امکان غنی سازی بالای 20 درصد وجود دارد
سایر خبرها
کمالوندی: امکان غنی سازی اورانیوم تا 40 و 60 درصد وجود دارد
، فعال شد، غنی سازی 20 درصد شروع شده است و اکنون در حال برداشت اورانیوم 20 درصد هستیم. وی افزود: در سطوح بالا یعنی تا 40 تا 60 درصد امکان غنی سازی اورانیوم وجود دارد، کمااینکه در مصوبه مجلس هم است که اگر مواردی نیاز به غنای بالای 20 درصد بود زیرساخت های آن فراهم شود و سازمان در این خصوص بررسی های خود را انجام داده است. کمالوندی گفت: صنعت هسته ای ما یک صنعت بومی است و اگر زمانی
تخت روانچی: اگر همه اعضای برجام تعهداتشان را رعایت کنند اقدامات هسته ای ایران قابل بازگشت است
بخوانید. (کلیک کنید) جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید) تخت روانچی در توئیتر نوشت: در حال حاضر در تهران هستم و اواسط ژانویه [اواخر دی ماه] به نیویورک بازمی گردم. دولت روی ظرفیت های داخلی تمرکز کرده است تا تحریم های غیرقانونی آمریکا را خنثی کند. وی افزود: اگرچه ایران غنی سازی 20 درصدی را از سر گرفته است، ولی ما
به راحتی می توانیم تا 90 درصد غنی سازی کنیم
دارد یعنی اگر همین امروز تصمیم بگیریم که بالای 20 درصد غنی سازی کنیم، به راحتی قابل انجام است. وی افزود: در حال بررسی نیاز به غنی سازی بالای 20 درصد هستیم. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: غنی سازی تنها حوزه ای نیست که صنعت هسته ای ما در آن فعال است و حوزه های مختلف دیگر هم وجود دارد. وی گفت: دو نیروگاه هسته ای در حوزه
چهل روز از شهادت دکتر محسن فخری زاده گذشت
انجام دادند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی تدوین نقشه راه هسته ای کشور شهید محسن فخری زاده علاوه بر فعالیت در صنعت دفاعی ، دانشمند برجسته هسته ای هم بود. رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی کشور درباره فعالیت های شهید محسن فخری زاده گفت: شهید محسن فخری زاده قبل از سال 1376 عامل و مدیر اصلی تهیه نقشه راه صنعت هسته ای کشور بود. آقای فریدون عباسی با اشاره به
مجلس پیگیر ابطال یا اصلاح آئین نامه دولت برای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها
جواد کریمی قدوسی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اظهارات عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه پیرامون آغاز غنی سازی 20 درصد در چهلمین روز ترور شهید فخری زاده، گفت: آغاز غنی سازی 20 درصد در سایت فردو نقطه عطفی برای تاریخ صنعت هسته ای جمهوری اسلامی ایران است زیرا پس از انجام مذاکرات سنگین و توافقاتی که انجام شد ایران دست به اقدام برای اجرای تعهدات به طور کامل و جامع زد. متاسفانه
غنی سازی 20درصدی و پیام های تهران به غرب
ذکر است که پیش از برداشته شدن این گام، مسولان ایران در نامه ای به آژانس بین المللی انرژی اتمی، رافائل گروسی مدیر کل این نهاد راستی آزما را از قصد خود برای شروع غنی سازی 20 درصدی آگاه کردند. در این نامه که در گزارشی از سوی آژانس به اطلاع کشورهای عضو نیز رسید، آمده است: مطابق مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی و به منظور پایبندی به این مصوبه، سازمان انرژی اتمی قصد دارد اورانیوم تا غنای 20 درصد را در
آغاز غنی سازی 20 درصد پایان انفعال در برابر بدعهدی غرب
؛ قید و بندهایی که در ازای لغو تحریم ها پذیرفته شد و در شرایط فعلی که طرف مقابل به هیچ یک از تعهداتش عمل نکرد و تحریم ها لغو نشد دیگر هیچ ضرورتی به ادامه تن دادن به آن قیدوبندها نیست. نمایندگان مجلس با اعتقاد بر اینکه با وجود پنج گام کاهش تعهدات هسته ای، فعالیت های هسته ای کشورمان همچنان پویایی لازم را ندارد دولت و سازمان انرژی اتمی را مکلف به انجام اقداماتی در زمینه گسترش فعالیت هسته ای و
برجام؛ صبر راهبردی و پیام تحولات تازه فردو
غنی سازی شهید علیمحمدی (فردو) را آغاز و اعلام کرد که توانایی غنی سازی بالاتر از آن را هم دارد. رییس سازمان انرژی اتمی ایران دیروز در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه در حال حاضر هر ساعت 17 تا 20 گرم اورانیوم 20 درصد تولید می کنیم، بیان داشت: ماهانه 8 تا 9 کیلوگرم توان تولید داریم تا به 120 کیلو پیش بینی شده در قانون برسیم. علی اکبر صالحی با طعنه به کسانی که اجرای برجام را سبب
شروع غنی سازی 20درصد
سازمان انرژی اتمی ایران نیز استفاده از سانتریفیوژهای نسل6 را در دستور کار خود قرار دهد. مقامات دولتی صراحتا تصویب قانون مذکور را غیرمفید توصیف کرده بودند ازجمله حسن روحانی، رئیس جمهور و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه. مصوبه مجلس حتی صدای انتقاد علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی که شخصیتی آرام دارد را هم درآورده بود. صالحی، در یک اظهارنظر رسانه ای با اشاره به هزینه های ساخت سانتریفیوژ آی آر6
اتحادیه اروپا: تلاش برای حفظ برجام را دوچندان می کنیم
و آژانس به طور روشن روند را دید و از امروز رسما طبق اختیاراتی که پادمان جامع به ما می دهد غنی سازی 20 درصد را شروع کردیم. عراقچی اظهار کرد: غنی سازی 20 درصد به لحاظ نیاز راکتور تهران انجام می شود و بر اساس قانون مجلس مکلف به اجرا هستیم و در بند 7 مصوبه هم آمده که اگر طرف مقابل به تعهداتش عمل کرد به مجلس اعلام کنیم تا تصمیم متقابل گرفته شود و اگر آنها تعهداتشان را کامل انجام دهند ما آمادگی بازگشت به تعهداتمان را داریم. بر خلاف اینکه در داخل گفته می شد روند پیشرفت فعالیت های هسته ای ایران متوقف شده امروز ثابت شد که این طور نیست و در عرض 12 ساعت این روند احیا شد. انتهای پیام ...
ایران توانایی غنی سازی 40 تا 60 درصد را دارد
برجام داشتیم. * توانایی غنی سازی 40 تا 60 درصد را داریم کمالوندی بیان کرد: ما دیروز 20 درصد را بعد از 6 سال در فردو شروع کردیم. 14 ماه پیش مجددا به خاطر عدم اجرای تعهدات کشورهای غربی فردو فعال شد و الان 20 درصد را برداشت می کنیم. این ظرفیت در کشور ما در صنعت هسته ای وجود دارد که در سطوح بالا حتی 40 تا 60 درصد تولید کنیم، کما اینکه در مصوبه مجلس نیز هست که اگر مواردی نیاز به
پیام به غرب از فردو
تعهدات خود پایبند باشد و نمایندگان با نظارت بر اجرای قانون لغو تحریم ها از دولت خواهند خواست که تمامی تعهدات برجامی را در راستای اجرای مفاد قانون لغو تحریم ها کنار بگذارد. غنی سازی 20 درصد در طول مدت بعد از امضای برجام به رغم نگرانی نخبگان، مردم و بعضا نمایندگان مجلس متوقف ماند و الان بهترین فرصت برای کشور ما است تا بتوانیم غنی سازی 20 درصدی را مجددا به شرایط سابق خود برگردانیم که این صنعت احیا شود و تا حدودی توازن از دست رفته به واسطه تعهدات برجام برگردد. دولت با همکاری سازمان انرژی اتمی باید از توان و ظرفیت نخبگان برای احیای مجدد صنعت هسته ای استفاده کند. ...
التماس در برابر اقتدار
شده بود. برداشت اورانیوم 20درصد در تاسیسات فردو "بهروز کمالوندی" دوشنبه شب در گفت وگو با خبر شبکه اول سیما اظهار کرد: غنی سازی 20 درصد در تاسیسات غنی سازی فردو آغاز شده و به سطح پایداری رسیده است. وی ادامه داد: در دو آبشاری که به این مهم اختصاص داده شده غنی سازی 20 درصدی در حال انجام است. سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه این اتفاق در راستای اجرای
نشریه دانشجویی هفت تیر منتشر شد +دانلود
هسته ای شهید دکتر محسن فخری زاده در دستور کار قرار گرفت، داد دولتی.ها را به صدا درآورد و معاون اول رئیس جمهور ضمن آسمان و ریسمان بافتن های فراوان مصوبه اخیر مجلس را مغایر مصلحت های اساسی کشور دانست! گرچه، طرح نصف و نیمه مجلس هم چنگی به دل نمی زد اما تعرض به صلاحیت مجلس آن هم در روز قانون اساسی، تبدیل به یک اقدام تاریخ ساز از سمت دولت روحانی شد. ادامه این مطلب و مطالب بیشتر را در فایل نشریه ( دانلود ) بخوانید.
واکنش چین و ژاپن به غنی سازی 20 درصد در ایران
وگو با شبکه یک، درباره آغاز غنی سازی 20 درصد در تأسیسات غنی سازی فردو گفت: "ما شروع خوبی امروز برای تولید اورانیوم 20 درصدی داشتیم و یک ساعت پیش به من اطلاع دادند که به سطح پایداری تولید رسیده و از دو آبشاری که به این کار اختصاص داده شده، در حال برداشت اورانیوم 20 درصد هستیم. معمولا این کار 24 ساعت طول می کشد اما با تمهیدات همکاران ما این کار 12 ساعت به طول انجامید". کاظم غریب آبادی
تولید اورانیوم 20 درصد آغاز شد
اتخاذ تصمیم مقتضی به دولت گزارش می دهند. سازمان برنامه و بودجه کشور منابع موردنیاز اجرای قانون یاد شده را در لوایح بودجه سنواتی پیش بینی خواهد کرد. صالحی: دست ما روی ماشه است شنبه هفته جاری بود که رئیس سازمان انرژی اتمی در برنامه تلویزیونی قرار قاسم از نامه ایران به آژانس درباره تولید سوخت 20 درصد خبر داد و گفت: ما باید مصوبه مجلس را اجرا کنیم، اما دولت آیین نامه ای در خصوص
مجلس چرخ سانتریفیوژ ها را چرخاند/ آغاز شکستن تحریم ها با تولید قدرت
مرحله به مرحله، تعهدات خود را متوقف کنیم؛ بنابراین شروع مجدد 20 درصد هم بر اساس NPT، هم بر اساس معاهده پادمان و هم بر اساس برجام قانونی است چراکه ما حق خود را در برجام اجرا می کنیم. اطلاع رسانی به آژانس بهروز کمالوندی نیز با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، در خصوص آغاز فرآیند غنی سازی 20 درصدی اظها داشت: مصوبه مجلس شورای اسلامی از سازمان انرژی اتمی می خواهد که در پایان هر
مجلس به انفعال دولت پایان داد/ غنی سازی بیست درصد رسما آغاز شد
را روشن کند. دولت هر چند تمام تلاش خود را برای عدم اجرای مصوبه مجلس کرد اما بالاخره مجبور شد به اجرای قانون تن دهد. طبق برجام ایران می تواند در مقابل نقض عهد طرف مقابل به اقدام متقابل دست بزند. با این وجود آغاز غنی سازی بیست درصد ناراحتی دشمنان ایران را در پی داشته است. اروپا و رژیم صهیونیستی تا کنون ابراز نگرانی کرده اند. اما روسیه می گوید اتفاق عجیبی نیافتاده است و این اقدام تهران قابل
هسته ای، در مسیر جدید
اجرای قانون را صادر کرده است. این اقدام به اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی رسیده است و با نظارت ماموران این نهاد بین المللی انجام می شود. غنی سازی 20 درصد در فردو، در چارچوب بند های 26 و 36 برجام صورت می گیرد که در آن ها تاکید شده است؛ اگر رفتار طرف های برجامی مصداق عدم پایبندی اساسی به توافق هسته ای باشد، ایران می تواند اجرای تعهداتش را به صورت جزئی یا کلی متوقف کند. کد
صنعت هسته ای تعطیل هست یا نیست؟
شده و ارزش حیاتی ندارد خواسته اند که این کارها را به سرعت انجام دهد. این خودش برای ما یک فرصت است که مردم بزرگوار ما و افکار عمومی مطلع باشند که صنعت هسته ای با نشاط جلو می رود و دلیلش هم همین قانون مجلس است. 11 آذر هم که کلیات طرح مجلس به تصویب رسید، بهروز کمالوندی در صحن بهارستان در همین باره گفته بود: یکی از نقاط فعال در کشور انرژی هسته ای است. این در حالی است که بعضی چه آگاهانه و چه
بیان جزئیات آغاز غنی سازی 20 درصدی اورانیوم
اجازه می دهد که تنها با یک بار تزریق، غنی سازی بالاتر از 20 درصد نیز انجام دهیم، افزود: بالای 4 تن، سوخت کمتر از 5 درصد داریم و در آینده هم، تولیدکننده سوخت نیروگاهی خواهیم بود و در این زمینه در حال همکاری با روسیه هستیم. به گفته سخنگوی سازمان انرژی اتمی با نصف ظرفیت نطنز 190 هزار سو قابل دستیابی است. در ادامه حیدری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد: غنی سازی 20 درصد بر اساس نیاز های صلح آمیز کشور از
آغاز غنی سازی 20 درصد؛ طبق آیین نامه ابلاغی
خواهد شد. صالحی گفت: برای اجرای این روند؛ باید کپسول های گاز اورانیوم را عوض کنیم که این روند، تحت نظارت آژانس انجام می شود. بر اساس مصوبه مجلس در چارچوب گام های کاهش تعهدات هسته ای در طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، سازمان انرژی اتمی ایران موظف است نیاز کشور به اورانیوم با غنای 20 درصد برای مصارف صلح آمیز را به طور کامل و بدون تأخیر تأمین کند. در همین باره آقای واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور هم هفته پیش خبر داد: بر اساس قانون در طول یک سال 120 کیلو اورانیوم با غنای 20 درصد تولید می شود./صدا و سیما ...
بیدار شدن 20 درصدی صنعت هسته ای ایران از امروز + فیلم
هاست که می تواند تاثیر چشمگیری در وضعیت سلامت جامعه داشته و همینطور سبب بهبود حال بسیاری از بیماران شود. در کشوری مثل ایران که هرساله در خطر تهدید خشکسالی و کم آبی است، داشتن صنعت هسته ای می تواند برای همیشه مشکل کمبود آب شیرین را برطرف کند. وجود یک نیروگاه اتمی می تواند به مقدار زیادی نیاز کشور به برق را تامین کند و با صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی ، می توان از این صنعت
کمالوندی: برداشت اورانیوم 20درصد در تأسیسات فردو آغاز شد/واکنش آمریکا به آغاز فرآیند غنی سازی 20درصدی در ...
به گزارش روزپلاس؛ بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت فرایند تولید اورانیوم 20 درصد بیش از 24 ساعت طول می کشید اما با فناوری های جدید اکنون این مدت به 12 ساعت کاهش یافته است. وی ادامه داد: در دو آبشاری که به این مهم اختصاص داده شده غنی سازی 20درصدی در حال انجام است. سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه "این اتفاق در راستای اجرای اقدام راهبردی برای لغو تحریم
آغاز برداشت اورانیوم 20 درصد در فردو
به سطح پایداری رسیده ایم و اکنون در حال برداشت هستیم. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی وی گفت: به طور معمول این کار 24 ساعت زمان می برد اما با تمهیدات و روش های خوبی که به کار بردیم استخراج اورانیوم 20 درصد غنی شده از سانتریفیوژها در 12 ساعت اجرایی شد. آقای کمالوندی با بیان اینکه این کار در جهت اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و دفاع از حقوق ملت
برداشت اورانیوم 20درصد از تأسیسات غنی سازی فردو
در حال بررسی است معاون سازمان انرژی اتمی همچنین یادآور شد: این ظرفیت در کشور ما وجود دارد که بتوانیم به درصدهای بالاتر وارد شویم و در ماده یک قانون مصوب مجلس به موارد مورد نیاز بیشتر از 20 درصد که آن هم در حال بررسی است. توانایی و ظرفیت کشور به حدی است که به راحتی می تواند خواسته های نمایندگان مجلس را محقق کند. سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: ما ذخایر سوخت 20 درصد داشتیم و
جزئیات آغاز فرآیند غنی سازی 20 درصدی از زبان سخنگوی سازمان انرژی اتمی
خبرگزاری میزان - بهروز کمالوندی با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، در خصوص آغاز فرآیند غنی سازی 20 درصدی اظها داشت: مصوبه مجلس شورای اسلامی از سازمان انرژی اتمی می خواهد که در پایان هر سال 120 کیلوگرم مواد غنی شده 20 درصدی را ذخیره کند. وی ادامه داد: این ذخیره سازی نیازمند یک سری کارهای فنی و پادمانی است. ما حدود 4 روز پیش به آژانس بین المللی انرژی اتمی نامه نوشتیم و اعلام کردیم که
غنی سازی 20 درصد؛ عبور با آژانس در مسیر قابل برگشت| آیا پرونده هسته ای به شورای امنیت می رود؟
محدودیت غنی سازی 3/6 درصدی پایبند نیستیم، از امروز با توجه به قانون مجلس شورای اسلامی و البته با طی کردن روال قانونی غنی سازی 20 درصد را آغاز کردیم. باید توجه داشت که اقدام ایران متعاقب نقض برجام از سوی آمریکا و عدم تعهد طرفهای مقابل به توافق هسته ای است در نتیجه این اقدام پرسشی که مطرح می شود احتمال ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل از سوی شورای حکام آژانس