مبارزه بی امان با ملخ های صحرایی در سیستان و بلوچستان
سایر خبرها
تداوم مبارزه بی امان با ملخ صحرایی مهاجر در سیستان و بلوچستان
و بلوچستان را تشکیل می دهند. رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد :تاکنون دیده بانی در سطح افزون بر یک میلیون و 350 هزار هکتار از عرصه های این استان برای رصد و پایش ملخ صحرایی انجام شده است. وی ادامه داد: پایش و مبارزه با این آفت با 44تیم توسط جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در حال انجام است.
مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان به حدود 72هزار هکتار رسید
غلام حیدر زورقی رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:: بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی این مدت با 36 هزار و 895 هکتار به ملخ بالدار و 34هزار و 961هکتار به پوره ملخ اختصاص داشته است. او ادامه داد: شهرستان های کنارک با 11 هزار و 638 هکتار، نیکشهر با 10هزار و 450 هکتار، سرباز با 6 هزار و 642 هکتار و قصرقند
اختصاص 65 میلیارد تومان برای مبارزه با ملخ صحرایی
و مبارزه با این آفت که کمترین ضرر را در محیط زیست داشته باشد استفاده از روش های زمینی و سمپاش های پشت وانتی و تربولاینر پشت تراکتوری است. میر بکارگیری از پهپاد را در مناطق صعب العبور و باتلاقی کشور ضروری عنوان کرد. گفتنی است سال گذشته مبارزه با ملخ صحرایی در سطح 750 هزار هکتار از 9 استان جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و خراسان جنوبی عملیاتی شده بود.
مراتع خراسان جنوبی در محاصره ملخ ها
، خوزستان و جنوب کرمان مشاهده شد. در خراسان جنوبی هم، در یک هفته گذشته، نخستین دسته های ملخ صحرایی به شهرستان نهبندان و چند شهرستان دیگر هجوم آورده اند و عملیات مبارزه با این مهاجمان غارتگر در این استان آغاز شده است. هجوم ملخ های بومی به شهرها خراسان جنوبی، به دلیل هم مرز بودن با استان های سیستان و بلوچستان و کرمان، از هفته گذشته میزبان جمعیت گسترده ای از ملخ های صحرایی شده و علاوه بر آن
ملخ های گرسنه در همسایگی هزاران هکتار گندم و جو
کشاورزان مناطق گسترده جنوبی تحمیل نشد، زیرا طرح مبارزه وسیع با آفت ملخ های صحرایی در استان های هرمزگان، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و خوزستان با شتاب به اجرا در آمده است. به طوری که تاکنون بسیاری از مزارع و باغ ها از وجود ملخ های مهاجم پاکسازی شده است. با این حال، به تازگی فائو در گزارشی اعلام کرده است که گله های جدید ملخ در منطقه جنوب ایران در حال شکل گیری است. در گزارش فائو آمده است که یک
آلودگی 30 هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی به ملخ صحرایی
به این آفت دارد. رئیس جهادکشاورزی خراسان جنوبی با اعلام اینکه سطح آلودگی در شهرستان نهبندان به 24 کانون و 35 هزار هکتار افزایش یافته است، مطرح کرد: تاکنون عملیات مبارزه و سم پاشی در دو هزار و 300 هکتار از مراتع شهرستان انجام شده است. تخم ریزی ملخ ها و تهدید کشاورزان قوسی اضافه کرد:با توجه به اینکه حدود 20 روز دیگر زمان تفریق تخم های ملخ است و از طرفی هم هر ملخ حدود 70
تلاش پاکستان برای مقابله با حمله گسترده ملخ ها به کمک ترکیه
اسلام آباد تصریح کرد: اگر زمانی که ملخ ها به مزارع ایالت بلوچستان حمله کرده بودند سم پاشی مناسبی صورت گرفته بود نمی توانستند به مزارع ایالت سند حمله کنند. گفته می شود تاکنون 15 منطقه مهم در ایالت سند تحت تاثیر سنگین حمله ملخ ها قرار گرفته اند و مزارع و محصولات کشاورزی این مناطقه با خطر جدی روبرو هستند. از سوی دیگر دولت پاکستان در مسیر مبارزه با حمله ملخ ها به کمک های ترکیه
گله های ملخ 7 استان را آلوده کردند/ حجم گسترده تری از آفت ملخ صحرایی وارد ایران می شود
، بوشهر، فارس، کرمان، خراسان جنوبی و خوزستان درگیر مبارزه با ملخ صحرایی هستند. وی با بیان اینکه تاکنون گله های ملخ 170 هزار هکتار از اراضی 7 استان یاد شده را آلوده کرده اند افزود: استان سیستان وبلوچستان با 66 هزار هکتار بیشترین آلودگی آفت ملخ دارد و پس از هرمزگان، استان بوشهر با بیش از 26 هزار هکتار آلودگی سومین استان آلوده به این آفت است. سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور از مبارزه
مبارزه علیه ملخ صحرایی در سطح 6 هزار هکتار در جنوب کرمان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، سعید برخوری گفت: سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سال جاری تاکنون بیش از 6 هزار هکتار بوده است و پیش بینی می شود سطح مبارزه در سال جاری بیش از سال گذشته باشد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به سه مرحله ریزش دسته های پروازی ملخ در منطقه، اظهار کرد: ریزش مرحله اول دسته های ملخ های پروازی 25 اسفند سال جاری در حوزه شهرستان قلعه گنج
سخنگوی سازمان حفظ نباتات خبر داد: گله های ملخ 7 استان را آلوده کردند/ حجم گسترده تری از آفت ملخ صحرایی ...
به گزارش بخش حوادث سایت خبرمهم ، سیدمحمدرضا میر عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هجوم آفت ملخ صحرایی به استان های 7 گانه کشور اظهار داشت: حجم گسترده ای از ملخ ها به استان های مختلف کشور هجوم آوردند که تا امروز 7 استان سیستان وبلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، کرمان، خراسان جنوبی و خوزستان درگیر مبارزه با ملخ صحرایی هستند. وی با بیان اینکه تاکنون گله های ملخ 170 هزار هکتار از اراضی
مبارزه با ملخ کوهاندار تاغ در سطح 10 هکتار از تاغزار های شهرستان دامغان
شده توسط نیرو های حفاظتی منطقه امیرآباد، ملخ کوهاندار تاغ با نام علمی Dericorys Sp. در سطح ده هکتار از تاغزار های منطقه علیان و حسن آباد مشاهده گردید. عباسی راد ابراز داشت: با عنایت به اینکه بهترین زمان مبارزه با ملخ مرحله پورگی بوده که حشره فاقد قدرت پرواز است، مقدمات لازم جهت مبارزه با آن فراهم گردید. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان ضمن اشاره به محدود
مبارزه با ملخ صحرایی در 5 هزار هکتار از اراضی لامرد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز فارس، سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لامرد گفت: 5 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی شهرستان لامرد ، علیه ملخ های صحرایی سمپاشی شد. نکوگو افزود : تاکنون حدود 10 هزار هکتار از اراضی مورد حمله این ملخ ها قرار گرفته است. پارسال 14 شهرستان فارس به صورت جدی درگیر ملخ صحرایی بود که برای مبارزه علیه این آفت 31 تن سم در 44 هزار و 500 هکتار مزارع استان مصرف شد .
هیچ چیز مانع از انجام وظیفه مدافعان امنیت غذایی نمی شود/ ملخ زرد صحرایی آفتی خطرناک تر از ویروس کرونا
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون، با حمله ملخ های زرد صحرایی، اکیپ های پایش و دیده بانی منطقه و همچنین گروه های سمپاشی و مبارزه با این آفت در شهرستان سراوان ساماندهی شدند. از آنجایی که هر ملخ در مجموع قادر به گذاشتن 300 تا 400 تخم است که تبدیل به پوره می شود و اگر نتوان جلوی تخم ریزی ملخ های بالدار صحرایی را گرفت، تعداد آنها افزایش یافته و مبارزه با آنها با مشکل
هشدار سازمان فائو به کشورهای عربی برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی
به گزارش افکارنیوز ، محمدرضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات درباره آخرین وضعیت مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی اظهار کرد: بنابر آخرین آمار در سطحی معادل 164 هزار و 432 هکتار در 7 استان جنوبی مبارزه شیمیایی علیه آفت ملخ صحرایی صورت گرفته است. اخبار اقتصادی - او افزود: طبق آخرین آمار در استان سیستان و بلوچستان در 63 هزار و 245 هکتار، هرمزگان 43 هزار و 49 هکتار، بوشهر 25 هزار و 380
30 میلیارد ریال برای مبارزه با ملخ در سیستان و بلوچستان هزینه شد
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،غلام حیدر زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون برای مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان 33 تن سم مصرف شده که هزینه افزون بر 30 میلیاری ریالی را برای این سازمان تحمیل کرده است. او بیان کرد: سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان از پنجم آبان سال گذشته تاکنون به 66 هزار و 43 هکتار رسیده
مبارزه با ملخ صحرایی در بیش از 63 هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان انجام شد
به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان ، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ، غلام حیدر زورقی اظهار داشت: با ورود موج سوم ملخ صحرایی به سیستان و بلوچستان، تاکنون 63 هزار و 245 هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است. وی با اشاره به اینکه مبارزه با این آفت از پنجم آبان ماه سال گذشته با توجه به گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی(فائو) مبنی بر
تداوم مبارزه بی امان با ملخ صحرایی مهاجر در سیستان و بلوچستان
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، غلام حیدر زورقی اظهار کرد: طی 7ماه گذشته مبارزه با ملخ صحرایی، بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی بالدار با 35 هزار و 813 هکتار بوده و 27 هزار و 432 هکتار نیز باپوره ملخ مبارزه شیمیایی انجام شده است. وی ادامه داد: شهرستان های کنارک با 11هزار هکتار، ایرانشهر با ده هزار هکتار، نیکشهر با هشت هزار و 870
تداوم مبارزه بی امان با ملخ صحرایی مهاجر در سیستان و بلوچستان
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، غلام حیدر زورقی اظهار کرد: طی 7ماه گذشته مبارزه با ملخ صحرایی، بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی بالدار با 35 هزار و 813 هکتار بوده و 27 هزار و 432 هکتار نیز باپوره ملخ مبارزه شیمیایی انجام شده است. وی ادامه داد: شهرستان های کنارک با 11هزار هکتار، ایرانشهر با ده هزار هکتار، نیکشهر با هشت هزار و 870
مبارزه با ملخ صحرایی از مرز 63 هزار هکتار گذشت
غلام حیدرزورقی در گفت وگو با خبرنگار ایانا در استان سیستان وبلوچستان اظهارکرد:روندروبه رشدسطح مبارزه باملخ صحرایی دراستان نشان ازهجوم بیشتردسته های ملخ ازآن سوی مرزها به سیستان وبلوچستان است وسازمان جهادکشاورزی استان باتمام امکانات خود درحال سمپاشی مناطق آلوده به این آفت بین المللی است. وی گفت: طی هفت ماه گذشته 35 هزارو813 هکتارعلیه ملخ صحرایی بالدار و27 هزارو 432 هکتارعلیه پوره ملخ
آفتی سمج که امنیت غذایی را تهدید می کند
گستردگی مناطق تاثیرگذار، امکان کنترل کامل اوضاع وجود نداشت. سال 97 و اوایل 98، عملیات مبارزه با ملخ در سطح 750 هزارهکتار از اراضی 9 استان شامل، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و خراسان جنوبی صورت گرفت. کارشناسان معتقدند این حشرات 4 تا 7 سال در کشور مهمانند. بوشهر یکی از میزبانان مهمان ناخوانده هجوم
کارگران هپکو تبرئه شدند، مدیرعامل محکوم شد/ماجرای پیاز های مانده در میوه و تره بار دزفول چیست؟ / بالکن ...
جوان در روز دوشنبه 15 اردیبهشت 99 را اینجا مشاهده کنید. مردم در انتخاب روش آزاد سازی مستقیم سهام عدالت عجله نکنند تداوم مبارزه بی امان با ملخ صحرایی مهاجر در سیستان و بلوچستان تکذیب شایعه صید کوسه سرچکشی در آب های هرمزگان سایه محرومیت، چالشی برای آموزش مجازی دانش آموزان سیستان و بلوچستان کارگران هپکو تبرئه شدند، مدیرعامل محکوم شد انتظار ها برای
مبارزه با آفت ملخ بادمجانی در استان سمنان آغاز شد
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی سمنان: مبارزه با آفت ملخ بادمجانی در استان سمنان آغاز شد عباس مشیریان از آغاز طرح مبارزه عملی با آفت ملخ بادمجانی در سطح 400 هکتاری اراضی آهوان سمنان خبر داد. به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، عباس مشیریان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در سال 99 سطح مبارزه با آفت ملخ در استان به
مبارزه با آفت ملخ بادمجانی در استان سمنان آغاز شد
به گزارش خبرنگار مهر، عباس مشیریان ظهر دوشنبه در نشستی با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران در جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه در سال 99 سطح مبارزه با آفت ملخ در استان به بیش از پنج هزار هکتار می رسد، ابراز کرد: در حال حاضر مبارزه با ملخ شکم بادمجانی در 400 هکتار اراضی کشاورزی منطقه آهوان شهرستان سمنان آغاز شده است. وی با بیان اینکه ملخ ها به علت تنوع گونه ای و تغذیه ای می توانند به
هجوم ملخ ها به مراتع گلستان؛ دستکاری انسان در چرخه طبیعت دردسر ساز شد
به گزارش گلستان 24؛ به نقل از بازار، ملخ های مزاحم و مهاجر مراکشی دو هفته زودتر از سال گذشته به مراتع گلستان رسیده اند و آسیب خود را به اراضی شمال استان آغاز کرده اند. هجوم ملخ های مراکشی به مراتع و مزارع گلستان هر ساله خسارت های بسیاری به بار می آورد؛ نبود برنامه جامع و اصولی برای مبارزه سبب شده این حشره مزاحم بیش از 80 سال در مزارع نوار مرزی گلستان، بهارگردی داشته باشد.
مبارزه با ملخ در 5000هکتار اراضی زراعی استان سمنان انجام می شود
به گزارش خبرنگار بازار، عباس مشیریان ظهر دوشنبه در نشستی با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران در جهاد کشاورزی سمنان ضمن اشاره به شیوع آفت ملخ در استان، بیان کرد: مبارزه با ملخ شکم بادمجانی در 400 هکتار اراضی کشاورزی منطقه آهوان شهرستان سمنان آغاز و در سراسر استان ادامه خواهد یافت. وی با بیان اینکه مبارزه با ماخ در هر منطقه و اقلیم و شرایط آب و هوایی با دیگری متفاوت است در نتیجه در همه سطح
تاخت و تاز ملخ های صحرایی به تالاب جازموریان
تاخت و تاز ملخ های صحرایی به تالاب جازموریان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قلعه گنج گفت:ملخ های صحرایی سه هزار هکتار از تالاب جازموریان را عرصه تاخت وتاز خود قرار داده اند. به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، غلام عباس سلیمانی نسب، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قلعه گنج گفت: مبارزه با ملخ صحرایی را طی چند مرحله شروع کرده ایم. او پیش بینی کرد
گله های بزرگ ملخ در راه بوشهر
به گزارش ندای استان ،محمدتقی منوچهری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه مبارزه با ملخ های صحرایی از اسفندماه سال گذشته آغاز شده اظهار داشت: مقابله با ملخ های صحرایی در شرایط بسیار سخت کرونایی ادامه دارد و تیم های ردیاب و مبارزه کننده شبانه روز علیه این آفت فعالیت می کنند. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه مبارزه با ملخ های مهاجم در نقاط مختلف خاطر نشان
کمبود تجهیزات برای مبارزه با ملخ صحرایی در نهبندان
مجید بیکی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا بیان کرد: سطح آلودگی به ملخ صحرایی در شهرستان به 24 کانون و 35 هزار هکتار افزایش یافته است. وی گفت: تاکنون عملیات مبارزه و سم پاشی در 2 هزار و 300 هکتار از مراتع شهرستان انجام شده است که برای مبارزه ضربتی با ملخ صحرایی نیازمند اختصاص تجهیزات بیشتر سم پاشی هستیم. فرماندار نهبندان با بیان اینکه در شهرستان با کمبود دستگاه یو ال وی مواجه هس