ادامه دار بودن پیک سوم کرونا در گلستان/بیش از 400 نفر بستری هستند
سایر منابع:
سایر خبرها
افزایش بستری شدگان کرونا در مازندران؛ چه باید کرد؟!
که در بدترین شرایط از موج سوم شان، بروز بیماران بستری در این دو استان کمتر از 5 مورد به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت بوده است (2). از ابتدای اپیدمی کرونا در اسفند سال 1398 تا پایان دیماه 1399، در این استان 53688 بیمار قطعی کووید-19 بستری شده (47042 بیمار در شهرهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مازندران و 6646 بیمار در شهرهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بابل)، و تعداد 2588 بیمار قطعی
تاثیر عصاره سیاه دانه بر کاهش وزن و کنترل دیابت
سایر درمان های ترکیبی سبب تغییر در غلظت این هورمون ها می شود و می تواند در کنترل دیابت موثر باشد. با توجه به نقشی که هورمون های لپتین و آدیپونکتین در بروز دیابت دارند، پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با انجام مطالعه ای اثر عصاره روغنی سیاه دانه را بر روی غلظت هورمون های لپتین و آدیپونکتین افراد مبتلا به دیابت نوع دو بررسی کردند. سمیه حسین پور نیازی و سعید هادی
مصدوم شدن 5 نفر در 2 سانحه رانندگی در گتوند
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، عارف اصل شرهانی رئیس روابط عمومی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به وقوع سوانح رانندگی در گتوند گفت: گزارش برخورد یک دستگاه تریلی با سواری پراید در ساعت 13 و 17 دقیقه در صالح شهر به مرکز اورژانس 115 اطلاع رسانی شد. او با بیان اینکه 4 نفر در این حادثه مصدوم شدند، افزود: در ساعت 13 و 20 دقیقه نیز گزارش وقوع
روزانه 80 بیمار کرونایی در آذربایجان شرقی بستری می شوند
روزبه رجایی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آمار رو به کاهش بیماران کرونایی در استان از 2 ماه پیش آغاز شده و از 2 هفته قبل، روند ثابتی را به خود گرفته است. وی افزود: در 2 ماه گذشته آمار موارد جدید، فوتی ها و بستری های کووید19 روند ثابتی را به خود گرفته است. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز عادی انگاری شرایط را تهدیدی بزرگ برای برگشتن به اوج بیماری، عنوان کرد و
کارشناسان سلامت هشدار دادند کشوردرلبه پرتگاه موج چهارم کرونا
را داشتیم. اگر رعایت نکنیم، موج چهارم بیماری شکل می گیرد و دوباره محدودیت ها در اواخر اسفند و تعطیلات عید نوروز برمی گردد. خطر شیوع موج چهارم کرونا با عادی انگاری شرایط اگر روند عادی انگاری به این بیماری ادامه یابد، مطمئن باشید موج چهارم بیماری در راه خواهد بود. اینها بخشی از گفته های مسعود یونسیان، اپیدمیولوژیست دانشگاه علوم پزشکی تهران است که ضمن هشدار نسبت به احتمال شیوع موج چهارم
وضعیت شکننده گلستان در ابتلا به کرونا، افزایش بستری های کرونایی
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گلستان ، دکتر عبدالرضا فاضل گفت گفت: هم اکنون 396بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان بستری هستند که نسبت به شبانه روز گذشته 6نفر بیشتر شد. وی افزود: از این تعداد 87بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و 35نفر از آنان با دستگاه تنفسی ونتیلاتور به حیات ادامه حیات می دهند. وی گفت: سه نفر نیز به علت کرونا در شبانه روز گذشته جان خود را از دست دادند. او با اشاره به شکننده بودن وضع گلستان و احتمال شیوع موج چهارم از هم استانیها خواست برای پیشگیری از ابتلا به کرونا دستوالعملهای بهداشتی را جدی بگیرند و از دورهمی و مهمانی پرهیز کنند. ...
برداشت روزانه 20 هزار شاخه نرگس در قطب گردشگری گل نرگس کشور
آینده سطح زیر گشت گل نرگس در این مزرعه به یکصدوپنجاه هزار مترمربع برسد. وی افزود : برداشت گل نرگس از این مزرعه به طور میانگین 20 هزار شاخه در روز میباشد که تقریبا دو سوم این محصول از سهم صادرات برخورداراست. کبری انصاری در پایان تاکید کرد : این مزرعه علاوه بر اشتغالزایی و ارزآوری برای کشور در جذب گردشگر نیز موفق بوده است که همه ساله از نقاط مختلف کشور و بعضا از خارج از کشور گردشگر و توریست جذب کرده است که این موضوع باعث درخشیدن استان گلستان و شهرستان آزادشهر شده است. گلستان ...
سیر تا پیاز کرونا در بوشهر؛ از 17 روز بدون فوتی در دی تا اوج بیماری در مهر
در دی ، 17 روز بدون فوتی داشتیم و 15 مورد فوتی در این ماه ثبت شد که نسبت به جمعیت استان عدد قابل قبولی است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: با توجه به ثابت بودن تعداد افراد بستری در یک بازه زمانی در مهر و آبان، در آذر و دی روند کاهشی خوبی داشتیم و اکنون در وضعیت ثابت، اما کند هستیم. سالمندان بیشترین قربانیان کرونا کشمیری در خصوص کمترین و بیشترین موارد فوتی
عرضه روغن خوراکی در 130 نقطه گرگان/75 درصد تعهد صادرات محقق شد
تبصره 18 هم تاکنون از 721 میلیارد تومان مصوبه 227 میلیارد تومان پرداخت شده و جایگاه پانزدهم را در کشور داریم. رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت در خصوص توزیع تخم مرغ هم گفت: 50 تن تخم مرغ مردمی و 14 تن تخم مرغ سهمیه روزانه بخش صنف و صنعت در استان گلستان بوده که توسط تولیدکنندگان استان تامین و با قیمت مصوب به دست مصرف کنندگان می رسد. وی گفت: در حال حاضر مشکل تخم مرغ در بخش توزیع و
سونامی کرونا دوباره در راه مشهد
حتی در بررسی اجمالی روند ابتلای روزانه به کرونا به وضوح مشهود است. براساس آمار اعلامی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سوم بهمن ماه تاکنون شمار بستری های جدید در بیمارستان های زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد جهشی معنادار داشته و از 72 نفر بستری روزانه به 97 نفر افزایش یافته است و با توجه به تداوم این شرایط، سه رقمی شدن این آمار پس از 20 روز چندان دور از ذهن نیست. همچنین این تغییر وضعیت در
غربالگری سرطان 893 هزار نفر در استان کرمانشاه
قلم | qalamna.ir : سارا شاه آبادی با بیان اینکه هر ساله یک سوم سرطان ها با تشخیص زودهنگام قابل درمان است گفت : تلاش ما اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در ارتباط با راه های پیشگیری از سرطان است و از رسانه ها انتظار همکاری بیشتری داریم. وی با بیان اینکه طرح غربالگری سرطان های پستان، دهانه رحم و روده بزرگ به عنوان سرطان های شایع از سال 95 در پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت
معاون وزیر: تولیدات فناورانه در حوزه سلامت حمایت می شود
دانشگاهی از جمله مطالبات ما از وزارت متبوع است چرا که در این زمینه وضعیت دانشگاه علوم پزشکی کردستان نسبت به دانشگاه های علوم پزشکی استان های همجوار قابل قیاس نیست . وی در ادامه با بیان اینکه ارتقای سطح آموزش منجر به گسترش و توسعه پژوهش خواهد شد تحقق این امر را مستلزم ایجاد زیرساخت های آموزشی اعلام کرد.
883 مرگ ناشی ویروس کرونا در استان سمنان ثبت شد
موج سوم این بیماری را به خوبی کنترل کردیم ، افزود: تعداد بستری ها به چهار نفر در روز رسیده بود و کمتر از 30تن با علائم مشکوک کرونا مراجعه می کردند. رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: از هفته گذشته افزایش نسبی در جمعیت تحت پوشش شاهد هستیم و در شبانه روز 10 تن بستری می شوند. وی تشخیص روزانه موارد مثبت را در مدت کنترل موج سوم 15 نفر در روز اعلام کرد که در حال حاضر میانگین به 35
افزایش تعداد بستری کرونایی در هفته اخیر/ ارتقای رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مساجد قم
رتبه بیست و نهم و از نظر جانباختگان کرونایی در رتبه بیست و یکم قرار دارد. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین تصریح کرد: آمار هفته اخیر در استان بیانگر آن است که با وجود کاهش تعداد پذیرش اورژانس در هفته اخیر نسبت به هفته قبل از آن، تعداد بستری شدگان کرونایی از عدد 70 به عدد 77 رسیده و افزایشی بوده است. محبی درباره آمار جانباختگان کرونایی در قم در هفته اخیر نیز گفت: این
فوت 234 نفر بر اثر کرونا در شرق استان سمنان/تاکید بر رعایت کلمل پروتکل های بهداشتی
. وی ادامه داد: تاکنون 19 هزار نفر تست آزمایشگاهی کرونا انجام شده است که 6680 تست مثبت بوده و تا دیشب در استان سمنان 883 مورد مرگ ثبت شده کرونا داشته ایم که 234 نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بوده است. چمن با اشاره به اینکه موج کرونا خوب کنترل شده گفت: از دو هفته قبل تاکنون افزایش نسبی مبتلایان را شاهد هستیم که بستری به 10 نفر رسیده و مثبت روزانه نیز به 35 نفر رسیده که تاکید داریم
در شهر
آمار مسافران روزانه مترو به یک میلیون نفر رسید مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: آمار مسافران مترو در پایتخت روزانه به یک میلیون نفر رسیده است که نسبت به ماه قبل بیش از 5 درصد بیشتر شده است. فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در گفت وگو با فارس، افزود: قطارهای مترو با همان تعداد قبل و با همه ظرفیت به کارگیری شده و از شهروندان خواستاریم که رعایت فاصله اجتماعی را با
عادی انگاری مردم پس از رسیدن به وضعیت آبی نگران کننده است
داریم و به نسبت ماه های قبل که بالای 30 نفر بود به یک سوم رسیده، اما این کاهش آمار ها نباید گول زننده باشد، زیرا آمار 5 نفره سرپایی به 30 نفر رسیده است. دکتر خداشاهی با بیان اینکه همیشه 10 تا 14 روز پس از افزایش آمار سرپایی رشد 20 تا 40 درصدی آمار بستری عفونی کووید را داشته ایم، خاطرنشان کرد: هم اکنون نگرانی ها بابت موج چهارم بحران کرونا بوده و با توجه به اینکه در فصل زمستان هستیم و
9 میلیون ماسک مازاد در قم دپو شد/درخواست تولیدکنندگان برای صادرات ماسک
این امر صورت گیرد. در ادامه این نشست، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز استان قم را جزو سه استان برتر کشور در تولید ماسک معرفی کرد و گفت: مدتی است درخواست صدور مجوّز صادرات برای مازاد تولید ماسک در استان مطرح شده، اما این مجوزها همچنان صادر نشده است. مهرداد غضنفری افزود: باید گفت در حال حاضر، توپ در زمین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و دانشگاه علوم پزشکی استان
اولین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان گلستان افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ آئین افتتاح اولین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان گلستان هم زمان با سراسر کشور و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت مجازی برگزار شد. سید مهدی حسینی مدیرکل بهزیستی گلستان در این مراسم گفت: این مرکز با استفاده از علاقه و توانایی فرد نسبت به مهارت آموزی آنان در کنار مراحل درمانی اقدام می کند که این امر موجب ترویج کارآفرینی فردی با اتکا به
از راه اندازی اولین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان تا اعمال خاموشی در صورت افزایش مصرف برق
پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما برخی از اخبار مهم استان را در قالب یک بسته خبری منتشر می کند. در ادامه بخوانید ** مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان از اعمال خاموشی در صورت افزایش بار مصرفی برق در استان خبرداد و گفت: جدول زمانبندی خاموشی های احتمالی اطلاع رسانی شده است. *** مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی گلستان از مسمومیت چهار نفر با مصرف الکل
بیمارستان خیری مروست دهه فجر کلنگ زنی می شود
...، 800 تخت به ظرفیت تخت های استان اضافه می شود. نوری شادکام ادامه داد: میانیگن تخت بیمارستانی در استان سه تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت است در حالی که این آمار در کشور یک هشتم تخت نسبت به جمعیت است و با بهره برداری از طرح های جدید این عدد در استان به چهار تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت می رسد. مراسم امضای تفاهمنامه ساخت بیمارستان خیری شهر مروست شهرستان خاتم با حضور استاندار یزد، نماینده بزرگترین حوزه ی انتخابیه یزد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد و جمعی از مسئولان در محل استانداری یزد امضا شد. انتهای پیام ...
کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان در کشور به یک سوم
به گزارش بولتن نیوز ، دکتر محمداسماعیل اکبری رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه حدود 200 نوع سرطان در جهان ثبت شده است، عنوان کرد: با این حال شایع ترین سرطان ها 10 مورد است که در کشور ما و سایر کشورها گزارش می شود. این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به شاخص مهم نشان دهنده پیشرفت کشورها در زمینه درمان سرطان یعنی شاخص "نسبت مرگ به بروز سرطان
رتبه 29 قم در آمار بستری شدگان کرونایی
کرونایی در بیمارستان های استان داریم که حدود 6 نفر از آنان بدحال هستند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین به آمار جانباختگان کرونایی در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: متوسط روزانه فوتی های کووید19 در استان قم و در هفته اخیر بین صفر تا یک نفر بوده است. قدیر ادامه داد: آمار بستری شدگان کرونایی استان در صد هزار نفر جمعیت، در انتهای جدول کشور یعنی در رتبه سی و یکم بود، اما فعلا استان قم
893 هزار نفر از جمعیت کرمانشاه غربالگری سرطان شدند
سپهرغرب، گروه خبر: مدیر گروه بیماری های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون 893 هزار نفر از جمعیت استان غربالگری سرطان شده اند، گفت: خوشبختانه بیش از یک سوم سرطان ها قابل پیشگیری و یک سوم دیگر نیز با تشخیص زودهنگام قابل درمان است. سارا شاه آبادی با اشاره به اینکه هر ساله یکم تا هفتم بهمن ماه به عنوان هفته پویش ملی مبارزه با سرطان نام گذاری شده است، اظهار کرد: این
عادی انگاری شرایط کرونایی در آذربایجان شرقی ممنوع
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،دکتر رجایی معاون درمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریزدر خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس منحوس کرونا در استان گفت:آمار مبتلایان به این بیماری در آذربایجان شرقی به سطح ثابتی رسیده است و هم اکنون 425 نفر در بیمارسان های استان بستری هستند. اوافزود:به طور متوسط روزانه 70 تا 80 مبتلای به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری می شوند. انتهای پیام/
اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت نارنجی و زرد / چهارشنبه 8 بهمن 99
هرمزگان بستری هستند که حال 10 نفر از آنها بسیار وخیم گزارش شده است و در نتیجه بی توجهی برخی از شهروندان به پروتکل های بهداشتی، در هفته های اخیر شاهد افزایش شمار مبتلایان بودیم و بسیار نگران اوج گیری دوباره کووید 19 در استان هستیم. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در ادامه از قرنطینه کامل سه روستا در غرب استان در شهرستان های بندرلنگه و پارسیان به دلیل افزایش موارد مثبت کرونا در
مراجعه مردم به مراکز درمانی کرونا در اصفهان افزایش یافت
، جلوی افزایش آمار کرونا گرفته شود. بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تا روز هشتم بهمن 380 بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که 67 نفر آنها بدحال و در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند. تعداد کل موارد مرگ و میر در این تاریخ 13 نفر اعلام شد که ابتلای پنج نفر آنها به کرونا، قطعی است. همچنین تعداد موارد مثبت ابتلا از یکهزار و 97
پیگیری مجوز راه اندازی آموزشکده دامپزشکی در دانشگاه گنبدکاووس/ توزیع بسته موادغذایی بین نیازمندان گنبدی
ادامه داد: خوشبختانه دانشگاه گنبدکاووس به عنوان یک دانشگاه دولتی در شرق گلستان توانست زیرساخت های مناسب برای فعالیت های مختلف دانشگاه در فضای مجازی را فراهم کرده و بدون هیچ مشکلی دو ترم دانشگاه از این طریق طی شده و بنا داریم بعد از رفع بیماری از ظرفیت ایجاد شده در فضای مجازی برای برخی از دروس نظری استفاده کنیم. طهماسبی گفت: امسال چاپ مقالات این دانشگاه در حوزه علمی، پژوهشی نسبت به سال گذشته