حرکت برنامه های هسته ای ایران در مسیر لغو تحریم ها
سایر منابع:
سایر خبرها
مجلس پیگیر ابطال یا اصلاح آئین نامه دولت برای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها
، بازگرداندن رآکتور آب سنگین اراک و تحقیق و توسعه به عنوان پنج گام کاهش تعهدات برجام اعلام شد البته با توجه به بازدیدی که مجلس از سایت های هسته ای داشت، دولت خیلی در روی زمین برای عملیاتی شدن پنج گام تلاش نکرده بود لذا مجلس وارد شد و پنج گام کاهش تعهدات را در قالب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها برجسته کرد. کریمی قدوسی یادآور شد: مجلس در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها پنج گام کاهش
برجام؛ صبر راهبردی و پیام تحولات تازه فردو
در عمل به تعهداتشان در این توافق صورت گرفت. وقتی هشدار بیدار باش ایران جدی گرفته نشد ایران درست یک سال پیش یعنی 15 دی ماه 1398، با صدور بیانیه ای آخرین گام کاهش تعهدات برجامی خود را اعلام کرد که طبق آن، تهران دیگر هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده و تحقیق و توسعه) نخواهد داشت و از این پس، برنامه هسته ای ایران فقط بر اساس
گام بلند ایران برای لغو تحریم ها
احمد مدنی - به گزارش نما بعدازظهر روز دوشنبه پانزدهم دی ماه 99، بالاخره بعد از ماه ها انفعال و مماشات دولت با بدعهدی و پیمان شکنی غربی ها، دولت در راستای اجرای قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی برای لغو تحریم ها، از آغاز تولید اورانیوم 20 درصدی در فردو خبر داد. متأسفانه این توان و قدرت بازدارنده در جریان مذاکرات هسته ای متوقف شد و اکنون بعد از تقریباً 5 سال و در نتیجه بدعهدی طرف های غربی
ایران برای صیانت از منافع ملت، غنی سازی 20 درصد را آغاز کرد
نخواهد شد دانشیار جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران تصریح کرد: طبیعی بود که ایران برای استیفای حقوق خود در سطح بین المللی و اغنای افکار عمومی خود یک اقدام راهبردی انجام دهد تا حداقل در درون کشور متهم به انفعال نشود، لذا با پذیرش همه تبعات این موضوع طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، اقدام به آغاز غنی سازی 20 درصدی اورانیوم در نیروگاه فردو کرده است، به نظر من این گام اول است و اگر غربی ها به تعهداتشان
مجلس چرخ سانتریفیوژ ها را چرخاند/ آغاز شکستن تحریم ها با تولید قدرت
فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت حقوق ملت ایران با 251 رأی موافقت به تصویب رساندند. بدون خدشه فریدون عباسی در همین زمینه و پیرو ترور شهید مهدی فخری زاده به خبرنگار میزان گفت: ترور شهید فخری زاده هیچ خدشه ای در برنامه های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران ایجاد نخواهد کرد چرا که ما افراد و دانشمندان جایگزین زیادی داریم. این نمایند ه مجلس اظهارداشت: به نظر
پاسخ به بدعهدی برجامی
کبنا ؛ با اعلام سخنگوی دولت از ساعات ابتدایی صبح دوشنبه، فرایند تزریق گاز UF6 به سانتریفیوژهای سایت هسته ای فردو با هدف غنی سازی 20درصدی اورانیوم آغاز شد و به نظر می رسد تا ساعاتی دیگر باید منتظر اولین محصول شامل UF6 با غنای 20درصد در فردو باشیم. اتفاقی که بعد از هفت سال و در پی خروج آمریکا از برجام و نقض مکرر توافق وین از سوی کشورهای اروپایی صورت می گیرد و بر اساس بندهای 26 و 36 برجام جزو حقوق ایران طبق این توافق است. به گزارش خراسان، به تازگی مجلس شورای اسلامی در چ
خوانش حقوقی غنی سازی 20 درصد چیست؟
ادامه می دهد. لذا با وجود آسیب هایی که در سایه خروج دونالد ترامپ از برجام، اعمال تحریم ها علیه ایران توسط امریکا، تعلل اروپایی ها در عمل به تعهدات برجامیشان و نیز برخی اقدامات متقابل ایران، هم در گام های کاهش تعهدات برجامی و هم احتمالاً به واسطه عملیاتی کردن بندهای مصوبه مجلس، موسوم به اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها به برجام وارد شده و توافق هسته ای را به کما برده است، اما هنوز به حیات خود ادامه
غنی سازی 20 درصد به چه معناست؟
موظف است که مصوبات مجلس شورای اسلامی را که به صورت قانون درآمده است، عملیاتی کند. لذا اقدام دیروز دوشنبه سازمان انرژی اتمی در آغاز غنی سازی 20 درصد اقدامی قابل تقدیر است و امیدواریم همین گام نشان از بازگشت عقلانیت و درایت به دولت دوازدهم باشد. چون ما در تقابل با ایالات متحده آمریکا دارای یک تجربه 40 ساله سیاسی و دیپلماتیک هستیم. این تجربه به ما می گوید هر زمان که تهران از خود حسن نیت نشان داده و
واکنش ها به اعلام غنی سازی 20درصدی ایران
قانون در سال 1399 دستور لازم را داده است . توضیحات ربیعی در این زمینه در حالی مطرح می شود که رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه ای با انتقاد از روند تصویب مصوبه مجلس در این زمینه تأکید کرده بود تصویب کنندگان درباره تأمین منابع مالی این طرح پیش بینی ای نکرده اند. ربیعی افزود: همچنین رئیس جمهور در روزهای گذشته دستور اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را صادر و از ساعاتی پیش فرایند
آغاز غنی سازی 20 درصد پایان انفعال در برابر بدعهدی غرب
جابه جایی پول برای خرید دارو نیز وجود ندارد. طرح مجلسی ها که دستان دولت را پر کرد در چنین شرایطی بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اواسط آذرماه گذشته بررسی کلیات و جزئیات طرح دوفوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از ملت ایران را در دستورکار قرار دادند و تصویب کردند. این طرح به دنبال برداشتن قید و بندهایی است که برجام به دست و پای فعالیت های هسته ای کشورمان بسته بود
20 درصد اول
به گزارش فرهیختگان ، کاری که باید ماه ها پیش اجرایی می شد، به همت نمایندگان و از مسیر مصوبه مجلس شورای اسلامی و تبدیل آن به قانون روز گذشته عملیاتی شد. سخنگوی دولت عصر دیروز اعلام کرد عطف به مصوبه مجلس موسوم به اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها با دستور رئیس جمهور، غنی سازی 20درصد در سایت هسته ای فردو آغاز شده و تا ساعاتی دیگر دیگر اولین محصول UF6 به دست خواهد آمد. این اقدام ایران در چهارمین سالگرد
رضا نصری، حقوقدان بین الملل: در شرایطی که از واشنگتن سیگنال مثبت می رسد،تندروی مجلس چه معنایی دارد؟ / ...
جای اینکه شاهد شکست مفتضحانه آمریکا در شورای امنیت و مجمع عمومی باشیم، با چند قطعنامهٔ فصل هفتم شورای امنیت مجدداً دست و پنجه نرم می کردیم. طرح دوم مجلس، همین قانونِ اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها بود که در عمل دولت ایران و دستگاه دیپلماسی را - سوا از اینکه فضای سیاست داخلی آمریکا و صحنهٔ بین المللی به چه سمت حرکت می کند - ملزم به انجام اقدامات از پیش تعیین شده می سازد. یعنی در اصل
غنی سازی 20 درصد مسیر برجام را به مسیر دو طرفه تبدیل کرد
عباس مقتدایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در خصوص آغاز غنی سازی 20 درصد از سوی کشورمان و موضع ضدایرانی اتحادیه اروپا، گفت: اقدام هوشمندانه مجلس در راستای تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها نیاز کشور بود، لذا مجلس راه درست را رفته است. نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بسیاری از امتیازها به طرف های برجامی داده شد اما طرف مقابل به عهد نسیه خود عمل
بررسی وضعیت سایت های غنی سازی از هفته آینده در دستور کار مجلس قرار می گیرد/ تقویت بنیه علمی ایران از ...
شهریار حیدری در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا ، با اشاره به آغاز غنی سازی 20 درصد اورانیوم گفت: طبق توافق برجام مقرر شده بود ایران در موضوع هسته ای شفاف سازی کند و طرف های برجامی نیز همه تحریم های علیه ما را لغو کنند که در طی چند سال اخیر شاهد بدعهدی از سوی طرف های مذاکره در این باره بوده ایم. نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در پی
غنی سازی و توسعه مراکز هسته ای در دستورکار ایران
به قانون اقدام راهبردی، دولت موظف شده بحث غنی سازی و توسعه مراکز هسته ای را در دستور کار قرار داده، در بحث پروتکل الحاقی نیز فرصت زیادی باقی نمانده و تنها یک ماه از زمان لازم الاجرا بودن آن گذشته که باید اجرایی شود. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به واکنش برخی از کشورهای اروپایی و همچنین رژیم منحوس صهیونیستی درباره آغاز غنی سازی در ایران، گفت: اولین بار نیست که جمهوری
آیا غنی سازی اورانیوم باعث لغو تحریم ها می شود؟
20 درصد در فردو؛ به پانا گفت: طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها 12 آذر در مجلس تصویب شد و شورای نگهبان در همان روز این مصوبه را تبدیل به قانون کرد، اما ابلاغ این قانون 18 آذرماه بود. در این قانون پیش بینی شده بود که 60 روز به کشورهای اروپایی مهلت داده شود تا در این مدت زمان یعنی تا 18 بهمن، اعلام کنند که آیا آن ها بالاخره به تعهدات 11گانه خود در قبال برجام، عمل خواهند کرد یا خیر. اگر تعهدات خود
توپ در زمین آمریکا و اروپاست
تروئیکای اروپا، خواستار تغییراتی در برجام شود و سپس با استفاده از اهرم مکانیسم ماشه این توافق را مبنایی برای مذاکره درباره برنامه موشکی و نقش منطقه ای تهران قرار دهد؟ در نگاه خوش بینانه باید انتظار داشت که بایدن آمریکا را به برجام بازگرداند وضمن لغو همه تحریم های هسته ای، اگر قرار باشد تغییراتی در برجام صورت گیرد تغییراتی باشد که اجازه ندهد دولت های بعدی در آمریکا بتوانند برجام را دوباره
مسکو: علت اصلی از سرگیری غنی سازی 20 درصدی اورانیوم در ایران اقدامات آمریکا است
است. روز دوشنبه، علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران اعلام داشت که کشورش روند غنی سازی اورانیوم 20٪ را در تاسیسات هسته ای فردو آغاز کرده است. مجلس ایران قانون "اقدان راهبردی برای لغو تحریم ها" تصویب کرده است که تولید اورانیوم با سطح غنی سازی 20 درصد و بالاتر را پیش بینی می کند. پیشتر میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در واکنش به این موضوع اظهار داشت: ایران
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: غنی سازی 20 درصدی بخشی از اقدام دولت در اجرای قانون اقدام راهبردی است
سیدعلی آقازاده در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در رشت ، اظهار داشت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها با هدف مقابله با تحریم ها و حفظ منافع جمهوری اسلامی در دستاوردهای هسته ای صلح آمیز تصویب شد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی همه تعهدات خود را در برجام از جمله کاهش سطح غنی سازی، کاهش ذخیره سازی و تغییر سیستمی برخی از مراکز هسته ای مانند اراک و لغو غنی سازی
عراقچی: غربی ها بحث های موشکی را از فکرشان خارج کنند/ تکذیب تبادل پیغام با تیم بایدن
است با ترور دانشمندان، هیچ خللی در برنامه هسته ای ما ایجاد نشده، شهید فخری زاده را چهل روز پیش از دست دادیم، ولی امروز در چهلمین روز این شهید، غنی سازی 20 درصد را با تکنولوژی پیشرفته تر که دانشمندان مان ابداع و طراحی کرده اند را آغاز کردیم لذا هیچ توقفی نخواهد بود؛ کسانی که شهید می شوند سعادتمند می شوند و ما به حال آن ها غبطه می خوریم. وی با بیان اینکه آن ها نمی توانند اراده و توانمندی
پیام به غرب از فردو
این قانون گلایه کرده بودند. اما اکنون با آغاز غنی سازی 20درصد در فردو مشخص شد که در صورت ادامه همین روند از سوی دولت، می توان به سرنوشت مصوبه راهبردی مجلس امیدوار بود. دولت اگرچه اعلام کرده نسبت به مصوبه نمایندگان ملاحظاتی دارد اما اکنون که به قانون تبدیل شده اجرای آن را در دستورکار قرار داده است. سخنگوی دولت دیروز از دستور رئیس جمهوری برای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها خبر
اجرای رسمی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها
برنامه ها. میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی نیز در خصوص غنی سازی 20 درصدی ایران، در صفحه توییترش نوشت: ایران اعلام کرد که غنی سازی اورانیوم تا 20 درصد را از سر می گیرد. این یک خبر فوری نیست. این اقدام با توجه به قانون تصویب شده در پارلمان ایران، قابل پیش بینی بود. نکته اصلی این است که این اقدام در چارچوب عادی سازی ممکن وضعیت پیرامون برجام(توافق هسته ای) بازگشت پذیر است
روسیه: برنامه هسته ای ایران کاملا شفاف است
به گزارش ایرنا، میخاییل اولیانوف روز دوشنبه در توئیت جدیدی نوشت: از عدول بیشتر ایران از تعهدات خود در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ذوق زده نیستیم اما دلیلی برای بزرگنمایی کردن این موضوع (آغاز غنی سازی اورانیوم تا سطح 20 درصد) وجود ندارد. وی خاطر نشان کرد: برنامه هسته ای ایران همچنان شفاف و قابل راستی آزمایی است. نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین
دیپلمات روس: غنی سازی 20 درصدی ایران با عادی سازی برجام برگشت پذیر است
و تحقیق و توسعه) نخواهد داشت و از این پس، برنامه هسته ای ایران فقط بر اساس نیازهای فنی خود پیش خواهد رفت و همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز طبق روال ادامه می یابد. در همین حال مجلس شورای اسلامی 11 آذر به کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران رای داد که یکی از بندهای نه گانه آن دولت جمهوری اسلامی را مکلف می کند برای لغو تحریم ها غنی سازی 20 درصدی
ایران با غنی سازی 20 درصدی به دنبال چیست؟
غنی سازی نتوانسته طرف غربی را به تکاپو برای انجام تعهداتش وادار سازد. به همین دلیل است که ایران تصمیم به افزایش غنی سازی تا 20 درصد مطابق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را گرفته است. به ویژه آن که سیاست جو بایدن در قبال برجام نیز اصلاً مشخص نیست و تاکنون راهبردهای مختلفی از سوی اطرافیان وی در قبال توافق هسته ای بیان شده است. از جمله این که برخی از دموکرات ها خواستار استفاده از
شیخ عطار: ایران باید یک پیام سیاسی به عهدشکنان برجام می داد/ لغو کلیه تحریم ها تعهد مذاکرات بود
علیرضا شیخ عطار در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به اجرای غنی سازی 20 درصد در سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: جمهوری اسلامی در این راهبرد دو موضوع را پیگیری می کند، یک بحث فنی صنعت هسته ای است. وقتی اورانیوم از معدن استخراج می شود با ایزوتوپ 238 است و مقدار کمی از آن 235 است که می تواند واکنش های لازم را ایجاد کند. بنابراین اورانیوم را تخلیص می کنند تا مقدار اورانیوم 235 آن افزایش
هسته ای، در مسیر جدید
اجرای قانون را صادر کرده است. این اقدام به اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی رسیده است و با نظارت ماموران این نهاد بین المللی انجام می شود. غنی سازی 20 درصد در فردو، در چارچوب بند های 26 و 36 برجام صورت می گیرد که در آن ها تاکید شده است؛ اگر رفتار طرف های برجامی مصداق عدم پایبندی اساسی به توافق هسته ای باشد، ایران می تواند اجرای تعهداتش را به صورت جزئی یا کلی متوقف کند. کد
فردو زنده شد
قدرت و تصمیم گیری در جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر رأی مردم است، گفت: نمایندگان مجلس موضوع بازگشت به غنی سازی 20 درصد را مصوب و به دولت و سازمان انرژی اتمی برای اقدام، ابلاغ کردند. وی با بیان اینکه براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی که قطب قانون گذاری کشور است و همچنین براساس مفاد برجام که مورد توافق طرفین واقع شده است، ایران این حق را دارد که به غنی سازی 20 درصد که قبل از برجام بود، برگردد