رهبری حجت را بر خودروسازان تمام کردند
سایر منابع:
سایر خبرها
قادری: دولتی که در صنعت خودرو ذی نفع باشد حامی مردم نمی شود/ علت جلوگیری از واردات خودرو چیست؟
گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، موج انتقادات نسبت به خودروسازان سال هاست بالا گرفته، موجی که ناشی از افت کیفیت و افزایش قیمت هایی است که با قیمت خودرو های روز دنیا و با استاندارد های بین المللی بسیار متفاوت است مردم را نسبت به عملکرد خودروسازان که تحت عنوان حمایت از تولید ملی، ملت را تحت فشار قرار داده اند بسیار معترض کرده است. صدای اعتراض مردم به قدری بلند شده که انتقادات تند رهبر انقلاب را نیز
خودرو های داخلی هم مشمول مالیات شدند!
بر اساس قانون جدید ارزش افزوده که از نیمه دی ماه اجرایی شده است، خودروهای تولید داخل نیز مشمول عوارض جدیدی به نام مالیات سبز شده اند. *** ماجرای مالیات جدید در فروش خودروسازان چیست؟ به گزارش صنایع ، بر اساس قانون جدید مالیات ارزش افزوده، مالیات و عوارض شماره گذاری خودروها براساس رتبه بندی انرژی که به تایید سازمان ملی استاندارد ایران رسیده مشمول مالیات و عوارض سبز شده است
رئیس پلیس راهور درباره حادثه بهبهان عامیانه حرف زده؛ خودروهای ما ارابه مرگ نیست!
به گزارش تحریریه ، پس از حادثه بهبهان رئیس پلیس راهور انتظامی به شدت به خودروسازان تاخت و با اشاره به اینکه ایربگ خودروها در حادثه تصادف بهبهان باز نشد گفت: چرا ارابه مرگ تولید می کنید. حالا امیرحسن کاکایی استاد دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت در یک میزگرد در واکنش به اظهارات رئیس پلیس راهور گفت: سردار هادیان فر از یک عبارت عام در توضیح این حادثه استفاده کرده و گفته، ایربگ هیچ خودرو
◄ طنز | اظهارات خودروسازان در مورد تصادف زنجیره ای بهبهان
حدود یک ماه پیش (دوشنبه 20 دی ماه 1400) برخورد 60 دستگاه خودرو در جاده بهبهان پنج کشته و 41 مصدوم برجای گذاشت. به گزارش تین نیوز، پس از این حادثه، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در حادثه بهبهان ایربگ هیچ یک از خودروها باز نشده است، چرا وزارت صمت کنترل نمی کند چه تولید خودرویی داریم؟ ما گفتیم خودروساز را به مراجع قضایی معرفی و سهم تقصیر را مشخص کنند. پس از
کدام دست ها خودرو را گران می کند؟
کرده است. اینها مهم ترین مسائلی است که بازار خودرو این روزها با آن درگیر است و در گزارش پیش رو مورد تحلیل قرار گرفته اند. پرده اول: مقصر تولید خودرو های بی کیفیت کیست؟ طی چند هفته گذشته با توجه به وقوع سوانح مرگبارجاده ای به خصوص حادثه بهبهان و باز نشدن ایربگ خودروها در تصادفی زنجیره ای، موجی از انتقادات از خودروسازان شکل گرفت. در بارزترین نمونه آن، گلایه رهبر انقلاب از وضعیت
میزگرد با قیمت گذاری دستوری جلوی پرواز صنعت خودروسازی را گرفتند
دسترسی متخصصان مربوطه به عیب یابی درونی (OBD) و واحد کنترل موتور خودرو(ecu) داده نشده تا بتوان با اتصال دیاگ متوجه شد چرا ایربگ ها باز نشده است. نکته جالب اینکه در دفترچه راهنمای مشتری خودرو که سایپا به همراه خودروها می فروشد، به صراحت گفته شده که ایربگ خودرو در حالت خاموش و تصادف زنجیره ای کار نمی کند. متاسفانه برخی مسئولان ما یک عبارت زشت به کار می برند به نام ارابه مرگ ! البته مردم می
وقتی 3هزار خودرو 3میلیون متقاضی دارد خودروساز کیفیت را افزایش نمی دهد
مسئولیتی تمام بیان می کنند که باید ضربه از جاهای خاصی به خودرو وارد شود. وی اضافه کرد: برخی فاکتورهای کیفیت مانند میزان مصرف سوخت و میزان سوخت رسانی یا شتاب بالا بسیار خوب است که در خودروها وجود داشته باشد؛ اما در مقایسه با ضریب ایمنی از اهمیت کمتری برخوردار است. به گفته طلوعی، خودروسازان باید ایمنی راننده و سایر سرنشینان را تامین کنند. بنابراین برای بالا بردن ایمنی باید در
قیمت خودرو
طرح های فروش ایران خودرویی ها حاضر بود اما از 13 دی ماه به بعد غول آبی جاده مخصوص چنانچه بخواهند این خودرو را در طرح های فروش خود عرضه کنند قیمت آن را حول و حوش 235 میلیون و 560 هزار تومان اعلام خواهد کرد. البته باید توجه داشت که قیمت پایه خودرو در مبدا تغییری نکرده است این به آن معناست که خودروسازان ریالی از این افزایش قیمت به حساب خود واریز نمی کنند و تمام آن را باید ذیل 28 و 30 قانون
خودروسازان آلایندگی تولید می کنند؛ عوارض را مصرف کننده می دهد
. رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران گفت: این خودروسازها هستند که باید آلایندگی خودروها را کاهش دهند، چرا باید مردم مصرف کننده ها پول آن را پرداخت کنند؟ مسلما این میزان را روی فاکتور می کشند و از مصرف کننده اخذ می کنند، مردم چه گناهی دارند؟ وی تصریح کرد: مصرف سوخت هر کامیون در دنیا حدود 17 تا 20 لیتر در 100 کیلومتر است. اما تولیدات جدید شرکت های داخلی در بهترین حالت
ممنوعیت واردات موجب تشدید افت کیفی تولید شد
به گزارش اخبار خودرو ،موضوع آزادسازی واردات خودرو با آن که هنوز در حد مصوبه در کمیسیون تلفیق مجلس است اما مورد نقد برخی مدیران، فعالان و حامیان صنعت خودرو داخلی قرار گرفته است. آن ها معتقدند؛ آزادسازی واردات، سهم بالایی از ظرفیت های سربار و جذب نشده خودروسازان خارجی را جذب بازارهای کشور خواهد کرد، درحالی که رویکرد صنعت خودر داخلی، جایگزینی هزینه های سربار با سرمایه گذاری برای اشتغال زایی و تولید
آخرین وضعیت تفحص از خودروسازان در مجلس
با تاکید براینکه خودروسازان با ارائه قطره چکانی خودرو به بازار سعی دارند قیمت ها را بالا نگه دارند، تصریح کرد: متاسفانه درخواست های کاذبی که امروز در بازار ایجاد شده قیمت ها را بالا نگه داشته و از این فرصت هم خودروسازان سو استفاده می کنند هم خودروها را در پارکینگ ها دپو کرده اند و هم افزایش قیمت را شامل محصولات خود کرده اند. نماینده ملکان در مجلس اظهار کرد: پس از نهایی شدن گزارش کمیته تحقیق و تفحص درباره خودروسازان این گزارش در صحن علنی پارلمان قرائت و برای برخورد با متخلفان به قوه قضائیه ارجاع خواهد شد. ...
قطعه ها با نظارت و تایید خودروسازان تحویل می شود
ملت شمشیر را از رو ببندند. این بار وجود موافقان و مخالفان در نهادهای دولتی تصمیم گیر سبب شد موضوع به نفع مردم تمام شود و برخی از مدیران و مسوولان از مواضع خود در حوزه کیفیت خودرو کوتاه نیایند، اما وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمانی پذیرفت کیفیت خودروها پایین است که مدیریت شرکت های خودروساز در حال تغییر بود و نیز توپ بی کیفیتی نیز در زمین قطعه سازان رها شد. سیدرضا فاطمی امین در مجلس شورای اسلامی عنوان
جزئیات تصویب واردات 50 هزار خودرو
/> وی افزود: اینطور نیست کسانی که پیگیر واردات خودرو هستند به دنبال این باشند که صنعت خودروی ما آسیب ببیند بلکه میزان و نوع خودروهای تولیدی ما در داخل کفایت نیاز مردم را در کشور نمی کند. نیاز سالیانه در کشور 1 میلیون و 500 هزار دستگاه است در حالی که تولید داخلی در بهترین حالت به یک میلیون دستگاه نمی رسد. یعنی سالیانه 500 هزار دستگاه خودرو کسری داریم، این به غیر از خودروهای فرسوده است که تعداد آنها
نماینده مجلس : دولت دست از سر خودرو سازان بردارد تا کاملا خصوصی شوند
نماینده مجلس به خودروسازان/ مردم با زاویه مناسب تصادف کنند / خودروسازی تبدیل به چالشی برای نظام شده است در حال حاضر دولت در هر دو شرکت ایران خودرو و سایپا زیر 20 درصد سهام دارد و آن طور که رحمانی می گفت قرار بود کل آن واگذار شود، اما این مسئله از آن زمان تاکنون پشت گوش انداخته شده که پیامدهای زیادی برای بازار خودرو داشته است. از طرفی وزیر امور اقتصادی و دارایی هم اخیراً
دولت ادعا می کند 6 درصد از سهام خودروسازان را در اختیار دارد، اما این عدد خیلی بیشتر است
شعار سال: لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره علت به سرانجام نرسیدن خصوصی سازی دو خودروساز کشور گفت: دولت دستش را از سر خودرو سازان بردارد و این حوزه کاملا خصوصی شود. بعد از ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 در سال 84 قرار شد تا دولت از بنگاه داری خارج شود و تنها 20 درصد از سهام شرکت های خودروساز را در اختیار داشته باشد، بر همین اساس 14 درصد از سهام ایران خودرو و 17.31 درصد
امام جمعه میانه: لزوم حمایت دولت و مجلس از کارگران/ مردم از صنعت خودروسازی ناراضی هستند
اقتصادی کارها را به راحتی جلو ببرند. رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میانه با تاکید بر اینکه از صنعت خودروسازی مردم ناراضی هستند و حضرت آقا هم فرمودند که این اعتراض به حق است عنوان کرد: چون واردات خودرو به کشور کم بوده و رقابتی عملا وجود ندارد از طرفی در بازار خودرو نیز بر حسب جمعیت تقاضا زیاد بوده ولی عرضه کم است و متاسفاته قیمت را هم خود خودروسازان برای خودروهای بی کیفیت شان تعیین می
تحول صنعت خودروی کشور با اجرای کدام مدل خودروسازی محقق می شود؟
خودروسازان، قطعه سازان و بخش خصوصی با موضوع پیاده سازی مدل جدید خودروسازی در کشور با هدف ایجاد تحول در این صنعت اظهار داشت: به دلیل مشکلات ناشی از کیفیت پایین، قیمت بالا و خدمات ضعیف پس از فروش، عدم رضایت عمومی مردم ناشی از شرایط موجود کاملا مشهود و محسوس است. همچنین انحصار حاکم بر صنعت خوروی کشور از سوی چند شرکت محدود دولتی و خصوصی، صنعت خودروی کشور را تضعیف کرده است. وی در خصوص بحث کیفیت خودرو
مقصران پنهان خودروهای بی کیفیت
در پی بروز حادثه بهبهان و اعتراض مقام معظم رهبری مبنی بر عدم کیفیت خودروها و نارضایتی مردم از این موضوع، دوربین ها روی قطعه سازان زوم کرده اند، اما در این میان، کسی از مقصران پنهان بی کیفیتی خودروها سخنی بر زبان نمی آورد. به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، روز پنجم دی ماه وزیر صمت، فاطمی امین ، در مجلس حضور یافت و در پاسخ به نماینده مردم بناب در مجلس شواری اسلامی، محمد باقری بناب ، در
راهکار بنیادین سایپا برای افزایش کیفیت خودروها
که بتوان آن ها را در تیراژ بالا به مردم عرضه کرد. به گفته مدیرعامل گروه سایپا حسن این رویه این است که زنجیره تامین از انجام هزینه های اضافی بر صنعت قطعه سازی ممانعت می کند؛ در این صورت تولید پیوسته بوده و موجب ارتقای کیفیت خواهد شد. این رویه در تمام دنیا اجرایی شده و شرکت های خودروسازی کشور به خصوص ایران خودرو و سایپا نیز باید بدین سمت حرکت کنند. تیموری با بیان این
وضعیت بازار خودرو پس از توافق وین / قیمت این خودروها کاهش می یابد
واردات خودرو چراغ سبز نشان داده است؛ به گفته سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1401 مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با پیشنهاد واردات 50هزار دستگاه خودروی سواری و 10هزار دستگاه ماشین آلات سنگین به کشور در سال آینده موافقت کردند. امیرحسین کاکایی، کارشناس صنعت خودرو در پاسخ به این پرسش که واردات 50 هزار دستگاه خودرو چه تاثیری بر شرایط اقتصادی خواهد گذاشت؛ گفت: واردات خودرو بر
درست است خودروسازی دولتی خوب عمل نکرده ولی آدرس غلط ندهید
نگاهی از درون میدان" در مورد استراتژی تحریم خودرو در دوران اوباما می گوید: "ما در حالی که شدیدترین تحریم ها را علیه صنعت خودرو اعمال کردیم مسیر واردات خودرو را باز گذاشتیم و با استفاده از منابع ارزی خود ایرانی ها تعداد زیادی خودروی لوکس وارد کشور شد. با این تاکتیک هم منابع محدود ارزی را از دست دادند، هم از منابع خودشان علیه خودشان استفاده کردیم و هم موجی از نارضایتی در جوانانی ایجاد
چرا دلار ارزان می شود، ولی خودرو نه؟
گرفته اند و انتشار گزارش هایی از دپوی خودروها در پارکینگ های مختلف نیز در بازار به گوش می رسد. البته خودروسازان می گویند این دسته از خودروها عمدتا ناقص هستند و به دلیل کمبود قطعات نمی توانند روانه بازار شوند. درجدیدترین واکنش ها به وضعیت بحرانی صنعت خودرو، وزیر صمت از تهیه سند راهبردی برای صنعت خودرو خبر داده است؛ سندی که احتمالا با تاکید بر سرمایه گذاری جدید در دو خودروساز بزرگ ایران نوشته خواهد
آیا دولت پای خود را از ایران خودرو و سایپا بیرون می گذارد؟
فرارو- سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که دولت نباید بنگاهداری کند، گفت که سهام دولت در دو شرکت سایپا و ایران خودرو به صورت بلوکی واگذار می شود. این درحالی است که خصوصی سازی خودروسازان امتیازات مثبت بسیاری برای شرکت های جاده مخصوص دارد، بر این اساس، خروج دولت از شرکت های خودروسازی می تواند راه را برای حضور پررنگ تر شرکت های خارجی در صنعت خودروی کشور باز کند. به
اشتباه خودروسازی را در صنعت لوازم خانگی تکرار نکنیم فضای امن انحصار روی روان مصرف کننده
خودروسازان داخلی و خارجی را شاهد باشیم، از تولیدکنندگان خودرو در کشور حمایت شده است. این فضای انحصاری و امن که به طور عمده به حمایت از چند خودروساز بزرگ منحصر شده، تبعاتی همچون بی کیفیت بودن تولیدات، قیمت های بالای تمام شده، فاصله شدید قیمتی کارخانه ای و بازاری خودروها، پاسخگو نبودن خودروسازان به مردم، بی معنی بودن خدمات پس از فروش و غیره را به دنبال داشته است و در این فضا، متضرران اصلی خود مردم بوده اند
نماینده مجلس: با واردات 50 هزار دستگاه خودرو سواری موافقت شده
فکرشهر: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح ساماندهی صنعت خودرو جهت بررسی بیشتر به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده گفت: دولت راهی جز تصویب این طرح نخواهد داشت، ضمن اینکه یکی از راه های جبران وضعیت کسری بودجه دولت، عوارض و حقوق گمرکی اخذ شده از واردات خودرو خارجی است. به گزارش فکرشهر و به نقل از ایسنا، اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با
مافیای صنعتی و قوانین دست و پا گیر نفس شرکت های دانش بنیان را بریده اند/ انتقاد رهبری از کیفیت لوازم ...
زیر سایه سنگین صنایع بزرگ یا قوانین دست و پا گیر و مافیای صنعتی توان نفس کشیدن ندارند، وزارت صمت باید فضا را برای همه اصحاب تولید به ویژه شرکت های دانش بنیان فراهم کرده و مجلس قوانینی که دست و پای شرکت ها را بسته است اصلاح کنند. حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه باید به جای روزمه های 20ساله از شرکت های نوپا کیفیت و استاندارد را مطالبه کرد، افزود: اگر شرکت ها توانستند با مجموعه های
انحصار برای خودروسازان بس است | بیشتر آسیب تصادفات از ناحیه خودروسازها وارد می شود
حوزه داخلی مورد اقبال مردم قرار بگیرد. بنده معتقدم که سیاست در صنعت نفوذ کرده است و امروز ما در نقطه مدیریت دچار مشکل هستیم. متاسفانه رقابتی در صنعت خودروسازی درکار نیست. نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سایه ایجاد فضای انحصاری علی رغم وجود امکانات عظیم در دست خودروسازان شاهد ناتوانی این صنعت در ساخت خودرویی در حد انتظار جامعه هستیمبه تخصص ها در صنعت خودروسازی به
خودروسازان به دلیل بدهی نمی تواننداعتراض کنند
قلم | qalamna.ir : گروه اقتصادی: نماینده مجلس گفت: خودروسازان در کاهش کیفیت خودرو مقصر هستند، چرا که بدهی قطعه سازان را پرداخت نکرده و نمی توانند توقع و اعتراضی به کیفیت قطعات داشته باشند. رحیمی می گوید: قطعه سازان اکنون در حالت انحصاری فعالیت می کنند و باید در فعالیت هایشان بازنگری کنند چرا که با وجود مطالبات آن ها از خودروسازان توجهی به کیفیت نمی شود. برای ساخت خودرو با
خودروسازانی که استفاده از چرم را کنار می گذارند
بر اساس نظرسنجی شرکت تحقیقاتی استراتژیک ویژن Strategic Vision از خریداران خودروهای نو، 53 درصد از خودروها با صندلی چرم خریداری می شوند در حالی که در یک دهه گذشته این رقم 46 درصد بود. به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، با این که خودروسازان چند سالی است که چرم های مصنوعی را در تولید صندلی و تزئینات داخل خودرو به کار گرفته اند و به عنوان گزینه ای به جای چرم حیوانات به بازار عرضه کرده
کیفیت دغدغه خودروسازان نیست/ اجازه فعالیت به خودروساز نوپا داده نمی شود
نوآور، نرخ نوآوری محصول، فشار برای تغییر در فرآیند تولید، سهم بازار، رضایت مشتری، آموزش و یادگیری، ارتقای فرهنگ نوآوری، بهره برداری از نیروی کار و سرمایه است. بین فعالیت های منابع انسانی، سیاست های کلان و استراتژیک و نوآوری و خلاقیت در صنعت خودرو سازی و خروجی عملکرد خودر وسازان و محصولات آنها ارتباط معنا داری وجود دارد. نوآوری در این صنعت دارای اهمیت است که منجر به تحول در کیفیت خودروها