دستاوردهای بزرگ بهداشتی در سال نخست دولت وفاق؛ از حذف سرخک تا ارتقای سلامت ...
سایر منابع:
سایر خبرها
کاهش کسری بهورز به زیر 10 درصد رسید
به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما ، محمدرضا هنرور با اشاره به اینکه استان گلستان پیشرو در سلامت است از کاهش کسری بهورز در استان خبر داد و اظهار کرد: این دستاورد مهم، نویدبخش بهبود سطح سلامت و افزایش رضایت روستاییان از خدمات بهداشتی در این استان است. معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به نقش کلیدی بهورزان در نظام سلامت استان گفت: در حال حاضر یک هزار و
طی توافق دانشگاه علوم پزشکی و مخابرات لرستان مراکز بهداشتی درمانی لرستان به فیبر نوری متصل می شوند
امیری، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان، اقدامات انجام شده در راستای ارتقای رفاه مردم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: چارائه خدمات باکیفیت در مراکز بهداشتی و درمانی یکی از اولویت های مهم دانشگاه است و در این راستا، تقویت زیرساخت های ارتباطی و اطلاعاتی، گامی مهم در پیشبرد اهداف سازمانی خواهد بود. وی با اشاره به اهمیت برنامه نظام ارجاع به عنوان یکی از سیاست های کلیدی وزارت بهداشت افزود: مراکز
معاون استاندار کرمانشاه: سلامت اولویت راهبردی دولت در مسیر توسعه پایدار است
سازمان بهداشت جهانی در توسعه سلامت هست پیشرفت چشمگیری داشته ایم. معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزودک همچنین فعالیت های بهورزان در ارتقای سایر شاخص های بهداشتی مانند کاهش مرگ کودکان، کنترل بیماریهای واگیر و بهداشت محیط نیز تاثیر بسیاری داشته است. ایمانی تصریح کرد: در قانون هفتم توسعه به تمام دستگاه ها وظایفی محول شده و برای وزارت بهداشت نیز دو وظیفه اصلی توسعه
ضرورت انتقال تجربه های مددکاری اجتماعی در حوزه سرطان کودکان
دهد اما بحران بیماری، همه خانواده و بستگان نزدیک را درگیر می کند. وی با اشاره به اهمیت نقش مددکاران اجتماعی در تکمیل فرایند درمان سرطان کودکان افزود: مددکار اجتماعی با رویکرد مداخله در بحران موجب کاهش سطح تنش در خانواده می شود تا بیمار بتواند با حمایت های دریافت شده، مسیر درمانی متناسب تری پیدا کند. اینگونه سطح تنش خانواده نیز کاهش یافته و مراقبت بیشتری از فرزند انجام می دهد.
لزوم ساماندهی تولید دارو و حمایت از پروژه های ملی حوزه سلامت
شبستری با اشاره به اقدامات در دست اجرا افزود:پروژه آزمایشگاه جامع دانشگاه با وجود محدودیت های اعتباری آغاز شده است و همچنین طرح شهرک سلامت مشهد در زمینی به مساحت 140 هکتار در اراضی زکریا کلید خورده است. این پروژه در صورت تکمیل، می تواند یکی از افتخارات بزرگ حوزه سلامت کشور باشد. تحقق این هدف، نیازمند حمایت ویژه وزارت بهداشت در بخش غذا و دارو است. وی با اشاره به تعدد برندهای دارویی در
خراسان رضوی قطب دارو، صنایع غذایی و سلامت کشور
دارویی دانشگاه فردوسی صورت گرفت و عطاری ها از این پس ملزم به ارائه تاییدیه علمی خواهند بود. معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: از سال 1394 این معاونت دارای برنامه عملیاتی اختصاصی بوده و تاکنون بیش از 1400 برنامه در حوزه های مختلف اجرایی شده است. شاخص های کلان حوزه سلامت و غذا و دارو تدوین و استانداردسازی شده اند تا مبنای برنامه ریزی های آینده قرار گیرند. وی
فعالیت 1500 بهورز در 954 خانه بهداشت استان کرمان
مرتضی هاشمیان در گفت وگو یا خبرنگار ایمنا در کرمان با اشاره به پیشرفت های چشمگیر حوزه سلامت در دو دهه گذشته اظهار کرد: امید به زندگی در ایران از 50 سال به بالای 70 سال رسیده و مرگ ومیر نوزادان و مادران باردار کاهش پیدا کرده است. وی با اشاره به اهمیت نقش بهورزان و تیم سلامت در بهبود شاخص های سلامت افزود: در حال حاضر 1500 بهورز کاملاً متعهدانه در 954 خانه بهداشت مشغول به تلاش و ایفای نقش
1187بهورز درخانه های بهداشت روستایی و عشایری فارس خدمت می کنند
بهداشت روستایی به طور متوسط جمعیتی بین 800 تا سه هزار و 500 نفر را تحت پوشش دارد و ارائه خدمات در خانه های بهداشت و به صورت سیار در مناطق صعب العبور توسط بهورزان انجام می شود. 10 مرکز آموزش بهورزی در سطح استان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به 10 مرکز آموزش بهورزی در سطح استان گفت: استان فارس 10 مرکز آموزش بهورزی دارد که وظیفه آموزش بهورزان جدیدالاستخدام و
جامعه پزشکی همواره پیشتاز خدمت به مردم بوده است
یکی از مهم ترین برنامه های آینده را تجهیز مرکز آموزشی درمانی نمازی به فناوری های پیشرفته درمان سرطان عنوان کرد و افزود: برای نخستین بار در بخش دولتی، دستگاه پت اسکن در بیمارستان نمازی به بهره برداری می رسد و تا پایان سال جاری نیز دستگاه سایبرنایف راه اندازی خواهد شد؛ دستاوردی که تحولی در حوزه درمان سرطان در جنوب کشور به شمار می رود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان، ضمن قدردانی از
مراسم گرامیداشت روز بهورز و آیین تقدیر از بهورزان نمونه استان فارس برگزار شد
بهورزان به عنوان بازوی توانمند نظام شبکه بهداشت و درمان کشور یاد کرد. اورنگ ایلامی با اشاره به نقش محوری بهورزان در پیشبرد برنامه های ملی سلامت، از آنان به عنوان سربازان خط مقدم پیشگیری و مراقبت های اولیه یاد کرد و بر لزوم حمایت بیشتر از این قشر خدوم تأکید نمود. این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تجربه سال های اخیر نشان داده است که بسیاری از موفقیت های کشور در
پزشک خانواده؛ راهکاری برای کاهش هزینه های درمانی مردم
بازسازی و اورهال شده است که به چرخه خدمت بازگشتند، ضمن اینکه در آینده نزدیک دو دستگاه آمبولانس جدید نیز به ناوگان اورژانس تربت حیدریه اضافه خواهد شد. رحیمی بیستونی اظهار کرد: اجرای طرح غربالگری سرطان روده بزرگ برای سنین 50 تا 70 سال با خرید 12 هزار کیت تست توسط خیرین و همچنین هدف گذاری غربالگری سرطان پستان برای حدود 20 هزار زن از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در حوزه بهداشت است که با این
پزشک خانواده کلید عدالت در سلامت
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه نقشه راه تازه ای برای ارتقای خدمات سلامت ترسیم کرد سجاد رحیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه ؛ خبرنگاران را بازوان دانشگاه در فرهنگ سازی و انتقال دانش سلامت به مردم توصیف کرد و افزود: در دنیای امروز، برند سازمان ها نه با دارایی های مالی بلکه با تصویر و محتوایی شکل می گیرد که رسانه ها می سازند. وی با تشریح برنامه های دانشگاه در حوزه بهداشت و درمان، پزشک
پزشک خانواده کلید تحقق عدالت در سلامت
اساس نیاز، از سطوح خانه بهداشت تا سطح یک و دو دریافت کنند. رحیمی افزود: نظام ارجاع کمک می کند مراجعات به متخصص کمتر شود و پرداختی از جیب مردم کاهش یابد، متأسفانه در حال حاضر پرداختی از جیب مردم در حوزه سلامت به بیش از 50 درصد رسیده که به معنای ضرورت حضور پررنگ تر بیمه ها برای کاهش ارتباط مالی مستقیم بیمار و پزشک و حذف پرداختی های زیرمیزی است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت
بهورزان پیام آوران سلامت هستند
اریهای واگیر و غیر واگیر، بهداشت محیط و حرفه ای خدمات متعدد به جمعیت تحت پوشش ارائه می کنند. معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: خدمات شاخص بهورزان در کل استان در زمینه های فرزند آوری، غربالگری سرطان ها، پیشگیری از سکته های قلبی از طریق خطرسنجی، مراقبت های کودکان و سبک زندگی سالم براساس آموزه های طب ایرانی است. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگا
بهورزان؛ سربازان گمنام سلامت در دورافتاده ترین نقاط
معیشتی، رفاهی و شغلی این قشر دلسوز، اقدام جدی و موثری انجام دهند. این بهورز تاکید کرد: بدیهی است سرمایه گذاری برای افزایش رضایتمندی بهورزان، سرمایه گذاری بر ستون فقرات سلامت کشور است. پاسداشت این سرمایه انسانی، وظیفه ای ملی و راهبردی محسوب می شود. معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هم اکنون یک هزار و 187 بهورز در خانه های بهداشت روستایی و عشایری استان فارس، مشغول
نگاهی به اقدامات مهم معاونت بهداشت در سال گذشته در البرز
/> 2148 سلامت خانواده جوانی جمعیت pcr C به گزارش روابط عمومی ، دکتر معصومه جودکی ، معاون بهداشت در هفته دولت بخشی از اقدامات مهم این معاونت در سال گذشته را تشریح کرد: دستاورد های دولت وفاق ملی در بخش پزشک خانواده و نظام ارجاع : اجرای نظام ارجاع الکترونیک در 100 درصد مراکز خدمات جامع سلامت و نظارت بر اجرای فرایندهای مرتبط با
به کارگیری 220 بهورز جدید در مراکز بهداشت در آینده نزدیک
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: 550 دانشجوی بهورزی هم اینک در حال آموزش هستند که 220 نفر از آنها در دو ماه آینده، جذب مراکز بهداشت روستایی می شوند. دکتر حسن عبدالله زاده افزود: همچنین اکنون هزار بهورز در روستا های تحت پوشش دانشگاه فعال هستند که از این تعداد، 190 نفر در روستا های مشهد و 810 نفر در روستا
ارائه خدمات 225 بهورز در خانه های بهداشت استان یزد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سرپرست معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به نامگذاری 12 شهریور به عنوان روز ملی بهورز گفت: نام گذاری دوازدهم شهریور ماه به عنوان روز ملی بهورز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وقت، در سال 1363 صورت گرفت و با هدف کمک رسانی هر چه بیشتر به بیماران روستایی وهمچنین در جهت تحقق یکی از اهداف مقدس انقلاب اسلامی مبنی بر فقر زدایی از
خدمت رسانی بیش از هزار بهورز در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
این دانشگاه مشغول خدمت رسانی به مردم هستند. دکتر حسن عبدالله زاده، در گفتگو با وب دا اظهار کرد: در حال حاضر 733 خانه بهداشت و یک هزار و چهار بهورز شاغل در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد حضور دارند و بیش از 1800 مراقب سلامت نیز در این مناطق خدمات رسانی می کنند. وی افزود: 550 دانشجوی بهورزی نیز در حال آموزش هستند و پس از تکمیل دوره دو ساله آموزشی به جمع سایر همکاران خود
دو پروژه سلامت در شهرستان بویین زهرا به بهره برداری رسید
در هفته دولت، شهرستان بویین زهرا میزبان افتتاح دو پروژه سلامت شد؛ خانه بهداشت روستای آراسنج بالا و محوطه سازی مرکز شبانه روزی خدمات جامع سلامت شهر ارداق، نماد همکاری دانشگاه علوم پزشکی، خیّرین و مسئولان محلی در ارتقای سطح خدمات بهداشتی مردم بود روز هشتم شهریور 1404، ساختمان خانه بهداشت روستای آراسنج بالا با حضور جواد حق لطفی، معاون عمرانی استاندار قزوین، دکتر امیرحسین میرزاده، معاون
خانه بهداشت روستایی پرک شهرستان کنگان افتتاح شد
گرفته است. سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: روستای پرک تحت پوشش مرکز خدمات جامع سلامت شهری قدس شهرستان کنگان است. دکتر دارابی با اشاره به اولویت شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان در توسعه زیرساخت های حوزه سلامت در این شهرستان اضافه کرد: امیدواریم با افتتاح این پروژه و دیگر پروژه های حوزه سلامت در کنگان بتوانیم خدمات بهتر و مطلوب تری به شهروندان محترم
دیابت کنترل نشده و آب سیاه از مهم ترین عوامل کم بینایی در بزرگسالی
بگیرند. وی درباره علائم هشداردهنده در کودکان گفت: رفتارهایی مانند مالش مداوم چشم، مشکل در دیدن تلویزیون یا اشیای دور می تواند نشانه اختلال بینایی باشد و والدین باید به این علائم توجه داشته باشند. آزمایش ها و تست های الکتروفیزیولوژی نیز می تواند اختلالات را در مراحل اولیه شناسایی کند. عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد سبک زندگی را عاملی مهم در سلامت بینایی دانست و افزود: کار
پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مناسبت روز بهورز
پرتوان که با دانش، مهارت و دلسوزی خود، نقشی بی بدیل در ارتقای شاخص های سلامت جامعه، به ویژه در مناطق روستایی و محروم، ایفا می کنند، صمیمانه تقدیر و تشکر می نمایم. خدمات ارزنده بهورزان، شامل آموزش بهداشت، واکسیناسیون، مراقبت از مادران و کودکان، و غربالگری بیماری ها، ستون فقرات نظام شبکه بهداشت و درمان کشور است. بی شک، سلامت و پویایی جامعه مدیون تلاش های خالصانه و شبانه روزی این عزیزان است. امید است که در پرتو عنایات الهی، بهورزان عزیز همچون همیشه در مسیر خدمت به مردم شریف ایران، موفق و سربلند باشند. دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ...
اجرای طرح رایگان ارتقای سلامت دهان و دندان مددجویان در بوشهر
پایگاه خبری بام | سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اعلام کرد که مطابق تفاهم نامه امضا شده میان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و کمیته امداد استان، حدود 110 نفر از مددجویان تحت پوشش قرار گرفته اند. این افراد در بازه سنی 6 تا 14 سال، به همراه مادران باردار و زنان شیرده، به طور رایگان مورد معاینه قرار می گیرند و خدماتی همچون ترمیم و عصب کشی دندان دریافت خواهند کرد. کارشناسان حوزه سلامت دهان و
سلامتی، سرمایه پنهان پشت میز کار کارمندان
؛ برنامه ای که هدف آن، هم ارزیابی و هم ارتقای سطح سلامت کارکنان بود . . . فاطمه ناجی، کارشناس مسئول بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه با اشاره به جزئیات این غربالگری گفت: در این پایش، احتمال بروز سکته قلبی و مغزی در ده سال آینده با انجام آزمایش قند و چربی خون، اندازه گیری فشارخون، بررسی وزن و قد و نیز توجه به عواملی همچون مصرف دخانیات و سابقه خانوادگی بیماری های قلبی
پیام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به مناسبت روز بهورز
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ دکتر علی رشیدی پور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در پیامی روز بهورز را به بهورزان عزیز و زحمتکش این دانشگاه تبریک گفت . متن این پیام به شرح زیر است : به نام خدا بهورزان، سنگ بنای نظام سلامت در عرصه بهداشت اولیه و پیشگیری هستند و بی وقفه در دورترین نقاط شهری و روستایی کشور، چراغ امید و سلامت را روشن نگاه
قم در مسیر قله سلامت ؛ توسعه خدمات درمانی، بهداشتی، آموزشی و پژوهشی
اجتماعی و مالی ندارند، از دریافت خدمات درمانی محروم نمی مانند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اقدامات انجام شده در مدت حدود 9 ماه تصدی این مسئولیت ادامه داد: حوزه سلامت شامل بخش های مختلفی از جمله درمان، بهداشت، آموزش، پژوهش و مرکز فوریت های پیش بیمارستانی است که هرکدام جایگاه ویژه ای دارند. در بخش درمان، شاخص تخت های بیمارستانی در قم پیش تر 3.1 تخت به ازای هر هزار نفر بود، در
افتتاح ساختمان جدید مرکز جامع سلامت کرباسک
خانوار است. وی تصریح کرد: در این مرکز، خدمات سلامت توسط تیمی متشکل از دو پزشک، دو ماما، کارشناس مراقبت سلامت، کارشناس سلامت روان، کارشناس تغذیه و همچنین داروخانه بخش خصوصی، ارائه می شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل با اشاره به اهمیت این مرکز در ارتقای نظام سطح بندی خدمات سلامت گفت: مرکز کرباسک به عنوان یکی از حلقه های کلیدی در اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده، می تواند بیش از 70