4 حلقه چاه جدید وارد مدار آب شرب شهری ماهدشت می شود
سایر منابع:
سایر خبرها
کمبود 18 هزار مترمکعبی حجم مخازن آب در مناطق شهری خراسان جنوبی
حسین امامی، امروز پنج شنبه 9 اردیبهشت در جلسه ستاد پایش تنش آبی خراسان جنوبی در راستای بررسی پایداری آب شرب در تابستان1400 که با حضور ویدئوکنفرانسی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد، با اشاره به کاهش چشمگیر میزان بارندگی خراسان جنوبی در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از وجود 134حلقه چاه در بخش شهری استان و 226 حلقه چاه در بخش روستایی برای تامین آب مورد نیاز خبر داد و
اجرای 3 پروژه کوتاه مدت برای رفع تنش آبی کلانشهر تبریز/ "همراهی مردم" و "تأمین اعتبار"، دو راهکار نجات ...
تنش آبی استان یاد کرد و گفت: این خط به طول 24 کیلومتر حدود 15 درصد از آب شرب تبریز را تأمین می کند که با توجه به قرار گرفتن 7 کیلومتر از این خط انتقال در منطقه شوره زار و عمر بالای 25 سال که موجب پوسیدگی لوله های چدنی و کاهش قابلیت انتقال آب از 950 لیتر در ثانیه به 650 لیتر در ثانیه شده بود، تصمیم به اصلاح و جایگزینی این لوله ها با لوله 900 فولادی گرفته شد که نیازمند تخصیص 40 میلیارد تومان اعتبار
مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند
وارد چرخه شدن این چاه بخشی از کسری آب جبران شود. دارابی گفت: در شرایطی که 25 لیتر بر ثانیه کسری آب داریم ومصرف هم بالا رفته است شاهد افت پنج لیتر بر ثانیه ای دبی چاه ها هم هستیم. وی شاخص بهره مندی از آب شرب بخش شهری را 100 درصد و روستایی را 71.64 درصد عنوان کرد و گفت: برای اعتبارات امسال، آبرسانی به شهر و بازسازی و اصلاح شبکه توزیع آب آشامیدنی فرسوده شهر فاروج طرح های
3 نیروگاه جدید تا تابستان وارد مدار می شوند
مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور گفت: در حال حاضر در حال برنامه ریزی هستیم تا بتوانیم برق صنایع بزرگ را تامین کنیم. او ادامه داد: وزارت نیرو 2 هزار و 500 مگاوات برنامه ریزی کرده بود که از پیک سال گذشته تا به امروز بتواند نیروگاه جدید احداث کند، خوشبختانه بر اساس اقدامات انجام شده اغلب آن ها در مدار تولید قرار گرفته اند و تا تابستان امسال هم 3 نیروگاه جدید در مدار قرار می گیرند
طرح بهسازی ورودی بیرجند تا تابستان امسال به بهره برداری می رسد
بهسازی ورودی دیگر شهر بیرجند از سمت میدان آیت الله عبادی نیز در حال اجرا است. ملانوری در ادامه از روند اجرای پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان نیز بازدید کرد. این بازدید با هدف اطلاع از وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه و نحوه تعامل دستگاه های متولی در روند اجرای کار صورت گرفت. اواخر فروردین امسال و با دستور استاندار خراسان جنوبی پروژه باغ موزه دفاع مقدس بعد از سال ها معطلی وارد فاز اجرا شد. انتهای پیام
بهره برداری از بخشی از ظرفیت دو پروژه عظیم آب شیرین کن بوشهر
تیرماه امسال وارد مدار بهره برداری شود تا تابستان پیش رو را بدون بحران و تنش آبی پشت سر بگذاریم. ستوده تصریح کرد: به دلیل مشکلات بارندگی و کم آبی در کل کشور باید از تمام ظرفیت های موجود به نحو مطلوب بهره ببریم و از منابع آب به بهترین شکل و با حداکثر ظرفیت استفاده کنیم. وی بیان کرد: مجریان این دو پروژه مهم باید با جدیت تمام و به صورت سه شیفت پای کار باشند و با برنامه ریزی، به گونه
در جلسه شورای حفاظت از منابع آب در استانداری تهران عنوان شد: ضرورت عملیاتی نمودن مصوبات سازگاری با کم ...
ارائه نمایند. در ادامه" محمدرضا بختیاری" مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان تهران با بیان اینکه استان تهران 23درصد مجموع آب شرب کشور را مصرف می کند و این عدد در شهر تهران 17درصد است، تصریح کرد: میزان بارندگی های امسال در استان تهران نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است و در فروردین ماه که در سال های گذشته بیشترین حجم از بارندگی های سال آبی را شاهد بودیم ، امسال شاهد کاهش قابل توجه بارندگی می
اقدام عملیاتی برای صیانت از حریم غرب تهران
تالون و با پیگیری های به عمل آمده پنج مخزن هزار لیتری جمعاً به مقدار پنج هزار لیتر ظرفیت ذخیره سازی آب شرب روستای تالون اضافه شد تا با توجه به ورود به فصل گرم سال و کاهش بارش نزولات آسمانی شاهدمشکلات آب رسانی در این روستا نباشیم. او با اشاره به تجهیز سوله ورزشی روستای کیگا افزود: 600 مترمربع کفپوش و 120 مترمربع ساندویچ پنل برای تجهیز سوله ورزشی روستای کیگا صورت گرفت که به ارتقاء سرانه
افت منابع آب شرب گلستان به دلیل استفاده همزمان از چاه های شرب و کشاورزی
/> وی افزود: در حال حاضر آب شرب ساکنان گلستان از 600 حلقه چاه تامین می شود که در فصل تابستان به دلیل استفاده همزمان چاه های آب عمیق در منطقه برای مصارف کشاورزی، افت منابع آبی شرب دور از انتظار نیست. حسینی گفت: علاوه بر پیش بینی حفر و تجهیز چاه های آب جدید، مواردی مانند احداث مخازن جدید، ذخیره سازی شبانه آب در مخازن، سرمایه گذاری برای بهسازی شبکه های فرسوده و ممانعت از هدر رفت آب
ساکنان شهر های گروه الف مازندران چند سال دیگر باید منتظر آب سالم باشند؟
شعار سال: استان مازندران حدود 58 شهر دارد که حدود 53 درصد از جمعیت آن در مناطق شهری سکونت دارند. حدود 88 درصد از آب شرب شهر های این استان از منابع آب های زیرزمینی اعم از چاه و چشمه تامین می شود. این استان برای تامین آب مشترکان شهری روزانه با حدود 86 هزارمترمکعب کمبود آب مواجه است. در واقع نیمی از کمبود آب شرب برای شهر های مازندران مربوط به شهر های گروه الف شامل بابل، امیرکلا، بابلسر و
دبی چاه های آب شرب گلستان 8 درصد کاهش یافت
به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب گلستان، بهزاد هرمزی اظهارداشت: بیشترین آب مصرفی گلستان معادل 88 درصد مربوط به بخش کشاورزی است و فقط 9 درصد آن در حوزه آب شرب و سه درصد در بخش صنعت مصرف می شود. وی بابیان اینکه گلستان 35 هزار حلقه چاه آب دارد که 13 هزار فقره آن غیرمجاز حفر شده است، افزود: از این تعداد چاه فقط از 600 حلقه آن برای تامین آب شرب استفاده می شود که با بهره
چالش کم آبی گلستان در تابستان 1400/ اصلاح الگوی مصرف ضروری است
به گزارش خبرگزاری مهر ، بهزاد هرمزی اظهارکرد : زنگ خطر کمبود آب در استان به صدا در آمده است و اگر مدیریت صحیح مصرف آب شرب صورت نگیرد در تابستان 1400 با مشکل جدی روبرو خواهیم شد. وی افزود: کاهش بارندگی در سال آبی جاری و افزایش مصرف با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت مسائل بهداشتی در مناطق مختلف، استان را در حوزه آب با چالش جدی روبرو کرده است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استا
بحران آب در ایران| قلب تپنده استان اصفهان از حرکت ایستاد / زاینده رود خشک شد، تولید در نطنز از حرکت ...
اخیر با نصب کنتورهای هوشمند و اجرای طرح تعادل بخشی آب های زیرزمینی از سرعت افت سطح آب در سفره های زیرزمینی کاسته شده است. مدیر سابق جهاد کشاورزی شهرستان نطنز تصریح کرد: لازم است اقداماتی برای بهبود معیشت کشاورزان و روستاییان نیزاتخاذ شود، به عنوان نمونه میزان برداشت آب از چاه با بیش از 50 خانوار مالک روستایی نباید با برداشت یک یا چند نفر که چند حلقه چاه در اختیار دارند برابر باشد.
نوید رفع مشکل کمبود آب شهر مرودشت داده شد
بنا بر گزارش دریافتی روز پنجشنبه، رهام پیکری در حاشیه بازدید از پروژه احداث مجموعه ایستگاه پمپاژ بین راهی روستای بادکی شهرستان مرودشت افزود: این پکیج بر روی خط انتقال آب تصفیه خانه کوه سبز به شهر مرودشت و در محدوده روستای بادکی با اعتباری افزون بر 14 میلیارد تومان در حال احداث است. فرماندار مرودشت تصریح کرد: با توجه به وارد شدن به فصل گرما و نیاز به تامین آب شرب شهروندان عزیز، از تمام ظرفیت
فرماندار میانه: مشکل کمبود آب در اولویت مدیریت بحران باشد
محمدرضا مشایخی روز پنجشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان، بر ضرورت تامین آب شرب در روستاها با توجه به کمبود آب تاکید کرد و افزود: در سه شهر شهرستان مشکل آب نخواهیم داشت اما در 2 شهر و روستاهای شهرستان نیازمند مدیریت صحیح از سوی ستاد و مسوولان مربوطه هستیم. وی با بیان اینکه مساله آب شرب می تواند به یک مساله امنیتی اجتماعی تبدیل شود، تمامی مصوبات جلسات مربوطه باید بر اساس تصمیمات و
با 10 درصد صرفه جویی تابستان را از کم آبی نجات دهید
به گزارش مشهد فوری ، سید ابراهیم علوی با اشاره به اینکه میزان بارش ها در سال آبی جاری تاکنون 85 میلی متر بوده است، اظهار کرد: این رقم در مدت مشابه سال قبل 263میلی متر بود و این در حالی است که امسال دمای هوا زودتر از حد معمول گرم شده است که خود حکایت از افزایش مصرف آب در روزهای آتی دارد. مدیرعامل شرکت آ ب و فاضلاب خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه میلیون و 300هزار نفر جمعیت ساکن در 80 شهر و دو هزار و 300روستا از طریق دو هزار و
کرمان چهارمین استان کم بارش ایران است
تعداد سال های خشک در 50 سال آینده بیش از سال های تر باشد. الان هم نشان می دهد تعداد سال های خشک قطعا بیش از سال های تر باشد. وی درباره ی بارش های سال آبی جاری نیز توضیح داد: عمده ی فصل بارش را از دست دادیم و در حالی که تا الان باید 78 درصد از آبِ یک سال زراعی تامین می شد، فقط 48 درصد تامین شده است. آنچه در طول اقلیم کشور تجربه اش وجود دارد، بارش های اردیبهشت و خرداد و تابستان، چنانچه به
صرفه جویی و مدیریت مصرف آب تنها راه عبور از بحران خشکسالی
/> این گزارش می افزاید، در ادامه مراسم مجتبی جلیل زاده معاون بهره برداری آب منطقه ای آذربایجان شرقی طی سخنانی تنها راه عبور از بحران خشکسالی و کمبود آب در سال زراعی جاری را صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی، صنعتی و شرب دانست. وی تصریح کرد: در شهرستان بناب حدود 4 هزار حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد که بایستی در این خصوص مسئولین قدم بردارند. جلیل زاده در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از
180 میلی متر کاهش بارندگی کرمانشاه در سال آبی جاری
فجر سال گذشته وارد مدار بهره برداری شود. کاکاوند با بیان اینکه نیمی از جمعیت این استان در شهر کرمانشاه ساکن هستند، ادامه داد: متأسفانه با وجود قول های مساعد تا کنون خط اضطرار طرح آبرسانی بلندمدت به شهر کرمانشاه وارد مدار بهره برداری نشده است. وی اضافه کرد: در بسیاری از شهرهای این استان نیز از جمله پاوه، جوانرود، تازه آباد و هرسین نگرانی هایی برای قطعی آب شُرب در فصل گرما وجود
طرح های آبرسانی آذربایجان شرقی در انتظار تامین اعتبار
وجود پیگیری های انجام شده، این مبلغ تا کنون در اختیار سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی جهت تخصیص در طرح های مذکور قرار نگرفته است و به گفته کارشناسان امر در صورت عدم تامین اعتبار تابستان امسال با تنش آبی در آذربایجان شرقی و تبریز مواجه خواهیم بود. تبریز در سال های اخیر با مشکلات عمده در زمینه آب مواجه و شاهد قطعی های مکرر آب شرب در فصل تابستان بوده که نیاز به تامین آب از منابع مختلف
282 شهر کشور در تنش تأمین آب شرب در تابستان
به گزارش ایسنا، فرهام کرکانی- مدیرکل دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تابستان امسال با توجه به کاهش بارش ها و گرمای شدید هوا، از مجموع 1346 شهر کشور، 282 شهر دچار تنش آبی هستند. از این تعداد، 126 شهر در وضعیت زرد، یعنی تا 10 درصد کمبود آب، 55 شهر در وضعیت نارنجی، یعنی تا 20 درصد کمبود آب و 101 شهر در وضعیت قرمز، یعنی بیش از 20 درصد کمبود آب
اختصاص یک حلقه چاه به آتش نشانی گرمدره برای اطفا حریق و آتش سوزی علفزارها
به گزارش شهروندالبرز ، به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر گرمدره دکتر دادخواه شهردار گرمدره در این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و قبولی طاعات و عبادات، فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جاری را مورد توجه قرار داده و اظهار کرد: توجه به منویات مقام معظم رهبری و تحقق آن از جمله اصولی است که همه ما مسوولان باید در جهت تببین و تحقق هر چه بیشتر آن کوشا باشیم. دکتر دادخواه ادامه دا
آبرسانی به 7 روستای جرگلان با کمک خیرین و قرارگاه پیشرفت و آبادانی
پیش بینی های لازم برای فصل تابستان صورت بگیرد. بخشدار جرگلان خاطرنشان کرد: به همین منظور دنبال چاه های جایگزین و چشمه ها هستیم . گفتنی است پیش از این کلاته و روستاهای جرگلان از آب چشمه استفاده کرده یا تنها روزی دو الی سه ساعت آب برای استفاده داشتند . انتهای پیام /رحیمی
آب شیرین کن های بوشهر و جم تابستان وارد مدار می شوند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان این که شیرین سازی آب دریا برای تامین آب پایدار و کاهش وابستگی به منابع آبی از دیگر استان ها، از مهم ترین برنامه های راهبردی این شرکت برای عبور از تنش آبی در تابستان امسال هدفگذاری شده است گفت: تامین آب شرب مورد نیاز مشترکان هم استانی با اجرای طرح های آب شیرین کن که در دست اقدام است موجب تحقق کاهش وابستگی به منابع آبی خارج از استان، از 90درصد به 60درصد
کاهش 54 درصدی بارندگی امسال در مقایسه با پارسال
آبی تاکنون گفت: پارسال 74 درصد مخازن سد های کشور پر بود، اما اکنون این رقم به حدود 50 درصد رسیده است. تقی زاده خامسی افزود: پیش بینی می کنیم در حدود 250 شهر، تنش آبی داشته باشیم البته این به معنای آن نیست که آب را جیره بندی کنیم؛ با مدیریت فشار، مسئله را حل می کنیم. وی اضافه کرد: مجبور هستیم آب را در سد ها برای آب شرب به گونه ای مدیریت کنیم تا برای سال بعد هم ذخیره داشته
انسداد چاه های غیر مجاز در زنجان سرعت بگیرد
کشت محصولات پر آب در شرایط کنونی جلوگیری کند. وی ابراز داشت: ورودی آب به سدهای استان نیز 22 میلیون مترمکعب کاهش یافته است و سد تهم شهر زنجان وضعیت مطلوبی ندارد. استاندار زنجان با بیان اینکه آب ورودی به این سد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 37 درصد کاهش دارد، ابراز کرد: آمارها نشان می دهد وضعیت خوبی در حوزه آب شرب مصرفی و دیگر بخش ها حاکم نیست. حقیقی با بیان اینکه مدیریت