هشدار سطح نارنجی شماره 4 اورژانس تهران برای آلودگی هوا فعال شد
سایر منابع:
سایر خبرها
ذرات معلق، راه تنفس تهرانی ها را تنگ کرد
از استقرار 12 دستگاه آمبولانس و آماده باش مراکز درمانی و بهداشتی در تهران در پی آلودگی هوا (هشدار نارنجی سازمان هواشناسی) خبر داد. مجتبی خالدی روز شنبه با اعلام این مطلب افزود: این اقدام عملیاتی در پی آلودگی هوا در سطح کلانشهر تهران انجام شده زیرا کیفیت هوای پایتخت امروز(شنبه سیزدهم دی) از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با شاخص لحظه ای 147 ناسالم برای گروه های حساس از
پیشنهاد تعطیلی تهران به دلیل آلودگی هوا/ 12 دستگاه آمبولانس در میادین اصلی و پرتردد پایتخت مستقر شدند
/> وی ادامه داد: در سطح شهر قم 3 دستگاه آمبولانس مستقر شده و مراکز درمانی و بهداشتی در حالت آماده باش هستند. همچنین در شهر های مشهد، کرج و تبریز جلسه اضطراری جهت مقابله با افزایش غلظت آلاینده ها درحال برگزاری است. خالدی مطرح کرد: در حال حاضر هوای تهران در هشدار سطح نارنجی قرار دارد. شاخص کیفیت هوا در محدوده منطقه 17 به 180 رسیده و در بقیه مناطق نیز از عدد 160 عبور کرده است.
سازمان محیط زیست متهم شماره اول آلودگی هواست | کرونا نبود، تلفات آلودگی هوا به 200 هزار نفر می رسید | ...
همیشه هم شد. محمد درویش، فعال محیط زیست، با اشاره به افزایش روزهای آلوده و کاهش روزهای پاک تهران، از سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متهم شماره یک این اتفاقات نام برده است. او می گوید: سازمان محیط زیست باید بگوید کجا، چه زمانی و چند بار هشدار رسمی و قانونی به آنها داده است. مگر می شود وزارت نفت این کشور بدون هماهنگی با ریاست جمهوری همچنان از مازوت استفاده کند؟ آیا آقای کلانتری این هشدار را داده است
هوای تهران به پیشنهاد تعطیلی دو روزه خندید!
برایشان تبدیل به یک آرزو شده است. متأسفانه مدت هاست که تهران و چندین کلانشهر دیگر پر از دود و سیاهی شده و نفس به نفس، آلودگی به ریه شهروندان می رود. حالا هم خبر رسیده است که تعطیلی پایتخت به خاطر آلودگی هوا به دولت رسیده است. با وجود هشدار مکرر کارشناسان، مسئولان اقدامی برای کاهش آلودگی هوا نکرده اند، طوری که گویا اراده ای برای رفع آلودگی هوا وجود ندارد. علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت
اخطاریه و هشدار سطح نارنجی درباره آلودگی هوای شدید 6 روزه در 8 استان کشور
به گزارش برنا؛ سازمان هواشناسی کشور طی هشداری در سطح نارنجی از تداوم و تشدید پایداری هوا و همچنین افزایش غلظت آلاینده ها، کاهش کیفیت هوا تا پایان روز پنجشنبه هفته جاری در 8 استان کشور خبر داد. ***متن هشدار آلودگی هوا به شرح زیر می باشد: توصیف سامانه: تداوم و تشدید پایداری هوا زمان شروع: بعدازظهر جمعه 1399/10/12 زمان پایان: اواخر وقت پنج شنبه 1399/10/18
169 نفر در اراک به علت آلودگی هوا به مراکز درمانی اعزام شدند
هشدار هواشناسی و انباشت آلایندها از سوی اورژانس کشور آماده باش به مرکز اورژانس اراک اعلام شده و نیروهای این مجموعه از دیروز در وضعیت فوق العاده پذیرش بیمار هستند. دکتر بهرامی افزود: به هموطنان به ویژه گروه های حساس سنی توصیه می شود در روزهای آلوده از تردد غیرضروری در محیط های عمومی خودداری کرده و در صورت تردد از ماسک های استاندارد استفاده کنند. وی اظهار داشت: در صورت مواجه با
تعطیلی دو روزه تهران؟/ پیشنهاد کمیته اضطرار آلودگی هوا روی میز دولت
تهران در هشدار سطح نارنجی قرار دارد. شاخص کیفیت هوا در محدوده منطقه 17 به 180 رسیده و در بقیه مناطق نیز از عدد 160 عبور کرده است. پیشنهاد استانداری تهران برای تعطیلی تهران انوشیروان محسنی بند پی استاندار تهران اظهار کرد: پیشنهاد این جلسه به معاون اول رئیس جمهور و هیات دولت این است که باید تمام عوامل خطر را کاهش دهیم و پیشنهاد دو روز تعطیلی را برای همه دستگاه های اداری و فعالیت
پلمب سه واحد ریخته گری آلاینده هوا در غرب تهران
مردم و ادامه مخالفت با تعطیلی تهران در اوج روزهای آلودگی هوا کنایه نماینده تهران به شورای شهر درباره آلودگی هوا و نامگذاری خیابان ها مهم ترین مشکل آلودگی هوای تهران چیست؟ فاضلی ادامه داد: از ابتدای هفته گذشته تاکنون 10 مورد تعطیلی و توقف فعالیت واحدهای آلاینده صورت گرفت و سه واحد ریخته گری که بدون توجه به هشدار و اخطاریه ابلاغی، فعال بوده و موجبات تشدید آلودگی هوا
افزایش 10 درصدی بیماران قلبی به اورژانس پیش بیمارستانی
آقای مجتبی خالدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار حوزه سلامت گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا وسیما با اشاره به افزایش غلظت آلاینده های هوا در برخی مناطق تهران افزود: در باقرشهر و شهرری شاخص آلودگی به عدد 189 رسیده که تجربه نشان داده است تا ظهر این آلودگی تا محدوده منطقه 10 نیز برسد. وی به استقرار 12 دستگاه آمبولانس در میدان های اصلی و پرتردد شهر تهران اشاره کرد و گفت:مراکز درمانی و بهداشتی
در پی تشدید آلودگی هوا؛ آمبولانس های اورژانس در تهران مستقر شد
تهران (پانا) - سخنگوی سامان اورژانس کشور از استقرار آمبولانس ها در کلانشهر تهران و همچنین تشکیل جلسه اضطراری در سه کلانشهر دیگر خبر داد. مجتبی خالدی در گفت وگو با پانا اظهار کرد: با توجه به شرایط آلودگی هوا و هشدار نارنجی سازمان هواشناس قرار بر این شد که 12 دستگاه آمبولانس در شهر تهران در مناطقی که بررسی شد مستقر شوند. به مراکز بهداشتی و درمانی نیز در آماده باش قرار گرفتند.
استقرار آمبولانس ها در هفت شهر آلوده/ هشدار نارنجی سازمان هواشناسی
آفتاب نیوز : مجتبی خالدی در این باره اظهار کرد: طبق بررسی هایی که انجام شد و هشدار نارنجی سازمان هواشناسی 12 دستگاه آمبولانس در تهران مستقر شدند و مراکز درمانی و بهداشتی در آماده باش قرار گرفتند. وی ادامه داد: در قم چهار دستگاه آمبولانس، کرج پنج دستگاه آمبولانس، اصفهان پنج دستگاه آمبولانس، مشهد هفت دستگاه آمبولانس و تبریز سه دستگاه آمبولانس مستقر شدند و در تمام این شهر ها مراکز درمانی و بهداشتی در آماده باش قرار دارند. سخنگوی سازمان اورژانس اظهار کرد: در قزوین، اراک و اهواز حوزه سلامت در آماده باش هستند. ...
هشدار آلودگی هوا در کلانشهر ها
خبرگزاری فارس: صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: با ادامه پایداری جوی در اغلب نقاط کشور، کماکان افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت ادامه دارد. * هشدار آلودگی هوا و هوایی ناسالم برای همه گروه های سنی تا 18 دی در کلانشهرها مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: از بعدازظهر امروز 1399/10/12 تا اواخر وقت پنج شنبه
آمبولانس های اورژانس در 4 میدان اصلی اصفهان مستقر شدند
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز روز یکشنبه اعلام کرد: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان ( هشدار سطح زرد) مبنی بر نفوذ توده هوای سرد، تشکیل لایه وارونگی، سکون هوا و عدم وزش باد مناسب و افزایش غلظت آلاینده های هوا از روز یکشنبه تا پنجشنبه این هفته در کلانشهر اصفهان و شهرهای صنعتی و پرجمعیت، پیش بینی می شود میزان کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه های حساس و در ساعت های اولیه روز در شرایط
تصمیمات کمیته اضطرار پشت درهای بسته
خود را از کلان شهرها جمع کند،درپی آلودگی هوا در هشت کلانشهر و پیش بینی ادامه این وضعیت، سخنگوی سامان اورژانس کشور از استقرار آمبولانس ها در پایتخت و همچنین تشکیل جلسه اضطراری در سه کلانشهر دیگر خبر داد.مجتبی خالدی در این باره اظهار کرد: با توجه به شرایط آلودگی هوا و هشدار نارنجی سازمان هواشناس قرار بر این شد که 12 دستگاه آمبولانس در شهر تهران در مناطقی که بررسی شد مستقر شوند. وی افزود: به
آلودگی هوا، اورژانس البرز را به حالت آماده باش درآورد
به گزارش صبحانه ، رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز اعلام کرد که استمرار و افزایش آلودگی هوا سبب آماده باش امدادگران این مرکز در سراسر استان شده است.دکتر مهرداد بابایی شامگاه شنبه به خبرنگاران گفت: قرار گرفتن کیفیت هوای استان در وضعیت ناسالم سبب شده تا بیماران قلبی وگروه های حساس در مخاطره قراربگیرند و از این رو به تمام مردم توصیه می شود از سفرهای غیر ضروری به معابر خودداری کنند.
تعطیلی دو کارخانه سیمان در پردیس و شهرری
نشده است. وی گفت: کارخانه های شن و ماسه و بتن تعطیل هستند و امروز نیز یک واحد تولید بتن پلمب شد ضمن اینکه نیروگاه گازی ری نیز غیر فعال است. معاون استاندار تهران افزود: ما پس از پایداری شرایط آلودگی هوا و افزایش شاخص های آلایندگی، مصوبات ابلاغی کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران را در شهرستان ری اجرا کرده ایم. توکلی کِجانی گفت: با توجه به اینکه در شهرستان شاخص های آلایندگی
فرماندار: کارخانه های تولید شن و ماسه در شهرستان ری تعطیل هستند
هایی که از سه نقطه شهرستان گرفته می شود در برخی از ساعت ها عمدتا بالابوده و سفارش ما به مردم این است که به توصیه های اورژانس برای زمان آلودگی هوا را رعایت کنند. به گزارش خبرگزاری نصیرنیوز به نقل از ایرنا، طی چند روز گذشته به دلیل افزایش آلودگی هوا و داده های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران که نشان می دهد غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد که ارتباط مستقیمی با مصرف مازوت در صنایع و نیروگاه ها دارد
ضد و نقیض های مصرف مازوت| شرکت نیروی برق: مازوت مصرف نمی کنیم/ وزیر نفت: مجبوریم مازوت مصرف کنیم/ فعال ...
داده است. با وجود اینکه کاهش ترددها به خاطر همه گیری کرونا نوید کاهش روزهای آلوده تهران را می داد، اما اوضاع بدتر از همیشه هم شد. محمد درویش، فعال محیط زیست، با اشاره به افزایش روزهای آلوده و کاهش روزهای پاک تهران، از سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متهم شماره یک این اتفاقات نام برده است. او می گوید: سازمان محیط زیست باید بگوید کجا، چه زمانی و چند بار هشدار رسمی و قانونی به آنها داده
آماده باش تیم های اورژانس شیراز در پی آلودگی هوا
به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز فارس ،دکتر محمدجواد مرادیان امروز با اشاره به اعلام کارشناسان محیط زیست مبنی بر شدت آلودگی در ساعات اولیه صبح شیراز، گفت: این پدیده به دنبال کاهش دما اتفاق می افتاد و برای گروه های پر خطر مانند سالمندان و کودکان بسیار خطرناک است. رئیس اورژانس فارس او با تاکید بر در خانه ماندن گروه های پر خطر عنوان کرد: این افراد از فعالیت در فضای باز اجتناب و از ورزش در فضای
تدابیر ناقص برای رفع آلودگی هوای تهران؛ ادارات نه، مازوت سوزی تعطیل شد!
در پی شدت گرفتن آلودگی هوا در پایتخت، اتخاذ تدابیر اضطراری در دستور کار مسئولان قرار گرفت؛ با این تفاوت که خبری از تعطیلی نیست و تنها مازوت سوزاندن موقتا تعطیل شد. به گزارش تابناک ؛ در حالی که آلودگی هوا در تهران به سطح هشدار رسیده، بالاخره کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل جلسه داد و استاندار تهران در پایان جلسه در خصوص انتقادات برخی اعضا در خصوص تشکیل نشدن این جلسه در روز های گذشته گفت
آلودگی هوا شیوع کرونا را افزایش می دهد
افزایش آلودگی هوا در شهر های بزرگ و صنعتی و پرجمعیت می شود. مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: البته یکشنبه شب تا دوشنبه 15 دی، وزش محدود باد در سطح شهر تهران خواهیم داشت، اما وضعیت چندان تغییری نمی کند. وی با بیان اینکه کماکان هشدار نارنجی برای وضع آلودگی هوا را داریم، تأکید کرد: اگر منابع آلاینده هوا تغییر نکند و فعالیت کارخانه ها و خودرو ها کاهش نیابد، عدد
تهرانِ آلوده به گوگرد؛ تهران تعطیل می شود؟
ثابت می کنند. به این شکل که کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا استان تهران مصوب کرد که از روز شنبه (6 دی ماه) تردد خودرو های سنگین و دیزلی مانند کامیون، تریلی، جرثقیل، حمل مصالح و نخاله های ساختمانی در سطح استان تهران ممنوع شود. اما باوجود ممنوعیت تردد خودرو های دیزلی در سطح استان تهران، غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد نسبت به روز های گذشته افزایش داشت. آمار شرکت کنترل کیفیت هوای
چرا زنگ خطر آلودگی هوا خاموش نمی شود؟
، میدان شهرری، میدان راه آهن، میدان فردوسی، میان، ولی عصر (عج)، میدان ونک، میدان تجریش، میدان نبوت، میدان رسالت و پل سیدخندان ازجمله مراکزی هستند که خودرو های اورژانس در آن ها مستقر شده اند. معاون عملیات اورژانس تهران می گوید، تعداد عملیات خودرو های اورژانس در پی آلودگی هوا افزایش داشته است: تعداد عملیات عوامل اورژانس تهران در بازه زمانی 29 آذر تا 13 دی، 10 درصد افزایش داشته است. براساس
هشدار نارنجی هواشناسی برای تهران و شهرهای بزرگ | هوا به وضعیت بسیار ناسالم می رسد
به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از ایسنا، در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی آمده است که افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا در روز شنبه 13 دی در شهرهای تهران، کرج، مشهد و قم دور از انتظار نیست. بر اساس این هشدار طی روز یکشنبه (14 دی) آلودگی هوا در تهران، کرج، قم و مشهد ادامه دارد و طی روز دوشنبه (15 دی ماه) در اصفهان و مشهد با انباشت آلاینده ها مواجه خواهیم بود. سازمان
هشدار آلودگی هوا در تبریز
به گزارش وقت نیوز شرح گزارش این مدیریت به این شرح است : هشدار آلودگی- سطح نارنجی شماره 4 جمعه مورخ 99/10/12 توصیف سامانه: تداوم و تشدید پایداری هوا زمان شروع: بعدازظهر جمعه 1399/10/12 زمان پایان: اواخر وقت پنج شنبه 1399/10/18 نوع مخاطره: افزایش غلظت آلاینده ها، کاهش کیفیت هوا منطقه اثر: جمعه 1399/10/12 : تهران، کرج، قم، شنبه 1399/10/13 : تهران
هشدار اورژانس به پایتخت نشینان درباره آلودگی هوا
عمومی داشته باشیم. سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: نکته اول این است که خواهش می کنم که مردم در شهر تهران سفر های غیر ضروری شهری و ترددهای داخل شهر را کم کنند. به خصوص افرادی که خودروهایی دارند که هوا را آلوده تر می کند و یا سوختی را استفاده می کنند که هوای شهر را آلوده تر می کند. بنابراین هر کدام از ما می توانیم به بحث مقابله با آلودگی هوا کمک کنیم. خالدی اظهارکرد: پروتکل
تداوم روزهای خاکستری تهران و کلانشهرها در سایه انفعال تکراری مسئولان
، همچنان به توصیه به شهروندان برای حفظ سلامتشان بسنده کرده اند. حسن خلیل آبادی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی درباره آلودگی هوا در پایتخت نوشت: سیر صعودی آلودگی هوا از هفته گذشته تا کنون شیب زیادی داشته، هشدار داده اند که شنبه و یکشنبه روزهای آلوده تری خواهد بود. لطفاً از هر طریقی که می توانید در کاهش تولید آلودگی و مواظبت از خودتان تلاش کنید.
آلودگی هوا تهرانی ها را گروگان گرفت
از چهار روز پیش تا به امروز شاهد هوای آلوده بوده ایم.سخنگوی سازمان اورژانس کشور بیان کرد: آلودگی هوا تمام مناطق تهران مانند باقرشهر، مناطق جنوبی و حتی شمال تهران را شامل می شود و مردم باید از تردد های غیر ضروری و ورزش در فضای باز جدا بپرهیزند.خالدی افزود: افرادی که سابقه مصرف دارو های شیمی درمانی، قلبی دارند همچنین سالمندان و بیماران تنفسی باید بیشتر از سایرین مراقب سلامتی خودشان باشند.او گفت: در
هشدار آلودگی هوا در روزهای شنبه و یکشنبه
یک کارشناس هواشناسی گفت: روز شنبه و یکشنبه میزان شاخص آلودگی هوا افزایش می یابد و احتمال رسیدن آلاینده ها به بالای 200 هم وجود دارد. تهران – اقتصاد برتر – 12 دی 99 صادق ضیائیان مدیرکل پیش بینی و کنترل سازمان هواشناسی با بیان اینکه تا چند روز آینده همچنان شاهد پایداری جوی هوا و افزایش شاخص آلاینده ها خواهیم بود، گفت: بسیاری از شهرهای کشور بویژه تهران البرز و قم، قزوین شاهد