احتمال افزایش بستری های کرونایی گیلان تا 10 روز آینده
سایر منابع:
سایر خبرها
در نقطه اوج پیک کرونا در هرمزگان هستیم/آمار فوتی ها رو به کاهش است
در حال فعالیت هستند و گروهی دیگر علامت دارند که از زمان شروع علامت تا دو هفته باید قرنطینه و در معرض دیگر نباشند. وی با بیان اینکه بیش از 250 کادر درمان و بهداشتی هرمزگان به کرونا مبتلا شده که 40 درصد از آن ها پس از بهبود به سرکار بازگشته اند، خاطرنشان کرد: از ابتدای مردادماه یک تا دو هزار نفر را به صورت تصادفی تحت آزمایش سرلوژی قرار خواهند گرفت. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان
تعداد مبتلایان به کرونا در جهرم از مرز 800 نفر عبور کرد
طور میانگین 13 درصد از نمونه های روزانه، به عنوان مورد مثبت شناسایی می شدند. به گفته رحمانیان برخی از افرادی که به استان های پر خطری مانند هرمزگان سفر داشته اند بدون توجه به اصول بهداشتی و فاصله فیزیکی در مکان های عمومی حضور یافته و با شرکت در جمع های خانوادگی و میهمانی ها، موجب انتقال این بیماری به افراد دیگر شده اند؛ این امر خوشه های متعدد خانوادگی مبتلا به کرونا را به وجود آورده است
کرونا همچنان با شدت گذشته عمل می کند / ضرورت استفاده همگانی از ماسک
به گزارش جام جم آنلاین از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عاطفه عابدینی فوق تخصص بیماری های ریوی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری اظهارداشت: تهران نیز وضعیت خوبی ندارد و طی چند روز اخیر با روند رو به افزایشی روبرو بوده که تماس های مکرر مردم در اماکن عمومی بدون استفاده از ماسک و سایر ابزار حفاظتی و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی از مهم ترین عوامل افزایش شیوع و انتقال بیماری است. وی تصریح کرد
حضور مردم در تجمعات نگران کننده است
: تعداد موارد کرونا در شهرستان خرم دره نسبت به جمعیت آن بالا است. این مسئول با اشاره به نرم افزار ماسک که نشان دهنده نقاط آلوده هر استان و شهرستان است، اظهار کرد: این نقشه بر اساس موارد بستری در بیمارستان و موارد حادث شده بعد از بیماری شکل می گیرد. صائینی با اشاره به این که در بررسی های صورت گرفته 50 درصد افراد مبتلا به کرونا که آزمایش شان مثبت بوده، بدون علامت هستند، عنوان
تست کرونا 44 درصد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی مثبت شد/زنگ خطر شیوع دوباره کرونا در قم
تست کرونا 44 درصد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی مثبت شد/زنگ خطر شیوع دوباره کرونا در قم به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر در برنامه گفتگوی ویژه خبری، با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان قم گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد مراجعات در بیمارستان های استان هستیم بطوریکه از 80 نفر در چند روز قبل به 160 نفر در تاریخ دیروز در بیمارستان کامکار رسیده است که این نگران کننده است
سردردهای مزمن ممکن است علامت کرونا باشد
افزایش دانش و تجربه کادر درمان، آگاهی مردم نسبت به این بیماری بیشتر شده و افراد با دیدن علایم سریع تر به مراکز درمانی مراجعه می کنند که خود مسئله باعث کاهش مرگ ومیر شده و البته مسئله فرضیه تضعیف ویروس نیز مطرح است. عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین در رابطه با انتشار مطالبی در فضای مجازی مبنی بر درگیری شدید ریه در مبتلایان بدون علامت، اظهار کرد: درگیری با ویروس کرونا مراحل و
کدام سالمندان بیشتر در معرض خطر هستند؟
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ فریبا سهرابی رییس گروه برنامه سلامت میانسالان و سالمندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : ویروس کرونا یک عفونت شدید ویروسی است که دستگاه تنفسی را گرفتار می کند و سالمندان، افراد مبتلا به بیماری های مزمن و زمینه ای، افراد تحت درمان شیمی درمانی و یا افرادی که پیوند اعضا دریافت کرده اند، افراد مبتلا به سرطان و یا مبتلا به
جولان کرونا در غفلت فاصله گذاری اجتماعی
به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، با تائید خبر افزایش مراجعین و بیماران بستری کرونا در بیمارستان های استان اظهار کرد: در شبانه روز گذشته بیش از 20 نفر با علایم اولیه کرونا به مراکز بیمارستانی مراجعه کرده تا به جمع بیماران بستری افزوده شود. رضائی بنا خاطرنشان کرد: از 110 بیمار بستری کرونا در بیمارستان های استان 28 نفر در بخش مراقبت های
رشد چشمگیر مبتلایان به کرونا در مشهد
دکتر مهدی قلیان اول در این خصوص افزود: این در حالی است که نتیجه آزمایش کرونای افراد مشکوک به کرونا در مشهد در گذشته بین 20 تا 25 درصد مثبت بود و در هفته های اخیر آمار مبتلایان به کرونای سرپایی رشد چشمگیری داشته است. وی ادامه داد: ظرفیت انجام آزمایش مولکولی کووید-19 برای بیماران سرپایی در مراکز بهداشتی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم اکنون بیش از 550 آزمایش در روز است که در 25 مرکز
رئیس دانشگاه علوم پزشکی:تست کرونا فقط برای موارد بستری گرفته می شود
به گزارش ندای استان ،دکتر سعید کشمیری بیان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از همشهریان ما مبتلا به کرونا شده اند و 40 درصد از افراد مبتلا نیز هیچ گونه علامتی ندارند. وی افزود:40 درصد از بیماران دارای علامت مختصر هستند و 20 درصد هم ممکن است علامت مهمی داشته باشند که آن ها را وادار به مراجعه به پزشک و بیمارستان ها می کند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه دیگر در مراکز
احتمال تجربه پیک مجدد کرونا در استان/ استان اردبیل در حوزه کنترل کرونا جزء سه استان برتر کشور است
: استان اردبیل در حوزه کنترل کرونا جزء سه استان برتر کشوربوده و این دستاورد با همکاری مردم استان و دستگاه های اجرایی به خصوص دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اتفاق افتاده و تا به امروز هیچ داروی مشخص و یا واکسنی برای کرونا کشف نشده است. معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل ادامه داد: در شرایطی که درآمد نفتی و مالیاتی کشور در شرایط حداقلی بود و کشور با بیماری ویروس کرونا درگیر شد و اگر سازمان
کرونا همچنان با شدت گذشته عمل می کند
به گزارش روز دوشنبه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، فوق تخصص بیماری های ریوی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری اظهارداشت: تهران نیز وضعیت خوبی ندارد و طی چند روز اخیر با روند رو به افزایشی روبرو بوده که تماس های مکرر مردم در اماکن عمومی بدون استفاده از ماسک و سایر ابزار حفاظتی و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی از مهم ترین عوامل افزایش شیوع و انتقال بیماری است. وی تصریح کرد: تماس های مکرر مردم
آمار بستری های کرونا در ایلام 2 برابر شد
و سن فوتی ها نیز کاهش پیدا کرده است. دکتر کریمیان یادآور شد: شهرستان ایوان همچنان در صدر آمار مبتلایان قرار دارد و شهرستان های بدره، دهلران و مهران نیز روند افزایشی دارند. وی یادآور شد: روز گذشته و امروز از بدترین روزهای ابتلا به بیماری در ایلام بود و بالاترین آمار ابتلا از ابتدای شیوع تا کنون ثبت شد. وی تاکید کرد: زنگ خطر جدی در جنوب استان بصدا درآمده و آمار
افزایش کووید-19 در تهران با شیبی ملایم
این صورت احتمال آلوده شدن در محیط بیمارستانی هم کاهش می یابد. فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران، گفت: با حضور معاون بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی مقرر شد که بر تعداد مراکز مراقبت سلامت 16 ساعته و 24 ساعته در سطح تهران، افزوده شود و با مراجعه افراد با علائم خفیف تر به این مراکز بهداشتی بار بیمارستانی را به حداقل برسانیم، زیرا یکی از راه های کاهش بار بیمارستانی استفاده از
بازگشت به روزهای خطرناک کرونایی
اپیدمیولوژیک وقتی بیش از 35 یا 40 درصد از جمعیت، تجربه یک بیماری را داشته باشند و بعد بیماری فروکش کرده باشد، باید فکر کنیم تعدادی بیمار علامت دار و تعدادی بدون علامت با پاتوژن ویروس، تماس داشته اند. در کشور در حال تجربه کردن موج اول کرونا هستیم اما ممکن است شکل موج اول کرونا در استانی با آنچه در استان دیگری تجربه کرده ایم، متفاوت باشد. باید باور کنیم و به مردم هم بگوییم که ویروس کرونا تمام نشده، پیک
نمکی: هنوز در موج اول کرونا هستیم / باید 2 سال با کووید 19 زندگی کنیم
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سعید نمکی در اجلاس مجازی روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار داشت: حتی در استان هایی که فکر می کنیم موج اول کرونا را پشت سر گذاشته ایم، موج اول را به طور کامل تجربه نکرده ایم. وزیر بهداشت گفت: از دیدگاه اپیدمیولوژیک وقتی بیش از 35 یا 40 درصد از جمعیت، تجربه یک بیماری را داشته باشند و بعد بیماری فروکش کرده باشد، باید فکر
سالمندان؛95 درصد بیماران با شرایط وخیم کرونا را شامل می شوند
افزایش شیوع ویروس می شود بنابراین فعلا بیماری در شهرستان شوشتر فروکش نمی کند. کلانتر بیان کرد: در حال حاضر شاهد افزایش ابتلای جوانان به کرونا هستیم؛ ابتلای جوانان به ویژه افراد 25 تا 40 سال افزایش معناداری پیدا کرده است که این مساله نشان می دهد بیماری به صورت گسترده ای منتشر شده است. وی افزود: برخی افراد مبتلا بدون علامت هستند یا علامت خفیفی دارند و ممکن است برای نمونه گیری مراجعه نکنند و همین مساله باعث گسترش بیماری می شود.
لزوم غربالگری با هدف شناسایی بیماران بدون علامت کرونا/ افزایش 30 درصدی بیماران سرپایی در البرز
...> کریم تاکید کرد: خطر ایجاد شرایط بحرانی همچنان وجود دارد و مردم نباید تصور کنند کرونا ضعیف و یا عادی شده است . وی با اشاره به افزایش غربالگری فعال بیماران در مراکز بهداشتی تصریح کرد : غربالگری فعالی پیش گرفته ایم و سعی داریم مبتلایان که اکثرا بی علامت و یا گاها با علامت های خفیف هستند، شناسایی شوند. رئیس دانشگاه با بیان اینکه مراجعان سرپایی به مراکز درمانی افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: مراجعان سرپایی در روز اکنون به بیش از 350 نفر رسیده است و با 30 درصد افزایش نسبت به قبل روبرو هستیم. ...
لزوم غربالگری با هدف شناسایی بیماران بدون علامت کرونا/ افزایش 30 درصدی بیماران سرپایی در البرز
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه مراجعان سرپایی بیماری کوید 19 به مراکز درمانی 30 درصد افزایش یافته است، خاطر نشان کرد : مراجعه بیماران مشکوک به کرونا اکنون بالغ بر 350 نفر در روز است.
کودکان ناقلان بی علامت کروناویروس
مبتلایان قطعی استان را 76.6سال اعلام و اظهار کرد: از تعداد مراجعه کنندگان ،آزمایش کرونا 607 نفر مثبت اعلام شد که متوسط سن این افراد 76.6 سال است.وی با بیان اینکه دمای هوا هیچ تاثیری در کاهش شیوع کرونا ویروس ندارد خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی شد و گفت: برخی افراد مبتلا به کرونا ویروس بدون علامت هستند .رئیس علوم پزشکی سمنان از کودکان به عنوان ناقلان بی علامت نام برد و افزود: کودکان ناقلانی هستند که
قرارداد ساخت بیمارستان 250 تخت خوابی ساوه منعقد شد
اقلام بهداشتی ارزان قیمت در سطح شهرستان تاکید داشت و بیان کرد: اتاق اصناف با همکاری سایر نهادها در همه جای شهر نسبت به توزیع اقلام بهداشتی ارزان قیمت خصوصا ماسک اقدام کند چراکه اگر 50 درصد مردم از ماسک استفاده کنند شانس انتقال بسیار کاهش خواهد یافت. مصری هشداری به خانواده های دارای سالمند یا بیماری زمینه ای داد و گفت: بالغ بر 84 درصد افرادی که دچار بیماری زمینه ای هستند احتمال مرگ و میرش
باور غلطی از کرونا که خیابان های شهر را شلوغ کرد
عی محسوب می شود، زیرا ظرفیت بیمارستان ها برای پذیرش بیماران محدود و مرگ و میر با این وجود افزایش می یابد. روز به روز آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در استان کرمانشاه رو به افزایش است و بی تفاوتی نسبت به بیماری و نادیده گرفتن آن ممکن است فاجعه به بار آورد. هرچه دیرتر به کرونا مبتلا شوید به نفع شماست معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر گ
دست کرونا به کودکان رسید
دانشگاه علوم پزشکی و مصوبات ستاد ملی کرونا تا هفته آینده هستیم. همچنین روز گذشته سید حسن اینانلو، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت که استان البرز وارد پیک دوم بیماری شده و آمار بستری و مرگ و میر به طور جدی در حال افزایش است. اگر درصد ابتلای جامعه بدون افزایش مرگ و میر بالا می رفت بهترین دستاورد بود، چرا که باعث ایمنی جمعیتی می شد و واکسیناسیون طبیعی اتفاق می افتاد، ولی متاسفانه آمار
تبدیل وضعیت شهرها از سفید به قرمز در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی
/> جان بابایی در این بازدید ها ضمن حضور در بخش های مختلف، با پرسنل و کادر درمان گفتگو کرده و فرآیند های ارائه خدمت به مراجعان را بررسی کرد. آمار های مراجعه روزانه، روند معاینه مراجعان، فرآیند های ارجاع و پیگیری، از جمله نکات مورد بررسی معاون درمان وزارت بهداشت در این بازدید بود. کاهش شمار مبتلایان به کووید 19، نیازمند اهتمام و تلاش جمعی معاون درمان وزارت بهداشت با بیان
معاون علوم پزشکی شیراز اعلام کرد؛ ابتلای بیش از 9500 نفر در استان فارس به کرونا
شفقنا- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتلای بیش از 9 هزار و 500 نفر به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد. به گزارش مهر، عبدالرسول همتی بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران، گفت: از یک هفته گذشته، شاهد رشد فزاینده و بی سابقه در شناسایی موارد جدید کروناویروس در استان هستیم که نشانگر بی توجهی و جدی نگرفتن این بیماری در سطح جامعه است. او افزود: در استان فارس از ابتدای
کرونا با قدرت به آذربایجان شرقی بازگشت
و ما با تهیه آنتی بادی از خون آنان، دیگر مبتلایان به کرونا را در بهبودی سریع کمک کنیم. وی با تاکید بر اینکه اهدای خون در استان به اندازه یک سوم نیاز ما بوده است، افزود: ذخایر خونی استان کاهش داشته و مردم باید نسبت به اهدای خون که امری خداپسندانه بوده و برای بدن نیز مفید است اقدام کنند. 80 درصد مبتلایان به کرونا بدون علامت هستند معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی
مقابله با کرونا نسخه استانی می خواهد
در هفته های گذشته با اعلام وزارت بهداشت چند شهر گلستان به عنوان شهرهای سفید و بقیه به عنوان شهرهای زرد ازنظر شیوع کرونا اعلام شدند؛ خبری که مسرت بخش بود اما چندان دوام نداشت. آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در گلستان روز گذشته روند صعودی پیدا کرد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از افزایش مراجعه بیماران با علائم کووید19 به مراکز درمانی استان خبرداد. عبدالرضا فاضل گفت: وضعیت شهرهای استان