اروپا نمی تواند چهره طلبکارانه دربرابر اقدام قانونی ایران بگیرد
سایر منابع:
سایر خبرها
غنی سازی 20 درصد مسیر برجام را به مسیر دو طرفه تبدیل کرد
عباس مقتدایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در خصوص آغاز غنی سازی 20 درصد از سوی کشورمان و موضع ضدایرانی اتحادیه اروپا، گفت: اقدام هوشمندانه مجلس در راستای تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها نیاز کشور بود، لذا مجلس راه درست را رفته است. نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بسیاری از امتیازها به طرف های برجامی داده شد اما طرف مقابل به عهد نسیه خود عمل
برجام؛ صبر راهبردی و پیام تحولات تازه فردو
درصد خبر داد و با بیان اینکه غنی سازی اورانیوم مطابق با بند 36 برجام است، گفت: اتحادیه اروپا به جای صدور بیانیه و اعلام نگرانی نسبت به استفاده ایران از حقوق خود، فکری به حال تعهدات بر زمین مانده خود بکند. آنچنان که در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، ایران دربرابر سیاست فشار حداکثری تسلیم نشد، امروز هم نجات برجام تنها در پرتو بازی حاصل جمع غیر صفر تحقق پذیر است و جمهوری اسلامی به بازی برد
گام بلند ایران برای لغو تحریم ها
غربی ها تبدیل شود. قانون لغو تحریم ها چه می گوید؟ قبل از امضای توافق هسته ای، ایران در سطح 20 درصد اقدام به غنی سازی می کرد اما مطابق برجام باید سطح غنی سازی اورانیوم را حداکثر تا 3.67 نگه می داشت. بعد از خروج یکجانبه آمریکا از برجام در تاریخ 18 اردیبهشت 1397 و بازگشت تحریم های یک سویه آمریکا علیه ایران، جمهوری اسلامی ایران تا یک سال منتظر وعده اروپایی ها برای اجرای برجام و انجام
غنی سازی 20درصدی پاسخی به بدعهدی طرفین برجام است
مسائل محدود کند. نماینده مردم تایباد و باخرز در مجلس با اشاره به ادعای اروپا مبنی بر عدم پایبندی ایران به مفاد برجام،تاکید کرد: اگر کاهش تعهدات ایران خاتمه برجام است پس خروج از آن نشانه چیست؟ ما حقوق خودمان را احیا می کنیم،حالا آنها چه برداشتی از این جریان دارند ،مهم نیست. ما به جای آمریکایی ها و اروپایی ها تصمیم نمی گیریم؛ما تصمیم خودمان را گرفتیم و عمل کردیم. اینکه آنها این موضوع را
دلیلی برای توقف غنی سازی 20 درصد وجود ندارد
/> غفاری ادامه داد: این درحالی است که قبل از اینکه غنی سازی 20 درصد را انجام دهیم و قبل از اینکه مصوبه مجلس شورای اسلامی تصویب شود، طرف اروپایی و آمریکایی داشتند پازلی را برای ایران می چیدند که در آن محدودیت های شدید تری را به عنوان پیش شرط بازگشت به برجام آن هم به ایران تحمیل کنند. این اقدام مجلس شورای اسلامی و اقدام سازمان انرژی اتمی اخیرا در راستای مصوبه مجلس، قطعا منجر به این می شود که سرعت
اتحادیه اروپا متعهد به تلاش مضاعف برای حفظ برجام شد
گزارش خبرگزاری فرانسه، پیتر استانو سخنگوی اتحادیه اروپا ضمن اعلام اینکه این اتحادیه تلاش مضاعف برای حفظ برجام انجام خواهد داد، در عین حال مدعی شد که این اقدام تازه از سوی ایران نگران کننده است. ربیعی همچنین در اظهاراتی دیگر با بیان اینکه غنی سازی اورانیوم مطابق با بند 36 برجام است، گفت: اتحادیه اروپا به جای صدور بیانیه و اعلام نگرانی نسبت به استفاده ایران از حقوق خود، فکری به حال تعهدات بر زمین مانده
اروپایی ها بدعهدی می کنند و نگران هم می شوند
است و اروپایی ها که خودشان را به اصطلاح مهد دموکراسی می دانند حق ندارند به اجرای قانون مجلس ایرادی وارد کنند. آنها حق طلبکاری ندارند. اتفاقا باید ممنون دار جمهوری اسلامی ایران باشند که با این شرایط کماکان برجام را حفظ کرده است. الان راه برجام بسته نیست. 20 درصد به معنای مرگ برجام نیست. (اینجا بخوانید) علی ربیعی سخنگوی دولت هم روز سه شنبه در خصوص واکنش اروپایی ها عنوان کرد: این اقدام بر
اروپایی ها بدعهدی می کنند و نگران هم می شوند
خودشان را به اصطلاح مهد دموکراسی می دانند حق ندارند به اجرای قانون مجلس ایرادی وارد کنند. آنها حق طلبکاری ندارند. اتفاقا باید ممنون دار جمهوری اسلامی ایران باشند که با این شرایط کماکان برجام را حفظ کرده است. الان راه برجام بسته نیست. 20 درصد به معنای مرگ برجام نیست. (اینجا بخوانید) علی ربیعی سخنگوی دولت هم روز سه شنبه در خصوص واکنش اروپایی ها عنوان کرد: این اقدام بر اساس مصوبه مجلس
تکذیب شایعه سازی ها درباره طرح اقدام متقابل ایران دربرابر ترور شهید سلیمانی
احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به حاشیه سازی های اخیر برخی رسانه ها نسبت به طرح اقدام متقابل ایران در برابر ترور شهید سلیمانی گفت: برخی از افرادی که به دنبال حاشیه سازی برای مجلس هستند، متاسفانه سواد لازم قانونگذاری را نداشته و نسبت به آیین نامه داخلی مجلس آگاه نیستند و یا اینکه مطلع هستند اما از روی عمد این حواشی را ایجاد می کنند. نماینده مردم قم در مجلس تاکید کرد
بیانیه تروئیکای اروپا در واکنش به غنی سازی 20 درصدی اورانیوم ایران
این نامه که طی گزارشی از سوی آژانس به اطلاع کشور های عضو نیز رسیده، آمده است: مطابق مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی و به منظور پایبندی به این مصوبه، سازمان انرژی اتمی قصد دارد اورانیوم تا غنای 20 درصد را در کارخانه غنی سازی سوخت فردو تولید نماید. پرسشنامه اطلاعات طراحی سایت فردو نیز متعاقبا بروزرسانی خواهد شد . دولت آمریکا در اردیبهشت سال 1397 به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و با اعمال
پیام آغاز غنی سازی 20درصدی ایران به غرب/ از حق قانونی مردم کوتاه نخواهیم آمد
...> نماینده مردم سمیرم در مجلس یازدهم تاکید کرد: ایران در این مدت براساس توافقنامه برجام به تعهدات خود عمل کرده اما اروپا به دلایل مختلف از اجرای تعهدات خود سرباز زده که این موضوع سبب شد تا جمهوری اسلامی ایران نیز از ظرفیت های فنی خود استفاده نماید. وقتی دولت آمریکا یکجانبه از برجام خارج شد این کشورها هیچ تلاشی برای اصلاح امور نکردند و با این کشور همراه شدند. سلیمی در پایان یادآور شد: مجلس شورای اسلامی در راه احقاق حقوق قانونی ملت ایران ذره ای کوتاه نخواهد آمد و با تصویب قانون لغو محدودیت های هسته ای، به دولت اجازه داده که غنی سازی را تا زمان رعایت مفاد برجام از سوی دولت های غربی افزایش دهد. ...
تاثیرات غنی سازی 20 درصد بر برجام و رفع تحریم ها
، نیز، در حساب شخصی خود در توییتر، غنی سازی 20 درصدی را طبق تصویب مجلس ایران خواند و گفت: به حسب الوظیفه به آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع رسانی شده است. او همچنین این اقدام را به دلیل سال ها عدم پایبندی چندین کشور طرف برجام به تعهداتشان مطابق بند 36 برجام دانست و از قابل برگشت بودن این اقدام در صورت پایبندی کامل همه کشور های عضو برجام خبر داد. به نظر می رسد ایران هر چند در پی مصوبه
خوانش حقوقی غنی سازی 20 درصد چیست؟
اقدام گفته است که تلاش مضاعفی برای حفظ توافق اتمی برجام به کار خواهد گرفت. پس نمی توان به طور قاطع عنوان کرد که آغاز غنی سازی 20 درصد می تواند مسئله ای فعال کردن مکانیسم ماشه را به دنبال داشته باشد، آن هم در شرایطی که اروپا با روی کار آمدن جو بایدن امیدوار به حفظ توافق هسته ای هستند. از این رو اقداماتی مانند آغاز غنی سازی 20 درصد از سوی جمهوری اسلامی ایران می تواند شتاب طرف های برجامی به خصوص سه کشور
اتحادیه اروپا متعهد به تلاش مضاعف برای حفظ برجام شد
سازی اورانیوم مطابق با بند 36 برجام است، گفت: اتحادیه اروپا به جای صدور بیانیه و اعلام نگرانی نسبت به استفاده ایران از حقوق خود، فکری به حال تعهدات بر زمین مانده خود بکند. روز گذشته آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز رسما اعلام کرد که ایران روند غنی سازی اورانیوم با غنای 20 درصد را آغاز کرده است.
انتقاد تروئیکای اروپا از آغاز غنی سازی 20 درصدی ایران در فردو
متوقف کند، برنامه غنی سازی خود را به حدود توافق شده در برجام بازگرداند و از اتخاذ گام های تنش زای بیشتر که از فضای دیپلماسی موثر می کاهد، خودداری کند. سه کشور اروپایی بیان کردند که برای ارزیابی چگونگی رسیدگی هرچه بهتر به عدم پایبندی ایران با دیگر طرفین توافق در ارتباط خواهند ماند. فرانسه، انگلیس و آلمان سه عضو اروپایی برجام تاکنون به هیچ یک از تعهدات موثر خود مطابق برجام برای حفظ این توافق عمل نکرده اند که این اقدام همواره محل انتقاد ایران بوده است. لطفا نظر خود را درباره این مطلب بیان نمایید ...
اتحادیه اروپا: برجام همچنان پابرجا است
این اقدام تأسف آور توسط ایران، عناصر مهم برجام به ویژه اقدامات راستی آزمایی و شفافیت، همچنان برقرار هستند و این (موضوع) خیلی مهمی است. این در حالیست که ساعاتی پس از آغاز فرآیند تولید اورانیوم با غنای 20 درصد در مجتمع غنی سازی شهید علیمحمدی (فردو) در روز دوشنبه، اتحادیه اروپا نسبت به آن واکنش نشان داد. پیتر استانو سخنگوی این اتحادیه دیروز دوشنبه در این باره مدعی شده بود که این
حساب و کتاب غنی سازی 20درصدی
مصوبه مجلس انجام گرفته و مطابق با بند36 برجام است. تا وقتی همه طرف ها به تعهدات خود پایبند نباشند، ایران حق خود می داند اقدام مقتضی را انجام دهد. با این حال بارها گفته ایم و تکرار می کنیم همه این تصمیمات به سرعت و به محض بازگشت طرفین به تعهدات خود مطابق متن برجام بازگشت پذیر است. ربیعی ادامه داد: اتحادیه اروپا و برخی کشورهای اروپایی به جای مطرح کردن تعهدات بر زمین مانده خود نسبت به تصمیمات ما
واکنش ها به غنی سازی 20درصدی
محض بازگشت طرفین به تعهدات خود مطابق متن برجام بازگشت پذیر است، درباره ادعای اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه اقدام ایران برای افزایش غنی سازی اورانیوم انحراف قابل ملاحظه ای از توافق هسته ای است ، گفت: این اقدام براساس مصوبه مجلس انجام گرفته و مطابق با بند 36 برجام است. همزمان رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که آغاز غنی سازی 20درصدی جایگاه ایران قوی و مقتدر را در مواجهه با پیمان شکنان احیا و قانون شکنی را
اتحادیه اروپا متعهد به تلاش مضاعف برای حفظ برجام شد
دیگر با بیان اینکه غنی سازی اورانیوم مطابق با بند 36 برجام است، گفت: اتحادیه اروپا به جای صدور بیانیه و اعلام نگرانی نسبت به استفاده ایران از حقوق خود، فکری به حال تعهدات بر زمین مانده خود بکند. روز گذشته آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز رسما اعلام کرد که ایران روند غنی سازی اورانیوم با غنای 20 درصد را آغاز کرده است. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز روز گذشته درباره غنی
بعید می دانیم جنگ جدیدی در منطقه رخ بدهد
امنیت ملی کشورمان دفاع خواهیم کرد. وی در پاسخ به این سوال که اتحادیه اروپا مدعی شده، اقدام ایران برای افزایش سطح غنی سازی اورانیوم، انحراف قابل ملاحظه ای از توافق هسته ای است. موضع دولت در این خصوص چیست،گفت: این اقدام بر اساس مصوبه مجلس انجام گرفته و مطابق با بند 36 برجام است. ایران حق خود می داند که اقدامات مقتضی را تا وقتی همه طرف ها به تعهدات خود عمل کنند، در پیش بگیرد.با این حال همانطور
خط و نشان ایران برای غرب/ غنی سازی 20 درصد به رفع تحریم های ایران منجر می شود؟
که اگر اروپا به تعهدات خود در قبال ایران عمل نکند، تهران باید غنی سازی 20 درصد را آغاز کند. اتحادیه اروپا به خبر آغاز غنی سازی 20 درصد در تاسیسات فوردو واکنش نشان دادند. اتحادیه اروپا اعلام کرد این اقدام ایران انحراف قابل ملاحظه ای از توافق هسته ای است. عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران نیز اعلام کرد غنی سازی 20 درصد در راستای اجرای حق ایران در برجام است. یک کارشناس مسائل بین الملل اما
اتحادیه اروپا: تلاش برای حفظ برجام را دوچندان می کنیم
مدعی شده بود که این گام ایران خلاف تعهدات هستها ی اش ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است. علی ربیعی همچنین در واکنش به این ادعاها با بیان اینکه غنی سازی اورانیوم مطابق با بند 36 برجام است، گفت: اتحادیه اروپا به جای صدور بیانیه و اعلام نگرانی نسبت به استفاده ایران از حقوق خود، فکری به حال تعهدات بر زمین مانده اش بکند. محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان نیز روز دوشنبه در
اروپا طلبکار نباشد
این گام راهبردی درچارچوب توافق هسته ای و برای لغو تحریم های ظالمانه و غیرقانونی علیه ملت ایران برداشته شد. اقدام اخیر، نماد اتحاد قوای سه گانه برای صیانت از حقوق ملت ایران بوده و دارای منطق قوی و قابل پذیرش برای جامعه بین الملل است. در واکنش به رویکرد منطقی ایران، سخنگوی کمیسیون روابط خارجی اتحادیه اروپا افزایش سطح غنی سازی اورانیوم در ایران را به مثابه عدم پایبندی ایران به توافق هسته ای
واکنش کمیسیون اروپا نسبت به غنی سازی 20درصدی در ایران | حفظ توافق هسته ای حائز اهمیت است
سخنگوی کمیسیون اروپا در اظهاراتی مداخله جویانه و در حالی که اروپا به هیچ کدام از تعهدات برجامی اش عمل نکرده، نسبت به افزایش سطح غنی سازی اورانیوم در ایران ابراز تاسف کرد و مدعی شد که این اقدام خلاف تعهدات تهران است. به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی کمیسیون اروپا امروز (سه شنبه) در اظهاراتی به افزایش سطح غنی سازی اورانیوم در ایران به 20 درصد واکنش نشان داد. وی در یک نشست
غنی سازی 20 درصد زودتر از موعد؟
خلیج فارس: لایحه اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران، در 12 آذرماه سال جاری تصویب و سپس در هجدهم همین ماه ابلاغ شد. غنی سازی 20 درصدی به معنای خروج ایران از برجام نیست. این موضوع بستگی به کمیسیون مشترک برجام و تفسیرش دارد؛ کمیسیونی که وظیفه اصلی رسیدگی به وضعیت برجام را بر عهده دارد. در همین راستا این کمیسیون باید بررسی کند که آیا نقض آشکاری صورت گرفته یا خیر. ایران طبق برجام مجاز بود غنی سازی را تا سقف 3.67درصد انجام دهد که از تیرماه سال 1398 محدودیت های غنی سازی را حذف کرد و تا سطح 5 د ...
فرصت اروپا برای بازگشت به اجرای برجام
، تعهدات خود را اجرا کرده، با این حال ایران تاکنون هیچگاه از برجام اعلام خروج نکرده و خارج نشده است. آقای ذوالنوری تصریح کرد: اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها یک فرصت دیگر برای بازگشت اروپا به اجرای تعهدات ترک شده اش محسوب می شود، تا وظائف خود را بطور کامل انجام دهد. وی تاکید کرد: نه برجام آش دهن سوزی برای ایران است و نه خروج ایران از برجام برای ایران کار سختی خواهد بود. بنابر
پایان سه گانه نقض، تحریم و تهدید غرب با آغاز غنی سازی 20 درصد
سرویس سیاست جوان آنلاین: از سرگیری غنی سازی 20 درصد جدی ترین پاسخ جمهوری اسلامی ایران به نقض های مکرر برجام و عدم اجرای تعهدات هسته ای توسط کشور های امریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس است و بدیهی است وهله نخست پا گذاشتن روی خط قرمز تصنعی اروپا و امریکایی است که نزدیک به 5 سال طرف ایرانی را وادار به اجرای تعهدات یکجانبه برجامی کرده و کماکمان معتقد است ایران باید بدون توجه به رفتار غرب، مشغول اجرای