نباید اقدامات صورت گرفته در آموزش غیرحضوری را زیر سئوال بود
سایر منابع:
سایر خبرها
جزییات جلسه مجلس با وزیر آموزش و پرورش درباره مشکلات "شاد"/ اجباری بودن شاد حذف شود
اعتماد نیست و دغدغه ها و مشکلات مطرح شد تا به فکر اصلاح آن باشند تا سوابق تحصیلی دانش آموزان قابل استناد باشد. حمایت میرزاده درباره جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات با وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در این جلسه سه موضوع شاد، امتحانات نهایی و عدم رعایت مصوبات مجلس درباره سوابق تحصیلی برای اعمال در کنکور بررسی شد. وی افزود: شبکه شاد مشکلاتی دارد که معلمان، مدیران مدارس و خانواده ها آن
70 درصد از دانش آموزان شوط تحت پوشش شبکه شاد هستند
چنگیز احمدزاده شامگاه 15 اردیبهشت، در مراسم تجلیل از معلمان نمونه شوط، با اشاره به اینکه آموزش در شهرستان در پی شیوع کروناویروس، تعطیل نشد، اظهار کرد: 90 درصد معلمان و 70 درصد دانش آموزان از شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) در ایام تعطیلی مدارس استفاده می کنند. وی در ادامه با تاکید براینکه بیش از 12 هزار و 500 دانش آموز در این شهرستان مشغول کسب علم هستند، افزود: 1500 دانش آموز نیز در مرحله
دیدار مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با مدیرکل سابق آموزش و پرورش و مسئول ستاد اقامه نماز استان
ستمرار آموزش دانش آموزان استان گفت: در شرایطی که مدارس به دلیل مقابله با شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است معلمان آموزش و پرورش خوزستان با ابتکار و خلاقیت فرآیند آموزش را در استان استمرار بخشیده اند . مودت با بیان اینکه فرآیند تعلیم و تربیت دانش آموزان استان خوزستان از طریق شبکه شاد ادامه دارد، گفت: در مواردی که دانش آموزان ما در مناطق روستایی و عشایری به اینترنت دسترسی ندارند، برای آموزش
60 درصد دانش آموزان شیروان به سامانه شاد دسترسی ندارند
پیمان حسین زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مشکل دانش آموزانی که به سامانه شاد دسترسی ندارند، به مرور حل می شود، اظهار داشت: هم اکنون 100 درصد مدیران و معلمان مدارس این شهرستان به سامانه شاد دسترسی داشته و با استفاده از فضای مجازی در فرآیند آموزش مشارکت دارند. وی در خصوص مناطق عشایری شهرستان نیز گفت: با توجه به پراکنده بودن مناطق عشایری، تعداد کم دانش آموزان و عدم
آموزش مجازی دانش آموزان و اپلیکیشن شاد، دردسر جدید خانواده های کم درآمد
به دنبال این است که با شبکه شاد، روش جدیدی از آموزش در بستر فضای مجازی را پیاده کند. این اپلیکیشن از اواسط فروردین 99 شروع به کار کرد و به این ترتیب دانش آموزان و معلمان و مدیران مدارس به مرور در آن عضو شدند و آموزش دروس در این شبکه اجتماعی نوپای داخلی از سر گرفته شد. همانطور که واضح است، استفاده از اپلیکیشن شاد و حضور در کلاس های آموزش مجازی نیازمند داشتن یک گوشی هوشمند یا تبلت برای
جوابیه آموزش و پرورش به خانه ملت: حداقل 45 درصد از دانش آموزان به شاد دسترسی دارند
تعطیلی مدارس، شبکه شاد با رویکرد تأمین امکان تعامل چندسویه دانش آموز - معلم - والدین از سوی وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شده است. شاد سامانه ای نوپاست که بر اساس نظرات کارشناسان و ذینفعان بصورت مداوم در حال بهبود است. بر اساس داده های آماری تا زمان تهیه این پاسخ 97درصد مدیران، 71درصد معلمان ، 88درصد از کلاسهای درس و 45 درصد دانش آموزان در کل کشور در این شبکه عضویت دارند. البته حضور دانش آموزان در
60 درصد دانش آموزان شیروان به سامانه شاد دسترسی ندارند
پیمان حسین زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مشکل دانش آموزانی که به سامانه شاد دسترسی ندارند، به مرور حل می شود، اظهار داشت: هم اکنون 100 درصد مدیران و معلمان مدارس این شهرستان به سامانه شاد دسترسی داشته و با استفاده از فضای مجازی در فرآیند آموزش مشارکت دارند. وی در خصوص مناطق عشایری شهرستان نیز گفت: با توجه به پراکنده بودن مناطق عشایری، تعداد کم دانش آموزان و عدم
سایه محرومیت، چالشی برای آموزش مجازی دانش آموزان سیستان و بلوچستان
/> عبدالرحیم علوی یکی از راهبران آموزشی مدیریت آموزش و پرورش نیکشهر نیز معتقد است: از هر کلاس درس در بیشتر مناطق شهرستان نیکشهر 5 تا 8 نفر از دانش آموزان دسترسی به گوشی هوشمند دارند و بقیه دانش آموزان محروم هستند. ساره باور مدیر آموزش و پرورش نیکشهر گفت: با توجه به رفع اشکالات تدریجی سامانه شبکه آموزشی شاد تا امروز 873 معلم تقریبا 78 درصد معلمان فعال در شبکه و 48 درصد مدیران فعال در
استفاده از شبکه شاد با سرعت ضعیف اینترنت مشکل ساز شده است/ شبکه شاد مخصوص ایام کرونا نیست
استان عنوان کرد: با توجه به شرایط جدیدی که در آموزش و پرورش به خاطر شیوع ویروس کرونا بوجود آمده و دسترسی دانش آموزان به کلاس درس را برای خانواده ها هم سخت کرده و هزینه هایی برای اولیا تحمیل کرده است سیستم آموزش و پرورش هم در صدد رفع این مشکلات است. اصغری در خصوص مشکلات به وجود آمده در حوزه آموزش در شبکه شاد گفت: همچنان یکسری مشکلات دیگر به دلیل عدم برگزاری کلا س های حضوری برای معلمان و
تاثیر علم بین دانش آموزان در روزهایی که مردم با کرونا دست و پنجه نرم می کنند
شیراز (پانا) - اسفندماه سال 98 در حالی کرونا بر جهان حاکم شد و مردم دنیا را مجبور به خانه نشینی، ترک محیط ، دورکاری و فراگیری آموزش از راه دور کرد که در برخی کشورهای در حال توسعه مانند ایران، بسترهای زیربنایی برای دورکاری و آموزش مجازی وجود نداشت اما سیستم آموزش و پرورش کشور در مواجهه با این بحران به خوبی از فضای مجازی به عنوان کلاس درس استفاده کرد. در این بحران، معلمان و دانش آموزان
سیستم آموزش شاد تا پایان سال در کنار دانش آموزان است
چون: پایه های اول، هفتم و دهم، طبق شیوه نامه از تاریخ 8/4/ 99 آغاز خواهد شد و خانواده ها از آن تاریخ می توانند جهت ثبت نام اقدام نمایند. آشور تصریح کرد: سیستم آموزشی شاد به عنوان برنامه ای در کنار آموزش حضوری تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت. همچنین در سال های آتی نیز شاد به عنوان عضو ثابت آموزش مورد استفاده می باشد و در خصوص برنامه های تابستانی شاد و اینکه آیا در تابستان نیز در کنار دانش آموزان و معلمان خواهد بود و یا خیر تاکنون اطلاع رسانی رسمی و مکتوب انجام نپذیرفته است.
مشکلات معیشتی معلمان پابرجاست
، منابع مالی برای اجرای آنها را هم در نظر گرفته و تأمین می کنند. اما با وجود اینکه ارتقای معیشت معلمان یکی از ارکان سند تحول بنیادین ذکر شده، اما هیچ حرکت مثبتی برای حل مشکلات معیشتی معلمان ندیده ایم. تلاش برای حل مشکلات آموزش مجازی اما مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین هم با تصدیق اینکه شیوع کرونا و استفاده از شبکه شاد دردسرهای زیادی برای معلمان و دانش آموزان ایجاد کرده است
روش های نوین تدریس باید جایگزین شیوه های سنتی شود
و پرورش ایجاد شرایطی شفاف و شیشه ای است تا هیچ چیزی از دید مردم، معلمان و دانش آموزان پنهان نماند و با اعتماد سازی بتوانیم جایگاه معلمان را ارتقا بخشیم که این کار با کمک رسانه ها ممکن می شود. وی اضافه کرد: رسانه ها می توانند نواقص و کمبودها را منعکس و ما را نقد کنند و با رویکرد اصلاح امور در تحقق اهداف بلند آموزش و پرورش یاری رسان ما باشند. توجه به اخلاق مهم است
اعلام حضور 50 درصد دانش آموزان فارس در شبکه شاد
، سامانه شاد صدردصد قادر به پذیرش دانش آموزان استان است. مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: قابلیت این سامانه فقط برای زمان کرونا نیست و معلمان و دانش آموزان می توانند از ظرفیت این سامانه بعد از کرونا نیز استفاده کنند. او، با تاکید بر اینکه بعضی از دانش آموزان ممکن است دسترسی به گوشی اندروید نداشته باشند، افزود: این دانش آموزان نیز می توانند در صورت دسترسی به رایانه از طریق
پیشبرد اهداف آموزشی فرآیندی توقف ناپذیر است
شاد و دیگر برنامه ه ای آموزشی سبب شده که فراگیری علم و دانش در مسیر مشخص خود به پیش رود. او به حضور معلمان در کلاس های عشایری با رعایت موازین بهداشتی اشاره کرد و ادامه داد: حضور معلمان در کلاس های عشایری با رعایت موازین بهداشتی باعث شده چنین دانش آموزانی نیز از فرآیند آموزش بی بهره نباشند. مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایوان استفاده از برنامه آموزشی شاد، بدون هیچ گونه زیرساختی
پرداخت تمامی مطالبات معلمان تا پایان اسفندماه سال 98
شبکه شاد داشت و افزود: 100 درصد مدارس استان، 90 درصد معلمان و 60 درصد دانش آموزان استان وارد این شبکه شده اند که 95 درصد کلاس ها نیز برگزار شده است. او در خصوص پیگیری وضعیت تحصیلی آن دسته از دانش آموزان که به دلیل عدم آنتن دهی و یا نداشتن گوشی هوشمند دسترسی به شبکه شاد ندارند، گفت: راهبران آموزشی با این دسته از دانش آموزان در ارتباط هستند و در برخی از مناطق روستایی که تعداد دانش آموزان
ضرورت تبدیل شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به گفتمان ملی
معلمان وقت زیادی گذاشتند و از امکانات خودشان برای آموزش دانش آموزان استفاده کردند و ارتباط و همدلی عمیقی بین معلمان و خانواده ها برقرار شد. مدیرکل آموزش و پرورش استان درباره سامانه شاد نیز بیان کرد: سامانه شاد تحت مالکیت و نظارت وزارت آموزش و پرورش است و دانش آموز در این سامانه فقط می تواند با معلمان و همکلاسی های خود ارتباط داشته باشد و خانواده ها نگرانی ای ندارند. وی ادامه داد
تلاش جهت ایجاد فرصت آموزشی برابر برای تمامی دانش آموزان استان مرکزی/ 71 درصد دانش اموزان استان جهت بهره ...
به تحصیل علم و دانش از طریق این شبکه اشتغال دارند. وی ادامه داد: 99 و هفت دهم درصد مدیران و بیش از 90 درصد دبیران آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در شبکه شاد حضور داشته و به تدریس در این شبکه اشتغال دارند. مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی بایادآوری شناسایی 300 معلم نمونه در این استان گفت: 100 نفر این معلمان در استان تقدیر شده و سه تا پنج نفر از آنان در سطح کشور مورد تقدیر قرار
عضویت 55 درصدی دانش آموزان ابتدایی گنبدکاووس در شبکه شاد
، افزود: این عزیزان امکان دسترسی به اینترنت و تلویزیون را ندارند و به همین دلیل از بسته های یادگیری آموزشی که توسط سرگروه های درسی و راهبران آموزشی در اختیار آنها قرار می گیرد، استفاده می کنند. * 13 هزار نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی گنبدی فاقد امکانات لازم برای بهره مندی از شبکه شاد هستند معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه 13 هزار نفر از
بررسی مشکلات سامانه "شاد" با حضور حاجی میرزایی در کمیسیون آموزش
...:اعضای کمیسیون آموزش در این جلسه با حضور وزیر و مسئولان وزارت آموزش و پرورش، مشکلات ایجاد شده برای دانش آموزان و خانواده هایشان در استفاده از نرم افزار شاد را بررسی می کند. عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش با بیان اینکه طبق بررسی های صورت گرفته مشخص شده که سامانه "شاد" که وزارت آموزش و پرورش برای آموزش دانش آموزان در ایام بحران کرونا طراحی کرده دارای مشکلات اساسی است، ادامه داد: سامانه "شاد" نتوانسته نیازها و دغدغه های دانش آموزان، معلمان و اولیاء دانش آموزان را برطرف کند که لازم است تا با بررسی بیشتر و کارشناسی مشکلات سامانه برطرف شود. انتهای پیام/ ...
ورود مجلس به مشکلات سامانه شاد / آیا نحوه آموزش مجازی دانش آموزان تغییر می کند؟
ورود کرونا به کشور تبعات مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشت که دولت تلاش کرد برای مواجهه با هر کدام از آن ها برنامه ای داشته باشد، یکی از این تبعات نحوه ادامه آموزش دانش آموزان علی رغم تعطیلی مدارس بود . دانش آموزانی که تا پیش از این با متد تدریس در کلاس با حضور معلم پیش می رفتند و به یک باره با شیوه آموزش مجازی آن هم بدون آمادگی قبلی مواجه شدند. استفاده از سامانه شاد یکی از این روش هاست که خانواده ها را دچار سردگمی کرده است.
راه اندازی شبکه شاد برای کمک به خانواده ها و حمایت از دانش آموزان است/ معلمان مصمم و خلاق برای تداوم ...
آموزش در بستر فضای مجازی می رفت ولی فرصت کار در این زمینه فراهم نشده بود و امروز با توجه به شرایط اضطرار کشور باید سامانه ای راه اندازی می شد که این تعامل دوسویه راپشتیبانی کند. بنابراین تصمیم به راه اندازی برنامه اختصاصی آموزش و پرورش با نام سامانه شاد گرفتیم و با علم به این موضوع که هم اکنون این سامانه با مشکلات و مسائلی روبرو هست که باید برطرف شود خوشبختانه شاهد استقبال خوب معلمان و دانش آموزان
ایده جالب قدردانی از معلمان در لرستان
و امروز به این روش قدرشناش بخشی از زحمات معلمان و مربیان دوران تحصیل خویش است. خوبی چنین کاری این است که علاوه بر زنده نگه داشتن نام و یادی از معلمان پیشکسوت، دل چندین معلم و دانش آموز نیز به خاطر قدردانی از همکاران یا معلمان زحمتکش شاد می شود و فرهنگ سپاسگزاری و تقدیر از مقام شامخ معلم در خیابان های شهر خرم آباد نیز برای عموم با جلوه ای دیگر به تصویر کشیده شده می شود. پس آفرین و خداقوت بر ایده پردازان چنین حرکت زیبایی! امید که الگویی برای سایر نهادهای خرم آباد و لرستان برای انتشار بنرهای مناسبتی بدیع و دوری از کارهای کلیشه ای باشد. منبع خبر : پایگاه خبر یافته ...
معلم آیینه ی تمام نمای صداقت
آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر توسعه زیر ساخت ها در دو بعد سخت افزاری و نرم افزاری تأکید کرد و یاد آور شد: امروز با توجه به شرایط اضطرار باید سامانه ای راه اندازی می شد که تعامل دوسویه معلم دانش آموز راپشتیبانی کند. بنابراین سامانه شاد که یک برنامه اختصاصی برای آموزش و پرورش بود، راه اندازی شد؛ و با علم به این که هم اکنون این سامانه با مشکلات و مسائلی روبرو هست که باید برطرف شود خوشبختانه شاهد استقبال
برگزاری امتحانات دانش آموزان در شبکه شاد
مرکز پاسخگویی تلفنی برای دریافت مشکلات مردم فعال است. خانواده ای که توانایی ندارد، به خاطر شاد گوشی نخرد! وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هم اکنون بیشترین بار پیام رسان های داخلی بر روی دوش شاد است و در کمتر از سه هفته که از عمر آن می گذرد بیش از 10 میلیون دانش آموز و 97 درصد معلمان را تحت پوشش قرار داده است، این کار برای کمک به خانواده ها و حمایت از آنها است و هیچ اصراری نداریم
کوچ سخت آموزش به سوی فضای مجازی
آموزشی تداوم دارد و آموزش در این استان تعطیل نیست. معتمدی با بیان اینکه قبل از تشکیل شبکه شاد با تلاش و همکاری خودجوش معلمان استان در گروه های مجازی آموزش دانش اموزان پیگیری و تدریس و آموزش جریان داشت، عنوان کرد: با پیشنهاد راه اندازی شبکه شاد فعال سازی این شبکه در استان در دستور کار جدی قرار گرفت و دانش اموزان علاوه بر استفاده از ظرفیت آموزشی شبکه آموزش دروس خود را بصورت روزانه از طریق
حاشیه های یک اپلیکیشن
برای معلم خصوصی هم هزینه کنیم. به گزارش ایسنا، برخی معلمان نیز از پایین بودن سرعت اینترنت، هماهنگ نبودن والدین، ساز و نواهای مختلف از سوی والدین، بازیگوشی دانش آموزان و ... در جریان استفاده از سامانه شاد گلایه دارند. استفاده 85 درصد از دانش آموزان استان مرکزی از شبکه شاد معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی در خصوص شبکه شاد به ایسنا گفت: با توجه به شرایط به