مستندات حقوقی عدم مغایرت اقدام ایران با سند برجام/کاهش تعهدات ایران در ...
سایر منابع:
سایر خبرها
قطعنامه نمازگزاران جمعه در حمایت از بیانیه شورای امنیت ملی
آمریکا از توافقنامه هسته ای، ایران هم مقتدرانه به تعبیر مقام معظم رهبری مدظله العالی برجام را آتش بزند، اینک ضمن اعلام حمایت از بیانیه اخیر شورای عالی امنیت ملی در راستای احقاق حقوق حَقّه ملّت ایران و ضرورت توقف فوری تمامی تعهدات برجامی بدون اکتفا به موادی از آن با بانگ رسای توحیدی الله اکبر - خامنه ای رهبر- مرگ بر آمریکااعلام می نماییم: 1 - ضمن تجدید میثاق با آرمان های بلند امام راحل
حفظ وحدت، همدلی و روحیه انقلابی سد راه توطئه های دشمنان است
/> وی با حمایت از اقدام قاطع ایران در سالگرد خروج امریکا از برجام و در پی اقدام اخیر رئیس جمهوری آمریکا، افزود: این اقدام مطابق بند 26و 36 توافق نامه هسته ای حق ایران و منطبق بر سند برجام است . آیت الله میرعمادی گفت: براساس بندهای این توافق نامه ایران حق دارد تعهداتش را به صورت کلی یا جزئی کاهش دهدکه الان تنها 2 مورد از تعهدات کاهش یافته است . وی با بیان اینکه آمریکا با خروج از
داشتن روحیه انقلابی، برگ برنده ما در مقابل دشمنان است
ملت ما اعمال کرده اند. وی، ادامه داد: و به تازگی هم محدودیت های دیگری را علیه فعالیت های هسته ای کشورمان اعمال کرده اند که این کار مغایر صریح و آشکار با متن سند برجام است که البته انفعال عامدانه سه کشور اروپایی هم در قبال این اقدام آمریکا دیگر جایی برای تعهد ایران به تعهداتش در برجام نمی گذارد. خطیب جمعه آسمینون، با اشاره به اهدافی که آمریکا و سه کشور اروپایی در برجام به دنبال آن
آمریکا به دنبال فریب ملت ایران است
. وی افزود: خود غرب اعتراف دارند که در برجام ایران کوتاهی نکرده و در روزهایی نخستی که ترامپ رئیس جمهور آمریکا شد بیان کرد که از برجام خارج می شویم و پیمان شکنی کرد . امام جمعه گرگان متذکر شد: یک سال تقریباً پس از خروج آمریکا از برجام صبر کردیم تا از پنج کشور باقی مانده به ویژه سه کشور اروپایی نقش خود را بیان کنند و اما در این یک سال اروپایی ها به نفع آمریکا کار می کردند .
تحمل همزمان تحریم و محدودیت های هسته ای برای تهران قابل قبول نیست/ امیدواریم اروپا پیام ما را دریافت ...
آرمان - به گزارش آرمان به نقل از ایلنا،محسن پاک آیین با اشاره به اقدام رییس جمهور در اعلام کاهش تعهدات ایران در چهارچوب برجام در واکنش به عدم عملی ساختن تعهدات 5 کشور باقی مانده در توافق هسته ای گفت: این اقدام اگرچه به نظر من با تاخیر صورت می پذیرد اما اقدام خوبی است که ما بطور عملی به اروپایی ها نشان دهیم که صبر ایران هم حدی دارد و آنها در واقع باید جدی تر به دنبال انجام تعهدات برجامی خود باشند
دولت ترامپ به هیچ قراردادی متعهد نیست
گفت: من نگران برخی اعمال تحریک آمیز دولت آمریکا هستم. ارسال ناو جنگی به منطقه، شرایط را بدتر می کند. کلینتون افزود: متاسفانه کشور ما دولتی دارد که به هیچ توافق و قراردادی متعهد نیست؛ ایرانی ها هم اعلام کردند که اگر شما به توافق هسته ای پایبند نباشید، ما هم تعهدات خود را زیر پا می گذاریم و شروع به غنی سازی اورانیوم خواهیم کرد.
حاج علی اکبری: عصبانیت اروپایی ها نشانه درستی اقدام ایران است
خبرگزاری مهر: حجت الاسلام حاج علی اکبری در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد در مورد بیانیه شورای عالی امنیت ملی در واکنش به بدعهدی های طرف مقابل در برجام، اظهار داشت: اقدام صورت گرفته ما کاملاً حقوقی و قانونی و بر اساس بند های 26 و 36 برجام صورت گرفت. این اقدام می توانست سال گذشته پس از خروج آمریکا از برجام صورت بگیرد که با تأخیر و با حوصله ورزی فراوان انجام شد.
اخراج یا بازگرداندن مهاجرین در دستور کار دولت نیست
بسیاری از مصیبت های مردم افغانستان هستند هم باید وظیفه و مسئولیت خود را انجام دهند، یک بحث دیگر است. معاون سیاسی وزیر امور خارجه تاکید کرد: دولت های اروپایی باید سهم خود را در پذیرایی از مهاجرین ادا کنند، حال یا در قالب پرداخت هزینه ها یا با پذیرش بخشی از آنها در کشورهای خود. عراقچی اظهار داشت : این یک مطالبه جدی جمهوری اسلامی است و وزارت امور خارجه سال ها است که آن را از طریق کمیساریای
امام جمعه سروآباد: بیانیه شورای عالی امنیت مورد حمایت ملت ایران است
به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سید عبدالقادر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: با توجه به بدعهدی و غیرقابل اعتماد بودن سردمداران رژیم آمریکا و همپیمانانش در بحث مذاکرات هسته ای و با گذشت چند سال از توافق نامه برجام و پایبندی ایران به آن، خروج آمریکا از این تعهدنامه محکوم و بیانگر غیرقابل اعتماد بودن این رژیم عهد شکن است. وی افزود: بدقولی وقیحانه و عمل نکردن به اجرای تعهدات
امام جمعه ورامین:ترامپ سازش ایران با آمریکا را به گور می برد
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های این هفته نماز جمعه ورامین گفت : آمریکا تلاش داشت تا با خروج از برجام، مقاومت مردم ایران را در هم شکند غافل از این که مردم ایران همچون 40 سال گذشته، همچنان در برابر زیاده خواهی های آنان ایستاده و تمامی توطئه ها را خنثی می کنند. وی افزود: دولت جمهوری اسلامی با اعلام ضرب الاجل 2 ماهه، این پیام را به جهانیان داد که دوران صبر و تحمل مردم
ایستادگی مقابل بدعهدی های اروپایی ها خواست ملت است
به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه افزود: این تصمیم نظام و دولت در راستای عمل نکردن اروپاییان به تعهدات خود در برجام و عدم راه اندازی سامانه بانکی انجام شده است. وی ادامه داد: اروپا تا زمانی که به صورت عملی نخواهد در برابر اقدامات یکجانبه آمریکا بایستد، کشورمان نیز در انجام برخی تعهدات برجامی خود تجدید نظر خواهد کرد. وی اضافه کرد: اگر بدعهدی های
امام جمعه شیراز:ملت ایران در برابر بدعهدی غربی ها متحد هستند
کرد: پس از خروج آمریکا از برجام و عمل نکردن اروپایی ها به تعهداتشان، نظام جمهوری اسلامی رسما تصمیم گرفت که اگر طرف های اروپایی در رابطه با خرید نفت ایران و دیگر معاملات نتوانند محدودیت ها را رفع کنند، جمهوری اسلامی فعالیت های هسته ای خود را در چارچوب بیانیه شورایعالی امنیت ملی ادامه دهد. آیت الله دژکام افزود: فناوری هسته ای در ایران به گونه است که نیاز به وارد کردن و خرید هیچ تجهیزاتی از هیچ
نمازگزاران سنندجی حمایت خود را از بیانیه شورای عالی امنیت ملی اعلام کردند
اخیر دولت آمریکا را در اعمال تحریم های یکجانبه و ناجوانمردانه را محکوم کردند. به گزارش ایرنا، رییس جمهوری اسلامی ایران 18 اردیبهشت امسال در واکنش به اقدام آمریکا در خروج از توافق هسته ای و بازگرداندن تحریم ها، از توقف فروش اورانیوم غنی سازی شده و آب سنگین برای مدت 60 روز خبر داد و گفت: اگر اروپایی ها در این مدت به جبران بپردازند ما هم به شرایط امروز برمی گردیم ولی اگر در پایان 60 روز به نتیجه
مخاطب اصلی تصمیم جدید ایران، آمریکا و اروپا است
به گزارش خبرگزاری مهر ، کیوان خسروی سخنگوی شورای عالی امنیت ملی در گفتگو با ایران فرانت پیج (The IFP) در خصوص تصمیم اخیر برجامی ایران، اظهار داشت: دیپلماسی، نبرد اراده ها برای دستیابی به حداکثر منافع است. وی گفت: مذاکرات هسته ای مسیری در دیپلماسی برای دستیابی به منافع متوازن بر اساس قاعده برد-برد بود. هرچند قرار بود برجام تأمین کننده این هدف باشد لیکن آمریکا با خروج از این توافق بین
امام جمعه کاشان: آقای ترامپ! تماس امروز ایرانیان با شما در راهپیمایی خواهد بود
فراوانی در مواقع حوادث هست و حضور ویژه ای در زلزله و سیل اخیر داشته است. وی درباره تصمیم اخیر ایران در مذاکرات هسته ای افزود: اعضای برجام تعهداتی داشتند که با خروج آمریکا به بهانه های واهی از برجام مسائل خاصی پیش آمد. آیت الله نمازی عنوان کرد: به اروپا اعلام شد اگر آن ها به تعهدات خود ازجمله فروش نفت و تعامل بانکی ایران با دنیا پایبند خواهد بود ایران نیز در برجام باقی خواهد
می خواهم ایران بزرگ و قوی باشد!/ ایران بیاید درباره یک توافق جدید گفت وگو کنیم
...، نه؟ نمی خواهم بگویم نه، ولی امیدوارم که این اتفاق نیفتد. ما یکی از پرقدرت ترین کشتی ها را در جهان داریم که به آب انداخته شده و نمی خواهیم کاری بکنیم . جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است که خروج آمریکا از برجام نشان دهنده اعتماد ناپذیر بودن مقامات این دولت برای هرگونه مذاکره بعدی هستند. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران هم روز چهارشنبه تصمیمات جدیدی برای برداشتن برخی محدودیت های برجامی ایران تصریح کرد این توافق نامه نمی تواند یک توافقنامه برد- باخت باشد؛ یا باید برد-برد باشد و یا باخت- باخت. ...
شینهوا: مقاومت ایرانیان با تحریم نمی شکند
شهروندان ایران به نام رفعتی از مدیران یک شرکت تبلیغاتی در تهران آورده است: ما سال ها تجربه تحریم داریم برای هر فشار اقتصادی آماده هستیم ولی تسلیم آمریکا نمی شویم و به زندگی خود در لوای تحریم ها ادامه خواهیم داد. او به شینهوا گفت که دولت ایران روز چهارشنبه تصمیمات تازه خود را درباره توافق هسته ای سال 2015 میلادی اعلام کرد این تصمیم ها طبیعی و منطقی است. وی به خبرگزاری چین گفت هر روز امید
مردم مشهد در حمایت از بیانیه شورای عالی امنیت ملی راهپیمایی کردند
به گزارش ایرنا در این راهپیمایی که جمع کثیری از اقشار مختلف مردم مشهد از جمله خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، طلاب، دانشجویان و بازاریان حضور داشتند راهپیمایان با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل، انرژی هسته ای حق مسلم ماست، برجام اگه پاره بشه آمریکا بیچاره میشه، مسیر باب الجواد (ع) حرم مطهررضوی تا چهار راه شهدای مشهد را پیمودند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی بار دیگر با آرمانهای
روحیه انقلابی ملت ایران باعث عزت و اقتدار در برابر استکبار جهانی شده است
گرفت. امام جمعه خرم آباد ادامه داد: این اقدام مطابق بند 26و 36 توافق نامه هسته ای حق ایران و منطبق بر سند برجام است. آیت الله میرعمادی عنوان کرد: براساس بندهای این توافق نامه ایران حق دارد تعهداتش را به صورت کلی یا جزئی کاهش دهدکه الان 2 مورد از تعهدات کاهش یافته است. نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه باید اقدام قاطع تری صورت می گرفت، اظهار داشت: آمریکا با خروج از برجام
اروپایی ها در برجام به وظایف خود عمل نکردند
ها و ظلم هایی که بر ملت ایران روا شده است اقدامی انجام ندادند و نتوانستند در برابر آمریکا بایستند و حق ملت ایران را بگیرند و چهره خود را در جهان بهتر کنند. آیت الله اعرافی تأکید کرد: کشورهایی که در طرف قرارداد با ایران اسلامی بودند در برابر اقدامات آمریکا علیه برجام تحقیر شدند که این تحقیر نیز در پرونده این دولت ها ثبت شده است. دشمنان آرزوی شکست ملت ایران را به گور خواهند
مسببان برجام را برای پاسخگویی به تریبون های نماز جمعه فرا بخوانید
زمینه ها و فقط و فقط تکیه به برجام بی فرجام و بی برنامگی برای اداره امور کشور، بابت اجرای برنامه ها و لوایحی مثل سند 2030 از صدر تا ذیل امور، بابت کاهش روزافزون ارزش پول ملی، بابت محرمانه ها برای مردم و فاش کردن اسرار برای دیگران، بابت مسئولان دوتابعیتی، بابت تعطیل کردن صنعت هسته ای، حقوق های پرداخت نشده کارگران، تعطیلی کارخانه ها، تورم نجومی، وضع اسفناک و افسار گسیخته فضای مجازی، وادادگی و انفعال
راهپیمایی گیلانیان در حمایت از تصمیم شورای عالی امنیت ملی
سردادن شعار های مرگ برآمریکا و مرگ بر اسراییل، خروج غیرقانونی دولت آمریکا از توافق برجام و اعمال مجدد تحریم ها علیه ملت ایران را محکوم کردند. در پایان این راهپیمایی قطعنامه ضد آمریکایی هم صادر شد. انتهای پیام/اص راهپیمایی استکبار ستیزانه گیلانیان پس از نماز جمعه
ادامه خرید نفت ایران از سوی هند و چین، گزینه اروپا برای حفظ برجام
، روز چهارشنبه هشدار داد اگر اروپایی ها، چین و روسیه، اقدامی برای دور زدن تحریم ها در بخش های بانکی، انرژی به منظور تقویت تجارت انجام ندهند، تهران غنی سازی در سطوح بالاتر را از سر می گیرد. یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت: اقدام ایران نقض یا خروج از توافق هسته ای نیست. اینستکس، کانال تجاری ویژه اروپا که توسط روسیه برای یک سیستم معامله پایاپای برای نفت ایران در عوض کالاهای
امام جمعه بادرود: باید حالت تهاجمی خود علیه آمریکا را حفظ کنیم
آرزو را به گور خواهید برد ایران تحت هیچ شرایطی از مواضع به حق خود عقب نشینی نمی کند. قاسمی خاطرنشان کرد: در چهارشنبه هفته جاری رئیس جمهور و شورای عالی امنیت ملی در یک اقدامی خوب بحث فروش اورانیوم غنی شده و آب سنگین را متوقف نمود و این اقدام به کاهش تعهدات برجامی است که باید در 18 اردیبهشت 97 و پس از خروج آمریکا از برجام انجام می شد. امام جمعه بادرود افزود: اما امروز پس از گذشت
اقدام اخیر ایران آمریکا و اروپایی ها را از توهم بیرون آورد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: اقدام اخیر دولت ایران در کاهش سطح تعهدات خود در توافق هسته ای آمریکایی ها و اروپائی ها را از توهم بیرون آورده است. به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار کرد: تصمیم دولت مبنی بر کاهش سطح تعهدات خود در توافق هسته ای هرچند دیر صورت گرفت ولی اقدامی کاملا بجا و شایسته و بلکه
گرانی برخی کالاها سرسام آور شده است/ آمریکا تسلیم شدن ملت ایران را به گور می برد
اتفاقی رخ نداد و در سالگرد خروج آمریکا از برجام شاهد اقدام قاطع و البته دیرهنگام از سوی ایران هستیم. نماینده ولی فقیه در لرستان این اقدام ایران را مطابق بندهای 26 و 36 توافق نامه هسته ای خواند و افزود: این تصمیم کاملا منطبق بر سند برجام بوده و ایران از حق خود استفاده می کند. آیت الله میرعمادی ادامه داد: آمریکا با خروج از برجام هرگونه تحریم و تهدیدی را که خواست علیه ملت ایران
روانچی: چرا ترامپ میز مذاکره را ترک کرد؟/ در یک سال گذشته منتظر پاسخ عملگرایانه اروپا بودیم
به گزارش کسب و کار نیوز، شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای خطاب به کشورهای عضو برجام، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام، از 18 اردیبهشت 98 برخی تعهدات خود در توافق برجام را متوقف می کند. به دنبال این اقدام متقابل ایران، دونالد ترامپ، شب گذشته با اظهار این که “چیزی که
همگان از بیانیه شورای عالی امنیت ملی حمایت کنند
آمریکا از برجام صبر پیشه کرد و محکم و قاطع است، چون در آن سه گام پیش بینی شده و به پنج کشور باقیمانده در توافق هسته ای شرح وظایف و تعهداتشان یادآوری و بر عمل به آنها تاکید شده است. وی بابیان اینکه پایبندی ایران به انجام تعهدات در برجام 14 بار از سوی آژانس بین المللی انرژی هسته ای تایید شده تصریح کرد: درصورتی که پنج کشور باقیمانده دربرجام به تعهدات خود عمل نکنند، این حق ایران است تا براساس
تصمیم برجامی ایران دشمنان را به تب و تاب انداخته است/ دولت توان خود را در مدیریت بازار نشان دهد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبلان ما ، آیت الله سید حسن عاملی امروز در خطبه اول نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اردبیل با اشاره به تصمیم و اقدام متقابل ایران در برابر برجام، اظهار کرد: تصمیم دولت ایران مبنی بر کاهش سطح تعهدات خود در توافق هسته ای هرچند دیر صورت گرفت ولی اقدامی شایسته و ضروری بود؛ این اقدام تمام دشمنان را به تب و تاب انداخته است و بزرگترین برکت آن این است که آمریکا و اروپا را از
حمایت ائمه جمعه سیستان و بلوچستان از بیانیه شورای امنیت ملی/ منویات رهبر انقلاب مدنظر دولت باشد
/> وی افزود: روزگاری انگلیس به بهانه خرید تنباکو وارد ایران شد و در نهایت به کشور و حکومت مسلط شد. وی خاطرنشان کرد: امروز نیز ترامپ همان راه را در پیش گرفته است و میگوید تنها از شما فعالیت هسته ای نمی خواهیم و باید کشور معمولی باشید. امام جمعه موقت زابل ادامه داد: دنیای استکبار قابل اعتماد نیست دشمنان می خواهند ایران در برابر زورگویی های آل سعود سر خم کند و واکنشی نشان ندهد