مصرف آب شرب تهران رکورد زد/47درصدآب شرب را پرمصرف ها مصرف می کنند
سایر منابع:
سایر خبرها
قیمت تمام شده آب در تهران 2500 تومان اعلام شد
درصد در منطقه نیمه مرطوب واقع شده است که در این بین تهران در بخش نیمه خشک قرار دارد. مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به وضعیت منابع آبی استان تهران تصریح کرد: در حال حاضر مخازن سدهای تهران یک میلیون و 185 میلیون متر مکعب آب دارد که این عدد نسبت به سال قبل کاهش یافته و شاهد 85 میلیون کسری مخازن سدهای تهران هستیم که علت این مسئله استفاده بیش از حد نرمال آب شرب نسبت به سال
وجود کرونا در آب و فاضلاب تهران صحت دارد؟
خبرگزاری مهر: محمدرضا بختیاری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طی روز گذشته بیش از 3 میلیون متر مکعب آب توسط مردم تهران مصرف شده است اظهار داشت: از همه مردم عزیز می خواهیم که نسبت به مدیریت مصرف آب اقدام کنند چرا که این حجم مصرف رکورد 50 سال اخیر را زده است. بختیاری با بیان اینکه طبق آزمایش های صورت گرفته هیچ گونه موردی از کرونا در آی و فاضلاب استان تهران مشاهده نشده است
مشکل کمبود آب در نقاط مرتفع تبریز حل شد/ افزایش 24.5 درصدی مصرف آب استان در مقایسه با پارسال
شد . ایمانلو در ادامه با مقایسه مصرف آب نسبت به زمان مشابه سال گذشته گفت: امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود 27 درصد افزایش مصرف در تبریز و حدود 24.5 درصد افزایش مصرف در استان را نشان می دهد و کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان به صورت شبانه روز و با تمام ظرفیت نسبت به تامین و توزیع آب شرب شهروندان عزیز اقدام می کنند. وی در خصوص حفاری تعداد چهار حلقه چاه در کلانشهر تبریز گفت
طلب 2.3 میلیاردی آبفای اسدآباد از مشترکین
: انشعابات غیرمجاز، نصب پنهان شبکه توزیع، خطای اندازه گیری و حوادث شبکه را از دلایل مهم پرت آب می توان برشمرد. وی در ادامه با اشاره به افزایش هفت درصدی تولید آب و افزایش 10 درصدی مصرف آب شهرستان در سه ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خاطرنشان کرد: تولید آب شهرستان در سه ماه ابتدای سال یک میلیون و 262 هزار مترمکعب و متوسط مصرف به ازای هر نفر 184 لیتر بوده که با این میزان مصرف آب
آخرین اخبار
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با کمبود 60 هزار مترمکعبی مخزن آب در شهرهای استان مواجهیم. فیض الله پاسره عصر روز شنبه هفتم تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب با بیان اینکه در مصرف آب و صرفه جویی آب همیشه مردم مقصر نیستند،
قطره هایی که آب می روند!
خانگی استان، 90 درصد آب را مصرف می کنند، اظهار کرد: مشترکین آب در سطح شهرها و روستاهای استان، به طور متوسط روزانه 660 هزار متر مکعب آب مصرف می کنند. وی با اشاره به تعداد مشترکین آب شهری و روستایی استان افزود: در حدود 962 هزار مشترک آب شهری و روستایی در استان وجود دارد. سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب فاضلاب استان با اعلام افزایش 5 درصدی مصرف آب در استان در سال
برگزاری نشست صمیمی فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج)سمنان
محقق می شود. محمد طاهری درمورد یکپارچه سازی شرکت گفت: با مصوبه هیات دولت و همچنین مصوبه شورای عالی اداری از سال گذشته موضوع یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی مطرح و در قالب شرکت آب و فاضلاب استان در کلیه کشور اجرا شد و همزمان با آغاز یکپارچه سازی محدودیت هایی را به دلیل شیوع ویروس کرونا داشتیم که با وجود همه محدودیت ها کار ها به خوبی انجام شد طاهری بیان داشت
825 رشته انشعاب غیرمجاز آب در غرب استان تهران شناسایی شد
از یک هزار و 33 مورد دستگاه کنتور خراب تعویض شده است و این روند ادامه دارد. فلاوند افزود: مشترکان در خصوص تعویض کنتور خراب هیچ گونه مبلغی نباید پرداخت کنند و این خدمت کاملاً رایگان است. وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال در غرب استان تهران 724 رشته انشعاب جدید آب و 67 رشته انشعاب جدید فاضلاب نصب شده است. به گزارش نصیرنیوز، کمبود آب در غرب استان تهران معضلی است که نه
پمپ هایی که توازن توزیع آب شرب را بر هم می زند
ششطراز دارد، اذعان کرد: بین 10 تا 20 درصد از آب شرب در شهرستان به صورت غیرمجاز مصرف می شود و اگر اشتراک های غیرمجاز شناسایی شود بلافاصله در جهت برخورد با متخلفان اقدامات لازم انجام می شود. وی همچنین در ادامه عنوان کرد: امتیازاتی قبل از تشکیل اداره آب و فاضلاب نیز به باغات واگذار شده است و حدود 400 انشعاب وجود دارد که خانه باغ و اقامتگاه هستند و 300 مورد از اینها در روستاهایی است که اشتراکات
10 درصد لواسانی ها بیش از الگو آب مصرف می کنند
...> مقدسی با اشاره به اینکه در لواسان تعداد باغ ویلاها بسیار است، بیان کرد: استفاده آب در باغ ویلاها تفاوت چشم گیری با مصرف آب در واحدهای مسکونی ندارد زیرا این باغ ها در بیشتر موارد دارای چاه مجاز است. وی خاطر نشان کرد: موارد استثنایی استفاده از آب شرب برای آبیاری هم وجود دارد که به آنان اخطار کتبی ارسال می شود. لواسان یکی از شهرهای شهرستان شمیرانات در استان تهران و مرکز بخش لواسانات است؛ شهرستان شمیرانات با آب وهوای کوهستانی از شهر شمیران و رودبار قصران تشکیل شده است و بیش از 600 هزار نفر جمعیت دارد. ...
اگرهر مشترک 10 درصد در مصرف آب صرفه جویی کند مشکل نخواهیم داشت
هزار و 750 و 9 هزار لیتر افزایش می یابد. مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در خصوص اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز نیز گفت: یکی از اهداف مهم اجرای این طرح استفاده از پساب تولیدی به عنوان تامین کننده بخشی از آب مورد نیاز احیای دریاچه ارومیه است که در صورت اختصاص اعتبارات لازم تا سال آینده قسمت مایع آن را که تامین کننده بخشی از منابع آبی دریاچه ارومیه است به بهره برداری خواهیم رساند. 586
تامین صد درصدی مصارف آب شرب خوی از منابع آب زیرزمینی
به گزارش برنا آذربایجان غربی ، یداله سلطانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی ، به منظور ایجاد باور ملی و افزایش آگاهی در زمینه مصرف هوشمندانه آب و رعایت کامل اصل صرفه جویی در طول سال اقدام به اجرای برنامه متنوع آموزشی و فرهنگی در زمینه مدیریت مصرف آب میکند . وی عنوان کرد: 100 درصد مصارف آب شهرستان را منابع آب زیرزمینی تامین
تابستان کم آب شیراز زیر سایه سنگین کولرهای آبی
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، تابستان شیراز در سال های گذشته یاد آور کم آبی، تنش تامین آب، گرما و تشنگی بوده است و در این میان انگشت اتهام متوجه کولرهای آبی به عنوان دستگاه های پر مصرف و کم بازده نشانه رفته است، تابستان که از راه می رسد سایه کولرهای آبی پرمصرف و کم بازده، بیشتر بر پشت بام های شیراز سنگینی می کند. هدر رفت آب در تابستان توسط کولرهای آبی معضلی
تهران در مرحله بحران مطلق آبی
در شهر تهران مصرف شده که در مقایسه با سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است و با توجه به منابع محدود آبی، این روند مصرف برای استان تهران نگران کننده است. کرمی نژاد افزود: الگوی مصرف آب شرب در استان تهران 14 مترمکعب برای هر خانوار در ماه است و چنان چه هر خانوار بیش تر از این رقم مصرف کند، پرمصرف محسوب می شود. وی با اشاره به این که 40 درصد مشترکان در تهران مصرفی بالاتر از الگوی
شناسایی 20 هزار انشعاب پرمصرف در کرمانشاه
میانگین نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد بیشتر شده و در برخی ایام حتی تا 38 درصد هم افزایش مصرف داشته ایم. کاکاوند مدیریت مصرف آب از سوی مردم را امری ضروری برای گذر از تنش آبی فصل تابستان دانست و افزود: امسال تابستان سختی پیش رو داریم و اگر مردم رعایت نکنند، با مشکل جدی مواجه خواهیم شد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه از افزایش 300 لیتر در ثانیه به ظرفیت تأمین آب
مردم تهران 30 درصد بیشتر از حجم دریاچه چیتگر آب مصرف می کنند
مردم درخواست کرد با درست مصرف کردن این شرکت را در تامین آب شرب یاری رسانند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه در سال آبی امسال - از ابتدای مهرماه سال گذشته تاکنون - 452 میلی متر بارندگی به ثبت رسیده است گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته که 385 میلی متر بوده است رشد 17 درصدی را نشان می دهد. وی افزود: با اینکه بارندگی ها امسال خوب بوده است ولی
روزانه 1.3 دریاچه چیتگر در تهران آب مصرف می شود/ در فاضلاب خام تهران هم اثری از کرونا نیست
کرونا معادلات استفاده از منابع آبی در کشور تغییر کرد به طوری که از ابتدای اسفند با 25 درصد افزایش مصرف در تهران مواجه بودیم. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران با بیان اینکه هنوز به پیک گرما نرسیده ایم، ادامه داد: پیش بینی ما این است که میزان مصرف در تهران از مرز 4 میلیون مترمکعب هم گذر کند. برای درک بزرگی این عدد بهتر است که بدانید که این رقم معادل 1.3 دریاچه چیتگر است. در سال های گذشته
حتی در فاضلاب خام تهران هم ویروس کرونا مشاهده نشده است
افزود: با وجود افزایش حجم بارندگی در امسال اما به علت مصرف بالای آب شرب تهران، حجم مخازن سدهای پنج گانه تهران حدود 85 میلیون مترمکعب نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. او با اشاره به افزایش بی سابقه مصرف آب شرب در تهران گفت: مصرف آب تهران دیروز به سه میلیون و 700 هزار مترمکعب رسید که با این روند افزایشی ممکن است این میزان به چهارمیلیون متر مکعب برسد که ما را دچار چالش و سختی بسیار بیشتری
ماجرای یارانه ای که هر روز میخوریم
به گزارش صبحانه ، محمد رضا بختیاری، اظهار داشت: قیمت تمام شده آب در هر متر مکعب 2500 تومان است که از مردم به ازای هر متر مکعب 700 تومان اخذ می شود. وی بیان کرد: از ابتدای اسفندماه سال 1398 با افزایش 25 درصدی مصرف آب شرب مواجه بودیم تا جایی که اکنون میزان مصرف به 3 میلیون و 700 متر مکعب افزایش یافته و این میزان مصرف تاکنون در تاریخ آب تهران اتفاق نیفتاده است. محمدرضا بختیاری افزود
تهرانی ها دو روز اخیر 600 میلیون لیتر بیشتر آب مصرف کردند
که در منطقه می افتد بوده است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: امسال علی رغم همه مشکلات و سختی هایی که داشته ایم و مصرف 20 تا 30 آب شرب استان تهران اما سامانه 122 ما نشان می دهد که نسبت به سال گذشته خیلی تماس های مردمی ناشی از کمبود آب کمتر شده است. بختیاری سعی کردیم در این شرایط سخت جامعه در کنار کادر پزشکی کشور که فداکارانه کار می کنند ما هم بتوانیم دغدغه ای
آب و پساب تهران کرونایی نیست
همچنین مدیرعامل آبفای استان تهران از احداث تصفیه خانه های محلی در مناطق تهران خبر داد. به گزارش ایسنا بختیاری گفت: بحث پساب در تهران در حال حل و فصل شدن است، نگرانی ای که پس از اجرای فاضلاب در تهران و در موضوع آب های زیرزمینی وجود دارد این است که عدم اجرای فاضلاب در آینده مشکلات زیست محیطی به همراه دارد و در شرایطی که 850 میلیون متر مکعب در شهر تهران برداشت از آب های زیرزمینی است، 450 میلیون متر مکعب از چاه های جذبی است. بنابراین پس از اجرای فاضلاب نمی توانیم این میزان آب را برداشت کنیم. مدیرعامل شرکت آب ...
آغاز ساخت تصفیه خانه خرگوش دره
در ادامه این مراسم محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران طی سخنانی،گفت: اهمیت آب بیش از برق و گاز است. آب شرب استان تهران توسط 5 سد طالقان، کرج و لتیان و لار و ماملو تامین می شود و این در شرایطی است که سرانه مصرف تهرانی ها بالاتر از نرمال است، لذا ما اولین حرکتی که باید انجام دهیم کم کردن مصرف است. وی افزود: نکته ای که در شورای شهر تهران نیز مورد توجه قرار گرفته کم کردن
300 لیتر در ثانیه به ظرفیت تامین آب شهر کرمانشاه اضافه می شود
همچنین بخشی از مشکلات کمبود آب را ناشی از پرمصرف بودن برخی از مشترکین دانست و عنوان کرد: نزدیک به 20 هزار انشعاب پرمصرف در کرمانشاه شناسایی شده که برای مدیریت آنها برنامه داریم. وی مدیریت مصرف آب از سوی مردم را امری ضروری برای گذر از فصل تابستان دانست و افزود: امسال تابستان سختی پیش رو داریم و اگر مردم رعایت نکنند، با مشکل جدی مواجه خواهیم شد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از مردم خواست در این ایام به هیچ عنوان از آب شرب برای شست و شوی کوچه و حیاط، شستن خودرو و... استفاده نکنند. ...
در جهت رعایت الگوی مصرف بهینه آب نیازمند کمک رسانه ها هستیم
رابطه با اجرای طرح اگو و پروژه تصفیه خانه در سطح شهر شیروان اظهار کرد: از یکصد و شصت کیلومتر نیاز شیروان به اجرای طرح اگو حدود چهل کیلومتر در شهرک های امام خمینی(ره)، آزادگان و کوی وحدت به اتمام رسیده است و در شهرک بسیجیان نیز این طرح قبل از انجام آسفالت اجرا خواهد شد و همچنین تصفیه خانه فاضلاب شیروان نیز با افق دوازده هزار متر مکعب در روز و با همکاری شرکت شایگان در حدود نود درصد تاکنون پیشرفت فیزیکی
آب در استان اصفهان دچار تنش نیست بلکه دچار بحران است
درخصوص جریمه یا پاداش مشترکان، افزود: مشترکان خانگی که از الگوی مصرف که همان 14 متر مکعب به ازای هر واحد در ماه است تجاوز کنند علاوه بر این هفت درصد 16 درصد هم جریمه می شوند و اگر الگوی 14 درصد را رعایت کنند به آنها پاداش تعلق می گیرد که در سال گذشته 476 هزار مشترک ما مشمول این پاداش شدند. وی با بیان اینکه در سال گذشته 560 انشعاب غیرمجاز شناسایی شد، تصریح کرد: در سراسر استان مقرر شد یک اکیپ چهار نفره برای گشت زنی و شناسایی انشعابات غیرمجاز تجهیز شود و همه این موارد را در سطح استان شناسایی و رصد کنند. لطفا نظر خود را درباره این مطلب بیان نمایید ...
51 درصد مشترکان در استان مرکزی الگوی پرمصرف آب دارند
سرانه مصرف آب آشامیدنی در استان 210 لیتر درشبانه روز است، افزود: این شاخص در ایران 198 و در دنیا 130 لیتر است و نشان می دهد مصرف آب در بین مردم کشور ما بالا است. وی بر لزوم استفاده صحیح از منابع آبی و رعایت الگوی مصرف آب تاکید کرد و اظهار داشت: جمعیت شهری 600 هزار نفری اراک و همچنین در34 شهر استان زیر پوشش شرکت آبفا هستند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: منابع آبی
نیترات آب، فقط در برخی از مناطق تهران بالاست/ حصول استانداردهای این مناطق تا چند روز آینده
؟ مصرف تهرانی همچنان روبه بالاست. از اسفند که پروتکل های بهداشتی رعایت می شود میزان مصرف مدام در حال افزایش بوده است. در هفته های اول فروردین حدود 27 تا 30 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر بوده است. هم اکنون میزان مصرف در شهر تهران به کانال 3 میلیون و 600 هزار و در استان تهران به 4 میلیون و 600 هزار مکعب رسیده است. در به عنوان مثال در 29 خرداد میزان مصرف 3 میلیون و 500 هزار مترمکعب