دومین نشست صنعت برق برای کاهش مصرف گاز
سایر منابع:
سایر خبرها
دومین نشست سراسری صنعت برق برای کمک به کاهش مصرف گاز برگزار شد
کرد: این موضوع توسط روابط عمومی ها باید به صورت گسترده ای رسانه ای شود. متولی زاده همچنین به ضرورت برگزاری نشست های هماهنگی با مدیران استانی اشاره کرد و گفت: افزایش مصرف برخی صنایع از جمله آلومینیوم و سیمان نیز باید به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد. وی خاطرنشان کرد: به این منظور، صنعت برق برای تشویق مردم به کاهش مصرف برق که تاثیر آن در کاهش مصرف سوخت نیروگاه ها نمایان می شود، مشوق
تامین گاز و برق در روزهای سرد، نیازمند همراهی مردم است
نیز اجرایی می کند. براین اساس، مشترکان خانگی در صورتی که مصرف برق خود را کاهش دهند، از مشوق های صنعت برق برخوردارخواهند شد. وی ادامه داد: مشترکین عزیز با اقداماتی ساده مانند خاموش کردن لامپ های اضافی در منازل و ادارات و کاهش جزیی شعله بخاری و یا کاستن یک درجه دمای محیط، می توانند تا 10 درصد مصرف گاز کشور را کاهش دهند که در این صورت با همکاری مردم مشکلی در تامین گاز و برق در کشور در چند روز سرد سال به وجود نخواهد آمد.
روشنایی معابر را کم کردیم تا برق مردم قطع نشود
به تنهایی کافی نیست و در کنار آن باید فعالیت های دیگری نیز انجام شود. سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: صنعت برق برای تشویق مردم به کاهش مصرف برق که تاثیر آن در کاهش مصرف سوخت نیروگاه ها نمایان می شود، مشوق هایی را که در تابستان برای مشترکان خانگی اختصاص می داد، در زمستان نیز اجرایی می کند. وی تاکید کرد: مردم با اقداماتی ساده مانند خاموش کردن لامپ های اضافی در منازل و ادارات و
توانیر ساعات اوج مصرف برق زمستانی را اعلام کرد
کاهش مصرف داشته باشد. پیشتر مدیرعامل شرکت توانیر گفت: مشترکان خانگی در صورتی که مصرف برق خود را کاهش دهند، از مشوق های صنعت برق برخوردارخواهند شد. محمد حسن متولی زاده خاطرنشان کرد: هموطنان با اقدام های ساده مانند خاموش کردن لامپ های اضافی در منازل و ادارات و کاهش جزیی شعله بخاری و یا کاستن یک درجه دمای محیط، می توانند تا 10 درصد مصرف گاز کشور را کاهش دهند که با چنین اقدام ساده و همکاری مردم، مشکلی در تامین گاز و برق در کشور روزهای سرد سال به وجود نخواهد آمد.
تعدیل روشنایی معابر با هماهنگی دستگاه های ذی ربط|درخواست مدیریت مصرف به منظور ارائه خدمات پایدار
مصطفی رجبی مشهدی در گفت وگو با میزان، با اشاره به میزان مصرف برق در کشور اظهار کرد: با توجه به افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری و محدودیت های تامین سوخت برای نیروگاه ها، صنعت برق تصمیم گرفته بخشی از روشنایی معبر و بزرگراه اصلی را تعدیل و به صورت یک در میان چراغ ها را روشن کند. سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بعد از ساعت 9 شب، تردد های به شدت کاهش
ضرورت مدیریت مصرف انرژی در دستگاه های اجرایی استان سمنان/ فعالیت دستگاه ها رصد می شود
زمینه ها به صورت جدی مدنظر قرار گیرد. علیرضا اعوانی با اشاره به اینکه لازمه مدیریت مصرف انرژی این است که بدانیم انرژی چه میزان تولیدشده و چه میزان مصرف می شود، خاطرنشان کرد: شدت و مدت سرما و برودت هوا، سبب تغییر در مصرف گاز و درنتیجه برهم زدن تعادل در مصرف گاز خواهد شد. وی افزود: شرکت ملی گاز بر اساس برنامه های سال گذشته تاکنون در راستای فرهنگ سازی و ایجاد توازن در مصرف سوخت و
خاموشی روشنایی معابر، برای پایداری برق خانگی
به گزارش بازار ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان این که افزایش مصرف انرژی برق و گاز در بخش خانگی کشور فشار مضاعفی به صنعت برق وارد کرده است افزود: مشترکان برق باید برای تداوم خدمت رسانی این صنعت در کشور، در مصرف گاز و برق صرفه جویی کنند. وی با اشاره به اجرای طرح خاموشی یک درمیان روشنایی معابر و روشنایی بزرگ راه ها پس از ساعت 21 گفت: باتوجه به محدودیت شبانه تردد در شهرهای نارنجی و قرمز، روشن
تأمین انرژی؛ محرک توسعه سمنان
نداریم، اما آنچه نگران کننده است، مصرف بی رویه گاز و محدودیت منابع است که اگر این مصرف بی رویه در کشور افزایش یابد، ممکن است به قطع گاز در نیروگاه ها و ایجاد اخلال در تولید برق شود. موسوی زاده بیان کرد: متأسفانه زیاده روی در مصرف انرژی حتی تا چهار برابر نرم جهانی در سطح کشور به چشم می خورد که به دلیل محدودیت منابع لازم است در روند مصرف انرژی اصلاحاتی صورت گیرد. وی گفت: با توجه به
ادامه مصرف بی رویه انرژی ما را تا سال 1404 ناچار به قطع صادرات می کند
محمد موسوی زاده در نشست مدیران حوزه انرژی استان مصرف انرژی در کشور را چهار برابر نرم جهانی برشمرد و اظهار کرد: خوشبختانه محدودیت و پیکی در تامین، توزیع، انتقال و حتی مصرف برق نداریم، اما آنچه نگران کننده است مصرف بی رویه گاز و محدودیت منابع است که اگر این مصرف بی رویه در کشور افزایش یابد، ممکن است به قطع گاز در نیروگاه ها و ایجاد اخلال در تولید برق شود. وی با بیان اینکه مصرف صحیح انرژی
روشنایی معابر برای پایدار ماندن برق خانگی خاموش شد
به گزارش ایران خبر ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان این که افزایش مصرف انرژی برق و گاز در بخش خانگی کشور فشار مضاعفی به صنعت برق وارد کرده است افزود: مشترکان برق باید برای تداوم خدمت رسانی این صنعت در کشور، در مصرف گاز و برق صرفه جویی کنند. وی با اشاره به اجرای طرح خاموشی یک درمیان روشنایی معابر و روشنایی بزرگ راه ها پس از ساعت 21 گفت: باتوجه به محدودیت شبانه تردد در شهرهای نارنجی و قرمز
علت خاموشی معابر تهران، راس ساعت 21
ضروری است. وی با اشاره به اینکه با هماهنگی خوب بین شرکت های ملی گاز و نفت ایران با صنعت برق، تاکنون هیچگونه خاموشی در کشور نداشته ایم افزود: باتوجه به اینکه در فصل سرد سال، مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری به میزان چشمگیری افزایش می یابد، سوخت رسانی به نیروگاه ها با محدودیت هایی مواجه می شود که مردم با دقت در مصرف انرژی و پرهیز از مصارف غیر ضروری، می توانند از اعمال خاموشی جلوگیری کنند
پس امنیت شهروندان چه می شود؟!
نیروگاه ها مشخص می شود و بر اساس آن درصد تامین سوخت مایع را نیز برای نیروگاه ها مشخص می کنیم. به منظور اولویت بخشی به کاهش مصرف گاز خاموشی روشنایی معابر در پایتخت و سایر شهرها اجرایی شده است. وی گفت: باتوجه به محدودیت تردد شبانه در شهرهای نارنجی و قرمز بدلیل مصوبه ستاد ملی کرونا، روشن بودن تابلوهای بانک ها یا بیلبوردهای تبلیغاتی غیر ضروری است و نتیجه ای جز هدررفت سرمایه ملی ندارد بنابراین صنعت برق این
اصلاح و تعدیل 3648 چراغ روشنایی معابر در استان اردبیل
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حسین قدیمی" افزود: با تعدیل چراغهای روشنایی معابر اصلی و فرعی استان اردبیل، تا امروز 8 دی ماه، بیش از 778 کیلووات در توان مصرفی برق استان صرفه جویی شده است. وی گفت: با توجه به استقرار هوای سرد و افزایش مصرف گاز، حجم گاز مورد نیاز نیروگاه ها به منظور تولید برق کاهش پیدا کرده است. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل هدف از کاهش
انتقاد پلیس از قطع برق در برخی معابر تهران در ساعات منع تردد شبانه
همکاری با وزارت نفت سایر دستگاه های اجرایی که در موضوع روشنایی معابر دخیل هستند، مصمم است تا روشنایی معابری را که در بسیاری از ساعات شب ضرورتی ندارند، کاهش دهند و در مصرف گاز صرفه جویی کنند. مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور نیز به ایلنا خبر داده است که طی روزهای گذشته طرح اصلاح روشنایی معابر و بزرگراه ها جهت جلوگیری از مصرف برق و گاز در دستور کار دولت و مسوولان وزارت نیرو قرار گرفته است که
اجرای طرح تعدیل موقت روشنایی معابر استان در راستای کاهش مصرف گاز نیروگاههای تولید برق
می گیرند و کوچه ها وخیابان های فرعی به هیچ عنوان خاموش نمی شود. هنرمند گفت: هموطنان با اقداماتی ساده مانند خاموش کردن لامپ های اضافی در منازل و ادارات و کاهش جزیی شعله بخاری و یا کاستن یک درجه دمای محیط، می توانند تا 10 درصد مصرف گاز کشور را کاهش دهند که در این صورت با همکاری مردم مشکلی در تامین گاز و برق کشور در روزهای سرد سال به وجود نخواهد آمد. وی در پایان تصریح کرد: راحت ترین راه برای ارسال آدرس های های خاموشی از سوی مردم دانلود و نصب اپلیکیشن برق من می باشد که از طریق سایت شرکت به آدرس www.gilanpdc.ir قابل دسترس است. ...
کاهش 20 درصدی مصرف بنزین در زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حمید حبیبی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: شرکت پخش فرآورده های نفتی، تامین سوخت هایی از قبیل بنزین، نفت سفید، نفت گاز، مازوت و سوخت هواپیمایی را عهده دار است. مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان با اشاره به اینکه در یک سال اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا خدمت رسانی تغییر کرده است، گفت: در این مدت اطلاع رسانی بسیاری صورت گرفت
به بعضی نیروگاه ها گاز نمی رسد، سوخت مایع می سوزانند
داد: در روز های اخیر میزان مصرف سوخت مایع در نیروگاه ها از میزان گاز تحویلی پیشی گرفته است. مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی ایران خاطرنشان ساخت: طبق معادل سازی که انجام شده سوخت مازوت و گازوییل روزانه مورد استفاده برخی نیروگاه ها بیشتر شده که تداوم آن مشکل ساز خواهد شد. طرزطلب گفت: دنبال آن هستیم تا شرکت ملی گاز میزان تحویل به نیروگاه ها را بیشتر کند که اعلام کرده اند
واحد گاز نیروگاه اندیمشک سال آینده وارد مدار می شود
گذاری در این پروژه را 200 میلیون یورو برشمرد و ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده واحد گاز این نیروگاه سال آینده و واحد بخار آن نیز سال 1401 وارد مدار می شود. مدیرعامل برق حرارتی با تاکید بر اینکه روند اجرای پروژه تا پایان سال سرعت بیشتری به خود می گیرد، اظهار داشت: تأمین بخشی از نیازهای شبکه و بهبود پایداری برق منطقه، افزایش متوسط راندمان نیروگاه های حرارتی و صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش آلاینده های زیست محیطی و استفاده از امکانات داخلی و ساخت داخل تجهیزات از جمله اهداف این پروژه است. ...
صرفه جویی یک میلیون لیتر سوخت با اصلاح روشنایی معابر
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، محمدحسن متولی زاده مدیرعامل توانیر در دومین نشست ویدئو کنفرانسی اعضای صنعت برق که به منظور بررسی اقدامات لازم برای کاهش مصرف سوخت در کشور برگزار شد، تاکید کرد: کمک ما برای کاهش مصرف سوخت، با هدف حفظ پایداری شبکه سراسری برق انجام می شود. وی با بیان این که پایداری شبکه برق به هر ترتیبی باید حفظ شود، خاطرنشان کرد: در صورتی که نیروگاه ها با کمبود
تاثیر صنعت برق بر انتشار گازهای گلخانه ای
به بیش از 40 درصد برسد. حتی اگر تولید برق با گاز طبیعی صورت بگیرد و مازوت کنار گذاشته شود، آثار زیانبار تولید برق با استفاده از سوخت های فسیلی چیست و گازهای گلخانه ای منتشر شده در این فرآیند چه تاثیری بر گرمایش جهانی و تغییر اقلیم دارند؟ صنعت برق یکی از مهم ترین صنایع منتشر کننده گازهای گلخانه ای پایه فلوئوری در جهان است. به طور ویژه، بخش عمده مصرف و به تبع آن انتشارات گازهایی
نشست سراسری صنعت برق برای کمک به کاهش مصرف گاز برگزار شد/ هشدار برای آلودگی بیشتر هوا
/> متولی زاده همچنین به ضرورت برگزاری نشست های هماهنگی با مدیران استانی اشاره کرد و گفت: افزایش مصرف برخی صنایع از جمله آلومینیوم و سیمان نیز باید به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد. * ادامه پرداخت مشوق های تابستانی کاهش مصرف برق در زمستان وی خاطرنشان کرد: به این منظور، صنعت برق برای تشویق مردم به کاهش مصرف برق که تاثیر آن در کاهش مصرف سوخت نیروگاه ها نمایان می شود، مشوق هایی را که
سرمقاله | اگر نیروگاه زمینه تامین سوخت گاز را ندارد، باید تولید خود را کم کند
در شبانه روز مازوت مصرف می کند که فقط مجاز به مصرف روزانه 2 میلیون لیتر است. جهت کاهش دغدغه مردم و فعالان زیست محیطی تاکید می کنم در صورتی که تولید برق نیروگاه شازند بر اثر کمبود سوخت کاهش یابد؛ برق منطقه ای باختر مکلف است با دیسپاچینگ ملی توانیر هماهنگی لازم را برای عدم قطع برق در استان مرکزی انجام دهد تا گاز مورد نیاز نیروگاه حرارتی شازند تامین شود و در صورتی که اهمال در این خصوص صورت بگیرد
ژاپن خودروهای بنزینی را از خیابان ها حذف می کند
های سبز تا سال 2030 و 190 تریلیون ین (1.8 تریلیون دلار) تا سال 2050 در اختیار شرکت ها قرار خواهد داد. یک صندوق سبز 2 تریلیون ینی نیز از سرمایه گذاری شرکت ها در فناوری های سبز حمایت خواهد کرد. این طرح به دنبال آن است که تا اواسط دهه 2030 خودروهای با سوخت بنزین را با خودروهای برقی جایگزین کند. مطابق این طرح قرار است مصرف هیدروژن از 200 تن در سال 2017 تا سال 2030 به 3 میلیون تن و تا سال
تامین سوخت نیروگاه ها با صرفه جویی10درصدی گاز و برق
به گزارش تجارت گردان ، علی اصغر عبدلی درگفتگو با صداوسیما با بیان اینکه با افزایش مصرف گاز در بخش خانگی تامین سوخت نیروگاه ها با مشکل مواجه می شود افزود: تاکنون 86 درصد سوخت مورد نیاز نیروگاه ها از گاز طبیعی تامین شده و مابقی به دلیل افزایش مصرف گاز در بخش خانگی از سوخت مایع به عنوان سوخت پشتیبان، استفاده شده است. عبدلی با تاکید بر ترجیح نیروگاه ها برای استفاده از گاز به عنوان سوخت
نمی توانیم نیروگاه هایی که مازوت مصرف می کنند را تعطیل کنیم
مصرف می کنند، بسته است چرا که با این کار با کمبود شدید برق مواجه می شویم. متأسفانه نفت مازوت مازادی که تولید می شود را نمی توانیم صادر کنیم و هیچ کشوری هم به دنبال گرفتن آن حتی به صورت رایگان نیست. کلانتری خاطرنشان کرد: لذا پیشنهاد دادیم گاز مورد نیاز کارخانجاتی که در نزدیکی شهرها قرار دارند تامین شود و فقط کارخانجات و نیروگاه هایی که فاصله زیادی با شهرها دارند از مازوت استفاده کنند.