ردپای مصرف مازوت در هوای تهران | افزایش غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد
سایر خبرها
مخازن مازوت کارخانه سیمان تهران از سال گذشته پلمب شده است
دهد غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد که ارتباط مستقیمی با مصرف مازوت در صنایع و نیروگاه ها دارد این گمانه زنی ها که واحدهای صنعتی بزرگ مقیاس جنوب تهران مازوت استفاده می کنند را افزایش داده است. شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است، این شهرستان به دلیل استقرار صنایع بزرگ پایتخت در آن و همچنین قرارگیری در حاشیه کمربندی های کلان شهر تهران همواره یکی از آلوده ترین نقاط استان تهران محسوب می شود.
هر کیلووات ساعت برق حرارتی، نیم کیلو کربن دی اکسید
و نیروگاه های بزرگ در جایگزینی سوخت های سنگین به جای گاز طبیعی باشد امری که به گفته حسین شهیدزاده، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ، منجر به افزایش دی اکسید گوگرد در برخی روزها به ویژه، در مناطق مجاور این واحدهای آلاینده شده است. اینجاست که انگشت اتهام آلودگی هوا به سوی مازوت نشانه می رود و با شکل گیری پدیده مه دود در روز جمعه در تهران زهرا نژادبهرام، عضو شورای شهر تهران در آخرین
نیروگاه حرارتی شازند سه برابر استاندارد گوگرد تولید می کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک رضا میرزایی ظهر امروز در جلسه کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلان شهر اراک اظهار کرد: طبق آماری که از سوی مرکز ملی هوا و اقلیم سازمان محیط زیست کشور منتشر شده از ابتدای سال جاری تاکنون شهر اراک 44 روز هوای پاک داشته است. وی افزود: تعداد روزهای سالم نیز در اراک از ابتدای سال تاکنون 206 روز بوده است، در این مدت با توجه به اینکه برای ثبت روز ناسالم برای
نیروگاه حرارتی شازند سه برابر استاندارد دی اکسیدگوگرد وارد محیط می کند/مازوت مصرفی بی کیفیت است
رضا میرزایی چهارم دی ماه در جلسه کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک با اشاره به آخرین آمار اعلام شده از سوی مرکز ملی هوا و اقلیم سازمان محیط زیست کشور در خصوص هشت کلانشهر آلوده کشور، اظهار کرد: از ابتدای فروردین ماه تا دوم دیماه در سال 97، شهر اراک 31 روز پاک، در سال گذشته 15 روز و در سال جاری 44 روز پاک داشته است. وی با بیان اینکه تعداد روزهای سالم در این کلانشهر از 164
تردد شبانه کلیه خودروهای سنگین و دیزلی از شنبه در تهران ممنوع است
دستگاه های اداری و نیز شرکت گاز استان نسبت به ترویج صرفه جویی گاز باید اطلاع رسانی کنند. استاندار تهران افزود: کارخانجات سیمان، از جمله کارخانه سیمان ری نیز می بایست، تا زمان کاهش غلظت آلودگی ها از سوخت گاز به جای سوخت مازوت استفاده شود. وی با اشاره به پیش بینی هوا توسط هواشناسی گفت: از شنبه تا سه شنبه هفته آینده مجدداً شاهد افزایش غلظت آلاینده ها در تهران هستیم و به همین دلی
مه دود در آسمان رنگ باخته پایتخت
کرده و گفته است: غلظت So2 در سه منطقه 18، 19 و 20 در آذر ماه نسبت به مدت زمان مشابه در سال 98 از هشت پی بی بی به 11.7 پی بی بی رسیده که به معنای افزایش 45 درصدی است. علاوه بر این، در شهرری سه روز، در منطقه 18 پنج روز و در منطقه 19 به مدت هفت روز شاخص So2 در شرایط آلایندگی قرار داشته است. وی ادامه داده است: با توجه به احتمال استفاده از گازوئیل آلوده یا مازوت، به متولیان موضوع، اداره صنعت
اعمال محدودیت های کاهش آلودگی هوا در تهران از شنبه آینده
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محسنی بندپی در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا با اشاره به افزایش میزان آلاینده های جوی در تهران طی روز های آینده، گفت: تصمیمات جدیدی برای اعمال محدودیت ها در شهر تهران از شنبه آینده و الزام اجرا و نظارت آن ها توسط دستگاه های اجرایی و نظارتی اتخاد شد. اهم این تصمیمات عبارتند از: 1- ممنوعیت تردد شبانه کامیون ها در تهران تا اطلاع ثانوی
نیروگاه "شازند" از مازوت بی کیفیت استفاده می کند
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، رضا میرزایی عصر امروز در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی با اشاره به شاخص کیفیت هوای کلان شهرهای آلوده کشور اظهار داشت: بر اساس گزارش مرکز ملی هوا و اقلیم سازمان محیط زیست کل کشور از 8 کلانشهر آلوده برخوردار هستیم. وی افزود: در شهر اراک امسال 44 روز پاک، در سال 98 پانزده روز پاک و در سال 97 سی و یک روز پاک داشته ایم و طبق بررسی ها و نتایج
مصرف مازوت در کارخانه ها را پیگیری می کنیم
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی شهر فردا ، پیروز حناچی در حاشیه بازدید از سامانه 137 گفت: سوم دی ماه سالروز تاسیس 137 است، به این مرکز آمده ایم تا ضمن بازدید و گزارش عملکرد انتظارات مدیران ارشد شهرداری از این سیستم را مطرح کنیم و گزارش هایی که همکاران تهیه می کنند نشان می دهد که مردم به صورت دوره ای به چه چیزهایی حساسیت دارند و نقاط ضعف ما کجاست در عین حال حساسیت های مردم ارتباط مستقیمی با عملکردها
ممنوعیت تردد شبانه کامیون ها و خودروهای دیزل با آغاز هفته
غلظت هوا نه تنها افزایش نداشته بلکه به نظر می رسد به جز برخی شاخصها کاهش نیز داشته است. او تاکید کرد: اوایل مهر ماه با دستور استاندار تهران مقرر شد چاره اندیشی برای افزایش آلودگی هوا داشته باشیم. بر همین اساس جلساتی برگزار شد که یکی از دستورکارهای آن مرور وظایف دستگاه های اجرایی برای کاهش آلودگی هوا بود. تاکنون در سال جاری هیچ روزی به شاخص 150 نرسیده ایم. تشکیل کمیته اضطرار آلودگی هوا نیز در شرایطی که شاخص زیر عدد 150 باشد مصوبات آن به صورت توصیه ای خواهد بود.
مصرف سوخت مازوت در کارخانه ها را پیگیری می کنیم
دانشگاه ها تعطیل هستند و با 30 درصد کاهش تردد مواجه هستیم، نباید با این آلودگی در شهر مواجه باشیم، احتمال می رود شکل سوخت های صنایع حاشیه ای تهران تغییر یافته است و وقتی مصرف گاز خانگی افزایش می یابد صنایع اطراف تهران به سوخت مازوت رو می آورند که آلایندگی بیشتری دارد. البته این موضوع حاکمیتی است و شهرداری آن را پیگیری می کند. انتهای پیام/
کارگروهی برای رفع بوی نامطبوع تهران
و... را در ایجاد بوی نامطبوع مردود دانست و ورود فاضلاب به انهار و آب های سطحی، نقاط انفصال شبکه فاضلاب شهری، مصرف سوخت های فسیلی ازجمله مازوت، فعالیت صنایع مستقر در حریم، جنوبی بودن بادها و فعالیت مراکز آلاینده در جنوب تهران را سناریوهای احتمالی در ایجاد بوی نامطبوع برشمرد. محمدرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران هم در این جلسه، همکاری و شانه خالی نکردن از مسئولیت را تنها راهکار حل
مصرف روزانه بیش از 2 میلیون لیتر مازوت برای نیروگاه شازند ممنوع است
لیتر در روز مازوت استفاده می کند که از این لحظه فقط مجاز به مصرف روزانه 2 میلیون لیتر است. استاندار مرکزی ادامه داد:مقوله برودت هوا تا یک ماه آتی جدی است و نیروگاه پس از مصرف 2 میلیون لیتر مازوت هرچه بخواهد تولید کند باید با مصرف گاز باشد و اگر زمینه تامین سوخت گاز وجود ندارد باید تولید خود را کم کند. آقازاده عنوان کرد: بر اساس پیش بینی اداره هواشناسی استان مرکزی، هفته آتی
پیشنهاد تعطیلی امروز روی میز جلسه اضطرار آلودگی هوای شهر اصفهان نبود
زیست تعیین غلظت آلاینده ها را انجام می دهد و مرکز بهداشت به صورت ویژه برای سلامت عموم پیشنهاداتی ارائه می دهد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در جلسه اضطراری که در این زمینه برگزار شد، پیشنهادی بر تعطیلی داده نشد، گفت: محدودیت های دیگری از جمله کاهش فعالیت صنایع، تشدید برخورد پلیس با خودروهای دودزا، عدم فعالیت کوره های آجر و گچ و ممنوعیت از استفاده از مازوت و با نظارت بر استفاده از سوخت پاک لحاظ شد. انتهای پیام/166/ ز
ریه مردم اراک جای ذخیره مازاد مازوت نیست
اصفهان به بهانه نداشتن آب مازوت نمی سوزاند، افزود: چرا ما نباید از ظرفیت های خود استفاده کنیم؟ خواهش می کنم تمام ارکان و مسئولان استان و رسانه ها در ارتباط با هم این مسئله را حل کنیم. احتمال اعتراض مردم وجود دارد و اگر همه با هم اقدام نکنیم، استان مرکزی و شهر اراک دچار بحران می شود و لازم است که نیروهای امنیتی این موارد را به تهران ارجاع دهند. انتهای پیام
ابهام درباره منشاء آلودگی هوای روزهای کرونایی تهران؛ مازوت یا گازوئیل؟
واحدهای صنعتی و نیروگاه هایی که روی آلودگی شهر تهران تاثیر می گذارند سوخت مازوت مصرف نکرده اند. اما سوزاندن سوخت مازوت در نیروگاه های اطراف تهران در حالی در چند روز گذشته تکذیب شده که نشانه هایی از وجود آن در مناطقی از شهر دیده شده است. حسین شهیدزاده، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا، در این رابطه می گوید: من در جلسه ای در استانداری هم این موضوع را مطرح کردم، از اواخر تابستان و
مستنداتی مبنی بر استفاده از مازوت در نیروگاه شازند منتشر شده است
تسنیم| چرا نیروگاه شازند از سوخت مازوت استفاده می کند؟ / وعده هایی که همچنان دود می کند جدیدترین جزئیات از انتشار بوی نامطبوع در اراک؛ 10 مشعل نیروگاه شازند از سوخت مازوت استفاده می کند نیروگاه منتظر القائم از سوخت مازوت استفاده نمی کند / نیروگاه های تهران وضعیتی بدتری دارند وی با اشاره به اینکه شهرستان تفرش توسط دانشگاه علوم پزشکی به عنوان شهر بدون دخانیات استان
تهران در وضعیت قرمز؛ ریه ها انبار مازوت
در پالایشگاه های قدیمی کشور، 24 درصد نفت خام تبدیل به نفت کوره یا همان مازوت می شود. در حقیقت این محصول پالایشگاهی سودی برای این مجتمع ها نداشته و به جهت غلظت گوگرد بالا، عملا گریبان گیر مجموعه های پالایشی نیز شده است. سال گذشته این مجتمع ها به طور متوسط روزانه بالای 60 میلیون لیتر نفت کوره تولید کرده اند که بنابر آمار، 35 میلیون لیتر آن صادر شده، 4 میلیون لیتر بعنوان سوخت کشتی ها
ابهام درباره منشاء آلودگی هوای روزهای کرونایی تهران؛ مازوت یا گازوئیل؟
این سوخت را می سوزانند و نتیجه آن کاهش کیفیت هوا می شود. البته با وجود صحبت های عضو شورای شهر مبنی بر ارتباط آلودگی هوای این روزهای تهران با این نوع سوخت، محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران، به ایسنا گفته است که تاکنون هیچ یک از واحدهای صنعتی و نیروگاه هایی که روی آلودگی شهر تهران تاثیر می گذارند سوخت مازوت مصرف نکرده اند. بیشتر بخوانید: هنوز 20 درصد
بلای مازوت سوزی
میلیون لیتر مازوت می سوزاند. حتی اداره محیط زیست شهرستان ری هم خبر داده که در فصول سرد سال، به دلیل مصرف بالای گاز خانگی، گاز صنایع قطع می شود و به همین علت، بسیاری از صاحبان صنایع به سمت استفاده از سوخت مازوت می روند. نیروگاهی مهم و مغفول در نظارت هایی که بر صنایع آلاینده تهران صورت می گیرد، به 3نیروگاه داخل شهر توجه می شود؛ درحالی که سازمان حفاظت محیط زیست و مرکز تغییر اقلیم و
ابهام درباره منشاء آلودگی هوای روزهای کرونایی تهران؛ مازوت یا گازوئیل؟
اگرچه کاهش کیفیت هوای تهران در فصل سرد موضوع جدیدی نیست، اما وقوع این اتفاق در روزهایی که بخاطر محدودیت هایی کرونا، میزان تردد خودروها به حداقل رسیده سوالات زیادی به وجود آورده است. حسین شهیدزاده، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا، در گفت وگو با خبرآنلاین: ▫️از اواخر تابستان و اوایل پاییز در روزهایی در جنوب شهر تهران میزان آلاینده دی اکسید گوگرد در تهران بالا می رفت.
محیط زیست به جای راهکار از ریه های مردم به عنوان انبار مازوت استفاده کرده است
امسال نیروگاه های اطراف تهران به هیچ عنوان از سوخت مازوت استفاده نکرده اند، اظهار کرد: این نیروگاه ها امسال به سمت استفاده از سوخت مایع رفته اند. وی با اشاره به افزایش 20درصدی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری در سال جاری گفت: به دلیل افزایش مصرف انرژی، نیروگاه ها مجبورند از سوخت جایگزین استفاده کنند؛ البته کیفیت این گازوئیل مصرفی یورو 4 است.گل علیزاده با تاکید بر اینکه مشکل آلودگی هوای
مازوت سوزی در حلق شهروندان
بحرانی تر شده آلودگی هوا عملاً از ذهن ها دور شود. اعضای شورای شهر هم خبر داده اند، چون ظرفیت پالایشگاه ها از مازوت پر شده، دولت مجبور شده که مازوت ها را در شهر ها بسوزانند. با شدیدتر شدن آلودگی هوای تهران و ایجاد پدیده مه دود ، اعضای شورای شهر تهران به شرایط موجود اعتراض کرده و خطاب به سازمان محیط زیست و وزارت نیرو، سوخت نیروگاه ها را علت آلودگی هوای تهران دانسته اند. آرش حسینی میلانی، رئیس
محرمانه های مصرف سوخت مازوت
یوسف رشیدی- استاد پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهیدبهشتی اعلام نظر درخصوص تأثیر استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه ها و صنایع نیازمند وجود یک سیستم پایش قوی است که هم اکنون در کشور وجود ندارد. یعنی اگر به هر سازمان و دستگاه و صنعتی مراجعه کنید و از آنها آمار مصرف سوخت مازوت را بخواهید، به نتیجه نخواهد رسید و همه آنها اعلام می کنند که سوخت مازوت مصرف ندارند. صنایع و نیروگاه ها به کلی مصرف
6 متهم ردیف اول آلودگی هوای تهران
آلایندگی قرار داشته است. مازوت و گازوئیل سوزی پدیده جدیدی نیست و سال گذشته هم با این معضل مواجه بودیم. حسینی میلانی این مطلب را بیان می کند و ادامه می دهد: استفاده از این سوخت ها قطعا مناطق جنوبی تهران را تحت تأثیر قرار می دهد و منشأیابی این آلاینده ها که از صنایع رخ می دهد ضروری است، اما متأسفانه اطلاعات دقیق و به روز از سهم آنها در سطح عمومی وجود ندارد و گاهی اوقات سهم و تأثیر این نیروگاه ها و
خفه شدیم!
آلودگی نیز همراه بوده است. وی در مورد مه دود فتوشیمیایی گفت: مه دود فتوشیمیایی بستگی به نوع آلاینده دارد اگر ذرات معلق باشد این رطوبت خوب است ولی هنگامی که بحث ترکیبات گوگرد و ترکیبات شیمیایی باشد، ممکن است خطرناک تر هم باشد که ما در آذرماه دو روز شاهد ترکیبات گوگرد در هوا بودیم بودیم. بر اثر سوخت مازوت تقریباً 50 تا 70 تن گوگرد واردهوا می شود محرابیان با اشاره به میزان مصرف سوخت
هوای پایتخت در انتظار اقدام مدیران
پایان رسید که با توجه به شیوع ویروس کرونا تفاوت های زیادی در الگوهای ترافیک و حمل ونقل شهروندان رخ داده بود. از سوی دیگر در موضوع آلودگی هوا نیز با توجه به تغییر روش محاسبه شاخص کیفیت هوا از ابتدای سال و سختگیرانه تر شدن آن نسبت به سال های گذشته، روند شرایط مختلف کیفی هوا تغییر کرد. وی می افزاید: طی پاییز سال جاری طی همه روزها آلاینده شاخص، ذرات معلق کوچک تر از 5/ 2 میکرون بود که به دلیل فعالیت منابع ساکن و متحرک همزمان با سرد شدن هوا و عدم تهویه مناسب هوای شهر، تولید و سبب می شد که انباشت آلاینده ها در هوا رخ دهد و شاخص کیفیت هوا به بالاتر از حد مجاز برسد. ...