کدام استان ها گاز بیشتری مصرف می کنند؟
سایر خبرها
مصرف گاز در استان همدان 11 درصد افزایش یافت
عبدالله فیاض روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: مشترکان گاز طبیعی استان در نه ماهه امسال 11.5 درصد بیشتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته گاز مصرف کردند؛ میزان مصرف گاز طبیعی تا پایان آذر سال 1398 نزدیک به 2 میلیارد و 300 میلیون متر مکعب ثبت شده بود. وی اظهار داشت: استان همدان 632 هزار و 420 مشترک گاز طبیعی دارد که از این میزان، 585 هزار و 945 مشترک خانگی، 43 هزار و 178
اجرای طرح پایش و بازرسی مصرف گاز ادارات توسط شرکت گاز همدان
بعد و در صورت عدم رعایت مصرف، لیست اداراتی که در مصرف گاز صرفه جویی نکنند به استانداری اعلام و در مراحل بعدی برابر قوانین و مقررات مربوطه رفتار خواهد شد. مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه مصرف گاز در سطح استان همدان طی 9 ماهه سال جاری 11.5 درصد بیشتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است، اظهار کرد: مصرف گاز در بخش خانگی 32 درصد است. وی با بیان اینکه مصرف گاز در بخش
هشدار قطع گاز ادارات خراسان شمالی
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، میربلوکی مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با بیان این که به صد درصد مناطق شهری و 99.7 درصد مناطق روستایی استان گازرسانی شده است، گفت: به دلیل شرایط جوی، مصرف گاز به شدت افزایش یافته است به همین دلیل روزانه حداقل از 6 اداره در استان از نظر میزان مصرف گاز بازدید می کنیم و اداره ای که رعایت نکند، در روز اول اخطار می گیرد و در روز دوم گاز آن
گاز برای مشترکین خانگی کم مصرف رایگان شد
گاز استان ایلام گفت: واحدهای خانگی که مصارف ماهیانه آنها 15 درصد بیشتر از میانگین مصارف ماههای مشابه در سالهای 96 و 97 باشد ، گاز بهای آنها با اعمال 15 درصد هزینه اضافه محاسبه می شود. وی از کلیه مشترکین خواست در جهت کاهش مصرف گاز، نسبت به رعایت دمای رفاه 18 تا 21 و استفاده از لباس گرم در داخل منازل اقدام کنند تا شاهد قطع یا کمبود گاز در سایر نقاط کشور برای هموطنان نباشیم.
کاهش یک درجه دمای منزل باعث 6 درصد صرفه جویی در گاز خواهد شد
سرپرست شرکت گاز استان گلستان تأکید کرد: کاهش یک درجه دمای منزل باعث 6 درصد صرفه جویی در گاز خواهد شد مهندس علی طالبی در مصاحبه با پایگاه خبری گاز گلستان افزود: همکاری وهمیاری مشترکین خانگی در زمینه مدیریت بهینه مصرف می تواند کمک بسیار خوبی برای استمرار جریان گازباشد که در این رابطه مشترکین گرامی می توانند با کاهش حداقل یک درجه دمای منزل خود، حدود 6 درصد در مصرف گاز صرفه جویی کنند. وی
اصلاح رایگان موتورخانه ها، طرح جدید شرکت گاز برای بهینه سازی مصرف سوخت
سالهای 97 و 98، ده درصد صرفه جویی در مصرف گاز داشته باشند تا 15 درصد گازبهایشان بخشیده می شود. وی گفت : مشترکین پرمصرف هم تا شش ماه برای اصلاح وسایل گازسوز و اصلاح محل مصرف، فرصت دارند ، در غیر این صورت مشمول افزایش قیمت گاز خواهند شد. شرکت گاز گلستان 600 هزار مشترک دارد که 550 هزار مشترک آن خانگی هستند. هفته گذشته 13 میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف شد که 11 میلیون آن سهم خانگی بود و از این مقدار 30 درصد مشترکین مشمول بخشودگی شدند.
افزایش 9 درصدی مصرف گاز به دلیل برودت هوا در اردبیل
سردار اسماعیلی 10 دی ماه در نشست مدیران شرکت گاز استان که به صورت ویدئوکنفرانس در اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شرایط زمستانی و سردسیر بودن مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل، مصرف گاز در هفته جاری 9 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافته که انتظار می رود با رعایت الگوهای مصرف این شرایط وضعیت کاهشی پیدا کند. وی تصریح کرد: در صورت تداوم افزایش مصرف گاز احتمال افت فشار و قطعی گاز در برخی
مصائب شرکت سیمان تهران و یک هزار نیروی آن
اظهار کرد: بیش از 80 درصد گاز تولیدی کشور در ایران به مصرف شهری می رسد، در هیچ کجای دنیا مصرف گاز به این میزان نیست باید صرفه جویی در اولویت مصرف گاز شهروندان قرار گیرد. وی افزود: میزان سهمیه گاز در نظر گرفته شده برای استان تهران محدود است. در زمان افزایش میزان مصرف گاز، اولویت شرکت گاز استان تهران تامین گاز مشترکین خانگی و تجاری است. توکلی در ارتباط با قطعی گاز شرکت سیمان
ادارات کردستان روزهای تعطیل موتورخانه را خاموش کنند
به گزارش هاناخبر ،احمد فعله گری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: براساس ماده 43 قانون بودجه سال 99، ادارات و ارگان های دولتی مکلفند با راهکارهای عملی 10 درصد از مصرف گاز طبیعی را کاهش دهند که در این راستا شرکت گاز استان گروه پایش انرژی تشکیل داده است. وی خواستار استفاده از موتورخانه هوشمند و مجهز به ترموستات برای تنظیم خودکار دمای نرمال سالن و اتاق های ادارات شد و اضافه
قطع گاز در جایگاه های سی ان جی تا کی ادامه دارد؟
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،امیرتیموری سرپرست شرکت گاز مازندران گفت: قطع و افت فشار گاز در جایگاه های سی ان جی تا پایداری شبکه گاز در استان و کاهش مصرف مشترکان ادامه دارد. او افزود: با توجه به برودت هوا و کاهش دما در کشور و افزایش حجم مصرف گاز مشترکان، این شرکت به منظور پیشگیری از افت فشار و پایداری جریان گاز بخش خانگی، مبادرت به قطع گاز جایگاه های
مشترکان کم مصرف گاز مشمول بسته های تشویقی می شوند
گاز آنان در مقایسه با مدت مشابه سال های 96 و 97 حدود 10 درصد کاهش یابد از تخفیف 15 درصدی بهای گاز بهره مند می شوند. امیر تیموری تأکید کرد مشترکانی که افزایش مصرف گاز داشته باشند، بهای مصرفی آنان 15 درصد افزایش می یابد.
افزایش 9/5 درصدی مصرف گاز CNG در استان اردبیل
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل ، سید حجت مدنی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل گفت: میزان مصرف سوخت سی ان جی در 9 ماهه نخست امسال، به مقدار 166 میلیون و 300 هزار متر مکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9/5 درصد افزایش داشته است. او افزود: با مصرف سی ان جی در استان در این مدت، صرفه جویی در بنزین موتور به میزان 166 میلیون لیتر بوده و
نشت یابی بیش از 10 هزار کیلومتر از خطوط شبکه گاز در استان گیلان
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حسین اکبر، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اعلام نشت یابی بیش از 10 هزار و 600 کیلومتر از خطوط گاز در پاییز امسال در استان، اظهار داشت: این میزان با همت پرسنل و پیمانکاران پرتلاش شرکت گاز، نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 38 درصد رشد داشته است. وی افزود: این نشت یابی ها بالغ بر 40 درصد کل خطوط گاز در استان را شامل و در 23 شهر استان انجام شده
گاز بهای مشترکین کم مصرف رایگان خواهد شد اجتماعی
مقدار مصرف گاز ماهانه خود را 10 درصد در مقایسه با پارسال کاهش دهند برای این خانوارها هم از تخفیف 15 درصدی لحاظ خواهد شد. مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان هدف از اجرای این طرح را تشویق مشترکین به رعایت الگوی مصرف بهینه گاز، ترغیب مشترکین پرمصرف به تغییر رفتار مصرف و کاهش مصارف غیرضرور و نهادینه سازی مصرف صحیح گاز طبیعی عنوان کرد. وی گفت: همکاران ما با آمادگی کامل به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا امکان بهره مندی پایدار از نعمت گاز را تا پایان فصل سرما برای همه مشترکین فراهم سازند. ...
دمای ادارات خراسان جنوبی توسط بازرسین شرکت گاز پایش می شود
به گزارش “پیام خاوران “ ، سید محمود هاشمی گفت: با توجه به برودت هوا و ماندگاری هوای سرد در کشور و استان و همچنین افزایش مصرف گاز طبیعی، بلافاصله کمیته بحران طی چندین نوبت در شرکت گاز خراسان جنوبی برگزار شد. وی افزود: مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته در این جلسات، بخشنامه صرفه جویی مصرف که از سوی معاون اول رئیس جمهور صادر شده بود به کلیه ادارات و نهادهای دولتی استان ابلاغ گردید.
گاز رایگان برای کم مصرف ها
خانگی مشمول طرح تخفیف 100 درصدی بر اساس اقلیم ها و آب و هوای مناطق جغرافیایی تعیین شده است. وی ادامه داد: در این طرح میزان مصرف در استان قم در فصل سرد باید کمتر از 200 مترمکعب و در فصل گرم کمتر از 45 مترمکعب باشد. عضو هیات مدیره شرکت گاز استان قم گفت: بر اساس این طرح جمعیتی حدود 15 تا 20 درصد از تعداد مشترکین خانگی مشمول بخشودگی و تخفیف 100 درصدی می شوند. شمس الدینی
یک درجه کاهش دمای خانه، یک فاز پارس جنوبی صرفه جویی است
نواحی با افت فشار روبه رو هستیم، بنابراین انتظار داریم با کمک مردم در زمینه صرفه جویی، بتوانیم فشار شبکه را تقویت کنیم. وی یادآور شد: هم اکنون 90 درصد گاز کشور در جنوب تولید می شود، اما 67 درصد مصرف در نواحی شمالی کشور است؛ استان های آذربایجان شرقی و غربی، نواحی شمالی کشور، استان های گیلان و مازندران و استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی و تهران استان های پرمصرف گاز طبیعی هستند.
افزایش 25 درصدی مصرف گاز در ایلام
منابع انرژی به خصوص گاز طبیعی در اداره های دولتی را ضروری دانست و تصریح کرد: بر اساس ماده 43 قانون بودجه سال1399 ادارات و ارگان های دولتی مکلفند در سال جاری با راهکارهای عملی 10 درصد از مصرف طبیعی گاز طبیعی خود را کاهش دهند. شمس اللهی راهکار مفید و موثر صرفه جویی در منابع انرژی به خصوص گاز طبیعی را ارتقا سیستم های گرمایشی برشمرد و خاطرنشان کرد:گاز،نعمت خدادادی است که بایستی برای نسل های آینده نیز نگهداری گردد و باید برای رسیدن به این موضوع صرفه جویی را در سرلوحه کاری خود قرار دهیم. منبع: روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام ...
افزایش 6.7 درصد مصرف گاز در قم
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ،سید علی نوری رییس اداره روابط عمومی شرکت گاز قم گفت:امسال و سال گذشته به ترتیب یک میلیارد و 918 میلیون مترمکعب و یک میلیارد و 789 میلیون مترمکعب گاز مصرف شده است. نوری عنوان کرد: 40 درصد انرژی گاز استان توسط نیروگاه سیکل ترکیبی، 50 درصد توسط مشترکان خانگی و 10 درصد باقیمانده نیز توسط سایر مشترکان از جمله تجاری، صنعتی و کشاورزی مصرف
زنگ هشدار قطع گاز به صدا درآمد / افزایش 45 درصدی مصرف گاز دربخش خانگی
هوا باعث رکورد شکنی مصرف گاز در بخش خانگی شده است. هاشمی بیان کرد: میزان گاز مصرفی دربخش خانگی نسبت به مدت مشابه گذشته 45 درصد افزایش داشته است، این افزایش مصرف، فشار گاز را به شدت تحت تاثیر خودش داده و به کمترین میزان ممکن رسیده است. افزایش 43 درصدی مصرف گاز طبیعی در خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی تصریح کرد: البته مصرف کنندگان گاز طبیعی تنها به
معاون شرکت گاز خراسان شمالی نسبت به افزایش مصرف گاز هشدار داد
/> افتخاری اظهار داشت: رقم مورد انتظار برای مصرف گاز در بخش گرمایشی استان تا چهار میلیون و 500 هزار مترمکعب بود که هفته گذشته تا حد پنج میلیون و 500 هزار مترمکعب در روز نیز رسید، اما اکنون مصرف مشترکان خانگی از حد انتظار نیز تجاوز کرده و به بیش از 6 میلیون مترمکعب رسیده است. وی مجموع میزان برداشت گاز از خط گاز استان را در هر شبانه روز حدود هشت میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: با
محدودیت های کرونایی مصرف بنزین در خراسان شمالی را کاهش داد
، گاز مایع 18 درصد و نفت گاز هم یک درصد کاهش یافته است اما مصرف نفت گاز نیروگاه ها 55 درصد افزایش داشته است. وی گفت: با توجه به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی پیش بینی می شود مصرف بنزین در ماه های آینده کاهش بیشتری داشته باشد. شکوری به رعایت اصول بهداشتی و پزشکی در سطح جایگاه های استان اشاره کرد و افزود : توزیع دستکش و مواد ضدعفونی کننده در کنار نازل ها و تلمبه ها و پرهیز از
یک درجه کاهش دمای خانه، یک فاز پارس جنوبی صرفه جویی است
افت فشار روبه رو هستیم، بنابراین انتظار داریم با کمک مردم در زمینه صرفه جویی، بتوانیم فشار شبکه را تقویت کنیم. وی یادآور شد: هم اکنون 90 درصد گاز کشور در جنوب تولید می شود، اما 67 درصد مصرف در نواحی شمالی کشور است؛ استان های آذربایجان شرقی و غربی، نواحی شمالی کشور، استان های گیلان و مازندران و استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی و تهران استان های پرمصرف گاز طبیعی هستند.
سرپرست شرکت گاز گلستان شرایط برخورداری از تخفیف 100 درصدی گاز بها را اعلام کرد
. ایشان با بیان این که این سقف مصرف در ایام گرم سال تغییر می کند و به میزان 45 متر مکعب در ماه برای هر 5 اقلیم در نظر گرفته شده، زمان اجرای این مصوبه را از اول دی ماه اعلام کرد. سرپرست شرکت گاز استان گلستان همچنین اظهار داشت: مصرف کنندگان گرامی چنانچه مصرف گاز را به نسبت سال های 96 و 97، تا حدود 10 درصد کاهش دهند، کل گازبها با 15 درصد تخفیف محاسبه خواهد شد، درعین حال، اگر مشترکان پر مصرف به نسبت سال 96 و 97، بیش از 15 درصد افزایش مصرف داشته باشند، قیمت کل گاز مصرفی آن ها، 15 درصد افزایش می یابد . ...
کدام استان ها گاز بیشتری مصرف می کنند ؟
به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز ، هم اکنون 90 درصد گاز کشور در جنوب تولید می شود، اما 67 درصد مصرف در نواحی شمالی کشور است؛ استان های آذربایجان شرقی و غربی، نواحی شمالی کشور، استان های گیلان و مازندران و استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی و تهران استان های پرمصرف گاز طبیعی هستند و این در شرایطی است که مصرف گاز کشور از خط قرمز نیز عبور کرده است. از ابتدای دی ماه و با ورود موج سرما به
زنجانی ها 10 میلیون متر مکعب گاز مصرف کردند
گاز مشترکان استان 6 میلیون و 800 هزار مترمکعب است. احمدلو با بیان اینکه بخش خانگی بیشترین مصرف گاز را در استان به خود اختصاص می دهد، ابراز کرد: شهروندان زنجانی مصرف گاز را مدیریت کنند چرا که افت دما در استان تداوم دارد. وی افزود: طی دی ماه مصرف گاز در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 17 درصد رشد دارد.
افزایش بیش از 6 درصدی مصرف گاز در استان قم
نیروگاه ها، کارخانجات سیمان و ... از مدار خواهیم شد. وی سهم مصرف مشترکین عمده غیرخانگی استان قم از میزان گاز مصرفی در فصل زمستان 25 و در فصل تابستان 50 درصد عنوان کرد و بیان داشت: میزان مصرف در 9 ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 130 میلیون مترمکعب افزایش داشته است. مدیر عامل شرکت گاز استان قم در ادامه با اشاره به سرمای هوا، خواستار مدیریت و کنترل مصرف مشترکین شد تا همه هموطنان بتوانند از نعمت گاز در زمستان سرد امسال برخوردار شوند. منبع:روابط عمومی شرکت گاز استان قم ...