را در آورده و در نهایت سود جانبی از این قیمت را به چرخه تولید باز می گرداند. بیشتربخوانید: گرانی جدید خودرو در 2 ماه آخر سال! / تکلیف دولت با بازار خودرو مشخص نیست/ حذف ارز ترجیحی چه اثری بر قیمت خودرو