سایر منابع:
سایر خبرها
برگزاری نخستین کارگروه بررسی مشکلات معادن غیرفعال کرومیت خراسان جنوبی
بزرگنمایی: به گزارش معدن نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران؛ در راستای پیاده سازی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس نخستین کارگروه بررسی مسائل و مشکلات معادن غیرفعال حوزه کرومیت استان خراسان جنوبی با حضور مدیران و کارشناسان سازمان صمت استان، نمایندگان و کارشناسان مجتمع محدوده های اکتشافی خراسان جنوبی و معدن داران کرومیت استان برگزار شد.
فعال شدن 25 درصد از معادن غیرفعال کشور
میلیارد تن دارای پروانه بهره برداری هستند. وی مقاصد صادراتی معادن استان فارس را چین برای سنگ های تزئینی عراق سیمان کلینکر ونیز کشور های قطر، عمان، کنیا، کره جنوبی و ویتنام را نام برد. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اضافه کرد: امسال طرح مطالعاتی، پژوهشی بخش معدن تحت عنوان نقشه راه معدن و صنایع معدنی استان با همکاری دانشگاه شیراز در دست انجام است و در بخش اکتشاف نیز در پهنه اکتشاف شمال
ضرورت ایجاد راهکار هایی برای تسهیل گری امور معدنکاران کرومیت
نماییم. در ادامه این جلسه، محمد توکلی رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: قیمت های کرومیت در سال 97 از سوی وزارتخانه ابلاغ شد و مقرر گردید تا 7 درصد از این مبلغ به عنوان حقوق دولتی محاسبه شود؛ در واقع حقوق دولتی سال 98 براساس حقوق دولتی سال 97 بسته شده، اما 7 درصد قیمت فروش در این حقوق دولتی متفاوت است. او افزود: بحث کرومیت استان ما با دیگر استان
افزایش 959 میلیون تنی ذخایر قطعی معدنی فارس
، خاک نسوز و صنعتی، گچ ساختمانی، دولومیت، سیلیس، آهک، نمک، منگنز، آهن، مس و ...است، افزود: 648 معدن در استان دارای پروانه بهره برداری می باشند که حدود 3.4 میلیارد تن ذخیره قطعی این معادن است. او، مقاصد صادراتی معادن استان فارس را چین برای سنگ های تزئینی عراق سیمان کلینکر ونیز کشور های قطر، عمان، کنیا، کره جنوبی و ویتنام را نام برد. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اضافه
وجود 4400معدن غیر فعال در کشور
از معادن غیرفعال در فارس به مدار تولید می پیوندد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس نیز گفت: شبانه روز با تلاش و جدیت مسئولان استانی، کشوری و همکاران در سازمان صمت استان فارس در پی رفع مشکلات واحدهای تولیدی و تجاری بوده و در راستای آسیب شناسی نوسازی، بهسازی، بحث صادرات و توسعه زیرساخت های حمل ونقل ایجاد اشتغال رفع بیکاری، رونق تولید ترغیب سرمایه گذار و رشد سرمایه گذاری در پی رشد و جهش
جلسه تخصصی فعال سازی معادن کرومیت در سیستان و بلوچستان برگزار شد
...: به گزارش معدن نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، در برنامه های اجرایی طرح احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، پس از تکمیل گزارش های کارشناسی، بازدیدهای میدانی و هماهنگی با معدنداران و دارندگان مجوز کرومیت استان سیستان و بلوچستان که در سال گذشته انجام شد، نهایتاً در تاریخ 30 اردیبهشت 99 با حضور رییس سازمان صمت استان سیستان و بلوچستان، معاون معدنی سازمان صمت، نماینده و کارشناس طرح احیا در استان، مدیران شرکت طرف تفاهم طرح احیا، جهت توسعه و سرمایه گذاری (صدر تامین) با حضور معدنداران تصمیم گیری و برنام ...
استاندار فارس: فرصت های فعالیت در بخش معدن به بخش خصوصی واگذار شود
عنایت الله رحیمی، پنجشنبه در نشست شورای معادن استان فارس در شیراز افزود: بدون تردید فعالیت بخش خصوصی در این زمینه می تواند اثرگذارتر باشد و علاوه بر این با سیاست های کلان کشور هم همخوانی دارد. او ادامه داد: تکمیل زیرساخت های معادن و مجموعه های معدنی هم مدنظر است که این اتفاق می تواند با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و مشارکت معدن داران محقق شود و ما نیز از توانمندی های استان برای پیشبرد
جلوگیری از خام فروشی؛ راه حلی برای تحقق جهش تولید
سولفور به دست می آید. او ادامه داد: در این معدن فاز 3 فرآوری سرب و روی (کنسانتره) سرمایه گذاری شده و به بهره برداری می رسد. اسماعیلی اضافه کرد: تلاش می کنیم با رفع مشکلات و حمایت از صنایع معدنی و گسترش فعالیت در این بخش زمینه اشتغال بیشتری فراهم شود. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس دراین بازدید و در جلسه بررسی مشکل این واحد گفت: معدن مس و روی سرمه فراشبند
معاون وزیر صنعت: از سرمایه گذاری بر روی فرآوری سنگ های تزیینی حمایت می کنیم
این معادن است. به گفته وی، مقاصد صادراتی موادمعدنی استان فارس شامل کشورهای، چین (سنگ های تزیینی)، عراق (سیمان کلینکر) و کشورهای قطر، عمان، کنیا، کره جنوبی و ویتنام است. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد:از سال 98 طرح مطالعاتی - پژوهشی بخش معدن با عنوان استراتژی توسعه معدن و صنایع معدنی استان با همکاری دانشگاه شیراز در دست تهیه قرار گرفت و در بخش اکتشاف نیز در پهنه اکتشاف
3.4 میلیارد تن ذخیره قطعی در بهره برداری از 648 معدن
به گزارش " شیرازه "، مهندس حمید رضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در یازدهمین جلسه شورای معادن به ریاست دکتر رحیمی استاندار فارس و با حضور دکتر اسماعیلی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت:در سال 98 بیش از 250 مجوز برای فعالیت در معدن صادر شده که هم اکنون تولیدات معدنی از 959میلیون تن افزایش یافته و به بیش از 3.4 میلیارد تن رسیده است. اشتغال برای 337 نفر
تجار خراسان شمالی با بازرگانان سه کشور نشست مجازی برگزار می کنند
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی در ویدئو کنفرانسی که با روسای انجمن صنعتگران و بازرگانان کشورهای آلمان، ترکیه و آفریقای جنوبی برگزار شد، گفت: امروزه شیوع ویروس کرونا در بیشتر کشورها باعث شده اعزام و پذیرش هیات های تجاری برای مراودات تجاری بین کشورها صورت نگیرد که اتاق بازرگانی استان با ابتکار عمل آمادگی خود را برای برگزاری نشست های تجاری و جلسه های دوجانبه به صورت مجازی با
نقش بی بدیل سمن ها و تشکل های غیر دولتی برای بهره مندی حداکثری از ظرفیت های ملی بخش معدن و صنعت در شرایط ...
کامل این طرح در سطح کشور، هفت مزیت نصیب بخش معدن خواهد شد. تجمیع معادن کوچک و ایجاد یک واحد فرآوری برای آنها، خرید تضمینی محصول از سرمایه پذیر، توجیه اقتصادی برای ایجاد زیرساخت های لازم برای معادن تجمیع شده، توسعه و فعال سازی معادن کوچک با استفاده از توان و سرمایه بخش خصوصی، حمایت مالی و اعطای تسهیلات دولتی به سرمایه گذار و سرمایه پذیر، توجیه اقتصادی برای فعال سازی معادن کوچک و کم عیار و توسعه و
فعال اقتصادی: ساختار تصمیم گیری در مورد محدوده های معدنی نیازمند تغییر است
و آبخیزداری منعقد شده، 85 درصد محدوده معدنی استان فارس بلوکه شده است. نایب رییس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه حفظ عرصه های معدنی باید به معدن داران سپرده شود، بیان کرد: در مورد بسیاری از محدوده های معدنی، وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین تکلیف نکرده است و انتظار ما جلوگیری از بلوکه شدن محدوده های معدنی استان است. وی افزود: استان فارس با برخورداری از معادن مختلف در رتبه چهارم کشور قرار
صنوف خراسان رضوی در رمضان 122 میلیارد ریال تخلف کردند
اساسی بیشترین تخلفات را مرتکب شده اند. مسوول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: فروشندگان کالاهای تخصصی ماه رمضان مانند شله و حلیم، زولبیا و بامیه و نیز خرما کمترین تخلفات را داشتند. مقدسی افزود: در این مدت چهار هزار و 486 تماس در سامانه 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ثبت شد که طی بررسی های انجام گرفته تاکنون تخلف در هزار و 252
استخراج سالانه 5 میلیون و 93 هزار تن مواد معدنی در مناطق دوکوهک
تا مشکلات واحدهای تولیدی و تجاری را برطرف کنیم و با آسیب شناسی و بهسازی در صادرات و توسعه زیر ساخت ها برای رفع بیکاری و رونق تولید گام های بزرگی برداریم. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با تاکید بر استفاده بهینه از ظرفیت های بخش خصوصی گفت: توجه و همکاری با بخش خصوصی از جمله ضروریاتی می باشد که باید به نحو مطلوب از آن استفاده شود، البته احیای معادن غیر فعال و افزایش تولیدات معدن نیز
وجود 4400 معدن غیرفعال در کشور
اساسی انجام شود تا معدنکاران و شهروندان متضرر نشوند. اسماعیلی با بیان اینکه مجموعه صنعت و معدن باید موتور محرکه توسعه استان باشد، بر ضرورت بازسازی و نوسازی ماشین آلات و تجهیزات موجود در معادن شن وماسه و ساماندهی فعالیتهای معادن شن و ماسه تاکید و خاطرنشان کرد: افزایش کیفیت فرآوردهای این معادن موجب بهره وری بیشتر و تحقق جهش تولید می شود. معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد
استخراج 5 میلیون تن مواد معدنی از معدن دو کوهک شیرازرئیس سازمان صنعت معدن و تجارت فارس گفت: 26 معدن در ...
حمیدرضا ایزدی چهارشنبه شب در دیدار فعالین معادن فارس با معاون وزیر صمت بیان کرد: در منطقه دو کوهک فارس 25 معدن فعالیت می کنند که از این تعداد 21 معدن دارای سنگ شکن بوده و مابقی نتوانسته اند مجوزهای لازم را برای خرید سنگ شکن جذب کنند. وی اضافه کرد: حقوق دولتی این معادن سالانه بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان ارزیابی شده است. رئیس سازمان صمت استان فارس در خصوص اشتغال نیز تاکید کرد: بر اساس آمارها این معادن بیش از یک هزار و 50 نفر اشتغال زایی مستقیم کرده اند و بالغ بر هزار نفر نیز اشتغال غیر مستقیم از این معادن دارند. ...
مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (س) در توسعه معادن خراسان جنوبی
به گزارش ” پیام خاوران “ ، با امضای این تفاهم نامه، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (س) متعهد شده در زمینه مطالعات، اکتشاف و فرآوری محصولات معدنی در راستای توسعه استان همکاری کند. بنا به مفاد این تفاهم نامه؛ قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (س) در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه بخش صنعت و معدن و اجرای سند چشم انداز 1404 به عنوان راهکاری برای ارتقاء اقتصادی و ضرورت ایجاد ارزش
جلسه ویدئو کنفرانسی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با محوریت شهرستان بردسکن
چندان دور در منطقه سرمایه گذاری خواهند کرد که شهرستان را در حوزه اقتصادی متحول خواهد کرد. دراین جلسه دکتر علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی به ظرفیت های بسیار خوب شهرستان بردسکن در حوزه معادن و کشاورزی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شهرستان بردسکن از معادن بسیار غنی برخوردار است و در حوزه مس در استان سرآمد است. وی مشکلات مطرح شده در حوزه معادن و واحدهای
برای احداث پست 132 کیلو ولت در بخش انابد خراسان رضوی هیچ اقدامی انجام نشده است
معادن جانه عمل بپوشانند. فرماندار بردسکن با اشاره به اجرای طرح مدل توسعه مثلث اقتصادی فرهنگی استاندار خراسان رضوی، گفت: شرکت آسیا پی جوی بینالود (معدن طلای سه بندون) و شرکت کومه معدن پارس (مجتمع مس نسیم) دو معین اقتصادی منطقه هستند که خوشبختانه تاکنون در حوزه های مختلف موفق عمل کرده اند. شاکری اظهارداشت: صاحبان سرمایه بیش از هزار میلیارد تومان در بخش معادن بردسکن سرمایه گذاری کرده اند و فعال کردن معادن نیمه فعال و واحد های تولیدی از دیگر برنامه های نماینده عالی دولت در سال جاری است. ...
ضرورت جلوگیری از خام فروشی سنگ معادن در استان اردبیل
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل ، رامین صادقی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: یکی از سیاست های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان طرح جلوگیری از خام فروشی سنگ معادن است که راهکار آن حل مشکلات موجود و فعال کردن واحدهای فرآوری می باشد. وی بیان کرد: برای رفع این مشکل چندین واحد فرآوری سنگ های معادن در استان در حال احداث است که تا پایان امسال
5 درصد صادرات معدنی کشور مربوط به استان خراسان رضوی است/ معادن بسیار غنی در منطقه بردسکن
به گزارش دنیای معدن، جواد خزاعی گفت: تاکنون بیش از 11میلیون تن ذخائر قطعی در شهرستان بردسکن کشف شده و سالانه 6 هزار تن کنسانتره مس در این شهرستان تولید می شود که برنامه داریم این رقم را به 11 هزار تن در سال افزایش دهیم. وی با بیان اینکه از مجموع 60 تنوع ماده معدنی در استان بیش از 50 نوع آن در منطقه ترشیز رویت شده است، گفت: خوشبختانه معادن بسیار غنی در منطقه بردسکن وجود دارد که اکثر
زالوی مافیای معدن بر پیکره محیط زیست/ چه کسی به داد مردم نطنز می رسد؟
مرتبه موضوع معضلات معادن بخش نطنز و کوه کرکس در مراجع ذی ربط بررسی شده است اما بررسی دستورات و حکم های صادر شده نشان می دهد که عزمی مبنی بر پیگیری و برخورد قاطعانه در قبال تخلفات معدن داران وجود نداشته است. در سال 97 سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در نامه ای، مصوبات و رای نهایی جلسه 18/2/97 شورایعالی معادن را نسبت به اعتراضات و پیگیری های سازمان محیط زیست، نماینده مردم نطنز در مجلس و نامه های
ذوب مس، یخ خام فروشی را آب می کند
خودرو را در تبریز روشن کند، چندین عامل در کنار هم می توانند کلید شروع کار را بزنند. برای واکاوی هر چه بیشتر وابستگی صنایع استان به مس؛ بهتر است تصویری کلی نیز از وضع صنایع و معادن آن ارائه دهیم. به گفته ی رئیس اداره صنایع غیر فلزی سازمان صمت آذربایجان شرقی، استان با مجموع 3 هزار و 200 واحد صنعتی فعال، از نظر تعداد رتبه 4 و از نظر سرمایه گذاری رتبه 8 کشوری را دارد. مرندی می گوید: یک
با حمایت ایمپاسکو؛ استارتاپ رتاپورت فعالیت های خود را توسعه می دهد
تولید مواد معدنی ایران و طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس از سال 1397 برنامه جدی خود در جهت ایجاد و توسعه نوآوری های باز در بخش معدن و صنایع وابسته را آغاز و در این راه تاکنون، از 10 استارتاپ معدنی در مراحل مختلف راه اندازی و توسعه خود حمایت کرده است. عظیمی اضافه کرد: این گونه استارتاپ ها، علاوه بر بازار داخلی می توانند در حوزه صادرات مواد معدنی نیز فعالیت کنند. گفتنی است استارتاپ رتاپورت در منطقه استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی فعالیت خود را آغاز کرده
سرفصل اولویت های بخش معدن
حسین مدرس خیابانی در جلسه شورای عالی معادن با اشاره به دستورات رئیس جمهور مبنی بر توجه ویژه به معادن و صنایع معدنی در دوره جدید فعالیت وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بخش معدن و صنایع معدنی، اولین اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور است و به صراحت می توان گفت که قابلیت های این بخش به اندازه ای زیاد است که اگر قرار باشد بعد از نفت، اقتصاد ایران را به صورت تک محصولی اداره کرد، حتما معدن و صنایع
آغاز سرمایه گذاری 1400 میلیارد تومانی در مجتمع مس آذربایجان
به گزارش ماین نیوز، محمدرضا پورمحمدی گفت: طرح های در حال اجرای معدن مس آذربایجان در بخش های ذوب و پالایش، با جدیت بیشتری در سال جاری ادامه خواهد یافت. وی افزود: در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام جهش تولید نام گذاری شده، امیدوارم بتوانیم شاهد فعالیت و نقش آفرینی هرچه بیشتر معدن مس آذربایجان و معدن نفلین سینیت در توسعه و پیشرفت استان باشیم.
توسعه مناطق محروم با رشد معدنکاری
احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در ایمیدرو با هدف تامین مواد اولیه صنایع معدنی، توسعه مناطق محروم و ایجاد اشتغال در سال 98 کلید خورد تا به توسعه معدن بپردازد. در سال گذشته وزارت صنعت ، معدن و تجارت در حوزه معادن و صنایع معدنی در مناطق محروم و کمتربرخوردار چند سیاست را ابلاغ کرد. به طور مثال اینکه شرکت ها حساب های مالی خود را به مناطق معدنی ببرند و جذب نیرو به ویژه نیروی غیرمتخصص از