سایر منابع:
سایر خبرها
آمدم با مردم به رفق و مدارا رفتار کنم
معنای ملاطفت و نرمی و ملایمت و احتیاط کردن آمده است. این دو واژه، بر اساس آنچه در زبان عربی و فارسی از آن اراده می شود، در زمینه تعلیم و تربیت به این معنا به کار می رود که مربی با متربیان به گونه ای رفتار کند که به زیبایی و آسانی، آنان را به سوی اهداف تربیتی مورد نظر هدایت کند. اگر مربی چنین عمل کند، گفته می شود که با تربیت آموزان خود به رفق و مدارا رفتار کرده است. در روایتی پیامبر (ص) خطاب ...
غفلت حوزه ها نسبت به اخلاق رسانه و فقه رسانه
و واقعا انسان را مدهوش می کند. از نکات دقیقی که در خصوص زبان در روایات آمده است، لسانک ترجمان عقلک؛ زبان تو ترجمان و بازگوینده خِرد توست ، خِرد تو را با زبان تو می سنجند، چه می گویی و چه گفتی و چگونه می گویی، این نشانه عقل توست، حد عقل تو را با زبانت می توان سنجید، این سخن از امیرالمومنین(ع) است. از امام باقر(ع) روایت شده است؛ إنّ هذا اللسان مفتاحُ کلِّ خیرٍ و شرٍّ، فینبغی للمؤمن أن یختِمَ عل ...
آرمان شهرها در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت/ مقاله مصطفی سلیمی فر
از اینکه از کار دنیا به طور کامل بی نیاز گردم مسرور نمی شوم؛ زیرا که من از بیکارگی بیزارم. حاکمیت عدل: در جامعه طیبه که بر اساس عقل، آیات و روایت هدف گذاری شده است عدالت جایگاه برجسته ای دارد. انسان که متأثر از شریعت، دولت و ثروت است باید اصلاح شود و خود او باید موجب تغییر شود؛ همه عوامل برانسان مؤثر است اما توسعه و عدالت اهمیت بیشتری دارد. آنها می توانند بر عزم و توان انسان ...
ترتیل جزء بیست و ششم قرآن + متن و صوت
هر چه پند و اندرزشان کنند و بیمشان دهند روی می گردانند. (3) قُلْ أَرَأَیْتُمْ مَا تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَرُونِی مَاذَا خَلَقُوا مِنَ الْأَرْضِ أَمْ لَهُمْ شِرْکٌ فِی السَّمَاوَاتِ ائْتُونِی بِکِتَابٍ مِنْ قَبْلِ هَذَا أَوْ أَثَارَةٍ مِنْ عِلْمٍ إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ ﴿4﴾ بگو: جز خدا همه آن بتهایی که به خدایی می خوانید به من نشان دهید که آیا در زمین چیزی آفریده اند ...
ترتیل جزء بیست و هفتم قرآن + متن و صوت
...> در منزلگاه صدق و حقیقت نزد خداوند عزّت و سلطنت جاودانی متنعّمند. (55) بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان الرَّحْمَنُ ﴿1﴾ خدای بخشنده، (1) عَلَّمَ الْقُرْآنَ ﴿2﴾ (به رسولش) قرآن آموخت. (2) خَلَقَ الْإِنْسَانَ ﴿3﴾ انسان را خلق کرد. (3) عَلَّمَهُ الْبَیَانَ ﴿4﴾ ...
آئین بزرگداشت مقام استاد و تجلیل از اساتید دانشگاه یاسوج با نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد(+تصاویر)
آگاه بشویم تا بتوانیم جامعه ای را که بدنبال آن برای رسیدن به یک جامعه ایده آل و یک جامعه ای که اسلام با آیات، روایات مختلف، کلام نورانی رسول الله و ائمه علیهم السلام آن قله ها را برای ما مشخص کرده اند، نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه بزرگ گفت؛ استاد مطهری که انگیزه اصلی این نشست و این نشست ها است، بانی آن شهادت شهید مطهری شد، هم معلم هم شهید و شهادت و تنها کسی که توانست شهید مطهری را با ...
بازخورد خبر تخریب قبور ائمه(ع) بقیع در جهان تشیع
...> 3. طرح وپیشنهاد مبارزه نظامی زمینی یمنی ها با دولت سعودی با حمایت دولت ایران و عراق و همه مؤمنان از دولت یمن: این طرح در واقع طرح ایجاد کشورهای شیعی محور مقاومت یعنی یمن و ایران و عراق بود. این طرح توسط علمای نجف به اجماع نمی رسد و به وسیله برخی از علمای نجف مانند آیت الله میرزا حسین نائینی مورد تردید قرار می گیرد. علت این امر هم عدم همکاری دولت های ایران و یمن و دیگران عنوان می شود که عملاً ...
استاندارِ اجماع ساز و سنگ تمام کرمانی ها در بدرقه مهمان ایلامی شان
کرد که نماینده هیچ فرد، گروه و جریان سیاسی نیست و سعی می کند نماینده دولت و نوکر مردم باشد. فداکار افزود: از همه افراد مشورت می گیرم اما در تصمیم های خود باید به حجت شرعی برسم. وی با تاکید بر اینکه سعی می کنم نمایندگی خود از دولت و نوکر مردم بودن را در تمامی رفتار و اعمالم مدنظر قرار دهم و استقلال عمل خود را حفظ کنم؛ ادامه داد: اگرچه بدون شک از مشورت تمامی بزرگان، متنفذان، معتمدان و ...
علما در خط مقدم دفاع از نجف اشرف/ جلوه هایی از جهاد علما در دفاع از حرم علوی
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد عبیات پژوهشگر تاریخ شیعه در یادداشتی نوشت: وهابیان و طرفداران آل سعود از بدو تاسیس با تخریب امکان مقدس و بارگاه های اهل بیت و اولیاء دین، کار خود را آغاز کردند و بر اساس تفکر منحط خود که در مقابل عقاید همه مذاهب اسلامی قرار داشت، به حریم اهل بیت جسارت ورزیدند. تاریخ از جسارت ها و حملات پی در پی و وحشیانه آنان به شهرهای مقدس کربلا و نجف حکایت دارد ...
دانشگاه ها برای تمدن سازی از مسیر تولید ثروت عبور می کنند
...، ضمن اینکه رسالت های نسل نخست دانشگاه ها یعنی تربیت و انتقال فرهنگ و جلوگیری از گسست نسلی در نسل دوم به خوبی وجود داشت. وی افزود: هرچند دانشگاه ها در دو نسل نخست معدل خوبی داشته اند، اما نسل های دانشگاهی کشور را می شود آسیب شناسی و مورد تفحص قرار داد و خود دانشگاه ها باید به این عرصه بپردازند. این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه نسل سوم معروف به دانشگاه ...
مرگ روزنامه نگاری اندیشه؟
، شاید خاستگاه یا دلیل دیگری هم داشته باشد. فلسفه، فن اندیشه ورزی است و از اینرو می توان ادعا کرد خودش علم نیست! بلکه از آنجا که در مواجهه با هر پدیده ای، ابتدا از چیستی آن سراغ می گیرد، مبنای اندیشیدن است. درست که فیلسوفان متقدم اسلامی، تحت تاثیر افلاطون و ارسطو عمدتا به ما بعدالطبیعه پرداخته اند اما با گسترشی که فلسفه یافته -که یکی از وجوه آن، فلسفه های مضاف است- تقریبا در همه علوم، حضور و بلکه بر ...
با این دست فرمان نمی توان به حکمرانی ادامه داد
خاب کند، کسی که با اکراه می خواهد مردم را دین دار کند دارد خلاف پروژه الهی عمل می کند. ما باید اندیشه های غلط و قرائت های غیرعقلانی را که امروز در جامعه و بدنه حزب اللهی ها و متدینین هست اصلاح کنیم و نشان دهیم قرائت درست چیست من یک چیزی از شما یا برادرتان آسیدعبدالرضا یادم می آید که یک تعبیری در صبح داشت. گفته بودید ما موظف به تولید انبوه مسلمانی نیستیم، قرار نیست که ما ا ...
سرانه مطالعه مردم ایران به نسبت میانگین دنیا مطلوب است
ابتدای سوره الرحمان که بیان را در کنار خلقت انسان قرار داده و اشاره به قلم در آیه الذی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ در ابتدای سوره علق بزرگی این دو نعمت را نشان می دهد. هرچند اهل علم، تقدم نزولی علم بالقلم بر علمه البیان را بر فضیلت نوشتن بر گفتن برداشت کرده اند. نعمت نوشتن اگر نبود، علم هم نبود، ارتباطات نبود، مفاهمه بین انسان ها نبود، تاریخ نبود، تمدنها نبودند، تجربه نبود، قصه نبود، هنر نبود، سینما نبود و ...
رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع): علما و مرجعیت شیعه همواره پرچمدار مبارزه با استعمار و استکبار ...
را بیاموزیم و تبلیغ کنیم. وی بیان کرد: از همه شهدا که جان خود را فدا کردند باید پیروی کنیم و در راه تقوا، پاکیزگی، وارستگی، اخلاق، محبت، علم و درایت برای تبلیغ از دین و علم بکوشیم و تلاش کنیم. انتهای پیام/712/ی
ترتیل جزء بیست و پنجم قرآن + متن و صوت
. (13) وَإِنَّا إِلَی رَبِّنَا لَمُنْقَلِبُونَ ﴿14﴾ و ما البته به سوی خدای ما خواهد بود. (14) وَجَعَلُوا لَهُ مِنْ عِبَادِهِ جُزْءًا إِنَّ الْإِنْسَانَ لَکَفُورٌ مُبِینٌ ﴿15﴾ و مشرکان برای خدا چیزی را (مانند فرشته) که بنده و مخلوق اوست جزء (وجود و فرزند واقعی او) قرار دادند (زهی جهل و کفر و سفاهت) که انسان بسیار ناسپاس و کفرش آشکار است. (15) ...