تقدیر شهردار تهران از تلاش های پزشکان در جنگ 12 روزه | ضرورت تدوین چارچوب ...
سایر منابع:
سایر خبرها
کلینیک ویژه بیمارستان مهدیه افتتاح شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، کلینیک ویژه بیمارستان مهدیه با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، رییس بیمارستان، خیرین حوزه سلامت، روسای بخش های مختلف بیمارستان و جمعی از مسئولان افتتاح شد. محمداسماعیل قیداری، رییس دانشگاه، در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش های خیرین حوزه سلامت، از خیرین پایه گذار بیمارستان مهدیه قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد که این مسیر روشن ادامه
تکلیف 6 میلیارد یورویی برای وزارت بهداشت | قیمت خدمات درمانی در ایران ارزان است
همشهری آنلاین – مریم سرخوش: مجید زنگویی، دبیر کل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در آیین رونمایی از چهارمین همایش و نمایشگاه بین المللی بیمارستان ها و مراکز درمانی IPH از میزبانی نخبگان بین المللی حوزه گردشگری در این رویداد خبر داد و گفت: با همت مدیران و تشکل های پیشرو و بخش خصوصی امروز شاهد یکی از گسترده ترین رویدادهای بین المللی خدمات درمان و گردشگری در سطح منطقه هستیم. رویدادی که هم
بهورزان سربازان خط مقدم عرصه سلامت هستند/ ضرورت ارتقای عدالت در حوزه بهداشت و درمان
تعیین کنیم. استاندار گیلان عدالت را محور سلامت جامعه دانست و افزود: تحقق عدالت در نظام سلامت، ضامن کارآمدی و بهره وری است. همان طور که در دفاع نیازمند سربازی هستیم که به موقع فرمان را اجرا کند، در حوزه سلامت نیز بدون بهورزان و عدالت در عرصه بهداشت و درمان، هیچ نظامی موفق نخواهد بود. حق شناس با اشاره به وضعیت جمعیتی استان تصریح کرد: در سال گذشته 19 هزار و 400 نفر در گیلان فوت
پاک مهر: وزارت بهداشت با تبعیض در سهمیه های پزشکی، فرصت تحصیل را از دانش آموزان گرفت/ کمیسیون بهداشت ...
/> وی با بیان اینکه تصمیم وزارت بهداشت با تحقق عدالت در حوزه نظام سلامت منافات دارد گفت: این کار باعث می شود داوطلبان کنکور در برخی از استان ها با رتبه خوب نتوانند در رشته پزشکی قبول شوند ولی برخی از مناطق با چند برابر این رتبه قبول خواهند شد؛ بنابراین هفته بعد یکشنبه این موضوع در دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان خواهد بود و یا حضور حداقل معاون آموزشی وزارت بهداشت این مساله را بررسی خواهیم کرد.
کمبود پزشک زنگ خطری برای آینده نظام سلامت ایران/ بی توجهی وزارت بهداشت به قانون افزایش جذب دانشجویان ...
دست وپنجه نرم می کند؛ کمبود پزشک. این مشکل، مثل زخمی کهنه، نه تنها درمان نشده، بلکه هر روز عمیق تر می شود. بر اساس آمارهای رسمی، ایران تنها حدود 16 پزشک به ازای هر ده هزار نفر جمعیت دارد؛ در حالی که شاخص کشورهای توسعه یافته ی اقتصادی بیشتر از این رقم است. این شکاف آماری به معنای آن است که در شرایطی مثل جنگ یا شیوع بیماری های گسترده، ظرفیت پاسخگویی نظام سلامت به شدت کاهش خواهد یافت.
حضور بانک رفاه به عنوان بانکی سلامت محور در حوزه بهداشت و درمان
دکتر اسماعیل لله گانی گفت: بانک رفاه کارگران به عنوان بانکی سلامت محور در حوزه بهداشت و درمان حضور موثری دارد و هزینه در این عرصه را سرمایه گذاری برای بهبود خدمات درمانی می داند. به گزارش دنیای بانک از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، مدیرعامل این بانک در بازدید یک روزه از استان لرستان با دکتر فکوری، رئیس بیمارستان شفا که با مشارکت بانک رفاه کارگران به بهره برداری رسیده است دیدار کرد و
1187بهورز درخانه های بهداشت روستایی و عشایری فارس خدمت می کنند
جامعه مسوول آموزش بهورزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تبریک(12 شهریور) روز بهورز به تمامی پیشگامان حوزه بهداشت و درمان استان فارس، اظهار کرد: این روز فرصتی برای تقدیر از زحمات بهورزان و بازنمایی موفقیت های ملی در حوزه سلامت است؛ بهورزان با مهارت و تلاش خود، خدمات بهداشتی شایسته به مردم ارائه می دهند و این تلاش ها، نقشی محوری در ارتقای سلامت جامعه دارد.
پیام دکتر محمدعلی نوبخت، فرماندار مرکز استان به مناسبت روز بهورز
بسم الله الرحمن الرحیم نقش خطیر و بی بدیل بهورزان در عرصه سلامت عمومی، جلوه ای روشن از خدمت صادقانه، ایثار اجتماعی و احساس مسئولیت نسبت به همنوعان است. جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری مرهون تلاش های بی وقفه کسانی است که در دورترین نقاط شهری و روستایی، با کمترین امکانات اما با بیشترین اخلاص، پرچم سلامت را برافراشته نگاه داشته اند. بهورز تنها یک خدمتگزار حوزه بهداشت نیست؛ او
تجهیز بیمارستان نمازی شیراز به فناوری های پیشرفته درمان سرطان
به گزارش خبرگزاری مهر ، سید بصیر هاشمی شامگاه سه شنبه در آئین بزرگداشت روز پزشک و داروساز در بیمارستان نمازی شیراز گفت: کادر بهداشت و درمان همواره در خدمت رسانی به مردم پیشگام بوده و تلاش های آنان در حافظه تاریخی کشور ماندگار است؛ جامعه پزشکی در سخت ترین شرایط، برای حفظ سلامت مردم پای کار ایستاده و همواره همراه مردم بوده است. وی با اشاره به برگزاری این مراسم در ایام مبارک و فرصت
پیام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت 12 شهریور، روز بهورز
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ؛ دکتر اولیائی منش معاون بهداشت، در پیامی به مناسبت 12 شهریور، روز بهورز، ضمن تبریک این روز به همه بهورزان دانشگاه علوم پزشکی تهران به ویژه همکاران محترم حوزه معاونت بهداشت و شبکه های تابعه، بر نقش بی بدیل آنان در ارتقای شاخص های بهداشتی و سلامت جامعه تأکید کرد . وی در بخشی از این پیام گفت: بهورزان به عنوان پیشگامان ارائه خدمات
"بهورزان" قهرمانان گمنام ارتقای سلامت/مروری بر دستاوردهای کشور در خدمات بهداشتی اولیه
روایت آمار یکی از مهم ترین خدمات بهورزان به جامعه، ارائه خدمات واکسیناسیون و مراقبت از نوزادان، مادران باردار و شیرده است که در ادامه به نتایج تلاش های ملموس این قشر در این حوزه می پردازیم. واکسیناسیون از موثرترین مداخلات بهداشتی درمانی شناخته شده ارتقای سلامت کودکان است و سالیانه از مرگ 2.5 میلیون کودک زیر 5 سال در دنیا جلوگیری می کند. سازمان جهانی بهداشت در سال 2000 هدف
بهورزان؛ سربازان گمنام سلامت در دورافتاده ترین نقاط
ارائه خدمات سلامت به مردم هستند. اورنگ ایلامی ، دوازدهم شهریورماه، مصادف با روز بهورز ، را فرصتی برای قدردانی از تلاش های بهورزان استان فارس خواند که با دانش، تجربه و تعهد خود در خط مقدم خدمت به مردم، نقش مهمی در پیشگیری از بیماری ها و ارتقای شاخص های سلامت دارند. وی با بیان اینکه از این تعداد، یک هزار و 151 بهورز در خانه های بهداشت روستایی و 36 بهورز در خانه های بهداشت عشایری
دکتر حسین ملک افضلی: بهورز نماد عدالت در سلامت و الگوی جهانی مراقبت های اولیه است
بهورزان در کاهش مرگ ومیر نوزادان، افزایش دسترسی مردم به خدمات پیشگیری و درمان و توسعه سلامت محله محور، خواستار به روزرسانی ساختار آموزش و ارتقای جایگاه آن ها متناسب با نیازهای امروز جامعه شد. در آستانه دوازدهم شهریور، روز ملی بهورز، دکتر حسین ملک افضلی، عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران و از معماران نظام مراقبت های اولیه سلامت در کشور، در گفت وگویی تفصیلی با اشاره به
شهردار تهران از برنامه راه اندازی بیمارستان شهر سالم خبر داد
انقلاب دانست و افزود: جامعه پزشکی با تلاش و ایثار، سرمایه ای بی نظیر برای ایران ایجاد کرده که باید حفظ و تقویت شود. زاکانی با اشاره به کاستی های بهداشت در پایتخت تصریح کرد: تهران با وجود امکانات گسترده درمانی، در حوزه بهداشت با مشکلاتی مواجه است که باید با همکاری مسئولان و بازبینی خدمات شبکه ای موجود، برطرف شود. او تدوین چارچوب دقیق و مدون سلامت را مقدمه ارتقای خدمات دانست و
برپایی میز خدمت سلامت در مرکز کارآفرینی شهرک رسالت
می توان ویزیت پزشکی و ویزیت مامایی، غربالگری قند و فشارخون و مشاوره تغذیه اشاره کرد. به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت جنوب تهران دانشگاه علوم پزشکی تهران، سارا قربانی، کارشناس واحد گسترش این مرکز گفت: در این میزهای خدمت، دکتر فاطمه ولی سرپرست مرکز خدمات جامع سلامت امام علی (ع)، مینا عبدلی مراقب سلامت، مجید حاجی زاده کارشناس تغذیه و سحر بخشنده مامای مراقب سلامت برای 140 تن از مردم و
پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به مناسبت روز بهورز
دوازدهم شهریورماه، روز بهورز، فرصت ارزشمندی است برای قدردانی از تلاش های صادقانه و بی وقفه کسانی که سنگ بنای نظام سلامت کشور را در دورترین نقاط شهری و روستایی نهاده اند. بهورزان، به عنوان پیشگامان عرصه بهداشت، با دانش، مهارت و عشق به خدمت، همواره نقش بی بدیلی در ارتقای شاخص های سلامت ایفا کرده و به عنوان حلقه ای مطمئن میان مردم و شبکه بهداشتی کشور شناخته می شوند. اینجانب ضمن
پیام تبریک دکتر مصطفی امینی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری به مناسبت روز بهورز و قدرانی بهورزان
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، دانشگاه علوم پزشکی تهران متن پیام تبریک دکتر امینی به شرح زیر است: 12 شهریور ماه، روز بهورز، فرصت ارزشمندی است تا از تلاش های بی وقفه شما سفیران سلامت در خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستاها قدردانی نمایم. شما با تعهد، دلسوزی و تلاش های شبانه روزی خود، نقش بی بدیلی در ارتقای سطح سلامت جامعه ایفا کرده اید و
پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم به مناسبت گرامیداشت روز بهورز
، سنگربان حقیقی جبهه بهداشت و درمان کشور نامگذاری شده است. روز تلاشگرانی که پیام سلامت را به مناطق دورافتاده کشور نیز رسانده و همراه و همدوش لحظه به لحظه مشکلات و بیماری مردم بوده اند؛ به ویژه بهورزان عزیز منطقه شرق استان کرمان در پنج شهرستان ( بم ، نرماشیر ، فهرج ، ریگان، گنبکی ) که در مناطق محروم، رنج مضاعفی را به جان و دل خریده و ارتقاء سلامت و بهداشت امروز در منطقه مرهون خدمات صادقانه این
بهورزان سربازان خط مقدم سلامت در روستاهای ایران هستند
دهه 1360 با هدف پوشش خدمات اولیه بهداشتی در روستاها و مناطق محروم تأسیس شد؛ خانه هایی که با آموزش نیروهای بومی، خدماتی چون واکسیناسیون، پایش سلامت مادران و کودکان، بهداشت محیط و مبارزه با بیماری های واگیر را در نقاطی که پزشکان کمتر حضور می یافتند، به مردم ارائه کردند . بهورزان در سال های پس از انقلاب اسلامی، نقشی تعیین کننده در کنترل بیماری های واگیردار همچون مالاریا، سرخک و فلج اطفال
پیام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به مناسبت روز بهورز
/> به نام خدا بهورزان، سنگ بنای نظام سلامت در عرصه بهداشت اولیه و پیشگیری هستند و بی وقفه در دورترین نقاط شهری و روستایی کشور، چراغ امید و سلامت را روشن نگاه می دارند. به مناسبت فرارسیدن روز بهورز، بر خود لازم می دانم صمیمانه ترین تبریک ها و قدردانی ها را نثار تلاش های ارزشمند بهورزان عزیز و مربیان دلسوز بهورزی نمایم. بی تردید خدمات بی منت و متعهدانه این عزیزان در ارتقای سطح سلامت
برگزاری نشست فرماندار تهران با شهردار و معاونان منطقه 10
به گزارش روابط عمومی فرمانداری تهران، حسین خوش اقبال معاون استاندار و فرماندار تهران در نشست با مهدی اخ الصنایع شهردار منطقه 10 و معاونین وی و شهردار نواحی منطقه که با حضور سعید بشیری معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و شهدای اخیر حمله رژیم صهیونیستی، گفت: خدمت به مردم توفیقی الهی است و خوشحالیم که فرصت حضور در مجموعه شهرداری این منطقه فراهم شد
حرکت پیوسته در جغرافیای خدمت رسانی شیراز / همگرایی و صیانت جمعی از بنای افتخار و سربلندی
موکب احمدبن موسی (ع) در مرز شلمچه و خدمت به زائران بود. قائم مقام شهردار و فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری شیراز گفت: این حضور میدانی نشان داد که مدیریت شهری، خادم صدیق مردم است. فرج زاده هفته دولت را نقطه اوج ماه ها تلاش و برنامه ریزی خواند و اعلام کرد: در این ایام، پروژه هایی به ارزش حدود 13 هزار میلیارد تومان افتتاح، بهره برداری یا کلنگ زنی شد که از این میان، شش
خدمت رسانی بیش از هزار بهورز در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
دارند و بیش از 1800 مراقب سلامت نیز در این مناطق خدمات رسانی می کنند. وی افزود: 550 دانشجوی بهورزی نیز در حال آموزش هستند و پس از تکمیل دوره دو ساله آموزشی به جمع سایر همکاران خود در حوزه بهداشت خواهند پیوست. مدیر توسعه و ارتقاء دانشگاه با اشاره به نامگذاری 12 شهریورماه به عنوان روز بهورز گفت: این روز فرصتی است برای ستایش صادقانه افرادی که زندگی خود را وقف آسایش دیگران کرده
تلاش برای ماندگاری پزشکان متخصص و توسعه زیرساخت ها از اولویت های اصلی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است
تلاش های انجام شده در راستای خدمات رسانی در بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه، تأکید کرد: پرداخت مطالبات و پیگیری امور رفاهی کارکنان مجموعه سلامت از اولویت مسئولان دانشگاه است که از راه های مختلف، در حال پیگیری است. سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر تداوم خدمات رسانی هرچه بهتر به مردم در حوزه درمان افزود: اولویت حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی خدمت رسانی مطلوب و سریع
مراسم افتتاحیه مراکز جامع سلامت شهری و روستایی شهرستان قرچک
در این مراسم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران بر اهمیت مراکز بهداشت و درمان روستایی تأکید نمود .
اخبار تهران|مقابله ضربتی با جمع آوری غیرمجاز پسماند خشک در منطقه 19
خدماتی تعیین شده برای این مجموعه است و تلاش های مستمر و کارآمد حوزه شهرسازی منطقه 14 در تحقق درآمدهای شهری و بهبود شرایط خدمات رسانی به شهروندان با جدیت ادامه دارد. دیدار شهردارمنطقه 12با مدیران دانشگاه و موسسه عالی رفاه در نشست مشترک شهردار منطقه 12 و جمعی از معاونان ومدیران منطقه با مدیران دانشگاه و موسسه عالی رفاه، بر توسعه همکاری های مشترک در راستای احیای مسیر راهیان انقلاب
جمهوری اسلامی در حوزه علوم پزشکی در اوج خدمت رسانی قرار دارد
های بهداشت و سلامت را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: در همین رابطه توجه کمتری به حوزه های دیابت، بیماری های غیرواگیر مانند دیابت، چاقی و فشار خون در بین مردم است و لازم است این موارد اصلاح شود. ابرازا با بیان این که شهر پردیسان با مشکل پایگاه سلامت و مرکز جامع خدمات سلامت مواجه است، افزود: این مسئله به دلیل رشد جمعیت است. الان باید پنج پایگاه سلامت و 2 مرکز جامع خدمات سلامت در پردیسان باشد، اما این رقم وجود ندارد. در حال حاضر پردیسان یک مرکز اورژانس فعال دارد. پایان/* اندیشه معاصر را در ایتا ، روبیکا ، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید. ...
تکریم حجت الاسلام قریشی و معارفه دکتر محمد تنها مسئولان پیشین و جدید دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی ...
قدردانی از حسن اعتماد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نسبت به انتخاب دکتر محمد تنها، اظهار داشت: ایشان از نیروهای توانمند و باسابقه نهاد هستند. امیدوارم دوستان و همکاران دانشگاه با شناخت و همراهی کامل، در کنار ایشان باشند. ان شاءالله با حضور ایشان، دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه فرهنگی همچون دیگر عرصه ها همچنان بدرخشد . خدمت پس از حجت الاسلام قریشی دشوار است، اما
برپایی بیمارستان سیار 64 تختخوابی در چالدران
سپاه را توسعه خدمات جهادی به مردم به عنوان صاحبان انقلاب اسلامی دانست و افزود: طرح ملی جهاد سلامت نیروی زمینی سپاه در مناطق کم برخوردار، صعب العبور، مرزی و عملیاتی، در راستای تحقق فرمان فرمانده معظم کل قوا مبنی بر محرومیت زدایی در عرصه بهداشت و درمان در مناطق هدف، اجرایی شده است. وی بر استفاده از فناوری های نوین و سامانه های هوشمندسازی، به ویژه پزشکی از راه دور و نسخه نویسی الکترونیک در