523 بیمار کرونایی در بیمارستان های گیلان بستری هستند
سایر منابع:
سایر خبرها
آیا سرایت و بیماری زایی کرونا در روزهای سرد افزایش می یابد؟
، در فصل سرد فعالیت و سرایت بالایی دارد و می تواند بیماری زایی شدیدتری داشته باشد. معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر احتمال سرد شدن هوا و بارش برف و باران اشاره کرد و گفت: اگر مردم در روزهای سرد پیش رو از خودشان محافظت نکنند و ایمنی بدنشان کاهش یابد، شانس ابتلا به عفونت های حاد تنفسی به ویژه کرونا در آنان افزایش می یابد. نوروزی
کرونا 38 خانواده اردبیلی را عزادار کرد
محمدرضا رضایی بنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه در هفته گذشته شاهد نوسان تعداد بستری های روزانه بیماران کرونایی در بیمارستان های استان اردبیل بوده ایم اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز به پیک احتمالی شیوع دوباره کرونا بعد از شب یلدا نرسیده ایم در باره کاهش یا افزایش قطعی بیماران و ثبات وضعیت فعلی کرونا پیش بینی دقیقی نمی توان داشت و باید
روند بستری کرونایی ها در بیمارستان های یزد دوباره افزایش یافت
گذشته در استان یزد را نیز چهار نفر اعلام کرد و گفت: طی سه چهار روز گذشته آمار فوتی ها به یک و دو نفر رسیده بود اما دوباره شاهد افزایش آمار قربانیان کرونا در یزد هستیم. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به سرد شدن هوا بیان کرد: مردم یزد برای حفظ سلامتی خود و عزیزانشان، شیوه نامه های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند. کد خبر 5104301
هواشناسی کاربردی: مراقب دام ها، طیور و نهال ها در هوای سرد باشید
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان شمالی ، هواشناسی کاربردی با توجه بارش برف و باران در اکثر نقاط استان، یخ زدگی، مه آلودگی و لغزندگی جاده ها و نیز سرمای شدید از امشب توصیه هایی به شهروندان داشته است: تنظیم دمای گلخانه ها و اماکن نگهداری دام و طیور، در پناه قرار دادن کندو ها از باد شدید و بارش، بستن منافذ ورود حیوانات وحشی ، انجام یخ آب زمستانه، مراقبت از نهال های جوان در برابر
آخرین وضعیت کرونا در گیلان/ 83 بیمار جدید بستری شدند
گیل خبر/ به گزارش باشگاه خبرنگاران، مسعود نوروزی، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در 24 ساعت گذشته 83 بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان های این استان بستری شدند. او افزود: تعداد بیماران مبتلا به کووید 19 در مراکز درمانی استان گیلان به 492 نفر رسیده است. معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: حال 100 نفر از این بیماران، وخیم و
کرونا آتش زیر خاکستر است، مردم مراقب باشند
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد ، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 197 بیمار با علائم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 40 بیمار با علائم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند. او افزود: طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 4 مراجعه کننده
تدوین توسعه همکاری های مرزی ایران و پاکستان با محوریت کنترل کرونا
دکتر سید مهدی طباطبائی در نشست مشترک مسئولین وزارت بهداشت دو کشور جمهوری اسلامی ایران و پاکستان گفت: همه گیری جهانی کرونا به مرزهای جغرافیائی یک کشور محدود نمی شود و مبارزه با این همه گیری نیزعلاوه بر ابعاد، فردی، خانوادگی و سازمانی، جنبه های ملِّی و بین المللی نیز دارد. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مسئولیت بین المللی در قبال سلامت انسان ها را یک واقعیت انکار ناپذیر عنوان
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان قزوین تا 5 دی 99
حال حاضر تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستانهای استان قزوین به 260 نفر رسیده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: متاسفانه در بیست و چهار ساعت گذشته 6 نفر از شهروندان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند. وی بیان کرد: در این مدت 48 بیمار کرونایی پس از بهبودی از بیمارستانها ترخیص شدند. نامدار در ادامه گفت: از ابتدای انتشار ویروس
وقوع کولاک و مسدودی راه ها در گلستان
به گزارش تابناک به نقل از مهر، سامانه سرد و بارشی در گلستان سبب بارش باران و ریزش برف در ارتفاعات شد به گونه ای که ارتفاع برف در درازنو به نیم متر رسید. بارش برف سبب مسدود شدن محورهای کوهستانی گلستان و فعالیت این سامانه تا صبح شنبه در استان ادامه خواهد داشت. معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: با توجه به بارش شدید برف و کولاک، محورهای
برف و یخبندان، راه روستاهای کوهستانی گلستان را بست
به گزارش ایرنا؛ هواشناسی گلستان دیروز پنجشنبه پیش بینی کرده بود در نتیجه فعالیت سامانه سرد و بارشی دمای هوای استان بین 6 تا هشت درجه کاهش یافته و بارش برف در مناطق کوهستانی به حدود 50 سانتی متر خواهد رسید. فرماندار گرگان از بسته شدن مسیر دسترسی این شهر به روستای گردشگری و توریستی زیارت به علت بارش برف و جلوگیری از خطرات احتمالی خبر داد و از شهروندان خواست به تفرج گاه ناهارخوران و
تمام شهرستان های هرمزگان وضعیت زرد دارند/ضرورت رعایت پروتکل ها در تردد با کشورهای همسایه
24ساعت گذشته یک نفر جان باخت و جمع فوتی های بیماران کرونا به 961نفر رسید. رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: در حال حاضر 97 بیمار کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این شمار 37 نفر در بخش مراقبت های ویژه به سر می برند و حال 15 نفر وخیم است. وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته ورود بیماران کرونایی به بیمارستان های استان 10 درصد کاهش یافته است اضافه کرد: در
فوت 4 بیمار کرونایی در قزوین/ 280 نفر در بیمارستان ها بستری هستند
: تعداد افراد بستری طی شبانه روز گذشته بسیار کاهش یافته و به 40 نفر رسیده است؛ به طوریکه هم اکنون حدود 280 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند. مردم از اجتماعات خانوادگی خودداری کنند معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: هم اکنون از مجموع بیماران بستری 40 بیمار بدحال بوده و در بخش های مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند. وی در ادامه
بارش برف شبانه تمامی اکیپ های زمستانی تبریز را پای کار کشاند
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،محمدرضا قربانیان تبریزی معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز گفت: از ساعات اولیه بارش برف شبانه و تا صبح امروز، اکیپ های زمستانی معاونت خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز با تمام امکانات و تجهیزات با استقرار در معابر شهر اقدام به یخ زدایی ، برف روبی و بازگشایی معابر شهر کردند. او با اشاره به محلول پاشی و برف روبی معابر
برگزاری مراسم تجلیل از مدافعان سلامت در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان / معاون دانشگاه : کادر ...
همراهی مردم است و وظیفه همه ما همراهی و عمل به پروتکل های بهداشتی است تا به زودی این ویروس منحوس از جامعه ریشه کن شود. گفتنی است: در این جلسه هر یک از پرستاران و مدافعان سلامت متتخب به بیان خاطرات خود در ایام پرالتهاب شیوع کرونا پرداخته و در پایان از زحمات این عزیزان در حوزه بهداشت با اهدای لوح سپاس و هدایا تجلیل بعمل آمد. این مراسم با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونین، مدیران و روسای گروه واحد گسترش و پرستاران و مدافعان سلامت منتخب شهرستانهای تابعه استان در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد . پایان پیام ...
دانشگاه علامه طباطبایی در ارائه مقالات الگوی سایر مراکز باشد
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همراه با جمعی از مدیران این معاونت از مراکز پژوهشی، مرکز رشد واحد های فناور علوم انسانی و اجتماعی و مرکز نوآوری علوم انسانی و اجتماعی، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد، آزمایشگاه علوم شناختی، موزه، پژوهشکده فرهنگ و ارتباطات و تحریریه پایگاه خبری عطنا در دانشگاه علامه طباطبائی بازدید کرد، همچنین جلسه
موارد بستری کووید 19 در البرز افزایش یافت
دکتر محمد فتحی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت : 45 بیمار بدحال کووید19 طی 24 ساعت گذشته در بیمارستان های استان پذیرش و تحت مراقبت پزشکی قرار گرفتند. شمار بستری های کووید 19 طی چند روز اخیر در البرز به زیر 40 نفر رسید. رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان داشت: اکنون 400 بیمار کووید 19 در بیمارستان های استان البرز تحت مراقبت پزشکی قرار دارند که در روزهای اخیر به کمتر از 400 نفر
نگرانی از گسترش انتقال کرونا در زمستان/ حال 20 درصد بیماران کرونایی گیلان وخیم است
جهانی بهداشت را وحشت زده و اکثر کشورها پرواز خود را به انگلیس ممنوع اعلام کردند. این امر در کنار آغاز فصل زمستان موجی از نگرانی در جامعه ایجاد و به گفته معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ویروس هایی تأثیرگذار بر دستگاه تنفسی مثل کرونا و آنفولانزا سرمادوست بوده و قدرت سرایتشان در این فصل بیشتر است. مهم ترین دلیلی که کارشناسان بهداشت و درمان را متقاعد به افزایش
پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی گیلان سخنران برتر شد
به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر میثم حسن نژاد بی بالان عضو هیات علمی گروه میکروب شناسی دانشگاه علوم پزشکی گیلان "در چهاردهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی بالینی استاد البرزی و سومین کنگره بین المللی استراتژی های پیشگیری برای عفونت های مرتبط با مراقبت از بیمار" که در تاریخ 20 لغایت 22 آبان 1399 به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت مجازی برگزار شد، با ارایه مقاله ای با عنوان
کمک به سلامت چشم، پوست و قلب با مصرف کدو حلوایی
به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک ، مسئول تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : کدو حلوایی سرشار از بتاکاروتن، ویتامین آ ،سی و ... است که بسیار مفید و مغذی بوده و مصرف آن توصیه می شود. وی ادامه داد: کدو حلوایی ملین بوده و به منظور رفع یبوست نیز استفاده می شود. این کارشناس مسئول اظهار داشت: از کدو حلوایی برای رفع تشنگی، تب، سوختگی، عفونت، زردی و تسکین صفرا
رعایت موازین بهداشتی در قرنطینه خانگی ضروری است
گیرد. وی با تاکید بر اینکه اعضای خانواده باید از تردد به اتاق بیمار هم خودداری نمایند، تصریح کرد : همچنین فضاهای مشترک مانند حمام و سرویس بهداشتی نیز باید به درستی گند زدایی شود. معاون بهداشتی دانشگاه استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی توسط فرد مراقبت کننده از بیمار در قرنطینه خانگی را لازم و ضروری دانست و گفت : رعایت بهداشت فردی و شست و شوی صحیح دست ها باید بعد از تماس با
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان /رعایت موازین بهداشتی در قرنطینه خانگی ضروری است
قرار گیرد. وی با تاکید بر اینکه اعضای خانواده باید از تردد به اتاق بیمار هم خودداری نمایند، تصریح کرد : همچنین فضاهای مشترک مانند حمام و سرویس بهداشتی نیز باید به درستی گند زدایی شود. معاون بهداشتی دانشگاه استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی توسط فرد مراقبت کننده از بیمار در قرنطینه خانگی را لازم و ضروری دانست و گفت : رعایت بهداشت فردی و شست و شوی صحیح دست ها باید بعد از تماس
کاهش روند بستری کرونایی ها در یزد/مردم همچنان مراقبت کنند
نیز اظهار داشت: خوشبختانه آمار فوتی ها کاهش چشمگیری داشته و در 24 ساعت گذشته یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده است. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به سرد شدن هوا عنوان کرد: مردم یزد برای حفظ سلامتی خود و عزیزانشان، شیوه نامه های بهداشتی را پیش از بیش رعایت کنند. کد خبر 5103268
تجهیزات بیمارستانی اردبیل نیازمند سرویس است
کرونایی از این بخش باشیم. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: هم اکنون شهرهای اردبیل، پارس آباد، بیله سوار، مشگین شهر ، خلخال، نیر در وضعیت نارنجی و شهرهای گرمی، نمین ، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند. کرونای زمستان خطرناک تر از فصول دیگر سال است رضایی بنا ضمن هشدار به شهروندان از قدرت و شدت درگیری با بیماری کرونا در فصل زمستان سخن
انسولین ؛ بی مزه شیرینی که جان دیابتی ها را عزیز می کند
/> معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: معاونت غذا و داروی این دانشگاه برای رفع کمبود و دریافت سهمیه انسولین های مورد نیاز بیماران دیابتی استان با جدیت تلاش و پیگیری می کند ؛ به علت شرایط خاص انتقال ارز، گاهی اوقات واردات این داروها دچار وقفه هایی می شود و مشکلاتی را برای بیماران به همراه دارد که به هنگام کسری مقطعی این داروها، در صورت امکان و صلاحدید پزشک معالج، می توان از انواع جایگزین
روند نزولی آمار بستری های کرونایی در استان یزد کند شد
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سلمانی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در حال حاضر 213 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند. سلمانی ادامه داد: از این تعداد 66 بیمار به دلیل شرایط بیماری در بخش مراقبت های ویژه، خدمات درمانی دریافت می کنند. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به سرد شدن هوا، گفت: هم استانی ها برای حفظ سلامتی خود و عزیزانشان، شیوه نامه های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند. انتهای پیام/ غ
کند شدن روند نزولی بستری های کرونایی در استان یزد
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد ، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در حال حاضر 213 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند. سلمانی ادامه داد: از این تعداد 66 بیمار به دلیل شرایط بیماری در بخش مراقبت های ویژه، خدمات درمانی دریافت می کنند. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به سرد شدن هوا گفت: هم استانی ها برای حفظ سلامتی خود و عزیزانشان، شیوه نامه های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.
سیر صعودی بیماران کرونا در مازندران ادامه دارد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران ، بر اساس اعلام روسای دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ، 192 بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته شناسایی شدند. همچنین در حال حاضر 1081 بیمار مبتلا به کووید19 در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 227 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت مراقبت و درمان قرار دارند. همچنین در 24 ساعت گذشته 153 بیمار مبتلا به
95 درصد از مطب های پزشکان پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند
های پی.سی.آر نسبت به نسی.تی اسکن 40 تا 50 درصد مثبت است. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ابراز داشت: وقتی سی.تی.اسکن 80 درصد مثبت است انجام تست پی.سی.آر هزینه اضافی است و در مقطع زمانی معاونت درمان گزارش کرونا را براساس پی.سی.آر است. عارف نیا افزود: در 15 درصد مراکز سی.تی.اسکن بدون نسخه پزشک نسبت به سی.تی.اسکن از ریه اقدام کردند و تاکید ما بر این است که انجام سی.تی.اسکن