50 واحد بازیافت پلاستیک در کهریزک اخطاریه محیط زیستی گرفتند
سایر منابع:
سایر خبرها
معرفی 180 واحد درمانی و بهداشتی متخلف به مراجع قضایی در رشت
بتوانیم در مقام عمل قدردان صبر و سعه صدر مردم منطقه سراوان باشیم. ویشکایی معضل مدیریت پسماند و زباله های عفونی را یکی دیگر از دغدغه های مهم شهرستان رشت دانست و تصریح کرد: با همت مرکز بهداشت شهرستان رشت، کمیته بازرسی در این زمینه تشکیل و بیش از 180 واحد متخلف در زمینه پسماند عفونی از طریق اداره محیط زیست شهرستان به مراکز قضائی معرفی شدند. وی با اشاره به نزدیکی تعطیلات عید فطر
حبس جزای مسئول واحد آلاینده در لنگرود
شناخته شود شامل:آلوده کردن آب آشامیدنی یا توزیع آب آشامیدنی آلوده، دفع غیر بهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زاید، ریختن مواد مسموم کننده در رودخانه ها، زباله در خیابان ها و کشتار غیر مجاز دام، استفاده غیرمجاز فاضلاب خام یا پس آب تصفیه خانه های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است. بیشتر بخوانید : حبس تعزیری و پرداخت جریمه میلیونی سزای عامل نگهداری پرنده شکاری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود تصریح کرد:متخلفان چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند به حبس تا یک سال محکوم خواهندشد. انتهای پیام / ق ...
تداوم تولید روزانه 90 تن پسماند بیمارستانی در تهران
به گزارش ایسنا، فاطمه اکبرپور گفت: پسماندهای بیمارستانی همچنان حدود 90 تن در روز و پسماندهای عادی بین 7000 تا 7500 تن در روز است.وی با اشاره به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا عملیات تفکیک زباله از مبدا و تفکیک تفکیک پسماند شهری طی سه ماه گذشته یعنی از اوایل اسفند ماه، متوقف شده بود، اظهار کرد: عملیات تفکیک زباله در مجتمع پردازش و دفع پسماند آرادکوه با اعمال پروتکل های شدید بهداشتی آغاز شد.اکبرپور
تداوم تولید روزانه 90 تن پسماند بیمارستانی در تهران
نبود. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،فاطمه اکبرپور افزود: پسماندهای بیمارستانی همچنان حدود 90 تن در روز و پسماندهای عادی بین 7000 تا 7500 تن در روز است. وی با اشاره به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا عملیات تفکیک زباله از مبدا و تفکیک تفکیک پسماند شهری طی سه ماه گذشته یعنی از اوایل اسفند ماه، متوقف شده بود، اظهار کرد: عملیات تفکیک زباله در مجتمع پردازش و دفع پسماند
کارگاه آموزشی عشایر در نیشابور
چرای دام به صورت الکترونیکی و لزوم به همراه داشتن گواهی واکسیناسیون دام و پروانه چرا، از مهترین مباحث آموزشی این کارگاه آموزشی بود. وی گفت:همچنین عشایر پناهگاه حیات وحش حیدری ضمن پرهیز ازهر گونه شکار غیر مجاز، پراکنش زباله، آلودگی محیط زیست، موظف شدند به عنوان همیاران اداره حفاظت محیط زیست نیشابور هر گونه تخلفات شکار و صید، آتش سوزی در مراتع، برداشت غیرمجاز گیاهان دارویی، تلفات دام و حیات وحش را به مامورین یگان حفاظت محیط زیست و یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور گزارش کنند.
روزنامه دریا گزارش می دهد 50 جوان تپه ا... اکبر پس از مسکن مهر بیکار شدند
منتظریم. امام جمعه بندرعباس و فرمانده نیروی انتظامی سابق شهرستان بندرعباس هم آمدند و از ناامنی در محله و لزوم راه اندازی ایستگاه پلیس، فاضلاب روان در کوچه ها، آسفالت کوچه ها هم به آنها گفتیم. در این محله مدرسه وجود ندارد و فرزندان مان بایستی از چند خیابان و بلوار گذر کنند تا به مدرسه در محلات مختلف بروند که بسیار خطرآفرین است و ساکنان محروم محله توان گرفتن سرویس مدرسه را ندارد و از آن طرف بخاطر
رفع تصرف اراضی غیر مجاز بافق
ه منظور ایجاد واحد های مرتبط با بخش کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی است با درخواست، می توانند مجوز قانونی دریافت کنند. رئیس جهاد کشاورزی بافق همچنین از ایجاد چهار پهنه و مجتمع خودگردان دامی در شهرستان خبر داد و گفت: در این رابطه می توانیم به صورت قرارداد اجاره ای، اراضی ملی را در قالب مجتمع و پهنه به متقاضیان احداث واحد دامپروری واگذار کنیم. به منظور جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و ساز های غیر مجاز، سامانه 131 یگان حفاظت جهاد کشاورزی آماده جوابگویی به شکایت ها اس
سفیران شیوع کرونا
یعقوبی افزود: همه امکانات و تجهیزات خدمات شهری ازجمله جمع آوری زباله، رفت و روب سطح شهر به ویژه نقاط پیرامونی حرم مطهر افزایش خواهد یافت و ناوگان حمل و نقل عمومی نیز با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی، آماده خدمت رسانی به زائران است. به گفته یعقوبی، اقدامات در حوزه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی رعایت مسائل بهداشتی و تبلیغات محیطی در شهر، با ورود زائران بیشتر خواهد شد. در بخش
کارخانه بازیافت زباله بروجرد در آستانه بهره برداری است
شهردار بروجرد با اشاره به اینکه کارخانه بازیافت پسماند این شهر به زودی بهره برداری می شود. به گزارش خبرنگار زرک ؛ رحیم جافری 31 اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: عملیات احداث کارخانه بازیافت پسماند شهرداری که از دی ماه سال گذشته در زمینی به مساحت 2 هکتار شروع شده است، هم اکنون مراحل نهایی خود را سپری می کند و در صورت بهره برداری می تواند تا 30 درصد از حجم زباله شهرستان را کاهش دهد.
تصاویر/ مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه
به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه کهریزک در ابتدای جاده قدیم تهران – قم و در جنوب کهریزک با مساحتی حدود 1400 هکتار از سال 1335 پذیرای پسماند شهر تهران است. زباله های وارد شده به این مرکز، پس از وزن شدن یا برای طرح های پردازش پسماند و تولید کمپوست به واحد های بازیافت و پردازش مجتمع آرادکوه هدایت شده و یا به تراشه های مرکز دفن منتقل و دفن می شوند.
ابَر پروژه مجتمع فناوری های زیست محیطی مدیریت پسماند در مسیر تکمیل
عنوان خطوط پردازش پسماند شهری در حال احداث است. وی در خصوص واحد دوم این مجتمع نیز توضیح داد: این واحد با هدف تولید برق به روش هاضم بیهوازی از بخش ارگانیک و پردازش شده خروجی از واحد اول به عنوان خوراک ورودی استفاده می کند تا در افق پروژه، به توان تولید بیش از 7مگاوات برق به ازای 600 تن مواد ارگانیک (پسماند غذایی) و کمپوست مرغوب دست یابد که این پروژه هم اکنون در فاز پایلوت در حال ساخت و
لزوم مدیریت پسماند و خونابه خارج شده از کشتارگاه نهاوند/ صدور تذکر و مهلت 15 روزه برای رفع ایرادات
تصفیه خانه محمد گودرزی رئیس اداره محیط زیست نهاوند در این مورد به خبرنگار عصر همدان گفت: در سال گذشته به این واحد صنعتی تذکرهایی از طرف این اداره مبنی بر مدیریت پسماند و فاضلاب داده و نمونه برداری هایی انجام شده است. وی اظهار داشت: در اردیبهشت امسال نیز به کشتارگاه نهاوند تذکر داده شد و اول اردیبهشت نمونه برداری از این واحد انجام شده و با ورود این اداره و دامپزشکی و تلاش خود
مجتمع خدمات بین راهی شیخ محمد بهره برداری می شود
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حامد معتمدی معاون فنی و نظارت بر بهره برداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد در بازدید از مجتمع خدمات رفاهی بین راهی شیخ محمد سلطان یزد، گفت: یکی از وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، خدماتی است که به منظور حمایت از سرمایه گذاری در مجتمع های خدمات رفاهی به عنوان یکی از اجزای مبلمان حاشیه راه ها است. او
ایجاد سد معبر نادیده گرفتن حق شهروندان است
شهروندان بوده، فضای عمومی شهر برای همه شهروندان است فرماندار شفت با بیان اینکه باید در ابتدا مکان مناسبی برای بازار روز تهیه و سپس اقدام به جمع آوری دست فروشان و سد معبر کنیم، افزود: شورای شهر شفت باید به شهرداری برای ساماندهی به بازار روز کمک کند. وی ایجاد بازارچه صنایع دستی در نقاط مختلف شهرستان را نیازمند حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان عنوان کرد و خواستار
راه اندازی مجتمع گلخانه ای توسط فارغ التحصیلان بیکار کشاورزی در ملارد
توسعه کشاورزی عملیات اجرایی ساخت گلخانه را در منطقه دهک اغاز کردند . وی گفت: در منطقه دهک پیش بینی احداث 24 واحد گلخانه ای صورت گرفته بود که هم اکنون 21 واحد به بهره برداری رسیده و سه واحد گلخانه ای هم در دست ساخت است . صالحی افزود: در این گلخانه ها بیش 1 هزار و 200 تن محصولات سیفی و انواع توت فرنگی و بیش از 6 میلیون گل شاخه بریده و گل رز در سال تولید می گردد و 130 نفر بصورت مستقیم و بیش از 300 نفر بصورت غیر مستقیم در این مجتمع گلخانه ای مشغول کار هستند. وی افزود با هماهنگی های صورت گرفته دو مجتمع گلخانه ای دیگر هم در شهرستان ملارد در دست راه اندازی است. ...
اخبار کوتاه
کشف دارو و مکمل های ورزشی قاچاق از مغازه متروکه سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت از کشف 19 هزار و 853 عدد انواع دارو غیر مجاز و 223 کیلو پودر مکمل های ورزشی قاچاق خبر داد.به گزارش ایسنا، سرهنگ دوستعلی جلیلیان در این باره اظهار کرد: ماموران کلانتری 113 بازار با دریافت گزارشی مبنی بر اینکه مالک مغازه متروکه ای در حوالی خیابان پامنار مقادیر زیادی دارو و قرص های قاچاق در داخل مغازه
سکوی خدمت رسانی به معلولین در شهرستان سربیشه
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، عارف قاسمی رئیس این اداره با بیان این خبر افزود: در راستای رفاه حال شهروندان معلول، جانباز و سالمند شهرستان سکوی خدمت رسانی ای در محوطه این اداره طراحی و نصب گردید. وی ادامه داد: با توجه به اینکه ساختمان مجتمع فرهنگی و هنری و همچنین اداری شهرستان در حال ساخت و ساز می باشد و ورود افراد معلول، سالمند و جانباز به داخل اداره دشوار
وضعیت نامعلوم پیشرفت طرح کاداستر در تهران
اولین گام برای مقابله با چنین واحدهایی شناسایی دقیق آنها می باشد. مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران عنوان کرد: این سامانه با هدف جمع آوری اطلاعات مربوط به ساخت و سازهای غیرمجاز، اطلاعات شهرستان ها و بخش را به تفکیک در داخل حریم و خارج از حریم بر مبنای وظایف شهرداری ها، بخشداری ها و فرمانداری ها احصا می کند. صحرایی همچنین گفت: در شهرستان هایی همچون شهریار، پاکدشت و ملارد بیشترین
فرماندار شهرستان شفت : فضاهای عمومی برای همه مردم است/ با سد معبر ، حقوق شهروندان نادیده گرفته می شود
عمومی را اشغال نکنند باید مکان مناسبی را برای ساماندهی بازار روز ایجاد کنیم افزود : اعضای شورای شهر شفت می توانند به شهردار و شهر خود کمک کنند تا طرح ساماندهی بازار و دستفروشان به خوبی اجرایی شود . وی ایجاد بازارچه صنایع دستی در نقاط مختلف شهرستان را نیازمند حمایت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان برشمرد و خواستار مطالبه گری شهرداران و دهیاران مراکز دهستان ها و تمهید مقدمات
ورود مدعی العموم به موضوع رهاسازی پساب شهرک صنعتی لیا قزوین
مهدی ولی زاده در گفت وگو با میزان گفت: شهرک صنعتی لیا دارای یک تصفیه خانه پساب های صنعتی است و یک واحد دیگر نیز در حال احداث است؛ اما به دلیل اختلاف نظر اداره محیط زیست و آب منطقه ای استان قزوین، پساب های صنعتی این شهرک بدون استفاده بهینه در منطقه رها می شود که همین موضوع مشکلات متعددی را در این منطقه ایجاد کرده است. وی در ادامه افزود: پساب رها شده این شهرک صنعتی از طریق زهکشی و کانال
کشف تخلف زیست محیطی در عباس آباد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، کرمی راد گفت: تلاش پرسنل اجرایی و کارشناسی اداره محیط زیست شهرستان عباس آباد حین پایش زیست محیطی حوزه استحفاظی، منجر به کشف تخلف یک واحد صنعتی مستقر در حاشیه رودخانه شد. رئیس اداره محیط زیست شهرستان عباس آباد افزود: این واحد با دفن لوله های خروجی و هدایت پساب و لجن ناشی از فعالیت آن به رودخانه مجاور، آلودگی زیست محیطی شدید با تاثیر بر کیفیت فیزیکی
پلمب یک کارگاه غیرمجاز تولید زولبیاوبامیه در ورامین
به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حسن میرزایی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ادامه روند طرح نظارتی ایام ماه مبارک رمضان، یک کارگاه تولیدی زولبیا و بامیه که در شرایط غیربهداشتی اقدام به تهیه زولبیا و بامیه می کرد، پلمب شد. وی ادامه داد: این کارگاه زولبیا و بامیه پزی در شرایط غیربهداشتی و در محل پارکینگ یک ساختمان در حال فعالیت بود
پیگیری تابناک جواب داد:تهدید سلامت مردم روی میز دستگاه قضا / مردم چشم انتطار اقدام قانونی دادستان دهلران
موضوعاتی بود که توسط کارشناسان بهداشت محیط به صورت مستند در محل صورت جلسه شده است سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان دهلران تصریح کرد : برابر ماده 688 قانون مجازات اسلامی تهدید علیه بهداشت عمومی است پرونده ای با ارائه مستندات قانونی از محل دفع زباله توسط این شبکه در محاکم قضایی تشکیل شده است منصوری عنوان کرد : باتوجه به مستندات لازم در خصوص مشکلات معدن زباله که تهدید علیه
جمع آوری زباله در بیرجند ساماندهی می شود
نیرو با لباس فرم، بغل نویسی خودروهای مدیریت پسماند و نظارت اداره محیط زیست و بهداشت محیط شهرستان کار تفکیک و جمع آوری زباله را اجرا می کند تا شاهد پراکندگی زباله در محیط شهری نباشیم. جاوید با اشاره به اینکه شیوه صحیح مدیریت پسماندها و بازیافت استاندارد ضامن سلامت شهری و شهروندان است گفت: با ساماندهی و مدیریت صحیح پسماند و استفاده از بخش خصوصی در جمع آوری زباله های یک منطقه را بدون
آغاز ورود دام به مراتع ییلاقی کاشان
محمدمهدی شریفی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: مساحت کل مراتع شهرستان کاشان 370 هزار هکتار است که حدود 190 هزار هکتار آن را مراتع ییلاقی تشکیل داده و برای 70 هزار واحد دام مجاز است. وی افزود: معیشت یک هزار و 200 خانواده بهره دار به طور مستقیم به عایدی حاصل از این مراتع وابسته است که از شهرستان های کاشان، اردستان، آران و بیدگل و قم به مناطق ییلاقی شهرستان کاشان کوچ می کنند.
ورود زباله سوز چینی به کشور در اول خرداد/ ترخیص از گمرک بندرعباس
گروه اجتماعی خبرگزاری فارس ، در روزهای پایانی بهمن خبر شیوع ویروس کرونا منتشر شد. مدیران اقدامات زیادی برای جلوگیری از شیوع این ویروس انجام دادند و یکی از مشکلات ناشی در خصوص شیوع کرونا ، جمع آوری زباله های بیمارستانی بود. چه شدکه چینی ها تصمیم گرفتند یک دستگاه زباله سوز به شهرداری اهدا کنند؟ در30 بهمن سال گذشته فیلم کوتاهی از نماد کشور چین و شعارهایی با موضوع مقابله با کر
استاندار: شیوع کرونا 200 میلیارد ریال به گل کاران استان مرکزی خسارت وارد کرد
سید علی آقازاده عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از شهرستان محلات در جمع خبرنگاران افزود: یکی از معضلات بزرگ محلات به ویژه پرورش دهندگان گل در این شهرستان همزمانی شیوع ویروس کرونا و اوج فعالیت گل کاران در اسفند پارسال و فروردین امسال بود. وی بیان کرد: تمام گل و گیاهان تولید شده به دلیل قرنطینه ناشی از ویروس کرونا و نبود بازار مصرف از بین رفت. استاندار استان مرکزی اظهار داشت: برخی از این گل