توجه به مسائل و مشکلات بهداشتی مطالبه جدی شهروندان شهرستان ملکان است
سایر منابع:
سایر خبرها
مراغه دومین قطب درمان و جراحی در آذربایجان شرقی
باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - شتایی گفت: بیمارستان ها و مراکز درمانی شهرستان مراغه به یک میلیون نفر از جمعیت ساکن در شمال کردستان، جنوب آذربایجان شرقی و غربی خدمات درمانی ارائه می کنند. در این شهرستان 91 نفر پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص در 15 رشته تخصصی علم پزشکی در خدمت شهروندان هستند. بیمارستان های مراغه با داشتن 469 پرستار از نظر میانگین تعداد پرستار نسبت به تعداد تخت
وجود 3 هزار و 67 تخت فعال بیمارستانی در استان
تربیت نیروی متخصص که مطرح است ؛ باید گام های مهمی در این راستا برداشته شود. او با اشاره به تخت های فعال بیمارستانی ، افزود: مجموعا سه هزار و 67 تخت فعال در استان وجود دارد که از این تعداد، دو هزار و 500 تخت دانشگاهی و بیش از 500 تخت غیر دانشگاهی وجود دارد که با توجه به شاخص های کشوری که یک و هفت دهم (1/7) به ازای هر 1000 نفر می باشد ؛ این عدد در استان صدق می کند ؛ اما مشکل در نوع توزیع
افزایش تعداد تخت های بخش مراقبت های ویژه در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
سرویس : سیستان و بلوچستان - زمان : شناسه خبر : 1142038 علی خواجه امروز در گفت و گو با خبرنگار شستان در زاهدان اظهار کرد: در راستای بهبود و توسعه خدمات درمانی در سیستان و بلوچستان گام مهمی برداشته ش به گونه ای که بیش از 80 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی از سوی وزارت بهداشت برای بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) زاهدان و کلینیک سلامت زاهدان ارسال شد. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی
توزیع تخت بستری در لرستان عادلانه نیست
افزود: 3 هزار و 67 تخت فعال داریم که ازاین تعداد 2500 تخت مربوط به دانشگاه علوم پزشکی است، همچنین 255 تخت ویژه فعال داریم. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طرف استاندارد کشوری باید به ازای هر یک هزار نفر یک و نیم تخت داشته باشیم، در استان هم به ازای هر هزار نفر یک تخت داریم اما توزیع تخت هاعادلانه نیست. آزاد بخت به تعداد متخصص استان نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 465 متخصص در استان فعالیت دارد که طبق شاخص ها کم است، برای رفع این مشکل باید زیرساخت ها صلاح شود.
عادی انگاری های کرونایی نقطه هدف اومیکرون/در برگزاری تجمعات مراقبت جدی شود
شیوه نامه های بهداشتی هستند نیز ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را فراموش کرده اند. یکی از شهروندان که به گفته خود در پیک پنجم کرونا، پدر خود را به دلیل این بیماری از دست داده اما با این حال در گفتگو با خبرنگار ما گفت: دیگر روزهای سخت بیماری گذشته و نیازی به زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی نیست! برگزاری برخی مراسم که به تجمع نیاز دارد نیز این روزها بیش از پیش به چشم می خورد و شهر به
تفریحات زمستانی، 115 شهروند سردشتی را روانه بیمارستان کرد
داود آتشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد به دلیل صدمات ناشی از ورزش ها و تفریحات روی برف از جملە سرسرە بازی ، تیوپ سواری و لیز خوردن روی برف و یخ بە بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت مراجعه کردە اند. وی ادامه داد: از این تعداد یک نفر بە مراکز درمانی استان اعزام شدە و 20 نفر هم برای ادامە درمان در این بیمارستان بستری و تحت نظر قرار گرفته اند. مدیر شبکە
سیر توسعه روستاها با انقلاب اسلامی آغاز شد/ از تحول شاخص بهداشت و درمان تا رونق بازار تولیدات روستایی
/> به قول دایه مینا، زمانی خیلی ها نگران این بودند که نکند همسرشان را سر زا و دیگر اعضای خانواده خود را بر اثر بیماری و بخاطر کمبود و یا نبود مراکز بهداشتی و درمانی از دست بدهند اما بعد از انقلاب و در کنار همه پیشرفتها، بخش بهداشت و درمان کردستان حتی در روستاها هم توسعه پیدا کرد. در این باره مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی
دکتر حسینی: تزریق دز سوم واکسن کرونا از نان شب هم واجب تر است
به گزارش پایگاه خبری هاژه، روز یکشنبه، 10 دیماه 1400، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد آمار تزریق واکسیناسیون کووید19 را در این شهرستان تشریح کرد. دکتر بهاالدین حسینی در گفتگو با خبرنگار هاژه گفت: تا به امروز بیش از 368 هزار و 29 دز واکسن کووید19 در برندهای گوناگون و در سطح شهرستان مهاباد تزریق شدە که از این تعداد، 176 هزار و 124 دز در نوبت اول، 154 هزار و 800 دز در نوبت دوم و
80 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی به بیمارستان های زاهدان اختصاص یافت
زاهدان به 275 تخت می رسد. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: برای نخستین بار دستگاه اکوکاردیوگرافی و سونوگرافی در کلینیک سلامت زاهدان مستقر خواهد شد که سبب توسعه ارائه خدمات در حاشیه شهر می شود. خواجه با بیان اینکه این تجهیزات توسط هیات امنای ارزی وزارت بهداشت تهیه و به صورت رایگان تحویل دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شده افزود: هم اینک تعداد تخت های مصوب دانشگاه علوم پزشکی بیش از 2 هزار تخت است. اننتهای پیام/ع
700 میلیارد ریال تجهیزات به مراکز درمانی دشتستان اختصاص یافت
به گزارش خبرنگار مهر ، ماریا خویش دوست صبح یکشنبه در حاشیه بازدید نماینده دشتستان از بیمارستان شهدای شبانکاره اظهار داشت: در راستای توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در شهرستان دشتستان تلاش های گسترده ای صورت گرفته و شاهد اقدامات خوبی هستیم. وی اضافه کرد: با تلاش و پیگیری نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، 85 دستگاه تجهیزات پزشکی و غیر پزشکی معادل 70 میلیارد تومان خریداری و در
گزارش روزنامه ایران از سختی ها و مشکلات متخصصان در مناطق محروم
دانشگاه علوم پزشکی باقی می ماند. اما در طرح ماندگاری پزشکان سهمیه آزاد مشمول طرح دو ساله هستند که با احتساب ضریب محرومیت مناطق بین 2 سال تا 14 ماه و 12 روز باید در نقاط محروم خدمت کنند. اما اعتراض اصلی هر دو گروه متخصصان سهمیه آزاد و سهمیه مناطق متوجه پرداختی ها و دستمزدهای پایین شان است. مشاهدات میدانی ما در سال 94 بعد از اجرای طرح ماندگاری پزشکان در منطقه محروم صفر مرزی میرجاوه و شهرستان های خاش نشان
آغاز واکسیناسیون کودکان 9 ساله در مشهد/مهاجران افغانستانی در اردوگاه شهید مطهری سفید سنگ واکسینه می شوند
واکسن مورد نظر با شماره 191 تماس بگیرند. مصطفی جعفری،مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریمان نیز از آغاز واکسیناسیون مهاجرین افغانستانی در اردوگاه مراقبتی شهید مطهری سفید سنگ از توابع شهرستان فریمان خبر داد. وی افزود: با توجه به ابلاغ دستورالعمل واکسیناسیون اتباع افغانستانی از سوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد این اقدام در دستور کار شبکه بهداشت و
خبرهای شهرستان های استان بوشهر
گزارش کنند. شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر واقع است. رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان استان بوشهر گفت: با پیگیری نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، 85 دستگاه تجهیزات پزشکی و وسایل غیرپزشکی به ارزش 70 میلیارد تومان برای مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان تأمین شد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ماریا خویش دوست در
افزایش بیماران سرپایی کرونا در اردستان
حسن ذبیحی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونای اُمیکرون در کشور، پیش بینی ها حاکی از شروع پیک ششم در کشور و همچنین تغییر رنگ بسیاری از شهرها از جمله اردستان بود که اتفاق افتاد. وی از شناسایی 10 فرد مبتلا به ویروس جهش یافته کرونا اُمیکرون در شهرستان اردستان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه بسیاری از افراد دارای ویروس کرونا به مراکز درمانی مراجعه نمی کنند، قطعاً
رنج طبیب شدن
محروم می زدند و بیمه ها پس از کسر کسورات بالا و بستن مالیات های سنگین به دریافتی این پزشکان عملاً به حق و حقوق ماندگاری پزشکان در مناطق محروم پشت کردند. در کنار همه این ارثیه های دولت گذشته به این نکته هم که از زبان پزشکان متخصص طرحی بیان می شود و البته عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز تأیید می کند، توجه کنید؛ پزشکان متخصص در پایتخت در مراکز خصوصی 10 درصد مالیات می دهند اما از یک پزشک
نقد یا کارت به کارت؛ برگی تازه از دفتر فرار مالیاتی برخی پزشکان در مازندران
ای جز تحمل ندارند. بسیاری از آنان نمی دانند باید به کجا شکایت ببرند. برخی از آنان هم حوصله چنین کاری را ندارند چون می گویند که زمانبر و بی نتیجه است. البته در کنار این دلایل ، نگرانی از تبعات شکایت و برخورد بعدی پزشک در صورت بیمار شدن و مراجعه را هم از نظر دور نگه نمی داند. سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل در تماس خبرنگار ایرنا و اعلام وضعیت بغرنجی که برخی از پزشکان با وجود داشتن
وارد پیک ششم کرونا در نهاوند شدیم/ افزایش مراجعات سرپایی به مراکز درمانی و مطب ها/ تزریق دز سوم واکسن ...
واکسن آسترازنکا را فقط برای تزریق دز دوم و سوم داریم. متین گفت: مرکز تجمیعی بخشداری تا ساعت 12 شب و خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت و تیم سیار برای واکسیناسیون افراد ناتوان در شهرستان فعال هستند. وی عنوان کرد: با ادامه روند واکسیناسیون انتظار ما از مردم این است که نسبت به تزریق دز سوم که بسیار مهم است اقدام کنند و هم چنان از همشهریان درخواست داریم پروتکل ها را رعایت کنند. مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: کسانی که سه ماه از تزریق دز دوم انها گذشته است برای تزریق واکسن دز سوم اقدام کنند و امیدواریم بتوانیم این پیک را هم مدیریت کنیم و پشت سر بگذاریم. ...
تعداد بیماران مبتلا به کرونا در سلماس رو به افزایش است
حمیدرضا جباری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 2 روز اخیر شمار بیماران مبتلا به کرکووید 19 بستری شده در بیمارستان خاتم الانبیای این شهرستان به 6 نفر رسیده است. وی ادامه داد: این تعداد بیمار بستری شده مثبت قطعی هستند و با وضعیت عمومی مناسب در بخش عادی بیمارستان سلماس بستری و در حال دریافت خدمات درمانی هستند و بخش مراقبت های ویژه خالی از بیمار کووید 19 است.
برای استخدام نیروهای درمان و زیرساخت بیمارستان باشت چاره اندیشی شود
سالهای زیادی است که باشت تبدیل به شهر شده، اما با وجود اینکه مردم این شهر، از برخی از کار و فعالیت ها مثل دامداری بازماندند، از مواهب شهرنشینی نیز محروم هستند؛ از جمله بی بهره بودن از زیرساخت های بهداشتی و نبود پزشکان متخصص در این شهر. از طرفی یکی از چالش های حوزه بهداشت و درمان شهرستان باشت، نیروهای غیررسمی بیمارستان هستند که متأسفانه نبود ردیف استخدامی موجب تحمیل شدن نیروها به بیمارس تان باشت شده و کادر درمان نیز از این وضعیت ناراضی است.
افتتاح 4 طرح عمرانی حوزه سلامت در هرسین
به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، سعید حمزه ای در آستانه دهه مبارک فجر و فرارسیدن سالروز باشکوه پیروزی انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه ، اظهار کرد: 4 پروژه عمرانی حوزه بهداشت و درمان شهرستان هرسین با اعتباری بالغ بر شش میلیارد تومان افتتاح خواهد شد. مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان هرسین افزود: این پروژه ها شامل افتتاح 8 واحد اقامتگاه پزشکان بیمارستان شهدا ، افتتاح دو واحد پانسیون پزشکان روستای چهر ، افتتاح خانه بهداشت روستای تمرگ ( با همکاری خیرین) و افتتاح پایگاه فوریت های پزشکی روستای چشمه کبود است. ...
شهرستان باشت جزء شهرهای زرد کشور
/> مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت گفت: در این مدت سه هزار و 691 نفر در این شهرستان به ویروس کرونا آلوده شده اند که 98.8 درصد از این تعداد بهبود یافته اند. وی تعداد بهبود یافتگان ویروس کرونا در باشت را سه هزارو 648 نفر اعلام کرد و افزود: 31 نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا جان باخته اند. شهرستان 23 هزار نفری باشت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
اومیکرون آمل را زردپوش کرد/ افزایش 3 برابری بیماران کرونایی
بیماران کرونایی در مازندران به نزدیک رسیده است، طبق آخرین به روز رسانی نرم افزار ماسک وزارت بهداشت صبح امروز رامسر، سوادکوه نارانجی شدند و آمل نیز از وضعیت آبی به زرد تغییر یافت، تعداد بیماران مازندران همچنان سه رقمی است. پژمان خسروی رئیس بهداشت و درمان آمل در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به وضعیت کرونا در آمل گفت: طبق آخرین به روز رسانی نرم افزار ماسک وزارت بهداشت صبح امروز با افزایش
چالش های بهداشت و درمان باشت از کمبود پزشک تا زیرساخت ها
از آنجا که وجود زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان دارای اهمیت فراوانی در حفظ سلامت انسان ها و بازگرداندن سلامت افراد مبتلا به بیماری محسوب می شود چاره اندیشی برای رفع یا به حداقل رساندن این چالش ها ضرورتی اجتناب ناپذیر است. اگرچه شهرستان 23 هزار نفری باشت برای نخستین بار در سال 1397 صاحب یک بیمارستان 32 تختخوابی شد اما تاکنون زیرساخت هایی مانند بخش های زایمان و جراحی که هم برای بیمارستان
عین اللهی از کمربندی سیاهکل خیام چی می فهمه؟+ موارد متشابه
دیدار و گفتگو کرد. وزیر بهداشت همچنین در بیمارستان غدیر سیاهکل حاضر شد و ضمن بازدید از بخش های اورژانس و آزمایشگاه با کارکنان این بخش ها نیز گفتگو کرد و در جریان مشکلات این حوزه ها قرار گرفت. نماینده هیئت دولت در شهرستان سیاهکل همچنین از چندین طرح عمرانی، بهداشتی و درمانی شهرستان سیاهکل ازجمله کمربندی خیام - سراوان نیز بازدید کرد. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش
اختصاص پزشک متخصص به بیمارستان امام خمینی (ره) پلدشت
به گزارش اروم نیوز به نقل از آراز سسی ، تامین سلامت، بهداشت و درمان مردم از مهمترین و با ارزش ترین وظایف مسئولان در حوزه بهداشت و درمان است و ارائه خدمات شایسته موجب بالا رفتن امید به زندگی افراد می شود. مقام معظم رهبری نیز بارها بر موضوع بهداشت و درمان تاکید کرده و فرموده اند؛ مسئله ی سلامت، جزو مسائل درجه یک هر کشوری است. امروزه مردم شهرستان پلدشت علاوه بر رنج بیماری باید
شهروندان و مسوولان مهریز: تزریق واکسن را جدی بگیریم
اکنون مهریز با چهار شهرستان دیگر استان یزد در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و بنا به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی یزد احتمال افزایش این آمار وجود دارد. مهریزی ها در گفتگو با ایرنا خواستار جدی گرفتن تزریق واکسن از سوی مردم و بخصوص دز سوم آن شدند و تاکید کردند: بی توجهی به این مهم می تواند اوضاع را پیچیده تر کند. محمد حسین علیان یکی از معلمان بازنشسته مهریز که تاکنون برای
تعداد بستری ها تعیین کننده رنگ بندی کرونایی است
معاون فنی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافق گفت: تعداد بستری ها رنگ بافق را تغییر می دهد. مهدیه کوهگرد در گفتگویی تلفنی با خبرنگار “بافق فردا” با بیان اینکه تعداد سرپایی و ابتلا به کرونا به شدت رو به افزایش است تصریح کرد:واکسیناسیون گام مثبتی در راستای جلوگیری از افزایش تعداد بستری ها تا این لحظه است. وی ابراز امیدواری کرد با رعایت پروتکل های بهداشتی بتوان بر این دوره هم فائق آمد.
برپایی ایستگاه سلامت در مهریز
باشگاه خبرنگاران جوان یزد - پورمازار گفت: ارائه آموزش در زمینه پیشگیری از بیماری های واگیردار و غیر واگیردار، توزیع بروشور های بهداشتی، کنترل و پایش فشارخون از فعالیت های تیم مستقر در ایستگاه سلامت بود. به گفته او در طی این برنامه به بیش از 200 شهروند خدمات ارائه شد. انتهای پیام/ی