روایت دوگانه از وضعیت تجهیزات پزشکی کشور | با حذف ارز دولتی، نقدینگی مورد ...
سایر منابع:
سایر خبرها
97 درصد داروهای مورد نیاز در کشور تولید می شود
قابلیت رقابت پذیری حتی در حوزه صادرات را داشته باشد. وی در خصوص سهم تولید داخل از بازار دارویی کشور گفت: حدود 97 درصد داروهای مورد نیاز کشور به لحاظ عددی در داخل تولید می شود، اما به لحاظ ارزشی، این رقم به حدود 82 درصد می رسد. این عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان تهران افزود: این 82 درصد تولید داخل، ارزبری حدود 700 میلیون دلاری دارد، درحالی که 18 درصد واردات، هزینه ای بالغ بر
تولید داروهای بیولوژیک؛ مسیری هموارتر برای درمان ناباروری
دارد، با تولید این دارو نه تنها به دسترسی هم وطنان به داروی با کیفیت کمک می کنیم، بلکه بخشی از ارزی که به خاطر واردات این محصول صرف می شود، کاهش پیدا خواهد کرد. این دارو به فاز مطالعات بالینی انسانی وارد شده و به تازگی مطالعات بالینی در بیمارستان آرش تهران در حال انجام است. امیدوار هستم که تا پایان پاییز سال جاری پروانه تولید دارو توسط سازمان غذا و دارو صادر شود. وی درباره هدف از تولید
تولید پلاسما در داخل کشور و جلوگیری از خروج ارز
دارو و جمعی از مدیران و کارشناسان این حوزه برگزار شد. در این نشست آخرین تحولات، چالش ها و ظرفیت های صنعت داروهای مشتق از پلاسما در کشور مورد بررسی قرار گرفت. پلاسما؛ از جبهه های جنگ جهانی تا داروهای پیشرفته امروز صدری در این نشست با اشاره به اهمیت پلاسما در درمان بیماری ها گفت: در خون انسان حجم بالایی از پروتئین ها در جریان هستند که هر یک مسئولیتی خاص دارند. اگر این پروتئین ها
تراز مثبت بخش کشاورزی نیازمند سالانه 40 همت اعتبار تا پایان برنامه هفتم
کمبود تشکیل سرمایه، بخش کشاورزی در سال 1403 نسبت به سال قبل از آن حدود 32 درصد افزایش صادرات و حدود 6 درصد کاهش واردات داشته است که براین اساس تراز تجاری بخش کشاورزی در سال 1403 نسبت به سال 1402 با رشد 3 میلیارد دلار از منفی 11 درصد به منفی 8 رسید که این امر می تواند گامی بلند در مسیر مثبت شدن تراز تجاری بخش کشاورزی باشد. مثبت شدن تراز تجاری بخش کشاورزی نیازمند تخصیص سالانه 40 همت اعتبار
هشدار کمیسیون بهداشت مجلس به دولت درباره خطر فروپاشی نظام سلامت
علیرغم تلاش های سازمان غذا و دارو در سال 1403 از مجموع 3 و نیم میلیارد دلار ارز ترجیحی پیش بینی شده برای واردات دارو، مواد اولیه آن، شیرخشک و تجهیزات مصرفی پزشکی، تنها 3 میلیارد و صد میلیون دلار توسط بانک مرکزی تخصیص پیدا کرده یعنی نسبت به سال گذشته 400 میلیون دلار کاهش داشته ایم. وی ادامه داد: با وجود پیگیری های فراوان، تخصیص ارز در ماه های اخیر سهمیه بندی شده و فقط برای فروردین ماه حدود
400 میلیون دلار صرفه جویی ارزی با تولید داخلی انسولین
در یک سامانه شفاف هستیم. وی همچنین کاهش ارزبری در حوزه واردات دارو و تجهیزات پزشکی را از دستاورد های مهم برشمرد و توضیح داد: واردات دارو و مواد اولیه دارویی به 1.8 میلیارد دلار و تجهیزات پزشکی به حدود 2 میلیارد دلار رسیده است که این میزان در سال های اخیر روندی کاهشی داشته است. بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی از 18 تا 21 خرداد در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.
هشدار برای کمبودهای دارویی در پی تأخیر تخصیص ارز؛ بانک مرکزی زیر ذره بین مجلس
حضور خواهند داشت تا توضیح دهند چرا تخصیص ارز لازم برای واردات مواد اولیه دارو باوجود وعده های مکرر، همچنان معطل مانده است آینده، کمبودهای جدی دارو اجتناب ناپذیر است. نیاز مضاعف صنعت به ارز تولید دارو و تجهیزات پزشکی نیازمند تخصیص و تأمین ارز است و چنانچه ارز مورد نیاز به موقع به این بخش تزریق نشود، بی تردید در تأمین اقلام ضروری این حوزه با مشکل مواجه می شویم. این در حالی
افزایش 7 برابری قیمت تجهیزات پزشکی کلید خورد
تشدید کرد. این مسیر، اما همچنان ناگزیر ادامه دارد و دولت به سراغ تجهیزات پزشکی هم رفته و ارز ترجیحی آن را حذف کرده است؛ موضوعی که نگرانی هایی را در خصوص کمبود و گرانی تجهیزات پزشکی ایجاد کرده است. با وجود این، روز گذشته مهدی پیرصالحی، رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری نمایشگاه ایران هلث حذف ارز ترجیحی را چه برای دارو و چه برای تجهیزات پزشکی یک ضرورت دانست و تأکید کرد زمانی تأمین ارز 4 هزارو 200
کمبود نگران کننده شیرخشک های متابولیک/گلایه های مادران چیست؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در سال های اخیر در پی مشکلات ناشی از تحریم و عدم تأمین مناسب ارز، فرآیند واردات این شیرخشک ها به سختی انجام می شود و در میان هزاران دغدغه خانواده هایی که با بیماری های نادر و متابولیک فرزندانشان دست و پنجه نرم می کنند، تأمین شیرخشک های رژیمی و تخصصی به یکی از بحران های جدی بدل شده است. شیرهایی که نه تنها غذایی ساده نیستند، بلکه بخش حیاتی درمان، رشد و حتی زنده
صادرات یک میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی طبق برنامه هفتم/ ارز دولتی حذف شد
نداشته ایم. در سال گذشته در حوزه تجهیزات پزشکی حدود 400 میلیون دلار ارز کم تر اختصاص داده اند. مهدی پیرصالحی بیان کرد: تا زمانی که مشکلات کلان مانند تامین ارز و رفع نقدینگی بر طرف نشود یکسری مسائل دیگر هم رفع نمی شود. اکنون سازمان غذا و دارو بدون قیمت گذاری و تامین ارز 90 درصد بازار را بدون مشکل تامین می کند. به گفته وی، کمبود یک قلم دارو موضوع مهمی است و سهم سلامت از تولید ناخالص
تامین ارز سال1404 از 8 میلیارد دلار گذشت
. تایید قیمت گذاری وارداتی ها با دلارغیررسمی تسنیم- در پی ابهامات موجود درباره قیمت گذاری تلفن همراه وارداتی که با ارز حاصل از صادرات خود تامین می شود، مهدی اسدی دبیر انجمن موبایل ایران، به تشریح آخرین وضعیت این موضوع پرداخت. اسدی اظهار داشت: سال گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت مصوبه شورای تعیین قیمت ها (که دبیرخانه آن در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قرار
افزایش 7 برابری نقدینگی مورد نیاز شرکت های تولیدات پزشکی
دستیابی به یک میلیارد دلار صادرات در حوزه تجهیزات پزشکی فاصله داریم، اما امیدواریم با تلاش مضاعف به این هدف نزدیک شویم. رئیس سازمان غذا و دارو همچنین افزود: نمایشگاه ایران هلث، محیطی مناسب برای آشنایی و هم افزایی شرکت های داخلی با یکدیگر و نیز با هیئت های خارجی بازدیدکننده است. این تعاملات می تواند به ارتقای صنعت تجهیزات پزشکی کشور منجر شود پیرصالحی با اشاره به شعار امسال
برای حفظ شرایط سال گذشته به نقدینگی هفت برابری نیاز داریم
/> وی تأکید کرد: ارز حوزه کیت های آزمایشگاهی از آذر حذف شده است. در حوزه تولید داخل مطمئن باشید کالایی که در بازار عرضه می شود تحت نظارت قرار دارد و اگر محصولی بی کیفیت باشد از بازار جمع آوری می شود. اما در سه چهار سال اخیر، ارزبری تجهیزات ما زیاد شد و شرکت ها راحت تر می توانستند خرید کنند که دلیل این را در دست بررسی داریم. رییس سازمان غذا و دارو گفت: هیچ قسمتی از سرمایه گذاری برای تولید
نمایشگاه بین المللی ایران هلث 18 خرداد برگزار می شود
. یعقوب زاده ادامه داد: این ارز نباید به وارد کننده تعلق گیرد بلکه باید به آخر زنجیره داده شود. وی افزود: این ارز ترجیحی تنها یک مشوق برای افزایش واردات است نه حل شدن مشکلات این حوزه. یعقوب زاده گفت: علیرغم اینکه شعار امسال سرمایه گذاری در تولید است تا کنون این موضوع رخ نداده و هیچ اقدامی صورت نگرفته است. انتهای پیام/
تأمین ارز، نقدینگی ناکافی و قیمت گذاری غیرمنطقی عوامل اصلی کمبود دارو و تجهیزات پزشکی
نیاز مردم، خدمات درمانی و دارویی را ارائه دهیم. متأسفانه هنوز منابع کافی برای تحقق این هدف در اختیار سازمان قرار نگرفته است. پیرصالحی گفت: در ادامه این نشست افزود: امسال در حوزه تجهیزات پزشکی ارز 4200 حذف شده و این حوزه نیازمند 7 برابر نقدینگی است که نگرانی هایی را به همراه داشته است. در اردیبهشت ماه ارزی داده نشده است. وی افزود: کیت های آزمایشگاهی با ارز 28هزار 500 تومانی
تکالیف برنامه هفتم توسعه در نمایشگاه ایران هلث محقق می شود
شرکت ها از نمایشگاه فراهم شود. وی افزود: در حوزه دارو و مواد اولیه، حدود 1.8 میلیارد دلار و در بخش تجهیزات پزشکی حدود 2 میلیارد دلار واردات انجام شده است. اما برنامه هایی در حال اجراست که این ارقام را به شدت کاهش دهد. به عنوان نمونه تنها در حوزه پلاسما بیش از 300 میلیون دلار ارز صرفه جویی شده و یک کارخانه تولیدی فعال در این حوزه، تا بیش از 400 میلیون دلار کاهش ارزبری به دنبال خواهد
نشست خبری ایران هلث با حضور رئیس سازمان غذا و دارو برگزار شد
نشست خبری نمایشگاه ایران هلث صبح امروز با حضور رئیس سازمان غذا و دارو و جمعی از مدیران اداره کل تجهیزات پزشکی برگزار شد. در این نشست، محورهای اصلی نمایشگاه، اقدامات حمایتی از تولید و صادرات تجهیزات پزشکی و برنامه های پیش رو تشریح شد.
تولید 70 درصد تجهیزات پزشکی در کشور
نمایشگاه را شناسایی و عرضه محصولات دانش بنیان بیان کرد تا سرمایه گذاری سریعتری بر روی محصولات شکل بگیرد. وی افزود: از سال 1400 تا 1403 واردات تجهیزات پزشکی دوبرابر شده و علت هم ارز یارانه ای برای واردات است و این درحالی است که ارزبری در حوزه دارو به شدت کاهش پیدا کرده است. وی درخصوص میزان تولید تجهیزات پزشکی در داخل کشور گفت: در بیمارستان های کشور شاهد هستیم که بسیاری از تجهیزات
نگران بروز کمبود تجهیزات پزشکی هستیم
تولیدکنندگان داخلی است. قانعی ادامه داد: واردات مواد اولیه تجهیزات پزشکی حدود 2 میلیارد دلار است که البته گاهی اوقات به تکنولوژی هایی است که اصلاً صرفه اقتصادی ندارد. محمدمهدی علاالدین معاون فنی اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو، نیز گفت: برگزاری این نمایشگاه را یک رویداد بسیار ارزشمند در حوزه سلامت می دانیم. وی افزود: این نمایشگاه، جلوه ای از صنعت تجهیزات
حذف ارز 4200؛ انفجار نقدینگی در صنعت تجهیزات پزشکی
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، در پی حذف ارز ترجیحی 4200 تومانی در حوزه تجهیزات پزشکی و جایگزینی آن با نرخ نیمایی 28500 تومانی، فشار کم سابقه ای بر زنجیره تولید، واردات و تأمین تجهیزات پزشکی وارد شده است . مهدی پیرصالحی، رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری سوم خرداد 1404 با اشاره به این موضوع هشدار داد: نقدینگی مورد نیاز این صنعت به طور ناگهانی هفت برابر شده است. وی در این نشست که
نیاز صنعت تجهیزات پزشکی به نقدینگی 7 برابر می شود
پزشکی ایران هلث که در سازمان غذا و دارو برگزار شد، اظهار کرد: ارز چندنرخی عملا به تولید ما صدمه زده اما با این وجود صنعت تجهیزات پزشکی ما پیشرفت های خیلی خوبی داشته است. به رغم اینکه امسال سال سرمایه گذاری در تولید نامگذاری شده اما شرایطی که برای تولید رقم می خورد خیلی این شعار را تحقق نمی بخشد و باید برای تغییر شرایط تلاش کنیم. اگر قرار باشد که تولید را از نظر تامین ارز، قیمت گذاری مناسب و تامین
تکلیف صادرات یک میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی در برنامه هفتم توسعه
به گزارش ایفدانا؛ مهندس محمد مهدی علاءالدین در نشست خبری ایران هلث اظهار کرد: ایران هلث جلوه فناوری تجهیزات پزشکی کشور است و درصد عمده ای از نمایشگاه به تولیدات فاخر داخلی اختصاص دارد. به گفته وی، هر ساله شاهد رونق و اعتلای بیشتر این نمایشگاه هستیم و در سال جاری نیز میز خدمت سازمان غذا و دارو در تمام روزهای برگزاری پاسخگوی تولیدکنندگان خواهد بود تا در صورت وجود موانع بروکراتیک، موارد بررسی و رفع
ایران آماده جهش تجهیزات پزشکی/کارخانجات دانش بنیان در ایران هلث 1404 به نمایش گذاشته می شود
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در دومین نشست خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث 1404 که در محل سازمان غذا و دارو برگزار شد، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان زیست فناوری، سلامت و فناوری های پزشکی با اشاره به ظرفیت های برجسته ایران در حوزه تجهیزات پزشکی و تخصص های سلامت، بر لزوم بهره برداری اقتصادی از این توانمندی ها تأکید کرد. وی ضمن اذعان به اینکه این
حذف ارز 4200 تجهیزات پزشکی و 7 برابر شدن نقدینگی صنعت
پایان برنامه به این عدد برسیم. وی ادامه داد: امسال، سال سرمایه گذاری برای تولید نامگذاری شده و لازم است شرایط را برای تولید عوض کنیم. زیرا، اگر به نقدینگی صنعت کمک نکنیم، شعار سال بر زمین خواهد ماند. پیرصالحی اظهار داشت: امسال ارز 4200 در حوزه تجهیزات پزشکی حذف و به 28500 تبدیل شده است که نیاز صنعت به نقدینگی را 7 برابر افزایش می دهد. وی افزود: متأسفانه در حوزه
بیست و ششمین نمایشگاه ایران هلث؛ نمایش قدرت فناوری و تولیدات داخلی تجهیزات پزشکی
اشاره به رونق روزافزون نمایشگاه گفت: در سال جاری، میز خدمت سازمان غذا و دارو در تمام روز های برگزاری نمایشگاه فعال خواهد بود تا تولیدکنندگان در رفع موانع بروکراتیک کمک کند. همچنین از رونمایی داشبورد حمایت جدید از تولید داخل در این رویداد خبر می شود که به عنوان نقشه راه برای تولیدکنندگان و سرمایه گذاران عمل خواهد کرد و به کاهش هزینه ها و کاهش هزینه ها کمک می کند. این داشبورد به صورت پویا شده و در
قیمت تجهیزات پزشکی افزایش می یابد؟
رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به تسنیم:الزام دولت این است که ارز ترجیحی 4200 از حوزه تجهیزات پزشکی حذف شود . درصدی که مردم در حوزه تجهیزات پزشکی پرداخت خواهند کرد افزایش نمی یابد.
بازار خام فروشی مواد پتروشیمی با یک سوم قیمت!/ واردات محصول صنعت دارویی بر گردن کشور سنگینی می کند
این حوزه در نمودار ها یکسان نمایش داده می شود یعنی اگر 40 میلیون دلار صادرات داریم به همین میزان هم وارد کشور می کنیم، اما تناژ صادرات مواد اولیه پتروشیمی تقریبا سه برابر واردات است و این نشان می دهد که در حال صادرات مواد اولیه و خام برای تامین ارز واردات مواد حاصل از حلقه های بعدی پتروشیمی هستیم. نایب رئیس سندیکای ماده اولیه دارو با تاکید بر لزوم مقابله با خام فروشی در صنعت پتروشیمی
حرکت به سوی عبور از چالش ها با تکیه بر تجربه و هماهنگی ملی
دکتر مهدی پیرصالحی با اشاره به کاهش منابع ارزی و دشواری های انتقال همان میزان محدود ارز موجود، تأمین دارو، تجهیزات و مواد اولیه را با چالش جدی توصیف کرد. او گفت در یک ماه اخیر پرداخت های ارزی به شرکت های خارجی به شدت کاهش یافته و در صورت ادامه این وضعیت، کشور با کمبود اقلام حیاتی روبه رو خواهد شد. به گفته رئیس سازمان غذا و دارو، بدهی انباشته وزارت بهداشت به حدود 95 هزار میلیارد تومان
300 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای تأمین دارو اختصاص یافت
انجام نشده اما تلاش شده از منابع داخلی جبران شود. به گفته وی، تاکنون حدود 50 تا 55 درصد بدهی ها پرداخت شده و برای مابقی نیز برنامه ریزی صورت گرفته است. پیر صالحی همچنین افزود علی رغم تصویب 80 هزار میلیارد تومان اعتبار توسط مجلس، هنوز بودجه ای به وزارت بهداشت پرداخت نشده و تأکید کرد که انتقال این اعتبارات به مصارف دیگر توسط دانشگاه ها تخلف محسوب می شود. رئیس سازمان غذا و دارو با
واردات 2 میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی
در تلاش هستیم با همکاری وزارت صمت و وزارت بهداشت بتوانیم به هدف برنامه هفتم دست پیدا کنیم و پیشرفت ها به دلیل غیرت و همت بخش خصوصی و تولیدکنندگان بوده است. قانعی بیان کرد: در سال های گذشته شاهد کاهش ارزبری واردات بودیم. وی بیان کرد: در دارو های مشتق از پلاسما 300 میلیون دلار واردات داشتیم که از 2 شرکت حمایت شد و در انسولین از یک شرکت معاونت علمی ریاست جمهوری حمایت کرده است.