از سازگاری با کم آبی تا گسترش زیرساخت های عمرانی
سایر منابع:
سایر خبرها
انسداد 117 حلقه چاه غیرمجاز در بوکان
چاه غیر مجاز، آزادسازی 8 هکتار بستر رودخانه و جلوگیری از 56 مورد برداشت غیرمجاز مصالح رودخانه ای از بستر رودخانه سیمینه رود و زرینه رود را بخشی از این اقدامات عنوان کرد. وی همچنین در خصوص وضعیت سد های شهید کاظمی و خراسانه و برنامه منابع و مصارف آنها، اتمام عملیات لایروبی مجاری آبی شهرستان با بیل مکانیکی زنجیری شرکت آب منطقه ای به میزان 5/5 کیلومتر ظرف مدت 1 ماه و لایروبی در موقعیت روستا
اعترافی تکان دهنده درباره منابع آبی ایران!
شاهد نگرانی ها برای تخت جمشید، نقش رستم و دیگر ابنیه های ارزشمند کشور نبودیم. وی خاطرنشان کرد: کوثر سال 1371 هشدارداد جایی که اکنون مخزن سد سیوند در آن قرار گرفته بهترین محیط برای یک آبرفت درشت دانه است و سیستم پخش سیلاب می تواند در آن مستقر شود. این فعال محیط زیست ادامه داد: به توصیه های کوثر گوش داده نشد و در آن منطقه سد سازی انجام گرفت؛ حاصل آن امروز فاجعه ای بزرگ در تالاب
منابع آبی گلستان گرفتار چاه های غیرمجاز است/استان به علت کاهش بارندگی ها با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند
حاضر بیش از 10 هزار حلقه چاه بدون پروانه و غیرمجاز وجود دارد و حفر و بهره برداری از چاه های غیر مجاز موجب افت سطح آب های زیرزمینی در استان شده است. حفر چاه های غیرمجاز یکی از مسائلی است که باعث وضعیت ناپایدار منابع آبی گلستان می شود که در سال های اخیر مسئولان و دستگاه قضایی اقدمات جدی برای رفع این موضوع انجام دادند ولی باز هم کافی نبوده است. بخاطر برداشت آب از چاه های غیر مجاز
تصفیه خانه آب قره آغاج تبریز پیش از عید نوروز بهره برداری می شود
محمد خانی در بازدید از وضعیت آبرسانی به شهر قره آغاج اظهار کرد: برای تأمین اضطراری آب از سد خرمدرق برداشت موقت کردیم که فعلا مشکل آب شهری از نظر کیفی و کمی برطرف شده است و مردم از نظرکیفیت آب نگران نباشند چراکه تصفیه خانه به زودی راه اندازی شده و با اطمینان کامل آب شرب به مردم تحویل داده می شود. وی ادامه داد: طرح میان مدتی نیز از کنار رودخانه آیدوغموش از طریق حفر چاه انجام می شود و هدف
جزئیات بررسی دیوان محاسبات از گزارش تفریغ بودجه سال 1402
: سازمان ملی زمین و مسکن نسبت به واگذاری (636) قطعه از اراضی در مالکیت خود به مساحت 101.431 مترمربع در سکونتگاه های غیررسمی که قبل از سال 1394 به تصرف اشخاص درآمده و بر اساس طرح های مصوب شهری ساخت و ساز صورت گرفته و در حال بهره برداری می باشد، به مالکان اعیانی واگذار نموده است. منابع حاصل از واگذاری اراضی مذکور به مبلغ 39 میلیارد تومان (به قیمت منطقه ای) را به حساب سازمان ملی زمین و مسکن نزد بانک
دشت قزوین در دام فروچاله ها
تبع آن شرکت آب منطقه ای از اوایل دهه 90 با اجرای طرح های تعادل بخشی و همچنین سازگاری با کم آبی سعی در به حداقل رساندن برداشت از آب های زیرزمینی داشته و این برنامه.ها کماکان در دست اقدام است. معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان قزوین ابراز کرد: اقداماتی نظیر پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه های غیرمجاز، اصلاح و تعدیل چاه های کشاورزی، جایگزین نمودن پساب در چرخه تولید بخش صنعت با
اصلاح 4600 متر خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب در خراسان شمالی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)،رضا عطایی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی این شرکت به جهت عبور از پیک تابستان در اداره آبفای شهرستان بام و صفی آباد گفت: در این راستا اداره آب و فاضلاب شهرستان بام و صفی آباد، 800 متر اصلاح خط انتقال و شبکه توزیع روستای گپز و قرجه بایر همچنین اصلاح 1500 متر از خط انتقال روستای نیاب را به اتمام رسانده که مانع از هدر رفت آب در این بخش و رفع مشکل کم
مصرف آب در فارس دو برابر سرانه استاندارد است
به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، حسینعلی امیری در کارگروه سازگاری با کم آبی استان اظهار داشت: می بایست بخشی از اصلاح این سرانه با فرهنگ سازی مناسب و ترویج فرهنگ استفاده صحیح و رعایت الگوی مصرف انجام شود. وی ادامه داد: البته بهره برداری غیرعلمی از آب چالش بزرگی است که تمام شهرهای کشور با آن مواجه هستند که مشکلات اساسی از جمله کمبود آب در بخش آشامیدن، صنعت و کشاورزی و فرونشست زمین را
وضعیت نامطلوب بارندگی سدهای استان را کم آب کرده است
تابستان عبور دادیم. وی با اشاره به بهره برداری از پروژه های مختلف در حوزه آب منطقه ای اظهارداشت: پروژه های آبی زیاد و منابع مالی محدود است و در سال گذشته 342 میلیارد تخصیص اعتبار به طرح های داشتیم و پروژه های بر زمین مانده را به اتمام برسانیم. در سال 1402 توانستیم سد درگاه بشاگرد را به پایان برسانیم و سد لاورمیستان نیز با پیشرفت 95 درصد به دلیل ضرورتی که در ذخیره سازی آب وجود داشت، آبگیری شد
151 حلقه چاه کشاورزی غیرمجاز طی نیمه نخست امسال در مازندران مسدود شد
پروانه بهره برداری چاه حریمی در استان طی نیمه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در بازه زمانی یاد شده 648 فقره پروانه بهره برداری از منابع آب سطحی صادر و صدور پروانه 259 حلقه چاه کشاورزی مشمول قانون تعیین تکلیف نیز انجام شد. مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران با تاکید بر لزوم رعایت الزامات بهره برداری ضابطه مند و بهینه از چاه ها تصریح کرد: صدور مجوز برای چاه ها به منزله برداشت آب به هر میزان دلخواه
خراسانی ها 2 میلیون مترمکعب آب کمتر از سال قبل مصرف کردند
حسین امامی در گفتگو با عصر توس با اشاره به اینکه حدود 700 هزار نفر در هفت شهر و سه روستای استان هم از خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بهره مند هستند، گفت: 108 میلیون و 535 هزار و 991 مترمکعب آب شرب در شش ماه نخست سال 1403 در این استان مصرف شده است. وی اظهار کرد: این میزان آب از هزار و 405 چاه در مدار، 259 قنات و چشمه و سد تبارک در قوچان برداشت و از طریق 30 هزار کیلومتر خط انتقال و
14 کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز توسط امور منابع آب تهران و پردیس نصب شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، "وحید مرادی نسب" با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: باتوجه به وضعیت بحرانی سفره آب زیرزمینی دشت تهران بدلیل افت سطح آب زیرزمینی و برداشت های بی رویه و بدون برنامه از آبخوان، به منظور امکان مدیریت منابع آب و کنترل میزان بهره برداری از چاه های پروانه دار و کمک به تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی دشت ضروری است همه چاه های پروانه دار به کنتور حجمی و هوشمند مجهز
صدور اسناد حریم رودخانه های یزد/ قانون حدنگار در دستور کار
اساس سند سازگاری با کم آبی که توسط کارگروه ملی سازگاری با کم آبی تدوین و به تصویب رسیده، تا سال 1405 باید 223 میلیون متر مکعب آب در استان یزد صرفه جویی شود که سهم بخش کشاورزی 202 میلیون متر مکعب است. محجوبی تصریح کرد: در همین راستا اصلاح پروانه های چاه های کشاورزی با توجه به میانگین مصرف پنج سال گذشته صورت گرفته و برنامه های کاهش مصرف به شکل پلکانی تا سال 1411 ادامه خواهد داشت. وی خاطرنشان کرد: 16 محدوده از 19 محدوده مطالعاتی استان یزد به عنوان ممنوعه یا بحرانی اعلام شده است که باید تحت نظارت های شدیدتر برای حفظ منابع آبی قرار گیرند. ...
استان یزد 16 محدوده بحرانی به لحاظ منابع آبی دارد
/> مدیرعامل آب منطقه ای یزد در ادامه به برنامه سازگاری با کم آبی اشاره کرد و گفت: با اجرای این برنامه در استان از سال 99 تا 1405 باید 223 میلیون متر مکعب آب صرفه جویی به تناسب مصرف در بخش های مختلف انجام شود که سهم بخش کشاورزی 202 میلیون متر مکعب است. محجوبی با بیان این که اصلاح و تعدیل پروانه دو هزار و 300 چاه کشاورزی در استان یزد صورت گرفته است، ابراز کرد: اصلاح پروانه ها باتوجه به میانگین آب مصرفی پنج سال گذشته و براساس ساعت مندرج در سند ملی آب برآورد می شود.
پیشرفت فیزیکی سد دالکی از 56 درصد فراتر رفت
بهره برداری شده اند و سدهای دالکی و دهرود در دشتستان و باهوش در تنگستان نیز در دست اجرا هستند. محمدی زاده تصریح کرد: سد دالکی از سدهای مهم استان است که بیش از 13 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را تحت پوشش قرار می دهد و نقش ارزشمندی در تأمین آب نخیلات دارد. وی اضافه کرد: کنترل سیلاب رودخانه دالکی و روان آب ها و تامین حقابه نیز از دیگر کارکردهای این سد است. استاندار بوشهر گفت
وضعیت نگران کننده سدهای هرمزگان | سد میناب فقط 15 درصد آب دارد
میلیون مترمکعب، سد شمیل و نیان 98 میلیون مترمکعب و سد جگین 210 میلیون مترمکعب است. مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان اظهار کرد: متوسط بارندگی بلندمدت استان 18.4 میلی مترمکعب است که در سال گذشته بخش عمده ای از این حجم بارندگی در جزایر یا مناطقی از استان بوده که سد و منبع ذخیره سازی آب وجود ندارد. عیدانی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان هرمزگان 74 دشت آبی وجود دارد
سد شوریجه 64 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
نیازهای زیست محیطی و نیاز سیلاب بران پایاب سد، در دست اجرا است. مدیر طرح شوریجه در شهرستان سرخس گنجایش این سد را 200 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: این پروژه از سال 1393 آغاز شده و امیدواریم هرچه زودتر به سرانجام برسد و بخش قابل توجهی از مشکلات نیز رفع شود. وی با اعلام اینکه سد شوریجه به عنوان دومین سد خراسان رضوی به لحاظ ظرفیت حجم آبی است، اظهار کرد: با بهره برداری از این سد
ورود تکنولوژی های صنعتی و کشت های گلخانه ای برای حل بحران آب
سیستم آبیاری می دهد و این در نهایت منجر به کاهش برداشت از سفره شود، نه اینکه صرفه جویی در مصرف آب صورت بگیرد و در نهایت افزایش سطح زیرکشت و افزایش بهره وری و آبیاری که نتیجه ای در مدیریت آب نخواهیم داشت. آنا: به مسئله بحران آب در استان یزد برسیم، با اینکه مدیریت مصرف خوبی در استان یزد وجود دارد و حتی میزان سرانه یزد نسبت به استان های دیگر پائین است، اما بازهم با بحران و کمبود آب در این
استاندار خوزستان: باید احداث سد در بهمن شیر و ساماندهی طرح های فدک، غدیر و کوثر پیگیری شود
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
استاندار مازندران : با اجرای طرح های آبرسانی آب شرب پایدار شهرستان نوشهر تامین می شود
بینی شده که دستگاه های متولی کار مرتبط با آن ها را آغاز کردند اگرچه اعتبار بیشتری در این خصوص نیاز است. وی با اشاره به این که با اجرای کامل این پروژه ها آب پایدار برای نوشهر تامین خواهد شد، گفت: بخش دیگر مرتبط با آب سی سنگان است که با حفر چاه و استفاده از چشمه های بالادست تامین می شود. نوری، با بیان این که به این ترتیب شاهد تامین آب شرب پایدار برای شهرستان نوشهر خواهیم بود
نقدعلی: رفع مشکلات زاینده رود محل آزمون دولت پزشکیان است
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
اکتشافات جدید ذخایر فلزی و غیرفلزی در همدان
: برای ما بهره برداری از معادن در کنار حفظ منابع طبیعی و حفظ محیط زیست همزمان با جلوگیری از خام فروشی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. استاندار همدان توضیح داد: به این مساله اصرار داریم که اگر منابع معدنی استان برداشت می شود باید در قالب یک زنجیره ارزش فرآوری شود و تا جایی که امکان دارد در قالب واحدهای صنعتی ماده معدنی را در داخل استان تبدیل به سایر فرآورده ها کنیم که اشتغال زایی، افزایش
لزوم بکارگیری مهندسان معدن قزوین برای نظارت برحفاری چاه ها
معدن مقرر گردید از ظرفیت ناظرین حفاری دارای پروانه صلاحیت در بحث نظارت بر حفاری چاه استفاده گردد. مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین اظهارکرد: برگزاری دوره های آموزشی درسال جاری با هدف افزایش بهره وری و کارآیی ناظران حفاری در دستور کار برنامه های این شرکت قرار دارد. ستوده با اشاره به تأثیرحفاری صحیح در افزایش عمر آبدهی چاهها بیان کرد: ناظرین حفاری منتخب باید با حضور در محل و با
خوزستان باید به سمت توجه بیشتر به بخش خصوصی برود/ پیگیری احداث سد در بهمن شیر + فیلم
در حوزه آب مواجه هستیم؛ طرح های فدک، غدیر و کوثر باید ساماندهی و اعتبار لازم در نظر گرفته شود. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی موالی زاده گفت: استان خوزستان حدود 4 میلیارد متر مکعب آب را از دست می دهد، اگر بتوانیم سد تنطیمی در بهمن شیر احداث شود حدود 2 میلیارد متر مکعب آب به استان برمی گردد و باقی می ماند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
مصرف آب در فارس دو برابر سرانه مصرف استاندارد است
به گزارش ایلنا، حسینعلی امیری امروز، 2 آبان ماه در کارگروه مدیریت کم آبی استان فارس، بهره برداری غیرعلمی از آب را چالش بزرگ تمام شهرهای کشور دانست و افزود: این موضوع مشکلات اساسی برای کشور ایجاد کرده است؛ از طرفی مباحث مربوط به فرونشست زمین به وجود آمده است که باید جدی گرفته شود و از طرف دیگر هم کمبود آب برای آشامیدن، صنعت و کشاورزی رخ داده است. استاندار فارس مدیریت علمی را امری ضروری
استاندار تهران خبر داد: وجود 1450 پروژه ناتمام در سطح استان
اشاره به اینکه بسیاری از مشکلاتی که اکنون در استان تهران وجود دارد ناشی از عدم برنامه و توسعه در بخش های مختلف است که قبلا باید انجام می شده اند، افزود: امروز اگر بحران آب در تهران وجود دارد علت آن این است که چندبرابر بیشتر از منابع استان تهران کلونی های جمعیتی به وجود آمده است. یکی از رویکردهای ما عدالت در توزیع امکانات است استاندار تهران ادامه داد: یکی از رویکردهای ما عدالت
6 میلیون متر مکعب در سد تازه کند انگوت ذخیره سازی شد
رضا بدرزاده گفت: با وجود این میزان آب در سد تازه کند، بیش از نیم میلیون مترمکعب آب در شش ماهه اول سال جاری از این سد برای بهره برداری مردم در پایین دست سد رهاسازی شد. مدیر اداره منابع آب گرمی مغان با اشاره به رهاسازی آب سد های عمارت، تازه کند و گیلارلو برای آبیاری اراضی کشاورزی افزود: این اقدام در تابستان امسال با توجه به رونق کشت و زرع، سبب رضایتمندی بهره برداران شده است.