سایر منابع:
سایر خبرها
همه امکانات برای پیشگیری از شیوع بیماری ناگ بین سیل زدگان حمیدیه بسیج شود
غفلتی در این رابطه نباید رخ دهد، یادآور شد: سلامتی مردم همچنان باید مورد مراقبت قرار گیرد تا از بروز بحران های بعدی جلوگیری شود. استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: آب شرب مناطق درگیر سیل بخصوص در شهرستان حمیدیه باید از استاندارد لازم برخوردار باشد. *خوزستان با مسائل اجتماعی بعد از سیل درگیر شده است شریعتی با اشاره به اینکه مسئله سیل در خوزستان هنوز تمام نشده است، گفت: بعد از بحران
کمک 18 میلیارد تومانی مردم کرمان به سیل زدگان خوزستان
را نشان می دهد عنوان کرد: تا کنون 171 تن اقلام امدادی به ارزش 5 میلیارد تومان و 275 تن اقلان اهدایی مردم به ارزش 7 میلیارد تومان توسط هلال احمر به مناطق سیل زده ارسال شده که از این میزان 50 تن اقلام زیستی، غذایی و بهداشتی به ارزش یک میلیارد تومان است. معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان معین استان خوزستان و شهرستان حمیدیه معرفی شد که بلافاصله ستاد بحران کرمان در
خبر خوش استاندار خوزستان به سیل زدگان
جلسه ویژه استاندار خوزستان با مدیران مسؤول خبرگزاری های خوزستان شب گذشته در استانداری خوزستان برگزار شد. در این جلسه مدیران مسؤول خبرگزاری های خوزستان به بیان دیدگاه ها و سؤالات خود در خصوص سیل خوزستان و دیگر مسائل استان در مدت اخیر پرداختند و استاندار خوزستان نیز به سؤالات پاسخ داد. خبر های خوب استاندار برای مردم سیل زده غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان با اشاره
برخی روستاهای استان هنوز زیر آب هستند/ نگران شیوع بیمار ی ها هستیم/ مشکلات اجتماعی سیل همچنان گریبانگیر ...
دهند. استاندار خوزستان تصریح کرد: اکنون در نزدیکی پیک بیماری "التور" هستیم که با توجه به گرمای هوا نگرانی وجود دارد باید از بروز بیماری های التور و امثال آن جلوگیری شود در غیر این صورت هیچ کاری نکرده ایم. البته غذایی که بین سیل زدگان توزیع می شود نظارت و بررسی می شود، اما همه تلاش جهت برچیده شدن عمده کمپ ها است. استاندار خوزستان با اشاره به دستاورد های سیل، گفت: در مدیریت سیل
روستاهای سیل زده باید آهک پاشی شوند
استاندار خوزستان با تاکید بر آهک پاشی روستاها و کمپ های سیل زدگان، گفت: باید از بروز بیماری های واگیر، مسائل اجتماعی و روانی پس از سیل و موارد دیگر جلوگیری شود. به گزارش ایسنا، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای سلامت که شامگاه چهارشنبه (11 اردیبهشت ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: هنوز سیل تمام نشده و تازه مسائل اجتماعی و انسانی سیل گریبان ما را می گیرد. باید با برنامه ریزی و کار
برخی روستاها هنوز زیر آب هستند/ نگرانی درباره گرمای هوا
/> استاندار خوزستان با اشاره به دستاورد های سیل، گفت: در مدیریت سیل در مقایسه با استان های دیگر عملکرد خوبی داشته ایم و به گونه ای عمل شد که کمترین مشکلات رخ داد. نباید با غفلت، همه این زحمات به هدر برود و تبعاتی پیش بیاید. مراکز بهداشت مراقبت های لازم را انجام دهند. نباید اجازه دهند بحران پیش بیاید و سپس ورود کنند و اقدامات لازم را باید پیش از آن انجام دهند. این مقام مسئول ادامه داد
اهواز|مردم در آزمون همدلی و مهربانی با سیل زدگان سربلند و سرافراز بیرون آمدند
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز ، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی در جلسه تکریم و تقدیر از فعالان عرصه بهداشت و درمان در خدمت رسانی به مردم شعیبیه که در سالن سلامت دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شوشتر برگزار شد، اظهار داشت: سیل اگرچه عوارض و مسائلی را برای خوزستان به دنبال داشت اما در کنار این مسائل شاهد شکل گیری و بروز و ظهور مهربانی، همدلی، عواطف انسانی، ایثار و گذشت مردم
استاندار برای اداره خوزستان نیازمند یک تیم خوب است
گفته اند اما این نقد است که می تواند کمک کند و مسیر و نقاط مبهم و تاریک را روشن کند. 4-در بخشی از مردم این احساس وجود دارد که فساد در بخش هایی از مسؤولین و ادارات وجود دارد و ما نیز نمی توانیم منکر این موضوع شویم مبارزه با فساد عزم جدی استاندار را می طلبد شما باید گزارشی از تخلفات و برخوردهای صورت گرفته به مردم را ارائه دهید. استان های دیگر که حجم مبادلات مالی آن ها بسیار
فعالیت 10 استان در خوزستان برای کمک به سیل زدگان
به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان در حاشیه ارسال اقلام مورد نیاز سیل زدگان به مناطق مختلف خوزستان که امروز 11 اردیبشهت ماه از آستان علی بن مهزیار اهوازی صورت گرفت، در جمع خبرنگاران گفت: در استان خوزستان پس از وقوع سیلاب با حضور نماینده سازمان اوقاف، ستاد بحران تشکیل شد و نمایندگان و مدیران ادارات اوقاف مرتبط 10 استان به خوزستان اعزام شدند و 10
برخی روستاها هنوز زیر آب هستند/ وجود نشانه های همه گیری التور در خوزستان/ نگرانی درباره گرمای هوا
جمع آوری خواهیم کرد و با ایجاد سامانه ای متمرکز همه این کمک ها قابل رصد و مشاهده و ردگیری است چون همه مسائل ثبت می شود. بداشتی در ادامه گفت: در راستای کمک رسانی به سیل زدگان کشور 16 هزار گروه جهادی آماده خدمت رسانی و حل مشکلات آسیب دیدگان هستند. با همگرایی ائمه جمعه و جماعات و سایر مردم امیدواریم در کوتاه ترین زمان بتوانیم بازسازی خانه ها در استان های گلستان، لرستان، خوزستان، مازندران
خدمت رسانی به مردم سیل زده بدون منت باشد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز ، حجت الاسلام سید محسن شفیعی، رییس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان شب گذشته در جلسه تکریم و تقدیر از فعالان عرصه بهداشت و درمان در خدمت رسانی به مردم شعیبیه با بیان اینکه در بحران سیل ظهور مهربانی، همدلی، عواطف انسانی، ایثار و گذشت مردم بودیم، عنوان داشت: سیل از مدت ها پیش در خوزستان آغاز و تا امروز ادامه دارد و مبادا رسانه ها به غلط به گونه ای مسائل را
سازمان های مردم نهاد در سیل خوزستان به موقع مداخله کردند
مدیریت بحران اثرگذار باشند، گفت: تجربه صورت گرفته در استان خوزستان یک عملکرد موفقیت آمیز است که بدون هیچگونه حاشیه سازی بدست آمده است و باید این جایگاه بیش از پیش حفظ شود. اکبری یادآور شد: در حال حاضر گام اول که بحران سیل بوده را پشت سرگذاشته ایم اما باید به مرحله بعد از آن که موضوع بازسازی است نیز توجه داشته باشیم. وی کار اصلی مجموعه سازمان های مردم نهاد را پس از بحران و مربوط به دوره
10 هزار لوازم خانگی به سیل زدگان لرستان تقدیم می کنیم
. وی در رابطه با سیل اخیر عنوان کرد: در همه استان های سیل زده قرارگاه زدیم و نزدیک به 3 میلیون و 500 هزار قلم (آب، غذا، چادر، چکمه، بیل و ...) خدمت رسانی کردیم البته در قضیه سیل، بار اصلی را مردم به دوش کشیدند که صحنه ای از تفاهم، همدلی، ایثار و ازخودگذشتگی جنگ را دوباره متجلی شد و یکی از دغدغه های بنده بعد از سیل بود چون من خودم در منطقه جنگی زندگی کرده ام می دانم که پس از جنگ تازه دردسرها
توزیع 14 هزار پک غذایی میان سیل زدگان خوزستان برای ماه رمضان
. فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج تصریح کرد: سیل خرابی هایی به دنبال داشت و آلام و مشکلاتی برای مردم به وجود آورد اما برکت ها و نعمت هایی مانند همدلی و همبستگی نیز داشت و به نوعی تداعی گر دوران دفاع مقدس بود که مردم برای مردم بودند. در عملیات بیت المقدس همدلی و هم افزایی وجود داشت، مردم خونگرم خوزستان در کنار رزمندگان در مقابل رژیم بعث که دنیا پشت آن بود ایستادگی کردند.
برخی دستگاهها درانجام وظایف در روستاهای سیل زده کوتاهی کردند
به گزارش ایرنا ایرج نظری شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای سلامت که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: تلاش های زیادی در بحران سیل صورت گرفت و از ایجاد تلفات جانی و یا بیماری ها در بین سیل زدگان جلوگیری شد. وی افزود: همانگونه که در زمان بحران از آمادگی لازم برخوردار بودیم باید در برهه بعد از آن که مردم باید به محل زندگی خود بازگردند هم این آمادگی را داشته باشیم. دبیر شورای سلامت
مسؤولان استانی اجازه ندهند معضلات و مشکلات سیل فراموش شود
مسؤولان و مردم برای حل بحران های برجا مانده از سیل بسیار ضروری است و در سطح استان، از همه ظرفیت ها برای حل و فصل مشکلات استفاده شود که ما چنین انگیزه ای را مشاهده می کنیم. وی بیان داشت: ظرفیت های مدیریتی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استان در کمک رسانی به سیل زدگان آمادگی کامل دارد از سوی دیگر خوزستان باید بتواند مسائل مرتبط با سیل را در سطح کشور مطرح کنند. رییس شورای سیاستگذاری
ارسال تجهیزات آموزشی از کرمان به منطقه سیل زده حمیدیه + تصاویر
اقلام اهدایی مردم به ارزش هفت میلیارد تومان و 50 تن اقلام زیستی، غذایی و بهداشتی به ارزش یک میلیارد تومان به شهرستان حمیدیه ارسال شده است. سید مصطفی آیت اللهی موسوی افزود: در مجموع 496 تن اقلام امدادی، اهدایی و زیستی به ارزش 13 میلیارد تومان از طریق هلال احمر استان کرمان به سیل زدگان کشور کمک شده است. بگفته وی با تعیین استان کرمان به عنوان معین شهرستان حمیدیه، نماینده استاندار و ستاد
رئیس هیئت مدیره شرکت گاز استان خوزستان: یاری رسانی به آسیب دیده گان ناشی از سیل شتاب بیشتری بگیرد
بحران سیلاب، تعیین خسارات ناشی از سیلاب و کمک رسانی به سیل زدگان برنامه ریزی کرده است. مدیرعامل شرکت گاز خوزستان با اشاره به کاهش ارتفاع سیل در مناطق مرکزی استان و همچنین هجوم سیلاب به مناطق جنوبی خوزستان از جمله: شادگان و آبادان اظهار کرد: بسیاری از تاسیسات زیرساختی و ایستگاه های گاز این شرکت تحت تاثیر سیلاب قرار گرفته است که در جلسات کمیته بحران و تمهیدات انجام شده در حال کنترل وضعیت
عدم بازسازی خانه های سیل زدگان یادآور دوران جنگ است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام پیمان علی نژاد، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه خوزستان، امشب در دیدار رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با آیت الله موسوی جزایری با اشاره حجم فاجعه سیل در خوزستان اظهار داشت: سیل در حال فروکش کردن است، اما بحران های آن در روز های آینده نمایان می شود از این رو بسیار خوب است که همه نهاد ها در چنین روز هایی همچون گذشته حضور پرثمری داشته
حضور وزیر کشور در گلستان و معرکه سیاسیون برای انتخاب استاندار!
آمده و بحران سیل، بدون تشریفات و در یک روز برگزار خواهد شد. البته سومین حضور وزیر کشور به استان گلستان در فضای مجازی حاشیه هایی نیز به همراه داشت و با توجه به اینکه استانداری گلستان با سرپرستی اداره می شود گمان زنی ها مبتنی بر این است که حضور وزیر کشور برای رایزنی، انتخاب و یا نهایی کردن گزینه استانداری گلستان است. گرچه انتخاب استاندار مسأله مهمی است ولی انتظار مردم این است که حل مشکلات و بازسازی و پرداخت خسارت ها همانطور که وزیر کشور در ورود به استان گلستان و در گفت گو با خبرنگاران نسبت به آن تأکید کردند در دستور کار باشد. انتهای پیام/83015/ ...
مردم در کمک رسانی به سیل زدگان پاسخ ابلهان آمریکایی را دادند/ ملت ایران پشت سر رهبری هستند
ایثارگری شهدا باید سرلوحه باشد. رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به این که ایران یکی از 10 کشور حادثه خیز دنیاست، عنوان کرد: چه اینکه در منطقه زلزله خیز قرار داد و حوادث طبیعی دیگر که نمونه آن سیل اخیر است. استاندار خوزستان گفت ظرفیت ریزش آب در فروردین برابر با چندین سال ورود آب در سال های گذشته بوده اما شاهد بودیم که مردم تمام کشور در سیل کاری کارستان کردند. وی با بیان این
14 هزار بسته غذایی و بهداشتی بین سیل زدگان خوزستان توزیع شد
همبستگی از برکت های این سیل بود که به نوعی خاطرات دوران دفاع مقدس را برای همگان تداعی کرد . وی گفت: در دوران دفاع مقدس مردم خون گرم خوزستان در کنار رزمندگان مقابل رژیم بعث ایستادگی کردند و امروز نیز حمایت های این مردم شهید پرور از سیل زدگان همچنان ادامه دارد. فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان بسیج و سپاه گفت: این کمک های مردمی بر اساس نیاز سنجی ها صورت گرفته و بی شک همچنان ادامه دارد و نیروهای
150مکان ورزشی از سیل خسارت دید/برگزاری 300مراسم گلریزان کمک رسانی
پاسخ به سوال خبرنگار مهر ، با اشاره به اینکه 140 تا 150 مکان ورزشی ما از سیل خسارت دیده است، اظهار داشت: میزان این خسارت ها 300 میلیارد تومان برآورد شده است. سلطانی فر خاطرنشان کرد: میزان خسارت ها را به ستادهای مدیریت بحران استان ها و وزارت کشور اعلام کرده ایم. البته اراده دولت بر این است اول خسارت بخش های مردمی تأمین شود بعد زیرساخت های مرتبط با خدمات رسانی به مردم را جبران خسارت کنیم.
کمک رسانی به سیل زدگان، جواب دندان شکن مردم به یاوه گویان/اختلاف نظرهای جزئی مهم نیست
گذشته بوده اما شاهد بودیم که مردم تمام کشور در سیل کاری کارستان کردند. وی با بیان این که اتحاد، برادری، برابری و انسجام مردم زبانزد است، بیان داشت: همه دنیا شنیدن و دیدند زن و مرد، پیر و جوان برای کمک به سیل زدگان و کسانی که هستی آنان رفت از هیچ چیزی دریغ نکردند. حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی افزود: به طوری که آیت الله موسوی جزایری گفت اکنون انبارها مملو از اجناس
خدمات رسانی سپاه و بسیج زنجان به سیل زدگان خوزستان+ تصاویر
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج رسا; بسیج و سپاه زنجان بعد از حادثه سیل به مناطق سیل زده اعزام شدند و تا به امروز در منطقه شادگان خوزستان در حال خدمات رسانی به مردم هستند. انتهای پیام/
حضور مردم سرپل ذهاب در پلدختر انرژی من را دوچندان کرد
سنگین تر می کند. احساس می کنم بار سنگین تری نسبت به گذشته روی دوش من گذاشته شده است که باید آن را به سرمنزل برسانم. کار من از همین الان شروع شده و تلاش می کنم با توان بیشتر از گذشته به مردم پلدختر خدمت کنم. البته این به این معنا نیست که سایر همکاران غافل شویم... من خودم را نماینده ی تمامی ماماها و کارکنان بهداشت و درمان استان می دانم که همواره چه در زمان بحران و چه غیرازآن بی دریغ در حال خدمت رسانی
حالت فوق العاده در خوزستان لغو شد
استان حالت فوق العاده اعلام شد. وی گفت: اکنون با توجه به کاهش دبی سدهای استان در روزهای اخیر و برطرف شدن خطرسیل و آبگرفتگی در سطح خوزستان، این حالت فوق العاده لغو شد. استاندار خوزستان ادامه داد: جا دارد از مقامات کشوری و لشکری، اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران و شورای شهرستان ها و همچنین سایر دستگاه های اجرایی خوزستان به خاطر تلاش فراوانی که در زمینه کنترل سیلاب و خدمت رسانی به مردم داشتند ،تقدیر کنیم.
برقراری ارتباطات ماهواره ای در مناطق سیل زده/ راه اندازی تلفن های عمومی
: اطلاع رسانی عمومی به مردم از طریق ارسال پیامک های هشدار با هماهنگی ستاد مدیریت بحران جهت جلوگیری از مخاطرات احتمالی در سطح استان، برقراری کشیک 24 ساعته در مراکز ارتباطی و زیرساختی در سطح استان، اختصاص 30 دستگاه تلفن عمومی با سیم کارت رایگان در محل های اسکان شهروندان سیل زده و استقرار سایت های پرتابل تلفن همراه در مناطق مورد نیاز استان از دیگر اقداماتی بود که جهت کاهش مشکلات ارتباطی در شرایط سیل
قم پیشگام طرح های مردم محور در کمک به سیل زدگان
به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس به نقل از ایرنا، بهار امسال برای بسیاری از ایرانیان با وقوع سیل در شماری از استان های کشور چهره ای متفاوت داشت و موجب خسارت های بسیاری شد که جبران بخش های مالی آن احتیاج به اعتبارات کلان و عزمی ملی دارد.وسعت تخریب سیل در برخی از استان [...] به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس به نقل از ایرنا، بهار امسال برای بسیاری از ایرانیان با وقوع سیل در شماری از استان های کشور چهره ای متفاوت داشت و موجب خسارت های بسیاری شد که جبران بخش های مالی آن احتیاج به اعتبارات کلان و عزمی ملی دارد. وسعت تخریب سیل در برخی از استان ها به حدی است که اگر برای جبران آن تنها به اعتبارات دولتی اکتفا شود، سال ها زمان می برد تا اندکی از حجم خسارت ها کاسته شود. در چنین شرایطی ایجاد طرح های حمایت جمعی و بسیج مردمی، مهمترین راهکاری است که می تواند محدودیت های اعتبارات دولتی را جبران کند و موجب سرعت یافتن روند بازسازی ها در مناطق آسیب دیده شود. در همین رابطه قم با داشتن سابقه ای درخشان در انجام طرح های حمایتی و استفاده از ظرفیت مردم برای خدمت رسانی به نیازمندان و حادثه دیدگان کشور، به عنوان استانی پیشگام در جریان کمک رسانی به سیل زدگان وارد عمل شد و توانست با تشکیل قرارگاه مردمی خدمت رسانی، روند حمایت از آسیب دیدگان سیل اخیر را شتاب بخشد. پیرامون همین موضوع خبرنگار ایرنا نظر شماری از مسئولان قم در خصوص ستاد مردمی کمک به سیل زدگان، مستقر در این استان را جویا شد. ** مردم قم در کمک به سیل زدگان حماسه آفریدند استاندار قم در این رابطه با اشاره به پیشگامی شهروندان قمی در ارسال کمک ها و اعزام نیرو به استان های خسارت دیده در سیلاب های اخیر افزود: مردم این استان در کمک به هموطنان سیل زده حماسه آفرینی کردند. بهرام سرمست ضمن ستایش مردم قم به دلیل کمک به هموطنان خسارت دیده در استان های سیل زده، گفت: شهروندان قمی در کمک به همنوعان خود پیشگام و بخشنده بودند. استاندار قم همچنین با بیان اهمیت نیاز سنجی در رابطه با مشکلات سیل زدگان در مناطق مختلف کشور، بر ضرورت نظام مندی انتقال کمک های مردمی از این استان به مناطق سیل زده تاکید کرد. سرمست، حس همدردی و انسان دوستانه مردم را سرمایه ای بزرگ دانست و گفت: قدردانی از این سرمایه مردمی کاری دشوار است و مسئولیت مدیران را در برابر این احساس خالصانه مردمی، دشوار می کند. وی مدیریت صحیح کمک های مردمی به سیل زدگان را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید با اولویت سازی و حرکت نظام مند و نیز شناسایی نیازهای مناطق سیل زده، برای هدایت صحیح و به دور از موازی کاری در ارسال کمک ها اقدام شود. وی خاطرنشان کرد: همچنین در این رابطه مدیران استان با همدلی و کار گروهی مشترک در انجام وظایف خود از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند. ** مردم قم پیشتاز خدمت رسانی به سیل زدگان فرماندار قم نیز گفت: مردم نیکوکار این استان که همواره در زمینه کارهای خیر و کمک رسانی به حادثه دیدگان در سراسر کشور نمونه اند، این بار نیز در خدمت رسانی به سیل زدگان استان لرستان پیشتاز بوده و با کمک های خود به سرعت درد و رنج آسیب دیدگان را کاهش می دهند. مرتضی حیدری بیان کرد: از همان روزهای نخست وقوع حادثه در قم هماهنگی لازم میان دستگاه های مختلف با محوریت آیت الله سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و پشتیبانی های استاندار قم در موضوع حمایت از سیل زدگان استان لرستان ایجاد شد و نیازمند حضور پرشور مردم در این عرصه برای شتاب بخشیدن به روند کمک رسانی ها هستیم. وی گفت: در جریان سیل شدیدی که در اکثر نقاط کشور رخ داد، قم به عنوان معین لرستان انتخاب شد و از همان لحظات اولیه وقوع سیل در این استان برغم آنکه خود قم نیز درگیر موضوع سیلاب بود ولی ضمن مدیریت آن در استان، با تشکیل ستاد مردمی کمک به سیل زدگان لرستان به یاری حادثه دیدگان این استان شتافت. وی بیان کرد: در همین رابطه جلسه های هم اندیشی درقم تشکیل و برنامه ریزی منسجمی برای کمک به سیل زدگان استان لرستان تدوین شد. وی ادامه داد: همچنین قرارگاه سپاه امام علی ابن ابی طالب(ع) قم در استان لرستان مستقر شد و مهرداد غضنفری معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری که دارای آشنایی لازم با مناطق سیل زده است، با دستور استاندار، برای مدیریت کمک های استان به لرستان، به مناطق سیل زده رفت و محسن بهشتی معاون عمرانی استانداری و محسن اوروجی مدیرکل مدیریت بحران قم نیز با سازماندهی امکانات فنی و مهندسی به یاری ستاد حمایت از سیل زدگان استان لرستان شتافتند. ** 2 میلیارد تومان توسط ستاد مردمی قم به سیل زدگان کمک شد رئیس ستاد مردمی کمک رسانی به مناطق سیل زده استان لرستان نیز گفت: این ستاد تا پایان فروردین ماه بیش از 2 میلیارد تومان کمک های نقدی و غیر نقدی مردم قم را به مناطق سیل زده ارسال کرده است. محمود پارچه باف افزود: ستاد مردمی کمک رسانی به مناطق سیل زده استان لرستان در قم در همان روزهای بروز حادثه با محوریت تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و حضور نهادها و دستگاه های مختلف استان تشکیل شد و خدمت رسانی به آسیب دیدگان در منطقه چگنی استان لرستان را به عنوان اولویت اصلی برعهده گرفت. وی با اشاره به این که عمق خسارت ها در مناطق حادثه دیده بسیار بالاست، بیان کرد: قرار است با حمایت های مردمی و پشتیبانی نهادهای استان، یک هزار و 200 واحد مسکونی از طرف ستاد مردمی قم در منطقه چگنی احداث شود. وی ادامه داد: این ستاد تاکنون نقش موثری در انتقال و توزیع مناسب کمک های مردمی به مناطق سیل زده داشته است و تلاش می شود خدمت رسانی ها و پخش اجناس به نحوی انجام شود که همه آسیب دیدگان در مناطق یاد شده بتوانند از آن استفاده کنند. پارچه باف گفت: روند جذب کمک به مردم در مناطق سیل زده استان لرستان از طرف مردم و نهادهای استان قم با استقبال گسترده ای مواجه شده است و تا کنون محموله های فراوانی از آب آشامیدنی، محصولات بهداشتی، بسته های مواد غذایی شامل برنج، روغن، حبوبات و سایر اقلام خوراکی و دیگر کالاها حسب نیاز مردم، به مناطق سیل زده ارسال شده است. ** پلدختر نقطه کانونی کمک های مردم قم مدیر قرارگاه کمک های مردمی قم در شهر پلدختر، با اشاره به اعتماد مردم به این قرار گاه گفت: در این مدت کمک رسانی های قرارگاه کمک های مردمی قم در شهر پلدختر به چهار صورت پیاده، قایق، بالگرد و پل معلق صورت گرفت و امداد و خدمات رسانی به مردم منطقه همچنان توسط این قرارگاه ادامه دارد. محمد خامه یار بیان کرد: علاوه بر مردم قم که قرارگاه مورد اعتماد آنها بود؛ نهادهایی مانند آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) به همراه خادمان این آستان بسته های غذایی و بهداشتی مختلفی را در منطقه توزیع کردند. وی به فعالیت ها و همکاری های نهادهای دیگری مانند سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی، استانداری، کمیته امداد امام خمینی، آموزش و پرورش، بانک ها، مدیریت بحران، راهداری، انجمن صنفی مجتمع های گردشگری و بین راهی، راه آهن، یاوران نماز و آتش نشانی قم در پلدختر اشاره و اظهار کرد: آتش نشانی یک هزار و 250 عملیات امدادی، لجن کشی و آب کشی در این شهر انجام داد. وی با بیان این که قرارگاه مذکور مرکزی برای نیروهای داوطلب در منطقه پلدختر است، افزود: مردم استان هایی همچون اصفهان، همدان، یزد، سمنان، مرکزی، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و تهران نیز کمک هایی به این قرارگاه ارسال کردند و نیروهای جهادی ما از قشرهای مختلف از جمله ائمه جمعه بودند. خامه یار با بیان این که یک ایران کوچک در منطقه پلدختر برای کمک رسانی به مردم سیل زده این منطقه شکل گرفته بود، گفت: کمک ها به صورت های گوناگونی مثل توزیع اقلام خوراکی و بهداشتی بود که با حفظ شان و کرامت مردم به صورت خانه به خانه توزیع شد. وی به انجام مسائل فرهنگی و حضور طلاب در منطقه اشاره کرد و افزود: اقامه نماز جماعت، برگزاری جُنگ شادی، جشن نیمه شعبان و اهدای اسباب بازی به کودکان از جمله فعالیت های دیگر این قرارگاه در منطقه با مشارکت سایر نهادها بود. وی با اشاره به پاکسازی یک هزار باب منزل از گل و لای توسط نیروهای جهادی از نهادهای مختلف ادامه داد: در بخش درمانی نیز 18 پزشک متخصص و فوق متخصص در منطقه حضور یافتند و 23 روستا را زیر پوشش قرار دادند. وی با بیان این که به مدت 17 روز 85 هزار پُرس غذای گرم بین مردم توزیع شد، اضافه کرد: توزیع پنج تریلی آب معدنی و اهدای 100 کارت هدیه سه میلیون ریالی توسط خیران به افراد آسیب پذیر زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی از دیگر کارهای انجام شده است. خامه یار اظهار کرد: 31 منزل فرهنگیان پلدختر که نیازمند تعمیر و بازسازی است، توسط آموزش و پرورش استان قم مورد مرمت و بازسازی قرار خواهد گرفت. وی با تقدیر و سپاسگزاری از همکاری تمامی ارگان ها اظهار کرد: روزانه 200 نیروی جهادی با همکاری ارگان های گوناگون، در مناطق سیل زده به یاری این قرارگاه آمدند و خدمات رسانی کردند. خامه یار خاطرنشان کرد: نیروهای راهداری قم در این مدت در کنار راهداری استان های دیگر مشغول فعالیت و ترمیم راه های شهرستان پلدختر هستند. ** حجم کمک های مردم قم به سیل زدگان چشمگیر است مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم نیز با اشاره به این که حجم کمک های مردم این استان به سیل زدگان بسیار چشمگیر است، گفت: مردم قم تنها در مدت 2 هفته از چهارم تا 18 فروردین ماه سال جاری، 14 میلیارد و 800 میلیون ریال به صورت نقدی و غیرنقدی به مردم سیل زده استان های گلستان و لرستان توسط این نهاد کمک کردند و این روند همچنان ادامه دارد. اکبر میرشکار افزود: این نهاد از چهارم فروردین ماه برنامه جمع آوری و ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی مردم قم را به شهرهای سیل زده آغاز کرد و نخستین محموله کمک ها شامل لوازم خانگی از جمله 19 دستگاه یخچال، 50 تخته فرش ماشینی و 200 تخته پتو به استان گلستان ارسال شد. وی با بیان این که پس از وقوع حادثه سیل در لرستان از 10 فروردین ماه کار جمع آوری کمک ها آغاز شد، ادامه داد: محموله نخست کمک مردم قم به پلدختر روز 12 فروردین ماه شامل 5٫5 تُن برنج، روغن و مواد مورد نیاز برای پخت 30 هزار پرس غذای گرم به ارزش یک میلیارد و 260 میلیون ریال فرستاده شد. میرشکار ادامه داد: در این مرحله از ارسال کمک ها تعدادی پتو نیز خریداری شد و دراختیار مردم سیلزده قرار گرفت. به گفته وی، دومین محموله کمک ها شامل 11 هزار جفت کفش، یک هزار و 200 دست لباس، پتو، 400 متر فرش ماشینی، سه هزار و 550 متر موکب و مواد غذایی از جمله حبوبات، ماکارانی و آب معدنی نیز 18 فروردین ماه با هماهنگی ستاد مردمی سیل زدگان قم به شهر چگنی استان لرستان ارسال شد. وی با اشاره به این که کمک های مردمی به سیل زدگان در کوتاه ترین زمان ممکن به منطقه ارسال می شود، خاطرنشان کرد: از چهارم تا 18 فروردین ماه کمک های غیرنقدی مردم قم به ارزش هفت میلیارد و 540 میلیون ریال در سه مرحله به مناطق سیل زده گلستان و لرستان ارسال شد. مدیرکل کمیته امداد قم گفت: همچنین مردم قم در این مدت 6 میلیارد ریال به صورت غیرنقدی کمک نموده اند که برای ساخت مسکن مردم سیل زده اختصاص خواهد یافت. وی با تاکید بر این که در حال حاضر کمک های نقدی برای تعمیر و ساخت مسکن سیل زده ها در اولویت است، از مردم قم تقاضا نمود: کمک های نقدی را به شماره کارت 6037991199520952 بانک ملی با شناسه 989822 و یا با شماره گیری #99*025*8877* پرداخت نمایند. به گفته میرشکار، دفاتر کمیته امداد در پنج نقطه، مراکز نیکوکاری در 24 مسجد و پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی در نقاط مختلف شهر قم در طول روز آماده دریافت کمک های مردمی است. وی همچنین گفت: با توجه به تشکیل ستاد مردمی کمک به سیل زدگان قم، کمیته امداد نیز برای ارسال محموله ها و کمک های مردمی هماهنگی های لازم را با این ستاد انجام می دهد. ** ارسال مستمر محموله کمک های مردمی قم به مناطق سیل زده همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت: محموله کمک های مردمی این استان به صورت مستمر توسط هلال احمر به مناطق سیل زده کشور ارسال می شود. محمد گل فشان با بیان اینکه هدایای جمع آوری شده توسط خیرین داوطلب جمعیت هلال احمر استان پس از تفکیک و بسته بندی به مناطق سیل زده ارسال می شود، افزود: این محموله ها شامل اقلامی همچون آب معدنی، پوشاک، پتو، مواد شوینده و بسته های بهداشتی و مواد غذایی و کنسرو است. وی با اشاره به درخشش مردم قم در اعتماد به جمعیت هلال احمر، بیان کرد: سهم مشارکت مردم استان در جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی توسط این نهاد تا 25 فروردین ماه سال جاری بیش از 15 میلیارد ریال بوده است. گل فشان با اشاره به ادامه جمع آوری کمک های مردمی، گفت: عموم مردم می توانند کمک های نوع دوستانه خود را از قبیل موادغذایی که زمان مصرف بیش از 6 ماه دارد، پوشاک نو و اقلام بهداشتی در راستای کمک به هموطنان سیل زده به جمعیت هلال احمر واقع در خیابان ساحلی و یا خانه های هلال مستقر در مساجد استان تحویل دهند. وی گفت: مردم نوع دوست استان می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 99999 نزد تمام بانک ها واریز کنند، همچنین شماره کارت 6104337999999996 بانک ملت به نام هلال احمر و 5894631850259730 بانک رفاه و شماره گیری کد دستوری #112 *780 * از دیگر راه های واریز کمک های نقدی به هموطنان سیل زده است. سیل در نخستین روزهای سال جاری منجربه خسارت های جانی و مالی در برخی از استان های کشور شد. گزارش: سید محمد ابراهیم جنابان 7405/ 6133/ 1175 انتهای پیام درج شده توسط : ...
تا پایان امداد رسانی ها واسکان دائم در کنار مردم سیل زده خواهیم بود/ اقدامات خوبی از طرف فدراسیونها صورت ...
: فدراسیون های کوهنوردی ،نجات غریق پزشکی -ورزشی ، قایقرانی ،اتومیبل رانی وموتور سواری اقدامات خوبی در امر کمک رسانی به سیل زدگان مناطق مختلف انجام دادند . سلطانی فر با بیان اینکه تعدادی از سالنهای ورزشی در لرستان دچار آسیب شده بودند ولی امداد رسانی ها انجام گرفت ، یادآورشد: همه مجموعه ورزش در اختیار ستاد بحران استان وشهرستانها گذاشته شد ودر امرکمک رسانی ها نیز در مرحله اول امداد ونجات و