نظارت بر تدفین اجساد مشکوک و قطعی کرونا ، گندزدایی منازل بیماران کووید-19
سایر منابع:
سایر خبرها
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اعلام کرد 121 هزار بازرسی بهداشت از هیئات در محرم
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از تدوین 116 پروتکل بهداشتی پس از همه گیری کووید 19 و انجام 121 هزار بازدید از هیئات مذهبی در ماه محرم خبر داد. به گزارش سپید، احمد جنیدی در وبینار مدیران گروه های سلامت محیط و کار دانشگاه های علوم پزشکی کشور و مدیران گروه های این مرکز در ستاد با اعلام این خبر گفت: از ابتدای همه گیری کووید 19 در کشور تا 5 مهر 99 بیش از دو میلیون و 627 هزار بازدید از
تدوین 116 پروتکل بهداشتی پس از همه گیری کرونا
در این مدت به دستگاه قضائی معرفی شده و 17 هزار و 67 واحد متخلف نیز پلمب شده اند . وی تشکیل کمیته کشوری بهداشت محیط در ستاد ملی مبارزه با کرونا را مورد اشاره قرار داد و گفت: در گام دوم مبارزه با کرونا 116 پروتکل بهداشتی توسط مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشت تدوین و ابلاغ شده است که از جمله این موارد نظارت بر دفن بهداشتی اجساد مشکوک و قطعی کرونایی بوده است. رئیس مرکز سلامت
ابتلا بیش از 10 نفر از کارشناسان بهداشت محیط استان چهارمحال وبختیاری به کرونا
سلامت در مبارزه با همه گیری بیماری ها" اعلام شده است که بر استفاده و بکارگیری متخصصین بهداشت محیط در پیشگیری از بیماری کووید_19 تاکید دارد. مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه در همه گیری بیماری کرونا تعدادی از کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای چهارمحال و بختیاری طی مأموریت های محوله کاری به این بیماری مبتلا شدند، گفت: تعداد بازرسان مبتلا در
معرفی 19 مرکز متخلف بهداشتی به مراجع قضایی کیش
به بازرسی از اماکن آرایشی و بهداشتی بوده است. رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: در این بازه زمانی بیش از 1500 کیلوگرم مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر مجاز هم معدوم گردید. رضانیا تصریح کرد: با هماهنگی آموزش و پرورش هم در زمان برگزاری امتحانات و همچنین برگزاری آزمون سراسری، با حضور کارشناسان این مرکز بر رعایت اصول بهداشتی و اصل فاصله گذاری نظارت شد. وی افزود
شناسایی 3204 مورد جدید ابتلا به کرونا
ملی مدیریت کرونا، پروتکل های بهسازی محیط و نظارت های محیطی در شهر و روستا، نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی، نظارت بر برگزاری آزمون های سراسری با همکاری آموزش و پرورش و سازمان سنجش، گندزدایی از اماکن عمومی و خانه های مبتلایان به کرونا و آموزش متصدیان مشاغل مختلف از جمله کارهای شاغلان بهداشت محیط در ماه های گذشته است. وی افزود: ضمن تقدیر از تلاش های خستگی ناپذیر همکاران و بازرسان بهداشت محیط از همه مردم می خواهیم با رعایت پروتکل های بهداشتی از تلاش های این عزیزان قدرشناسی کنند و در این روزهای سخت و نفس گیر اپیدمی کووید19 نظام سلامت را یاری کنند. راهبردنامه ...
نقش نیروهای بهداشت محیط در کنترل پاندمی کووید 19
شفاآنلاین سلامت علیرضا رئیسی، در پیامی به مناسبت 26 سپتامبر روز جهانی بهداشت محیط، نوشت: ابتکار فدراسیون بین المللی بهداشت محیط، در انتخاب شعار امسال تحت عنوان بهداشت محیط، راهبرد کلیدی نظام سلامت در مبارزه با همه گیر شدن بیماری ها ، نقش و سهم بهداشت محیط در کنترل پاندمی کرونا و مقابله با کووید 19 به خوبی نشان می دهد. به گزارش شفاآنلاین :در این پاندمی ، کارشناسان بهداشت محیط و بازرسان
پلمب 17 هزار واحد متخلف بهداشتی در دوران کرونا/ غیرحضوری شدن 1245 مدرسه به دلیل رعایت نکردن بهداشت
فرمایش رهبر انقلاب باید در این شهرها مراسم عزاداری در منازل و به صورت مجازی برگزار شود. بازیافت دستی و زباله گردی در دوران کرونا ممنوع است معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت ادامه داد: بازیافت دستی و زباله گردی در دوران کرونا ممنوع است، اما متاسفانه هنوز این دو مورد وجود دارد البته این اقدامات در مراکز رسمی شهرداری متوقف شده است ولی به صورت غیررسمی و به خصوص در
پیگیری خرید نردبان 68 متری آتش نشانی در سفر نوبخت به اراک
سید علی آقازاده ششم مهرماه در آستانه روز آتش نشانی در بازدید از سازمان آتش نشانی و خدماتی ایمنی شهرداری اراک با اشاره به اینکه روزانه بین 15 تا 20 ماموریت اعم از حریق، حوادث و خدمات به این سازمان گزارش می شود، افزود: خوشبختانه سازمان آتش نشانی شهرداری اراک در رسیدگی به این ماموریت ها کارنامه خوبی از خود به جا گذاشته است و با آموزش های فوق مدرن برای پرسنل و آتش نشانان خود و تجهیزات مطلوبی که در
40 درصد منازل روستایی خراسان شمالی از بافت مستحکم بی بهره اند
تصریح کرد: باید اقدامات لازم جهت عدم افزایش مراکز سوخت گاز مایع (lpg) انجام شود زیرا این مراکز مجوز فعالیت ندارند پس باید در یک بازه زمانی اقدامات لازم صورت گیرد. وی افزود: نظارت بر چگونگی توزیع گاز مایع و جمع آوری مرحله به مرحله لوازم خانگی فاقد کد شناسه باید تا 18 ماهه آینده انجام شود. برادران تاکید کرد: صاحبان خودروها بدانند گاز مایع استانداردهای لازم را برای یک خودرو
تشدید نظارت بازرسان سلامت در فارس
به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز فارس ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از تشدید نظارت ها و اقدامات بازرسان حوزه بهداشت و درمان دانشگاه برای افزایش کنترل و مدیریت بیماری کووید 19 در سطح استان فارس خبر داد. مهرزاد لطفی امروز در یکصد و هفتاد و یکمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید 19 در دانشگاه با تاکید بر اهمیت حفظ سلامت مردم، از تلاش شبانه روزی همه کارکنان کادر بهداشت، درمان و آزمایشگاه های
تخصصی و کیفی نمودن آموزش در مدارس استثنائی استان
بندی مدارس بین تمامی همکاران اداره در این حوزه جهت جمع اوری اطلاعات صورت پذیرفت و در قدم بعدی به نظارت بر بهداشت مدارس و ضدعفونی محیط مدارس و برنامه ریزی برای فضای مجازی براساس تجربیات سال گذشته پرداخته شد. وی افزود: کانال اطلاع رسانی اموزش و پرورش استثنایی در 3 کانال داخلی راه اندازی و طرح ستاد تا مدرسه نیز بطور مستمر اجرا می گردد وبراساس اطلاعات جمع اوری شده 2889 محتوای آموزشی در
دریافت 3750 واحد واکسن آنفلوانزا در آذربایجان غربی
گروه های پزشکی که در فصل سرما وارد بخش های بیمارستانی می گردند مشمول واکسیناسیون انفلوانزا می باشند. 3- کلیه گروه های اولویت دار در بیمارستان های دولتی که زیرمجموعه وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکی نمی باشند، بیمارستان های غیردولتی، خیریه و خصوصی نیز مشمول واکسیناسیون انفلوانزا می باشند. 4- کلیه پرسنل نظام بهداشتی شاغل در واحد های تحت پوشش شامل خانه های بهداشت، پایگاه های
پروتکل های بهداشتی رنگ باخته است
بیماری تا فوت و حتی در زمان سلامتی، افراد نیازمند مراقبت های بهداشتی شدید هستند و لازم است که مراقبت ها 24 ساعته اعمال شود. فرهادی با اشاره به اینکه هزار و 452 نفر از همکارانم در سراسر کشور به دلیل نظارت هایی که انجام می دهند به بیماری کرونا مبتلا شدند، تصریح کرد: برخی سلامت خود را به دست آورده اند و برخی هنوز درگیر این بیماری هستند. معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت
امحاء 4 هزار و 900 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در مراغه
افزود: در این مدت 448 مورد بازدید از منازل افراد مبتلا به کرونا توسط تیم سالم سازی محیط این دانشکده صورت گرفت و 120 مورد نظارت بهداشت محیط این دانشکده بر کفن و دفن بهداشتی اجساد کرونایی در این شهرستان انجام شده است. رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: براساس بررسی های صورت گرفته 2 هزار و 89 نفر از شاغلان در این شهرستان از ماسک مناسب و 2 هزار و 19 نفر نیز از سایر وسایل حفاظتی فردی برای پیشگیری از کرونا استفاده می کنند.
پلمب 17 هزار واحد متخلف کرونایی
به گزارش صدا و سیما، مهندس محسن فرهادی در نشست خبری با تبریک روز بهداشت محیط و قدردانی از تلاشگران این عرصه بویژه در مقابله با بیماری کرونا، افزود : در این مدت 49 هزار واحد صنفی هم به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند. معاون مرکز بهداشت محیط وزارت بهداشت با تاکید بر اهمیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی گفت: شرط اساسی برای کاهش همه گیری کرونا رعایت شیوه نامه
کرونا جان 172 نفر دیگر را گرفت
کووید19 دوشادوش سایر نیروهای بهداشتی و درمانی برای کنترل این اپیدمی تلاش های زیادی را انجام داده اند، نیروهایی که بدون چشمداشت نقش موثری در مدیریت این همه گیری داشتند و اقدامات آنها کمک بزرگی برای کاهش بار بیمارستانها بوده است سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تدوین و ابلاغ 116 پروتکل بهداشتی برای کنترل اپیدمی کووید19، از جمله پروتکل های فاصله گذاری، استفاده از ماسک و محلول های ضدعفونی، پروتکل
افزایش مبتلایان و جان باختگان کرونا در کشور/همه پسماندها مشکوک به عفونت کروناست
کفن تا نظارت بر دفن فرد فوت شده نیز توسط همکاران ما انجام می شود و تعداد زیاد ابتلای همکاران بهداشت محیط به ویروس کرونا به علت همین نظارت ها اتفاق افتاده است. معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اظهار کرد: شعار روز جهانی بهداشت محیط در سال جاری، بهداشت محیط راهبرد کلیدی نظام سلامت در مبارزه با همه گیر شدن بیماری هاست. این شعار، نقش بهداشت محیط در مورد کووید 19 بیشتر آشکار می کند
بازدید مشاور وزیر بهداشت در امور سلامت از اجرای دستورالعمل های پیشگیری و درمان بیماری کرونا در شهرستان ...
بیماران را مورد بررسی قرار دادند. مشاور وزیر در امور سلامت، با حضور در یکی از رستوران های شهریار و مصاحبه با مدیر و پرسنل این رستوران، نحوه اجرای پروتکل فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا در اصناف شهرستان شهریار را مورد بررسی قرار داد. طی جلسه ای که در دفتر مدیریت شبکه بهداشت و درمان برگزار شد، مدیر شبکه بهداشت ودرمان، معاون بهداشتی شبکه و
24 استان وضعیت قرمز، فوت 172 بیمار دیگر
بر برگزاری آزمون های سراسری با همکاری آموزش و پرورش و سازمان سنجش، گندزدایی از اماکن عمومی و خانه های مبتلایان به کرونا و آموزش متصدیان مشاغل مختلف از جمله کارهای شاغلان بهداشت محیط در ماههای گذشته بخشی از تلاش های مجموعه بهداشت محیط وزارت بهداشت بوده است. وی افزود: ضمن قدردانی از تلاش های خستگی ناپذیر همکاران و بازرسان بهداشت محیط از همه مردم می خواهیم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از تلاش های این عزیزان قدرشناسی کنند و در این روزهای سخت و نفس گیر اپیدمی کووید19 نظام سلامت را یاری کنند. ...
24 استان وضعیت قرمز، فوت 172 بیمار دیگر
بر برگزاری آزمون های سراسری با همکاری آموزش و پرورش و سازمان سنجش، گندزدایی از اماکن عمومی و خانه های مبتلایان به کرونا و آموزش متصدیان مشاغل مختلف از جمله کارهای شاغلان بهداشت محیط در ماههای گذشته بخشی از تلاش های مجموعه بهداشت محیط وزارت بهداشت بوده است. وی افزود: ضمن قدردانی از تلاش های خستگی ناپذیر همکاران و بازرسان بهداشت محیط از همه مردم می خواهیم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از تلاش های این عزیزان قدرشناسی کنند و در این روزهای سخت و نفس گیر اپیدمی کووید19 نظام سلامت را یاری کنند. ...
پلمب 17 هزار واحد به صورت موقت به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی
فرد فوت شده نیز توسط همکاران ما انجام می شود و تعداد زیاد ابتلای همکاران بهداشت محیط به ویروس کرونا به علت همین نظارت ها اتفاق افتاده است. معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اظهار کرد: شعار روز جهانی بهداشت محیط در سال جاری، بهداشت محیط راهبرد کلیدی نظام سلامت در مبارزه با همه گیر شدن بیماری هاست. این شعار، نقش بهداشت محیط در مورد کووید 19 بیشتر آشکار می کند. وقتی یک بیماری
جولان کرونا در چهارمحال و بختیاری؛ هشدارها دیگر کفایت نمی کند
شوی مکرر دست ها هم دست کم گرفته ایم، این ویروس نه نوزاد می شناسد و نه جوان و کهن سال، همه گیر است و حالا استان چهارمحال و بختیاری به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیشترین میزان بروز مرگ و میر در هفته چهارم شهریور را پس از استان قم داشته است. در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا چهارمحال و بختیاری که در روز 31 شهریورماه تشکیل شد، مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم
پلمب 17 هزار قهوه خانه های زیر زمینی/ 49هزار واحد صنفی متخلف کرونایی به دستگاه قضائی معرفی شدند
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا ، محسن فرهادی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با اشاره به موج سوم کرونا در کشور اظهار کرد: با توجه به موج سوم کرونا در کشور مراسم تدفین جانباختگان با نظارت وزارت بهداشت انجام می شود. وی افزود: همچنین شرکت در مراسم تدفین از غسل و کفن تا نظارت بر دفن فرد فوت شده نیز توسط همکاران ما
23 هزار کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در سیستان و بلوچستان معدوم شد
آنان بر شیوه تدفین بهداشتی تمامی اجساد مبتلا به کرونا یکی از بارزترین فعالیت های بهداشتی بود که با تکریم و رعایت شیوه نامه های بهداشتی این حرکت مستمر در حال اجراست. وی تصریح کرد: با گذشت بیش از 7 ماه از بحران کرونا در بیرون از مراکز درمانی در بخش نظارت بر پروتکل های بهداشتی و سالم سازی محیط تیم های بهداشت محیط از جان و دل مایه گذاشتند و بهترین خدمات را به مردم ارائه دادند تا با میزان
جدیدترین آمار کرونا در ایران/ فوت 175 نفر در طول 24 ساعت گذشته
همه گیری داشتند و اقدامات آنها کمک بزرگی برای کاهش بار بیمارستانها بوده است تدوین و ابلاغ 116 پروتکل بهداشتی برای کنترل اپیدمی کووید19، از جمله پروتکل های فاصله گذاری، استفاده از ماسک و محلول های ضدعفونی، پروتکل گندزدایی محیط و تهویه محیط های بسته، ایجاد کمیته بهداشت محیط در ستاد ملی مدیریت کرونا، پروتکل های بهسازی محیط و نظارت های محیطی در شهر و روستا، نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی
میدان داری کرونا در کرمان
آموزش و پرورش و ستاد ملی مقابله با کرونا اصل بر آموزش حضوری با رعایت کامل بهداشت در مدارس است، از آن جا که مدرسه محل تردد اولیا، معلمان و دانش آموزان است باید محیطی عاری از هرگونه عیب و نقص به ویژه در زمینه بهداشت و سلامت باشد و نظارت های سخت گیرانه ای اعمال شود. اسکندری نسب افزود: چهار میلیارد و 800 میلیون تومان سرانه به مدارس واریز و چند روز قبل نیز یک میلیارد و 300 میلیون تومان
ماجرای جنجالی تحویل واکسن آنفلوانزا به نمایندگان مجلس
اختصاص اولین سهمیه به نمایندگان مجلس انتقاد کرد. عباس آقازاده، در این نامه به اسحاق جهانگیری، نوشت:" از چندی پیش سازمان نظام پزشکی، دانشمندان و کارشناسان عرصه سلامت و مسئولین وزارت بهداشت، با نزدیک شدن به فصل پاییز و جدی شدن خطر اپیدمی همزمان آنفلوانزا و کووید 19 هشدارها و نظرات خود را ابراز کرده اند، و به طور خاص سازمان نظام پزشکی در بیانیه مورخ 30/ 06/ 1399 بر اهمیت توجه جدی به این مقوله
شناسایی 3204 مورد جدید ابتلا به کرونا 5 مهر 1399 ساعت: 14:7
قرار دارند. وی افزود: شنبه 26 سپتامبر و 5 مهر روز جهانی بهداشت محیط است. همکاران بهداشت محیط در وزارت بهداشت از زمان شروع ایپدمی کووید19 دوشادوش سایر نیروهای بهداشتی و درمانی برای کنترل این اپیدمی تلاش های زیادی را انجام داده اند، نیروهایی که بدون چشمداشت نقش موثری در مدیریت این همه گیری داشتند و اقدامات آنها کمک بزرگی برای کاهش بار بیمارستان ها بوده است. سخنگوی وزارت بهداشت