سایر منابع:
سایر خبرها
آمادگی پلیس راه هرمزگان برای تأمین امنیت ترافیکی جاده ها در رمضان
به گزارش خبرگزاری همسو نیوز علی اسفندانی پیش ازظهر چهارشنبه در نشست خبری با تبریک فرارسیدن ماه مبارک و پر خیر و برکت رمضان، گفت: آنچه که بر عظمت این ماه افزوده و دل های مؤمنان را نیز با خود همراه کرده است نزول قرآن کریم بر پیامبر اعظم ( ص) و قرار گرفتن شب های قدر در این ماه مبارک است. رئیس پلیس راه استان هرمزگان افزود: در همین راستا پلیس راه فرماندهی انتظامی استان با بهره گیری از تمام
نکات طلایی که برای انتخاب گلدان باید مد نظر قرار دهید
ایرانی هستند که از گل رس یا خاک سفید ساخته می شوند و نمونه های متنوع آن را بیشتر در سفال های لالجین همدان که شهر جهانی سفال است و میبد یزد می بینید. البته بیشتر استان های کشور مثل قم، مرکزی، سمنان، اصفهان، خراسان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، گیلان، مازندران و آذربایجان شرقی دستی بر تولید سفال دارند. محاسن : چون ساختار اصلی گلدان خاکی است پس دارای منافذ زیادی برای جذب است و این یعنی خیالتان
بازدید یک مسئول از کانون های ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان
به گزارش کسب و کار نیوز- محمدرضا درگاهی در این بازدید گفت: با توجه به حرکت دسته جات زیاد ملخ صحرایی از بالای دریای سرخ تاکنون 138 ریزش را به کشور داشتیم که هشت استان را درگیر کردند. محمدرضا درگاهی ادامه داد: بیشترین درگیری با این آفت در استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان گزارش شده است. وی تاکید کرد: ملخ صحرایی به عنوان آفت خطرناک در دنیا شناخته شده است به طوریکه
نابودی 95 درصدی مرجان ها در 5جزیره ایران
و مرکز ملی اقیانوس شناسی و مراکز دانشگاهی در چند سال اخیر نشان داده حتی مرجان های خلیج فارس هم زیر بار نوسانات دمایی و ساخت و سازها در سواحل هر سال بیش از گذشته نابود می شوند . خفگی مرجان ها در جزیره لارک و سفیدشدگی در شیدور حمید رضایی، پژوهشگر حوزه اقیانوس شناسی می گوید: مطالعات میدانی نشان می دهد مرجان های شاخ گوزنی جزیره شیدور استان هرمزگان به طور کامل از بین رفته و موج
شناورها در رفت و آمد از جاسک به سمت دریای عمان احتیاط کنند
مرضیه سی سی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فردا در مناطق شرقی جاسک به سمت دریای عمان افزایش باد جنوب شرقی خواهیم داشت. وی بیان داشت: امروز چهارشنبه نیز با کاهش سرعت بادهای غربی، از میزان تلاطم دریا در خلیج فارس و تنگه هرمز کاسته شده و بتدریج تا روزهای پایانی هفته جاری شرایط برای رفت و آمدهای دریایی مساعد پیش بینی می شود. کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت
هیچ کشوری در دنیا نمی تواند ما را تهدید نظامی کند
به گزارش خبرگزاری مهر ، سردار ایوب سلیمانی در حاشیه بازدید از اسکله شهید رجایی بندر عباس در جمع مسئولان گمرکات و اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، بیان داشت: مسئولیت امنیت کشور در ابعاد مختلف بر عهده نیروی انتظامی است اما اگر روزی این نیرو در حوزه امنیت نیاز به کمک داشته باشد از سازمان ها و دستگاه های دیگر استفاده خواهد کرد. جانشین فرمانده ناجا، امنیت اقتصادی را مهمترین رکن امنیت
12طرح توسعه در جزیره لارک اجرا می شود
با مشارکت بنیاد علوی انجام گیرد. جزیر لارک با 50 کیلومتر مربع وسعت و 421 نفر جمعیت، در فاصله 10 کیلومتری جنوب شرقی قشم و در دهانه تنگه هرمز قرار دارد. شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد 7195/6048 انتهای پیام
برگزاری"نخستین جشنواره تئاتر دانش آموزش بازیافت" در بندرعباس
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، پطرس ترابی با اعلام این خبر اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس مسئله آموزش های شهروندی و خصوصا آموزش در مدارس را به عنوان یکی از سیاست های اصلی خود در فرهنگسازی هرچه بیشتر می داند. وی افزود: در همین راستا، آموزش های لازم در سطح مدارس مقاطع مختلف شهر بندرعباس در سال گذشته صورت گرفته که دانش آموزان طی این آموزش ها با مفهوم پسماند، انواع
رمضان ، ماه آگاهی بیشتر از حقایق هستی است
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عباس امینی زاده با گرامیداشت ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان برترین ماه سال، ماه نزول قرآن و کتب آسمانی و فرصتی فرا روی بندگان است تا توفیق پیدا کنند با روزه گرفتن، عبادت و بندگی خالصانه به درگاه خالق بی همتا، تقویت و رشد بعد معنوی، فضائل اخلاقی، تقوا و پرهیزگاری به شناخت و معرفت دست یابند وی با اشاره به اینکه در این ماه بنده های خدا با
اتریش آماده سرمایه گذاری و همکاری در جزایر هرمزگان است
اقتصاد ایران: کیش - سفیر اتریش در ایران گفت: جزیره کیش می تواند آغازگر همکاری های گردشگری و اقتصادی ایران و اتریش باشد.
4 انتصاب در استانداری هرمزگان
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، فریدون همتی طی حکمی نادر قادری را به سمت سرپرست اداره کل امور اداری و مالی استانداری هرمزگان منصوب کرد. استاندار هرمزگان در حکمی دیگر، مجید سلحشور را به سمت مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان منصوب کرد. وی همچنین طی حکمی از انتصاب صفر صادقی به سمت مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان
وینگو مسافر زمان/حالا دیگر او یک ایرانی است
کروات ترجیح دهد باردیگر به ایران برگردد. پگاه گیلان، تیم امید، پاس همدان، آلومینیوم هرمزگان، مس کرمان و مس رفسنجان همه و همه تجربه حضور این مربی را در تاریخچه تیم هایشان ثبت کرده اند. حالا هم گل گهر ... این تیم موفق شد با هدایت بگوویچ به لیگ برتر صعود کند و مسئولانش تصمیم گرفتند با این مربی برای فصل آینده در لیگ برتر ادامه دهند تا وینگوبگوویچ کروات لقب ماندگارترین مربی خارجی را در فوتبال ایران به خودش اختصاص دهد.
برگزاری اولین جلسه کارگروه طرح صیانت از منابع آب در شرکت آب منطقه ای هرمزگان
جرم دادگستری کل استان هرمزگان تصریح نمود : تجربه موفق برخی دستگاه های اجرایی در استان نشان داده که با تکیه بر برخی راهکارهای نوآورانه در چارچوب قوانین موجود می توان بدون نیاز به تشکیل پرونده قضائی تعدادی از تخلفات آبی را ساماندهی نمود. در ادامه این جلسه در خصوص بندهای کارگروه حفاظت انتظامی و قضایی ، ادارات نظرات خود را اعلام و در این خصوص بحث و تبادل نظر شد.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان منصوب شد
به گزارش بلاغ ، به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی استاندار هرمزگان در این حکم خطاب به مجید سلحشور آورده است: با استعانت از خداوند منان، بنا به پیشنهاد معاون هماهنگی امور عمرانی با توجه به تجارب جنابعالی به موجب این حکم به سمت مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها پست ردیف 165 - 29 منصوب می شوید. امید است با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب وظایف قانونی
قشم 3 مقام نخست مسابقات اوراسیایی را به نام خود کرد
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مسابقات اوراسیا جام ریاست جمهوری آذربایجان با شرکت 430 ورزشکار از 11 کشور در شهر باکو برگزار شد و برای کشورمان پنج مدال طلا، سه مدال نقره و پنج مدال برنز به همراه داشت که سه مدال افتخارآفرین طلای آن توسط دو شرکت کننده از جزیره قشم کسب شد. رسول هلالی به عنوان مربی کیک بوکسینگ و هنرهای فردی از قشم در این مسابقات شرکت داشت که توانست رشته آکروبات یک مدال
بررسی درآمد فولادی ها در فروردین ماه
فروردین ماه نسبت به میانگین درآمد ماهانه خود دو میلیارد تومان درآمد کمتری داشته باشد. فولاد هرمزگان جنوب بیشترین افزایش درآمد را داشته است بررسی درصد تغییرات فروش فولادی ها در فروردین ماه نسبت به میانگین ماهانه سال 97 نشان می دهد بیشترین درصد افزایش درآمد متعلق به فولاد هرمزگان جنوب می باشد. این شرکت به طور متوسط در هر ماه از سال 97 مبلغ 311 میلیارد تومان درآمد داشته است که این
از تمامی ظرفیت ها برای ایجاد اشتغال هرمزگان استفاده شود
به گزارش خبرگزاری فارس در بندرعباس، احمد مرادی صبح در نهمین نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان هرمزگان افزود: با بکارگیری مطلوب منابع موجود استان و مدیریت صحیح همراه با حمایت و برنامه ریزی می توان مشکل اشتغال استان را رفع کرد. وی بیان داشت: در حوزه اشتغال استان کارهای بسیاری خوبی انجام شده اما انتظار می رود با وجود پتانسیل های استان و توقع
بارش ها از فردا در کشور تقویت می شود
. وی اظهار داشت: امروز به جز هرمزگان، بوشهر و مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان بیشتر مناطق کشور از جمله برخی از مناطق استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات و دامنه های البرز، سواحل خزر، دامنه های زاگرس جنوبی، جنوب غرب، شمال شرق، شرق، جنوب شرق به مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان بارش پراکنده خواهند داشت که گاهی با رعدوبرق و وزش باد همراه خواهند بود. رفیعی ادامه داد: همین
خداحافظی مرد طلایی بنزین فروش مینابی از دنیای ورزش
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز ؛ پرویز خادمی، ورزشکاری که علیرغم داشتن معلولیت وکم بضاعتی خانواده، از بدو ورودش به دنیای ورزش رشته دو میدانی را انتخاب کرد، تمرینات خود را بصورت انفرادی و شبانه با کفش های مندرس در حاشیه خیابان های روستای حکمی گذراند، تا از کورس قهرمانی عقب نیفتد و باز بتواند برای استان و شهرستان خود افتخار کسب کند. این قهرمان دو میدانی ساکن روستای
بازدید رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از کانون های ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان
صحرایی از بالای دریای سرخ تاکنون 138 ریزش را به کشور داشتیم که هشت استان را درگیر کردند . محمدرضا درگاهی ادامه داد: بیشترین درگیری با این آفت در استانهای هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان گزارش شده است . وی تاکید کرد: ملخ صحرایی به عنوان آفت خطرناک در دنیا شناخته شده است به طوریکه امنیت غذایی را مورد تهدید قرار می دهد . رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با تلاش های شبانه روزی همه دست اندرکاران این حوزه و حمایت استانداران هیچ گونه خسارتی از این نوع آفت خطرناک در عرصه های زراعی و باغی کشور گزارش نشده است. انتهای پیام ...
هدف گذاری برای ایجاد 30 هزار شغل در هرمزگان طی سال 98/ اولویت با نیروهای بومی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی شامگاه سه شنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان با اشاره به هدف گذاری صورت گرفته برای ایجاد 30 هزار شغل طی سال 98 در هرمزگان، اظهار داشت: طبق تقسیم بندی صورت گرفته میان دستگاه های اجرایی، این مشاغل در حوزه های مختلف از جمله صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی، شرکت های دانش بنیان و سایر حوزه ها ایجاد خواهد شد. وی ادامه داد: در سال جاری
بیماری که با ناآگاهی والدین شروع می شود
بیان کرد: در حال حاضر استان های سیستان و بلوچستان3100، مازندران 2700، خوزستان2200، فارس 2000، گیلان 1400 و هرمزگان 1400 بیمار مبتلا به تالاسمی ماژور در خودشان جای داده اند. وی در تشریح این بیماری گفت: بیماری تالاسمی یک نوع کم خونی شدید است. از ازدواج دو فرد مبتلا به تالاسمی مینور در هر بار فرزند آوری احتمال فرزندی با تالاسمی ماژور 25 درصد و تالاسمی مینور25 درصد است؛ 50 درصد احتمال متولد
آیین پیشواز از رمضان در فرهنگ مردم
، کازرون فارس و لاور زمی بوشهر خواهیم گفت. وی ادامه داد: همچنین از مراسم افطاری دادن در مشهد، هرمزگان و لرستان و سحر خوانی در آذربایجان غربی و مازندران خواهیم گفت. فقیه میرزایی در ادامه گفت: علی اصغر شریعت زاده از شهرستان شاهرود در خصوص شو خوانی و دکتر اردشیر صالح پور درباره فلسفه آداب و رسوم و آیین های ماه رمضان در برنامه این هفته صحبت خواهند کرد. وی در پایان اضافه کرد : از بخش
پیروزی تیم ستارگان احمدی در مسابقات جام ستارگان
به گزارش خ برگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، تیم ستارگان احمدی که عنوان قهرمانی دوره گذشته را در کارنامه دارد، دیشب در ورزشگاه تختی بندرعباس با نتیجه 2 بر 1 تیم آرش بندرعباس را شکست داد. در ادامه این رقابت ها از ساعت 21:45 دقیقه امشب تیم شریعت سید جوذر حاجی آباد نایب قهرمان دوره گذشته به مصاف شهرداری بندرعباس می رود. دومین دوره مسابقات فوتبال جام ستارگان هرمزگان ویژه ماه مبارک رمضان با
خرید بیش از 5 هزار تن گندم از کشاورازن هرمزگان/مطالبات گندم کاران 48 پس از تحویل محصول واریز می شود
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،سیروس اسدپور مدیر تعاون روستایی هرمزگان گفت: بیش از 5 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان توسط شبکه تعاون روستایی هرمزگان خریداری شده است. وی افزود: همزمان با برداشت گندم 4 مرکز خرید گندم توسط اتحادیه تعاون روستایی در شهرستان حاجی آباد راه اندازی شده است. مدیر تعاون روستایی هرمزگان ارزش گندم های خریداری
93 هکتار از اراضی فارس برای مبارزه با پوره ملخ سمپاشی شد
ادامه دارد. دبیری، با اشاره به برگزاری نشست ستاد مدیریت بحران در سازمان جهاد کشاورزی فارس، گفت: رئیس این سازمان در این نشست در مورد استفاده از تمام امکانات و ظرفیت های فارس برای مقابله با این آفت کشاورزی تاکید کرد. او اظهار داشت: افزون بر فارس، استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد با ملخ صحرایی مواجه هستند و با آن مقابله می کنند و بنا به اعلام
مبارزه با ملخ صحرایی در بیش از 145 هزار هکتار انجام شد
صحرایی را هفت روز بعد از این هشدار در بندر نخیلو استان هرمزگان داشتیم که بلافاصله اقدامات برای مبارزه با این آفت در دستور کار قرار گرفت. وی افزود: با توجه به حرکت دسته جات زیاد ملخ صحرایی از بالای دریای سرخ تاکنون 138 ریزش را به کشور داشتیم که هشت استان را درگیر کردند. درگاهی ادامه داد: بیشترین درگیری با این آفت در استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان گزارش شده است.
هجوم ملخ های صحرایی به روستای گزیر بندرلنگه
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،ریزش ملخ های صحرایی در روستای گزیر بندرلنگه هم مشاهده شد. مدیر جهاد کشاورزی بندرلنگه گفت: ملخ های صحرایی تاکنون به ده نقطه از شهرستان بندرلنگه هجوم آورده اند. محمد رضا شیخ زاده افزود: نخستین ریزش ملخ های صحرایی هفتم بهمن 97، از شبه جزیره عربستان به روستای نخیلو در بندرلنگه بود. وی گفت: تاکنون در 14 هزار
انعقاد قرارداد سرمایه گذاری هزار و 143 میلیارد ریالی در هرمزگان
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این سرمایه گذاری در بخش های گردشگری دریایی و تجارت فرآورده های نفتی بین بخش خصوصی و اداره بنادر و دریانوردی منعقد شده است. مراد عفیفی پور افزود: افزایش رونق تولید و کمک به صادرات کشور و ساخت مخازن نگهداری فرآورده های نفتی در بندر شهید رجایی و جذب گردشگری دریایی با مرکزیت شهر ساحلی بندرعباس از اهداف امضای این قرار داد ها است. وی گفت:: با اجرای این طرح ها برای 100 نفر شغل ایجاد می شود.
درخشش رکابزنان تیم هرمزگان در لیگ دوچرخه سواری بانوان
اسماعیل صفا رئیس هیات دوچرخه سواری استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،گفت: رکابزنان تیم هرمزگان در مرحله نخست مسابقات لیگ دوچرخه سواری پیست بانوان کشور صاحب 9 مدال رنگارنگ شدند. وی گفت: در رقابت های بخش تیمی رده سنی بزرگسالان تیم هرمزگان الف با کسب 2 مدال طلا، 3 نقره و 2 برنز به مقام قهرمانی دست یافت. رئیس هیات دوچرخه سواری استان افزود