اعمال محدودیت سراسری برای تولید برق
سایر منابع:
سایر خبرها
هیچ مشکلی در تامین برق مشهد وجود ندارد/ تامین گاز دچار مشکل شده است
در تامین برق مشترکان در کل کشور از جمله مشهد به وجود نیاید و تامین سوخت گاز برای نیروگاه ها دچار مشکل نشود و آنها مجبور به استفاده از مازوت نشوند مدیریت مصرف برق از سوی وزارت نیرو به کل شرکت های توزیع نیروی برق در سراسر کشور ابلاغ شده است. سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: به همین منظور طی چند روز گذشته پنج هزار لامپ در اکثر معابر و بلوارهای اصلی و خیابان های شهر به صورت یک درمیان
جزییات محاسبه صورتحساب گاز تشریح شد
وسایل گازسوز استاندارد و رعایت توصیه های مصرف بهینه، با مدیریت مصرف علاوه بر کاهش هزینه پرداختی بابت مصرف گاز، این انرژی پاک را برای نسل های آینده حفظ نمایند. شایان ذکر است این گفت وگو در پی ابهام برخی مخاطبان نسبت به نحوه محاسبه قبوض برق در لرستان انجام شد که با توجه به توضیحات فوق، ابهامات مطروحه رفع گردید.
اصلاح شبکه برق جاده فرعی روستای ابر در بسطام
و 913 میلیون ریال در آبان ماه اجرا شد. مدیر امور برق بسطام با اشاره به اینکه تمامی اقدامات طی پنج ساعت کاری اجرایی شد، افزود: چنانچه امور یاد شده در حالت عادی انجام می شد، بیش از چهار روز کاری زمان نیاز داشت که این مهم با بسیج نیروی انسانی و تجمیع امکانات، ظرف کوتاه ترین زمان ممکن، انجام شد. بیشتر بدانید... بررسی مشکلات حوزه برق دیباج در میز خدمت مسئولان مسئولان دیباجی با
80 درصد مشترکین البرزی از خدمات غیرحضوری برق استفاده می کنند
به گزارش کرج رسا، بهنام بیات با ارائه گزارش عملکرد این توزیع گفت: در استان البرز اقدامات خوبی در حوزه برق در قالب خدمات غیرحضوری (نصب اپلیکیشن برق من، سامانه 1521)، کاهش تلفات، انجام شده است که این اقدامات کماکان ادامه دارد. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در روزهای اخیر مصرف گاز استان 15 درصد افزایش یافته است در راستای تامین برق مطمئن و پایدار، اقداماتی از سوی شرکت توزیع نیروی برق
راهکار مدیریت مصرف برق و گاز، پایش مصرف گاز و برق صنایع و مقایسه سالانه است
و گاز انجام شود و جایگزین نکردن یکی از این دو حامل به جای دیگری مورد تاکید خاص قرار گیرد. علی اکبر میدانشاهی مدیرعامل شرکت گاز استان یزد نیز در این نشست اقدامات انجام شده در زمینه پایش مشترکین پرمصرف گاز را برشمرد و بیان کرد: با توجه به تبادل نظر انجام شده و تجربه موفق شرکت برق منطقه ای در رابطه با مدیریت پیک بار تابستان و تعادل در ایجاد محدودیت های مصرف گاز در استان یزد، مکاتبه با
جلسه مدیریت بار زمستان 1399 برگزار شد
گفت: پیرو پیگیریهای شرکت توانیر مبنی بر مدیریت بار در فصل زمستان، با توجه به کمبود سوخت گاز جهت نیروگاه ها و معضلات زیست محیطی سوخت مایع، تاکنون برنامه های مدیریت مصرف شرکت توزیع برق گیلان بر روی چند برنامه از جمله کاهش 50% روشنایی معابر، مدیریت بار صنایع، خاموشی های اضطراری متمرکز بود. در این جلسه مقرر شد اقدامات متولیان تعدیل بار زمستان در شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان، اقدامات
میزان مصرف برق در زنجان 17.5 درصد افزایش یافت
علی خلجی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار داشت: در طول هفته ها و روز های گذشته شاهد افزایش شدید مصرف گاز در سطح کشور و استان زنجان بوده ایم و بنا بر آمار موجود نیز عمده مصرف توسط مشترکین خانگی و تجاری انجام گرفته است. وی افزود: میزان مصرف گاز تأثیر مستقیمی بر تولید انرژی برق دارد چراکه این انرژی در نیروگاه هایی تولید می شود که مصرف سوخت اکثراً آن ها گازی است با این وجود در
رشد 17.5 درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته
در بخش خانگی مصرف شده است. سخنگوی صنعت برق کشور بیان کرد: در حال حاضر مصرف سوخت کشور به ویژه در استان های سردسیر باید کاهش یابد، چرا که ممکن است در این استان ها با افت فشار گاز در نیروگاه ها و یا بخش خانگی روبه رو شویم. برای حفظ پایداری شبکه سراسری برق، مدیریت مصرف برق باید در اولویت قرار گیرد سرمایه گذاری در صنعت برق بیشتر شبیه شوخی است رکوردزنی پیک مصرف برق در
صدور بیش از یک هزار اخطار قطع گاز برای دستگاه های اجرایی لرستان
اظهار داشت: در این راستا تاکنون پنج هزار و 22 بازدید از ساختمان های دولتی استان انجام و یک هزار و 313 مورد قطع گاز به دلیل رعایت نشدن الگوی مصرف اجرا شده است. او ادامه داد: با توجه به تداوم برودت هوا و روند رو به رشد مصرف گاز، بخشنامه صادره جهت صرفه جویی دستگاه های دولتی، با هماهنگی استانداری لرستان اجرا شده است و بازرسی از ادارات به صورت مستمر در دستورکار قرار دارد. مدیر عامل
ورود جدی شهرداری ها در بهینه سازی مصرف انرژی در بخش خانگی
مختلفی برای مدیریت مصرف سوخت وجود دارد اما مصرف گاز در بخش خانگی را باید با ارائه راهکارهای کارشناسی شده و اعمال سیاست های تشویقی مدیریت کنیم. مصرف برق در نیروگاه شیروان از دیگر موضاعات این نشست بود که هوائی در این خصوص خاطر نشان کرد: باید از مراکز دیسپاچینگ ملی برق و گاز بخواهیم سهمیه گاز استان افزایش یابد و از وزارت نیرو بخواهیم مدیریت برق استان را مستقل کند. هوائی تاکید کرد: مصرف برق در پارک ها و بوستان ها، چراغ های تزئینی در سطح شهرها ، روشنایی خیابان ها و جاده ها برای مدیریت مصرف برق به ویژه در ایام محدودیت در مصرف سوخت و برق باید به درستی مدیریت شود. ...
مردم با صرفه جویی در مصرف گاز مانع از خاموشی های احتمالی شوند
جلوگیری شود. وی افزود: لذا ضروریست دستگاههای اجرایی متولی استان با مدیریت واحد نسبت به تامین و ذخیره سازی سوخت روزانه مورد نیاز نیروگاه حرارتی سیکل ترکیبی سنندج اقدامات لازم اتخاذ کنند. ملکی در ادامه سخنان خود خواستار اطلاع رسانی گسترده نحوه مصرف صحیح گاز توسط مشترکین از سوی صدا و سیما و نیز رسانه های جمعی استان شد. وی همچنین بر لزوم مدیریت مصرف بهینه برق در معابر شهری، خیابانها
باید مصرف سوخت را در زمستان مدیریت کنیم
های سبز در ساعات ممنوعیت تردد، کاهش روشنایی کمربندی ها و جاده ها با هماهنگی و همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و همچنین اقدامات تشویقی ویژه مشترکان صنعتی، بدون این که به تولید آنان لطمه وارد شود، از جمله اقدامات شرکت توزیع برق شمال استان برای مدیریت مصرف برق به شمار می رود. او گفت: می توان با تعدیل روشنایی معابر بلوار های شهری و برون شهری و همچنین کنترل روشنایی پارک ها و میادین و
لزوم کاهش مصرف گاز در ادارات استان یزد
بیشتر، کارایی بهتر در بخش تولید برق حرارتی و حفظ محیط زیست را به دنبال داشته است. میدانشاهی اظهار داشت: اجرای طرح های تشویقی به منظور کاهش مصرف از جمله اقدامات موثر گاز استان یزد در خصوص بهینه سازی مصرف انرژی است. مدیرعامل شرکت گاز با اشاره به اجرای طرح پایش دمای ساختمان دستگاه های اجرایی استان تصریح کرد: کارشناسان شرکت گاز با حضور در ادارات نسبت به تهیه چک لیستی مبنی بر کنترل
طلب برقی ایران از عراق به اندازه 2 ماه باقی مانده است
رضا اردکانیان، وزیر نیرو در حاشیه افتتاح طرح آبرسانی به 137 روستا در دو استان کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایران دو قرارداد درباره صادرات برق و گاز به عراق دارد و عراق نیز گازی که از ایران دریافت می کند، در اختیار شرکت های خصوصی خود قرارمی دهد و آنها نیز این گاز را تبدیل به برق کرده و در اختیار مصرف کننده قرار می دهند، بنابراین هر دو کالای صادراتی در نهایت به عنوان کالای برق در اختیار مردم
هشدار شرکت توزیع برق در خصوص اعمال خاموشی مجدد
بخواهیم برای کاهش مصرف برق همکاری کنند. مدیرعامل شرکت توزیع برق استان افزود: شرکت توزیع برق استان برای کاهش مصرف گاز در نیروگاه های خراسان جنوبی، اقداماتی در زمینه به حداقل رساندن مصرف انجام داده که تعدیل روشنایی معابر شهری، کاهش روشنایی پارک ها و میادین و هماهنگی با دستگاه های اجرایی در زمینه استفاده حداقلی از برق، از جمله این اقدامات است. دادگر، مقدار مصرف برق در شرایط فعلی را بین 230 تا 240 مگابایت عنوان کرد و افزود: از لحاظ پیک مصرف در استان، مصرف غیرمتعارفی وجود ندارد. توزیع برق ...
افزایش مصرف گاز اختلال در تأمین برق را به دنبال دارد اجتماعی
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با بیان اینکه برای نیروگاههای تولید برق در سراسر کشور محدودیتهای مصرف گاز ایجاد شده است ، گفت: افزایش مصرف گاز اختلال در تأمین برق را به دنبال دارد. به گزارش پایگاه خبری تمدن لر ، مهندس فریدون خودنیا افزود: نیروگاههایی که در حال حاضر تولید برق انجام می دهند باید با ظرفیت کمتری برق تولید کنند . وی با اشاره به اختلال ایجاد شده در شبکه انتقال و توزیع برق
آغاز تعدیل مصرف برق در لرستان
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ، فریدون خودنیا،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان اظهار کرد: برای نیروگاه های تولید برق در سراسرکشور محدودیت های مصرف گاز ایجاد شده است بنابراین باید با ظرفیت کمتری برق تولید کنند. او افزود: به همین نسبت در شبکه انتقال و توزیع برق استان ها اختلال ایجاد می شود بنابراین لازم است همه مشترکان نسبت به صرفه جویی در مصرف و رعایت نکات
مردم ولایتمدار استان، صرفه جویی را سرلوحه کارهایشان قرار دهند
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان در ابتدای این دیدار مهندس سید علی اکبر صباغ ، رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان سمنان ، با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در صنعت آب و برق استان، اظهار داشت : طی سال های 98 و 99 ، در قالب پویش الف – ب- ایران ، بیش از 2650 میلیارد ریال پروژه در بخش آب و برق در سطح استان به بهره برداری رسیده است. مهندس صباغ، با اشاره به شرایط سرما و
رشد مصرف گاز پایداری شبکه برق را با مشکل مواجه می کند
های اضافی در منازل و ادارات و یا کاستن یک درجه دمای محیط، می توانند تا 10 درصد مصرف برق و گاز استان را کاهش دهند که با چنین اقدامات ساده و همکاری مردم، مشکلی در تامین برق وگاز در استان در چند روز سرد سال به وجود نخواهد آمد. داراب زاده گفت: اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ سازی جهت جلوگیری از اعمال خاموشی برق ناشی از کمبود سوخت در نیروگاه ها باید به جد پیگیری شود و همه باید احساس تکلیف و همکاری
صرفه جویی برق با تعدیل حدود 18 هزار لامپ روشنایی معابر در مازندران
مدیریت مصرف انرژی کشور که به صورت ویدیو کنفرانسی با مدیران شرکت توانیر برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به این که در مازندران چند شهر با وضعیت قرمز کرونایی داریم و وضعیت استان نیز در موضوع کرونا مساعد نیست، تلاش کردیم که مدیریت مصرف را جدی بگیریم تا از بروز هر گونه مشکل برای شهروندان در بحث انرژی برق جلوگیری شود. وی افزود: یکی از اقدامات مهمی که انجام شد تعدیل روشنایی معابر طی چند روز اخیر بود
صرفه جویی نکنیم باید منتظر خاموشی باشیم
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، مرآتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه: نیروگا هها برای تولید برق نیازمند استفاده از سوخت گاز هستند که باتوجه به کاهش دمای هوا افزایش استفاده از گاز در سراسر کشور افزایش یافته بنابراین مشترکان برق وگاز می توانند با مدیریت صحیح انرژی از قطعی برق و گاز خود جلوگیری نمایند. مراتی افزود اگر بتوانیم در مصرف گاز و برق، 10 درصد
صرفه جویی در مصرف انرژی از دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی آغاز می شود
جنوبی به احتمال اجرای برنامه خاموشی برق اشاره کرد و فرهنگ سازی در زمینه صرفه جویی با استفاده از ظرفیت های رسانه ای را ضروری دانست. وی اظهار امیدواری کرد: با صرفه جویی، زمان های اجرای خاموشی برق به حداقل برسد و بتوانیم هرچه سریع تر از این برهه عبور کنیم. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی هم بتازگی اعلام کرد: با توجه به برودت هوا در سطح کشور و افزایش مصرف گاز و با توجه
سرخط مهمترین مهمترین خبرهای لرستان در 15دی ماه
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز لرستان ، مهمترین رخداد های روز گذشته لرستان به این شرح است دبیر ستاد مبارزه با کرونا: 5قربانی جدید کرونا در لرستان اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماند ها در لرستان کمک مرمتگران تخت جمشید به سنگ نوشته خرم آباد مجتمع 6هزار تُنی پرورش ماهی لرستان آماده واگذاری دشت یک امتیازی خیبر از باتلاق بابل مدیر عامل شرکت توزیع برق: افزایش مصرف
ارائه راهکارهای عملیاتی برای کاهش مصرف سوخت نیروگاه ها
محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل توانیربا اعلام مطلب فوق افزود: در کنار کارهای فنی که توسط صنعت برق انجام می شود، اگر هرکدام از مشترکان تنها یک لامپ اضافی را خاموش کنند، مشکل سوخت حل خواهد شد. متولی زاده در جلسه ستاد مدیریت سوخت نیروگاه ها، صنایع و مدیریت مصرف انرژی (گاز و برق) که باهدف بررسی عملکرد صنعت برق برای کمک به کاهش مصرف گاز برگزار شد تاکید کرد: جمع آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز، از مهم
کمبود برق در گلستان به دلیل افزایش مصرف گاز/ مردم صرفه جویی کنند
این راستا از صنایع و مشترکان خانگی تقاضا می کنیم به ما کمک کند. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان ابرازکرد: به دلیل این که بتوانیم گاز مصرف شده در نیروگاه ها را تأمین کنیم، جلساتی را با صنعت معدن و تجارت استان و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی داشتیم و به تعاملات خوبی رسیدیم. نصیری بیان کرد: صنایع مستقر در استان برای تعدیل مصرف برق به علت کمبود گاز کمک خواهند کرد به طوری که
مردم سیستان و بلوچستان در مصرف برق و گاز همکاری بیشتری داشته باشند
خلیل عوض زاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: همه ساله با سرد شدن هوا، روند مصرف سوخت گاز در کشور افزایشی شده و این امر محدودیت هایی را برای تولید برق در نیروگاه ها و به تبع آن قطعی برق را به دنبال خواهد داشت. او با هشدار به مشترکان سیستان و بلوچستان در مورد مصرف برق گفت: مشترکان این استان