خبر جدید و بسیارمهم برای تهرانی ها
سایر منابع:
سایر خبرها
سیاه نمایی بحران آب در ایران؛ نیازی به واردات آب نیست
. حاج کریم بر ضرورت مدیریت درست مصرف برای پیشگیری از بحران بیشتر تاکید کرد. وی با بیان اینکه روز صفر آب تهران خیلی وقت است که فرا رسیده، ادامه داد: این وقتی است که رکورد فرونشست جهان را به خاطر برداشت بی رویه از منابع زیرزمینی آب داریم؛ وقتی به سایر منابع آبی استان های دیگر هم ورود کرده ایم و باز هم کسری تامین آب داری این یعنی روز صفر آبی. رئیس هیات مدیره فدراسیون
هدررفت 30 درصدی محصولات و مصرف 1800 میلیون مترمکعب آب در کشاورزی تهران
تیتر20- در حالی که تأمین آب شرب در تهران به دغدغه ای مداوم برای دولت و مدیریت شهری تبدیل شده، مصرف بالای آب در بخش کشاورزی و میزان بالای ضایعات محصولات، چالشی بزرگ در مسیر پایداری منابع آبی کشور به شمار می رود. سهم استان تهران از این مصرف، سالانه حدود یک میلیارد و 800 میلیون مترمکعب برآورد شده است. عیسی بزرگ راده، سخنگوی صنعت آب با اشاره به این موضوع گفته است که حدود 30 درصد از محصولات
تهران؛ زوال رودها و صدای پمپ ها
روزافزون نیست. سخنگوی صنعت آب در پاسخ به دغدغه های رسانه ها درباره مفاهیم بحران و تنش ، گفت پروژه هایی چون خط دوم طالقان و طرح انتقال منابع کشاورزی نزدیک به تهران در اولویت اجرایی قرار گرفته اند چراکه منابع نزدیک به کلانشهرها بر منابع دوردست اولویت دارند. در گام بعدی، طرح مدیریت مصرف با هدف نصب تجهیزات هوشمند و شیرآلات کاهنده اجرایی شده و برنامه هایی نیز برای مشارکت رسانه ها
نفس های آخر سد کرج/ فاجعه کاهش ذخیره آب/ زنگ خطر بحران آبی به صدا درآمد !
حدود 30 درصد در بخش خانگی و حدود پنج تا 10 درصد نیز در حوزه آبیاری فضای سبز شهری مصرف می شود. وی با اشاره به استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز شهری مطرح می کند: این موضوع می تواند موجب بروز مشکلاتی در توزیع فشار آب به ویژه در ساختمان های مسکونی شود و به افزایش قابل توجه هدررفت منابع آبی بینجامد. سهم عمده آب استان البرز که صرف کشاورزی می شود نیز با هدررفت بالایی مواجه است؛ مسئله ای که
فیلمی از هدررفت آب در اتوبان صدر تهران
باشگاه خبرنگاران جوان - روز های گرم سال را در حالی سپری می کنیم که قطعی آب بصورت موضوع آزار دهنده تبدیل شده است. اما گاهی اوقات مصرف آب مطابق با الگوی استاندارد مصرف نمی شود و موجب هدررفت حجم وسیعی از آب می شود. اما با توجه به اوج گرما و افزایش مصرف آب رعا به گفته شهروندخبرنگار ما مدت یکسال است که آب در منطقه اتوبان صدر شهر تهران هدر می رود و موجب سرریز شدن آن در سطح معابر شده است.
زمین گیر کردن تحول در نفت و گاز مارون؛ چرخه بلاتکلیفی و بلعیدن منافع سازمانی توسط لابی ها
به گزارش پتروچی؛ حلقه هایی که سال ها با تکیه بر روابط غیررسمی و مناسبات قومی به منابع، پروژه ها و مطامع خود دست یافته اند، همچنان تخت قدرت را رها نمی کنند و با هر ابزاری، راه ورود نیروهای متخصص و تازه نفس را سد کرده اند. نتیجه این روند مزمن، چیزی جز هدررفت فرصت های توسعه ای، خاموشی ابتکار عمل و از بین رفتن امید به تغییر مثبت در میان بدنه متخصص شرکت نبوده است. پروژه های حیاتی
آمارهای ناامیدکننده از بحران آب/ مسئولیت اجتماعی شورای شهر تهران چیست؟ امیر پیمانی*
بررسی های علمی، آکادمیک و جامعه شناختی نشان می دهد که ضمن کمرنگ شدن تاثیرگذاری پارلمان شهری در تصمیم سازی های کلان، شورای شهر تهران در تمام ادوار ید طولایی در نادیده انگاشتن هشدارهایی که صادر شده، دارد. به طور مثال در سال 1402، پژوهشی توسط دانشگاه تهران منتشر شد که نشان می دهد 40درصد منابع آبی شهر تهران از مرز بحران کیفی عبور کرده اند و نیترات آب های زیرزمینی در مناطق صنعتی تهران، 3 برابر حد مجاز
تغییر موضع مدیر موسسه آب: تهران از بحران بی آبی در امان است
مدیریت مصرف تأکید کرد. نقش سد طالقان و امید به تعادل زهرایی پروژه انتقال آب از سد طالقان را عاملی مهم در مدیریت منابع آبی تهران دانست و بر اهمیت مصرف بهینه و رعایت الگوی صرفه جویی توسط شهروندان تأکید کرد. به گزارش آساخبر، تردید هایی در خصوص بحران بی آبی تهران توسط برخی فعالان فضای مجازی مطرح شده بود و یکی از اهداف چنین بزرگ نمایی را انحراف افکار عمومی از ضعف های دولت در کنترل بازار و کالاهای اساسی و بهبود معیشت مردم عنوان می کردند.
شکاف فزاینده قیمت تمام شده و تعرفه تکلیفی برق
بخش صنعت، بزرگ ترین مصرف کننده برق در کشور بوده و سالی 5.5 درصد، مصرف این بخش رشد می کند. با اینکه از سال 1390 تا 1402 تعداد مشترکان برق صنعتی سالی 4 درصد افزایش پیدا کرده است. به طور مثال برای تولید یک واحد کالا به قیمت ثابت سال 1395 در سال 1399 نسبت به سال 1390 حدود 87 درصد برق بیشتری مصرف شده که نشان دهنده تمرکز بر توسعه صنایع با شدت مصرف برق بالا یا افزایش هدررفت برق در این بخش طی
تهران در خطر؛ شمارش معکوس فاجعه هولناک آغاز شد
مترمکعب، نیازی به واردات آب ندارد. بحران اصلی، اصلاح مصرف آب است. حاجی کریم با اشاره به پروژه انتقال آب طالقان به تهران، عنوان کرد که این پروژه تنها 7 درصد نیاز آبی شهر را تامین می کند. وی خاطرنشان کرد که با کاهش 10 درصدی مصرف آب کشاورزی در تهران، می توان چندین برابر نیاز آبی مدنظر این پروژه را تامین نمود.
رفع بحران آب کشور در گرو مدیریت تقاضا و مصرف است
که با افزایش تقاضا به افزایش ظرفت تأمین آب، حتی با زدن چاه های جدید دست بزنیم، راهکار درستی نیست، گفت: راهکار کلیدی و طلایی رفع بحران آب کشور، مدیریت تقاضا و مصرف است. وی ادامه داد: در شرایطی که تهران در سال جاری قرار گرفته، مسئولان امر در آب و فاضلاب می توانستند و ضروری بود که اطلاع رسانی جامع تر و زودتری را در دستور کار قرار می دانند، نه آنکه بکدفعه وقتی کار از کار گذشته، اعلام کنند
آغاز روز صفر آبی در تهران از مدت ها قبل| بحران آب ندارم، بحران مدیریت داریم
آبی تهران را تأمین می کند"، گفت: وقتی بالغ بر 1.8 تا 1.9 میلیارد مترمکعب آب در تهران صرف کشاورزی می شود، با 10 درصد کاهش مصرف آب کشاورزی تهران، می توانیم چندین برای آورد این پروژه را برای تهران تأمین کنیم. او همچنین درباره احتمال واردات آب، اظهار کرد: اکنون میزان آب تجدیدپذیر کشور بیش از نیاز آبی است و بنابراین واردات آب معنا ندارد، بحران آب نداریم بلکه بحران مدیریت مصرف داریم و باید در
از بحران مدیریت مصرف آب تا بازگشت به مذاکره
وپنجه نرم می کند. حتی اگر این اختلاف با رایزنی رفع شود، منشا بحران یعنی تداخل اختیارات و مسؤولیت ها باقی خواهد ماند. راه حل، تعیین مرزهای روشن برای محرمانگی، دسترسی مرحله ایِ نهادهای ناظر و پاسخ گویی شفاف است تا سیاست گذاری نفتی از فرسایش حقوقی و اداری نجات یابد. روزنامه وطن امروز در گزارشی با عنوان بحران مدیریت مصرف آب نوشت: کاهش ذخایر سدهای تامین کننده آب تهران به کمتر از 12 درصد، زنگ
کل مصرف آب تهران: 331 میلیون مترمکعب هدرروی/80 میلیون مترمکعب آب دزدی/ 251 میلیون مترمکعب هدررفت آب در ...
نداریم بلکه بحران در مدیریت مصرف و ساختار مدیریت آب داریم. حاج کریم بر ضرورت مدیریت درست مصرف برای پیشگیری از بحران بیشتر تاکید کرد. او با بیان اینکه روز صفر آب تهران خیلی وقت است که فرا رسیده، ادامه داد: این وقتی است که رکورد فرونشست جهان را به خاطر برداشت بی رویه از منابع زیرزمینی آب داریم؛ وقتی به سایر منابع آبی استان های دیگر هم ورود کرده ایم و باز هم کسری تامین آب داری این یعنی روز
ایران به مرحله واردات آب نمی رسد
رییس هیات مدیره فدراسیون آب کشور گفت: نیازی به واردات آب نداریم و منابع موجود کفایت می کند. به گزارش ایسنا، رضا حاج کریم در نشست خبری در پاسخ به سوال ایسنا درباره احتمال واردات آب اظهار کرد: اکنون میزان آب تجدیدپذیر کشور بیش از نیاز آبی است و بنابراین واردات آب معنا ندارد، بحران آب نداریم، بلکه بحران مدیریت مصرف داریم و باید در این زمینه کار کرد. رییس هیات مدیره فدراسیون آب گفت: نباید درباره
چرا آب خزر به پایتخت نمی رسد؟ | بررسی 5 دلیل علمی و اقتصادی
/> سرانه مصرف را از 195 لیتر به 155 لیتر کاهش دهد میزان مصرف به سالانه 220 میلیون مترمکعب آب کمتر خواهد رسید که این رقم می تواند در کاهش فشار بر منابع آبی پایتخت مؤثر باشد. اردکانی هشدار داد: حتی اگر پروژه های انتقال آب از خزر یا عمان اجرا شوند، بدون مدیریت مصرف و اصلاح الگوی مصرف، بحران پابرجا خواهد ماند. وی تاکید کرد: صرفه جویی از راه
ایران نیازی به واردات آب ندارد
مدیریت مصرف و ساختار مدیریت آب داریم. حاج کریم بر ضرورت مدیریت درست مصرف برای پیشگیری از بحران بیشتر تاکید کرد. وی با بیان اینکه روز صفر آب تهران خیلی وقت است که فرا رسیده، ادامه داد: این وقتی است که رکورد فرونشست جهان را به خاطر برداشت بی رویه از منابع زیرزمینی آب داریم؛ وقتی به سایر منابع آبی استان های دیگر هم ورود کرده ایم و باز هم کسری تامین آب داری این یعنی روز صفر آبی.
بزرگ زاده: کل مصرف آب تهران باید 22 درصد کم شود / حاجی کریم: روز صفر آبی تهران مدت ها است که شروع شده است
به دیگر استان ها چه کردیم که سال بعد دچار بحران نشویم. رییس هیات مدیره فدراسیون آب گفت: همواره گفته می شود که مردم بیش از الگو مصرف آب دارند، تهران 15 درصد جمعیت را در خود جای داده و 11 درصد مصرف آب شرب دارد که زیر الگو است. وی تاکید کرد؛ مردم بدمصرف نیستند، انگشت اتهام را به سمت مردم نگیریم. ما شهر را بی محابا گسترش دادیم و منابع آب را آوردیم ، این تقصیر مردم و بخش خصوصی
آب دزدی و هدر دادن آب تهران را به اینجا رسانده است
امروز فقط 119 میلیون مترمکعب آب تحویل ایران شده است. روز صفر آبی تهران مدت ها است که شروع شده است همچنین رئیس هیئت مدیره فدراسیون آب، رضا حاجی کریم در ادامه این نشست با دفاع از حقوق مردم و مصرف کنندگان گفت: بحران آب می تواند همه آنچه طی سال ها در مسیر توسعه و آزادی مدنی کسب کرده ایم، نابود کند. ما اکنون در مسیر نزولی مدیریت منابع آبی قرار داریم، امسال می گذرد و به بارندگی پاییز می
میلیاردها متر مکعب آب صرف ضایعات کشاورزی می شود
بسته راهبردی عملیاتی آب کشور ارائه داد. وی ادامه داد: این بسته که در امتداد نقشه راه و برنامه هفتم توسعه تدوین شده، شامل تحلیل وضعیت منابع آبی 31 استان کشور و تعیین سهم بندی دقیق مصرف آب در بخش های کشاورزی، صنعت، خدمات، بهداشت و فضای سبز است. سخنگوی صنعت آب خاطر نشان کرد: بر اساس این گزارش، کاهش 45 درصدی سطح زیرکشت کشاورزی در استان تهران به عنوان یکی از راهکارهای کلیدی مطرح
تهران در چنگال آب و بقا
، 82 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم. رییس فدراسیون آب در خصوص نیاز به واردات آب گفت:کشوری که 100 میلیارد مترمکعب در سال منابع آب تجدیدشونده دارد که با 9 درصد آن می تواند نیاز شرب خود را تامین کند، نیاز به واردات آب ندارد. وی افزود: ما بحران آب نداریم، بحران مصرف آب داریم و باید رویه مصارف خود را اصلاح کنیم. حاجی کریم با بیان اینکه خط انتقال آب طالقان به تهران
50 حلقه چاه شهرداری تهران قابلیت آب شرب دارد
حدود 15 درصد است، هرچند در برخی استان ها و مناطق بافت قدیم تهران این میزان بیشتر است و در مناطقی که عمر لوله ها جدیدتر است، پایین تر است. متوسط هدررفت فیزیکی در تهران حدود 10.2 درصد اعلام شده است. سخنگوی صنعت آب خاطر نشان کرد: طول کل شبکه لوله کشی در تهران حدود 23 هزار کیلومتر است و در کل کشور بیش از 500 هزار کیلومتر است. با توجه به گستردگی این شبکه، امکان اصلاح کامل و تعویض لوله ها وجود
تشنگی در آستانه نجات یا فقر طبیعت؟
سکینه مهرائی بحران آب پایتخت با پروژه کلان انتقال آب از سد طالقان به تهران و البرز وارد مرحله سرنوشت سازی شده است. طرحی که علاوه بر امیدواری به بهبود وضعیت آب شرب پایتخت و کرج، نگرانی هایی نیز درباره آینده محیط زیست و کشاورزی منطقه مبدأ برانگیخته است. به گزارش عصراقتصاد، پنج سال خشکسالی و دومین سال کم باران طی پنج دهه اخیر، وضعیت منابع آبی تهران و البرز را در شرایطی بحرانی قرار داده
ضرورت صرفه جویی در مصرف آب
به گزارش سرویس سیاست افق تهران ؛ محمد بیات، نماینده مجلس با اشاره به وضعیت بحرانی آب در کشور با بیان اینکه با توجه به کاهش سطح ایستایی آب های زیرزمینی، با وضعیت بحرانی در تامین آب مواجه هستیم ، بر ضرورت مصرف بهینه آب تاکید و اظهار کرد: کشور ما امروز با بحران جدی کم آبی مواجه است که اگر چاره اندیشی نشود، امنیت غذایی و توسعه پایدار را به خطر خواهد انداخت؛ از سوی دیگر، منابع آبی کشور به شدت کاهش
90 درصد منابع آبی کشور را مصرف می کنیم
هستند و راهکاری که اجرایی می شود این است که چاه های جدید حفر می کنند تا مقدار آب بیشتری را برسانند و بعضا طرح های انتقال آب بین حوضه ای هم اجرایی می شود؛ اما نحوه مصرف آب اصلاح نمی شود و هر نوع افزایش ظرفیت تأمین آب باز هم به رفع بلندمدت مشکلات نمی انجامد و دوباره مشکلات آبی بروز می کند. وقتی کار از کار گذشته، اعلام میکنند که آب نداریم وی ادامه داد: در شرایطی که تهران در سال
15 درصد از آب کشور هدر می رود
...، حدود 15 درصد و در تهران حدود 10.2 درصد است. به دلیل وسعت شبکه لوله کشی تهران و کشور، تعویض کامل خطوط ممکن نیست و تمرکز بر شناسایی نواحی پرنشت با استفاده از فناوری هایی مانند امواج التراسونیک و هوش مصنوعی است. بزرگ زاده گفت؛ پروژه های کاهش هدررفت آب در اولویت وزارت نیرو قرار دارد و اجرای آن در 5 شهر آغاز شده است. وی با اشاره به میزان بالای مصرف آب در بخش کشاورزی نیز گفت: تولید اضافی میوه و سبزی، در کنار ضایعات 30 درصدی محصولات از مزرعه تا سفره، منجر به هدررفت میلیاردها مترمکعب آب می شود که نشاندهنده ضعف در مدیریت منابع و لزوم بازنگری در سیاستهاست. ...