سایر منابع:
سایر خبرها
تمنای آب
جوان آنلاین: سد های تهران در حال حاضر 403 میلیون مترمکعب ذخیره آبی دارند که نیمی از آن حجم مفید و بقیه رسوب است و درصد پرشدگی میانگین آنها 21 درصد است، به عبارت دیگر اگر مدیریت مصرف آب انجام نشود، حجم آبی برای سد ها باقی نمانده، نحیف تر خواهد شد و اثر خودش را در تأمین رفاه آبی شهروندان خواهد گذاشت. سخنگوی آب از کمبود اعتبارات برای پروژه های اولویت دار آبی خبر می دهد و می گوید: در تهران هدف گذاری مدیریت مصرف 25 درصدی برای تابستان امسال داشتیم که محقق نشد و همچنان به اندازه سال گ
واکنش مهدی چمران به ادعای سازمان آب درباره استفاده بی رویه آب های زیرزمینی برای آبیاری فضای سبز
به گزارش زیرنویس، روز گذشته، عیسی بزرگ زاده، سخنگوی صنعت آب کشور با اشاره به تداوم خشکسالی و کاهش شدید بارندگی ها، از تداوم برداشت آب به میزان 160 میلیون متر مکعب در سال از 700 حلقه چاه توسط شهرداری برای آبیاری فضای سبز انتقاد کرد و گفت: شهرداری تهران 700 حلقه چاه دارد که 55 حلقه از آنها قابلیت تامین آب شرب دارند. توان تخلیه این چاه ها 160 میلیون متر مکعب در سال است. چاه های دارای قابلیت شرب که
قطع موقت آب 47 هزار مشترک بدمصرف تهرانی در 4 ماه اخیر
عیسی بزرگ زاده روز دوشنبه در نشست خبری در پاسخ به خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: برخورد جدی با مشترکان بد مصرف ادامه خواهد یافت تا نسبت به تغییر رفتار عمل کنند. وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی مستقر در تهران باید 25 درصد کاهش مصرف اعمال کنند؛ در این راستا از حدود سه هزار دستگاه شناسایی شده یک هزار و 638 دستگاه کاهش 25 درصدی را اعمال کرده اند و بقیه هم باید رعایت کنند ور در غیر این صورت
خشکی کامل و سناریوی آخرالزمانی برای تهران؟ | اعلام اسامی 5 شهر بی آب ایران با صدرنشینی تهران و اصفهان
درصد است و اگر مدیریت مصرف نشود بر رفاه مردم در تهران و البرز تاثیر منفی خواهد داشت. بزرگ زاده از کاهش 40 درصدی مجموع بارش های کشور نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای سال آبی جاری تا 28 تیرماه متوسط بارش های کشور به 147 میلیمتر رسیده است. وی ادامه داد: همچنین میزان بارش های امسال نسبت به دوره بلندمدت 57 ساله 38 درصد کاهش دارد. سخنگوی صنعت آب افزود: استان های
بحران آبی بی سابقه در تهران و کرج/ آب این سد فقط به تهران اختصاص می یابد
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اعتماد، جدیدترین هشدار درباره وضعیت ذخایر آبی استان های تهران و البرز، حرف های دیروز سخنگوی صنعت آب است که اعلام کرد استان های تهران و البرز با جمعیت 20 میلیون نفری، در معرض بیشترین تنش آبی قرار گرفته اند. عیسی بزرگ زاده ضمن اعلام اینکه از این پس، آب مورد نیاز شهر کرج از سد کرج تامین نخواهد شد و قرار است منابع آب شهر کرج از سد طالقان تامین شده و در عوض، آب سد کرج
مردم در بحران کم آبی چقدر مقصرند؟
تهران در پنجمین سال خشکسالی پیاپی اش نفس می کشد. سطح سدها پایین آمده است، سفره های زیرزمینی تهی تر از همیشه اند، فشار آب در بسیاری از مناطق افت کرده اند و پروژه های ناتمام، مثل زخمی قدیمی، مدام سر باز می کنند. به گزارش جوان، در دل این بحران، مسئولان صنعت آب کشور بار دیگر هشدار داده اند: اگر صرفه جویی نکنید، وضع بدتر می شود، اما آیا همه چیز تقصیر مردم است؟ آیا مدیریت، صرفاً نقشِ
مردم مقصر کم آبی هستند یا مسئولین؟
تیتربرتر: رییس شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت آب این روزهای پایتخت بیان کرد: هم وزیر نیرو و هم رییس آبفا تهران را دعوت می کنیم که صحبت کنند اما ما موافق چاه زدن در پایتخت نیستیم طبیعی است که تمام فضای سبز تهران از آب خام و آب های پسماند استفاده کند. به سازمان بوستان ها گفتیم اگر آب نداشتند می توانند بخرند چرا که فضای سبز تهران برای پایتخت مهم است. وزارت نیرو نیز با شهرداری در
نقش مهم انتقال آب رودخانه ارس در تأمین آب شرب تبریز
آذربایجان شرقی از اجرای دو نوبت بارورسازی ابرها در سال جاری خبر داد و گفت: این بارورسازی می تواند 10 تا 15 درصد افزایش بارش به همراه داشته باشد. قرار است با همکاری اتاق بازرگانی، یک هواپیمای بارورسازی برای استان خریداری شود. میزان مصرف آب شرب در سطح استان روزانه بین 12 تا 13 هزار لیتر در ثانیه ابراهیم سلیمانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست
بحران آب تهران و ضرورت صرفه جویی مردم
سبز در ساعات گرم روز خودداری کنند و از لوازم کاهنده مصرف استفاده کنند. عیسی بزرگ زاده، سخنگوی صنعت آب در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: تهران و البرز با جمعیت 20 میلیون نفری، در معرض شدیدترین تنش آبی قرار دارند. سد کرج با 7 تا 8 درصد پرشدگی، در شرایط بی سابقه ای است. وی ادامه داد: ما سناریوی آخرالزمانی را رد می کنیم، اما بدون صرفه جویی 25 تا 30 درصدی، تأمین آب پایدار دشوار
خاک خوردن تفاهم نامه ای 5 ساله/ کلید کاهش تنش آبی تهران در دست شهردار
نیم قرن اخیر قرار دارد، 700 چاه آب در مالکیت شهرداری تهران است که برای آبیاری فضای سبز شهری از آنها استفاده می شود. عیسی بزرگ زاده، سخنگوی صنعت آب در این خصوص گفت: "3 هزار و 260 فضای سبز در تهران داریم که برای آبیاری آن از 700 چاه در سطح شهر تهران که در اختیار شهرداری و فضای سبز است، استفاده می شود. بزرگ زاده با بیان اینکه "55 حلقه از این چاه ها کیفیت آب شرب دارند"، گفت
کاهش 29 درصدی آب های موجود در پشت سد های لرستان
به گزارش گروه استان های خبرگزاری دانشجو، داریوش حسن نژاد مدیرعامل آب منطقه ای لرستان گفت: هم اکنون حجم آب موجود در پشت سد های استان 54.63 میلیون متر مکعب گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد کاهش نشان می دهد. وی اظهار کرد: حجم کل مخزن سد های مروک، ایوشان، تنگ هاله، خان آباد، کزنار و حوضیان 208.71 میلیون مترمکعب است که در این مقایسه سد های کزنار و حوضیان نسبت به مدت
شوک وحشتناک به تبریز؛ فقط 2 ماه دیگر آب هست
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: در صورت استفاده عادی مشترکان، بدون صرفه جویی و با توجه به آب موجود در پشت سدهای تامین کننده آب تبریز، این شهر تا 2.5 ماه دیگر آب دارد. یوسف غفارزاده روز چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه در سال آبی جاری حدود 218 میلیمتر بارش در استان صورت گرفته که نسبت به سال قبل که 288 میلی متر بود 36 درصد کمتر شده است، گفت: کاهش بارش ها در سال آبی جاری
تدابیر استانداری تهران برای رفع مشکل آب چیست؟
استفاده از پساب تصفیه شده به عنوان جایگزین برداشت از چاه ها تأکید کرد و گفت: تهران با تولید 550 میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده، یکی از بزرگ ترین پروژه های تصفیه خاورمیانه را در اختیار دارد. وی از شهرداری ها خواست تا با همکاری شرکت آب و فاضلاب، این پساب را جایگزین آب چاه ها کنند. همچنین، استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب و رعایت مقررات نظام مهندسی در ساخت وسازها از دیگر توصیه های مطرح شده بود
اگر آب نداریم، بخرید تا درختان خشک نشوند
جهان صنعت – رییس شورای شهر تهران با پرداختن به ادعای سخنگوی صنعت آب کشور گفت: فضای سبز تهران جزو مهمی از شهر است و وزارت نیرو هم باید همکاری کند. شهرداری تهران مدت هاست از پساب برای آبیاری استفاده می کند ضمن اینکه جدا از لوله کشی، حتی چاه هایی که قابلیت استفاده آب شرب دارند را هم در اختیار آبفا قرار می دهیم. مهدی چمران دیروز در حاشیه سیصد وچهل وسومین جلسه شورای شهر تهران در جمع
شرق تهران فقط یک ماه آب دارد
کم در شهر تهران فعال است. مجموع پساب تولیدی در استان تهران به حدود 380 میلیون مترمکعب در سال می رسد. این ظرفیت، در صورت تکمیل تصفیه خانه ها و پروژه های توسعه ای، قابل افزایش است. به گفته او، تاکنون 101 واحد صنعتی در استان تهران شناسایی شده اند. بر اساس برآوردها، این صنایع حدود 93 میلیون مترمکعب در سال آب مصرف می کنند. او معتقد است این رقم عدد کمی نیست و می گوید: براساس قانون برنامه
بحران آب در فارس؛ چالشی جدی برای تأمین منابع آبی و مدیریت مصرف
را نیز تهدید می کند. آخرین آمارها از ذخایر سدهای استان، تصویری نگران کننده ترسیم می کند؛ حجم آب موجود در مخازن 9 سد بزرگ فارس، تنها به 32.7 درصد از ظرفیت کل رسیده و سهم آب مفید قابل استفاده، به مرز هشدار 20 درصد تنزل یافته است. این وضعیت در کنار خشکیدن دست کم 30 حلقه چاه آب شرب در یک سال گذشته، فشار مضاعفی بر منابع زیرزمینی که تامین کننده اصلی آب استان هستند، وارد ساخته است
کاهش 36 درصدی بارش ها در آذربایجان شرقی/ تنها 2 ماه ذخیره آب در سدهای اصلی استان باقی است
یوسف غفارزاده، چهارشنبه، یکم مرداد در نشست خبری با بیان اینکه سال آبی از مهر آغاز و تا شهریور سال بعد ادامه دارد، اظهار کرد: در سال آبی 1403 که از مهر آغاز شده و تا پایان شهریور 1404 ادامه دارد، میزان بارش استان به 218 میلی متر رسیده که نسبت به سال قبل با 288 میلی متر، حدود 36 درصد کاهش یافته است. وی افزود: این کاهش بارش ها به کاهش چشمگیر روان آب در رودخانه های استان منجر شده به طوری
50 شهر در 24 استان درگیر تنش آبی
آبی در دوره آمارشی کشور بوده و رتبه 56 را در 57 سال آمار به خود اختصاص داده است. وی ادامه داد: 50 شهر در 24 استان کشور دارای تنش آبی هستند که برای مدیریت تنش آنها 169 پروژه را تعریف کردیم و در دست اجرا داریم؛ در پیشانی شهر های دارای تنش، تهران آبی با جمعیتی بیش از 20 میلیون نفر را در برمی گیرد. هدفگذاری صرفه جویی 25 درصدی محقق نشد، به مشکل خوردیم بزرگ زاده با بیان
بحران آب نزدیک تر از همیشه؛ 50 شهر در وضعیت قرمز!
تیر فقط 147 میلی متر بوده؛ نسبت به میانگین بلندمدت 38٪ کاهش و نسبت به سال گذشته 40٪ عقب ماندگی دارد. استان هایی مثل سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان بین 50 تا 70 درصد کم بارشی داشته اند. از سوی دیگر تهران در پنجمین سال پیاپی خشکسالی قرار دارد. تنش آبی و وضعیت سدها صنعت آب کشور با بیان اینکه 24 استان و 50 شهر کشور دچار تنش آبی هستند؛ خاظر نشان کرد: تهران، مشهد
شهرداری تهران 55 حلقه چاه آب شرب را بدون واگذاری به وزارت نیرو نگه داشته است
رسیدن به پایداری در تأمین آب تهران، باید کاهش 22 درصدی در مجموع مصرف استان اتفاق بیفتد که سهم کشاورزی 45 درصد از این کاهش را بر عهده دارد. وی ادامه داد: در بخش آب زیرزمینی تهران نیز باید حدود 30 درصد کاهش مصرف صورت گیرد و برای این منظور پروژه هایی در دست اجرا داریم. سخنگوی صنعت آب تاکید کرد:با وجود چالش های فراوان، وزارت نیرو مصمم است با همکاری دستگاه ها و شهروندان، مصرف آب را مدیریت و به سوی پایداری منابع آب حرکت کند.
20 میلیون نفر جمعیت تهران و البرز در معرض بیشترین تنش آبی
/> وی این عدد را بسیار کلیدی دانست و افزود: صرف نظر از تعداد چاه ها، این حجم باید در راستای مدیریت مصرف و جلوگیری از نشست زمین به درستی هدایت شود. فرسودگی شبکه و مشکل فشار آب سخنگوی صنعت آب با اشاره به پیچیدگی شبکه آبرسانی تهران گفت: طول این شبکه حدود 21 هزار کیلومتر است و برخی لوله ها 50 تا 70 سال قدمت دارند. به دلیل اختلاف ارتفاع مناطق مختلف شهر، ناچار به استفاده از
علت افت فشار آب تهران مشخص شد / پول آب مشترکان پرمصرف مساوی با قیمت یک پیتزا
عیسی بزرگ زاده سخنگوی صنعت آب، در نشست خبری درمورد افت فشار آب تهران گفت: شهر تهران حدود 800 متر ارتفاع دارد که برای هر 30 متر ارتفاع یک فشارشکن در طول شبکه گذاشته تا خطوط لوله ناشی از فشار آب دچار آسیب نشوند همچنین 21 هزار کیلومتر طول لوله های تهران است که اگر کاهش فشار داده نشود، 80 میلیون مترمکعب در سال نشت آب داریم. بزرگ زاده افزود: در شرایط فعلی به منظور توزیع عادلانه آب، افت فشار
تنش آبی در 50 شهر کشور/ سخنگوی صنعت آب: قطعی و اُفت فشار آب را گزارش دهید
خبرگزاری میزان - عیسی بزرگ زاده، سخنگوی صنعت آب کشور در نشست خبری با اشاره به وضعیت آبی استان های کشور اظهار کرد: 24 استان دارای تنش آبی است که 50 شهر در این استان ها دارای تنش بوده و وزارت نیرو 169 پروژه با رقم 27 هزار و 400 میلیارد تومان را برای رفع تنش این شهر ها درنظر گرفته است. وی تاکید کرد: اگر مدیریت مصرف انجام نشود اثر خود را در تامین رفاه آب شهر های تهران و البرز
وضعیت سدهای استان تهران بحرانی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ،عیسی بزرگ زاده سخنگوی صنعت آب در نشست خبری که امروز برگزار شد به ارائه وضعیت منابع آبی پرداخت و گفت : متوسط بارش سال آبی جاری 147. میلیمتر بوده که حدود 40 درصد نسبت به سال گذشته کمتر است . وی ادامه داد: در برخی مناطق کشور از جمله استان تهران در پنجمین سال پیاپی خشکسالی قرار دارد. وی افزود: مجموع ورودی آبی سدهای کشور 43 درصد کاهش یافته و
700 چاه در اختیار شهرداری تهران؛ 55 چاه باکیفیت شهرداری باید پس از تصفیه وارد شبکه شرب شود
عیسی بزرگ زاده، سخنگوی صنعت آب کشور در نشست خبری با تأکید بر ضرورت مدیریت مصرف و مقابله با فضاسازی های غیرواقعی در خصوص بحران آب تهران، به تشریح آخرین وضعیت منابع آبی و اقدامات صورت گرفته پرداخت. وی با اشاره به برخی اظهار نظرهای نادرست در فضای رسانه ای و شبکه های اجتماعی اظهار داشت:برخی ادعا می کنند تهران به زودی خشک خواهد شد یا محلات متعددی با بحران جدی مواجه اند. این نوع اظهارات بدون
تنش آبی در 50 شهر کشور/ سخنگوی صنعت آب: قطعی و اُفت فشار آب را گزارش دهید
خبرگزاری میزان - عیسی بزرگ زاده، سخنگوی صنعت آب کشور در نشست خبری با اشاره به وضعیت آبی استان های کشور اظهار کرد: 24 استان دارای تنش آبی است که 50 شهر در این استان ها دارای تنش بوده و وزارت نیرو 169 پروژه با رقم 27 هزار و 400 میلیارد تومان را برای رفع تنش این شهر ها درنظر گرفته است. وی تاکید کرد: اگر مدیریت مصرف انجام نشود اثر خود را در تامین رفاه آب شهر های تهران و البرز
بحران خاموش آب در البرز؛ زمانی برای بیداری اجتماعی
به گزارش ایرنا ، در سال آبی جاری، سدهای تأمین کننده آب شرب استان البرز با کاهش چشمگیر ذخایر روبرو شده اند. سد کرج با افت 60 درصدی و سد طالقان با کاهش 33 درصدی نسبت به سال گذشته، اکنون در وضعیتی شکننده به سر می برند. این کاهش، در حالی رخ داده است که بارندگی در محدوده جغرافیایی استان های تهران و البرز نیز بیش از 40 درصد کاهش داشته و دست کم در کوتاه مدت چشم اندازی برای جبران این کمبودها دیده نمی شود