سایر منابع:
سایر خبرها
بروز آشفتگی و تنش در رژیم صهیونیستی در پی اظهارات جنگ طلبانه ژنرال کوخاوی
خطری برای جهان و منطقه و چالشی است که امنیت اسرائیل را تهدید می کند، البته اسرائیل باید به هر شیوه ای برای دفاع از خود آماده باشد، ولی خطوط قرمز در اتاقهای بسته ترسیم می شود. کوخاوی سه شنبه هفته جاری، طرحهای دولت بایدن برای بازگشت به توافق هسته ای را بد توصیف کرده و مدعی شد دستوراتی برای آماده کردن طرحهای نظامی جدید با هدف حمله به برنامه هسته ای ایران صادر کرده است. تاکید یک
مسئولان به تهدیدهای رژیم صهیونیستی پاسخ قاطع دادند خط و نشان تندروهای منطقه برای برجام
گروه سیاست خارجی: آمدن جو بایدن هرچند امیدها را برای بازگشت به برجام و رسیدن به نقطه آرامش در مناسبات بین المللی زنده کرد، اما به نر می رسد دست اندازهای بازگشت به برجام کم نیستند. از یک سو شیطنت های برخی از کشورهای اروپایی و از سوی دیگر فشار تندروهای منطقه ای مانند اسرائیل و عربستان چشم انداز احیای برجام را تیره تر کرده است. برای مثال در حالیکه ایران می گوید منتظر اولین اقدام عملی آمریکا
بازگشت آمریکا به برجام و وحشت اسرائیل/ تهدید به حمله نظامی احیای برجام را به تعویق می اندازد؟
قراردادی مشابه با ایران، افزود که اسرائیل طرح ها و عملیات تازه ای را علیه برنامۀ اتمی ایران در نظر گرفته است. او صراحتا ایران را تهدید به حمله نظامی کرده و گفته بازگشت آمریکا به برجام اشتباه است. این اظهار نظر رییس ستاد مشترک ارتش اسرائیل به زعم بسیاری از تحلیلگران و رسانه ها هشداری آشکار به دولت بایدن برای رابطه با ایران است. خبرگزاری الجزیره قطر در یادداشتی این اظهارنظر را نادر
لفاظی دوباره نتانیاهو: اجازه نخواهیم داد ایران به بمب هسته ای دست یابد
دوستانمان به شکل مساوی می گویم. این وظیفه نخستین ماست که زندگی خود را حفظ کنیم. روز گذشته نیز آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل با اعلام هشدار به دولت جو بایدن در خصوص احتمال بازگشت آمریکا به توافق هسته ای با ایران موسوم برجام، با تکرار گزافه گویی های سابق خود مدعی شد: اسرائیل برنامه های تازه دیگری را برای حمله به ایران در سال جاری میلادی تدارک دیده است. از زمان پیروزی جو بایدن
لزوم ارتباط تل آویو با واشنگتن درخصوص نحوه مقابله با ایران
کنونی] تلاش کنیم. بند غروب که به ایران اجازه می دهد به بمب [اتمی] نزدیک شود باید اصلاح گردد، همچنین بازرسی ها و بند تسلیحات باید تقویت شود . در همین همایش همچنین گادی آیزنکوت فرمانده سابق ارتش رژیم صهیونیستی با هشدار درباره موشک های نقطه زن حزب الله، گفت کشورهای عربی و تل آویو منفعت مشترکی در مقابله با هسته ای شدن ایران دارند. پیش از این، آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت جدید آمریکا در اولین نشست خبری خود، با تاکید بر لزوم بازگشت ایران به پایبندی به تعهدات برجامی، گفت از بازگشت به توافق هسته ای به عنوان بستری برای مذاکرات و توافق گسترده تر استفاده می کنند. ...
جنگ اسرائیل و ایران، جنگ روانی، توهم یا حقیقتی محتوم/ پشت پرده اظهارات جنجالی مقامات رژیم صهیونیستی
به سرعت به سوی دستیابی به سلاح هسته ای پیش می رود، و جهان باید فشار بر ایران را ادامه دهد. او به ایالات متحده آمریکا هشدار داد که نباید به توافق هسته ای برجام بازگردد، و تاکید کرد که این توافقنامه ایران را از دستیابی به سلاح هسته ای باز نخواهد داشت. قصد صهیونیست ها چیست؟ اما قصد مقام صهیونیستی از این اظهارنظر چیست؟ به نظر می رسد نیویورک تایمز بدون ارجاع به این مساله توانسته
دولت بایدن چه واکنشی به تهدید رئیس ستاد ارتش اسرائیل علیه ایران نشان خواهد داد؟
هسته ای ایران، آمادگی لازم را داشته باشد. ژنرال توضیح داد: "ما با دقت روی آنها کار می کنیم و آنها را در سال آینده توسعه خواهیم داد." کوخاوی همچنین افزود: بازگشت جامعه بین المللی به توافق هسته ای سال 2015 با ایران، حتی اگر این توافق اصلاح شود، تصمیمی اشتباه است. اگرچه او در مورد "جامعه بین المللی" صحبت می کرد اما منظور او به وضوح ایالات متحده و رئیس جمهور جدید، جو بایدن بود.
درس هایی که جو بایدن باید از دونالد ترامپ بگیرد
ایران مربوط به اظهارات ناشی از ادعای اسناد به دست آمده توسط اسرائیل از یک بایگانی هسته ای است که جزئیات برنامه ادعایی تسلیحات هسته ای ایران را قبل از سال 2003 توضح می دهد. آژانس بین المللی انرژی اتمی در حال تحقیق در مورد سایت های ادعایی فاش شده است اما تاکنون هیچ مدرکی از یک برنامه فعال سلاح هسته ای به دست نیامده است. آخرین اعتراض به بازگشت بایدن به برجام این است که این توافق فشار
رایزنی وزیر خارجه آمریکا با اسرائیل، آلمان و انگلیس
بازگشت آمریکا به توافق هسته ای با ایران گفت که اسرائیل گزینه های تهاجمی جدیدی را برای حمله به ایران در سال جاری میلادی تدارک دیده است. ژنرال آویو کوخاوی تاکید کرد که بازگشت به برجام، هم از نظر عملیاتی و هم از نظر راهبردی بد خواهد بود و به تشدید رقابت تسلیحات هسته ای در منطقه منجر خواهد شد . آنتونی بلینکن در کنفرانس خبری خود گفت، در صورتی که ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق
چرایی مطالبه ایرانی برای بمب اتم!
جایی که وزیر خارج فرانسه، شرط بازگشت آمریکا به برجام را احیای تعهدات برجامی ایران دانسته است. گزینه های هسته ای ایران با این اوصاف، هرچند پنجره دیپلماسی هنوز باز است و شاید تغییری در رویکرد دولت باید حاصل شود، سوال مهم این است که چرخه مذاکراتی میان ایران و غرب بر سر پرونده هسته ای ایران به صورت عام و برجام به صورت خاص، تا چه زمانی قرار است ادامه پیدا کند؟ تا چه زمانی سیاست
تل آویو، ریاض و سودای تغییر موازنه قدرت موشکی بر روی میز مذاکره
/> با درک این شرایط می توان نگرانی عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی با همراهی امارات را از احتمال بازگشت آمریکا به برجام درک کرد. در حقیقت ریاض و تل آویو در دوران ترامپ انتظار داشتند تا با فشار گسترده واشنگتن به تهران و تسلیم ایران بتوانند در میز مذاکرات فرابرجامی به آنچه در میدان نبرد هم نمی توانستند به آن دست یابند، دسترسی پیدا کنند. دولت ترامپ هم در طول 4 سال گذشته بارها و بارها
تل آویو اجازه دسترسی ایران به تسلیحات هسته ای را نخواهد داد
اسرائیل گزارش داد که نتانیاهو در اظهارنظر پیرامون گفته های کوخاوی علیه ایران مدعی شد هر کشوری که تهدید به نابودی اسرائیل کند، به تسلیحات برای اجرای آن دست نخواهد یافت . وی همچنین گفت که در گام ها و دستوراتش به تمام مقامات امنیتی [اسرائیل] این نکته بیان شده که بازگشت به توافق کنونی [برجام] یک اشتباه است . نتانیاهو در ادامه ادعاهای واهی خود افزود که ایران از پولی که دریافت می
واکنش نتانیاهو به تعلیق فروش اف 35 به امارات / تکرار ادعاهای بی اساس علیه برجام
سخنانی ادعایی گفت: امیدواریم آمریکا هرگز به توافق هسته ای با ایران بازنگردد، زیرا اشتباهی آشکار است. ایران از برداشته شدن تحریم ها برای اشغال کشور های منطقه و فعالیت نظامی استفاده کرد و این تهدیدی برای موجودیت ماست! یوسف العتیبه سفیر امارات در آمریکا نیز در این خصوص اعلام کرد که ابوظبی انتظار دارد دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن سیاست های فعلی واشنگتن را مورد بازبینی قرار دهد.
توقف موقت فروش سلاح به عربستان و امارات توسط دولت بایدن
شود، کنار بگذارند. در واقع اروپا و آمریکا به دنبال آن هستند که برنامه موشکی و فعالیت های منطقه ای ایران را پیش شرط بازگشت واشنگتن به برجام قرار دهند؛ حال آنکه تهران می گوید ما یک بار برای همیشه درباره برجام مذاکره کرده ایم و بازگشت آمریکا به این توافق باید بی قید و شرط انجام شود. آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده بامداد پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مقابل دوربین رسانه ها
آمریکا وظیفه دارد که به برجام برگردد/ امید دولت جدید آمریکا برای بازگشت ایران به توافق عملی نخواهد شد
از برجام خارج شود بلکه کسانی که به این توافق متعهد بودند را تحریم کند و تحت فشار قرار دهد و شرکت ها و بانک های مختلف ترکیه را نیز به همین دلیل تحریم کرد. وی اقدامات آمریکا را نمونه بارز قانون شکنی دانست و گفت: اقداماتی که ایران انجام داده بر اساس توافقات برجام و برای جبران اقدامات طرف آمریکایی بوده است و به معنی تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای نیست. ما از نظر اعتقادی و از نظر
خاورمیانه از دریچه نگاه بلینکن
گوید: ما به برجام باز می گردیم اما از موضع قدرت. بازگشت به توافق و لغو تحریم های ایران بدون اجرای تعهدات هسته ای ایران صورت نمی گیرد. وزیر خارجه آمریکا همچنین تأکید می کند: بازگشت آمریکا به برجام، به معنای پذیرش نقش منطقه ای ایران و یا فعالیت های موشکی این کشور نیست. اما مقابله با ایران در این پرونده ها، با روش هایی متفاوت از دوران ترامپ و از طریق ایجاد اجماع جهانی پیگیری خواهد شد. از سوی دیگر بلینکن معتقد است آمریکا باید با جدیت بیشتری نسبت به وضعیت حقوق بشر در ایران موضع گیری داشته باشد.
وظیفه آمریکا بازگشت به برجام است/ در هر شرایطی روابط خوب با ترکیه ادامه می یابد
، پرداختیم. ما اهمیت زیادی برای شرکت های تجاری ترکیه ای قائل هستیم و امیدواریم که روابط مان در این زمینه گسترده تر شود. وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: به منظور کم کردن مشکلات و رنج های ملت سوریه به گفت وگوهای آستانه ادامه می دهیم و گفت وگوها اکنون جای جنگ در این کشور را گرفته است. وی در ادامه خاطرنشان کرد: به منظور گسترش همکاری ها در منطقه نشستی سه جانبه میان ایران، ترکیه و
باید به دنبال راهی برای بازگشت به برجام باشیم
ادامه داد: ما باید به دنبال راهی برای بازگشت به برجام باشیم. هدفی که ترامپ به دنبالش بود محقق نشد. ترامپ می خواست با فشار حداکثری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری کند. نتیجه تصمیم او این بوده که ایران فاصله زیادی با سلاح هسته ای ندارد.
روایت متفاوت واشنگتن و تل آویو درباره رایزنی بلینکن و اشکنازی
میان ایالات متحده و اسرائیل تأکید کردند و تأیید کردند که دو کشور در زمینه چالش های پیش رو با یکدیگر همکاری نزدیکی داشته باشند . بلینکن بامداد امروز (پنجشنبه) در اولین کنفرانس خبری خود در حالی از تمایل آمریکا برای بازگشت به برجام سخن به میان آورد که جمهوری اسلامی ایران را به نقض تعهدات برجامی متهم کرد و برای بازگشت دولت بایدن به این توافق هسته ای شرط گذاری کرد. وی در این خصوص
تهدید نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران عملی نیست
بر اساس گزارش اسپوتنیک, آویو کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در سخنانی در مؤسسه مطالعات امنیت ملی این رژیم ، برنامه جامع اقدام مشترک، برجام را توافقی توصیف کرد که خواه از نگاه راهبردی و خواه در سطح عملیاتی برای تل آویو پذیرفتنی نیست. کوهاوی مدعی شد: اگر توافق هسته ای سال 2015 موفقیت آمیز باشد ایران دست آخر به سوی دستیابی به بمب هسته ای پیش می رود، زیرا در این توافق
رئیس ستاد ارتش اسرائیل خطاب به دولت بایدن: دستور آماده سازی طرح حمله احتمالی به ایران را داده ام
فکرشهر: رییس ستاد ارتش اسرائیل به دولت بایدن نسبت به بازگشن برجام هشدار داد و گفت که او به نیروهایش دستور داده است که امادگی ها برای حمله احتمالی به ایران در سال جاری را افزایش دهند. به گزارش فکرشهر از انتخاب، اظهارات آویو کوخاوی درحالی بیان شده است که تل اویو سعی در تحت فشار قراردادن دولت بایدن پیش از اعلام موضع رسمی آمریکا درمورد برجام، دارد. کوخاوی، رییس ستاد ارتش اسرائیل
فرمانده ارتش اسرائیل: خود را برای حمله احتمالی به ایران آماده کرده ایم
/> ژنرال امیر کوخاوی، رییس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، در هشداری تلویحی به آمریکا هرگونه بازگشت احتمالی به توافق هسته ای با ایران (برجام) را یک اشتباه خوانده و از دستور خود مبنی بر تدارک چند برنامه عملیاتی نظامی دیگر در قبال ایران خبر داده است. ژنرال امیر کوخاوی گفت: بازگشت به توافق هسته ای سال 2015 یا حتی توافقی مشابه که از جنبه های مختلف بهبود یافته باشد از نقطه نظر عملیاتی و استراتژیک
3 چالش مهم بایدن برای بازگشت به برجام
ها و لابی های صهیونیستی با انتخاب هایی مثل رابرت مالی برای نمایندگی آمریکا در امور ایران مخالفت کردند. حالا هم که مقامات نظامی صهیونیست ها به صراحت گفته اند در صورت احیای برجام نقشه حمله به ایران را روی میز خواهند گذاشت و همین حالا هم در حال بررسی این طرح هستند. آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل به دولت بایدن نسبت به بازگشت به برجام هشدار داد و گفت که او به نیروهایش دستور
انتقال تجهیزات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به بلندی های جولان
اسرائیل در سخنانی خصمانه به لبنانی ها و ساکنان غزه هشدار داد تا در صورت وقوع جنگ، خانه های خود را ترک کنند؛ چرا که قرار است هزاران موشک به سوی آن ها از سو اسرائیل شلیک شود. او همچنین در با اعلام هشدار به دولت جو بایدن در خصوص احتمال بازگشت آمریکا به توافق هسته ای با ایران موسوم برجام با تکرار گزافه گویی های سابق خود مدعی شد: اسرائیل برنامه های تازه دیگری را برای حمله به ایران در سال جاری
هشدار اسرائیل به آمریکا در بازگشت به برجام
توافق هسته ای "از نظر فنی و استراتژیک" تصمیم بدی خواهد بود. وی گفت که اجازه دادن به ایران برای ادامه برنامه هسته ای خود "تهدید غیرقابل قبول" برای اسرائیل ایجاد می کند و "منجر به گسترش سلاح های هسته ای در سراسر منطقه می شود". آویو کوخاوی هشدار داد که ارتش اسرائیل آماده حمله در صورت حمله ایران است. وی گفت: من به ارتش دستور داده ام که علاوه بر برنامه های موجود، تعدادی برنامه عملیاتی نیز تهیه کند. ایران ادعا می کند که برنامه خود منحصراً برای اهداف صلح آمیز تولید بوده و سلاح هسته ای را انکار می کند. ...
رایزنی درباره ایران و برجام در نخستین گفتگوی تلفنی بایدن با پوتین
به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم ، بر اساس روایتی که کاخ کرملین از گفتگوی روز سه شنبه ولادیمیر پوتین و بایدن ارائه داده، به موضوع توافق هسته ای ایران و غرب موسوم به برجام هم اشاره شده است. رئیسان جمهوری ایالات متحده و روسیه در شرایطی درباره سرنوشت و آینده برجام گفتگو کرده اند که دانلد ترامپ از آن خارج شد و بایدن با وعده بازگشت به برجام پا به کاخ سفید گذاشت. رئیس جمهوری آمریکا در
منتظر اقدام عملی بایدن هستیم/توپ در زمین آمریکاست
داشته باشد. روانچی گفت: آمریکا با خروج از برجام توافق هسته ای با ایران را نقض کرده و بنابراین این واشنگتن است که باید قدم اول را بردارد و به تعهدات برجامی خود بازگردد... کلمات کافی نیستند و ما باید اقدامات ایالات متحده را ببینیم. مجید تخت روانچی در ادامه تاکید کرد ایران آماده مذاکره با آمریکا بر سر تبادل و استرداد زندانیان دو طرف است. سفیر ایران در سازمان ملل
برای حمله احتمالی به ایران در حال آماده سازی هستیم
شد: نیروهای محور شیعی در داخل سوریه به دلیل حملات مداوم ما با باقی موسسات نظامی در موقعیت گیری شان کند شده اند اما موقعیت گیری تمام نشده از این رو فعالیت های ما ادامه می یابند و نبرد در دل جنگ ها ادامه می یابد. کوخاوی با متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای گفت: من به ارتش اسرائیل دستور داده ام که علاوه بر نقشه های عملیاتی ای که تدارک دیده اند، چند نقشه عملیاتی دیگر نیز