سایر منابع:
سایر خبرها
تلاش روزنامه سعودی
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، پس از آنکه امروز (پنج شنبه) دو مقام ارشد سعودی ایران را مسئول حمله تلافی جویانه پهپادهای انقلابیون یمن به تأسیسات نفتی عربستان سعودی متهم کردند، نشریه عرب نیوز متعلق به خاندان سعودی هم در سرمقاله امروز خود با تکرار ادعاهایی مشابه، به آمریکا توصیه کرده نقاطی از ایران را هدف حمله هوایی قرار دهد. این روزنامه با تایید اظهارات یک دهه پیش عبدالله بن
برتری قاطع مبارزان یمنی در برابر ائتلاف
جنگنده های متجاوز سعودی بامداد دیروز پنجشنبه خانه های مسکونی روزداران یمنی را که در خواب بودند هدف قرار دادند. بنا بر گزارش منابع خبری جنایات جدید ائتلاف متجاوز سعودی به شهادت یا زخمی شدن بیش از 30 شهروند یمنی در یک محله مسکونی در تقاطع خیابان های الرباط و الرَّقاص در صنعاء منجر شد. ظاهرا این جنایات در واکنش به حملات پهباد های یمنی به تاسیسات نفتی سعودی ها در روز های گذشته صورت گرفته
حمله به غیرنظامیان، برای متجاوزان پیامدهایی فاجعه بار دارد
که ساخت آمریکاست، در ظهر ماه رمضان بر فراز منطقه ای مسکونی در مرکز صنعا به پرواز درآورد و شماری از شهروندان را که بیشترشان کودک و زن بودند، شهید و زخمی کرد. مستثنا نکردن غیرنظامیان (از حملات) حماقتی بزرگ است و برای نیروهای متجاوز پیامدهای فاجعه بار خواهد داشت.ما همبستگی کامل خود را با عبدالله صبری، رئیس اتحادیه روزنامه نگاران یمن که به همراه شماری از اعضای خانواده اش در این جنایت هولناک
تشدید فشار ها به ایران با معامله قرن ارتباط دارد؟
قرن امریکا مربوط است. جارد کوشنر، داماد ترامپ اعلام کرده است که اواخر ماه رمضان یعنی حدود سه هفته دیگر معامله قرن اعلام می شود. بی شک این طرح که همه جانبه به سود اسرائیل است و اصلا توجهی به حقوق فلسطینیان و اعراب نکرده است، با واکنش های شدیدی در میان مردم عرب و مسلمان مواجه خواهد شد. به احتمال بسیار زیاد این طرح از سوی جامعه بین المللی رد خواهد شد. همان طور که کشورهای اروپایی و بسیاری از کشورهای
حمله به خط لوله سعودی ربطی به ایران نداشت
از محاصره ائتلاف سعودی بگذرد. او گفت: حمله به خط لوله عربستان با پهپادی انجام شد که خود نیروهای حوثی در یمن ساختند . نیروهای حوثی روز سه شنبه اعلام کردند که با استفاده از هفت پهپاد به تاسیسات نفتی عربستان حمله کرده اند. وزارت انرژی عربستان هم حمله به خط لوله نفت این کشور را تایید کرد . جاناتان کوهن، نماینده آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه در واکنش به حمله انصارالله در
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه
اخبار داخلی ********** * تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حالی که کشور در جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمنان قرار دارد، ولی جای تعجب است که رفتار برخی از افراد با این جنگ همخوانی ندارد. * تهران- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به لزوم توجه به منزلت نخبگان و استفاده از ظرفیت آنها برای رفع مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: اگر به جای نخبه نوازی، آنها را در کشور نادیده بگیریم زمینه مهاجرت این قشر
"سال ننگین سعودی"
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه المیادین؛ سازمان عفو بین الملل همزمان با اولین سالگرد زندانی شدن شماری از فعالان زن سعودی, در گزارشی با عنوان "سال ننگینِ سعودی", موارد نقض قوانین حقوق بشر را در عربستان در سال 2018 به صورت مستند ارائه کرد. زهرا الدیرانی خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی با اشاره به این موضوع گفت: سازمان عفو بین الملل در اولین سالگرد زندانی
عربستان به بمباران غیرنظامیان در یمن اعتراف کرد
به گزارش بامداد جمعه شبکه خبری روسیا الیوم، ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف سعودی گفت: فرماندهی نیروهای مشترک، موضوع بمباران اخیر صنعا را به یک تیم ارزیابی حوادث برای بررسی احتمال اتفاقی بودن این حادثه ارجاع داده است. وی مدعی شد که ائتلاف سعودی به رعایت استانداردهای بین المللی و مبانی حقوق بین الملل بشردوستانه در حملات خود در یمن پایبند است. ائتلاف سعوی روز گذشته اعلام کرد که در حمله هوایی
پلوسی: ترامپ مجوز کنگره برای جنگ با ایران را ندارد
عنوان دسته هشت نام برد. اظهارات وی پس از آن بیان می شود که در روزهای اخیر بحث بر سر بالا گرفتن احتمال رویارویی نظامی ایران و آمریکا بالا گرفته است. آمریکا اوایل هفته گذشته اعلام کرد که در واکنش به تهدیدهای اخیر ایران ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن را همراه با شماری بمب افکن بی- 52 به خلیج فارس فرستاده است. چند روز بعد کشورهای امارات و عربستان خبر دادند که چند کشتی تجاری
برجک سعودی پرید؛ انصارالله: مراکز حساس امارات هم در تیررس است
نظامیان سعودی از سوی دیگر یک رسانه معارض عربستانی اعلام کرده که، به یک برگ سند داخلی وزارت دفاع عربستان دست یافته که حاکی از وحشت نظامیان این کشور از حملات انفجاری اخیر در تأسیسات نفتی است. به گزارش فارس، این سند، نامه ای است به امضای سرهنگ ستاد محمد بن ناصر الحربی فرمانده نیروی وظیفه 162 نیروی زمینی ارتش سعودی در منطقه الشرقیه خطاب به معاون فرمانده این نیرو درخصوص آماده باش برای استقرار
چرا می ترسانند؟
های نظامی خوبی دست یافته اند. با 7 پهپاد هجومی بزرگ ترین و یکی از موثرترین حملات پهپادی انتحاری را به مراکز نفتی عربستان انجام داده و ترس! را بر اندام فرزندان ابولهب انداخته اند. شاید عملیات فجیره در امارات نیز کار همین انقلابیون یمن باشد، نمی دانیم. (تا این لحظه مسئولیت عملیات علیه نفت کش های این بندر مهم استراتژیک را کسی بر عهده نگرفته است). بیایید دوباره مرور کنیم: پس از 4 سال حملات
واکنش کاربران به طواف خانه توسط خلیفه حفتر با همراهی آل سعود+فیلم و عکس
که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است. چندی پیش حفتر با حمایت امارات و عربستان برای تصرف شهر طرابلس نیروهای خود را به سمت غرب لیبی گسیل داشت تا به گفته خود آنجا را از “عناصر تروریست” پاکسازی کنند. در مقابل، نیروهای وابسته به دولت وفاق لیبی نیز به مقابله با آنها در شهر طرابلس پرداختند که تنش ها در برخی محله های این شهر همچنان ادامه دارد. تاکنون بیش از 260 نفر
مسکو تایید کرد؛ دو تبعه روس در حمله سعودی ها به یمن زخمی شدند
به ریاض ادامه می دهند. آمار دقیقی از میزان کشته های مستقیم و غیرمستقیم این حملات وجود ندارد، اما روزنامه واشنگتن پست 6 ماه پیش با استناد به آمارهای مربوط به مراکز درمانی تعداد حداقلی کشته ها را بیش از 50000 نفر تخمین زد.
ممنوعیت دیدار عبدالله اوجالان با وکلایش برداشته شد
به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه جمهوریت، عبدالحمید گل، وزیر دادگستری ترکیه در اظهاراتی با اشاره به مسئله عبدالله اوجالان و ممنوعیت دیدار وی با وکلایش که در چند سال اخیر اعمال شده است گفت: پیش از این رای بر اعمال محدودیت در دیدار عبدالله اوجالان با وکلایش وجود داشت؛ این محدودیت ها برداشته شده است. در خصوص ممنوعیت های دیدار با عبدالله اوجالان قوانین برداشته شده است و امکان دیدار بعد از این فراهم
خلیفه حفتر میهمان عربستان با لباس احرام
، اخوانی هایی که مورد حمایت ترکیه و قطر هستند؛ هر چند که وی نماینده دولت قانونی موسوم به وفاق ملی شناحته می شود، دولتی که سازمان ملل آن را به رسمیت شناحته است. این روزنامه الکترونیکی در ادامه به بررسی برخی اظهارنظر های کاربران پرداخته و نوشته، آن ها عربستان را سرزنش می کنند، زیرا برای حج قطری ها، سوری ها و یمنی ها سخت گیری می کند، اما به ژنرالی که مرتکب جنایات جنگی شده و علیه دولت مشروع در
نامه عربستان به سازمان ملل و اتهام زنی علیه ایران
نیز که یک روز قبل از آن رخ داد و امارات اعلام کرد که چهار نفتکش در ساحل امارت فجیره در اقدامی خرابکارانه آسیب دیدند، عربستان سعودی اعلام کرد که دو نفتکش آسیب دیده، متعلق به ریاض است. در همین ارتباط، عربستان سعودی و امارات عربی متحده نامه مشترکی به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترش در مورد حادثه فجیره ارائه کردند. ارتش یمن در پاسخ به حملات عربستان سعودی، سه شنبه هفته جاری طی عملیاتی پهپادی دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو در استان های الدوادمی و عفیف را هدف قرار داد (+) و پمپاژ نفت این کشور از شرق و به غرب سعودی برای ساعاتی متوقف شد. ...
راهکار راهبردی برای رفع تنش ایران آمریکا / کیش ایران به اروپا
پایبند باشد. حتی درخصوص بخشی از قطعنامه شورای امنیت که در آن بحث موشکی مطرح شده، ایران تفسیر، اعتراض و توضیح خود را به صورت سندی مکتوب به شورای امنیت ارائه داده است. این موارد نشان دهنده آن است که نوع نگاه ایران به مقوله برجام یک نگاه حقوقی و قانونی است تا یک نگاه سیاسی. اما نباید از این موضوع غفلت کرد که واقعیت نظام بین الملل آمیزه ای از قدرت، نظم و حقوق است؛ یعنی نه صرفا قانون و حقوق
تلاش روزنامه سعودی برای تحریک آمریکا به اقدام نظامی علیه ایران
به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس ، پس از آنکه امروز (پنج شنبه) دو مقام ارشد سعودی ایران را مسئول حمله تلافی جویانه پهپاد های انقلابیون یمن به تأسیسات نفتی عربستان سعودی متهم کردند، نشریه عرب نیوز متعلق به خاندان سعودی هم در سرمقاله امروز خود با تکرار ادعا هایی مشابه، به آمریکا توصیه کرده نقاطی از ایران را هدف حمله هوایی قرار دهد. این روزنامه با تایید اظهارات یک دهه پیش عبدالله بن
یونیسف: هفت هزار و 300 کودک یمنی در جنگ کشته شده اند
را برای ارسال فوری کمک های بشر دوستانه به مناطق پر تنش باز کنند و با برقراری آتش بس امکان واکسیناسیون کودکان را فراهم کنند. مدیر یونیسف در پایان خطاب به اعضای شورای امنیت گفت: 15 میلیون کودک یمنی از شما می خواهند تا زندگیشان را نجات دهید و از شما درخواست کمک دارند. عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن
آمریکا در جنگ یمن به دنبال پول است / هیچ سلاحی از ایران وارد نکردیم / پهپادهایمان را خودمان می سازیم
. آمریکا می خواهد از طریق عربستان به پول برسد بنابراین اساس این جنگ همین است و این جنگ قانونی نیست . * طرف مقابل علیه ما پروپاگاندا راه انداخته است محمد علی الحوثی ادامه داد: ما به نیروهای خود آموزش داده ایم که به هیچ عنوان حقوق بشر و قوانین یمن را نقض نکنند. همانطور که گفتم از کمیته تحقیقات درخواست کردم تا تحقیقاتی را درباره این جنگ انجام دهد و این طرف مقابل بود که مانع تحقیقات
گزارش انفجار نفتکش ها در بندر فجیره به سازمان ملل
آفتاب نیوز : روزنامه انگلیسی زبان 'عرب نیوز' امروز (پنجشنبه) از مبداء واشنگتن نوشت: عربستان سعودی، امارات متحده عربی و نروژ، با همکاری شرکای بین المللی خود در زمینه انفجار تانکرها و نفتکش ها در بندر فجیره تحقیق می کنند. دولت های این سه کشور به سازمان ملل اطلاع دادند که چهار نفتکش مورد هدف قرار گرفته و دستکم سه کشتی در آب های اصلی امارات متحده عربی در روز 12 ماه می (22 اردیبهشت
مقام یمنی:جنایت امروز سعودی ها دلیلی بر شکست آنهاست
به گزارش شبکه خبری المسیره، محمد عبدالسلام با محکوم کردن حملات روز پنجشنبه جنگنده های سعودی به مناطق مسکونی صنعا که ده ها کشته و زخمی به جاگذاشت افزود: حمله به غیرنظامیان در ماه مبارک رمضان در پی عملیات ارتش و کمیته های مردمی به یکی از تاسیسات لجستیکی دشمن، شکست نظامی، سیاسی، اخلاقی و رسانه ای نیروهای متجاوز را ثابت می کند. سخنگوی جنبش انصارالله معیارکشورهای غربی و استعماری را در برخورد با
52 یمنی طی حملات جنون آمیز سعودی شهید و یا زخمی شدند
عربستان بیانیه ای صادر کرد که در آن آمده است: حملات ائتلاف عربی (- آمریکایی) به یمن همچنان ادامه خواهد یافت. در این بیانیه ادعا شده که حملات ائتلاف متجاوز به یمن و کشتار کودکان و زنان یمنی در چارچوب قوانین بین المللی است. پیشتر نیز جنگنده های - بمب افکن سعودی دوباره، 17 بار شهرستان عبس در استان 'حجه' واقع در غرب یمن را بمباران کردند. عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از
اثرحمله حوثی ها به آلترناتیو سعودی تنگه هرمز و بازار نفت
فجیره نیز که روز یک شنبه مورد حمله قرار گرفت، با ایده ای مشابه ساخته شده است. هیچ گروهی انفجار در بندر فجیره را بر عهده نگرفته است و عربستان و امارات نیز هنوز درباره مقصر انفجار چیزی نگفته اند. دیروز مجید تخت روانچی نماینده دایم ایران در سازمان ملل با اعلام اینکه ایران قطعا هیچ نقشی در حادثه فجیره نداشته است اعلام کرد: ما در این خصوص تاسف خود را ابراز کرده ایم. ایران خواستار تحقیقاتی جامع در این
آسوشیتدپرس: تنش بر سر ایران آزمونی برای آمریکا و متحدان اروپایی است
لفظی خودداری می کند. بر اساس توافق هسته ای که در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از آن حمایت شده است، آژانس بین المللی انرژی اتمی هر چند ماه یکبار گزارشی را درباره پایبندی ایران به مفاد توافق موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک ارائه می دهد. گزارش بعدی آژانس قرار است در پایان ماه مه ارائه شود و اروپایی ها به جای تایید مواضع آمریکا منتظر نتایج این گزارش هستند. آسوشیتد پرس در پایان
امروز چه خبر بود؟ از سفر ناگهانی رییس جمهور سوییس به آمریکا برای مذاکره درباره ی ایران و مخالفان و ...
سازمان ملل ارائه کردند. روزنامه انگلیسی زبان ‘عرب نیوز’ امروز (پنجشنبه) از مبداء واشنگتن نوشت: عربستان سعودی، امارات متحده عربی و نروژ، با همکاری شرکای بین المللی خود در زمینه انفجار تانکرها و نفتکش ها در بندر فجیره تحقیق می کنند. دولت های این سه کشور به سازمان ملل اطلاع دادند که چهار نفتکش مورد هدف قرار گرفته و دستکم سه کشتی در آب های اصلی امارات متحده عربی در روز 12 ماه می (22
پشت پرده کوک کردن ساز حمله نظامی
پروپاگاندای خارجی برای حمایت از آنان در انتخابات است. این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: هیلی نماینده امریکا در سازمان که مهر ماه سال گذشته که استعفا داد گفته بود که مأموریت من برای اینکه چهره خشن از ترامپ نشان دهم و ترامپ هراسی را در جهان به وجود بیاورم به پایان رسیده، ماموریتی که با هماهنگی رییس جمهور امریکا بوده است، این بدان معناست تا بگویند ترامپ دست به هر کاری می زند و سایر ملل
روحانی (شهریور 93): همه مسئولیت مذاکرات با من است/ روحانی (اردیبهشت 98): در دوره اوباما، در سیاست خارجی ...
گستاخانه، ملت ایران را یاغی ! خطاب کرد . - در سال 93 دولت باراک اوباما در اقدامی بی سابقه و مغایر حقوق بین الملل از صدور روادید حمید ابوطالبی سفیر پیشنهادی ایران برای سازمان ملل - با این ادعا که وی تروریست است- اجتناب کرد و دولت روحانی نیز بعد از مدتی مجبور شد فرد دیگری را بدین منظور جایگزین گزینه ابتدایی خود کند. اینجا بود که عیار ادعاهایی نظیر تنش زدایی، رفع سو تفاهم، احترام متقابل و
بهانه جویی تیم B در خلیج فارس
پیوسته است. عربستان با حمله به یمن و فرورفتن در باتلاقی که خود به وجودآوردنده آن است و قتل روزنامه نگار ناراضی، خاشقچی، در معرض انتقادهای بین المللی قرار دارد اما دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که به عربستان به چشم گاوی شیرده نگاه می کند و منتظر است تا در فرصت مناسب دوباره دست در خزانه انباشت شده از پول های نفت کرده و به گفته خودش سهم حمایت از عربستان در منطقه را بردارد – و اگر پشت عربستان نباشند
داستان پرحرف و حدیث یک بوسه ی عاشقانه!
و دوره ی دکترای فلسفه ی خود را در دانشگاه برلین گذراند. او هم چنان علیه نظام شاه فعالیت سیاسی می کرد و از مخالفان نظام پهلوی محسوب می شد. رقابی پیش از 28 مرداد سازمان سربازان جبهه ی ملی را ره بری می کرد و از ملی گرایان تندرو بود. روزنامه ی شرق به نقل از پرفسور شاپور رواسانی از فعالان سابق جبهه ملی و استاد دانشگاه روایتی نقل می کند که متفاوت است: در برلن که بودم یک روز تلفن من را خواست. خانمی پشت