افزایش بیماری کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
سایر منابع:
سایر خبرها
آغاز نمونه گیری سرپایی کرونا با مشارکت خیران در مشهد
به گزارش شهرآرانیوز، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مراسم شروع به کار این کانکس ها، ضمن قدردانی از نیک اندیشی خیران سلامت در حوزه پیشگیری اظهار کرد: نیت خیر و ستودنی این عزیزان در این حوزه که چه بسا به صورت گمنام باقی خواهد ماند قدم خیری است که در حفظ ارتقا سلامت جامعه ماندگار خواهد ماند. دکتر مهدی قلیان با اشاره به موقعیت استراتژیک شهر مشهد و زیارتی بودن شهر در شیوع بیماری
شهروندان تخلفات بهداشتی بانک ها و دفاتر پیشخوان را گزارش دهند
فاصله گذاری اجتماعی هستند، گفت: همکاران من به صورت مداوم از دفاتر پیشخوان و بانک ها جهت نظارت بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، سرکشی می کنند و تاکنون ده ها دفتر پیشخوان در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی پلمپ و اخطار دریافت کرده اند. مدیر بهداشت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: وظیفه نظارت بر بانک ها بر عده استانداری خراسان رضوی است ازاین رو تمامی تخلفات به استانداری گزارش
اهدای تجهیزات پزشکی آستان قدس رضوی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این تجهیزات پزشکی شامل 84عدد پمپ سرنگ و پمپ سرم است. دکتر سیدمحمدحسین بحرینی با قدردانی از تلاش و حمایت های آستان قدس رضوی و بیمارستان رضوی در ایام شیوع ویروس کرونا گفت: اقدام آستان قدس رضوی در اهدای تجهیزات پزشکی نشان از اهمیت دادن این نهاد به حوزه سلامت و ارتقای شاخص های سلامت است. وی تاکید کرد
غربالگری 190 هزار نفر از مردم خراسان شمالی در مرحله دوم کووید 19
افرادی خبر داد که در خانواده خود عضو پر خطر داشته اند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: از 24 فروردین ماه تا امروز 191 هزار و 186 نفر از مردم استان در مرحله دوم غربالگری کووید 19، تحت پوشش قرار گرفته و افراد مشکوک به مراکز تخصص ارجاع داده شده اند. انتهای پیام/د
فعالیت 40 پایگاه سنجش سلامت در استان خوزستان/شبکه شاد بستری پویا برای ارتقای آگاهی های بهداشتی
اعتبار برای ضدعفونی مدارس سراسر استان اختصاص داده است. وی با بیان اینکه آموزش تخصصی دروس بر بستر فضای مجازی و همچنین سامانه شاد همچنان ادامه دارد؛ توضیح داد: سامانه آموزشی دانش آموزان (شاد) به عنوان یک برنامه اثربخش بخش زیادی از روند یاددهی یادگیری دانش آموزان خوزستانی را پوشش داده است. مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: 40 پایگاه سلامت در سطح ادارات آموزش و پرورش مناطق و
1700 زایمان طبیعی و سزارین در 75 روز کرونایی در بیمارستان ام البنین(س) مشهد
به گزارش شهرآرانیوز، دکتر فریده اخلاقی گفت: از زمان اعلام گزارش اولین بیماران کرونایی در کشور، جلسات متعددی در بیمارستان ام البنین(س) برای آمادگی و برنامه ریزی لازم همگام با ستاد مبارزه با کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد تشکیل شد و در این جلسات برنامه ریزی های لازم برای پیشگیری، تشخیص و درمان بموقع در راستای ارائه خدمت مطلوب به بیماران صورت گرفت. استاد گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد
4 بیمار دیگر به کرونا مبتلا شده اند
4 بیمار دیگر به کرونا مبتلا شده اند رئیس دانشکده علوم پزشکی ابادان از ابتلای 4 نفر دیگر به به ویروس کرونا در شهر های تحت پوشش این دانشکده خبرداد. به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،دکتر سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه 279 نفر تا امروز به ویروس کرونا در شهر های تحت پوشش این دانشکده مبتلا شده اند گفت: طی 24 ساعت گذشته 4 نفر
تشریح اقدامات معاونت بهداد ناجا در عملیات مبارزه با کرونا
تهران – ایرنا – معاون بهداد ناجا در تشریح آخرین اقدامات این معاونت در عملیات مبارزه با کرونا به تخصیص 700 تخت و پذیرش بالغ بر 40 هزار بیمار کرونایی اشاره و از مشارکت 74 تیم مراقبتی با دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد. به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری پلیس، سردار “محمد رضا حسینی” ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در تشریح آخرین اقدامات معاونت بهداد ناجا در عملیات مبارزه با ویروس کرونا
بسیج همگانی و همدلی مزیتی بزرگ در کنترل و مبارزه با کرونا
بسیج همگانی و همدلی مزیتی بزرگ در کنترل و مبارزه با کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، یکی از مهم ترین مزایا در کنترل و مبارزه با کرونا را بسیج همگانی و همدلی در سطوح مختلف جامعه و دستگاه ها عنوان کرد. به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد ، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: شیوع کرونا ویروس یکی از بحران های معدود جهانی به شمار می آید که
چرا اینترنت برخی دانشگاهها رایگان نیست؟
با اعلام رایگان شدن ترافیک سامانه های آموزشی دانشگاه ها در شرایط آموزش مجازی به دلیل شیوع کرونا، همچنان بسیاری از دانشجویان معتقدند ترافیک کلاس های آنلاین از حجم اینترنتشان می کاهد و این در حالی است که رگولاتوری و اپراتورهای اینترنتی ادعا می کنند اینترنت آدرس هایی که از طرف وزارت علوم داده شده، رایگان است و اگر ترافیک سامانه ای رایگان نشده، به این خاطر است که آی پی آن در لیست تاییدشده موجود نیست
اهداء تجهیزات پزشکی توسط آستان قدس به علوم پزشکی مشهد
تجهیزات پزشکی شامل 84 عدد پمپ سرنگ و پمپ سرم است. او با قدردانی از تلاش و حمایت های آستان قدس رضوی و بیمارستان رضوی در ایام شیوع ویروس کرونا افزود: اقدام آستان قدس رضوی در اهدای تجهیزات پزشکی نشان از اهمیت دادن این نهاد به حوزه سلامت و ارتقای شاخص های سلامت است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همکاری بسیار موثر آستان قدس رضوی و بیمارستان رضوی در حوزه درمان نشان داد که
زندگی با کرونا باید به مردم آموزش داده شود
دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: طبق آخرین برآوردها 92 درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران (به جز شهرستان بابل و بابلسر) تعداد 2 میلیون و 694 هزار و 779 نفر غربالگری کرونایی شدند. وی افزود: طرح غربالگری همچنان ادامه خواهد داشت و مردم می توانند برای غربالگری به کلینیک های 18 گانه دانشگاه علوم پزشکی در سراسر استان مراجعه کنند و خدمات رایگان غربالگری کرونایی را دریافت کنند.
فاصله گذاری اجتماعی در خیابانهای نیشابور رعایت نمی شود
مشهد- ایرنا- فرماندار نیشابور گفت: برای مساجد و هیاتهای مذهبی پروتکلهای بهداشتی سخت گیرانه اعمال می شود اما در بوستان ها و خیابان ها فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی شود. علیرضا قامتی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی نیشابور افزود: به خاطر این رفتارها از سوی مردم تحت فشار هستیم و مطالبه عمومی این است که مراکز مذهبی باز شود. وی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که چند مکان مذهبی
تخت های ICU بیمارستان امام رضا(ع) سیرجان به 30 تخت افزایش می یابد
اندازی خواهد شد و تعداد تخت های ICU بیمارستان امام رضا(ع) با این همدلی همگانی به 30 تخت خواهد رسید. معاون درمان دانشکده علوم پزشکی سیرجان با تذکر مجدد به همه مردم ادامه داد: کرونا همچنان می تازد و این باور غلط نباید در جامعه شکل بگیرد که ویروس کرونا کنترل شده؛ بلکه ما در ابتدای راه مبارزه با این ویروس هستیم؛ زیرا نه واکسنی، نه دارویی و نه راه درمانی دارد و این بیماری هر روز به محض اینکه
غربالگری و شناسایی معتادان متجاهر مبتلا به کرونا در خوزستان
دکتر سید محمد علوی در حاشیه نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان که امروز (11 اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه به منظور غربالگری و نمونه گیری از معتادان متجاهر تحت پوشش مراکز کاهش آسیب اجتماعی ثابت و سیار برگزار و پس از بررسی موضوع، مقرر شد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز نسبت به انجام نمونه گیری معتادان متجاهر مراکز کاهش آسیب اجتماعی ثابت و سیار اقدام کند.
چرا اینترنت برخی دانشگاه ها رایگان نیست؟
دانشجویان همچنان معتقدند ترافیک رایگان برای سامانه آنلاین آنها اعمال نشده است. یکی از مخاطبان ایسنا در این باره می نویسد: الان دقیقا چه سایت هایی پوشش داده میشن که رایگان محسوب بشه؟ بنده در دانشگاه آزاد مشهد درس می خونم و هر کلاس آنلاین داره ازم چهار گیگ مصرف میشه. با پیگیری از اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اعلام شد سایت ها بر مبنای آی
غربالگری 80 درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مرحله دوم غربالگری بیماری کووید-19 در مدت دو هفته 80 درصد جمعیت تحت پوشش غربالگری شدند و تا یک هفته دیگر این آمار به 100 درصد خواهد رسید. زهرا نهبندانی افزود: در مرحله دوم غربالگری با همه افرادی که با پوشش بالای 80 درصد در مرحله نخست غربالگری شدند تماس گرفته می
95 درصد مادران باردار خراسان رضوی غربالگری کرونا شدند
به گزارش قدس آنلاین ، مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: غربالگری مادران باردار نسبت به بیماری کرونا طی 2 مرحله همزمان با سراسر کشور از اسفندماه پارسال آغاز شده و همچنان ادامه دارد. دکتر محمد احمدیان افزود: در مرحله اول که طی 15 اسفندماه پارسال تا 20 فروردین ماه امسال انجام شد، 36 هزار مادر باردار زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با پوشش 100 درصدی غربالگری تلفنی
رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان: خطر بازگشت دوره جدید کرونا وجود دارد
در سال 99 خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی به کمک خیران حوزه سلامت استان سمنان در این روزهای مبارزه با کرونا توانست بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه را با تجهیزات پیشرفته مجهز کند. وی ابراز امیدواری کرد که با بازگشایی مجدد بیمارستان ها، خدمات فوق تخصصی جدید در حوزه گوارش و بیماری های تنفسی به شهروندان استان ارائه شود. دومین نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به
ابتلای 21 نفر از کادر درمانی شاهرود به کرونا
است . رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تلاش پرسنل بیمارستانی در اوج شیوع کرونا را مجاهده خواند و گفت: ایثار، از خودگذشتگی و تلاش صادقانه همکاران ما در سراسر کشور و تلاش برای مقابله با این بیماری همه گیر در تاریخ ثبت خواهد شد . دکتر چمن همچنین از تلاش برای شناسایی مبتلایان احتمالی در سطح مناطق تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و از بیماریابی فعال به عنوان عامل شناسایی موارد جدید نام
83 درصد از جمعیت استان فارس غربالگری کرونا شدند
اتحادخبر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان داشت : مرحله دوم غربالگری سلامت عمومی در استان فارس در حال اجراست و تاکنون بیش از 83 درصد جمعیت تحت پوشش غربالگری کرونا شده اند. به گزارش ایرنا؛ عبدالرسول همتی در نشست اعضای ستاد مدیریت بیماری کرونا در شیراز افزود: این تعداد برابر با دو میلیون و 700 هزار نفر از مردم استان فارس است که در دور دوم با تلاش بهورزان، مراقبان سلامت و پزشکان
غبار فراموشی بر رنج بهورزان مازندرانی در کرونا
/> معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم گفت : بهورزان در کنار مراقبین سلامت نیروهای خط مقدم سیستم بهداشتی استان هستند که با شیوع ویروس کرونا با تغییر شیوه کار همچنان در عرصه بهداشتی خدمات خود را به جامعه تحت پوشش خود ادامه دادند. دکتر حامد روحانی زاده افزود : بهورزان با پیگیری مستمر و آگاه سازی روستاییان نسبت به ویروس کووید 19نقش بسزایی در شناسایی بیماران دارای علایم در مناطق روستایی و
زاهدان به لحاظ بیماری کرونا نزدیک به وضعیت قرمز قرار گرفت
و مرگبار بیماری مبتلا نمایند و این زنگ خطری برای وقوع فاجعه و بحران است. وی افزود: تنها در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهردر 24 ساعت گذشته آمار نگران کننده ای رقم خورده و 16 مورد جدید به ثبت رسیده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: اگر مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند شرایط استان در روزهای آینده بحرانی خواهد بود. گفتنی است از این پس مناطق مختلف کشور بر اساس معیارهای مشخص در وضعیت های سفید، زرد، نارنجی و قرمز تقسیم می شوند. پایان پیام/ 291 ...
بستری بیماران کرونایی در بابل 2 رقمی شد
کرونا در مازندران سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی 2 بیمار در بابل به صدا درآمد. اگر چه روند شیوع بیماری از اواخر اسفند در مازندران به نقطه پیک رسید و از سوم فروردین ماه امسال هم کاهشی شد ، ولی همچنان صدها بیمار کرونایی در بیمارستان های استان تحت درمان قرار دارند و هر روز نیز دهها بیمار جدید در بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل پذیرش می شوند. شهرستان 531 هزار نفری بابل دارای شش بخش و هفت شهر است.
اقدام جدی بیمه سلامت در صیانت از حقوق بیمه شدگان در زمان شیوع کرونا
به گزارش شمانیوز به نقل از آی هینا؛ سید جواد ساداتی نژاد گفت: سازمان بیمه سلامت ایران دردوره شیوع کرونا در کشور با ارائه خدمات بسیار خوب به موسسات طرف قرارداد و بیمه شدگان تحت پوشش خوش درخشید. نماینده کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی افزود : از عملکرد بسیار خوب مدیریت کلان سازمان بیمه سلامت ایران در پرداخت مطالبات دانشگاه علوم پزشکی کاشان و موسسات طرف قرارداد ازجمله بیمارستانها
پذیرش 40نفر بیمار مبتلا به ویروس کرونا در نقاهتگاه منطقه یکم امامت
به گزارش ایلنا از بندرعباس، نقاهتگاه 100 تخت خوابی پزشکیارشهید منصور کاظمی ،به عنوان نقاهتگاه معین دانشگاه علوم پزشکی در ستاد مقابله با ویروس کرونا در بندرعباس توانایی پذیرش و بستری یکصد بیمار مبتلا به این ویروس را دارد. یکی از مراکز پیش بینی شده در راستای مبارزه با ویروس کرونا ،مرکز نقاهتگاهی منطقه یکم امامت نداجا است که به منظور همکاری های فرابخشی، با مشارکت معاونت بهداشت، درمان و
برخورد قانونی با برهم زنندگان امنیت بهداشت و سلامت مردم
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از مجموعه بهداشت و درمان استان به خاطر تلاشهای آنان در حفظ سلامت مردم تقدیر و تشکر کرد. به گزارش روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی، گروسی رئیس کل دادگستری استان در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی گفت: از کادر پرتلاش، جهادی و انقلابی درمان استان که تلاش های شبانه روزی داشته اند نهایت تشکر و سپاس را دارم. وی افزود: تامین
پلمپ 213 نانوایی متخلف در شهرستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:با هدف کنترل شیوع ویروس کرونا بازرسان بهداشت محیط در بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بویژه نانوایی ها در مشهد و شهرستان های تابعه این دانشگاه در ساعات اداری و غیراداری 213 نانوایی متخلف را شناسایی و پلمپ کردند. علی اصغر حسنی افزود: در قالب طرح بسیج ملی مقابله محیطی با
مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند/تجمعات به فاجعه منجرمی شود
بمانند و تنها در صورت نیاز از خانه خارج شوند. کلانتری افزود: ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و مجموعه نظام سلامت و پزشکان، پرستاران و مسئولین دانشگاه، اقدامات گسترده ای برای پیشگیری و مبارزه با این ویروس انجام داده اند. وی تصریح کرد: توفیقات به دست آمده توسط مجموعه نظام سلامت استان اعم از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی، پزشکان، پرستاران با حمایت و همراهی مردم در پیشتازی ستاد استانی بسیار ارزشمند است اما مبارزه همچنان ادامه دارد و مردم باید بدانند که یک سهل انگاری از یک فرد ممکن است جان خود و دیگران را به خطر بیاندازد. کد خبر 4912100 ...
همدلی گروه های جهادی وجه تمایز مبارزه ایرانیان
آن از دست رفتن محصولات کشاورزی روبرو هستند، ممکن است بیشترین آسیب را داشته باشند. بیش از نیمی از 135 میلیون نفر تحت پوشش این گزارش در آفریقا، 43 میلیون نفر در خاورمیانه و آسیا و حدود 18/5 میلیون نفر هم در آمریکای لاتین و کارائیب زندگی می کنند که دچار گرسنگی و کمبود غذا هستند. کشور ایالات متحده آمریکا در راس کشورهایی است که در مبارزه با ویروس کرونا ناتوان بوده و مردم آمریکا از عملکرد دولتشان ناراضی هستند و حتی چند روز پیش لس آنجلس تایمز طرح تجزیه آمریکا به 15 کشور را مطرح کرد و احتمال داد اگر آمریکا با همین وضعیت ادامه دهد قطعا در آینده ای نزدیک به پانزده کشور تجزیه خواهد شد. ...