سایر خبرها
صنایع در بوشهر پیوست سلامت داشته باشند
فکرشهر: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: صنایع مستقر در این استان پیوست سلامت داشته باشند و برای رفع کمبودهای حوزه سلامت نیز به مسئولان کمک کنند. به گزارش فکرشهر از ایسنا، دکتر حسن ملکی زاده در حاشیه بازدید دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، از مرکز تحقیقات پزشکی هسته ای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: ارتقای سلامت مردم، اجتماعی سازی سلامت و مشارکت مردم در
کرونا در کرمان سرعت گرفت
باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - سعید صحبتی آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19، تا ساعت 15 پنجشنبه 14 بهمن 1400 را اعلام کرد. او گفت: موارد جدید بستری مبتلا به کرونا طی 24 ساعت گذشته، 107 مورد، شامل: 70 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 6 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 17 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، یک مورد در
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم: ظرفیت بیمارستان های استان در حال تکمیل است
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم به نقل از دانشگاه علوم پزشکی استان ، مهدی مصری در بازدید از مراکز درمانی استان، در گفت وگویی نسبت به رصد لحظه ای وضعیت بیمارستان های استان تاکید کرد. وی بیان کرد: در پی شدت گرفتن کرونا در قم و همچنین بستری شدن 450 بیمار کرونایی، وضعیت لحظه ای و مرکز مانیتورینگ بیمارستان های قم بررسی شد. مصری در این بازدیدها به پر شدن یک باره بیمارستان ها اشاره
توسعه حوزه سلامت استان بوشهر با جدیت دنبال می شود
تمام تلاش خود را به کار بگیریم. نگاه ویژه ای به حوزه بهداشت استان بوشهر و ارتقا آن داریم سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به اهمیت بهداشت نگاه ویژه ای به شبکه های بهداشت و درمان و تقویت سیستم بهداشتی در سراسر استان بوشهر خواهیم داشت. وی بابیان اینکه پوشش حداکثری واکسیناسیون ضروری است ادامه داد: برای ارتقا سطح سلامت در جامعه باید
روند صعودی مبتلایان و جانباختگان کرونا در کرمان
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کرمان ، بنا به اعلام ستاد مقابله با کرونا، در شبانه روز گذشته، 107نفر شامل: 70نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 17نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 13نفر در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان، 6نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، و 1نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم بستری شدند و اکنون 281نفر به علت ابتلای قطعی به کرونا در بیمارستانهای استان تحت درمانند
معاون وزیر بهداشت:برنامه عدالت و تعالی در حوزه سلامت تبیین و ابلاغ شده است
در بخشی از سخنان خود بابیان اینکه ارتقاء حوزه آموزش در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر باید هدفمند باشد تصریح کرد: آنچه در استان بوشهر لازم است، ارتقاء اعضای هیات علمی به منظور رفع نیازی های این استان در حوزه بهداشت و درمان است. وی گفت: در حوزه تحقیقات و پژوهش با جدیت از تلاش دانشمندان و محققان این دانشگاه حمایت خواهیم کرد. پناهی افزود: حضور خیران در پروژه های نظام سلامت بسیار
4 شهرستان کرمان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد/ بستری 279 بیمار قطعی کرونا در استان
داشته و در حال حاضر 279 بیمار قطعی کرونا در بیمارستان های استان کرمان بستری بوده و از این تعداد 87 بیمار جدید شناسایی شده است. در این شرایط آموزش دانش آموزان در بسیاری از مناطق استان غیرحضوری شده و برگزاری برخی از مراسم لغو و بقیه مراسم با رعایت شدید دستورالعمل های بهداشتی و محدودیت ها اجرا می شود. حمید رضا رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه از ابتدای بهمن
همدلی و همراهی آحاد جامعه با حوزه سلامت استان بوشهر بی بدیل بود
به گزارش خبرنگار مهر ، سعید کشمیری عصر پنج شنبه در آئین تکریم رؤسای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از صبر و تحمل عموم مردم در این چند سال صمیمانه سپاسگزار هستم. وی با تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد شهدای مدافع سلامت افزود: دستاوردهای مهم و قابل توجهی باهمت همکارانم حاصل شد که مهم ترین آن پوشش کامل شبکه بهداشت در استان بوشهر بود. کشمیری با تقدیر از مدافعان سلامت استان
پیام تسلیت رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پی درگذشت ناگهانی پزشک کهگیلویه و بویراحمدی
آوای رودکوف:دکتر پرویز یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان،در پیامی درگذشت "دکترلیلا پارسه " پزشک عمومی جامع سلامت سی سخت را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است : انا لله و اناالیه راجعون خبر درگذشت خانم دکتر لیلا پارسه پزشک متعهد ، تلاش گر و خوش اخلاق مرکز جامع سلامت دنا موجب تالم و تاثر اینجانب گردید. بدین وسیله مصیبت وارده را به جامعه پزشکی
هشدار دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درخصوص هوای مه آلود
به گزارش رهیاب ، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در اطلاعیه ای اعلام کرد: "با توجه به هشدار سطح زرد 15 بهمن ماه هواشناسی خوزستان در خصوص وقوع پدیده مه و کاهش دید افقی در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و ارتفاعات استان خوزستان از اواخر وقت جمعه تا اواسط روز شنبه (15 و 16 بهمن ماه) خواهشمند است هم استانی های ارجمند در این مناطق نسبت به رعایت نکات ایمنی لازم به ویژه هنگام رانندگی در شرایط مه آلود از
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان گیلان تا 15 بهمن 1400
به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در شبانه روز گذشته 112 بیمار کرونایی در مراکز درمانی گیلان بستری شدند و تعداد بیماران بستری در بیمارستان های گیلان امروز به 353 بیمار رسید. دکتر فردین مهرابیان با اشاره به اینکه 45 بیمار در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های گیلان بستری اند گفت: حال 43 بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان وخیم گزارش شده است.
ثبت روز بدون فوتی کرونایی در اردبیل
به گزارش ایکنا از اردبیل، علی محمدیان اردی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، 15 بهمن ماه، در جمع خبرنگاران در اردبیل، با بیان اینکه در شبانه روز گذشته 31 بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های استان بستری شدند، اظهار کرد: در طی این مدت نیز 36 بیمار با بهبودی کامل از بیمارستان های استان ترخیص شدند. وی افزود: در حال حاضر 25 بیمار بدحال در بخش آی سی یوی بیمارستان ها تحت درمان هستند و در
بررسی تحولات "بهداشت و درمان"کرمانشاه پس از انقلاب/ از پزشکان هندی تا مرگ ومیر کودکان و نوزادان
در دوران پیش از انقلاب هم اکنون به 73 سال رسیده است. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه پیش از انقلاب تنها 400 پزشک که عمدتا خارجی و از کشور پاکستان و هند بودند در کرمانشاه فعالیت می کردند، گفت: هم اکنون این تعداد به حدود پنج هزار پزشک عمومی، دندانپزشک، داروساز، متخصص و فوق تخصص در استان رسیده است. وی افزود: قبلا تنها در مرکز استان بیمارستان داشتیم، اما اکنون
عادی انگاری سبب شیوع بیشتر کرونا شد/ اومیکرون را ساده نگیرید
پیوست. کسائیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز گفت: امیکرون سویه ای به شدت مسری است و برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری باید از حضور در مهمانی ها و تجمع ها نباید شرکت کرد. وی خاطرنشان کرد: والدین فرزندان 9 تا 12 ساله برای تزریق واکسن کرونا به فرزندشان اقدام کنند. 16 بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در استان سمنان سرپرست
شهرستان های قرمز در استان سمنان بیشتر شد
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ کامران قدس اظهار کرد: با قرمز شدن شرایط کرونایی در مرکز استان، شمار شهرهای پرخطر استان به سه شهرستان رسید. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: در حال حاضر سه شهرستان گرمسار، دامغان و سمنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. وی با اشاره به آخرین اعلام رنگ بندی های کرونایی در کشور اضافه کرد: شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و
آئین تکریم و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
استان بوشهر به همراه حسن ملکی زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با پروفسور ایرج نبی پور رئیس مرکز تحقیقات زیست فناوری دریایی خلیج فارس بوشهر دیدار کرد. معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت همچنین در این سفر از موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس بوشهر نیز بازدید به عمل آورد.
شناسایی 1845 بیمار جدید مبتلا به کرونا در اصفهان /تعداد کل بستری ها 639 بیمار
دوران قرنطینه را در منزل سپری کنند. نورالدین سلطانیان در خصوص آمار مبتلایان کرونا در استان توضیح داد: در حال حاضر 639 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند که متاسفانه از این تعداد 73 بیمار بدحال و در بخش مراقبت های ویژه و آی سیو ها تحت مراقبت و نگهداری هستند. مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ارتباط با آمار مرگ و
788 مورد جدید ابتلا به کرونا در استان مرکزی شناسایی شد/ فوت 2 نفر
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، محمد جمالیان عصر پنجشنبه در ارتباط با آخرین وضعیت استان مرکزی در مواجه با ویروس کرونا ، اظهار کرد: از زمان شیوع تاکنون تعداد موارد مبتلا به ویروس به 112 هزار و 215 نفر رسیده است. وی افزود: از 788 مورد جدید ابتلاء در استان مرکزی، 43 نفر از بیماران در بیمارستان های استان بستری شده اند که مورد مراقبت قرار دارند و خدمات
غیرحضوری بودن مدارس گلستان یک هفته دیگر تمدید شد
به گزارش ایکنا از گلستان، عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر 334 نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند. فاضل ادامه داد: براساس آخرین رنگ بندی رسمی شهرستان های کشور از روز گذشته 14 بهمن ماه در استان گلستان شهرستان های کلاله، گالیکش، مینودشت، علی آبادکتول، گرگان و بندرگز نارنجی شدند. هیچ شهرستانی آبی نیست و بقیه در وضعیت زرد قرار دارند.
شناسایی 583 ابتلای جدید کرونا در لرستان
باشگاه خبرنگاران جوان خرم آباد ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: 583 ابتلای جدید به کرونا طی شبانه روز گذشته در استان ثبت شده و شمار مبتلایان نیز به 201 هزار و 984 نفر رسیده است. مریم کوشکی گفت: یک نفر در شبانه روز گذشته به علت ابتلا به کرونا در استان جان باخت و مجموع جانباختگان به 2 هزار و 694 نفر رسید. او گفت: هم اکنون 300 بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در مراکز
کرونا دوباره جان گرفت
باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - بختیاری گفت: از ظهر دیروز تاکنون 11نفر به آمار مبتلایان به کروناویروس بستری شده در مراکز درمانی استان زنجان افزوده شده است. به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون، 37هزار و 28نفر، به علت ابتلا و یا مشکوک بودن به این ویروس، در مراکز درمانی استان، نمونه برداری یا بستری شده اند. در حال حاضر 116بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان زنجان بستری هستند. انتهای پیام/م
آمار پائین قم در واکسیناسیون دُز سوم
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز قم ، دکتر مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه برای جلوگری از شیوع کرونا و افزایش آنتی بادی، تزریق دُز سوم واکسن ضروری است گفت: تاکنون تنها 15 درصد از افراد واجد شرایط در استان، دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند. وی با اشاره به اینکه تاکنون 74 درصد از هم استانیها یک دُز، 62 درصد دو دُز واکسن را
افزایش شهرستان های قرمز در استان سمنان
دکتر کامران قدس در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: با قرمز شدن شرایط کرونایی در مرکز استان، شمار شهرهای پرخطر استان به سه شهرستان رسید. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: در حال حاضر سه شهرستان گرمسار، دامغان و سمنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. وی با اشاره به آخرین اعلام رنگ بندی های کرونایی در کشور اضافه کرد: شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و چهار شهرستان
دانشجویان دوره تخصص پزشکی به مناطق محروم استان اعزام می شوند
به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ایوب توکلیان جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در خبری اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون 204 دانشجوی دوره تخصص پزشکی به مناطق محروم زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی اعزام شده اند که این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. توکلیان در ادامه این خبر اضافه کرد و گفت: بر اساس بند چهار مصوبه 55 نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی، تمامی
هزینه بیش از 12 میلیارد تومانی برای درمان اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
به گزارش ایسنا- دکتر سید محمد هاشمی شهری ادامه داد: یکی از تجارب موفق دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در زمینه تسهیل دسترسی اتباع غیر ایرانی به خدمات بهداشتی، راه اندازی مرکز تسهیلات زایمانی در حاشیه شهر زاهدان بود که امروز از این مرکز بازدید نمودید. رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: در سال های ابتدایی جنگ در کشور افغانستان سازمان های خیریه بین المللی بخشی از هزینه های سلامت اتباع غیر ایرانی
27 طرح دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان دهه فجر وارد مدار خدمت می شود
به گزارش ایرنا، کامران قدس روز چهارشنبه در نشست خبری به صورت ویدئو کنفرانسی در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، ابراز داشت: 10 هزار مترمربع از طرح های آماده افتتاح به مناسبت دهه فجر به وسیله دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مربوط به بخش بهداشت و 2 هزار و 500 متر مربع در بخش درمان است. قدس ادامه داد: افتتاح بیمارستان 15 خرداد در مهدیشهر و افتتاح بیمارستان سوختگی در مجموعه درمانی
خراسان شمالی نیازمند کمک های وزارت علوم برای دریافت مجوز هیات علمی
دکتر علی بیگ زاده در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه بجنورد که با حضور معاون وزیر علوم برگزار شد، اظهارکرد: از سوی دیگر از وزارت علوم درخواست داریم تا مجوزهای لازم برای تحصیلات تکمیلی در مقاطع ارشد و دکترا در دانشگاه های این استان را صادر کنند. وی افزود: کمک به اجرای طرح همسان سازی در دانشگاه ها از دیگر درخواست های ما از وزارت علوم است. بیگ زاده در ادامه بیان کرد: طرح ها و
تداوم روند رو به رشد مبتلایان و بستری ها در استان سمنان
به گزارش مرآت ، دکتر کامران قدس دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در گفت وگو با خبرنگاران از بستری شدن 27 بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید19 در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان خبر داد اظهار کرد: در پنج روز اخیر به ترتیب 8،14، 10، 20 و 27 بیمار کرونایی در بیمارستان های این دانشگاه بستری شدند. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره