سایر منابع:
سایر خبرها
شکست سیاست روحانی
به گزارش مشرق ، وطن امروز نوشت: با وجود اینکه کرونا در کشور به فراتر از نقطه بحرانی رسیده اما همچنان دولت بر لجاجت سماجت می کند و به جای تعطیلی 2 هفته ای و قطع زنجیره انتقال کرونا، طرح های کم اثر، نمایشی و بی فایده را در دستور کار قرار می دهد. از ابتدای پاییز، دولت محدودیت های رنگارنگی برای مقابله با کرونا وضع کرده اما این اقدامات نه تنها تعداد مرگ ومیرهای روزانه را کم نکرده بلکه رتبه
کرونا و سرگردانی مسافران اتوبوس و مترو
با این بهانه که لغو طرح ترافیک تاثیر چندانی در تعداد مسافران ندارد، در میان مخالفت وزارت بهداشت خواستار اجرای این طرح شد. آن زمان به علت کاهش روزانه تعداد مرگ و میر کرونا، وزارت بهداشت به اجرای طرح ترافیک اعتراض نکرد اما در ایامی که کرونا بشدت شایع شده و بیمارستان های پایتخت از مبتلایان به کرونا پر شده هم طرح ترافیک وجود دارد و همچنان شهرداری به اجرای آن اصرار دارد. در چنین وضعیتی ستاد ملی مقابله
ربیعی: کرونا مهمترین مساله دولت است
در این زمینه عهده دار شدند، افزود: علاوه بر مسئله کاهش قیمت ها، دولت با تاکید بر حفظ ارزش پول ملی، حمایت از بازار سرمایه را مورد بحث قرار داد. وی ادامه داد : دولت در ماههای اخیر برای ترخیص کالاهای اساسی از گمرک دو تصمیم گرفته است. تصمیم اول ترخیص کالا بدون کد رهگیری و با تعهد 3 ماهه بانک برای تامین ارز بود و دوم بخشنامه جدید دولت که 90 درصد کالاها ترخیص و الباقی بعد از تامین ارز توسط بانک
حقوق معدنی معادن محلات واریز نمی شود
کرونا مواجه هستیم و روز به روز تعداد مبتلایان و مرگ و میر در حال افزایش است که ستاد مقابله با کرونا باید در بخش ضابطه گزاری ها عمل کند و به کمک بخش درمان بشتابد. ناظری سرپرست فرمانداری محلات هم با انتقاد از پروازی بودن برخی از مدیران در شهرستان از این مدیران خواست موضوع را هر چه سریعتر با مدیران استانی خود بررسی کنند و این مشکل را حل کنند. جلسه شورای اداری شهرستان محلات با
مجلسیان به دنبال قانون کردن تعطیلی ها با طرح دو فوریتی
محدودیت های وضع شده برای استان تهران به صورت ضمنی موافق تعطیل شدن استان تهران شده بود. با سخنان ایرج حریرچی مبنی بر اینکه پیشنهاد دوهفته ای تعطیلی تهران روی میز است و قرار است در این رابطه تصمیم گیری شود ، این امر مشتبه شد که وزارت بهداشت نیز موافق تعطیلی تهران و برخی کلانشهرها است. در این زمان بود که نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی درخواست تعطیلی تهران را به رئیس مجلس اعلام وصول
سازهایی که درموافقت و مخالفت با تعطیلی تهران کوک شدند مجلسیان به دنبال قانون کردن تعطیلی ها با طرح دو ...
هفته تعطیل شوند ما این پیشنهاد را به وزیر بهداشت هم داده ایم. شهریاری اضافه کرد: ستاد مبارزه با کرونا ستاد دولتی و نه ستاد ملی است، چون ستاد ملی باید به نمایندگی از مردم و نه براساس خواست دولت عمل کند. مردم به ما نمایندگان مراجعه می کنند و دغدغه هایشان را بیان می کنند. اگر قرار باشد شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند ما هفته آینده طرح دو فوریتی را ارائه خواهیم داد تا دولت را موظف به انجام
چاره ای جز تعطیلی 15 روزه نداشتیم
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حسان دیاب نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان با اشاره به تعطیلی سراسری 15 روزه در این کشور، اعلام کرد: نگرانی از آینده دغدغه مشترک مردم است. بدون تدابیر پیشگیرانه بهداشتی، کسب روزی تضمین شده نیست. من دغدغه های مردم را درک می کنم اما اولویت ما جان مردم لبنان است. بشریت در معرض خطر بزرگی به علت کرونا قرار دارند. وی افزود: ما در مسیر درست مهار کرونا
خبر نگران کننده سخنگوی دولت درباره کرونا
به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری این هفته گفت: باز هم کرونا با افزایش ابعاد فاجعه آمیزش و تهدید جان انسانها از مهم ترین مسایل دولت و مردم است. متاسفانه ویروس کرونا شباهت کمتری به اجداد خود داشته و از رفتار آنها تبعیت نمی کند.خصوصیات ویروس نسبت به آغاز شیوع، دچار تغییرات جهشی شده و امروز تهاجمی تر و با خشونت بیشتر عمل می کند. 600 مرگ روزانه در
بحران کرونا در پایتخت و بی توجهی مسئولان
را به دنبال داشته باشد. همچنین فاطمه محمدبیگی، دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با این رسانه، اظهار کرد: ما در کمیسیون بهداشت درخواست قرنطینه تهران را به مجلس تقدیم کرده ایم؛ چراکه این کلان شهر نیازمند قرنطینه دوهفته ای در جهت کاهش فشار بیماری کرونا است. وی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت با درخواست قرنطینه تهران موافقت خواهد کرد یا خیر، گفت: تا آنجایی
چرا تهران تعطیل نمی شود؟
گیرد که بشنویم سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به رسانه ها اعلام کرده در طول 24 ساعت گذشته، 459 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و این یعنی بالاترین رکورد برای مرگ میر ناشی از بیماری کرونا. گفته می شود یکی از دلایل افزایش آمار روزانه کرونا در کشور، افزایش تعداد تست های تشخیصی است. در حالی که هنوز آمار تست ها هیچ افزایشی نیافته و آنچه وزیر و معاونان وزارت بهداشت عنوان می کنند
ترخیص یک میلیون تن کالای اساسی تا پایان هفته/ انتقال کرونا از انسان به حیوان خانگی؟
کرونا با افزایش ابعاد فاجعه آمیزش و تهدید جان انسان ها از مهم ترین مسایل دولت و مردم است. متاسفانه ویروس کرونا شباهت کمتری به اجداد خود داشته و از رفتار آن ها تبعیت نمی کند. وی افزود: خصوصیات ویروس نسبت به آغاز شیوع، دچار تغییرات جهشی شده و امروز تهاجمی تر و با خشونت بیشتر عمل می کند. ربیعی در ادامه گفت: تاکنون 88 درصد افرادی که دچار مرگ و میر می شدند از سالمندان و افراد دارای
88 درصد مرگ ومیرهای کرونا سالمندان بودند
به گزارش شهرآرانیوز، سخنگوی دولت گفت: تاکنون 88 درصد مرگ ومیرها از سالمندان و افرادی هستند که بیماری زمینه ای دارند، اما هم اکنون این ویروس، سنین پایین تر را هم به شدت درگیری می کند. علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری این هفته گفت: باز هم کرونا با افزایش ابعاد فاجعه آمیزش و تهدید جان انسان ها از مهم ترین مسایل دولت و مردم است. متاسفانه ویروس کرونا شباهت کمتری به اجداد خود داشته و از
آخرین تحولات کرونا در جهان
گرفته اند. روسیه دوشنبه با حدود 22 هزار مورد آلودگی به ویروس کرونا رکورد جدید روزانه در این زمینه ثبت کرد. به این ترتیب شمار بیماران در مسکو برای نخستین بار از زمان اوج همه گیری در ماه مه فراتر رفت. پزشکان در ایتالیا اعلام کردند وضعیت همه گیری در این کشور خارج از کنترل است و برای مهار موج دوم همه گیری از دولت خواستند قرنطینه سراسری اعمال کند. دولت ایتالیا تاکنون چهار منطقه را به عنوان
تعطیلی تهران؛ کلاف سردرگم
شود. نمی توان امیدوار بود با این شیوه شاهد کاهش مرگ ومیر باشیم. امیدواریم ستاد دولتی مبارزه با کرونا قدری به خود بیاید و تصمیمات قاطعانه ای بگیرد ازجمله آنکه تهران و کلانشهرها به مدت دو هفته تعطیل شوند؛ ما این پیشنهاد را به وزیر بهداشت هم داده ایم. اگر قرار باشد شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند ما هفته آینده طرح دوفوریتی را ارایه خواهیم داد تا دولت را موظف به تعطیلی دو هفته ای تهران و
بی خبری نمایندگان از نامه قالیباف به روحانی در مورد یک میلیارد یورو برای کرونا
با کرونا را تقدیم این وزارتخانه کرد. هرگز مبلغ اختصاص یافته اعلام نشد ولی از قرار معلوم آنقدر ناچیز بود که وزیر بهداشت صراحتا و در جریان یک سخنرانی از آن انتقاد کرد و گفت که آن را به دولت برگردانده تا مبادا موجبات برهم خوردن اوضاع اقتصادی ایران را فراهم آورد اقتصادی که البته به زعم بسیاری از ناظران روز به روز در حال کوچک تر شدن است. وزیر بهداشت آن زمان گفت که اصلا عوضی وزیر
گروه های مردمی نقش موثری در مقابله با کرونا دارند/ سازماندهی جهادگران هیئات مذهبی به همت سازمان تبلیغات
مختلف دارد. وی افزود: همه آحاد جامعه در هر کسوت و لباسی که هستیم باید وارد عرصه مقابله با کرونا شویم. گروه های بسیجی، جهادی، مردمی، هیئات مذهبی و موکب هایی که در زمان اربعین فعالیت می کردند؛ همه می توانند تحت نظر یک مدیریت واحد و تقسیم بندی شهرها به بلوک های مختلف براساس طرح محله محور مسجد پایه وارد عرصه شوند. دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی
نظر یک نماینده مجلس درباره تعطیلی 2 هفته ای کل کشور
حدود 100 ملیون تومان هزینه بر روی دست دولت می گذارد. رئیس کمیسیون بهداشت مجلس اضافه کرد:اما اگر دولت تهران و کلان شهر ها را برای 2 هفته تعطیل کند و از کارگران روز مزد و کسب و کارهای خرد حمایت کند هزینه اش کمتر از هزینه ای است که در حال حاضر بر دوش سیستم بهداشت و درمان و به نوعی دولت است. شهریاری با اشاره به محدودیت هایی که از امروز قرار است اعمال شود، گفت: تعطیلی مشاغل از ساعت 6 بعد از ظهر اثر چندانی در کنترل شیوع ویروس کرونا نخواهد داشت؛ نمی توان با این شیوه شاهد کاهش مرگ و میر بود. ...
فاجعه ای بدتر از اسفند برای گیلان با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، جلال برشان امروز(سه شنبه، 20 آبان) در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان رشت در سالن اجتماعات فرمانداری اظهارکرد: استان گیلان به لحاظ مرگ و میر بیماری کرونا ویروس نسبت به دیگر استان ها شرایط بهتری دارد. رییس مرکز بهداشت شهرستان رشت با بیان اینکه گیلان با وجود شرایط بیماری هنوز وارد مرحله سوم بیماری کروناویروس نشده است گفت: استان گیلان با حمایت
احتمال ارائه طرح دوفوریتی تعطیلی کلان شهرها
در کنار او زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم روز گذشته خواستار تعطیلی تهران شد و با اشاره به افزایش آمار مبتلایان و فوت شدگان ناشی از کرونا طی روزهای اخیر در پایتخت گفت که این مساله از آینده ای خطرناک برای ساکنان تهران حکایت می کند. در همین ارتباط روز گذشته سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه افزایش بروز موارد بستری و فوت ناشی از کرونا منجر به خستگی کادر بهداشت و درمان شده است، گفت: موضو
هیچ کس نمی داند چرا تهران تعطیل نمی شود!
اعلام کرده که تهران تعطیل شود و استاندار تهران گفته که تعطیل نمی کند که چنین چیزی به هیچ عنوان صحت ندارد. علی رضا رییسی روز دوشنبه در یک گفت وگوی زنده تلویزیونی افزود: موضوعی مبنی بر پیشنهاد تعطیلی دو هفته ای تهران مطرح شده که این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد و در ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست جمهوری اگر اعضا پیشنهادی داشته باشند از طرف کمیته ها مطرح و بعد درباره آنها تصمیم گیری می شود
تهران و کلانشهر ها تعطیل نشود، با دو فوریت دولت را ملزم می کنیم
دارد که به شیوه خود مقابله با کرونا را ادامه دهد. شیوه دولت اما به قدری مورد نقد است که انداختن تقصیرهای گردن استاندار و دیگران فایده نداشته و از هجمه ها به شخص رئیس جمهور در فضای مجازی نمی کاهد. بیان این انتقادات در فضای مجازی و رسانه ای اما چاره کار نیست زیرا جان مردم در میان بوده و ضرورت دارد که فکری جدی شود. از همین رو است که مجلس شورای اسلامی آستین ها را بالا زده تا اگر دولت به
ورود مجلس به ماجرای تعطیلی پایتخت
باشد. اما نگرانی بابت شرایط فعلی تهران و کشور وقتی رنگ هراس و آشفتگی به خود می گیرد که بشنویم سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به رسانه ها اعلام کرده در طول 24 ساعت گذشته، 459 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و این یعنی بالاترین رکورد برای مرگ میر ناشی از بیماری کرونا. برای کامل کردن پازل روایت کرونا و تعطیل نشدن تهران ولی اسماعیلی نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس
دلایل امتناع دولت از تعطیلی تهران/ امنیت، معیشت و سلامت کدام مهم تر است؟
رویداد24 آمار مرگ و میر کرونا این روزها سیر صعودی داشته و هر روز تعداد افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند و بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند، بیشتر می شود، اگر بخواهیم به گفته های مسوولان و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا اتکا کنیم آماری که هر روز اعلام می شود باید دو برابر شده و به رقمی نزدیک 900 مرگ در روز برسد، حال سوال اینجاست که در این وضعیت چرا دولت همچنان از تعطیل کردن تهران
آیا به ایمنی جمعی رسیده ایم؟
رکورد جدید تعداد مبتلایان، از روز جمعه (16 آبان) تا شنبه (17 آبان 99)، 9450 نفر به کرونا مبتلا که از این تعداد سه هزار و 70 نفر از بیماران در مراکز درمانی بستری شدند. همچنین 423 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و 5506 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. مرگ 18 هزار تهرانی در این شرایط، ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران
چه کسی در برابر تعطیل شدن تهران مقاومت می کند؟/ عدم تعطیلی فاجعه است
اراده لازم را برای این اقدام ضروری که موجب شکستن زنجیره ابتلا و ایجاد یک فرصت حداقلی برای بازسازی توان سیستم سلامت و کارکنان خدوم بخش های خدماتی در این حوزه می شود را ندارند. از سوی دیگر، از صبح تا بعد از ظهر امروز روایت های تکان دهنده ای از وضعیت کرونا در تهران و ایران گفته شد؛ ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اعلام رسیدن تعداد مرگ و میر کرونا در تهران به عدد
شهرداری تهران به فاجعه کرونا دامن نزند
برنامه افتتاحیه، بازدید و برنامه های مختلف حضوری طراحی می شود. این کار در شرایط فعلی چه ضرورتی دارد؟ بهتر است که از پتانسیل رسانه ای استفاده کنید و پروژه هایی که قرار است افتتاح شوند را با حداقل افراد افتتاح کنیم و به جای آن از قدرت رسانه استفاده کنیم و خودمان به فاجعه دامن نزنیم. از طرفی شورا به تعطیلی دوهفته ای اصرار می ورزد و از طرف دیگر شهرداری مشکلاتی را برای کارمندانش ایجاد می کند بنابراین من به شهردار تهران تذکر می دهم که ضمن رعایت پروتکل ها در شهرداری، موارد تخطی دکرشده سایرنهادها را در ستاد مقابله با کرونا پیگیری کند. کد خبر 454135 ...
هشدار! مغان برهوت نشود
نداشته است. باید مسؤولان کشور به این موضوع به شکل جدی و سریع ورود کنند چرا که در صورت ادامه ساخت این سد در طول سال های آینده در بخش تامین آب بخش کشاورزی مغان با مشکلات اساسی دست به گریبان خواهیم بود. به هر حال سدی که ترکیه در صدد افتتاح آن است می تواند عواقب فاجعه باری برای مغان داشته باشد و تولیدات کشاورزی این منطقه را مضمحل کند . خطری که بیخ گوش استان اردبیل قرار دارد و اگر چاره جویی برای جلوگیری از وقوع آن انجام نشود سیل مهاجرت ساکنان منطقه مغان در پی خشکی و لم یزرع شدن این منطقه را در پی خواهد داشت . https://www.savalankhabar. ...