فیلم/ شما زبان دنیا را میفهمید
سایر منابع:
سایر خبرها
سازمان های بین المللی ابزار نظام سلطه هستند/ آمریکا و اروپا نمی خواهند هیچ نقطه ای در ایران امن باشد
عبدالله گنجی یک فعال رسانه ای در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ضمن اشاره به صدور قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس اتمی اظهار داشت: اقدام شورای حکام آژانس اتمی بیانگر این مسئله است که هم سازمان های بین المللی ابزار نظام سلطه هستند و هم زیاده خواهی کشورهای غربی حد و مرزی نمی شناسد. وی اختلاف آمریکا و غرب با ایران را یک بحث هویتی دانست و افزود: دولتمردان آمریکایی
روحانی یک سال دیگر می رود اما خسارت های سنگین برجام می ماند
کیهان در ویژه های خود نوشت: روزنامه رسالت با اشاره به قطعنامه ضد ایرانی سه دولت اروپایی در آژانس نوشت: کشورهای پیشنهاددهنده قطعنامه ضدایرانی، همان سه کشور اروپایی بودند که قرار بود پس از خروج آمریکا، برجام با همکاری و محوریت سازوکارهای جایگزین آن ها تداوم پیدا کند. این یعنی پرونده هسته ای ایران، عملاً به دوران پیش از دولت آقای روحانی بازگشت. تحلیل ها و بلکه حسرت ها فراوان اند.
صدور قطعنامه ضد ایرانی از نظر قانونی منطقی ندارد
حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام سازمان انرژی اتمی گفت: صدور این قطعنامه از نظر قانونی منطقی ندارد و جمهوری اسلامی ایران همه توانش را برای ناکام ماندن آمریکا به کار خواهد گرفت. رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه قطعا این قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد وتو خواهد
بازار تک محصولی نقطه ضعف ایران در مذاکرات هسته ای است
به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز ، در چند سال اخیر قیمت کالاها در بازارهای ایران به شدت تحت تاثیر مذاکرات هسته ای و برجام بوده است به گونه ای که با صدور قطعنامه اخیر شورای حکام به درخواست سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه بر ضد ایران موجی از گرانی طلا و دلار را کشور به راه انداخته است. معین رضیعی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس
دیپلمات های غربی: قطعنامه آمریکا علیه ایران شانس اندکی برای موفقیت دارد / قطعنامه ضد ایرانی آمریکا در ...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دیپلمات های غربی احتمال موفقیت آمریکا در تصویب قطعنامه ای که خواستار تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران است را ضعیف برآورد کرده اند. به گزارش فارس، منابع دیپلماتیک به پایگاه مجله فارن پالیسی گفته اند این قطعنامه از شانس اندکی برای تصویب در میان 15 عضو شورای امنیت برخوردار است. یک دیپلمات غربی گفت: این قطعنامه ممکن است حتی
جزئیات قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران
آفتاب نیوز : به نقل از رویترز، شورای امنیت سازمان ملل قرار است فردا چهارشنبه رایزنی خود به منظور بحث و بررسی پیرامون قطعنامه پیشنهادی آمریکا با هدف تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران را برگزار کند. بر اساس اعلام این خبرگزاری، آمریکا دیروز دوشنبه اقدام به توزیع این قطعنامه در میان 15 عضو شورای امنیت کرده است؛ اما چین و روسیه به عنوان دو عضو دائم شورای امنیت اعلام کرده اند که
شانس اندک قطعنامه آمریکا علیه ایران / روایت دیپلمات های غربی
دیپلمات های غربی احتمال موفقیت آمریکا در تصویب قطعنامه ای که خواستار تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران است را ضعیف برآورد کرده اند. منابع دیپلماتیک به پایگاه مجله فارن پالیسی گفته اند این قطعنامه از شانس اندکی برای تصویب در میان 15 عضو شورای امنیت برخوردار است. یک دیپلمات غربی گفت این قطعنامه ممکن است حتی در کسب 9 رأی لازم برای وادار کردن روسیه یا چین به استفاده از حق وتو
مذاکرات اعضای شورای امنیت درباره پیش نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران
خبرگزاری میزان – دور نخست مذاکرات شورای امنیت سازمان ملل درباره پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران از امروز چهارشنبه، 4 تیر، آغاز می شود. به گزارش رویترز، شورای امنیت سازمان ملل مذاکرات در مورد قطعنامه پیشنهادی آمریکا مبنی بر تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را برگزار می کند. تحریم تسلیحاتی ایران براساس توافق هسته ای در ماه اکتبر پایان می یابد اما
واکنش کمیسیون امنیت ملی مجلس به قطعنامه شورای حکام: طرح توقف اجرای پروتکل الحاقی تهیه می شود
به گزارش جماران؛ کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با رد قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران در بیانیه ای تصریح کرد: جهانیان بدانند که در صورتی که ایران به درخواست دسترسی بر مبنای این اطلاعات پاسخ مثبت دهد رویه غلطی علیه همه کشورها بنیان گذاشته خواهد شد. کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، روز سه شنبه در واکنش به قطعنامه شورای حکام
شمخانی: اروپا با ارائه قطعنامه ضد ایرانی بازیچه دست بولتون و ترامپ شد
به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب ، دریابان علی شمخانی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در کتاب خاطراتش دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا را دمدمی مزاج و احمق خطاب کرده و ترامپ هم در مقابل او را یک احمق بی کفایت خوانده است. شمخانی افزود: چرا اروپا دستپخت مشترک دو احمق بی کفایت را در خروج از برجام نادیده گرفت و با ارائه قطعنامه ضد ایرانی
منبع: قطعنامه ایالات متحده علیه ایران در شکل فعلی آن هیچ شانسی ندارد
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع آگاه در هئیت اروپایی در شورای امنیت سازمان ملل گفت: در آن شکلی که این قطعنامه نوشته شده، به هیچ وجه قابل تصویب نیست. این شکل از مواردی نیست که برای شورای امنیت قابل قبول باشد. پیشتر ایالات متحده پیش نویس قطعنامه ای را در مورد تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران به شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرده بود که پاییز امسال منقضی خواهد شد. یک مقام آمریکایی اعلام کرده بود
انتخاب عباسی به عنوان رئیس کمیسیون انرژی پاسخ قاطعی به قطعنامه اخیر شورای حکام است
هادی بیگی نژاد نماینده مردم ملایر و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی فارس، با اشاره به قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت: انتخاب فریدون عباسی به عنوان رئیس کمیسیون انرژی مجلس یازدهم که در کارنامه فعالیت هایش ریاست سازمان انرژی اتمی را دارد پاسخ قاطعی به این قطعنامه است. چرا که دوران توسعه و پیشرفت انرژی صلح آمیز هسته ای ایران در زمان
آمریکا برای فروش قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران دوره افتاد
به گزارش خبرگزاری مهر، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه از اقدام آمریکا مبنی بر ارائه پیش نویس قطعنامه تمدید نامحدود تحریم تسلیحاتی ایران، به اعضای شورای امنیت خبر داد. ادعا می شود که پیش از این، آمریکا فقط این پیش نویس را در اختیار اعضای دائم شورا قرار داده بود. در متن این قطعنامه، آمریکا از اعضای شورای امنیت خواسته از عرضه مستقیم و غیرمستقیم، فروش یا انتقال تسلیحات به داخل
بازی واشنگتن برای بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران
شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی 30 خرداد 1399 خورشیدی، قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و بریتانیا درباره فعالیت های هسته ای ایران را تصویب کرد. تصویب این قطعنامه به فشارها بر ایران می افزاید تا به بازرسان آژانس اجازه دهد از دو سایت هسته ای بازدید کنند. از کشورهای عضو شورای حکام، 25 کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند، هفت کشور رأی ممتنع دادند و 2 کشور چین و روسیه مخالف بودند
آمریکا به دنبال تحریم تسلیحاتی نامحدود ایران؛ روسیه و چین مخالف!
خبرگزاری بلومبرگ می گوید آمریکا پیش نویس قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران را در حالی به شورای امنیت ارائه داده که پیش از این روسیه و چین مخالفت خود را با آن اعلام کرده اند. آمریکا در ادامه تلاش خود برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، دوشنبه شب، پیش نویس قطعنامه خود را در این باره به شورای امنیت سازمان ملل ارائه داد. خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی به این موضوع پرداخته و می نویسد آمریکا به دنبال
قطعنامه تروئیکای اروپا و آژانس باعث گسترش بی اعتمادی می شود
خبرگزاری میزان -دکتر رضوانه عباسی کارشناس عدم اشاعه هسته ای و استاد دانشگاه پاکستان با سیاسی اظهار داشت: قطعنامه اخیر آژانس کمکی به بهبود اوضاع نکرده و باعث کاهش چشم انداز چندجانبه گرایی و همکاری ها در آینده می شود. وی تاکید کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی به جای احیای اعتماد برای بازگرداندن برجام به جایگاه واقعی، به فاصله افکنی با ایران بدون ایجاد توازن میان امنیت و تحریم ها دامن می
آغاز مذاکرات شورای امنیت برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران از امروز
مذاکرات شورای امنیت سازمان ملل متحد تحت فشارهای آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران از امروز چهارشنبه آغاز می شود. به گزارش شیعه پرس به نقل از رویترز، شورای امنیت سازمان ملل متحد از امروز چهارشنبه چهارم تیرماه نخستین دور گفتگوها در مورد قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید نامحدود تحریم تسلیحاتی ایران را آغاز خواهد کرد. طبق قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل در پیوند با
شمخانی: چرا اروپا دستپخت مشترک دو احمق بی کفایت را در خروج از برجام نادیده گرفت؟
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بعدازظهر امروز (سه شنبه) در صفحه توئیترش با اشاره به کتاب جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید و واکنش ترامپ به انتشار این کتاب و الفاظی که این دو در این مدت در قبال یکدیگر استفاده کردند و همچنین قطعنامه ضد ایرانی پیشنهادی سه کشور اروپایی که روز جمعه در شورای حکام به تصویب رسید، نوشت: بولتون در کتاب خاطراتش ترامپ را
چرا اروپا با ارائه قطعنامه ضدایرانی بازیچه دست آمریکاشد؟
به گزارش خبرنگار ایمنا ، علی شمخانی در صفحه توئیتر خود آورده است: بولتون در کتاب خاطراتش ترامپ را دمدمی مزاج و احمق خطاب کرده و ترامپ هم در مقابل او را یک احمق بی کفایت خوانده است. چرا اروپا دست پخت مشترک دو احمق بی کفایت را در خروج از برجام نادیده گرفت و با ارائه قطعنامه ضد ایرانی بازیچه دست آنها شد؟ کد خبر 430275
نقطه سرخط؛ 17سال عقبگرد!
خارجی اش بود، ایران را به 17سال عقبتر یعنی نقطه آغاز پرونده هسته ای در سال 82 با مدیریت حسن روحانی در دولت اصلاحات بازگرداند و تجربه های شکست خورده قبلی را تکرار کرد. عقب گردی که با امتیازدادن ها و هزینه های زیادی برای کشور همراه بوده و امروز هم تحریم هستیم و هم صنعت هسته ای به تعطیلی کشیده و هم علیه ما قطعنامه صادر میشود آنجا که از سال 82 تا84که مذاکرات سعدآباد، بروکسل و پاریس پیرامون
اگر مسئولان هشدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره غرب را مدنظر قرار می دادند، به این نقطه نمی رسیدیم
را به یک نقطه حداکثری برسانند تا بتوانند مقامات کشور ما را پای میز مذاکره بکشانند. سفیر سابق ایران در لهستان افزود: در شرایطی متاسفانه می بینیم اروپایی هایی که ادعای هویت مستقل می کردند و خیلی دوست داشتند از برجام به عنوان یک دستاورد بزرگ در عرصه بین الملل برای خودشان استفاده کنند، عدم توانایی خودشان را به صورت واضح نشان دادند و با قطعنامه ای که اخیرا بانی آن سه کشوری بودند که در برجام
از تایید شانزده باره بازرسان بر پایبندی ایران به تعهدات تا چرخش معنادار آژانس به سمت آمریکا
ایران، نقطه عطفی در فصل توافق هسته ای بود و باعث شد تا در نهایت بعد از هشت سال در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران قطعنامه ای صادر شود. در این قطعنامه سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه با حمایت آمریکا از ایران خواسته اند به ممانعت از دسترسی بازرسان آژانس به 2 سایت هسته ای کشور پایان دهد و با آنها به طور کامل همکاری کند. در ترکیب آرای 25 کشور شامل استرالیا، بلژیک
پایان سراب برجام؛ لطفا با یک عذرخواهی خوشحالمان کنید
به گزارش پایگاه 598، چند روز از صدور قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی می گذرد. با تصویب این قطعنامه به نظر می رسد پرونده هسته ای ایران دوباره به نقطه صفر بازگشت و برای حل آن مجددا باید از این نقطه شروع کنیم. با این اتفاق چند پرسش اساسی از روحانی و ظریف شکل گرفته است. یک بار سیر ماجرا را از سال 92 مرور کنیم. در سال 92 حسن روحانی با شعار رفع تحریم ها و بلدبودن دیپلماسی
دیپلماسی ایرانی: برجام مرده، اما دولت جرأت دفن آن را ندارد
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دیپلماسی ایرانی وابسته به صادق خرازی با اشاره به خباثت اخیر تروئیکای اروپایی در تنظیم قطعنامه ضدایرانی در آژانس نوشت: با اقدام روز جمعه شورای حکام آژانس در تصویب قطعنامه تروئیکای اروپایی علیه ایران که اولین قطعنامه از سال 2012 میلادی است اکنون این سوال بیشتر خودنمایی می کند که آیا دیگر می توان از زنده بودن جسم و روح برجام سخن گفت؟ برخی از کارشناسان
ابوالفتح: قطعنامه شورای حکام علیه ایران موثر در ریل گذاری اهداف آمریکا؛ بی تاثیر در بعد حقوقی
امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، درباره تصویب قطعنامه شورای حکام علیه ایران گفت: قطعنامه پیشنهاد شده از سوی سه کشور اروپایی روز گذشته به تصویب شورای حکام رسید. این قطعنامه درخواستی را از ایران مطرح می کند مبتنی بر رعایت تعهدات برجامی به عبارتی در این پروسه اقدامی از طرف سه کشور اروپایی صورت نگرفته که نقض برجام محسوب شود و ایران به دلیل خلف وعده
مجلس یازدهم برای برجام چه نقشه ای دارد؟ خط و نشان بهارستان برای NPT
قطعنامه شورای حکام فرا می خواند همچنین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس، با اشاره به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس نیروی اتمی گفت: این قطعنامه نشان دهنده بی فرجام بودن برجام است و نشان می دهد تضمین های لازم برای حفظ حقوق جمهوری اسلامی ایران در این قرارداد دیده نشده و ما پس از 7 سال به نقطه اول رسیده ایم. وی افزود: با حفظ حرمت دو کشوری که به
فشار بر ایران؛ تنها برگ برنده ترامپ در انتخابات
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اهواز، با بیان اینکه تحریم های تروئیکایی اروپا و قطعنامه جدید شورای حکام علیه ایران در راستای هماهنگی میان سه کشور اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلیس) با آمریکا است، عنوان داشت: شرایط آمریکا به خاطر گسترش ویروس کرونا، ناتوانی دولت ترامپ در مقابله با بحران کرونا، تظاهرات گسترده ناشی از قتل جورج فلوید و کاهش قیمت نفت سبب
باید تا می توانیم بهانه های آمریکا را رفع کنیم
شهدای ایران: روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم کورش احمدی نوشت: قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی نقطه اوج برخی دشواری ها است که طی حدود دو سال گذشته بر روابط ایران و آژانس سایه افکنده است...این قطعنامه جدید دقیقا چنین خصلتی دارد؛ باتوجه به رویه ها و سوابق، لحن آن به نسبت ملایم است. در آن از محکومیت، تعیین ضرب الاجل، اعلام رسمی عدم پایبندی و ارجاع موضوع به شورای امنیت خبری نیست .
غربی ها دنبال مذاکره نیستند
خوشبینی های تیم مذاکره کننده در زمان تصویب برجام اشاره و تاکید کرد: در مذاکرات اخیر مذاکره کنندگان ما بیش از حد به طرف های مقابل خوشبین بودند و خوش بینی هایی که هم در قبال اروپا و هم در قبال آمریکا منجر به ساده لوحی آنها شد و ما نتوانستیم از این ها برای انجام تعهداتشان ضمانت اجرایی بگیریم و نتیجه آن هم پس از حدود 5 سال از تصویب برجام نهایتا به نقطه صفر برگشتیم و حتی این به گونه ای بوده که قطعنامه
قطعنامه اخیر شورای حکام با روح برجام چه کرد؟!/ چه کسانی جاده صاف کن بی خاصیت کردن برجام بودند؟
نیست یادآور شویم بایستی اتفاقاتی که در دولت های حسن روحانی برای رسیدن به نقطه ای که هم اکنون در آن قرار داریم افتاده را خصوصا در حوزه دیپلماسی را مرور کنیم. قطعنامه شورای حکام که اخیر علیه کشورمان صادر شد از نظر کارشناسان حائز پیام ها و موضوعات مختلفی است. یکی از پیام های مهمی که این قطعنامه خصوصا در حوزه دیپلماسی برای کشورمان داشت غیر قابل اعتماد بودن اروپایی ها بود که حالت تاکیدی داشت